Arfman schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:30:
[...]
Volgens mij heb ik deze foutcode ook in mijn Hyundai Ioniq, zelfde status. Betekent volgens mij dat ooit die sensor de waarde niet heeft kunnen uitlezen, die melding blijft dan staan voor troubleshooting purposes.
Ik zag dat het ergens dat het bij een EV ook nog met koelvloeistof temp van de batterij te maken zou kunnen hebben, dus wellicht ook in combi met het koelvloeistof wissel verhaal? En dat veel Kia's/Hyundai deze melding zouden hebben...
Maar goed, als het op archive en inactive blijft staan zou het geen probleem zijn.
Dat is weer het gevaar als je ineens dingen kunt zien en uitlezen, waar je daarvoor nooit bewust van was! Dan moet je niet ineens schrikken.
Vond het wel fijn dat je de afzonderlijke celspanningen kunt checken en die zijn bij mij allemaal exact hetzelfde.
Ik vraag me nu ook af, of je met de cijfertjes die je kunt uitltezen ook een berekning kunt maken met een goede benadering van de batterij degradatie. Bij Aviloo zal er wellicht een complexe berekeing achter zitten. Maar zouden er niet bepaalde waardes te vinden en combineren zijn, die een redelijk goede benadering zouden kunnen geven?