Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis 1
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22:09
Ik ben op zoek naar een goede en betaalbare Jumpstarter. Heeft iemand ervaringen daarmee?

NB.
Ik heb gekeken in dit topic en daar worden de Noco GB40 en GB70 vernoemd. De ervaringen daarmee zijn voor mij niet echt duidelijk. Maar dat kan ook aan mij liggen. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Dennis 1 op 28-04-2025 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:53
Dennis 1 schreef op maandag 28 april 2025 @ 07:30:
Ik ben op zoek naar een goede en betaalbare Jumpstarter. Heeft iemand ervaringen daarmee?

NB.
Ik heb gekeken in dit topic en daar worden de Noco GB40 en GB70 vernoemd. De ervaringen daarmee zijn voor mij niet echt duidelijk. Maar dat kan ook aan mij liggen. ;)
Ik heb de Noco GB70. Voor de e-Niro zware overkill, maar er is niks mis mee; hij werkt naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:03

NB.
Bijna alle jumpstarters werken aangezien de Kia E-Niro bijna geen stroom verbruikt tijdens het starten.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:18

Hippe Lip

+ + + NL + + +

NB.
Ik heb een GB40 en die werkt prima. Je zou er ook eentje van een goedkoop merk (Lidl?) kunnen overwegen, maar ik heb geen idee wat de zelfontlading van goedkopere dingen is.

Wat je sowieso moet doen is 'm regelmatig (2x/jaar?) aan het stopcontact hangen, want anders is-ie net (bijna) leeg op het moment dat je 'm nodig hebt. 8)7

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:37
Hippe Lip schreef op maandag 28 april 2025 @ 12:45:
[...]

Ik heb een GB40 en die werkt prima. Je zou er ook eentje van een goedkoop merk (Lidl?) kunnen overwegen, maar ik heb geen idee wat de zelfontlading van goedkopere dingen is.

Wat je sowieso moet doen is 'm regelmatig (2x/jaar?) aan het stopcontact hangen, want anders is-ie net (bijna) leeg op het moment dat je 'm nodig hebt. 8)7
Ik heb ook de GB40 en die is ruim voldoende voor de e-Niro, maar zeker ook toepasbaar op auto's met verbrandingsmotor, zoals ik al 3 keer heb nodig gehad, om iemand op weg te helpen.

En deze past eventueel ook nog in de middenconsole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis 1
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22:09
@Khayma @Khayma @Khayma @Khayma
Bedankt voor jullie reacties en tips!

De GB40 gaat het worden! Makkelijk dat hij ook in de middenconsole past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:36
De E Niro My19 is vandaag omgeruild voor zijn grote broer de EV6. 13000km mee gereden, op een lege airco na ging dat probleemloos. 1 fase laden ga ik niet missen en echt snelladen op vakantie kijk ik ook naar uit. Maar het was op zich een fijne auto om mee te rijden. En de draaicirkel mis ik nu al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

bnwgraaf schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:05:
De navigatie update voor o.a. gen5w is uit in Amerika en Canada en het ziet er naar uit, dat het een nog "grotere" update is dan de vorige keer!
Hyundai heeft hem ook sinds 25e.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:03
wortelsoft schreef op maandag 28 april 2025 @ 21:55:
De E Niro My19 is vandaag omgeruild voor zijn grote broer de EV6. 13000km mee gereden, op een lege airco na ging dat probleemloos. 1 fase laden ga ik niet missen en echt snelladen op vakantie kijk ik ook naar uit. Maar het was op zich een fijne auto om mee te rijden. En de draaicirkel mis ik nu al :+
Ik hoor graag een uitgebreide review tov de E-Niro. Ik ga vrijdag een proefrit maken in een EV6, maar ik vind het zo moeilijk om een nieuwe auto uit te kiezen. Voorheen heb ik andere altijd de auto uit laten kiezen. De E-Niro die ik nu heb is door het wagenpark van mijn werk uitgekozen omdat ze die bij de lease maatschappij op voorraad hadden staan (waar ik toen geen nee tegen kon zeggen omdat die zo goedkoop was).

Ik ben er wel al achter dat wij met de Kia E-Niro toen erg verwend zijn met alle standaard toeters en bellen. Nu hebben ze veel meer uitvoeringen waar je natuurlijk ook weer veel extra voor betaald.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:18

Hippe Lip

+ + + NL + + +

DutchKel schreef op maandag 28 april 2025 @ 22:03:
[...]

Ik hoor graag een uitgebreide review tov de E-Niro. Ik ga vrijdag een proefrit maken in een EV6, maar ik vind het zo moeilijk om een nieuwe auto uit te kiezen. Voorheen heb ik andere altijd de auto uit laten kiezen. De E-Niro die ik nu heb is door het wagenpark van mijn werk uitgekozen omdat ze die bij de lease maatschappij op voorraad hadden staan (waar ik toen geen nee tegen kon zeggen omdat die zo goedkoop was).

Ik ben er wel al achter dat wij met de Kia E-Niro toen erg verwend zijn met alle standaard toeters en bellen. Nu hebben ze veel meer uitvoeringen waar je natuurlijk ook weer veel extra voor betaald.
@DutchKel Wat jou straks na de overstap van e-Niro naar een andere EV (mits een MY24 of 25) gaat opvallen of zelfs tegenvallen is alle nieuwe ‘snufjes’ die de wetgever tegenwoordig allemaal verplicht stelt.
We zijn echt verwend geraakt met de e-Niro. Niet alleen vanwege zijn zuinigheid, maar ook de functies en zo.

Sommige auto’s hebben (verplicht vanaf 2025?) een ding dat controleert of je je ogen op de weg houdt. Iets te lang op je dashboard of de omgeving kijken en je krijgt een piepjessalvo om je oren. Dat had ik in een gloednieuwe Kona die ik als leenauto een dagje meekreeg twee maanden geleden :?

ACC is er zeker nog, maar terug naar CC (dus zonder A) kan niet meer; schijnt niet meer te mogen.
Balen op de snelweg, want daar is ACC echt een ramp in ons volle NL-wegennet. :X

Ik krijg in mijn (MY25) Ioniq 5 om de haverklap het advies om een pauze te nemen als ik over ‘s lands rijkwegen rijd. Daar heb je streepjeslijnen een eindje van de zijkant af (soort veel te smal fietspad). Als je een tegenligger hebt, dan ga je even opzij over die lijntjes. Na een paar tegenliggers vind de auto dat je teveel slingert omdat je regelmatig over de belijning heen en weer gaat. Gevolg: een eindeloze reeks piepjes die je niet kunt uitschakelen of onderbreken en een grote waarschuwing op je dashboard/display dat je een pauze moet nemen. Na nog een paar keer over die lijntjes krijg je dat wéér. 8)7

In mijn e-Niro heb ik in de 6 jaar en 120k km mss 1 of 2 keer het ‘antibots’-alarm gehad, de waarschuwing dat ik ergens tegenaan zou rijden met hoge snelheid. Mijn Ioniq 5 is nu 4500 km oud en ik heb die waarschuwing al meer dan 10 keer gekregen. Véél te gevoelig. |:(

En zo kan ik mss nog wel even doorgaan met nieuwe verplichte veiligheidswaarschuwingen.
De enige waar ik het acceptabel vond en waar je het met één knop allemaal tegelijk uit kunt schakelen is de Renault Scenic EV. Tis maar een tip…

[ Voor 6% gewijzigd door Hippe Lip op 28-04-2025 23:18 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Pagina: 1 ... 332 333 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.