Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:41
gjcvro schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 22:03:
Ben er toch bang voor dat je na de 7/10 jaar, 150k km er toch echt zelf voor op gaat draaien.
Volgens de wet heb je wellicht gewoon garantie. Een auto hoort langer dan 150k km of 7/10 jaar mee te gaan.

Ik denk dat Kia hetzelfde doet als wat ze nu doen. De reparatie uitvoeren maar wel erbij zeggen dat ze het uit coulance doen om je tegenmoet te komen en dat ze het eigenlijk niet wilde doen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasterTroy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:23
Gelijk hebben en gelijk krijgen is helaas niet hetzelfde. Hoop niet dat het zover komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
CasterTroy schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 08:53:
Gelijk hebben en gelijk krijgen is helaas niet hetzelfde. Hoop niet dat het zover komt.
In dit geval zou ik bereid zijn om een advocaat in te schakelen en het voor de rechter laten komen. Echter komen zulke zaken helaas nooit voor de rechter omdat Kia dan weet dat ze het bij iedereen moeten doen. Ze kiezen dan eieren voor hun geld door die paar klagende personen gewoon te helpen.

Een uitspraak van de rechter is voor hun erg nadelig.

Het gaat niet om een paar tientjes...

[ Voor 3% gewijzigd door DutchKel op 25-01-2025 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:15
DutchKel schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 08:52:
[...]

Volgens de wet heb je wellicht gewoon garantie. Een auto hoort langer dan 150k km of 7/10 jaar mee te gaan.

Ik denk dat Kia hetzelfde doet als wat ze nu doen. De reparatie uitvoeren maar wel erbij zeggen dat ze het uit coulance doen om je tegenmoet te komen en dat ze het eigenlijk niet wilde doen.
Ik hoop het niet mee te maken, maar ik denk nog steeds dat je aan het kortste eind trekt. En auto hoort misschien wel langer mee te gaan, maar niet zonder enige reparatie of kosten.

Afgelopen jaren zijn er legio voorbeelden geweest met slechte motoren, en buiten de garantie hadden ze (bijna) allemaal dikke pech, zelfs na een groepsrechtszaak. Volgens mij was de laatste tegen Renault, maar VW had er ook 1.

[ Voor 15% gewijzigd door gjcvro op 25-01-2025 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
gjcvro schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 09:00:
[...]

Ik hoop het niet mee te maken, maar ik denk nog steeds dat je aan het kortste eind trekt. En auto hoort misschien wel langer mee te gaan, maar niet zonder enige reparatie of kosten.

Afgelopen jaren zijn er legio voorbeelden geweest met slechte motoren, en buiten de garantie hadden ze (bijna) allemaal dikke pech, zelfs na een groepsrechtszaak. Volgens mij was de laatste tegen Renault, maar VW had er ook 1.
Ik heb net gezocht maar kon geen uitspraken vinden van autofabrikanten die zo voor de rechter zijn gedaagd omdat ze bij een bekend motorprobleem geen garantie willen geven. Ik zie wel mensen die 2e hands auto's kopen waarvan erna motorproblemen zijn en de uitkomst daarvan is afwisselend omdat sommige geen proefrit hebben gemaakt. En ze dagen dan de garage voor de rechtbank en niet de fabrikant.

Overigens gaat het er altijd om dat je moet bewijzen dat het probleem bij de aankoop aanwezig was en dat is hier wellicht wel te bewijzen met de hoeveelheid auto's die het probleem hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door DutchKel op 25-01-2025 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MertijnW
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:48
Ik heb een vraag en hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen. Je ziet op de tweedehands markt redelijk wat e-Niro's uit december 2019 met 3-fase laden (ExecutiveLine).

Klopt het dat dit tijdens de MY19 een extra optie was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:03
MertijnW schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:00:
Ik heb een vraag en hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen. Je ziet op de tweedehands markt redelijk wat e-Niro's uit december 2019 met 3-fase laden (ExecutiveLine).

Bij mijn weten niet.
Maar zou kunnen dat december 2019 al My20 werd uitgeleverd?
Mijn zoon heeft zijn e-Niro op 2 januari 25 ingeleverd na 5 jaar lease en had 3F.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
MertijnW schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:00:

Als het een echte MY19 is dan is het altijd 1 fase laden. De begin modellen van MY20 was het een optie bij.

Je kunt het vrij makkelijk aan de laadpoort zien die soms op de foto staat.

Let wel op, de dealer heeft niet altijd het juiste MY kaartnummer dus het kan een MY20 zijn ipv MY19. Dat kun je weer herkennen aan het multimedia systeem. MY20 heeft een veel breder scherm.

Maar meestal klopt de 3 fasen daarbij niet. Het is al vaker terug gekomen in deze topic dat er met 3 fasen laden wordt geadverteerd maar dat het uiteindelijk maar met 1 fasen is. De dealers letten daar niet zo goed op, ik ga er niet vanuit dat ze het bewust verkeerd erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:57

13art

Moderator Mobile
DutchKel schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:14:
[...]

Als het een echte MY19 is dan is het altijd 1 fase laden. De begin modellen van MY20 was het een optie bij.

Let wel op, de dealer heeft niet altijd het juiste MY kaartnummer dus het kan een MY20 zijn ipv MY19. Dat kun je weer herkennen aan het multimedia systeem. MY20 heeft een veel breder scherm.

Maar meestal klopt de 3 fasen daarbij niet. Het is al vaker terug gekomen in deze topic dat er met 3 fasen laden wordt geadverteerd maar dat het uiteindelijk maar met 1 fasen is. De dealers letten daar niet zo goed op, ik ga er niet vanuit dat ze het bewust verkeerd erop zetten.
Het is puur gemakzucht. Een centrale database maakt de gegevens aan en die zetten ze blind op de website.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MertijnW
DutchKel schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:14:
[...]

eltron schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 10:09:
[...]

Bij mijn weten niet.
Maar zou kunnen dat december 2019 al My20 werd uitgeleverd?
Mijn zoon heeft zijn e-Niro op 2 januari 25 ingeleverd na 5 jaar lease en had 3F.
Hoe werkt dat dan met opladen thuis? Ik heb een 3-fasen aansluiting (3x25A). Als ik daar een 11kW laadpaal op aansluit, kan ik dan wel met 7kW laden?

Ik lees namelijk verhalen dat aan openbare laadpalen mensen niet verder komen dan rond de 3 kW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:50
Met een 11kW laadpaal zul je met een 1 fase Niro niet sneller laden dan 3.7kW.
Voor 7,2kW zul je een 32A aansluiting van je laadpaal moeten hebben.

Van de andere kant, als je niet afhankelijk bent van dynamische stroomprijzen en je rijdt niet veel, een kleine 30kWh laad je ook met 3,6kW wel in je auto in een nacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
MertijnW schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:10:
[...]

[...]

Hoe werkt dat dan met opladen thuis? Ik heb een 3-fasen aansluiting (3x25A). Als ik daar een 11kW laadpaal op aansluit, kan ik dan wel met 7kW laden?

Ik lees namelijk verhalen dat aan openbare laadpalen mensen niet verder komen dan rond de 3 kW.
Opladen thuis is voor het grote thuislaad topic.
met 3x25A huisaansluiting zou je max25x230=5,7kW op één fase kunnen trekken. Als je zonnepanelen op diezelfde fase hebt zou het op zonnige dagen zelfs nog meer kunnen zijn. Maar je loopt dan ook wel langs de randen van hetgeen technisch mogelijk is en qua installatievoorschriften is toegestaan. Met 11kW paal op 3F kom je sowieso niet hoger dan 3,7kW per fase. Als je meer wilt is een 22kW paal nodig.

Maar misschien heeft je huis ook wel stroom nodig op dezelfde fase en is het wel fijn als de auto niet meer dan 3,7 doet. Daarmee laad je ook wel 150-200km overnight.

Bij publieke palen klopt de info niet altijd. Ook daar zie je dat de aansluiting vaak 3x25A is. Maar je ziet nooit palen van 17kW, ze staan aangemerkt als 22kW of 11kW.
bij een paal die eigenlijk 17kW is kan je met 1F vaak wel meer dan 3,7kW halen (tot 5,7kW dus).

[ Voor 11% gewijzigd door eltron op 25-01-2025 11:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
MertijnW schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:10:
[...]

[...]

Voor thuis kun je maximaal met 20A = 4,5kW opladen (als je elke fase op maximaal 25A hebt afgezekerd) en met load balancer (omdat je anders 1 groep snel overbelast). Ook al heb je een 3 fasen laadpaal aangesloten toch wordt dan alleen de 1e fase die aangesloten is gebruikt.

De meeste publieke laadpalen hebben inderdaad zoals je zelf al hebt gezegd niet de volledige capaciteit van 3x16A, dus daar laad je vaak langzamer op dan 3,6kW. Als je een eigen oprit en eigen laadpaal hebt is met 1 fasen opladen geen ramp (je kunt immers elke nacht de auto opladen). Ben je meer afhankelijk van publieke laadpalen dan is 1 fasen laden niet zo heel fijn vooral niet als er ook een kleefboete op die palen zit (dus dat je moet betalen terwijl je niet aan het laden bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MertijnW
Dank allen voor jullie reacties. Ik stel mijn vervolgvragen in het juiste topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-10 14:41
eltron schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:37:
Maar je ziet nooit palen van 17kW, ze staan aangemerkt als 22kW of 11kW.
bij een paal die eigenlijk 17kW is kan je met 1F vaak wel meer dan 3,7kW halen (tot 5,7kW dus).
Oh, ik zie wel eens 17 kW, hoor. Voorbeeld:
https://electroverse.octopus.energy/map/location/547137

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pGCH0q3JOxXXEn_BHdzhpa2pR0Y=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/IrZ143mqfig0eb5FaJvf0DTc.png?f=fotoalbum_small Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwjnJwrWFlY4NKHsSzVYTUYVV0c=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/5fmXwWLjoxp0vXHShSQneE5n.png?f=fotoalbum_small

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21:56
gjcvro schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 22:03:
Ben er toch bang voor dat je na de 7/10 jaar, 150k km er toch echt zelf voor op gaat draaien.
Ik niet. Probleem is en was bekend. KIA kiest ervoor om het per geval op te lossen. Als ze voor een terugroepaktie hadden gekozen, was ik na 150k km of 7/10 jaar niet met dit probleem geconfronteerd. Hun keuze, hun risico.

Te veel mensen denken dat je na de garantieperiode nergens meer recht op hebt. Dat is onjuist: een auto van 50k (prijsniveau 2019) moet langer meegaan dan 150k km of 7/10 jaar. Normale slijtage mag je verwachten, constructiefouten echter niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
Harvest2002 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:35:
[...]

Ik niet. Probleem is en was bekend. KIA kiest ervoor om het per geval op te lossen. Als ze voor een terugroepaktie hadden gekozen, was ik na 150k km of 7/10 jaar niet met dit probleem geconfronteerd. Hun keuze, hun risico.

Te veel mensen denken dat je na de garantieperiode nergens meer recht op hebt. Dat is onjuist: een auto van 50k (prijsniveau 2019) moet langer meegaan dan 150k km of 7/10 jaar. Normale slijtage mag je verwachten, constructiefouten echter niet.
Succes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
Laat het weten als het probleem zich voordoet.....

[ Voor 3% gewijzigd door Harvest2002 op 25-01-2025 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:17
Hoe wil je dat aanpakken dan, je zet de auto een jaartje stil en koopt iets anders om het in de tussentijd juridisch uit te vechten, of ga je eerst zelf die nieuwe motor en reductiebak voorschieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
ASW1 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 21:08:
Hoe wil je dat aanpakken dan, je zet de auto een jaartje stil en koopt iets anders om het in de tussentijd juridisch uit te vechten, of ga je eerst zelf die nieuwe motor en reductiebak voorschieten?
Het laatste uiteraard als dat de oplossing is die KIA aanbeveelt.

Wordt interessant als er ook andere oplossingen zijn. Zie eerdere posts.

[ Voor 15% gewijzigd door Harvest2002 op 25-01-2025 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Harvest2002 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 22:47:
[...]
Wordt interessant als er ook andere oplossingen zijn. Zie eerdere posts.
Welke posts bedoel je dan?
Ik denk dat zelf voorschieten serieus geld kost, dat moet je ook maar op de plank hebben liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 16:24

Arfman

Drome!

Harvest2002 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:40:
Laat het weten als het probleem zich voordoet.....
Ik hoop dat het je bespaard blijft. Ik heb onlangs 2 gevallen gehad waar ik 100% in mijn recht stond maar geen gelijk kreeg. Dan kun je 2 dingen doen: een advocaat erbij halen en het uitvechten (wat in het geval van een reparatie van ~10K de moeite waard is) of je erbij neerleggen. In mijn geval ging het om in totaal om een bedrag van 500 euro, dat is me de moeite en tijd niet waard.

Maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn helaas 2 hele verschillende dingen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harvest2002
Arfman schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 23:35:
[...]

Ik hoop dat het je bespaard blijft. Ik heb onlangs 2 gevallen gehad waar ik 100% in mijn recht stond maar geen gelijk kreeg. Dan kun je 2 dingen doen: een advocaat erbij halen en het uitvechten (wat in het geval van een reparatie van ~10K de moeite waard is) of je erbij neerleggen. In mijn geval ging het om in totaal om een bedrag van 500 euro, dat is me de moeite en tijd niet waard.

Maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn helaas 2 hele verschillende dingen.
Mijn ervaring is een andere. Twee keer uiteindelijk gelijk gekregen. Mijn les: vergewis je ervan dat je gelijk hebt en zet door. Als de 'tegenstander' ongelijk heeft, zul je zien dat die steeds meer onzin verkoopt. Doe daar je voordeel mee.

Zit nu voor de derde keer in soortgelijk proces. Ben ervan overtuigd dat ik nu weer gelijk krijg.

[ Voor 6% gewijzigd door Harvest2002 op 26-01-2025 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Als een dealer(keten) niet meewerkend is, hoe kom je dan als particulier aan onderdelen en onderdeelnummers?
Bij mij is, waarschijnlijk door steenslag, de zwarte 'kap' rond het buitenspiegelglas gebroken. De garage zegt een hele nieuwe buitenspiegelunit te moeten monteren voor € 1.140,-, terwijl ik al heb gezien dat het onderdeel los te halen is. Als ik dus zou weten wat dat artikelnummer is en waar ik dat zou kunnen bestellen, zou ik het eventueel gewoon zelf kunnen vervangen.
Ik begrijp dat een garage geld wil verdienen en dat mag ook, maar ik vind dit meer op diefstal lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:43
rokil schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:52:
Als een dealer(keten) niet meewerkend is, hoe kom je dan als particulier aan onderdelen en onderdeelnummers?
Bij mij is, waarschijnlijk door steenslag, de zwarte 'kap' rond het buitenspiegelglas gebroken. De garage zegt een hele nieuwe buitenspiegelunit te moeten monteren voor € 1.140,-, terwijl ik al heb gezien dat het onderdeel los te halen is. Als ik dus zou weten wat dat artikelnummer is en waar ik dat zou kunnen bestellen, zou ik het eventueel gewoon zelf kunnen vervangen.
Ik begrijp dat een garage geld wil verdienen en dat mag ook, maar ik vind dit meer op diefstal lijken.
Volgensmij zijn er wel opties via internet te vinden...

Wellicht bijvoorbeeld deze (weet even niet of het de goede versie is als die jij hebt):
https://www.kiapartsnow.c...o_ev/body/cowl_panel.html

En dan specifiek:
https://www.kiapartsnow.c...or_outside_rear_view.html

Of deze:
https://www.kia.parts/v-2021-kia-niro-ev--ex--electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evertmulder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:23
Kijk anders een sop "de sloop". Via google onderdelen Kia sloperij.
Zie bijv. https://www.b-parts.com/n...ks/kia-niro-i-de-36798-vm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb de e-niro executive 64kW uit 2021 met Vess knop.
Ik heb inderdaad al op diverse 'sloop' sites gekeken, maar daar vind ik vaak de spiegels voor de Hybrid en aangezien ik vanuit de dealer geen medewerking krijg, weet ik niet of dit dezelfde onderdelen zijn.
Tot nu toe heb ik ook alleen maar complete spiegels gevonden en het onderdeel waar het voor mij om gaat is slechts een klein onderdeel van een hele spiegel.
Ook op de sites die @bnwgraaf aangaf, zie ik het onderdeel niet los staan, denk ik.
Het onderdeel wat ik nodig heb en wat als enige geen nummer heeft, heb ik zwart gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SjU--A-BRPqU1bFoPlR9RH2UTEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cmmCuqw7caDQHH74Uhyg7vXz.jpg?f=fotoalbum_large

Op youtube heb ik ook een video gevonden waarop te zien is dat het onderdeel relatief makkelijk los te halen is
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z2yCOqZM6TRKA690WmU0nTVcJ6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EAZhkESsRlljZKXPuEQA74Sz.jpg?f=fotoalbum_large
In de video zelf vanaf ongeveer 3:10
YouTube: Kia Niro Indicator Mirror Lamp Change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
rokil schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:43:
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb de e-niro executive 64kW uit 2021 met Vess knop.
Ik heb inderdaad al op diverse 'sloop' sites gekeken, maar daar vind ik vaak de spiegels voor de Hybrid en aangezien ik vanuit de dealer geen medewerking krijg, weet ik niet of dit dezelfde onderdelen zijn.
Tot nu toe heb ik ook alleen maar complete spiegels gevonden en het onderdeel waar het voor mij om gaat is slechts een klein onderdeel van een hele spiegel.
Ook op de sites die @bnwgraaf aangaf, zie ik het onderdeel niet los staan, denk ik.
Het onderdeel wat ik nodig heb en wat als enige geen nummer heeft, heb ik zwart gemaakt:
[Afbeelding]

Op youtube heb ik ook een video gevonden waarop te zien is dat het onderdeel relatief makkelijk los te halen is
[Afbeelding]
In de video zelf vanaf ongeveer 3:10
YouTube: Kia Niro Indicator Mirror Lamp Change
Ik zag het onderdeel ook nog niet los staan, maar de hele behuizing is op de genoemde sites rond de $290, wat al een heel stuk minder is dan de dealer jou aanboodt. Dan zou je die alsnog kunnen gebruiken en alleen het benodigde deel er af schroeven (aangezien het andere deel vermoedelijk gespoten zal moeten worden):
https://www.kiapartsnow.c...y-outside~87610g5320.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Ik denk inderdaad maar dat ik dat ga doen, of een sloopspiegel. Dan heb ik €800,- minder verlies.
Wel raar dat je uitgerekend dat onderdeel niet los kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

Whuzz schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:09:
[...]

Ah ja, ik was in de war met CT's rechtsreeks op de Zappi of via een Harvi (heb zelf het laatste)

[...]

In de ECO+ stand hanteert de Zappi een (instelbare) pauze-timer tussen die flipper momenten. Hij gaat letterlijk in de stand "Paused" wanneer de tijd in ""Waiting for surplus" te kort was.

[...]

Ik *vermoed* dat die "Paused" setting niet bestaat in de Fast-mode en dat men er geen rekening mee heeft gehouden dat de loadbalancing zo kort achter elkaar zou "flipperen".
Maar dat is giswerk. Ik zou je toch echt aanraden om deze vraag op het Myenergi-forum te stellen.
Antwoord van MyEnergi:
Het apparaat heeft hier geen pauze in, de zappi doet wat hij moet doen zoals wij het bedoeld hebben, zodra er meer dan 6 ampere beschikbaar is op elk van de drie fasen zal de zappi weer starten met laden. Als het verbruik opnieuw omhoog gaat en er minder dan 6 ampere beschikbaar is, moet het laden opnieuw stoppen, de fluctuatie zit niet in de laadpaal maar in het huisverbruik. Mogeijk moet u overwegen om een verzwaring van uw huisaansluiting te realiseren, dit zal het hele probleem oplossen. Uiteraard gaat dit gepaard met hogere maandelijkse vaste lasten.
Er is dus niks mis met de functionaliteit van de zappi.

Ik heb nog steeds het vermoeden dat de Zappi telkens probeerde te laden ondanks dat er nog steeds geen 6A per fase beschikbaar was. Ik kan dit echter niet bewijzen want tussen de timestamps van de Zappi meetdata op het portal zit een uur.

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:17

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

DonJuape schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 20:03:
[...]

Antwoord van MyEnergi:
Het apparaat heeft hier geen pauze in, de zappi doet wat hij moet doen zoals wij het bedoeld hebben, zodra er meer dan 6 ampere beschikbaar is op elk van de drie fasen zal de zappi weer starten met laden. Als het verbruik opnieuw omhoog gaat en er minder dan 6 ampere beschikbaar is, moet het laden opnieuw stoppen, de fluctuatie zit niet in de laadpaal maar in het huisverbruik. Mogeijk moet u overwegen om een verzwaring van uw huisaansluiting te realiseren, dit zal het hele probleem oplossen. Uiteraard gaat dit gepaard met hogere maandelijkse vaste lasten.

Ik heb nog steeds het vermoeden dat de Zappi telkens probeerde te laden ondanks dat er nog steeds geen 6A per fase beschikbaar was. Ik kan dit echter niet bewijzen want tussen de timestamps van de Zappi meetdata op het portal zit een uur.
@DonJuape Een P1-metertje hoeft toch niet heel duur te zijn? Dan kun je zien hoeveel er uit het net getrokken wordt. Afhankelijk van je slimme meter krijg je die data met een resolutie van 1 of van 10 seconde.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@rokil Heb je al eens een andere garage (andere keten) gevraagd?

<John O`Mill>

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Jongens, het einde van mijn e-Niro-tijdperk is aanstaande. Ik bestelde een aantal maanden geleden een neefje: de Hyundai IONIQ 5. Die heeft net een facelift gehad en de nieuwe specs spraken me wel aan. Ik vond die IONIQ destijds toen die op de markt kwam al wat, maar ja, als je dan net een e-Niro hebt gekocht, dan krijg je van de directie thuis geen goedkeuring. :+

Woensdag 5 februari gaat-ie geleverd worden en de rode e-Niro (120k) wordt dan ingeruild (tenzij er voordien nog iemand z’n vinger opsteekt).
Daarna zal ik hier vast nog wel eens om de hoek kijken, maar dit topic dan toch niet meer zo vaak bezoeken, verwacht ik.

In de afgelopen 6 jaar dat ik de auto reed heb ik hier en op het Kia-forum met veel plezier rondgehangen, vragen gesteld en commentaar gegeven. Dank alvast aan iedereen hier voor een fijne omgeving. Gelukkig vind ik die ook bij het Ioniq 5 topic. Wat dat betreft mogen we toch wel blij zijn met dit mooie GoT met al zijn topics. :Y)

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:04
@Hippe Lip bedankt voor je bijdragen in dit topic, heel veel veilige kilometers gewenst met je nieuwe bolide!
De tijd vliegt, we zaten hier ruim 6 jaar geleden te turen naar die boten vanuit Zuid-Korea, wanneer de eerste aan zou komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Hippe Lip schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:58:
[...]

@DonJuape Een P1-metertje hoeft toch niet heel duur te zijn? Dan kun je zien hoeveel er uit het net getrokken wordt. Afhankelijk van je slimme meter krijg je die data met een resolutie van 1 of van 10 seconde.
Ga ik overwegen als dit vaker gaat voor komen. De Zappi hangt ook in HA, weet niet of ik daar een hogere meet frequentie uit kan halen.

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Hippe Lip schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:59:
[...]

@rokil Heb je al eens een andere garage (andere keten) gevraagd?
De 3 dealers die binnen 30 kilometer van mijn woning liggen zijn van dezelfde keten helaas en veel verder wil ik eigenlijk niet.
Ik had vorige week al bij een lokale, niet merkgebonden, garage gevraagd voor reparatie en daar kreeg ik toevallig gisteren aan het einde van de dag antwoord van.
Ze hadden eerst bij de officiële Kia dealer gevraagd voor het onderdeel, maar daar wilden ze zelfs de complete spiegel niet aan hem verkopen. Zijn idee was om op de sloop een complete spiegel te kopen en dan de desbetreffende ring over te zetten, zodat er niets gespoten hoeft te worden en het de minst dure oplossing is.
Het zou me dan ongeveer € 300,- kosten, want mocht er toch nog iets anders sneuvelen, kunnen ze dat meteen uit die sloopspiegel halen.
Waarschijnlijk kan ik het zelf dan misschien wel € 100,- voordeliger doen, maar alleen al het feit dat zo'n garage met deze oplossing komt en dus mee wil denken, haalt me waarschijnlijk over om hun die € 100,- te gunnen.
Aan de auto ligt het niet, maar de dealer doet niet aan klantenbinding zeg maar. Tenzij Kia, als ik er aan toe ben, een auto heeft die ik heel graag hierna zou willen hebben, komt er voor mij geen Kia meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 13:09

Thyzz

-=leeg=-

DonJuape schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 07:48:
[...]

Ga ik overwegen als dit vaker gaat voor komen. De Zappi hangt ook in HA, weet niet of ik daar een hogere meet frequentie uit kan halen.
Beetje offtopic (eventueel dus verder in DM) maar de frequentie lokaal is echt een stuk hoger (± elke minuut)

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 15:26

Whuzz

Dodgeball!

DonJuape schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 20:03:
[...]

Antwoord van MyEnergi:

Zoals iemand al zei, met een P1 metertje zou je dit kunnen checken.

Maar, ik heb toch het vermoeden dat wat MyEnergi zegt wel klopt. Als je op 3 fasen laadt moet op élke fase minimaal 6A beschikbaar zijn. Ik kan me goed voorstellen dat op bepaalde momenten de huislast dusdanig over die fasen fluctueert dat vrij frequent één van de drie daar onder zakt en de laadpaal de sessie stopt.

Zoals ik al aangaf; anders dan bij "ECO laden", waarbij de Zappi steeds een minimale pause tussen elke stop-en-start inlast wanneer de beschikbare zon teveel fluctueert, doet de Zappi dat niet bij gewoon laden op netstroom. Zoals hierboven beschreven heb je dan (zéker bij 3 fase laden) kans dat het laden "flippert".

En het lijkt me aannemelijk dat de auto na een paar keer flipperen het laden helemaal afkapt wegens "onbetrouwbare paal".

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

DonJuape schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 07:48:
[...]

@DonJuape
offtopic:
Als je al met HA werkt is het echt een fluitje van een cent, zeker als HA in je meterkast hangt. Er izjn kant en klare pluggen/snoertjes voor met aan de ene kant een USB-stekker voor HA en de andere kant een RJ-10 plug voor de slimme meter.

Heb je een DSMR-4 meter, dan krijg je voor E elke 10 seconde een treintje info en elk uur voor gas.
Heb je een DSMR-5 meter, dan komt de E-info elke seconde en gas elke minuut als ik me niet vergis.
Verhogen van die frequentie is niet mogelijk omdat de meter de info als treintje aanbiedt (push).

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Whuzz schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:34:
[...]

Zoals iemand al zei, met een P1 metertje zou je dit kunnen checken.

Maar, ik heb toch het vermoeden dat wat MyEnergi zegt wel klopt. Als je op 3 fasen laadt moet op élke fase minimaal 6A beschikbaar zijn. Ik kan me goed voorstellen dat op bepaalde momenten de huislast dusdanig over die fasen fluctueert dat vrij frequent één van de drie daar onder zakt en de laadpaal de sessie stopt.

Zoals ik al aangaf; anders dan bij "ECO laden", waarbij de Zappi steeds een minimale pause tussen elke stop-en-start inlast wanneer de beschikbare zon teveel fluctueert, doet de Zappi dat niet bij gewoon laden op netstroom. Zoals hierboven beschreven heb je dan (zéker bij 3 fase laden) kans dat het laden "flippert".

En het lijkt me aannemelijk dat de auto na een paar keer flipperen het laden helemaal afkapt wegens "onbetrouwbare paal".
offtopic:
Alternatief is om op één fase te laden en daarvoor een fase uit te kiezen die het mist belast wordt.
Als dat niet de eerst aangesloten fase is (L1), dan zul je de aansluiting van je Zappi aan moeten passen, want als je die instrueert om op één fase te laden, dan pakt die daarvoor de eerste fase.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Beetje offtopic, maar over auto's en palen die elkaar niet vertrouwen... Ik heb een poosje een Tesla gereden. (Don't ask, kwam uit de pool van nieuwe werkgever, ik had geen keuze)
In mijn straat hebben we een Alfen laadpaal van Vattenfall. Omdat ik een laadpas heb, laadde ik mijn Tesla daar op en niet thuis aan de Zappi.

Op een dag gaf de laadpaal een error. Blauw/Rood knipperend icoontje, weigerde te laden. Naja, laadpaal stuk, gebeurt nou eenmaal wel eens. Ik rijd de Tesla een paar straten verder naar een andere laadpaal. Ook een Alfen paal van Vattenfall. Werkt allemaal gewoon.
Ik loop terug naar huis en zie daar dat een ándere auto aan die paal staat te laden. Naja, korte storing kennelijk.

Weekje later, Tesla weer aan die paal. Zelfde probleem. Rood/Blauw icoon, weigert te laden.
Andere auto's aan die paal? Geen probleem.
Mijn Tesla aan andere palen? Geen probleem.

Die paal en die Tesla hebben sindsdien NOOIT meer kunnen samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:50
Wat zegt Vattenfall er van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Je kunt het storingsnummer op de paal bellen. De helpdesk zei dat dit geen probleem van de paal was (die zien immers dat andere auto's wél laden), maar van de laadpas. Uitgelegd dat dezelfde pas met dezelfde auto het bij een andere van hun eigen palen wél doet, maar ze hielden voet bij stuk. Moest een ander nummer bellen.
Andere nummer vroeg als eerste of mijn laadpas het op andere palen wel deed en concludeerden dat ik het eerste nummer moest hebben, want het lag duidelijk niet aan de pas. ;)

Vattenfal zei dat de paal het gewoon deed, want andere auto's laden er wél. Moest aan mijn auto liggen ;)

Uiteindelijk is het probleem opgelost door de Tesla te vervangen voor een EV6 ;)
Naja... HALF opgelost. Mijn EV6 én die van een straatgenoot kunnen maar aan één zijde van diezelfde vattenfall paal laden. De andere kan weigert dienst, krijgt de stekker niet gelocked. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

CyBeRSPiN schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 00:39:
@Hippe Lip bedankt voor je bijdragen in dit topic, heel veel veilige kilometers gewenst met je nieuwe bolide!
De tijd vliegt, we zaten hier ruim 6 jaar geleden te turen naar die boten vanuit Zuid-Korea, wanneer de eerste aan zou komen :)
@CyBeRSPiN Het voelt nog als de dag van gisteren, dat wachten op die eerste auto’s :)
Dat waren nog eens tijden, <snif, zwijmel> :+
EV’s met een app, dat was wat! En dat je die app dan kon koppelen aan HA! Dat je vanuit die app je auto niet kon voorverwarmen leek toen nog nauwelijks een issue. En zie hoe dat nu is. Ik vraag me af of er nog EV’s geleverd worden waarbij dat niet kan. De ontwikkelingen gaan toch wel hard.

En nu ben ik toch benieuwd hoe de EV-markt er over een paar jaar uitziet. Overleven de EU-fabrikanten het Chinese geweld? Wat komen er nog voor ontwikkelingen waar we nu nog niet eens van dromen omdat het gewoon nog niet in je hoofd opkomt? We gaan het zien.

Maar één ding is zeker. Sinds ik EV rijd is het vuur flink ontvlamd. Een terugweg is er echt niet meer. Never nooit geen ICE meer. En dat hoor ik van vrijwel elke EV-rijder. Eenmaal daaraan geproefd is de weg terug afgesloten… (y)

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 02-10 14:28
Hippe Lip schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:10:
[...]

@CyBeRSPiN Het voelt nog als de dag van gisteren, dat wachten op die eerste auto’s :)
Dat waren nog eens tijden, <snif, zwijmel> :+
EV’s met een app, dat was wat! En dat je die app dan kon koppelen aan HA! Dat je vanuit die app je auto niet kon voorverwarmen leek toen nog nauwelijks een issue. En zie hoe dat nu is. Ik vraag me af of er nog EV’s geleverd worden waarbij dat niet kan. De ontwikkelingen gaan toch wel hard.

En nu ben ik toch benieuwd hoe de EV-markt er over een paar jaar uitziet. Overleven de EU-fabrikanten het Chinese geweld? Wat komen er nog voor ontwikkelingen waar we nu nog niet eens van dromen omdat het gewoon nog niet in je hoofd opkomt? We gaan het zien.

Maar één ding is zeker. Sinds ik EV rijd is het vuur flink ontvlamd. Een terugweg is er echt niet meer. Never nooit geen ICE meer. En dat hoor ik van vrijwel elke EV-rijder. Eenmaal daaraan geproefd is de weg terug afgesloten… (y)
Dan ben ik die uitzonder die de regel bevestigt :+ Alhoewel zakelijk komt de de nieuwe EV6 over een kleine twee maanden. Maar prive wordt ik toch nog regelmatig heel gelukkig van mijn Boxster 8) die ik vorig jaar gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41
Ik heb sinds gisteren een e-niro uit 2019 via occasion private lease. Ik loop alleen tegen de INV-HDSID foutmelding in de mijnkia app aan. De dealer geeft aan dat ik hiervoor echt eerst een abbonement moet afsluiten. Volgensmij is dat niet zo (toch?), niet dat ik iets tegen een abbo heb, maar dan wil ik het eerst kunnen verbinden zonder foutmelding voordat ik er geld aan uitgeef.

Weet iemand of het verhaal van de dealer klopt, of anders een dealer die wel bekend is met de KCS module?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@KoeKk Zit er zo’n stickertje op de ruiten van je voorportieren? Dan zit die module in elk geval in je auto. En als jouw auto nieuw op de NL-markt is gekomen (is dat zo?) dan zit die er sowieso in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Tn4INLSb7lHdDlmYgh5IEdvjFA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ysc6ssNkqgRsZ4POLZv2qQSU.jpg?f=fotoalbum_large

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:18
Hippe Lip schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 12:26:
@KoeKk Zit er zo’n stickertje op de ruiten van je voorportieren? Dan zit die module in elk geval in je auto. En als jouw auto nieuw op de NL-markt is gekomen (is dat zo?) dan zit die er sowieso in.

[Afbeelding]
Ik heb KCS en NL auto, maar heb deze sticker niet. Waarschijnlijk is de KCS module nog geregistreerd bij vorige gebruiker. Je kunt een mail sturen naar kcs@kia.nl @KoeKk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
KoeKk schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:27:
Ik heb sinds gisteren een e-niro uit 2019 via occasion private lease. Ik loop alleen tegen de INV-HDSID foutmelding in de mijnkia app aan. De dealer geeft aan dat ik hiervoor echt eerst een abbonement moet afsluiten. Volgensmij is dat niet zo (toch?), niet dat ik iets tegen een abbo heb, maar dan wil ik het eerst kunnen verbinden zonder foutmelding voordat ik er geld aan uitgeef.

Weet iemand of het verhaal van de dealer klopt, of anders een dealer die wel bekend is met de KCS module?
Ja, is gewijzigd beleid. Het gratis abo is komen te vervallen, je moet idd een abonnement afsluiten en dan werkt het binnen een dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41
Thanks allemaal!

Ik heb een sticker over KCS in het handschoenenvak zitten, en het is een NL auto. Ik denk dat de vorige gebruiker wel ontkoppelt is, eerst kon ik de auto ook niet koppelen in de app, en na een halve dag ineens wel.

Ik zal het eens proberen met een abbo, wel jammer dat de gratis variant wegvalt (en dat die app dan een cryptische foutmelding geeft, maar goed).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
KoeKk schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:38:
Thanks allemaal!

Ik heb een sticker over KCS in het handschoenenvak zitten, en het is een NL auto. Ik denk dat de vorige gebruiker wel ontkoppelt is, eerst kon ik de auto ook niet koppelen in de app, en na een halve dag ineens wel.

Ik zal het eens proberen met een abbo, wel jammer dat de gratis variant wegvalt (en dat die app dan een cryptische foutmelding geeft, maar goed).
Ja, die cryptische melding had je op kunnen zoeken in dit topic. Voor mij was ie destijds wel cryptisch ;)

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 31-01-2025 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Die melding heb ik nog steeds niet. Ik draai nog op het laatste staartje van het gratis deel, denk ik.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Hippe Lip schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 17:00:
Die melding heb ik nog steeds niet. Ik draai nog op het laatste staartje van het gratis deel, denk ik.
Ja, bij mij was de trigger de wijziging van de RDW tenaamstelling toen ik de auto van lease prive overkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@CyBeRSPiN Ah, dan is het komende woensdag afgelopen…

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FenixOrange
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 02-10 00:08
Ik heb ook net een tweedehands e-Niro van 12-2021 gekocht. Bij mij kon je in de auto, via de optie Profielen, de vorige eigenaar ontkoppelen en het hele systeem resetten. Toen kon ik direct daarna de app koppelen. Ik weet alleen niet of dit bij alle software zo gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gertvdijk
FenixOrange schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 22:39:
Ik heb ook net een tweedehands e-Niro van 12-2021 gekocht. Bij mij kon je in de auto, via de optie Profielen, de vorige eigenaar ontkoppelen en het hele systeem resetten. Toen kon ik direct daarna de app koppelen. Ik weet alleen niet of dit bij alle software zo gaat.
Dat werkt in auto's met Kia Connect zo, ja. (MY2020 en later)
Indien de software nog niet is geüpdatet heet het dan nog "UVO".

De discussie hierboven ging echter over de KCS-module die in MY2019 zit.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MertijnW
Toch nog even een vraag n.a.v. mijn vorige vragen of 1 en 3 fase.

Ik heb een Kia dealer gesproken over een Kia e-Niro ExecutiveLine uit november 2021. Hij wist vrijwel zeker dat dit 11kW en op 3-fase moet zijn. Klopt het dat alle modellen destijds 3-fase zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
MertijnW schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 16:34:

Ik heb een Kia dealer gesproken over een Kia e-Niro ExecutiveLine uit november 2021. Hij wist vrijwel zeker dat dit 11kW en op 3-fase moet zijn. Klopt het dat alle modellen destijds 3-fase zijn?
Voor zover ik weet zijn alle modellen uit 2021 met 3 fasen laden. Ergens eind 2020 is besloten om het niet meer als optie mee te leveren maar standaard te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gjcvro

Ja, het is bijna zeker.. Wil je 100% zekerheid, kijk of alle 'gaten' in de laadpoort gevuld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MertijnW
DutchKel schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 16:35:
[...]

Voor zover ik weet zijn alle modellen uit 2021 met 3 fasen laden. Ergens eind 2020 is besloten om het niet meer als optie mee te leveren maar standaard te maken.
gjcvro schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 16:38:
[...]

Ja, het is bijna zeker.. Wil je 100% zekerheid, kijk of alle 'gaten' in de laadpoort gevuld zijn.
Dank allebei. Deze zekerheid had ik even nodig!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gertvdijk

Je kan terugvinden in de oude prijslijsten wat de opties precies waren (indien NL auto, geen import!). https://www.kia.com/nl/over-kia/prijslijsten-archief/

Een auto met bj 2021 kan een modeljaar 2020/2021/2022 zijn, dus wel even goed opletten of je het juiste modeljaar hebt. Op de laatste pagina van de prijslijst staat voor welk modeljaar het is.

Die van jou is november 2021, dus dan is het onduidelijk of het MY22 is (via prijslijst oktober 2021, zie laatste pagina, MY22 in de kleine lettertjes), of de MY21 (via prijslijst januari 2021).
Via het VIN bij de voorruit positie 10 geeft aan welk modeljaar het is. (M=MY2021, N=MY2022, zie https://en.wikipedia.org/...umber#Model_year_encoding)

Hoe dan ook, de 3-fase on-board lader was standaard bij MY2021 en MY2022 voor een ExecutiveLine, dus dat zou goed moeten gaan, maar dan weet je het ook hoe je andere opties moet uitvogelen.
Wel altijd even dubbelchecken in het echt bij een occasion. Voor de 3-fasen feature kan je de pinnen in de laadpoort checken. Alle gaten moeten een pinnetje hebben, zogezegd.

[ Voor 3% gewijzigd door gertvdijk op 01-02-2025 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MertijnW
gertvdijk schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 17:04:
[...]

Je kan terugvinden in de oude prijslijsten wat de opties precies waren (indien NL auto, geen import!). https://www.kia.com/nl/over-kia/prijslijsten-archief/

Een auto met bj 2021 kan een modeljaar 2020/2021/2022 zijn, dus wel even goed opletten of je het juiste modeljaar hebt. Op de laatste pagina van de prijslijst staat voor welk modeljaar het is.

Die van jou is november 2021, dus dan is het onduidelijk of het MY22 is (via prijslijst oktober 2021, zie laatste pagina, MY22 in de kleine lettertjes), of de MY21 (via prijslijst januari 2021).
Via het VIN bij de voorruit positie 10 geeft aan welk modeljaar het is. (M=MY2021, N=MY2022, zie https://en.wikipedia.org/...umber#Model_year_encoding)

Hoe dan ook, de 3-fase on-board lader was standaard bij MY2021 en MY2022 voor een ExecutiveLine, dus dat zou goed moeten gaan, maar dan weet je het ook hoe je andere opties moet uitvogelen.
Wel altijd even dubbelchecken in het echt bij een occasion.
Helder. Het betreft een versie met het nieuwe logo, dus volgens deze prijslijsten moet het dan wel MY2022 zijn. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertvdijk
MertijnW schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 17:06:
Helder. Het betreft een versie met het nieuwe logo, dus volgens deze prijslijsten moet het dan wel MY2022 zijn. Of zie ik dat verkeerd?
Nieuwe logo is een sterke indicatie dat je een MY2022 te pakken hebt, ja.

Vanuit mijn herinneringen tijdens mijn zoektocht naar een ocassion zijn dit de voor- en nadelen:

Voordelen: OTA updates voor navigatiesysteem, iets modernere look met nieuwe logo.

Nadelen: VESS kan niet meer uit (knopje is weggehaald), de snelheidspiepjes van Brussel (waarschijnlijk).

Dat was een van de redenen dat ik besloten heb juist niet meer geld uit te geven aan een MY2022 maar voor een MY2021 ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MertijnW
gertvdijk schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 17:08:
[...]

Vanuit mijn herinneringen tijdens mijn zoektocht naar een ocassion zijn dit de voor- en nadelen:

Voordelen: OTA updates voor navigatiesysteem, iets modernere look met nieuwe logo.

Nadelen: VESS kan niet meer uit (knopje is weggehaald), de snelheidspiepjes van Brussel (waarschijnlijk).

Dat was een van de redenen dat ik besloten heb juist niet meer geld uit te geven aan een MY2022 maar voor een MY2021 ben gegaan.
Ah, dankjewel. Ik zie inderdaad minimale verschillen met de MY2021 inderdaad. Het maakt mij niet veel uit welk model ik heb. In ieder geval bedankt voor alle informatie die je hebt gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
[...]

Als je geluk hebt... heb er volgens mij 1 gezien, en die kwam zo ongelegen dat hij daarna nooit meer is langsgekomen.
Nadelen: VESS kan niet meer uit (knopje is weggehaald),
Correct
de snelheidspiepjes van Brussel (waarschijnlijk).
Heb ik ook geen last van, dat is nog later gekomen. Wij hebben 1 van de eerste met het nieuwe logo, eind 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Dat VESS niet meer uit kan, klinkt misschien als een klein dingetje, maar het gaat me vooral om het achteruitrijden bij inparkeren thuis. Het gaat om een eigen parkeerplaats, maar op minder dan een meter van een slaapkamer van buurtbewoners (VvE stallingsgarage), en ik moet er altijd achteruit in. Die mensen zou ik op bepaalde tijden echt 'wakkerPLINGen' en daar (gegronde) klachten over krijgen. Ik hoop dat daar voor een opvolger van mijn e-Niro in de toekomst wat op te vinden is. Nou ja, je kan het er altijd nog uitslopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grlk
  • Laatst online: 22:52
gertvdijk schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 19:05:
Dat VESS niet meer uit kan, klinkt misschien als een klein dingetje, maar het gaat me vooral om het achteruitrijden bij inparkeren thuis. Het gaat om een eigen parkeerplaats, maar op minder dan een meter van een slaapkamer van buurtbewoners (VvE stallingsgarage), en ik moet er altijd achteruit in. Die mensen zou ik op bepaalde tijden echt 'wakkerPLINGen' en daar (gegronde) klachten over krijgen. Ik hoop dat daar voor een opvolger van mijn e-Niro in de toekomst wat op te vinden is. Nou ja, je kan het er altijd nog uitslopen.
VESS knopje kan je ook zelf maken, zoek maar even in dit forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
gertvdijk schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 19:05:
Volgens mij kun je nog steeds bijna elke kia en hyundai herkennen aan de luide plong bij achteruitrijden, betwijfel of de nieuwere echt stiller zijn. Is bedacht door iemand die een flinke gehoorbeschadiging heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

[...]
Ja het knopje is weggehaald, maar de kabelboom is ongewijzigd. Als je handig genoeg bent kun je er weer een knopje voor monteren. Zoek op internet welke aders je nodig hebt in de kabelboom die er achter loopt en je hebt het weer werkend.

Bij mijn bestelde IONIQ 5 heeft nooit zo’n knopje gezeten, dus nu ben ik erg nieuwsgierig of er in die auto ook nog een draad daarvoor in de kabelboom zit. Tot nu toe daarover nog nix gevonden op internet… :-(

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

gjcvro schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 19:41:
[...]

Volgens mij kun je nog steeds bijna elke kia en hyundai herkennen aan de luide plong bij achteruitrijden, betwijfel of de nieuwere echt stiller zijn. Is bedacht door iemand die een flinke gehoorbeschadiging heeft
Wanneer precies en waarom weet ik ook niet, maar op een gegeven moment is Kia die pong een stuk luider gaan maken. Die van mijn MY19 is redelijk beschaafd. Van anderen met een later model hoorde ik op een gegeven moment idd klachten over het volume van die pong…

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multikoe
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:53
Hippe Lip schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 23:46:
[...]

Wanneer precies en waarom weet ik ook niet, maar op een gegeven moment is Kia die pong een stuk luider gaan maken. Die van mijn MY19 is redelijk beschaafd. Van anderen met een later model hoorde ik op een gegeven moment idd klachten over het volume van die pong…
Tijdens een fietsvakantie in Duitsland zaten we 's avonds laat buiten wat te drinken in een klein dorpje. Ik wist op een gegeven moment dat er in ieder geval één e-Niro even verderop in het dorp aan het achteruitrijden was....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva
  • Laatst online: 02-10 13:21

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

multikoe schreef op zondag 2 februari 2025 @ 06:11:
[...]

Tijdens een fietsvakantie in Duitsland zaten we 's avonds laat buiten wat te drinken in een klein dorpje. Ik wist op een gegeven moment dat er in ieder geval één e-Niro even verderop in het dorp aan het achteruitrijden was....
Haha herkenbaar. Op een grote parkeerplaats bij ski resorts etc. hoorde ik ze ook altijd zonder ze te zien. Inmiddels is het grapje "I hear the song of my people" nu wel oud geworden :+

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multikoe
Yariva schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:38:
[...]

Haha herkenbaar. Op een grote parkeerplaats bij ski resorts etc. hoorde ik ze ook altijd zonder ze te zien. Inmiddels is het grapje "I hear the song of my people" nu wel oud geworden :+
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Yariva schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:38:
[...]

De EV6 is niet veel stiller, vandaag blerde hij door het dubbel glas van het hotel heen, de enige auto die we duidelijk hoorde..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 02-10 14:13
Waarom doen ze niet een functie dat je het 10 minuten kan uitschakelen? Want sommige mensen staan om 5 uur op om naar het werk te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

emeralda schreef op maandag 3 februari 2025 @ 20:57:
Waarom doen ze niet een functie dat je het 10 minuten kan uitschakelen? Want sommige mensen staan om 5 uur op om naar het werk te gaan.
In oudere modellen zit gewoon een knop om die VESS uit te schakelen. Dat is dan voor die ene rit. Na opnieuw opstarten staat het dan weer aan.
Het is inmiddels een vaste ridel van toetsen die ik indruk als ik ga rijden, waar die VESS er eentje van is.
En LKA is er ook eentje. 8)

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multikoe
emeralda schreef op maandag 3 februari 2025 @ 20:57:
Wij (als in: modeljaar 2020) kunnen de VESS uitschakelen en velen doen dat dan ook. Procedure instappen 's ochtends; instappen, gordel vast (om een deel van het orkest in de auto bij opstarten te voorkomen), auto aan, VESS uit, Lane Keep uit, Radio/Navigatie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

multikoe schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 05:35:
[...]
Procedure instappen 's ochtends; instappen, gordel vast (om een deel van het orkest in de auto bij opstarten te voorkomen), auto aan, VESS uit, Lane Keep uit, Radio/Navigatie aan.
… and ready for take off :+

<John O`Mill>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10 07:16
Standaard: Gordel om (ik hoor het Koreaans volkslied al als mijn warmtepompdroger klaar is) Vess uit, ACC aan, kachel uit (na automatisch ontdooien staat ie nog aan) auto hold aan, als het koud is stuurwielverwarming aan en stoelverwarming aan.

Het is zo'n automatisme geworden dat het voortaan heel snel kan, anders was ik sowieso sneller met de fiets (bij wijze van..)

ipv een functie onder een favorietenknop zou je eigenlijk een macro-knop moeten hebben, net als de macro-opname in excel. Dan is het 1 knop en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

MDB1106 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 07:13:
Standaard: Gordel om (ik hoor het Koreaans volkslied al als mijn warmtepompdroger klaar is) Vess uit, ACC aan,
Huh? ACC staat toch standaard aan? Je kunt hooguit omschakelen naar CC (zonder A dus).
Of bedoel je dat knopje boven de ‘set’? Dat gaat bij mij in één veegbeweging door de eerste keer dat ik cruisecontrol instel.
kachel uit (na automatisch ontdooien staat ie nog aan) auto hold aan, als het koud is stuurwielverwarming aan en stoelverwarming aan.

Het is zo'n automatisme geworden dat het voortaan heel snel kan, anders was ik sowieso sneller met de fiets (bij wijze van..)

ipv een functie onder een favorietenknop zou je eigenlijk een macro-knop moeten hebben, net als de macro-opname in excel. Dan is het 1 knop en klaar
Voordat ik wist wat de opvolger van mijn e-Niro zou worden, heb ik o.a. ook naar de nieuwe Renault Scenic gekeken. Die blijkt zo’n programmeerbare knop te hebben. Met één keer lang drukken op die knop zijn alle piepjes, fluitjes en weet-ik-wat allemaal uitgeschakeld. Dat lijkt me echt een genot.

<John O`Mill>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bnwgraaf
En daar is ie weer: de geluiden- en piepjesdiscussie! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

bnwgraaf schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 11:29:
Yep! Het blijft de gemoederen bezighouden. En dat snap ik ook wel als het zo luid klinkt. :?

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10 07:16
Bij mij is het alleen de VESS die ik uit zet, de rest (oa ACC, LKA) mag aan gezet worden of aan blijven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emootje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 12:37
Geen discussie toch? Gewoon benoemen van feiten, gesprek als het ware...
Ik vind het wel grappig om te zien dat ik niet de enige ben met een bepaalde volgorde van handelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:57

13art

Moderator Mobile
Hippe Lip schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 11:08:
[...]

Huh? ACC staat toch standaard aan? Je kunt hooguit omschakelen naar CC (zonder A dus).
Of bedoel je dat knopje boven de ‘set’? Dat gaat bij mij in één veegbeweging door de eerste keer dat ik cruisecontrol instel.
Bij mij niet hoor. Ik moet altijd eerst op het (a)cc knopje drukken om iets van cruise control te activeren. Anders is er echt geen vorm van cruise control mogelijk. Staat standaard uit bij mij. Bij mn vorige auto overigens ook. Ging nooit standaard mee aan.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bnwgraaf
Emootje schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 17:53:
[...]

Geen discussie toch? Gewoon benoemen van feiten, gesprek als het ware...
Ik vind het wel grappig om te zien dat ik niet de enige ben met een bepaalde volgorde van handelingen.
Het was een opmerking met een knipoog. Eén of twee jaar geleden hebben we het er op dit forum dagenlang over gehad wat veel reacties opleverde en waarbij het er soms best stevig aan toe ging..

Ik bedoelde er verder niets mee maar vond het grappig dat dit onderwerp ineens weer opduikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Opstartvolgorde:

-auto unlocken
-gaan zitten
-"starten"
-gordel om
-cruise control aan
-auto hold aan
-regeneratie op 0

Macroknopje zou idd erg fijn zijn. Of gewoon auto hold, cruise control en regeneratie 0 standaard configureerbaar. Kan niet zo moeilijk zijn ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Arfman schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:02:
Opstartvolgorde:

-auto unlocken
-gaan zitten
-"starten"
-gordel om
-cruise control aan
-auto hold aan
-regeneratie op 0

Macroknopje zou idd erg fijn zijn. Of gewoon auto hold, cruise control en regeneratie 0 standaard configureerbaar. Kan niet zo moeilijk zijn ...
Of gewoon zoals bij Tesla het persoonlijk profiel van alle bestuurders opslaan. En alleen nog maar instappen/gaan zitten en gaan.
Persoonlijk profiel is bij mijn Kia beperkt tot de instelling van de zitpositie en zelfs dat moet ik met de hand doen en is beperkt tot twee bestuurders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
eltron schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:28:
[...]

Of gewoon zoals bij Tesla het persoonlijk profiel van alle bestuurders opslaan. En alleen nog maar instappen/gaan zitten en gaan.
Persoonlijk profiel is bij mijn Kia beperkt tot de instelling van de zitpositie en zelfs dat moet ik met de hand doen en is beperkt tot twee bestuurders.
+ de ellenlange tijd om die paar settings te laden uit het profiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Opstartvolgorde:

-auto unlocken
-gaan zitten
-"starten"
-gordel om
-cruise control aan
-auto hold aan
-regeneratie op 0

@Arfman Leuk lijstje. Ik zou trouwens tussen stap 1 en 2 het portier eerst open doen. En ergens later in de procedure weer dicht… :+

<John O`Mill>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bnwgraaf
Opstartvolgorde:

-auto unlocken
-gaan zitten
-"starten"
-gordel om
-cruise control aan
-auto hold aan
-regeneratie op 0

Regenratiestand kun je toch gewoon eenmalig instellen, zodat je dat niet telkens hoeft te doen, of gaat dat bij jouw versie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:36
Wij hebben begin dit jaar een Kia E-Niro MY2019 gekocht. 2e-hands uiteraard, maar wel een Executiveline versie dus met de stoelverwarming die mijn partner zo miste in onze Kona.

Nou probeer ik Kia Connect aan het werk te krijgen, maar het werkt voor geen meter. De Kia Connect app zelf zegt dat de VIN niet geldig is als ik de auto wil toevoegen.

De MijnKia app doet iets meer, die accepteert de VIN wel maar update nooit. Volgens die app staat onze auto permanent op 50% accu en zijn alle deuren altijd dicht.

Ik heb Kia al een paar keer gemaild met de vraag of dit te fixen is, maar tot nog toe afgezien van een password reset is er nog niet veel vooruitgang geboekt.

Heeft iemand hier misschien een idee wat ik kan doen om Kia Connect aan de praat te krijgen?

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Dutchess_Nicole MY19 heeft geen Kia Connect, maar Kia Connected Services (KCS). Mits dit een van origine NL model is, want die module is enkel door de NL importeur ingebouwd.
Je hebt hiervoor de MijnKia app nodig en een actief abonnement op KCS: https://webshop.kia.nl/ac...-service/0/KCSPLUS391000/

Met KCS kun je status uitlezen (zoals % lading, status laden, bereik, bandenspanning, kmstand), maar geen acties uitvoeren zoals verwarmen of laden.

Het is bedroevend hoe weinig verstand van zaken de mensen bij Kia NL en dealers hebben over deze setup. Je moet denk ik net die enkeling treffen die er wel net wat vanaf weet.

[ Voor 34% gewijzigd door CyBeRSPiN op 05-02-2025 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

bnwgraaf schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 23:46:
[...]

Regenratiestand kun je toch gewoon eenmalig instellen, zodat je dat niet telkens hoeft te doen, of gaat dat bij jouw versie niet?
Nee, regeneratie gaat in het menu niet lager dan 1. Ik vind 0 fijner (en zuiniger) rijden, dus dat blijft ook weer een handmatige actie elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Arfman schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:43:
[...]

Nee, regeneratie gaat in het menu niet lager dan 1. Ik vind 0 fijner (en zuiniger) rijden, dus dat blijft ook weer een handmatige actie elke keer.
Verhip, dat was me nooit opgevallen! Ik had hem daar zelf ooit standaard op stand 3 ingesteld.....

Ik zag dat bij mij de wintermodus uitgeschakeld stond. Heeft iemand wel eens uitgezocht/uitgetest/ervaren of dat wat brengt bij het snelladen, zoals in de helptekst wordt gesuggereerd?

Ik had die ooit volgens mij aan staan en nu niet meer. Merkte pas met de wintervakantie wel dat het laden een stuk langzamer ging, maar dat is bekend en ik had nog niet eerder een langere reis met dergelijke temperaturen gedaan.
Ben benieuwd of het toch iets brengt. Of was dit die instelling die pas onder -10° C of zo iets doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:09
bnwgraaf schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:16:
[...]
Ik zag dat bij mij de wintermodus uitgeschakeld stond. Heeft iemand wel eens uitgezocht/uitgetest/ervaren of dat wat brengt bij het snelladen, zoals in de helptekst wordt gesuggereerd?

Ben benieuwd of het toch iets brengt. Of was dit die instelling die pas onder -10° C of zo iets doet?
Ik heb eerder op meerdere plekken teruggelezen dat het in Nederland niet koud genoeg wordt om daar nuttig gebruik van te kunnen maken.

Bij terugzoeken in dit topic komt al vaker -10C voor als grens dat het pas gebruikt wordt, maar de handleiding noemt zelf helaas geen specifieke temperatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
Arfman schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:43:
[...]

Stand 0 bestaat niet in de e-niro tenzij je de "N" stand bedoelt.
Het is stand 1, 2 of 3.
Standaard na start is stand 1 bij "sport" of "normal" of stand 2 bij "eco" en "eco+"

Het vreemde is dat de "AUTO" stand wel bewaard blijft na stop/start.
Aangezien die best ok is lat ik hem daar tegenwoordig op staan.

[ Voor 18% gewijzigd door ASW1 op 05-02-2025 12:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yariva
  • Laatst online: 02-10 13:21

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

ASW1 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:34:
[...]

Stand 0 bestaat niet in de e-niro tenzij je de "N" stand bedoelt.
Het is stand 1, 2 of 3.
Standaard na start is stand 1 bij "sport" of "normal" of stand 2 bij "eco" en "eco+"

Het vreemde is dat de "AUTO" stand wel bewaard blijft na stop/start.
Aangezien die best ok is lat ik hem daar tegenwoordig op staan.
edit: verkeerd gelezen.

Regen 0 bestaat wel zeker. stand 3 (maximaal), stand 2 (gemiddeld), stand 1 (minimaal) en stand 0 (geen regeneratie) zijn allemaal in te stellen met de flippers.

Verder kunnen de profielen (eco, normaal, sport etc.) worden overschreven door een ander standaard niveau regeneratie.

[ Voor 30% gewijzigd door Yariva op 05-02-2025 12:50 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multikoe
bnwgraaf schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:16:
[...]

Verhip, dat was me nooit opgevallen! Ik had hem daar zelf ooit standaard op stand 3 ingesteld.....

Ik had die ooit volgens mij aan staan en nu niet meer. Merkte pas met de wintervakantie wel dat het laden een stuk langzamer ging, maar dat is bekend en ik had nog niet eerder een langere reis met dergelijke temperaturen gedaan.
Er zwerft ergens een video rond op Youtube waarin iemand (engels) diep ingaat op die winterstand. Conclusie: voor gematigde klimaten heeft dit geen enkele toegevoegde waarde. Maar: je kunt hem dus ook gewoon aan laten staan, hij doet niets boven de -10 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Yariva schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:48:
[...]

edit: verkeerd gelezen.

Regen 0 bestaat wel zeker. stand 3 (maximaal), stand 2 (gemiddeld), stand 1 (minimaal) en stand 0 (geen regeneratie) zijn allemaal in te stellen met de flippers.

Verder kunnen de profielen (eco, normaal, sport etc.) worden overschreven door een ander standaard niveau regeneratie.
Inderdaad. ECO staat default op 2 en die overschrijf ik met 3.

Pagina: 1 ... 324 ... 352 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.