€25k rond (€23k netto na subsidie) 🫣
MY21 bj 2021-april, DynamicPlusLine, 108k km, dat MY heeft geen warmtepomp wel 3-fase, zonnedak en was met optie metallic lak + trekhaak.
Is bij een merkdealer in de randstad (Hoofddorp), Kia Certified Used 7jr garantie (t/m 150k km of 2028-april). Inclusief afleverpakket (dat wat mij betreft weinig voorstelde maar ter waarde van €795) waar dan wel 12mnd internationale pechhulp bij zit bijv. Banden zijn niet heel vers meer en hebben over 15k km wel een vervanging nodig denk ik. Geen inruil (is mijn eerste auto

).
Twee zakelijke eigenaren voorafgaand (ex-lease gok ik).
Ondanks kilometerstand zag hij er werkelijk waar echt geweldig uit. Met moeite één kras in het interieur en een klein plekje op de buitenkant weten te spotten. Granny charger nog ongeopend in de plastic seal. Bekleding/zitting ziet eruit alsof hij enkele 10k km heeft gedaan en kussens nog stevig. Die onwijs goede staat speelde wel mee, ik was echt heel erg positief verrast. Ook na aankoop bij familie geweest en konden de kilometerstand haast niet geloven kijkend naar de staat.
Ik verwacht 10-15k km per jaar te rijden, dus ik zat te azen op een 2021-model met relatief hoge km-stand van ~ 100k km's en DynamicPlusLine, omdat dat met subsidie een mooie prijs oplevert en gunstig uit zal komen qua garantie afloop bij 150k km. Dan zou ik toch wel ruim 3 jaar relatief zorgeloos moeten kunnen rijden en dat heeft wel mijn zelfopgelegd budget met een paar K verhoogd ten opzichte van alleen 12mnd BOVAG-garantie.
De vraagprijs was op een honderd euro na die van de ANWB-koerslijst bij een merkdealer. Niet heel erg scherp dus, en hoopte er nog wat op af te dingen zonder inruil... helaas niet echt gelukt, kreeg er wel het overpriced afleverpakket bij en de onderhoudsbeurt die eigenlijk pas over week kon plaatsvinden als spoedje tussendoor gepland gekregen de volgende dag, zodat ik er gelijk dezelfde week mee op vakantie kon!
Een alternatief was upgraden naar de ExecutiveLine waar veel meer aanbod in is, maar dan moest ik vervolgens op andere punten inboeten: bouwjaar (jaartje ouder) en dus garantie jaartje korter, trekhaak, zonnedak, misschien geen 3-fase, etc. Ik zag iets meer leuke aanbiedingen in die hoek maar vaak waren die wel in de uithoeken van het land (omgeving Sittard, Friesland, Groningen, Enschede). Voelde mij beter bij een €23k uitgave aan een
drie jaar oude auto dan een
vier jaar oude auto van hetzelfde type.
Al met al ook niet heel erg tevreden over het bedrijf tot nu toe, dus die meerwaarde van kopen bij een merkdealer is misschien ook maar beperkt (zie
Google Maps review).
[
Voor 8% gewijzigd door
gertvdijk op 17-07-2024 15:32
]