De fabrikant raadt aan om het laden niet te starten als de auto aan staat ondanks dat het wel mogelijk is.Yo!Bananas schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:18:
[...]
De melding dat laden langer kan duren is mij bekend maar in dit geval heb ik die niet gehad want de auto is niet uit gezet.
[...]
.. En dit is juist een stuk uitleg aan de bestuurder die er m.i. had moeten zijn en er niet is geweest.
Bedankt allebei voor een duidelijk verklaring. Niet echt een bug maar wel een tekortkoming want ik zie geen reden om de blokkade niet op te heffen als de laadklep weer dicht is.
Mogelijk dat men daarom geen uitleg geeft die jij wel verwacht?
Vond ff snel een stukje over de EV6 maar neem aan dat het niet anders is voor de e-Niro. Tijdens het laden start de auto ook 'anders' of iig met meldingen en wat jij doet gaat tegen het advies is waardoor ik me voor kan stellen dat je dan geen meldingen krijgt maar de auto wel overschakelt naar een 'ander soort' aan.
https://www.kia.com/conte...ible,shifted to P (Park).
Heb er zelf nog nooit aan gedacht om te gaan laden met de auto aan. Is nog een gewoonte van 30 jaar ICE rijden en de auto gaat irritant piepen als je met sleutel en al uitstapt terwijl de auto aan staat. Afhankelijk van de temperatuur in de auto zet ik deze weer aan als ik daarin wacht tijdens het laden en als ik dat niet doe open ik de deur even kort zodat je de status weer te zien krijgt in het dashboard of refresh de status in de app.