Klopt dat het wennen is qua bediening (stuur etc) en bij middenconsole ook, maar vind het deel op het middenconsole nu even in echt gebruik weinig intuïtief, knoppen zitten ook vrij dicht bij elkaar en zijn gevoelig.Emootje schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:59:
Grappig, ik ben juist van de Niro EV (lease) naar e-Niro gegaan (privé gekocht).
Ik kan niet wennen aan het feit dat de cruisecontrolopties allemaal rechts zitten. Ik ben een linkerhandrijder (als dat een woord is) en was daar echt heel blij mee bij de Niro EV. Super intuïtief, erg fijn.
Voor wat betreft de radio en zo: dat is wennen, je moet goed opletten in welke stand je balk staat.
En die drive modus: hoe vaak gebruik je dat nou echt. Ik vond het af en toe wel grappig als er een GTI naast me stond of zo, je schakelt snel over. Privé rijd ik echter alleen maar eco, meer heb ik niet nodig.
Qua drive modes vind ik vooral de plaatsing van de knop heel bijzonder, bij de e-Niro zit hij heel mooi verwerkt in de recht van het instrumentarium, maar bij de Niro EV lijken ze hem in 1e instantie niet mee ontworpen te hebben, vind het er niet uit zien. Ik schakel bij mijn auto eigenlijk standaard na inschakelen v/d auto van "Normal" naar "Sport", niet omdat ik zo hard op wil trekken etc., maar omdat ik de reactietijd in het stroompedaal in "Eco & Normal" vertraagd aan vind doen en daar kan ik niet mee overweg.