• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:31
assje schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:56:
[...]

Dan heb je de cabineverwarming te hoog staan :>

Ik heb hem als ik alleen in de auto zit altijd op 16 graden staan; mijn vrouw gaat daar niet in mee :P
Same here.
Volgende auto moet niet een klimaknop "driver only" maar "passenger only" :+

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

assje schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:56:
[...]

Dan heb je de cabineverwarming te hoog staan :>

Ik heb hem als ik alleen in de auto zit altijd op 16 graden staan; mijn vrouw gaat daar niet in mee :P
Of niet ;)
Stoelverwarming en stuur is 1:1 kWh naar warmte. Bij de warmtepomp toch minimaal 1:3.

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Get!em schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:59:
Of niet ;)
Stoelverwarming en stuur is 1:1 kWh naar warmte. Bij de warmtepomp toch minimaal 1:3.
Ik kan je garanderen dat dat in geen enkele verhouding tot elkaar staat; stoel en stuurverwarming is zo direct dat verbruikt nauwelijks energie. Cabinetemperatuur daarentegen is een ongeisoleerd hok met continue windkracht 10 rondom.

Stuurverwarming gebruik ik overigens alleen net na instappen; dat is voor mij te warm om aan te laten staan. Stoelverwarming op standje 1 vind ik in de winter prettig.

[ Voor 16% gewijzigd door assje op 10-11-2025 11:08 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:56
Reaper.JA2 schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:25:
Wegens de paywall kan ik het artikel niet lezen; maar E-niro ook geschikt voor bi-directioneel. Blijkbaar sinds 2022 sommige modellen.

https://www.hln.be/mijn-g...er-een-auto-bij~ada0c23e/
https://archive.is/DYoW8

Hm, ik wist niet dat daar ook al mogelijkheden voor waren met de e-Niro...

Van de website van de lader leverancier:
Kia eNiro (2022)

Getest op 21/08/2025. We hadden niet verwacht dat dit model (geproduceerd in najaar 2021) zich zou laten ontladen, maar we vergisten ons. De wagen liet het prima toe en dat bij verschillende vermogensvragen gedurende een half uur testen.

[ Voor 23% gewijzigd door bnwgraaf op 10-11-2025 11:26 ]

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:53
Wegens de paywall kan ik het artikel niet lezen; maar E-niro ook geschikt voor bi-directioneel. Blijkbaar sinds 2022 sommige modellen.

Wat vet! Dat betekent dat het BMS voor de gek gehouden kan worden (net zoals met deze adapter die Bjorn testte). De foto toont trouwens waarschijnlijk een MY2021, geen 2022, te zien aan het oude logo op de voorkant. En het artikel linkt naar een CCS2/DC charger van Sigenergy. Dus die Sigenergy boys hebben die Kia BMS'en zo ver gekregen, nice! :+

Ik heb zelf een thuisbatterij (geen Sigenergy, maar Victron+Pylontech) en een auto er vlak naast staan. Misschien kan ik de capaciteit (mits ik thuis ben) wel even vervijfvoudigen met een CCS-2/DC-module op de Victrons (als die er komt). :o
Bewust niet voor de Sigenergy gekozen (was in het vizier!) om andere redenen (PowerAssist feature op Victron nodig).

[ Voor 23% gewijzigd door gertvdijk op 10-11-2025 12:11 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online

Dit is nog met het oude logo, dus max 2021.

• bnwgraaf

En zoals ik het begrijp is dat nog steeds niet wettelijk toegestaan in Nederland.

• bnwgraaf
Zo kun je er ook tegenaankijken: EV vs ICE
8)7
https://www.tiktok.com/@m...video/7521770366411476226

[ Voor 20% gewijzigd door bnwgraaf op 10-11-2025 13:14 ]

• gjcvro
  • Nu online
LOl, ja leuke hoek. We moesten afgelopen zomer de ICE weer eens tanken (wordt weinig mee gereden) en we staan bij de pomp zo van "wat een gezeik zeg, dat tanken".

• bnwgraaf
gjcvro schreef op maandag 10 november 2025 @ 13:25:
[...]

LOl, ja leuke hoek. We moesten afgelopen zomer de ICE weer eens tanken (wordt weinig mee gereden) en we staan bij de pomp zo van "wat een gezeik zeg, dat tanken".
Haha, ja echt wel!

• evertmulder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:57

Zie hier: https://archive.ph/DYoW8

• bnwgraaf
Dubbele post :P
Dat had ik een paar posts naar boven al genoemd!
Maar wel nuttige website, archive.is, waardoor er nog wat artikelen te lezen zijn, nu steeds meer pagina's achter abonnementen terecht lijken te komen!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:57
FitTiv schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:58:
[...]
Same here.
Volgende auto moet niet een klimaknop "driver only" maar "passenger only" :+
En zo lang dat nog niet zover is toch je vrouw maar laten sturen :)

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

• pinguins
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-11 17:02
De Kia Connect app werkt niet meer. In plaats daarvan kun je nu alleen de Kia app gebruiken waarin alles in geïntegreerd. Ik vind dat nou niet bepaald een verbetering om het maar erg zacht uit te drukken. Ten eerste zit er allerlei reclame banners in en zaken die ik niet wil (Driving Safety Score voor een aantal dagen geprobeerd maar dat slaat nergens op). Maar het meest vervelende is wel dat de kilometerstand en de EV energy usage niet goed worden ge-update. Oude kilometerstanden en missende trips. Die bewaarde ik altijd elke dag om statistieken te maken, ook om te zien hoe zuinig ik heb gereden die dag (ondanks dat de waarde afwijkt van de daadwerkelijke waarde).

e-Niro 64kWh DynamicPlusLine Rood december 2021

• gertvdijk
pinguins schreef op maandag 10 november 2025 @ 17:02:
De Kia Connect app werkt niet meer. In plaats daarvan kun je nu alleen de Kia app gebruiken waarin alles in geïntegreerd. Ik vind dat nou niet bepaald een verbetering om het maar erg zacht uit te drukken. Ten eerste zit er allerlei reclame banners in en zaken die ik niet wil (Driving Safety Score voor een aantal dagen geprobeerd maar dat slaat nergens op). Maar het meest vervelende is wel dat de kilometerstand en de EV energy usage niet goed worden ge-update. Oude kilometerstanden en missende trips. Die bewaarde ik altijd elke dag om statistieken te maken, ook om te zien hoe zuinig ik heb gereden die dag (ondanks dat de waarde afwijkt van de daadwerkelijke waarde).
Ik vind het ook geen verbetering. Het meest debiele vind ik nog wel dat je de kilometerstand niet kan inzien terwijl hij aan het laden is, omdat dat UI element dan zo nodig wat anders moet tonen. 8)7
Tweede irritatiepuntje is dat de kilometerstand wel regelmatig wordt geupdatet zonder handmatige refresh maar veel andere data zoals de SoC niet.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

• BartjeV
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22:43
En sinds de laatste versie wil de Kia app niet meer openen op mijn GrapheneOS telefoon omdat die volgens de app geroot zou zijn - wat niet zo is. De app blijft overigens wel in de achtergrond draaien want ik krijg wel notificaties.

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:09

haagsepracht

One Man, Half Machine.

BartjeV schreef op maandag 10 november 2025 @ 17:15:
[...]
En sinds de laatste versie wil de Kia app niet meer openen op mijn GrapheneOS telefoon omdat die volgens de app geroot zou zijn - wat niet zo is. De app blijft overigens wel in de achtergrond draaien want ik krijg wel notificaties.
Ik ben spijtig genoeg met hetzelfde probleem confronteerd. Als GrapheneOS gebruiker word ik steeds vaker geconfronteerd met dit soort rare fratsen. Hopelijk is er een workaround voor te bedenken óf accepteert Kia gewoon het gebruik van GrapheneOS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/trqZVdmopRdrShRSPSR6TSYU12g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yvnnQzGFzFa424vGKrGFkeOe.jpg?f=user_large

• multikoe
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:41
gertvdijk schreef op maandag 10 november 2025 @ 17:05:
[...]

Ik vind het ook geen verbetering. Het meest debiele vind ik nog wel dat je de kilometerstand niet kan inzien terwijl hij aan het laden is, omdat dat UI element dan zo nodig wat anders moet tonen. 8)7
Tweede irritatiepuntje is dat de kilometerstand wel regelmatig wordt geupdatet zonder handmatige refresh maar veel andere data zoals de SoC niet.
Die kilometerstand vind je ook onder "My trips" en dan Driving Report.

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:22
bnwgraaf schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:24:
[...]

https://archive.is/DYoW8

Hm, ik wist niet dat daar ook al mogelijkheden voor waren met de e-Niro...

Van de website van de lader leverancier:

[...]
Toch ga ik wel even rondneuzen of de mogelijkheid tot V2G makkelijk voor elkaar te krijgen is. Als het 'alleen' een bi-directionaal laadpunt vereist en verder niet - geen schade of veranderingen aan de auto - dan lijkt het me zeker wat. De auto staat hier wel 4 van de 7 dagen stil :P

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• bnwgraaf
Reaper.JA2 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:50:
[...]

Toch ga ik wel even rondneuzen of de mogelijkheid tot V2G makkelijk voor elkaar te krijgen is. Als het 'alleen' een bi-directionaal laadpunt vereist en verder niet - geen schade of veranderingen aan de auto - dan lijkt het me zeker wat. De auto staat hier wel 4 van de 7 dagen stil :P
Ik vind het ook best interessant, wel jammer dat ik mijn laadpunt dan moet omwisselen...

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:22
bnwgraaf schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:00:
[...]
Ik vind het ook best interessant, wel jammer dat ik mijn laadpunt dan moet omwisselen...
Als dat het enige is ben ik overstag :9 Verkoop de huidige + deze is V2G ready dan zou het een paar honderd euro zijn om V2G / V2H te faciliteren.

Heb gevraagd aan Watts Next (de partij uit het nieuwsartikel) wat de mogelijkheden en kosten zijn. Laat het hier weten als het meer is.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:36
Die nieuwe app is een drama. Bij het voorverwarmen heb ik bv geen optie meer om het stuur te verwarmen (iets wat jarenlang probleemloos werkte met de oude app).
Nog vervelender: achterruitverwarming en spiegelverwarming doen het bij mij ook niet meer met deze app, de settings staan wel aan en dit wordt ook bevestigd, echter als ik het voorverwarmen start dan blijven beide doodleuk uit.

(Maat van mij met zowel een EV6 als een Niro heeft overigens hetzelfde probleem mbt de stuurverwarming, de optie is overigens wel aanwezig voor zijn EV6 maar voor zijn Niro ontbreekt deze optie sinds de overgang naar de nieuwe app. Kia mailen heeft geen zin want je krijgt uiteraard een standaard antwoord waaruit blijkt dat ze de vraag gewoon niet eens gelezen hebben).

• gertvdijk
Reaper.JA2 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:51:
Als dat het enige is ben ik overstag :9 Verkoop de huidige + deze is V2G ready dan zou het een paar honderd euro zijn om V2G / V2H te faciliteren.
Uhm, dat is een AC-laadpaal voor V2G/V2H die de omvormer uit de auto gebruikt. Tot nu toe ging het in dit topic over het terugleveren uit de e-Niro batterij via DC (en dan extern omvormen naar AC dus). Die Zaptec gebruikt daarmee een heel andere techniek en die gaat niet werken met de e-Niro.

De installatie je hier linkte toont een DC-laadpaal van Sigenergy (verkrijgbaar in 12 en 25kW).

[ Voor 15% gewijzigd door gertvdijk op 11-11-2025 11:00 ]

• evertmulder
Killah_Priest schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:57:
[...]

Die nieuwe app is een drama. Bij het voorverwarmen heb ik bv geen optie meer om het stuur te verwarmen (iets wat jarenlang probleemloos werkte met de oude app).
Nog vervelender: achterruitverwarming en spiegelverwarming doen het bij mij ook niet meer met deze app, de settings staan wel aan en dit wordt ook bevestigd, echter als ik het voorverwarmen start dan blijven beide doodleuk uit.

(Maat van mij met zowel een EV6 als een Niro heeft overigens hetzelfde probleem mbt de stuurverwarming, de optie is overigens wel aanwezig voor zijn EV6 maar voor zijn Niro ontbreekt deze optie sinds de overgang naar de nieuwe app. Kia mailen heeft geen zin want je krijgt uiteraard een standaard antwoord waaruit blijkt dat ze de vraag gewoon niet eens gelezen hebben).
Bedankt voor je info. Ik heb het in mijn app ook nagekeken en het klopt. Mijn E-Niro sept 2012 doen in de app de achterruitverwarming en spiegelverwarming het bij mij ook niet meer.
Knap vervelend als het straks echt winter wordt en je achterruit en spiegels niet ontdooid zijn.
Hopelijk leest Kia mee en wordt de app aangepast .
Ik heb hierover een klacht ingediend bij Kia. Laten anderen dit ook doen wanneer ze hier last van hebben.
https://www.kia.com/nl/contact/contact-met-kia/
Dit was mijn tekst
Ik heb de nieuwe Kia app enige tijd gelden geinstalleerd. Echter zie ik nu, dat wanneer het kouder wordt en ik bij het voorverwarmen de achterruitverwarming en spiegelverwarming het bij mij niet meer met deze app doen. Wel met de oude app. De settings staan wel aan en dit wordt ook bevestigd, echter als ik het voorverwarmen start dan blijven beide doodleuk uit,
Dit is uiterst vervelend temeer wanneer het straks gaat vriezen en de achterruit en spiegels niet ontdooid zijn.
Op het forum zag ik dat al veel meer mensen dit geconstateerd hebben. W.s. een bug.
Mijn verzoek aan u is om de app aan te passen dat bij het voorverwarmen ook de achterruit en spiegels verwarmt worden en het liefst ook het stuur zoals in de oude app. U zult er veel Kia rijders een plezier mee doen.

• bnwgraaf
Reaper.JA2 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:51:
[...]

Heb gevraagd aan Watts Next (de partij uit het nieuwsartikel) wat de mogelijkheden en kosten zijn. Laat het hier weten als het meer is.
Ik ben benieuwd!

Ik ben ook wel benieuwd in hoeverre de wetgeving dan nog een probleem is? In Nederland wel te verstaan...

• bnwgraaf
[...]

Je bedoelt dat de optie van stuurverwarming niet meer een aparte optie is, maar dat deze is gecombineerd met spiegel- en achterruitverwarming?

• evertmulder
bnwgraaf schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:09:
[...]

Je bedoelt dat de optie van stuurverwarming niet meer een aparte optie is, maar dat deze is gecombineerd met spiegel- en achterruitverwarming?
De spiegel en achterruitverwarming werken niet in de app. Zie eerdere opmerkingen hierover

• richy3908
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:52
[...]

Ik heb dit issue in richy3908 in "Het grote Kia e-Niro topic", richy3908 in "Het grote Kia e-Niro topic" en richy3908 in "Het grote Kia e-Niro topic" al maanden geleden (eind juli) aangegeven en niemand reageerde toen met "dat heb ik ook!" … Maar oké. Bij mij zijn overigens bij klimaatregeling via de app al vanaf het begin (ondertussen bijna 4 jaar) stuurverwarming, achterruitverwarming en zijspiegelverwarming gekoppeld geweest.

Sterker nog, dit had ik ook al met de Kia Connect-app, dus dit is niet voorbehouden aan de nieuwe Kia-app. Later is hetzelfde euvel ook op gaan treden met de voorruitontwaseming, vervolgens heeft voorruitontwaseming het een paar weken weer wel gedaan, en doet het nu ook alweer een maand of zo niet.

Maar inderdaad, @evertmulder, goede suggestie om er maar eens over te gaan klagen bij Kia, nu ik (eindelijk) weet dat ik dus zeker niet de enige ben.

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:35
Dus als ik het goed begrijp werkt de optie om stuur, zijspiegels en achterruit te verwarmen niet?
Hij is er nl wel.

• bnwgraaf
evertmulder schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:25:
[...]

De spiegel en achterruitverwarming werken niet in de app. Zie eerdere opmerkingen hierover
"De spiegel en achterruitverwarming werken niet" is wat anders dan "Bij het voorverwarmen heb ik bv geen optie meer om het stuur te verwarmen"

• assje
  • Nu online
DonJuape schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 17:31:
Update: Motorsteunen, motor en reductiebak zijn vervangen. Planning was om alleen de motorsteunen en motor te vervangen maar aan het einde van de eerste reparatiedag werd ik gebeld dat ook de reductiebak moest worden vervangen. Ik heb overigens geen enkel document ontvangen waar op te zien is wat er is vervangen. Met het oog op eventuele overname van deze lease-auto wil ik eigenlijk wel een soort bewijs dat dit is vervangen en bij welke km-stand. Hoe zit dat bij de anderen?
Vorige week heb ik contact gehad met een garage over een Skoda Enyaq waar ik mogelijk mijn Niro wel op in zou willen ruilen. Toen ik vroeg om een indicatieve inruilwaarde vroeg hij direct of de gearbox reeds vervangen was. Zonder aantoonbare vervanging wilde hij hem alleen voor export hebben en moest je denken aan €11k inruil; als hij wel aantoonbaar vervangen was kon dat een paar duizend euro schelen.

Verder geen vervolg aan gegeven maar ik wist dus helemaal niet of hij bij mijn 2019 Niro met 165kkm al vervangen was (gekocht in oktober 2022). Nu heb ik deze vraag gesteld aan de lokale Kia dealer en die bevestigt dat hij reeds vervangen is in 2022. Goed nieuws dus maar ik heb nu aanvullend de vraag gesteld of ik hier een rapport/bewijs van kan ontvangen.
  • TECHNICAL SERVICE BULLETIN: TSB-ELE234
  • Subject: DRIVE UNIT INSPECTION & REPLACEMENT FOR EV MOTOR RUMBLE NOISE
  • Affected vehicle range: Niro EV (DE EV) From December 5, 2018~
  • Relevante sleutelwoorden: gearbox, reduction gear, versnellingsbak, geluid
This bulletin provides the procedure to inspect and repair the EV motor drive unit and reduction
gear on some 2019MY~ Niro EV (DE EV) vehicles produced from December 5, 2018, which may
exhibit an abnormal rumble noise while driving (refer to noise sample videos below). The rumble
noise may be heard repeatedly when the traction motor is operating, while driving slowly in “D”
range, or when slowly accelerating/decelerating between 0~25 mph. To correct this concern,
follow the procedure outlined in this bulletin to inspect and repair the traction motor and/or
reduction gear.
Update;
Contact gehad met Kia Nederland, zij hebben geen rapport/document maar konden me wel verwijzen naar de garage waar in 2022 de reparatie was uitgevoerd
Contact opgenomen met die garage, ik weet het de datum en kilometerstand waarop het uitgevoerd is. Maar, ook hier niets beschikbaar qua documentatie aangezien het een "garantiefactuur" is die intern direct naar Kia gaat.

Kastje naar de muur dus en niets op papier te krijgen hiervoor. Wel gaf de meneer van de garage aan dat iedere Kia garage deze vervanging kan valideren in het systeem. Met de gegevens over locatie/datum/kilometerstand ga ik het dus maar gewoon doen. Zal ook nog eens in papieren onderhoudsboekje kijken of daar iets in staat.

ik dacht echt dat onderhoudshistorie inmiddels wel centraal volledig inzichtelijk zou zijn....

[ Voor 14% gewijzigd door assje op 11-11-2025 17:10 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• multikoe
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:41
bnwgraaf schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:09:
[...]

Nee, hij bedoelt dat hij de verwarming van spiegels en achterruit wel heeft aangezet in de app, maar dat na het starten van de verwarming beide niet "aan" staan in de auto en dus niet warm worden. Althans, dat vermoed ik.

Overigens: ik heb stuurverwarming, maar ik zie die niet als aparte aanvinkbare optie in de app staan. Ik weet niet of dat in de oude app wel een aparte optie was.

• gjcvro
  • Nu online
assje schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 15:26:
[...]

Vorige week heb ik contact gehad met een garage over een Skoda Enyaq waar ik mogelijk mijn Niro wel op in zou willen ruilen. Toen ik vroeg om een indicatieve inruilwaarde vroeg hij direct of de gearbox reeds vervangen was en of daar bewijs van was. Zonder bewijs daarvan wilde hij hem alleen voor export hebben en moest je denken aan €11k inruil; als hij wel aantoonbaar vervangen was kon dat een paar duizend euro schelen.

Verder geen vervolg aan gegeven maar ik wist dus helemaal niet of hij bij mijn 2019 Niro met 165kkm al vervangen was (gekocht in oktober 2022). Nu heb ik deze vraag gesteld aan de lokale Kia dealer en die bevestigt dat hij reeds vervangen is in 2022. Goed nieuws dus maar ik heb nu aanvullend de vraag gesteld of ik hier een rapport/bewijs van kan ontvangen.
  • TECHNICAL SERVICE BULLETIN: TSB-ELE234
  • Subject: DRIVE UNIT INSPECTION & REPLACEMENT FOR EV MOTOR RUMBLE NOISE
  • Affected vehicle range: Niro EV (DE EV) From December 5, 2018~
  • Relevante sleutelwoorden: gearbox, reduction gear, versnellingsbak, geluid
[...]

Update;
Contact gehad met Kia Nederland, zij hebben geen rapport/document maar konden me wel verwijzen naar de garage waar in 2022 de reparatie was uitgevoerd
Contact opgenomen met die garage, ik weet het de datum en kilometerstand waarop het uitgevoerd is. Maar, ook hier niets beschikbaar qua documentatie aangezien het een "garantiefactuur" is die intern direct naar Kia gaat.

Kastje naar de muur dus en niets op papier te krijgen hiervoor. Wel gaf de meneer van de garage aan dat iedere Kia garage deze vervanging kan valideren in het systeem. Met de gegevens over locatie/datum/kilometerstand ga ik het dus maar gewoon doen. Zal ook nog eens in papieren onderhoudsboekje kijken of daar iets in staat.

ik dacht echt dat onderhoudshistorie inmiddels wel centraal volledig inzichtelijk zou zijn....
Beetje vaag verhaal, want 7 jaar garantie, dus als er iets mee is is het een garantiegeval.

• assje
  • Nu online
gjcvro schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 17:07:
Beetje vaag verhaal, want 7 jaar garantie, dus als er iets mee is is het een garantiegeval.
Is ook onder garantie uitgevoerd in 2022; maar blijkbaar dus volstrekt onmogelijk om hier iets van documentatie over te krijgen.

Ik had hetzelfde met de gearbox van mijn Hyundai Ioniq die onder garantie vervangen werd; kreeg ik ook niets van.

Inmiddels voor mijn Niro de garantie wel verlopen want 165kkm.

• gertvdijk
gjcvro schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 17:07:
Geen garantie, want heeft de 150k km overschreden:

• gjcvro
  • Nu online
gertvdijk schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 17:09:
[...]

Geen garantie, want heeft de 150k km overschreden:

[...]
Ja, die had ik even gemist

• assje
  • Nu online
Maar verder voor mijn verhaal niet zo relevant. Ging mij er vooral om onder de aandacht te brengen dat dit mogelijk wel een ding is bij verkoop/inruil. Is dus aan te raden om iets van informatie bij te houden hiervan en te proberen iets op papier te krijgen.

• evertmulder
janne_nl schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:12:
Dus als ik het goed begrijp werkt de optie om stuur, zijspiegels en achterruit te verwarmen niet?
Hij is er nl wel.
Klopt, het zit wel in de app maar als je een opdracht voor verwarmen geeft via de app verwarmt deze niet de spiegels en achterruit ondanks dat deze aangevinkt staan. De auto wordt wel warm.

• evertmulder
multikoe schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:20:
[...]

Nee, hij bedoelt dat hij de verwarming van spiegels en achterruit wel heeft aangezet in de app, maar dat na het starten van de verwarming beide niet "aan" staan in de auto en dus niet warm worden. Althans, dat vermoed ik.

Overigens: ik heb stuurverwarming, maar ik zie die niet als aparte aanvinkbare optie in de app staan. Ik weet niet of dat in de oude app wel een aparte optie was.
Wat je vermoed klopt helemaal

• evertmulder
richy3908 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:38:
[...]

Ik heb dit issue in richy3908 in "Het grote Kia e-Niro topic", richy3908 in "Het grote Kia e-Niro topic" en richy3908 in "Het grote Kia e-Niro topic" al maanden geleden (eind juli) aangegeven en niemand reageerde toen met "dat heb ik ook!" … Maar oké. Bij mij zijn overigens bij klimaatregeling via de app al vanaf het begin (ondertussen bijna 4 jaar) stuurverwarming, achterruitverwarming en zijspiegelverwarming gekoppeld geweest.

Sterker nog, dit had ik ook al met de Kia Connect-app, dus dit is niet voorbehouden aan de nieuwe Kia-app. Later is hetzelfde euvel ook op gaan treden met de voorruitontwaseming, vervolgens heeft voorruitontwaseming het een paar weken weer wel gedaan, en doet het nu ook alweer een maand of zo niet.

Maar inderdaad, @evertmulder, goede suggestie om er maar eens over te gaan klagen bij Kia, nu ik (eindelijk) weet dat ik dus zeker niet de enige ben.
Je bent zeker niet de enige. Ik kwam er pas recentelijk achter nu het kouder wordt. Hiervoor gebruikte ik de voorverwarmingsfunctie in de app niet

• evertmulder
Vanmiddag onderstaand bericht van Kia gekregen n.a.v. het niet verwarmen van spiegels en achterruit

Beste meneer Mulder,
Hartelijk dank voor je bericht aan Kia Nederland.
Vervelend om te vernemen dat je problemen ervaart met de nieuwe Kia App.
Om het probleem op te lossen, raden we je aan het contactformulier van de Kia Connect Helpdesk in te vullen. Onze collega's kunnen dan samen met jou meekijken in het systeem en zoeken naar een passende oplossing. Het contactformulier vind je via de volgende link: https://connect.kia.com/nl/customer-support/contact-form/.
Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben ingelicht en wensen je nog veel veilige en plezierige kilometers toe!
Met vriendelijke groet,
Maaike
Customer Contact Center

Ik heb bij de onderstaande link het formulier ingevuld.
Laat anderen die hier tegenaan lopen dit ook doen.

link naar het contactformulier

Selecteer bij een meer gedetailleerde beschrijving van het probleem*
Probleem met remote functies (vergrendelen/ontgrendelen, verwarming, opladen)

Ik heb deze tekst ingevoerd.
Ik heb de nieuwe Kia app enige tijd gelden geinstalleerd. Echter zie ik nu, dat wanneer het kouder wordt en ik bij het voorverwarmen de achterruitverwarming en spiegelverwarming het bij mij niet meer met deze app doen. Wel met de oude app. De settings staan wel aan en dit wordt ook bevestigd, echter als ik het voorverwarmen start dan blijven beide doodleuk uit,
Dit is uiterst vervelend temeer wanneer het straks gaat vriezen en de achterruit en spiegels niet ontdooid zijn.
Op het forum zag ik dat al veel meer mensen dit geconstateerd hebben. W.s. een bug.
Mijn verzoek aan u is om de app aan te passen dat bij het voorverwarmen ook de achterruit en spiegels verwarmt worden en het liefst ook het stuur zoals in de oude app. U zult er veel Kia rijders een plezier mee doen.

• evertmulder
Vanavond nog bericht van Kia ivm de app en het niet verwarmen van de achterruit en spiegels.
Onderstaand het bericht.
Ik heb mijn twijfels of dit de oplossing is maar zal het uitproberen als jet wel werkt mooi maar als het niet werkt zal ik ze informeren.
Verzoek aan anderen die dit probleem ook hebben om onderstaande ""oplossing" te proberen en het resultaat hier melden zodat ik het kan meenemen.
Hierbij het berichtt:
Beste Evert,

Hartelijk dank voor je bericht aan Kia Connect.
In dit geval willen we je adviseren om een reset uit te voeren van het Kia Connect navigatiesysteem, daar het lijkt of deze geen contact maakt met het netwerk. De reset kan worden uitgevoerd door de reset knop met een paperclip in te drukken, de reset knop is aanwezig bij de volume knop van het toestel.
Indien de reset niet geholpen heeft, wil ik je vragen de volgende stappen te doorlopen vanuit het infotainmentsysteem in het voertuig:
Open privacy-instellingen in het infotainmentsysteem, ga naar Meer > Servicelijst > Schakel Waarschuwingen & Beveiliging uit > Ga opnieuw naar de pagina Servicelijst > Schakel Waarschuwingen & Beveiliging in > Opslaan.
Ik vertrouw erop je hierbij voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Christy
Pagina: 1 ... 354 355 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.