Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:08
Houd er ook rekening mee dat sommige corridor-laders het niet doen. Dat bespaart range-anxiety :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YStunnenberg
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-02-2020
Tesla Model 3 krijgt een trekhaak optie met 910kg trekgewicht. Waarom de e-Niro alleen de mogelijkheid voor een fietsendrager?

Echt een gemiste kans.

[ Voor 11% gewijzigd door YStunnenberg op 08-05-2019 09:07 ]

e-Niro Executive Line Gravity Blue berijder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:06
Ja, zeker gemiste kans. Ze kunnen de vraag nu al niet aan, maar als de markt straks nog verder aantrekt dan blijft Tesla als enige over die uberhaubt kan leveren.
Laatste update aan de reserveringstabel in dit topic: besteld in mei, levering in oktober, in 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shippie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-03 09:28

shippie

Dussssssssss..

CyBeRSPiN schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:27:
Ja, zeker gemiste kans. Ze kunnen de vraag nu al niet aan, maar als de markt straks nog verder aantrekt dan blijft Tesla als enige over die uberhaubt kan leveren.
Laatste update aan de reserveringstabel in dit topic: besteld in mei, levering in oktober, in 2020.
Zo lang? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Ja ik betwijfel of het klopt hoor, maar goed dit werd me via DM doorgegeven.
Er is zoveel positieve pers rondom de e-Niro dat ie wel massaal besteld wordt, dus het zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• item28
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-09-2020
Of het klopt weet ik ook niet, maar het is wel de orderstatus zoals door Arval gecommuniceerd:

Orderstatus
besteldatum leverancier1 mei 2019
huidige statusin afwachting productie
geschatte leverdatumin de week van 14 oktober 2020
geschat aantal dagen voor levering525

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:21

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Kunnen ze niet meer van die auto's maken of worden we hier in NL afgeknepen?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-06 21:08
item28 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:21:
[...]

Of het klopt weet ik ook niet, maar het is wel de orderstatus zoals door Arval gecommuniceerd:

Orderstatus
Wauw, welke dealer wordt je auto besteld? Ik zit ook bij arval en heb een eigen dealer gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:20
Ik ook Arval, en staat voor 30 oktober gepland. Net de dealer gesproken die zegt "Voor zover ik nu kan zien staat de auto in de haven en kan hij met 2 weken bij gelost worden." Hopelijk bedoelt hij de haven in Rdam :P

[ Voor 10% gewijzigd door Elmar1982 op 08-05-2019 10:28 ]

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Elmar1982 ja maar jij 2019, en item28 2020 ;)
Hippe Lip schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:22:
[...]

Begreep dat de fabriek er iets van 30.000/jaar kan maken, mogelijk begrensd door de hoeveelheid accu's die ze in hebben kunnen kopen (veel kapers op de kust, opschalen duurt waarschijnlijk even).
De e-Niro is wereldwijd in de markt, dus als we 10% krijgen zoals nu dan mogen we al denk ik al blij zijn.

Echt, Tesla is de enige fabrikant die met serieuze volumes kan produceren (voor de westerse markt, geen idee wat ze in China lokaal allemaal doen).

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-05-2019 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-06 21:08
Elmar1982 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:27:
Ik ook Arval, en staat voor 30 oktober gepland. Net de dealer gesproken die zegt "Voor zover ik nu kan zien staat de auto in de haven en kan hij met 2 weken bij gelost worden." Hopelijk bedoelt hij de haven in Rdam :P
Mijn dealer belde ook een paar weken terug dat, mocht de auto er eerder zijn, of dat de auto dan eerder dan de datum van Arval geleverd kan worden. Uiteraard volmondig Ja. Maar hij kon geen garanties geven. In Augustus verwacht hij hier wel een antwoord op te hebben.

Edit:
Dit was het antwoord via e-mail van de dealer:
Wij hebben inderdaad de bestelling staan op januari 2020 leveren.

De exacte levering kunnen wij pas in augustus / september zien of deze auto nog eerder dit jaar geleverd gaat worden.

Dit komt omdat wij nu alle productie plaatsen voor 2019 vol hebben en we maar 3-4 E niro’s per maand geleverd krijgen .

[ Voor 24% gewijzigd door blottle op 08-05-2019 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Laatst online: 12:20
blottle schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:29:
[...]

Mijn dealer belde ook een paar weken terug dat, mocht de auto er eerder zijn, of dat de auto dan eerder dan de datum van Arval geleverd kan worden. Uiteraard volmondig Ja. Maar hij kon geen garanties geven. In Augustus verwacht hij hier wel een antwoord op te hebben.

Edit:
Dit was het antwoord via e-mail van de dealer:

[...]
Kreeg net te horen dat hij zeker in Juni geleverd gaat worden. dus dat is fijn

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• item28
  • Laatst online: 08-09-2020
blottle schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:22:
[...]

Wauw, welke dealer wordt je auto besteld? Ik zit ook bij arval en heb een eigen dealer gekozen.
Dealer wordt er niet bij vermeld. Ik heb wel een dealer voorgesteld waarvan ik wist dat hij nog één mogelijkheid had voor mei 2020 maar die is het dus duidelijk niet geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 631975

CyBeRSPiN schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:28:
@Elmar1982 ja maar jij 2019, en item28 2020 ;)

[...]

Begreep dat de fabriek er iets van 30.000/jaar kan maken, mogelijk begrensd door de hoeveelheid accu's die ze in hebben kunnen kopen (veel kapers op de kust, opschalen duurt waarschijnlijk even).
De e-Niro is wereldwijd in de markt, dus als we 10% krijgen zoals nu dan mogen we al denk ik al blij zijn.

Echt, Tesla is de enige fabrikant die met serieuze volumes kan produceren (voor de westerse markt, geen idee wat ze in China lokaal allemaal doen).
Hoorde van collega's dat ze op de tesla ondertussen ook al richting de 6 maanden levertijd gaan.

Grootste probleem wat ze allemaal hebben is en blijft de levering van de accupacks en dat begin je nu wel heel erg te zien met de toename van betaalbare ev's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• relex28
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Mijn aanvraag is ook goedgekeurd voor een E-Niro :) *O* . De bestelling zal in Juli gedaan worden gezien mijn einddatum van de huidige wagen (eind 2020).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
relex28 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:53:
Mijn aanvraag is ook goedgekeurd voor een E-Niro :) *O* . De bestelling zal in Juli gedaan worden gezien mijn einddatum van de huidige wagen (eind 2020).
Nice! Let alleen op met dat "eind 2020", want vanaf 2021 geldt de 4% bijtelling niet meer en betaal je de volle mep (22% over 46k).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
YStunnenberg schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:07:
Tesla Model 3 krijgt een trekhaak optie met 910kg trekgewicht. Waarom de e-Niro alleen de mogelijkheid voor een fietsendrager?

Echt een gemiste kans.
Als je nu gaat bestellen ja, achteraf monteren mag niet, volgens dat artikel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relex28
  • Nu online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:02:
[...]

Nice! Let alleen op met dat "eind 2020", want vanaf 2021 geldt de 4% bijtelling niet meer en betaal je de volle mep (22% over 46k).
Die vraag zal ik maar even gaan stellen voor de zekerheid O-) maar denk niet dat ze garantie geven voor de levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinayWaa
  • Laatst online: 22-01 20:28
Daar zit ik dus ook mee, mijn leasecontract loopt tot januari 2021. Zou toch liefst nog een E-Niro willen hebben in 2020 vanwege de bijtellingsregels. Weten jullie hoe het zit met annuleren mocht de auto niet in 2020 geleverd kunnen worden? Met 22% bijtelling kies ik toch liever een ICE hoor voor dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
VinayWaa schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:53:
Daar zit ik dus ook mee, mijn leasecontract loopt tot januari 2021. Zou toch liefst nog een E-Niro willen hebben in 2020 vanwege de bijtellingsregels. Weten jullie hoe het zit met annuleren mocht de auto niet in 2020 geleverd kunnen worden? Met 22% bijtelling kies ik toch liever een ICE hoor voor dat bedrag.
Annuleren zal geen probleem zijn zolang het 4% bijtelling is, maar dan ga jij de auto niet annuleren.
Wanneer de e-Niro ook 22% gaat worden dan zal het annuleren een ander verhaal worden.
Ik denk zomaar dat dan de markt voor EV's in gaat storten, ICE's zijn nu eenmaal goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
YStunnenberg schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:07:
[...]

Annuleren zal geen probleem zijn zolang het 4% bijtelling is, maar dan ga jij de auto niet annuleren.
Wanneer de e-Niro ook 22% gaat worden dan zal het annuleren een ander verhaal worden.
Ik denk zomaar dat dan de markt voor EV's in gaat storten, ICE's zijn nu eenmaal goedkoper.
Mwah, er komen leuke EVs aan binnenkort die in de prijsklasse van ICE zitten.
VW ID vanaf 30k bijvoorbeeld.
Ik wil nu al niet meer terug naar ICE, zelfs als dat 200 euro/maand extra zou kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:15:
[...]

Mwah, er komen leuke EVs aan binnenkort die in de prijsklasse van ICE zitten.
VW ID vanaf 30k bijvoorbeeld.
Ik wil nu al niet meer terug naar ICE, zelfs als dat 200 euro/maand extra zou kosten.
Tja, Kia Niro 47k of BMW 320i 47k. Ik zou het wel weten (niet de Kia dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Z___Z schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:16:
[...]

Haha.. ja, maar ik ga geen 47k aan een (patser) ICE uitgeven.
Dan maar een wat eenvoudigere EV zodat het lagere leasetarief de extra bijtelling compenseert. Maar zit de komende 5 jaar gebakken :)

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-05-2019 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raugustijn
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05-2021
raugustijn schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:14:
Sinds een paar weken rij ik nu in de e-Niro rond. Tijdens het opleveren van mijn auto bleek dat het draadloos opladen niet werkt. Vanmorgen mijn auto naar de garage gebracht om het te laten verhelpen, en nu belde de dealer op dat blijkt dat dit in geen enkele e-Niro werkt die ze daar hebben staan. Wel bij andere Kia's die ze daar hebben. Komt dit iemand bekend voor, dat het draadloos opladen niet werkt? Ik ben heel benieuwd...
Ok, een update:
Het blijkt dat het draadloze opladen alleen werkt wanneer de portieren gesloten zijn... We hadden alleen maar getest met een portier open...
Dit is uniek voor de e-Niro, volgens mijn dealer, bij alle andere Kia draadloze opladers werkt dit ook met geopende deuren. Anyway, issue solved. 8)7

Kia e-Niro Platinum Graphite Executive line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veefer
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09-09-2022
Z___Z schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:16:
[...]

Heb je de BMW configurator al eens gedaan bij de 320i?
Die begint al met 48K incl btw. Dan ga je er daarna een auto van maken....... en eindig je met bijna 60K ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
Je zou ook een VW ID.3 kunnen reserveren, dan kan je kiezen. moet je alleen wel 1.000 euro aftikken. De order boeken zijn geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
YStunnenberg schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:05:
[...]

Je zou ook een VW ID.3 kunnen reserveren, dan kan je kiezen. moet je alleen wel 1.000 euro aftikken. De order boeken zijn geopend.
Nee, is al niet meer te reserveren: MarcelGo in "Elektrische auto's - deel 4"
Enkel nog een wachtlijst en dan de vraag of je in 2020 wel geleverd krijgt.
Zouden er 30.000 van gemaakt worden (de eerste editie), wereldwijd, dus NL zal nu al aan zn quota zitten.
Zelfde vraag/aanbod issues als met de Niro/Kona dus.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-05-2019 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechLight
  • Niet online
Dat moet je gewoon kijken of je dat met een dealer (en/of leasemaatschappij) kan afspreken. Als dit op het contract vermeld is dan kan dat gewoon ('koop mag kosteloos geannuleerd worden indien levering niet voor eind 2020 plaats vindt’). Let wel op dat je het niet alleen mondeling vast legt, want dan sta je uiteindelijk niet zo sterk alhoewel je wel gelijk hebt. Dus op papier laten zetten.

Als je iets aan marge wilt inbouwen om op tijd een ICE te kunnen aanschaffen kun je er natuurlijk ook 'voor eind november' of iedere andere datum van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08:00
Nu we toch off brand zijn, ligt het aan mij of zijn er gaandeweg steeds minder I-PACES op de weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Nu online

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

item28 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:21:
[...]

Orderstatus
Hier schrik ik van, heb net opdracht gegeven voor een executive line. 1,5 maand terug gaven ze nog Q1/ Q2 2020 aan. Als het echt Q4 wordt met mogelijkheid tot uitloop dan moet ik misschien toch iets anders gaan bedenken :(

[ Voor 13% gewijzigd door revolution-nl op 08-05-2019 20:22 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:52
revolution-nl schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:15:
[...]

Hier schrik ik van, heb net opdracht gegeven voor een executive line. 1,5 maand terug gaven ze nog Q1/ Q2 2020 aan. Als het echt Q4 wordt met mogelijkheid tot uitloop dan moet ik misschien toch iets anders gaan bedenken :(
Inderdaad. Ik heb toevallig vandaag bij diverse leasemaatschappijen een offerte laten aanvragen. Als het nu al levertijd oktober 2020 is, dan weet ik niet of mijn bestelling (als ik die al doe) nog wel voor eind 2020 geleverd kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YStunnenberg
joepie de p schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:59:
Nu we toch off brand zijn, ligt het aan mij of zijn er gaandeweg steeds minder I-PACES op de weg?
Ze zijn er zeker wel, staan aan de laadpaal ivm de slechte actieraduis >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Hippe Lip schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:22:
[...]

Op een ander is het niet anders hoor.
De mijne in B. besteld op 01/3/2019 en verwachte leveringsdatum 03/02/2020.
Omgekeerde wereld: op 01/03/2019 kon je geen Tesla 3 bestellen wegens geen vooruitzichten op levering. En vorige week konden er plots 5 onmiddellijk afgeleverd worden. Gelukkig was de Kona EV massaal beschikbaar om de gap tussen bestelling en levering te overbruggen. _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door IvoB2 op 09-05-2019 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
  • Laatst online: 06-08-2023
IvoB2 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:49:
[...]

Op een ander is het niet anders hoor.
De mijne in B. besteld op 01/3/2019 en verwachte leveringsdatum 03/02/2020.
Omgekeerde wereld: op 01/03/2019 kon je geen Tesla 3 bestellen wegens geen vooruitzichten op levering. En vorige week konden er plots 5 onmiddellijk afgeleverd worden. Gelukkig was de Kona EV massaal beschikbaar om de gap tussen bestelling en levering te overbruggen. _/-\o_
ongeveer zelfde datum besteld , en ook zelfde opmerking van levertermijn , ondertussen gaat hij eind mei in productie en zal hij 3 maand later geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinayWaa
TechLight schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:22:
[...]

Dat moet je gewoon kijken of je dat met een dealer (en/of leasemaatschappij) kan afspreken. Als dit op het contract vermeld is dan kan dat gewoon ('koop mag kosteloos geannuleerd worden indien levering niet voor eind 2020 plaats vindt’). Let wel op dat je het niet alleen mondeling vast legt, want dan sta je uiteindelijk niet zo sterk alhoewel je wel gelijk hebt. Dus op papier laten zetten.

Als je iets aan marge wilt inbouwen om op tijd een ICE te kunnen aanschaffen kun je er natuurlijk ook 'voor eind november' of iedere andere datum van maken.
Ja, dat ben ik ook van plan om te doen mochten werkgever/leasemaatschappij willen meewerken.
Ik laat mij niet afschrikken vanwege die verwachtte levertijden omdat je ook hier in dit topic ziet dat de auto's iets eerder worden afgeleverd. Maar ik wil dan wel een zekerheid inbouwen. Ben benieuwd of anderen hier ook rekening mee houden en wat de ervaringen zijn met de KIA dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06 17:24
VinayWaa schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:38:
[...]

Ja, dat ben ik ook van plan om te doen mochten werkgever/leasemaatschappij willen meewerken.
Ik laat mij niet afschrikken vanwege die verwachtte levertijden omdat je ook hier in dit topic ziet dat de auto's iets eerder worden afgeleverd. Maar ik wil dan wel een zekerheid inbouwen. Ben benieuwd of anderen hier ook rekening mee houden en wat de ervaringen zijn met de KIA dealers.
Ik mag twee maanden langer wachten. Reden: kleur

Kia dealer verzaakte om mij uberhaubt van informatie te voorzien. Ik moest hem zelf nabellen. Kia Nederland vindt het 'vervelend'

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
Vdb.tim schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:17:
[...]

ongeveer zelfde datum besteld , en ook zelfde opmerking van levertermijn , ondertussen gaat hij eind mei in productie en zal hij 3 maand later geleverd worden.
Ik heb eind Jan besteld en zou week 5 2020 geleverd worden.
Mag ik vragen hoe jij aan de informatie komt dat die van jou eind augustus geleverd gaat worden?
Zou die van mij ook wel eerder willen ;)

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SN3
  • Laatst online: 17-05 23:13

SN3

Belg

Japie81 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:24:
[...]

Mag ik vragen hoe jij aan de informatie komt dat die van jou eind augustus geleverd gaat worden?
Tim is uit belgie, tenzij jij ook uit belgie bent ligt daar het verschil...

Kia e-Niro Must 64kWh - Bestelling: 21/01 - Productie: 19/04 - Verzenddatum: 27/04 - Aflverdatum 09/07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Vdb.tim schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:17:
[...]

*O*
Ik zit niet echt te wachten op een vervroegde levering. :)B
De Kona (en de HUD) bevalt me tot nu toe prima (voor de zeldzame passagiers achteraan zou het wel wat vlugger mogen opschieten met de levering van de e-Niro :) ).
Zie wel wat er uit de bus rolt.

[ Voor 22% gewijzigd door IvoB2 op 09-05-2019 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
SN3 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:36:
[...]

Tim is uit belgie, tenzij jij ook uit belgie bent ligt daar het verschil...
aaah kijk.. nee geen Belgie.... 8)

Stiekem hoop ik dat ze de Niro met fase 3 gaan leveren vanaf 2020., dus dan mag die wel in 2020 komen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Japie81 op 09-05-2019 13:17 ]

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

kdeboois schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:54:
Laat me raden: rood?
Kia dealer verzaakte om mij uberhaubt van informatie te voorzien. Ik moest hem zelf nabellen. Kia Nederland vindt het 'vervelend'
Dat was bij mij niet anders, maar ik hield gepast contact; niet stalken, maar zo nu en dan even contact met een vraagje over dit of over dat en dan terloops nog even informeren hoe het met de levertijd staat. Al vrij vanaf het begin kreeg ik te horen dat de wagen eind april in Rotterdam zou aankomen.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aph3x2n
  • Laatst online: 29-04 17:28
Vraagje;

Nu hoor ik een hele hoop dingen over dat je pertinent niet moet laden met de meegeleverde lader voor in het stopcontact. Een hoop verhalen over smeltende stopcontacten enzo.

Wat is hier nou eigenlijk van waar? Stel ik rij richting een hutje op de hei met relatief achterhaalde elektra, kan ik dan helemaal niet laden?

Hiernaast, hoeveel kost een volle batterij nou ongeveer als je dit terug ziet op de energienota?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@aph3x2n met de lader kun je 8A, 10A of 12A laden. Dat is opzich geen extreem hoge stroom, net zoiets als een waterkoker. Maar anders dan een waterkoker die even een paar minuten aan staat, gaat het hier om vele uren.
Stopcontacten zijn niet altijd even vakkundig aangelegd (bijvoorbeeld interne bekabeling die niet strak vastgemaakt is). Als je dan urenlang gaat laden dan kan er door warmte een issue ontstaan. De lader zelf heeft (volgens anderen) een temperatuursensor in zn stekker om de warmte van het stopcontact te meten en slaat dan vanzelf af als het te warm wordt. Als je met een verlengsnoer gaat werken dan heb je die beveiliging niet.
Wat dan verstandig is, is om de eerste keer laden bij een onbekend stopcontact periodiek even te checken of het stopcontact warm wordt. Zo niet, dan prima.

Stroom kost in NL ongeveer 22ct/kWh incl belastingen en BTW. Soms iets goedkoper, soms een stuk duurder (vergelijken en jaarlijks overstappen loont echt!).
Dus helemaal leeg naar helemaal vol is 64kWh, maar als je laadverliezen meerekent dan kom je wel over de 70kWh. 70 * 0,22 = EUR 15,40.
Ik rijd nu gemiddeld 2000km/maand en gebruik ongeveer 400kWh/maand extra, dus zo'n 90 euro (zo uit mn hoofd, pin me er niet op vast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06 17:24
Hippe Lip schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:35:
[...]

Laat me raden: rood?

[...]

Dat was bij mij niet anders, maar ik hield gepast contact; niet stalken, maar zo nu en dan even contact met een vraagje over dit of over dat en dan terloops nog even informeren hoe het met de levertijd staat. Al vrij vanaf het begin kreeg ik te horen dat de wagen eind april in Rotterdam zou aankomen.
Klopt.

Ik dacht, goede reservering datum, wel wat laat besteld, maar rood is niet zo populair, komt wel goed.

Conclusie: fout

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

kdeboois schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:53:
Ik dacht, goede reservering datum, wel wat laat besteld, maar rood is niet zo populair, komt wel goed.

Conclusie: fout
Ik bestelde mijn rode ook in december en krijg 'm pas volgende week, de 15e...

Voordeel: je rijdt straks in een hééél exclusieve kleur... _/-\o_

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

CyBeRSPiN schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:14:
[...] De lader zelf heeft (volgens anderen) een temperatuursensor in zn stekker om de warmte van het stopcontact te meten en slaat dan vanzelf af als het te warm wordt.
Even voor de duidelijkheid: @CyBeRSPiN bedoelt hier de meegeleverde laadkabel (granny loader). DIE heeft volgens zeggen een temperatuursensor in de stekker aan de stopcontactkant, de niet-autokant dus.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-01 23:37
Hippe Lip schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:55:
[...]

Ik bestelde mijn rode ook in december en krijg 'm pas volgende week, de 15e...

Voordeel: je rijdt straks in een hééél exclusieve kleur... _/-\o_
Ik heb er deze week één zien staan bij de dealer.. erg mooi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinayWaa
[...]

Wat irritant!

Vanmiddag even langs de KIA dealer in Rotterdam geweest om dit na te vragen. Beetje jammer, er was één medewerker aanwezig en die stond een klant te woord, moest een flinke tijd wachten...
Uiteindelijk toch wel medewerker gesproken, deze kon vertellen dat de koop niet geannuleerd kan worden en dat er geen afspraken worden gemaakt over niet nakomen van levertijd. Maar hij kon mij wel verzekeren dat ze de levertijd sowieso zouden halen, op mijn vraag of hij dit ook ergens vast wilde leggen was het antwoord negatief. Tjah… Vervolgens lees je dan dit.
Vertrouwen is niet groot en het financiële risico is ook niet klein.

Zal komende periode wel even rustig met een iets grotere dealer gaan praten en kijken welke afspraken mogelijk zijn. Houdt jullie op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

ArieL schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:08:
Ik heb er deze week één zien staan bij de dealer.. erg mooi !!
Het is de enige echte kleur. De rest is ruwweg wit t/m zwart met een aantal grijstinten er tussenin. Neemt niet weg dat ik sommige van die andere 'kleuren' ook wel mooi vind.
VinayWaa schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:24:
[...] Maar hij kon mij wel verzekeren dat ze de levertijd sowieso zouden halen, op mijn vraag of hij dit ook ergens vast wilde leggen was het antwoord negatief. Tjah… Vervolgens lees je dan dit.
Vertrouwen is niet groot en het financiële risico is ook niet klein.

Zal komende periode wel even rustig met een iets grotere dealer gaan praten en kijken welke afspraken mogelijk zijn. Houdt jullie op de hoogte :)
Ik denk niet dat je dit iets gaat helpen. Verplaats je even in de dealer of importeur. Die is nogal (lees: volledig) afhankelijk van wat die Koreanen op de boot zetten. En als er ergens iets mis gaat met bijvoorbeeld de toelevering van accu's, of een ander land wordt om de een of andere reden opeens (tijdelijk?) voorgetrokken, tja, dan hebben ze hier het nakijken. Zo kunnen ze hier natuurlijk geen enkele garantie geven.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty12345
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-04 13:28
Mijn e-niro contract met de leasemaatschappij getekend op 15 januari jl. De dealer in Den Haag geeft aan in september de order te kunnen doen waarbij eind oktober de levering plaats kan vinden. Dit zou allemaal ook eerder kunnen maar ook later. Hoop maar dat het goed komt.

[ Voor 3% gewijzigd door Marty12345 op 09-05-2019 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aph3x2n
Ik lees nu net alle recente en uiteenlopende berichten over de leveringen. Dus even gebeld met de dealer, het volgende is de conclusie;

Ik heb een Executive line in de kleur Platinum Graphite (sjiek voor metallic grijs) op 13 December (zonder reservering) laten bestellen door de leasemaatschappij. De verwachtte leverdatum destijds was begin Oktober 2019.

De dealer heeft mij net laten weten dat de geplande datum nu op medio juli staat. Behoorlijk naar voren geschoven dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-01 23:37
Hippe Lip schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:35:
[...]

Het is de enige echte kleur. De rest is ruwweg wit t/m zwart met een aantal grijstinten er tussenin. Neemt niet weg dat ik sommige van die andere 'kleuren' ook wel mooi vind.
Mee eens.. ik wilde ook een rode, totdat de dealer mij vertelde dat dit geen voorraad kleur was maar enkel op bestelling..dus uiteindelijk toch maar zwart ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vdb.tim
Japie81 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:24:
[...]

ik heb even gebeld naar mijn dealer , die kon perfect zien in zijn computer wat de status is van bestelling , daar staat genoteerd dat hij in productie gaat 26 mei en dat het in totaal 2 dagen duurt om de auto te assembleren.
natuurlijk ben ik realistisch , en zal de auto na productie vermoedelijk niet direct op het schip gezet worden vermoed ik , dat zal ook nog wel een week of 2/3 duren vermoed ik , afhankelijk van de formaliteiten van de vrachtbrief. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinayWaa
[...]

[...]

Ik denk niet dat je dit iets gaat helpen. Verplaats je even in de dealer of importeur. Die is nogal (lees: volledig) afhankelijk van wat die Koreanen op de boot zetten. En als er ergens iets mis gaat met bijvoorbeeld de toelevering van accu's, of een ander land wordt om de een of andere reden opeens (tijdelijk?) voorgetrokken, tja, dan hebben ze hier het nakijken. Zo kunnen ze hier natuurlijk geen enkele garantie geven.
Tuurlijk, begrijp ik.
Maar het blijft vreemd dat je wel mondeling garandeert dat de levering binnen een jaar sowieso gehaald word (maw bestel maar gewoon) en zo wel een financieel risico bij mij neerlegt maar zelf die garantie niet op papier wilt zetten. Geef dan ook die mondelinge garantie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduke990
  • Laatst online: 02-07-2024
Bij mij deed de dealer ook vaag over het uitlopen van de vooraf ingeschatte leverdatum. Daarom heb ik in het (zakelijke koop) contract laten opnemen dat ik kosteloos van de koop mag afzien indien de vertraging langer is dan 2 maanden.

Je weet nooit wat voor andere EV's er in de tussentijd geintroduceerd worden..... maar mijn eNiro ligt mooi op schema, levering eind mei/begin juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
VinayWaa schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:05:
[...]

Tuurlijk, begrijp ik.
Maar het blijft vreemd dat je wel mondeling garandeert dat de levering binnen een jaar sowieso gehaald word (maw bestel maar gewoon) en zo wel een financieel risico bij mij neerlegt maar zelf die garantie niet op papier wilt zetten. Geef dan ook die mondelinge garantie niet.
bij mijn bestelling bon staat duidelijk max lever termijn genoteerd van 9 maand vanaf datum van bestelling , indien dit niet gerespecteerd kan worden , kan je kosteloos afzien van de bestelling en kan de dealer ( kia ) ook prijs wijzigingen aanbrengen die meer is dan de afgesproken offerte. voorbeeld nu eventueel aankomend nieuwe model 2020. maar dan kan je wel kiezen om alsnog kosteloos te annuleren zoals hierboven beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Feitelijk lopen hier ongemerkt twee discussies door elkaar heen.
1. De levertijd van een gewone bestelling, zelf (of door je baas) en direct bij de dealer.
2. De levertijd van een bestelling bij/via een leasemaatschappij.

Bij die eerste is er een directe communicatie met de dealer mogelijk die je ook van betere info kan voorzien omdat ze zelf in het systeem van Kia kunnen kijken. Hier verwacht ik weinig verschuivingen in de tijd, tenzij een klant afzegt, maar dat zal niet veel gebeuren denk ik.

Bij de tweede zijn dingen vager. Ten eerste hebben LM's veelal vooruitbesteld en kun je uit die 'voorraad' toebedeeld krijgen. Dan kan er soms véél sneller geleverd worden.
Maar ook wordt daar gemakkelijk geschoven zonder dat je daar weet van hebt (en dat houden ze graag zo); bijvoorbeeld wanneer iemand toch afziet van zijn deal (dan kan jij in dat gat stappen) of wanneer een belangrijke klant iets bestelt (dan wordt jouw bestelling aan hem uitgeleverd en moet jij langer wachten). Daar heb je geen enkel zicht op en al helemaal geen invloed op.

[ Voor 12% gewijzigd door Hippe Lip op 10-05-2019 10:54 . Reden: kleine tekstwijziging ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
Hippe Lip schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:24:
1. De levertijd van een gewone bestelling, zelf (of door je baas) en direct bij de dealer.

Bij die eerste is er een directe communicatie met de dealer mogelijk die je ook van betere info kan voorzien omdat ze zelf in het systeem kunnen kijken. Hier verwacht ik weinig verschuivingen in de tijd, tenzij een klant afzegt, maar dat zal niet veel gebeuren verwacht ik.

Bij de tweede zijn dingen vager. Ten eerste hebben LM's veelal vooruitbesteld en kun je uit die 'voorraad' toebedeeld krijgen. Dan kan er soms véél sneller geleverd worden.
Maar ook wordt daar gemakkelijk geschoven zonder dat je daar weet van hebt (en dat houden ze graag zo); bijvoorbeeld wanneer iemand toch afziet van zijn deal (dan kan jij in dat gat stappen) of wanneer een belangrijke klant iets bestelt (dan wordt jouw bestelling aan hem uitgeleverd en moet jij langer wachten). Daar heb je geen enkel zicht op en al helemaal geen invloed op.
Er is nog een mogelijkheid:
Wanneer je een kleine LM heb die voor jou op naam de bestelling doet. Dan schuift het echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

YStunnenberg schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:33:
Er is nog een mogelijkheid:
Wanneer je een kleine LM heb die voor jou op naam de bestelling doet. Dan schuift het echt niet.
Dan zal dat ws dicht bij situatie 1 in de buurt komen idd. Bij een kleine LM zal je wellicht ook een veel persoonlijker contact hebben.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Ook bij een grote LM had ik direct contact met de dealer. Moet je wel “vrije dealerkeuze” hebben in het contract dat werkgever met LM heeft. Wist meer van de planning dan de LM zelf omdat ik er dicht op zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
Hippe Lip schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:49:
[...]

Dan zal dat ws dicht bij situatie 1 in de buurt komen idd. Bij een kleine LM zal je wellicht ook een veel persoonlijker contact hebben.
Klopt, we hebben 1 contact persoon. Het is overigens een dochter onderneming van Athlon. Ik schakel rechtstreeks met de dealer over de planning. De LM oefent geen druk uit op de dealer, dat is wel het nadeel.

[ Voor 14% gewijzigd door YStunnenberg op 10-05-2019 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduke990
  • Laatst online: 02-07-2024
Vraagje: weet iemand de LENGTE van de Granny kabel - om te laden op een (buiten) stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:07
superduke990 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:05:
Vraagje: weet iemand de LENGTE van de Granny kabel - om te laden op een (buiten) stopcontact?
is recent al een keer gevraagd geweest en de vraag werd beantwoord gebruik de zoekopdracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
superduke990 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:05:
CyBeRSPiN in "Het grote Kia e-Niro topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

[...]

[...]
Gravity Blue ? Is dat geen 'echte' kleur?

hier is de kogel ook door de kerk, nu er maar van uit gaan dat dat ding ook in 2020 geleverd gaat worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Murzeltje schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:14:
[...]

Gravity Blue ? Is dat geen 'echte' kleur?

hier is de kogel ook door de kerk, nu er maar van uit gaan dat dat ding ook in 2020 geleverd gaat worden :?
Bij een echte kleur kun je op 30 meter afstand in de schaduw vaststellen welke kleur het is. Heb zelf Gravity Blue, maar alleen als de zon er vol op schijnt is dat duidelijk. Anders is ie meer zwart dan blauw, net als de rest van de kleuren. Ook Clear White en Pearl White is alleen in zonlicht aan de hand van reflectie van elkaar te onderscheiden.
Eigenlijk jammer dat ze niet het hele palet hebben toegepast, er zijn (vind ik) mooiere blauwtinten in het Kia assortiment.
Vind zelf Gravity Blue nog steeds de mooiste kleur, ook hoef je de grill niet te wrappen omdat het ivm donkere kleur niet opvalt dat er geen grill zit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aph3x2n
Hippe Lip schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:24:

Bij die eerste is er een directe communicatie met de dealer mogelijk die je ook van betere info kan voorzien omdat ze zelf in het systeem van Kia kunnen kijken. Hier verwacht ik weinig verschuivingen in de tijd, tenzij een klant afzegt, maar dat zal niet veel gebeuren denk ik.

en dan is er vrije dealer keuze, dat betekend zelf de offerte bij de LM indienen en dus direct communiceren met de dealer. Best een groot deel van de lease rijders heeft vrije keuze.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Keyboardplayer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-02 23:21
Voor de geïnteresseerden ten aanzien van de range:

Na ruim 2000 km rijden met een stevige rijstijl (140 - 150 km/u op de snelweg) in de verhouding 70/30 (snelweg/stad) en 18 inch velgen heb ik gemiddeld genomen bij een volle accu circa 320 km range. In mijn regio heb ik weinig file, dus ik rij ook vaak vrij lang aan één stuk stevig door.

Wellicht helpt dit iemand die net als ondergetekende niks heeft met hypermilen en wil weten wat het daadwerkelijke bereik is in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:24:
[...]

Bij een echte kleur kun je op 30 meter afstand in de schaduw vaststellen welke kleur het is. Heb zelf Gravity Blue, maar alleen als de zon er vol op schijnt is dat duidelijk. Anders is ie meer zwart dan blauw, net als de rest van de kleuren. Ook Clear White en Pearl White is alleen in zonlicht aan de hand van reflectie van elkaar te onderscheiden.
Eigenlijk jammer dat ze niet het hele palet hebben toegepast, er zijn (vind ik) mooiere blauwtinten in het Kia assortiment.
Vind zelf Gravity Blue nog steeds de mooiste kleur, ook hoef je de grill niet te wrappen omdat het ivm donkere kleur niet opvalt dat er geen grill zit :)
Ahh.. duidelijk! Ik heb 'm alleen nog maar in de zon gezien, en daardoor is de keus Gravity blue geworden ipv wit :)

Nu nog "eventjes" wachten tot 'ie er echt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06 20:07
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:24:
[...]

Volgens mijn dealer hangt dat af van de fabriek waar de e-Niro wordt gemaakt. De verschillende KIA fabrieken hebben schijnbaar een verschillende selectie kleuren...

Ook ik ga voor rood. Nog enkele weekjes...

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Hebben meer mensen hier dat ding bijna 24/7 in Eco staan omdat die dan al snel genoeg is om het merendeel weg te rijden? ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ducktape
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 21:49
Anoniem: 631975 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:08:
Hebben meer mensen hier dat ding bijna 24/7 in Eco staan omdat die dan al snel genoeg is om het merendeel weg te rijden? ;w
In Eco trekt de auto even snel op als in welke stand dan ook als je maar dat pedaal door de bodem trapt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veefer
  • Laatst online: 09-09-2022
Anoniem: 631975 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:08:
Ik ook, je merkt wel wat verschil, maar zelfs bij gewoon 'gas' geven ben je altijd als eerste weg. Bij de ECO stand heb je wat meer speelmogelijkheden met regenereren, dat vind ik prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ducktape schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:25:
[...]

In Eco trekt de auto even snel op als in welke stand dan ook als je maar dat pedaal door de bodem trapt :9
Als je m niet helemaal intrapt, merk je dat je iets trager bent dan in sport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06 15:42
ik heb er bijna 15.000 km mee gereden maar andere standen nog niet eens geprobeerd. Zal dat binnenkort eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducktape
Anoniem: 631975 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:31:
[...]

Als je m niet helemaal intrapt, merk je dat je iets trager bent dan in sport.
Dat wel. ga maar eens rijden op constante snelheid (zonder SCC) en schakel maar eens tussen de standen. Moet je behoorlijk gas geven/loslaten om de snelheid te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Ducktape schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:34:
[...]

Dat wel. ga maar eens rijden op constante snelheid (zonder SCC) en schakel maar eens tussen de standen. Moet je behoorlijk gas geven/loslaten om de snelheid te behouden.
Nee, dat ligt daar niet aan :)
Bij sport wordt het hele bereik van het gaspedaal gebruikt om “gas” te geven. Een beetje intrappen is al hard accelereren.
Bij eco is het eerste stuk intrappen juist dat je gedeeltelijk regenereert. En ga je pas bij 20-30% intrappen daadwerkelijk “gas” geven. Dat maakt het 1-pedal driving mogelijk (ook licht remmen met het gaspedaal).
Hierdoor voelt de auto ineens trager als je van sport naar eco wisselt, dat komt omdat je dan ook daadwerkelijk afremt tenzij je het gaspedaal behoorlijk in had getrapt tijdens het wisselen :)

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-05-2019 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducktape
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:48:
[...]

Nee, dat ligt daar niet aan :)
Bij sport wordt het hele bereik van het gaspedaal gebruikt om “gas” te geven. Een beetje intrappen is al hard accelereren.
Bij eco is het eerste stuk intrappen juist dat je gedeeltelijk regenereert. En ga je pas bij 20-30% intrappen daadwerkelijk “gas” geven. Dat maakt het 1-pedal driving mogelijk (ook licht remmen met het gaspedaal).
Hierdoor voelt de auto ineens trager als je van sport naar eco wisselt, dat komt omdat je dan ook daadwerkelijk afremt tenzij je het gaspedaal behoorlijk in had getrapt tijdens het wisselen :)
Daarover gesproken, is een full stop mogelijk (zonder SCC met een auto voor je?) Zelfs met Auto Hold kan je niet tot stilstand komen met alleen gas loslaten. Of is het 99% one pedal driving?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Flipper gebruiken aan het stuur, dan kan je tot een fullstop komen.

Als ik SCC gebruik en soms iets minder hard wil afremen stel ik de afstand geleidelijk bij, dan remt de auto al iets eerder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Anoniem: 631975 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:13:
Flipper gebruiken aan het stuur, dan kan je tot een fullstop komen.
En dan heb je ook de auto hold niet meer nodig. ;)
Als je linker flipper gebruikt om de laatste meters tot een full stop te komen schakelt ook de kruipneiging uit (die hij heeft bij remmen op het pedaal zonder auto hold).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:52
Vandaag de offerte ontvangen van de leasemaatschappij. Die is heel interessant. Nu nog even de proefrit met de Model 3 afwachten en de offerte daarvan en dan vergelijken of ik de meerprijs voor de Tesla het waard vind of toch voor de E-Niro ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-05 11:07
Iemand anders ook al eerder verwend geweest met electrische kofferbak klep?
Ik zie deze maar twijfel een beetje (redelijk veel geld voor iets uit China)
https://s.click.aliexpress.com/e/lzyn3F5Kb

Ik neem alles serieus, behalve mezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-06 21:43
Welke 18 Inch velgen heb je? En heb je een foto van de velgen op je auto???
Keyboardplayer schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:40:
Voor de geïnteresseerden ten aanzien van de range:

Na ruim 2000 km rijden met een stevige rijstijl (140 - 150 km/u op de snelweg) in de verhouding 70/30 (snelweg/stad) en 18 inch velgen heb ik gemiddeld genomen bij een volle accu circa 320 km range. In mijn regio heb ik weinig file, dus ik rij ook vaak vrij lang aan één stuk stevig door.

Wellicht helpt dit iemand die net als ondergetekende niks heeft met hypermilen en wil weten wat het daadwerkelijke bereik is in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricAlex
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-06 14:05
Ik heb gezocht in dit forum op facelift maar duidelijkheid vind ik niet.
Toevallig was ik vandaag bij mijn Peugeot dealer voor onderhoud, tevens KIA dealer.
Even gekeken naar de e-Niro . Inderdaad stond er stelpost van extra € 2000,- op het prijskaartje .
Desgevraagd aan de verkoper zou de reden toch zijn de facelift met nieuwe achterlichten, nieuw dashboard, en een 10 inch scherm. Volgens de verkoper zou deze nieuwe versie in mei (nu dus) in productie gaan.
Ik heb een e-Niro besteld met een verwachte leverdatum januari 2020. Volgens de verkoper wordt dat zeker een facelift model. Van de ene kant leuk, van de andere kant gaat het afgesproken maandelijkse leasetarief gewoon omhoog (nagevraagd bij de leasemaatschappij (Arval)), en de fiscale bijtelling ook natuurlijk.
Ook nog even gehad over de toekomstige 3 fasen lader voor de Hyundai Kona. Dat wist de verkoper ook maar wanneer dat op de Niro zou komen kon/wilde hij geen uitspraak doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:06

GVR

ElectricAlex schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 21:55:
Toevallig was ik vandaag bij mijn Peugeot dealer voor onderhoud, tevens KIA dealer.
Even gekeken naar de e-Niro . Inderdaad stond er stelpost van extra € 2000,- op het prijskaartje .
Desgevraagd aan de verkoper zou de reden toch zijn de facelift met nieuwe achterlichten, nieuw dashboard, en een 10 inch scherm. Volgens de verkoper zou deze nieuwe versie in mei (nu dus) in productie gaan.
Ik heb een e-Niro besteld met een verwachte leverdatum januari 2020. Volgens de verkoper wordt dat zeker een facelift model. Van de ene kant leuk, van de andere kant gaat het afgesproken maandelijkse leasetarief gewoon omhoog (nagevraagd bij de leasemaatschappij (Arval)), en de fiscale bijtelling ook natuurlijk.
Ook nog even gehad over de toekomstige 3 fasen lader voor de Hyundai Kona. Dat wist de verkoper ook maar wanneer dat op de Niro zou komen kon/wilde hij geen uitspraak doen.
Totaal onbekend voor me dit verhaal, mijn bestelling ook via arval, verwachte levering maart 2020. Niets gehoord over een facelift model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvdvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:37
Als ze in mei in productie gaan zou wel verklaren dat dealers in september demo auto’s gaan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08:00
veefer schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:27:
[...]

Ik ook, je merkt wel wat verschil, maar zelfs bij gewoon 'gas' geven ben je altijd als eerste weg. Bij de ECO stand heb je wat meer speelmogelijkheden met regenereren, dat vind ik prettiger.
Zo ervaar ik het ook. Vind de sport stand daarbij wat nerveus overkomen door de snelle reactie op pedaalaanrakingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
Zolang er op de Kia( Korea) site geen e-Niro facelift staat is deze ook niet leverbaar. Niro Hybrid en Plugin hybrid facelift staan er tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keyboardplayer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-02 23:21
Minxz schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:46:
Welke 18 Inch velgen heb je? En heb je een foto van de velgen op je auto???

[...]
Zie deze post. 18" Kia Kunsan ;-)
Keyboardplayer schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:55:
Eind deze morgen geleverd en ondertussen al een goede 1,5 uur in gereden. Kort samengevat: wat een fantastische auto!

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Brian12 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 19:52:
Iemand anders ook al eerder verwend geweest met electrische kofferbak klep?
Ik zie deze maar twijfel een beetje (redelijk veel geld voor iets uit China)
https://s.click.aliexpress.com/e/lzyn3F5Kb
Even verder zoeken bij Ali, want ik zag er al eentje die ca. 80 euro goedkoper is. Vergeet niet dat de één een goedkoop product levert, maar daar flinke verzendkosten bij kan doen en dat de ander voor precies hetzelfde product een wat hogere prijs vraagt, maar dan weinig of geen verzendkosten vraagt.
Beetje verneukeratief....

Verder lijkt me dit een hoog gadgetgehalte hebben, maar vraag ik me af hoe groot het practisch nut is. Sta je écht vaak met je handen vol achter de wagen? Je zal 'm toch eerst van het slot moeten doen en daarvoor heb je een hand nodig. Dan kan je toch ook die klep ff open doen?

Ik heb een weekend een grotere SUV op proef gehad een paar jaar geleden. Die had voor de achterpassagiers schuifdeuren en die gingen ook elektrisch. Lijkt leuk, maar na twee keer ging ik me eraan ergeren: het gaat veeeel te traaaaagggg. Nix open- en dichtgooien maar wachten tot-ie open of dicht is. Kijk op Ali naar dat filmpje en je weet dat je daar ook steeds moet wachten.
Ik ben bij voorbaat al genezen... 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door Hippe Lip op 11-05-2019 13:42 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-06 21:43
Keyboardplayer schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 11:29:
[...]

Zie deze post. 18" Kia Kunsan ;-)

[...]
ah.. dank je. Ik twijfel tussen deze en de Katana's.

Heeft het een merkbaar effect op het verbruik??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Hippe Lip schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 13:38:
[...]
Ik ben bij voorbaat al genezen... 8)7
Volledig mee eens.
Had op mijn vorige auto zo'n elektrische achterklep (zat er nu eenmaal op). Tergend langzaam en regelmatig stuk. Als het effe kan nooit meer. Niets zo eenvoudig en vlug dan een enkele armzwaai. :)
Weet niet hoe het met de Niro zit maar de Kona kofferklep gaat gewoon van het slot als je erachter gaat staan en terug op slot als je wegwandelt. Om hem effectief te openen uiteraard wel nog even op de grendel duwen en een klein duwtje geven de rest doet hij dan wel op zijn eentje. En veel vlugger en meer storingsvrij dan zo'n e-ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hermen1979
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-07-2019
IvoB2 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:56:
[...]

Volledig mee eens.
Had op mijn vorige auto zo'n elektrische achterklep (zat er nu eenmaal op). Tergend langzaam en regelmatig stuk. Als het effe kan nooit meer. Niets zo eenvoudig en vlug dan een enkele armzwaai. :)
Weet niet hoe het met de Niro zit maar de Kona kofferklep gaat gewoon van het slot als je erachter gaat staan en terug op slot als je wegwandelt. Om hem effectief te openen uiteraard wel nog even op de grendel duwen en een klein duwtje geven de rest doet hij dan wel op zijn eentje. En veel vlugger en meer storingsvrij dan zo'n e-ding.
Dit heeft de niro ook erg fijn sleutel kan ten alle tijd in de zak blijven!! Echt een plus punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Nu online

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

PdeBie schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:53:
[...]

Inderdaad. Ik heb toevallig vandaag bij diverse leasemaatschappijen een offerte laten aanvragen. Als het nu al levertijd oktober 2020 is, dan weet ik niet of mijn bestelling (als ik die al doe) nog wel voor eind 2020 geleverd kan worden.
Ik heb afgelopen week navraag gedaan en een levertijd van 12 maanden afgegeven gekregen.
Dat zou geweldig zijn. Eigenlijk mijn enige kritiekpunt op de e-niro is het het dashboard welke ik er toch wat gedateerd uit vind zien met al die fysieke knoppen, de plaatsing van de roosters en het kleine scherm.

Ik kan mij ook niet voorstellen dat ze de e-niro met het oude dash afleveren, het is voor kia natuurlijk goedkoper om één set aan interieur delen te bouwen i.p.v. twee verschillende.

Afbeeldingslocatie: https://autonotizen.de/images/d/e/b/b/4/debb4f346e972314a4bf0eb34514b2d4f2d958cc-kia-niro-facelift-2019-sitzprobekia-niro-facelift-cockpit-schraeg1551970417.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://autonotizen.de/images/f/b/f/2/7/fbf27aec911a2813054a10665369389c4d5caab4-kia-niro-facelift-2019-sitzprobekia-niro-facelift-cockpit1551970425.jpeg

Hele stap voorwaarts hoewel ik niet snap waarom we anno 2019 nog al die (lelijke) fysieke knoppen moeten hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door revolution-nl op 11-05-2019 20:38 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Laatst online: 06:21
JvdBosch schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:50:
[...]

Volgens mijn dealer hangt dat af van de fabriek waar de e-Niro wordt gemaakt. De verschillende KIA fabrieken hebben schijnbaar een verschillende selectie kleuren...

Ook ik ga voor rood. Nog enkele weekjes...
Volgens mij is dat een onzin verhaal, de E-Niro wordt in de Hweasong plant gemaakt, in de leverbare kleuren, en sommige opties zijn niet eens in Nerdeland leverbaar( bv lichte binnen bekleding dashbord etc.,) Samen met 5 andere types kia dia al dan net in Nederland geleverd worden in al zijn kleuren. .
Marc

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 15:29
Afbeeldingslocatie: https://autonotizen.de/images/f/b/f/2/7/fbf27aec911a2813054a10665369389c4d5caab4-kia-niro-facelift-2019-sitzprobekia-niro-facelift-cockpit1551970425.jpeg
Mooie facelift. Alleen is dat 10 inch scherm welliswaar een stuk breder maar ook een stuk minder hoog dan het 8 insch scherm (Dus je wint er niet veel mee in vierkante cm) Het En dat gaat dan ook nog ten koste van de grootte van de ventilatieroosters die er nu onder gepropt lijken te zitten. En links en rechts van het scherm zit nu loze ruimte. Jammer!

[ Voor 25% gewijzigd door connos op 12-05-2019 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1159698

Nieuwe Dashboard ziet er idd wat frisser uit, maar ik twijfel wel of dat hele stuk glanzend kunststof wel zo leuk is met vingerafdrukken en refelcties. Zon van de zijkant en hoeveel schittering heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04 18:44
Kan iemand helpen? Sta in zw Frankrijk te laden bij een gratis paal maar krijg de kabel niet meer los!
Het is een Hager paal, de type 2 kabel krijg ik niet los gekoppeld. Knopje in de auto geprobeerd en werkt niet. Op de paal zit nergens een knop oid.

Gaat om deze:
Rue de l'Église - Meschers
28 Rue de l'Église 17132 Meschers-sur-Gironde Frankrijk

Google Maps - https://www.google.com/ma...ery=45.5590096,-0.9543818
Chargemap - https://nl.chargemap.com/rue-de-leglise-meschers.html

Er staat alleen een tel nr van de gemeente op en die is dicht op zondag :( Kia noodhulp kon niks betekenen behalve iemand sturen, maar dat kost denk ik klauwen met geld.

[ Voor 88% gewijzigd door Ben1987 op 12-05-2019 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-06 21:04
Ben1987 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:01:
Kan iemand helpen? Sta in zw Frankrijk te laden bij een gratis paal maar krijg de kabel niet meer los!
Het is een Hager paal, de type 2 kabel krijg ik niet los gekoppeld. Knopje in de auto geprobeerd en werkt niet. Op de paal zit nergens een knop oid.
Volgens mij zit er onder de motorkap een hendel om handmatig de kabel los te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04 18:44
Snirpo schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:37:
[...]

Volgens mij zit er onder de motorkap een hendel om handmatig de kabel los te maken.
Ok maar dan zit hij denk ik nog steeds vast aan de lader?
Pagina: 1 ... 31 ... 339 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.