De 3 dealers die binnen 30 kilometer van mijn woning liggen zijn van dezelfde keten helaas en veel verder wil ik eigenlijk niet.
Ik had vorige week al bij een lokale, niet merkgebonden, garage gevraagd voor reparatie en daar kreeg ik toevallig gisteren aan het einde van de dag antwoord van.
Ze hadden eerst bij de officiële Kia dealer gevraagd voor het onderdeel, maar daar wilden ze zelfs de complete spiegel niet aan hem verkopen. Zijn idee was om op de sloop een complete spiegel te kopen en dan de desbetreffende ring over te zetten, zodat er niets gespoten hoeft te worden en het de minst dure oplossing is.
Het zou me dan ongeveer € 300,- kosten, want mocht er toch nog iets anders sneuvelen, kunnen ze dat meteen uit die sloopspiegel halen.
Waarschijnlijk kan ik het zelf dan misschien wel € 100,- voordeliger doen, maar alleen al het feit dat zo'n garage met deze oplossing komt en dus mee wil denken, haalt me waarschijnlijk over om hun die € 100,- te gunnen.
Aan de auto ligt het niet, maar de dealer doet niet aan klantenbinding zeg maar. Tenzij Kia, als ik er aan toe ben, een auto heeft die ik heel graag hierna zou willen hebben, komt er voor mij geen Kia meer.