De niro EV’23 Executiveline die ik nu ruim een jaar als vervangende auto heb is wel een maatje groter dan de E-Niro(my20) die ik zakelijk rijdt. Ik ben voor hetzelfde maatje groter nu naar Renault uitgeweken, de scenic e-tech. Qua EV prestaties vergelijkbaar met kia, in de zin van actieradius, laadsnelheid DC (AC=22kW!).Suicyder schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:52:
[...]
Ik heb er zelf alleen even in gezeten in de showroom tijdens de EVexperience op Zandvoort. Viel mij sowieso erg tegen. Maar ik ben dan ook bezig met een overstap naar 1 stapje groter (meer EV6 formaat alleen valt die voor mij af, omdat de mensen in mijn omgeving met een EV6 er teveel gedoe mee hebben).
Ik ben van mening dat ze de EV5 hadden moeten lanceren in die prijscategorie, want hoe ga je nu de EV4/5 tussen de prijzen van EV3 & EV6 in krijgen.
Nee de e-Niro had een perfecte plekje met formaat/prijs 3/4 jaar geleden, dat voordeel is voor Kia wel weg ondertussen, plus de concurrentie evolueert sneller.
[...]
Dan krijg je "Haal dat dak d'r af" ipv "kom van dat dak af"
De EV3 leek mij te klein, dat blijkt nu ook nadat ik er in heb gezeten. De EV6 mooi maar duur, minder praktisch.
Ik ga qua stoelen en het schuif kantel dak een stapje terug met de overstap naar de Scenic E-Tech tov de Niro EV.
Hopelijk heb ik meer geluk met de Renault dan met de Kia (E-Soul) die ik in de lease heb/had. Die laatste heb ik maar 2,5 jaar gereden, de andere 1,5 jaar inmiddels staat ie bij de dealer met een defecte accu.
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L