CyBeRSPiN schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:13:
Lijkt erop dat mn airco stuk is. 2 maanden terug op aanraden van de dealer nog bij laten vullen.
Hopelijk wordt dit onder garantie opgelost. Wel bizar lange wachttijden bij de meeste dealers in de buurt, kan pas medio juli terecht..
Hier ook een defecte airco (al in februari gemeld). Aanvankelijk zou deze eind april gerepareerd worden, echter is deze afspraak verzet naar eind mei

Ik probeer al sinds begin december mijn Niro fatsoenlijk gerepareerd te krijgen (meerdere dingen) maar door de drukte bij de werkplaats moet ik dus keer op keer terugkomen (en dat is dan dus: eerst een maand wachten voor een diagnose, daarna een maand wachten voor reparatie en dat dan dus tig keer de afgelopen maanden).
Ik heb helaas een echt maandagmorgen model.. lijst van mankementen waar ik tegenaan ben gelopen de afgelopen 4 jaar:
- Front camera defect (3 maanden moeten wachten op reparatie dus 3 maanden lang geen zaken als ACC, lane keep etc)
- Spiegels meerdere malen vervangen omdat ze niet meer warm worden (momenteel voor de zoveelste keer spiegels die niet meer warm worden)
- stuurflipper die het niet meer deed, meerdere malen gemeld en pas gerepareerd toen deze "gevaarlijk" werd en soms tijdens het rijden dacht dat deze werd ingedrukt (met de remactie die erbij hoort)
- schokdemper rechtsachter die herrie maakt omdat de hoes "vast" blijft zitten (4x gerepareerd)
- Stoelverwarming defect (inmiddels gerepareerd)
- gasveren kofferbakklep lam (ook gerepareerd)
- airco verdamper defect (al sinds februari mee bezig, 2x een afspraak nodig voor men erachter was waar het aan lag)
- achteruitrijcamera heeft last van condens (bekend probleem btw)
Dat problemen ontstaan, best... maar de lange wachttijden voor iedere reparatie (en dat zaken in principe nooit tijdens de eerste afspraak opgelost kunnen worden).
Ik weet ook dat het probleem echt bij mijn voertuig ligt aangezien ik genoeg collega's heb met een Niro die nergens last van hebben. Ook zijn de zaken die defect zijn gegaan nou niet echt dingen die door "raar" met de auto omgaan ontstaan (plus dat ik ook altijd erg goed voor mijn leaseauto's zorg)