Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:03
Ben1987 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:01:
Kan iemand helpen? Sta in zw Frankrijk te laden bij een gratis paal maar krijg de kabel niet meer los!
Het is een Hager paal, de type 2 kabel krijg ik niet los gekoppeld. Knopje in de auto geprobeerd en werkt niet. Op de paal zit nergens een knop oid.
Nog gelukt of anders?
Als de laadstekker niet losgekoppeld
kan worden door een ontladen accu of
een storing in de bedrading, open dan
de motorkap en trek lichtjes aan de
noodontgrendelingskabel. Dan komt de
laadstekker los.
Staat in de handleiding 1-28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-06 09:45
Ben1987 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:38:
[...]

Ok maar dan zit hij denk ik nog steeds vast aan de lader?
Ik denk het wel :/ Staat er geen nummer op de laadpaal die je kan bellen? Misschien kunnen ze remote de kabel ontkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04 18:44
Snirpo schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:40:
[...]

Ik denk het wel :/ Staat er geen nummer op de laadpaal die je kan bellen? Misschien kunnen ze remote de kabel ontkoppelen.
Dat staat in mijn eerste post, is een gemeentenummer maar die zijn dicht op zondag.

Komt net dit ook tegen over de Hybride Niro, iemand die weet of dit werkt? :
The cable unlocks when you unlock your doors, but if you don't pull the cable out within 10 seconds, the plug auto-locks again.

So you pretty much have to unlock your doors and then pull the plug out before you do anything else.

If it re-locks before you can unplug it, then you have to unlock your car doors again and try again. Sometimes you may have to lock your doors first, then unlock them again.

It had me frustrated and confused for a while, too. But eventually you just get in the habit of unplugging as soon as you unlock the car, and it's no big deal.

Auto staat er nog. We zijn met boodschappentassen naar de camping gelopen. Maar moet er niet aan denken dat dit gebeurt als je in the middle of nowhere Staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:45
Ben1987 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:45:
[...]

Dat staat in mijn eerste post, is een gemeentenummer maar die zijn dicht op zondag.

Komt net dit ook tegen over de Hybride Niro, iemand die weet of dit werkt? :
The cable unlocks when you unlock your doors, but if you don't pull the cable out within 10 seconds, the plug auto-locks again.

So you pretty much have to unlock your doors and then pull the plug out before you do anything else.

If it re-locks before you can unplug it, then you have to unlock your car doors again and try again. Sometimes you may have to lock your doors first, then unlock them again.

It had me frustrated and confused for a while, too. But eventually you just get in the habit of unplugging as soon as you unlock the car, and it's no big deal.

Auto staat er nog. We zijn met boodschappentassen naar de camping gelopen. Maar moet er niet aan denken dat dit gebeurt als je in the middle of nowhere Staat...
Ik ben verwonderd van uw Engelstalige bemerking.
Een wagen met zoveel mogelijkheden en in te stellen opties heeft een handleiding van 450 pagina's om u te informeren. En mocht je dat tot op heden niet gedaan hebben, in de NL handleiding staat dit vermeld op pagina 1-19, dan zal je vermoedelijk nog tegen veel issues aanlopen wanneer ze zich voordoen.
Aan u de keus. En FYI het is 15sec, binnen dit e-Niro draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:58
Anders de auto starten met de kabels erin eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
bruneelm schreef op zondag 12 mei 2019 @ 13:20:
[...]

Ik ben verwonderd van uw Engelstalige bemerking.
Een wagen met zoveel mogelijkheden en in te stellen opties heeft een handleiding van 450 pagina's om u te informeren. En mocht je dat tot op heden niet gedaan hebben, in de NL handleiding staat dit vermeld op pagina 1-19, dan zal je vermoedelijk nog tegen veel issues aanlopen wanneer ze zich voordoen.
Aan u de keus. En FYI het is 15sec, binnen dit e-Niro draadje.
Allang alles doorgelezen, maar geen 450 pagina's uit mijn hoofd geleerd. Ik maakte mijn eerste post hierover toen ik nog lichtelijk in paniek was aangezien de gemeente morgen pas open is en wij de auto nodig hebben.... Is hoopte hier snel een duidelijke oplossing te krijgen aangezien kia noodhulp niet eens kon helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glawen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-06 19:49
Auto met de sleutel van slot halen en dan binnen xx seconden de kabel eruit trekken?

Edit: zie dat dit hierboven ook al staat

[ Voor 20% gewijzigd door Glawen op 12-05-2019 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruneelm
Ben1987 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 13:47:
[...]

Allang alles doorgelezen, maar geen 450 pagina's uit mijn hoofd geleerd. Ik maakte mijn eerste post hierover toen ik nog lichtelijk in paniek was aangezien de gemeente morgen pas open is en wij de auto nodig hebben.... Is hoopte hier snel een duidelijke oplossing te krijgen aangezien kia noodhulp niet eens kon helpen.
De snelste manier is de handleiding daar ter plaatste op keuze, ter hand te nemen ipv op uw smartphone te tokkelen en dan had ge al lang de 15sec regel gevonden (20pg's ver) en ook hier je manueel de kabel van uw wagen los kreeg.
Morgen zullen ze wel opnemen want dan is het maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
bruneelm schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:27:
[...]

De snelste manier is de handleiding daar ter plaatste opnieuw ter hand te nemen ipv op uw smartphone te tokkelen en dan had ge al veel sneller de 15sec regel gevonden (20pg's ver) en ook hoe je manueel de kabel van uw wagen los kreeg.
Morgen zullen ze wel opnemen want dan is het maandag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben1987
Hij is los. Ik denk dat het gewoon een paar minuten had moeten duren voordat je weer kunt ontkoppelen? Het was namelijk alleen een test of we hier konden laden, dat zouden we later pas langer gaan doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:05

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Ben1987 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:49:
Hij is los. Ik denk dat het gewoon een paar minuten had moeten duren voordat je weer kunt ontkoppelen? Het was namelijk alleen een test of we hier konden laden, dat zouden we later pas langer gaan doen.
Wel opvallend hoe slecht er door sommigen gelezen lijkt te worden. Iedereen weet je te vertellen hoe je de laadkabel aan de kant van de auto los moet maken, maar als ik je goed begrijp zit (zat) het probleem erin dat jouw eigen kabel niet meer loskomt aan de kant van de paal.

En dáár heeft niemand het over. 8)7

- - - - -
Taal is makkelijker als je denkt...

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:40
Hippe Lip schreef op zondag 12 mei 2019 @ 15:14:
[...]

Wel opvallend hoe slecht er door sommigen gelezen lijkt te worden. Iedereen weet je te vertellen hoe je de laadkabel aan de kant van de auto los moet maken, maar als ik je goed begrijp zit (zat) het probleem erin dat jouw eigen kabel niet meer loskomt aan de kant van de paal.

- - - - -
Ja das irritant en kan gebeuren als de paal connectie problemen heeft. Moet een enkele keer onze Newmotion paal ‘rebooten’ om de kabel los te krijgen. Das dan thuis.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
[...]

- - - - -
Hij kwam aan beide zijden niet los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
[...]

- - - - -
Heb jij dan een aanbeveling, als men niet antwoord op het vermelde telefoonnummer
Je mag het nog 10 keer lezen maar als je geen ander idee hebt hoe het te doen dan kan je er nog urenlang over leuteren zonder een oplossing ter berde te brengen toch?
En er was een kleine kans, eenmaal los van de wagen, dat hij automatisch ging loskomen.
Echter zonder garantie, dus moet je iemand geen valse hoop geven.

[ Voor 9% gewijzigd door bruneelm op 12-05-2019 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 20:31
marc4547 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:52:
[...]

Volgens mij is dat een onzin verhaal, de E-Niro wordt in de Hweasong plant gemaakt, in de leverbare kleuren, en sommige opties zijn niet eens in Nerdeland leverbaar( bv lichte binnen bekleding dashbord etc.,) Samen met 5 andere types kia dia al dan net in Nederland geleverd worden in al zijn kleuren. .
Marc
Ik bedoelde dat de e-Niro in die plant wordt gemaakt en dat die deze selectie kleuren hebben. Ik heb trouwens voor het grijze interieur gekozen, benieuwd hoe dat eruit ziet!

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugx
  • Laatst online: 13-06 20:10
Mijn flippers werken niet meer zoals ik verwacht, ik kan tijdens het rijden niet meer wisselen tussen level0 t/m level3, ook de linker flipper ingedrukt houden om de auto tot stilstand te komen werkt niet meer :o . Als ik stil sta voor het stoplicht werkt het wel weer, en kan is wisselen tussen de levels! Rem los en creep vooruit, dan kan ik ook nog wisselen tussen de levels, en op het moment dat ik gas geef is het level niet meer aan te passen, en rijd ik dus veder met het level dat ingesteld was toen ik stil stond. Raar genoeg kan ik nog wel tijdens het rijden met de rechter flipper ingedrukt houden wisselen naar stand "automatisch" en terug.

Het is gekomen doordat ik tijdens een ritje het AV systeem heb uitgezet |:( , toen merkte dat de flippers dan niet meer werkten, AV systeem aangezet maar het blijft niet meer werken zoals voorheen. Handleiding gelezen op dit punt maar geeft ook geen bruikbare info.

Het vinkje "intelligente regeneratie" aan en uit heeft ook geen verschil.

Iemand al mee gemaakt of een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:49
Hugx schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:35:
Mijn flippers werken niet meer zoals ik verwacht, ik kan tijdens het rijden niet meer wisselen tussen level0 t/m level3, ook de linker flipper ingedrukt houden om de auto tot stilstand te komen werkt niet meer :o . Als ik stil sta voor het stoplicht werkt het wel weer, en kan is wisselen tussen de levels! Rem los en creep vooruit, dan kan ik ook nog wisselen tussen de levels, en op het moment dat ik gas geef is het level niet meer aan te passen, en rijd ik dus veder met het level dat ingesteld was toen ik stil stond. Raar genoeg kan ik nog wel tijdens het rijden met de rechter flipper ingedrukt houden wisselen naar stand "automatisch" en terug.

Het is gekomen doordat ik tijdens een ritje het AV systeem heb uitgezet |:( , toen merkte dat de flippers dan niet meer werkten, AV systeem aangezet maar het blijft niet meer werken zoals voorheen. Handleiding gelezen op dit punt maar geeft ook geen bruikbare info.

Het vinkje "intelligente regeneratie" aan en uit heeft ook geen verschil.

Iemand al mee gemaakt of een idee?
Niet herkenbaar, zet regelmatig de AV uit en rijd continu wisselend met CC, SCC of zonder en in dat laatste geval ook continu flipperend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Hugx schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:35:
Het is gekomen doordat ik tijdens een ritje het AV systeem heb uitgezet |:( ,
HOE heb je het uitgezet? Klinkt mss als een onnozele vraag, maar wie weet doe jij dat net anders dan de meeste anderen?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 631975

AV systeem uitzetten kan maar op 1 manier toch?
De volume knop ingeduwd houden schakelt het uit, andere manieren zet het niet uit maar alleen het scherm uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
@Hugx er zit een reset-knopje achter het SD-kaart klepje (in de rij knoppen tussen RADIO en NAV). Dat zou je nog kunnen proberen. En anders heb je je dealer om het uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

CyBeRSPiN schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:12:
En anders heb je je dealer om het uit te zoeken.
Afhankelijk van hoe dichtbij/verweg die dealer zit kan ik me voorstellen dat je het zelf wilt kunnen doen.
Bovendien is zelfredzaamheid altijd fijn....

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Hippe Lip schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:09:
[...]

Afhankelijk van hoe dichtbij/verweg die dealer zit kan ik me voorstellen dat je het zelf wilt kunnen doen.
Bovendien is zelfredzaamheid altijd fijn....
Dat wel, maar voordeel van Kia tov Tesla is nu juist dat je 100 dealers hebt waar je meteen langs kan :)
Wel fijn als de oorzaak en oplossing gedeeld kan met anderen natuurlijk. Maar zelf geen lopen klooien schiet ook niet zo op, bovendien weet Kia dan niet van het issue om het voor anderen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

CyBeRSPiN schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:15:
Dat wel, maar voordeel van Kia tov Tesla is nu juist dat je 100 dealers hebt waar je meteen langs kan :)
Wel fijn als de oorzaak en oplossing gedeeld kan met anderen natuurlijk.
Tuurlijk.
CyBeRSPiN schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:15:
Maar zelf geen lopen klooien schiet ook niet zo op, bovendien weet Kia dan niet van het issue om het voor anderen te voorkomen.
Helemaal mee eens; niet lopen klooien als het niet in het boekje staat of als je niet verdomd goed weet wat je doet. En de dealer moet wel weten dat dit soort problemen spelen. Al vraag ik me soms wel af naar welke feedback er er bij KK (Kia Korea) überhaupt geluisterd wordt...

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:47
The__Virus schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:39:
[...]

Niet herkenbaar, zet regelmatig de AV uit en rijd continu wisselend met CC, SCC of zonder en in dat laatste geval ook continu flipperend.
Ik merk ook dat ik de auto soms wel tot stilstand kan brengen met de flipper links en soms staat hij op 1 e kan ik totaal niet remmen met de linker flipper, dat is raar. ook start mijn auto altijd in 2 ( terwijl ik altijd in 1 rij. Ik moet hem dus altijd handmatig naar 1 zetten. ( hoe kan ik hem standaard in 1 krijgen?? bij het starten bedoel ik, en ik kan hem alleen naar 1 krijgen tijdens het accelereren en niet als ik gestart heb en ik wil hem direct naar 1 brengen dat lukt niet...? :?
Marc.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugx
  • Laatst online: 13-06 20:10
marc4547 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:37:
[...]

Ook start mijn auto altijd in 2 ( terwijl ik altijd in 1 rij. Ik moet hem dus altijd handmatig naar 1 zetten. ( hoe kan ik hem standaard in 1 krijgen??
Marc.
@marc4547 Via de setup en dan voertuiginstellingen, daar kan je per drive profiel "Eco" "Normaal" "Sport" instellen welk niveau je wenst te hebben. Dit wordt geladen met het starten van de auto en bij het swichten tussen profiel.

@Hippe Lip Ik had het AV systeem uitgezet door de aan uit knop een paar seconden ingedrukt te houden.

@CyBeRSPiN Ik heb het resetknopje gevonden, rechts naast de aan en uit knop van het AV systeem, met een spits puntje in de drukken, wel een reset van het AV systeem, maar geen oplossing van mijn probleem. Toch maar naar de dealer met de rijdende computer. Kijken of ze softwaremonteurs hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 09:07
@marc4547 en @Hugx
Misschien is het ook verstandig om het boekwerk, wat bij de auto geleverd is, eens goed door te lezen. Staat heel veel in over o.a. de regeneratie standen en de rijprofielen en hoe dit in te stellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Nelis13 op 14-05-2019 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nelis13 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:10:
@Hugx
Misschien is het ook verstandig om het boekwerk, wat bij de auto geleverd is, eens goed door te lezen. Staat heel veel in over o.a. de regeneratie standen en de rijprofielen en hoe dit in te stellen.
@marc4547

Zie opmerking hierboven, m.b.t. je vragen kan je echt alles terug vinden in het boekje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• groentjie77
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-02-2021
Vrijdag de E-Niro Alu Zilver opgehaald. Tot nu toe erg tevreden!
Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/hs7Gn3n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groentjie77
Enige wat ik niet kan vinden is een app, is er een app waar je kan zien hoe ver die is qua opladen en wellicht wat andere gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
groentjie77 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:38:
Enige wat ik niet kan vinden is een app, is er een app waar je kan zien hoe ver die is qua opladen en wellicht wat andere gegevens?
Zoek op de MijnKia app in de AppStore/PlayStore, en rijd even terug naar de dealer want je hebt blijkbaar geen instructies gekregen hoe je de app in gebruik neemt. Slordig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groentjie77
Ok thanks ga ik dat even doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:24
ElectricAlex schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 21:55:
Ik heb gezocht in dit forum op facelift maar duidelijkheid vind ik niet.
Toevallig was ik vandaag bij mijn Peugeot dealer voor onderhoud, tevens KIA dealer.
Even gekeken naar de e-Niro . Inderdaad stond er stelpost van extra € 2000,- op het prijskaartje .
Desgevraagd aan de verkoper zou de reden toch zijn de facelift met nieuwe achterlichten, nieuw dashboard, en een 10 inch scherm. Volgens de verkoper zou deze nieuwe versie in mei (nu dus) in productie gaan.
Ik heb een e-Niro besteld met een verwachte leverdatum januari 2020. Volgens de verkoper wordt dat zeker een facelift model. Van de ene kant leuk, van de andere kant gaat het afgesproken maandelijkse leasetarief gewoon omhoog (nagevraagd bij de leasemaatschappij (Arval)), en de fiscale bijtelling ook natuurlijk.
Ook nog even gehad over de toekomstige 3 fasen lader voor de Hyundai Kona. Dat wist de verkoper ook maar wanneer dat op de Niro zou komen kon/wilde hij geen uitspraak doen.
Hier het zelfde verhaal.
Bericht van de LM dat de auto 2k duurder gaat worden, verder nog geen tot weinig details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-06 19:11
Oculus schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:16:
[...]

Hier het zelfde verhaal.
Bericht van de LM dat de auto 2k duurder gaat worden, verder nog geen tot weinig details.
Ik heb nog niets gehoord van mijn LM (Arval). Heb even een mailtje gestuud of er iets bekend is over een facelift, of dit voor mijn bestelling geldt en wat de invloed hiervan is op mijn leasebedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-08-2023
Ze zijn aan het sleutelen aan de website , https://www.kia.com/nl/ modellen & prijzen , van de niro’s ook aan de EV , van de PHEV wss omdat de nieuwe face lift te bestellen valt maar de ev ??? De prijs verhoging ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
Ook de e-soul gaat een prijs krijgen , ik heb op modellen de miniatuur nieuwe phev Niro gezien , met de prijs 0 euro , nu is die er voor het moment weer even afgehaald . Ik ben benieuwd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
Op mijn Belgische kentekenbewijs staat dat mijn e-NIRO bouwjaar 2-4-2018 is. De VIN is echter een K=2019. Is dit bij andere Belgische e-NIRO's ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Hugx schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:03:
[...]

@marc4547 Via de setup en dan voertuiginstellingen, daar kan je per drive profiel "Eco" "Normaal" "Sport" instellen welk niveau je wenst te hebben. Dit wordt geladen met het starten van de auto en bij het swichten tussen profiel.

Bedankt voor de tip!!! even zoeken

@Hippe Lip Ik had het AV systeem uitgezet door de aan uit knop een paar seconden ingedrukt te houden.

@CyBeRSPiN Ik heb het resetknopje gevonden, rechts naast de aan en uit knop van het AV systeem, met een spits puntje in de drukken, wel een reset van het AV systeem, maar geen oplossing van mijn probleem. Toch maar naar de dealer met de rijdende computer. Kijken of ze softwaremonteurs hebben :+

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
ningalloon schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:42:
Op mijn Belgische kentekenbewijs staat dat mijn e-NIRO bouwjaar 2-4-2018 is. De VIN is echter een K=2019. Is dit bij andere Belgische e-NIRO's ook zo?
2/4/2018 , slaat op de datum van Assemblage , dan is hij effectief gemaakt , de k2019 wilt zeggen model jaar 2019 , je bent 1 van de eersten ik België die kan rijden met de e-Niro , ik weet van eigen dealer dat Kia België 400 auto’s klaar had gereserveerd , voor de Belgische markt. Daar zal jij 1 van hebben. Ik greep er echter juist naast waardoor ik letterlijk moeten wachten in het rijtje van bestellingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RGHW
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:49
@Hippe Lip : volgens mij is het vandaag een leuke dag voor jou

Marstek 5.12kw v151, CT003 v114; IthoDaalderop CoolCube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1211330

Hello,

sorry for writing in english, my dutch is non-exiting, yet. ;-)

I hope this is the right topic/sub-forum for my question.

I'm located an Germany 100 km west of Venlo near Dortmund and in Germany there are no E-Niros available this year.

As far as I have understood from the forum, the delivery time in Nederland is also long, but Q4-2019, what is better than in Germany. Some people get their car in a couple of months in NL.

Are there any dealers in NL, who would sell a E-Niro 64 from stock or with "short" delivery time?

Where it would be located and what color doesn't matter for me.
Only the heat pump is important for me in winter. (so no France-version possible)

What is there most popular website for auto advertisments in NL?

Many thanks in advance!

Best regards
Stefan Dauck
SkyPower Windenergie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@Anoniem: 1211330 as you know the e-Niro is very popular in NL too. I don't think any dealer has 'stock'. The stories you read about short delivery times are NL people who ordered through a car lease company which happened to pre-order a number of e-Niro's. For BE the story seems different (less demand in Belgium).
So you will compete with others trying to get their hold on an e-Niro asap. Hearsay is that some dealers will sell some of their existing demo cars around september.
You could try to search marktplaats.nl or gaspedaal.nl (which is a search engine on top the most popular car trading websites). BTW I expect that a dealer will be hesitant to sell a car to a foreigner, especially given the already huge local demand.
One example I found: https://www.autotrader.nl...2-4d10-b079-a92e560f3ca5/ (used car, 1000km, and almost 3k more than the new price..)
The heatpump option is default in NL.
Good luck! It's worth the effort to get this car! :)

[ Voor 25% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-05-2019 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1211330 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:30:
Hello,

I'm located an Germany 100 km west of Venlo near Dortmund and in Germany there are no E-Niros available this year.

As far as I have understood from the forum, the delivery time in Nederland is also long, but Q4-2019, what is better than in Germany. Some people get their car in a couple of months in NL.

Are there any dealers in NL, who would sell a E-Niro 64 from stock or with "short" delivery time?

Only the heat pump is important for me in winter. (so no France-version possible)

Many thanks in advance!

Best regards
Stefan Dauck
SkyPower Windenergie
there are (or were) some 64kw E-niro's to be found on sale, for a higher price then the original retail price.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
Als iemand 50K wil betalen voor mij e-Niro wil ik hem gerust opofferen. De wagen is incl OpenDak , zal binnen een maand of 2 geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:29
Gisteren heb ik de dakkoffer die specifiek voor de e-Niro gemaakt is opgehaald bij de Kia dealer incl montage. Dat was wel komisch om te zien. De monteurs waren ongeveer 1.5 uur bezig met twee man, wat een gestuntel.

Ik heb het verbruik in de gaten gehouden en dat viel me toch wel tegen.

In de historie zie ik deze ritjes staan:
14mei. 17km. 15.7 kWh/100km
14mei. 75km. 16.1 kWh/100km
13mei. 31km. 15.9 kWh/100km
13mei. 29km. 21.3 kWh/100km [MET DAKKOFFER]
12mei. 38km. 14.4 kWh/100km

De rit met dakkoffer vind ik wel een serieus groot verschil tov van de rest. Ik had wel het gevoel dat ik bij de rit met de dakkoffer wind op frontaal op de auto had.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
Vdb.tim schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 06:43:
[...]

2/4/2018 , slaat op de datum van Assemblage , dan is hij effectief gemaakt , de k2019 wilt zeggen model jaar 2019 , je bent 1 van de eersten ik België die kan rijden met de e-Niro , ik weet van eigen dealer dat Kia België 400 auto’s klaar had gereserveerd , voor de Belgische markt. Daar zal jij 1 van hebben. Ik greep er echter juist naast waardoor ik letterlijk moeten wachten in het rijtje van bestellingen.
Kan die datum 2/4/2018 niet terug vinden in de papieren.
Op de COC staat een veel latere datum. Wel toevallig dat de anders datums op het kentekenbewijs 2/4/2019 zijn. Tikfout? Ik heb de wagen niet uit België, maar uit Nederland. Daar kon ik wel een reservering doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swaluw2
  • Laatst online: 26-10-2022
GAEvakYD schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:32:
Gisteren heb ik de dakkoffer die specifiek voor de e-Niro gemaakt is opgehaald bij de Kia dealer incl montage. Dat was wel komisch om te zien. De monteurs waren ongeveer 1.5 uur bezig met twee man, wat een gestuntel.

Ik heb het verbruik in de gaten gehouden en dat viel me toch wel tegen.

In de historie zie ik deze ritjes staan:
14mei. 17km. 15.7 kWh/100km
14mei. 75km. 16.1 kWh/100km
13mei. 31km. 15.9 kWh/100km
13mei. 29km. 21.3 kWh/100km [MET DAKKOFFER]
12mei. 38km. 14.4 kWh/100km

De rit met dakkoffer vind ik wel een serieus groot verschil tov van de rest. Ik had wel het gevoel dat ik bij de rit met de dakkoffer wind op frontaal op de auto had.
Dat kan bijna niet kloppen.

Ik heb zelf ook dakkoffer voor de meivakantie gebruikt.

Heen inclusief snelweg 15.0 kWh/100km en terug 18.5

Gemiddeld zo'n 10 tot max 15% meer.
Maar ik heb ook juist niet bij KIA besteld maar een speciale dakkoffer die (zeggen ze zelf in ieder geval) met laagste actieradius verlies.

Bij jou zou het meer dan 30% verlies opleveren dat kan bijna niet. Als ik jou was zou ik nog een keer testen in andere omstandigheden.

Kia E-Niro Gravity Blue in bezit sinds 2 februari 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-01 14:01
Anoniem: 1211330 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:30:
Hello,

Many thanks in advance!

Best regards
Stefan Dauck
SkyPower Windenergie
Probably only chance is an almost new car but already put on license plate. New from stock I doubt it.

https://www.gaspedaal.nl/kia/niro/elektrisch?srt=df-a

Everything has Pro's & Con's.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus3110
  • Laatst online: 29-09-2020
Nog een tip voor wie nog een laadpaal laat plaatsen. Ik heb mijn meterkast laten verzwaren van 3 keer 25 ampere naar 3 keer 35 ampere. Daardoor neemt het vastrecht tarief toe met ruim €60 per maand. Ik ben nu 3 maanden verder en ik merk dat ik met 3 keer 25 ampere ook prima kan laden. Laat nu de aansluiting dus weer terugzetten. De eenmalige kosten, €200, neem ik op de koop toe. Scheelt op jaarbasis ruim €700 aan vastrecht. Mijn advies is om over verzwaring goed goed na te denken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@Paulus3110 ja goede tip. Ik maakte me ook druk over de laadsnelheid, met 1x20A is mn e-Niro praktisch de volgende dag weer vol. Zelfs met 16A zou ik het in veel gevallen nog redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

ik heb mijn laadpaal tijdelijk op 13A ingesteld staan en red het daar ook prima mee, het helpt overigens wel dat ik 1 a 2 dagen per week gratis kan laden bij de klant...
Heb wel in de planning staan dat ik binnenkort een 32A groep ga laten aanleggen richting mijn Zappi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
CyBeRSPiN schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:11:
@Paulus3110 ja goede tip. Ik maakte me ook druk over de laadsnelheid, met 1x20A is mn e-Niro praktisch de volgende dag weer vol. Zelfs met 16A zou ik het in veel gevallen nog redden.
Hoe zorg je voor 20A? Normaal mag er toch maar 16A op een groep bij 3x25A?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
The__Virus schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:24:
[...]

Hoe zorg je voor 20A? Normaal mag er toch maar 16A op een groep bij 3x25A?
Ander topic is daar beter geschikt voor, maar in het kort: als je paal over load balancing beschikt en zorgt dat de hoofdzekering over alle groepen heen niet overbelast wordt, dan mag het. Dan geldt dat regeltje niet. Dus wanneer ik laad en de vaatwasser gaat aan, dan blijft de stroom voor de gehele fase precies op de 20A, ook al gebruikt de vaatwasser zelf af en toe ook 10+A. De auto wordt op dat moment dan even minder snel geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
  • Laatst online: 14-02-2020
CyBeRSPiN schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:11:
Ik heb laatst een verzwaring van mijn aansluiting aangevraagd, zat nog op een 25A hoofdzekering.
Ik heb een 35A aanluiting aangevraagd, dat is gratis. Ik werd gebeld dat 35A noet meer gedaan werd maar nu 40A standaard is. Ik kan dus nu met 32A gaan laden, yes!

e-Niro Executive Line Gravity Blue berijder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
blottle schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:24:
[...]

Ik heb nog niets gehoord van mijn LM (Arval). Heb even een mailtje gestuud of er iets bekend is over een facelift, of dit voor mijn bestelling geldt en wat de invloed hiervan is op mijn leasebedrag
Bericht van de LM dat dit inderdaad ook voor mijn e-Niro geldt. Ben erg benieuwd. Ik krijg een beetje het gevoel dat de LM beter weet wat er speelt en meer weet dan de dealer (of de dealer weet het wel maar mag niks zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
blottle schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:12:
[...]

Bericht van de LM dat dit inderdaad ook voor mijn e-Niro geldt. Ben erg benieuwd. Ik krijg een beetje het gevoel dat de LM beter weet wat er speelt en meer weet dan de dealer (of de dealer weet het wel maar mag niks zeggen).
mijn gevoel is dat de dealers dit zeker weten , dat kan niet anders , ik zie meer en meer online alle demo's wagens de deur uit vliegen , ze gaan hun demo wagen niet verkopen om gewoon de zelfde te gaan bestellen zonder aanpassingen. enkel is nu de vraag wanneer de nieuwe ev geproduceerd zal worden. is dit idd al vanaf nu in mei ??? ik neem ook aal referentie de website van kia in korea en daar blijft het op dit moment angstvallig stil , al zie ik ook daar heel duidelijk dat de ev niro niet meer gepromoot word op hun front page. we mogen ons dus aan iets verwachten dat is zeker. @blottle wanneer word jouw wagen verwacht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
Vdb.tim schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:48:
[...]

mijn gevoel is dat de dealers dit zeker weten , dat kan niet anders , ik zie meer en meer online alle demo's wagens de deur uit vliegen , ze gaan hun demo wagen niet verkopen om gewoon de zelfde te gaan bestellen zonder aanpassingen. enkel is nu de vraag wanneer de nieuwe ev geproduceerd zal worden. is dit idd al vanaf nu in mei ??? ik neem ook aal referentie de website van kia in korea en daar blijft het op dit moment angstvallig stil , al zie ik ook daar heel duidelijk dat de ev niro niet meer gepromoot word op hun front page. we mogen ons dus aan iets verwachten dat is zeker. @blottle wanneer word jouw wagen verwacht ?
In NL kan je via het RDW (opendata) goed zien dat de kentekens die beginnen met X sinds begin mei op naam zijn gezet . Wanneer je zo'n kenteken verder gaat bekijken zie je dat er al 2 eigenaars zijn.Hier zullen ongetwijfeld demo's bij zitten. Op gaspedaal en autoscout zie je ook meer e-Niro's te koop aangeboden worden. Maar wel voor een hoge prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
YStunnenberg schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:48:
[...]

Ik heb laatst een verzwaring van mijn aansluiting aangevraagd, zat nog op een 25A hoofdzekering.
Ik heb een 35A aanluiting aangevraagd, dat is gratis. Ik werd gebeld dat 35A noet meer gedaan werd maar nu 40A standaard is. Ik kan dus nu met 32A gaan laden, yes!
Ja, ik hoopte ook dat ik 1x35A had thuis. Maar de vorige bewoner had het naar 3x25A laten omzetten ivm inductieplaat (wat niet eens nodig was geweest..). Als je dan wilt verzwaren naar 3x35A wordt het dus een dure grap.
Die enkele keer dat ik lading tekort kom ga ik wel naar de snellader, kom ik daar ook nog eens een keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
YStunnenberg schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:52:
[...]

In NL kan je via het RDW (opendata) goed zien dat de kentekens die beginnen met X sinds begin mei op naam zijn gezet . Wanneer je zo'n kenteken verder gaat bekijken zie je dat er al 2 eigenaars zijn.Hier zullen ongetwijfeld demo's bij zitten. Op gaspedaal en autoscout zie je ook meer e-Niro's te koop aangeboden worden. Maar wel voor een hoge prijs.
Ik zie inderdaad ook in Den Bosch bij de Kia dealer dat de demo auto is verkocht.
Dus mogelijk dat er idd iets nieuws aan zit te komen.
Zal eens gaan bellen of ik een proefrit kan maken, kijken wat ze dan zeggen >:)

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tescione
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-04 10:07
CyBeRSPiN schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:28:
[...]

Ander topic is daar beter geschikt voor, maar in het kort: als je paal over load balancing beschikt en zorgt dat de hoofdzekering over alle groepen heen niet overbelast wordt, dan mag het. Dan geldt dat regeltje niet. Dus wanneer ik laad en de vaatwasser gaat aan, dan blijft de stroom voor de gehele fase precies op de 20A, ook al gebruikt de vaatwasser zelf af en toe ook 10+A. De auto wordt op dat moment dan even minder snel geladen.
om nog heel even off topic te blijven. Bij de NewMotion laadpaal (Home Advanced) doen ze dit op afstand via een setting. Kan van 10 tot 32 amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
Japie81 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:55:
[...]

Ik zie inderdaad ook in Den Bosch bij de Kia dealer dat de demo auto is verkocht.
Dus mogelijk dat er idd iets nieuws aan zit te komen.
Zal eens gaan bellen of ik een proefrit kan maken, kijken wat ze dan zeggen >:)
zeker doen , ondervraag de dealer maar eens ivm met eventueel in productie datum enz... jammer genoeg in belgie krijgt mijn dealer geen extra info meer geleverd gezien wij geen ev land zijn en niet genoeg afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
Vdb.tim schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:48:
[...]

Mijn auto wordt verwacht in januari 2020 ( staat ook in mijn handtekening op het forum :+ )

Ben wel erg benieuwd wanneer er iets meer bekend wordt. Als ze nu aan het produceren zijn, zouden ze over een maand of 3 in Nederland geleverd kunnen worden. Dan zal het toch niet heel lang meer duren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hbolten
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Deze week mijn witte e-niro opgehaald. Actieauto van Leaseplan, waardoor lekker korte levertijd (tussen eerste offerte en levertijd 3 maanden !!).

Fijnste auto die ik ooit gehad heb. Ook de zwaarste, duurste en meest luxe trouwens ;)

Vraag die al eerder gesteld is (maar kon geen antwoord vinden): als je de startknop gebruikt klinkt het Koreaanse Volkslied. Kun je dat uitzetten? [Edit: dealer bevestigt dat het niet kan]

accessoireslaadstation
Voor de liefhebbers: ik heb de Ratio Smart Home Box thuislader met loadbalancer geïnstalleerd (gebaseerd op de open source Smart SVSE charge controller) waardoor ik op mijn 1x40A huisaansluiting in principe met max 32A kan laden. De 32A installatieautomaat wordt dan echter wel erg warm, dus ik denk dat ik het maximeer op 30A. Ik plaats over een paar weken 8 extra zonnepanelen (van 16 naar 24), dus ik zal voornamelijk op eigen zonnestroom rijden.

Voordeel van deze laadbox is dat ik niet vastzit aan een abonnement via de leasemij. Ik registreer de verbruikte laadstroom met een geijkte (MID) kWh meter, en declareer zelf deze bij de leasemij (zoals een NewMotion ook zou doen).

[ Voor 102% gewijzigd door hbolten op 17-05-2019 08:25 . Reden: meer info in mijn 'openingspost' ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:55
hbolten schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:11:
Deze week mijn witte e-niro opgehaald. Actieauto van Leaseplan, waardoor lekker korte levertijd (tussen eerste offerte en levertijd 3 maanden !!).

Fijnste auto die ik ooit gehad heb. Ook de zwaarste, duurste en meest luxe trouwens ;)

Vraag die al eerder gesteld is (maar kon geen antwoord vinden): als je de startknop gebruikt klinkt het Koreaanse Volkslied. Kun je dat uitzetten?
Speakers afplakken? :+

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbolten
  • Niet online
Intussen wordt trekhaak voor fietsendrager officieel ondersteund:

Trekhaak incl montage is 899 incl btw. Zie:
https://webshop.kia.nl/ac...KDEE99663245&modelid=139/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
tescione schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:57:
[...]

om nog heel even off topic te blijven. Bij de NewMotion laadpaal (Home Advanced) doen ze dit op afstand via een setting. Kan van 10 tot 32 amp.
Klopt. Helaas is er geen API om zelf die laadpaal aan te sturen of te monitoren. Had het wel willen koppelen aan mijn domoticasysteem zodat het laden tussen 23u en 7u (daltarief) nog beter werkt dan het standaard al doet.
Bij een 3x25A willen ze de load balancer maximaal op 20A zetten, tenzij je schriftelijk verzoekt om het hoger te zetten. Het springen van de hoofdzekering is dan je eigen risico (100+ euro voor de monteur van je netbeheerder als je nog ouderwetse stoppen hebt). Mijn monteur raadde me aan om het eerst aan te zien met 20A. 23A raadde hij aan als veilige max op een 25A hoofdzekering, daarboven kreeg je vroeg of laat toch problemen omdat je dan urenlang te dicht bij de grens zit.
hbolten schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:11:
Vraag die al eerder gesteld is (maar kon geen antwoord vinden): als je de startknop gebruikt klinkt het Koreaanse Volkslied. Kun je dat uitzetten?
Nee, en trust me, het went. Na 3 maanden hoor ik het gewoon echt niet meer.

[ Voor 59% gewijzigd door CyBeRSPiN op 16-05-2019 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:48
hbolten schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:26:
Intussen wordt trekhaak voor fietsendrager officieel ondersteund:

Trekhaak incl montage is 899 incl btw. Zie:
https://webshop.kia.nl/ac...KDEE99663245&modelid=139/
Mocht iemand willen toetsen of zijn oude fietsendrager op deze trekhaak past, hier een lijstje van de trekhaakleverancier
https://brink.eu/app/uplo...sendragers-2019-02-13.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducktape
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 21:49
Iemand enig idee of die trekhaak om te beunen is naar een normale en hoeveel je er mee kan trekken (niet mag maar kan). Je weet wel, afgesloten eigen weg, korte stukjes. Motorvermogen is goed, massa voertuig is ruime voldoende. Chassis zou het ook moeten kunnen handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
Ducktape schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:54:
Iemand enig idee of die trekhaak om te beunen is naar een normale en hoeveel je er mee kan trekken (niet mag maar kan). Je weet wel, afgesloten eigen weg, korte stukjes. Motorvermogen is goed, massa voertuig is ruime voldoende. Chassis zou het ook moeten kunnen handelen.
Je kan alles proberen, er zit een pin in de kogel gelast, die moet je eruit halen.
Maar als de bevestigpunten niet zijn verstevigd voor trekken dan kan het maar zo zijn dat je trekhaak ineens een stuk je verder uitsteekt :)

Dan kan je niet bij de garage aankomen, met ehhh, de trekhaak zit gek en het blijkt dat de montagepunten zijn opgerekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Met gemak 1000kg zou ik zeggen. Zeker op eigen terrein ga je niet over bergen en uren lang sleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-01 14:01
Haakse slijper. En een goed verhaal als je gesnapt wordt onderweg. De eerste is simpel, tweede ben ik nog over aan het nadenken.

Everything has Pro's & Con's.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1159698

Ik denk dat het trekvermogen niet direct het probleem is, maar eventueel remvermogen om een ongeremde aanhanger met auto op tijd stil te krijgen. Maar op eigen terrein mag natuurlijk veel meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Paulus3110 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:08:
Nog een tip voor wie nog een laadpaal laat plaatsen. Ik heb mijn meterkast laten verzwaren van 3 keer 25 ampere naar 3 keer 35 ampere. Daardoor neemt het vastrecht tarief toe met ruim €60 per maand. Ik ben nu 3 maanden verder en ik merk dat ik met 3 keer 25 ampere ook prima kan laden. Laat nu de aansluiting dus weer terugzetten. De eenmalige kosten, €200, neem ik op de koop toe. Scheelt op jaarbasis ruim €700 aan vastrecht. Mijn advies is om over verzwaring goed goed na te denken.
Had je niet helemaal goed gelezen (voorbereid)? Je kunt de vastrechttarieven gewoon op het internet terugvinden. Er is op het laadpaalforum al vaker over gesproken. Kij daar dus voor meer info.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

CyBeRSPiN schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:53:
[...]

Ja, ik hoopte ook dat ik 1x35A had thuis. Maar de vorige bewoner had het naar 3x25A laten omzetten ivm inductieplaat (wat niet eens nodig was geweest..). Als je dan wilt verzwaren naar 3x35A wordt het dus een dure grap.
Die enkele keer dat ik lading tekort kom ga ik wel naar de snellader, kom ik daar ook nog eens een keer ;)
Je kunt toch ook weer terug naar 1x40A? Kost een eenmalig bedrag, vastrecht blijft hetzelfde. Als je met die 40A toekunt lijkt me dat wel fijn; kun je sneller laden....

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbolten
  • Niet online
Gisteren dacht ik: ik voer mijn vakantiebestemming in Frankrijk in als navigatiebestemming, kijken wat-ie doet. Krijg ik een melding: je batterij is niet vol genoeg voor deze bestemming. Ja, koekoek, maar niet wat ik verwacht (/gehoopt) had. Ik hoopte dat-ie een route zou bepalen met stops bij snelladers, zodat we zonder batterijstress kunnen gaan rijden. Kan de on-board navigatie dit überhaupt? Of moeten we toch terugvallen op CarPlay en een app? En hoe weet die app dan hoeveel batterij we nog hebben? Vragen, vragen ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@hbolten Als je je ingelezen had en de zaak een beetje bijgehouden, dan had je ABRP gekend...

[ Voor 19% gewijzigd door Hippe Lip op 17-05-2019 09:51 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-06 22:33

zerocool82

Ignorance causes chaos

hbolten schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 08:32:
Gisteren dacht ik: ik voer mijn vakantiebestemming in Frankrijk in als navigatiebestemming, kijken wat-ie doet. Krijg ik een melding: je batterij is niet vol genoeg voor deze bestemming. Ja, koekoek, maar niet wat ik verwacht (/gehoopt) had. Ik hoopte dat-ie een route zou bepalen met stops bij snelladers, zodat we zonder batterijstress kunnen gaan rijden. Kan de on-board navigatie dit überhaupt? Of moeten we toch terugvallen op CarPlay en een app? En hoe weet die app dan hoeveel batterij we nog hebben? Vragen, vragen ...
A Better Routeplanner houdt rekening met de af te leggen route en je kan de e-Niro selecteren als auto. Waarbij je meerdere instellingen kan wijzigen (gewenst accupercentage waarbij je wil laden, gewenst accupercentage bij aankomst etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hbolten schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 08:32:
Had eigenlijk wel gedacht dat de onboard navi dat ook zou doen inderdaad. Maar er zijn zoals gezegd alternatieven beschikbaar die dat doen en rekening houden met je gemiddeld verbruik, snelheid, en meer factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-06 22:33

zerocool82

Ignorance causes chaos

Anoniem: 631975 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:57:
[...]

Had eigenlijk wel gedacht dat de onboard navi dat ook zou doen inderdaad. Maar er zijn zoals gezegd alternatieven beschikbaar die dat doen en rekening houden met je gemiddeld verbruik, snelheid, en meer factoren.
Voor zover mij bekend doet enkel Tesla dit met het superchargenetwerk (waarbij er ook wordt gemeld tijdens het laden wanneer je weer kan gaan rijden om met voldoende batterij aan te komen op je bestemming). Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat dit veel onderhoud vraagt t.a.v. het up-to-date houden van kaarten en laadstations. Tesla heeft daarbij voor het superchargenetwerk ook realtime inzicht in de beschikbare laadstations en eventuele niet werkende laadstations.

Ondanks dat de onboard navigatie deze optie niet heeft, doet A Better Routeplanner dit zeer goed. Hopelijk komt hier op termijn een app voor, die idealiter ook via Android Auto kan gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbolten
  • Niet online
Hippe Lip schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:51:
@hbolten Als je je ingelezen had en de zaak een beetje bijgehouden, dan had je ABRP gekend...
Dank voor de tip. Er is zoveel in te lezen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Die hele laadpaal- en laadpassenwereld is een overzichtelijke jungle, waarin ik met behulp van mijn forum-vrienden een weg probeer te vinden.

ABRP dus. Ik ga ermee aan de slag. Maar toch meer dan jammer dat een on-board navigatie in een EV dat zelf niet doet.

Verder toffe auto hoor die e-Niro.

[edit]Ik zie dat ABRP met een OBD-reader de actuele batterijstatus kan inlezen. Heeft iemand hier dat al met een Niro geprobeerd?

[ Voor 9% gewijzigd door hbolten op 17-05-2019 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

zerocool82 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:06:
[...]

Voor zover mij bekend doet enkel Tesla dit met het superchargenetwerk (waarbij er ook wordt gemeld tijdens het laden wanneer je weer kan gaan rijden om met voldoende batterij aan te komen op je bestemming).
Als ik me niet vergis heeft ook Jaguar dit in zijn navi zitten.

<John O`Mill>

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

RGHW schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:37:
@Hippe Lip : volgens mij is het vandaag een leuke dag voor jou
Ja, inderdaad. Nog niet gemeld op dit forum (wel op het Kiaforum). Woensdag was een wat vol geplande dag en de dealer was ook nog eens verlaat, wat het er niet beter op maakte. Maar ze hadden de levering wel weer leuk aangepakt. Eerst de auto onder een zwarte doek. Zag eerder een forumpost (weet niet meer waar) van iemand die 'm onder een rode doek kreeg. Past iets beter; dit leek een beetje op een lijkwade over een rouwauto....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a65qBTN4eHpDAMWOeX9y5iPZ/full.jpg

Daarna, toen de doek eraf ging, bleek dat ze een geintje hadden gemaakt met de kentekenplaat. Eentje met mijn naam erop. Hier voor het forum die naam maar even aangepast O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/n9ZrqBMy3Q0fsZmCcHQ4NFkA/full.jpg

En natuurlijk rijdt het heerlijk, maar dan vertel ik nix nieuws ;)
De komende weken ben ik wel bezig om alle toeters en bellen een beetje te leren kennen en uit te vinden welke instellingen we prettig vinden.

Direct na aflevering naar de bandenboer doorgereden om er volgens afspraak Michelin CrossClimates onder te leggen. De originele banden zijn ingeruild. Goeie deal gemaakt bij De Vries banden in Zutphen: nog geen 330 euro. Nette zaak, nette deal. Kan nu wel weer ff vooruit.

[ Voor 12% gewijzigd door Hippe Lip op 18-05-2019 10:36 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
Hippe Lip schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:49:
[...]

Ja, inderdaad. Nog niet gemeld op dit forum (wel op het Kiaforum). Woensdag was een wat vol geplande dag en de dealer was ook nog eens verlaat, wat het er niet beter op maakte. Maar ze hadden de levering wel wer leuk aangepakt. Eerst de auto onder een zwarte doek. Zag eerder een forumpoast (weet niet meer waar) van iemand die 'm onder een rode doek kreeg. Past iets beter; dit leek een beetje op een lijkwade over een rouwauto....

[Afbeelding]

Daarna, toen de doek eraf ging, bleek dat ze een geintje hadden gemaakt met de kentekenplaat. Eentje met mijn naam erop. Hier voor het forum die naam maar even aangepast O-)

[Afbeelding]

En natuurlijk rijdt het heerlijk, maar dan vertel ik nix nieuws ;)
De komende weken ben ik wel bezig om alle toeters en bellen een beetje te leren kennen en uit te vinden welke instellingen we prettig vinden.

Direct na aflevering naar de bandenboer doorgereden om er volgens afspraak Michelin CrossClimates onder te leggen. De originele banden zijn ingeruild. Goeie deal gemaakt bij De Vries banden in Zutphen: nog geen 330 euro. Nette zaak, nette deal. Kan nu wel wer ff vooruit.
Ik zou wel het effect van de cross climates willen weten ten opzichte van de normale banden bij levering op het verbruik. Hou ons op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

bruneelm schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:46:
[...]

Ik zou wel het effect van de cross climates willen weten ten opzichte van de normale banden bij levering op het verbruik. Hou ons op de hoogte.
Dat gaat lastig worden. Ik ga niet om de week banden wisselen en dan nog is het lastig om te vergelijken.

Hoe had je dat vergelijk in gedachten? Kijk eens op het internet naar vergelijkingen van de verschillende banden. Ik heb veel onderzoek naar prestaties en meer gedaan voordat ik mijn besluit nam of ik er überhaupt wel 4-seizoenenbanden onder wilde hebben en welke dat dan zouden moeten worden.

Wat ik nu wel al kan melden is dat die CrossClimates in zoverre bevallen dat de remafstand niet serieus verschilt van de originele Primacy 3 banden en dat ze geen herrie maken. Ik heb niet met een decibelmeter in de auto vergeleken vóór en na die bandenwissel, dus is het puur gevoel...

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
Hippe Lip schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:51:
[...]

Dat gaat lastig worden. Ik ga niet om de week banden wisselen en dan nog is het lastig om te vergelijken.

Hoe had je dat vergelijk in gedachten? Kijk eens op het internet naar vergelijkingen van de verschillende banden. Ik heb veel onderzoek naar prestaties en meer gedaan voordat ik mijn besluit nam of ik er überhaupt wel 4-seizoenenbanden onder wilde hebben en welke dat dan zouden moeten worden.

Wat ik nu wel al kan melden is dat die CrossClimates in zoverre bevallen dat de remafstand niet serieus verschilt van de originele Primacy 3 banden en dat ze geen herrie maken. Ik heb niet met een decibelmeter in de auto vergeleken vóór en na die bandenwissel, dus is het puur gevoel...
Ik rij al enkele jaren met die CC.
Misschien een test zoals Bjorn die doet, heen en terug over een bepaalde afstand eens met de standaardbanden en eens met de CC's.
Misschien best om en rond de bandencentrale om het makkelijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbolten
  • Niet online
Na twee dagen rijden ben ik tot de conclusie gekomen dat de sportstand volkomen nutteloos is (voor mij en mijn gezin). Een echte demo-only feature wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
hbolten schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:59:
Na twee dagen rijden ben ik tot de conclusie gekomen dat de sportstand volkomen nutteloos is (voor mij en mijn gezin). Een echte demo-only feature wat mij betreft.
want?

[ Voor 96% gewijzigd door NiroNiro op 17-05-2019 14:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ducktape
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 21:49
Rijdt erg nerveus en ECO is snel zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veefer
  • Laatst online: 09-09-2022
Hippe Lip schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:49:
[...]

Zag eerder een forumpoast (weet niet meer waar) van iemand die 'm onder een rode doek kreeg. Past iets beter; dit leek een beetje op een lijkwade over een rouwauto....
was ik, waarschijnlijk op het Kia forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veefer
  • Laatst online: 09-09-2022
hbolten schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 13:59:
klopt, is alleen af en toe leuk om te gebruiken om als een gek weg te speren, maar voor gewoon huis tuin en keukengebruik is ECO ruim voldoende om goed mee te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbolten
  • Niet online
Ducktape schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 15:05:
[...]

Rijdt erg nerveus en ECO is snel zat?
Dat. En de tractie kan het niet aan. Het verbruikt belachelijk veel energie. De passagiers worden misselijk.

Wel leuk voor een keer. Maar verder nutteloos. In de letterlijke zin van het woord.

[ Voor 14% gewijzigd door hbolten op 17-05-2019 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Dat is bij de meeste auto's met enig vermogen en een sportstand :). Dat t kan is voor mij al de waarde. Af en toe die glimlach op je gezicht bij het stoplicht. Dus afhankelijk van je perspectief inderdaad nutteloos of juist een leuke feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
Ik heb veel, maar niet alles gelezen over het verbruik, maar ik haal hier op vakantie in zw Frankrijk 8km per kwh, op redelijk eenvoudige wijze. Thuis lukt me dat echt niet. Verbaasd me behoorlijk. Het is dan wel 20 a 23 graden met weinig wind. Heuvel op, heuvel af. Heb zelfs een tijdje 8,5 km per kwh gehaald. Dan heb ik het niet over ff een km, maar minimaal 100.
Opties voor laden is wel beperkt, veel oude soorten laders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Bedankt dat was een goede tip!!! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-06 16:22
Wij gaan morgen de e-Niro testrijden en ik ben super benieuwd! Een Tesla is voor ons te duur, en ik wil graag een ruime auto met grote koffer dus de e-Niro is op dat vlak echt perfect.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-06 16:44
ZorbaR schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 21:14:
Wij gaan morgen de e-Niro testrijden en ik ben super benieuwd! Een Tesla is voor ons te duur, en ik wil graag een ruime auto met grote koffer dus de e-Niro is op dat vlak echt perfect.
Dat word een vast een leuke kennismaking. Ik had helemaal niks met de Kia Niro maar sinds een proefrit in deze EV was ik gelijk overtuigd. Ben nu aan het wachten op levering eind september...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
ZorbaR schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 21:14:
Benieuwd wat je ervan vindt. Ik was meteen om.
Daarna nog in een Model 3 gereden en heb geen spijt :) (hoewel dat ook echt een toffe wagen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGHW
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:49
Dat is een dealer die zich verdiept in zijn klanten. Leuk en veel plezier

Marstek 5.12kw v151, CT003 v114; IthoDaalderop CoolCube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

RGHW schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 10:14:
[...]

Dat is een dealer die zich verdiept in zijn klanten. Leuk en veel plezier
Ja, er is idd serieuze aandacht voor de klant; je voelt je gehoord. Toen ik halverwege de wachttijd tussen bestelling en levering de order (extra's) wilde aanpassen was dat ook geen probleem. Mail met vragen werd ook altijd binnen 24 uur beantwoord.

Van Mossel, Apeldoorn. Kan ik zeker aanraden.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty12345
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-04 13:28
Zijn er hier rijders in de het Westland, omgeving Den Haag? Zie ze de laatste tijd steeds vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-06 16:22
Deze ochtend stonden we klaar om te vertrekken richting testrit toen de dealer belde en me voorstelde om een offerte te mailen. Toen ik zei dat we binnen 30' een testrit gepland hadden bleek dat de auto voor heel de dag uitgeleend was... Slechte punten!

Dan richting Tesla gereden om een Model 3 test te rijden, maar dat kon helaas niet. Dichtbij was ook een Kia dealer en daar konden we de e-Niro gelukkig alsnog testrijden!

Eerste indrukken van het interieur waren gemengd, het voelt wat druk aan en bepaalde accenten (zoals het plastic tussen de rechter- en middenventilatieroosters, en naast het navigatiescherm) vond ik zelfs niet mooi. Beetje jammer.
De rijervaring daarentegen was vanaf het eerste moment super, wat rijdt de Niro fantastisch! Prettig afgeveerd, directe sturing en algemeen een heel leuke ervaring.
De wagen was uitgerust zoals wij hem zouden bestellen, full option. Ik mis de geventileerde zetels nu al >:)

De e-Niro zou onze 2014 Volvo S60 vervangen, maar qua interieurafwerking is dit duidelijk een stap terug. Dus dat wordt afwegen of het voor ons dat waard is.

Volgende week mogen we hem een hele dag testen bij onze dealer, en ben benieuwd wat de tweede indruk zal geven :)

[ Voor 5% gewijzigd door ZorbaR op 18-05-2019 20:25 ]

Keep on running

Pagina: 1 ... 32 ... 339 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.