Een leasemaatschappij gaat er vanuit dat dit door de lease rijder correct wordt uitgevoerd.Mr Ton schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:57:
[...]
Ja ik las het. Echter, een 3 fase occasion ben je al snel 24-25k kwijt nu voor een Executive uitvoering. Dat is bijna €5.000 extra bovenop een 2019 1 fase lader met vergelijkbare kilometerstand. Wij zullen 95% van de keren thuis laden op eigen oprit, of op vakantie en dan maakt het ook geen verschil. Dus die 1 fase lader is voor ons prima, en alleen maar een voordeel als het gaat om laden op eigen zonnestroom.
Ik ben nu wel een MY2020 model aan het overwegen, vanwege de Kia Connect app en het nieuwe Infotainment systeem.
Overigens heb ik nu een aantal occasions gezien, en gebeld met de garages, waarbij de auto niet volgens onderhoudsschema onderhouden is en dus de 7-jaar fabrieksgarantie is vervallen. Ik vind dat zo raar, zeker als leasemaatschappij zorg je er toch voor dat dit netjes gebeurt om zo de restwaarde te bewaken? Misschien ligt het aan mij...
Echter met corona en drukte in de garages kan het niet altijd goed gepland worden. Ik krijg bijvoorbeeld 2000km voor de beurt een berichtje. Ik rij per maand ongeveer 2000km de wachttijd bij de garage is momenteel ongeveer 2,5 maanden. Dus ik zit ook telkens een behoorlijk aantal km ernaast. Echter is onlangs de airco nog onder garantie gerepareerd.
Het is per garage of ze er heel secuur mee zijn of niet. Ik denk dat de importeur een open vraag stelt: is er regelmatig een onderhoudsbeurt door jullie uitgevoerd en dat de garage daar zelf dan ja of nee op kan antwoorden. Of in iedergeval iets zodat de garage hier toch wat invloed op heeft.
Toevallig komt de volgende beurt wel redelijk goed uit, daar zit ik dadelijk maar ongeveer 200km eroverheen. Maar dat komt omdat de auto eigenlijk voor de apk naar de garage moest. Ik heb toen gezegd dat ze er dan direct een beurt bij kunnen doen. Maar dit is meer toevallig dan dat het zorgvuldig gepland is.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.