Ik denk dat Kia hier uiteindelijk flink van profiteert. Mijn vrouw rijdt in een Peugeot, en daarbij geldt vaak maar 2 jaar garantie op veel onderdelen. De wat oudere e-208 modellen hebben bijvoorbeeld regelmatig problemen met de onboard lader. Via het programma Kassa heb ik gezien dat sommige eigenaren die reparatie al twee keer zelf hebben moeten betalen, omdat het probleem net buiten de garantie viel.eltron schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:56:
[...]
Ja, ook de mensen die minder dan 15k /km rijden moeten dan tot de auto 10 jaar oud is elk jaar een beurt laten doen om de garantie te behouden. Dat kan overigens ook een 2e of 3e eigenaar zijn.
Dan heb ik persoonlijk liever een merk als Kia, waar je misschien hoort dat ze streng zijn op het gebied van garantievoorwaarden, maar waarvan ik nog niemand ben tegengekomen die daadwerkelijk problemen heeft gehad met de afhandeling. Alles wat ik in dit topic lees, wijst er juist op dat Kia keurig alle reparaties en vervangingen onder garantie uitvoert.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.