Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierik
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-05 19:57

Pierik

I'll be back!!!

YStunnenberg schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:06:
[...]

Er staat een voorraad in de haven van R'dam. Ik zag ook dat er veel boten gepland staan maar ik vermoed dat dat is om te zorgen dat er tijdens de zomermaanden ook uitgeleverd kan worden. Ik vermoed ook dat de dealers de meeste bestellingen voor de zomervakantie willen plannen.

Er staan uiteraard niet alleen KIA's op zo'n boot.
Dat zou natuurlijk goed kunnen, stond die voorraad al in Rotterdam of zijn die net gelost van die boot die er nu ligt? Ik heb geen idee waarom ze kunstmatig de auto's traag uit zouden willen leveren. Voorraad kost geld dus hoe eerder die voorraad bij de klanten is hoe beter zou je denken.

Maargoed er zit vast een strategie achter. :)

Iracing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:29
Pierik schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:01:
[...]

Dat zal denk ik 1 van de schepen zijn die heen en weer gaat. Er komen deze maand nog een aantal schepen aan dus ik verwacht dat er binnenkort nog een bult Niro's uitgeleverd gaan worden. De morning linda ligt nu in ieder geval in Rotterdam. (zal vannacht wel weer vertrekken)

https://www.marinetraffic...ome/shipid:458972/zoom:14

En er komen nog 5 schepen deze kant op de komende maand:
op deze site https://www.eukor.com/ek/...vice/portSchedule.do#none

zoeken op departure PYEONGTAEK en Arrival Rotterdam
Maar jij had wel van de dealer gehoord dat hij besteld was?

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierik
  • Laatst online: 27-05 19:57

Pierik

I'll be back!!!

Elmar1982 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:48:
[...]

Maar jij had wel van de dealer gehoord dat hij besteld was?
Ja ik heb een tijdje terug gevraagd hoe het zat met de levering (Dit zou eerst Oktober zijn). De dealer gaf toen door dat de levering naar 29 april was verplaatst. Ik heb hem afgelopen dinsdag gebeld om te verifieren of ik de auto inderdaad de 29e op zou kunnen halen aangezien ik minimaal een week voor de tijd een afspraak moet maken voor het inleveren van mijn huidige leaseauto. De dealer gaf toen aan dat de auto daar de 29e binnen zou komen en dan half Mei geleverd zou kunnen worden.

Dus ik heb inderdaad bevestiging, gezien de auto de 29e bij de dealer binnen komt vermoed ik dat die op het schip stond wat vanmiddag in Rotterdam is aangekomen. Maar dat kan ik natuurlijk mis hebben, geen idee hoeveel tijd er normaal overheen gaat tussen aankomt in de haven en aflevering bij de dealer...

Iracing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YStunnenberg
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-02-2020
Pierik schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:15:
[...]

Dat zou natuurlijk goed kunnen, stond die voorraad al in Rotterdam of zijn die net gelost van die boot die er nu ligt? Ik heb geen idee waarom ze kunstmatig de auto's traag uit zouden willen leveren. Voorraad kost geld dus hoe eerder die voorraad bij de klanten is hoe beter zou je denken.

Maargoed er zit vast een strategie achter. :)
In de haven wordt de KIA connected services module ingebouwd, daar is wat tijd voor nodig.
Het aantal afgeleverde auto's zit nu zo'n beetje op 320 stuks per maand. Er zijn in februari en maart meerdere schepen aangekomen en in april maar 1, eind april. En toch zijn er deze maand al, tot 24-4, 300 e-Niro's op kenteken gezet, dan moet er wel een voorraad zijn. Deze voorraad bevat overigens wel gangbare kleuren.

Voorraad kost inderdaad geld, maar die voorraad staat ook in Korea en op de schepen die onderweg zijn naar de verschillende landen. Op het moment dat de auto door de dealer besteld wordt, uit de voorraad, dan moet die binnen 2 weken afgeleverd worden. En dus ook betaald wordt door de dealer, die zijn geld weer van een LM of van de "particulier" krijgt.

Er zit inderdaad een strategie achter, deze is anders dan bij de meeste andere auto's, daar krijg je bij het moment van bestellen de productie datum door. En dan kan je echt volgen wanneer jouw auto afgeleverd gaat worden, tenminste dat is mijn ervaring.
Nu wordt er vaag over gedaan door de dealers, omdat het lastig uit te leggen is.

Voor jou breken de dagen van aftellen nu echt aan, spannend! ;)

e-Niro Executive Line Gravity Blue berijder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rlp.jaspers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10-08 20:40
CyBeRSPiN schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:58:
[...]

Geen twijfel nodig, die komt er gewoonweg niet. Enige hoop is er nog dat de huidige MijnKia app nog wat verder opgeleukt wordt. Ze zouden werken aan wat uitgebreidere info zoals huidige laadvermogen en geladen kWh per sessie etc.
Ze hebben ondertussen in elk geval weer de push-meldingen aangepast bij het opladen. Krijg nu de melding met het huidige accuniveau en de verwachte resterende laadtijd. Tevens geen 'Let op!'-melding maar een gewonen 'Status'-melding.

Goede nieuws is dus dat er blijkbaar inderdaad nog wat wijzigingen steeds worden doorgevoerd.

@Rogar @hermen1979 Bandenspanning bij mij eigenlijk vanaf aflevering steeds ongeveer 3,2 bar (zomerbanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-08-2023
ondertussen al mensen uit belgie bekend met de eventueel compatibiliteit voor de werking van de bestaande app in Nederland ? iemand soms ook gegevens van wie de makers zijn van de app in Nederland ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki53221
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-05 10:34
Dus er wordt mensen verteld dat leveringen in oktober of november is. Maar dan leveren ze opeens in April?
Ik kan over 2 maanden pas een contract afsluiten voor een nieuwe lease auto en de niro staat hoog in me lijst alleen had de KIA dealer aangegeven niet te verwachten voor einde Q1 2020. Houd dit dan in dat ik als ik hem zou bestellen toch veel eerder kan verwachten of zijn dit gewoon speciale gevallen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YStunnenberg
loki53221 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:14:
Dus er wordt mensen verteld dat leveringen in oktober of november is. Maar dan leveren ze opeens in April?
Ik kan over 2 maanden pas een contract afsluiten voor een nieuwe lease auto en de niro staat hoog in me lijst alleen had de KIA dealer aangegeven niet te verwachten voor einde Q1 2020. Houd dit dan in dat ik als ik hem zou bestellen toch veel eerder kan verwachten of zijn dit gewoon speciale gevallen?

Alvast bedankt.
Op dit moment worden de e-Niro's geleverd die in 2018 gereserveerd zijn. Een enkeling heeft mazzel dat ze heel snel geleverd krijgen zonder een reservering. Er zijn een aantal LM die e-Niro's hebben ingekocht.
Ook zijn er annuleringen waarbij de dealer de levering niet heeft afgezegd. Nu bestellen is pas in 2020 leveren tenzij je geluk hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:12

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Vdb.tim schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:51:
ondertussen al mensen uit belgie bekend met de eventueel compatibiliteit voor de werking van de bestaande app in Nederland ? iemand soms ook gegevens van wie de makers zijn van de app in Nederland ?
Zoals al vaker gemeld zijn de app en de (in de haven in Rotterdam) ingebouwde extra communicatiemodule daarvoor, een product van de importeur hier in NL. Neem daarmee contact op als je meer wilt weten.
Die communicatiemodule zal je anders niet aan kunnen komen. En al kón je er aan komen, dan loopt de communicatie nog via de server van de importeur. Je hebt dus hoe dan ook de medewerking van die Nederlandse importeur nodig.

Maar ben je een beetje handig met IT? Kijk dan eens naar de Autopi. Dat is weliswaar een beetje een ontwikkelomgeving, maar er zijn al een aantal standaard modules voor ontwikkeld, waardoor je met weinig moeite al heel wat kunt bereiken. En op sommige punten gaat die Autopi mss wel verder dan die Kia-app hier in NL....

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yay.... De E-niro gisteren ontvangen!

Ik kreeg de auto met een range van 468 km te gaan op de volle accu.
ik heb ondertussen vrij normaal gereden (okay wellicht iets meer op het pedaal en verbruik gelet) maar heb na 100km een gemiddelde van 16.5 en me range geeft aan nog 370km....
Ben heel erg benieuwd hoe dit gaat zakken zodra ik wat meer snelweg ga rijden.

Al met al, een hele fijne auto om in te zitten en te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:04
Gisteren proefrit gemaakt in de E-Niro Executive. Rijdt echt super. Stoelen zitten goed en JBL audio klinkt prima.

Het rijden met regenererende remmen (heet dat zo?) is wel erg wennen. Ben heel benieuwd hoe jullie dit na langere tijd ervaren. Ben je constant aan het flipperen op het stuur? Of heb je op een gegeven moment 1 stand die continu aan staat?

Verder is het rijden met adaptive cruise control ook wennen. Heb zelf alleen normale CC, dus was even spannend hoe goed de ACC zou reageren op het moment dat bijvoorbeeld een auto invoegt op de snelweg. Maar dit ging allemaal soepel en wel, dus ook hier duimpje omhoog.

Apple Carplay werkte (bekabeld) direct en kon dus gelijk mijn Spotify bedienen op het scherm. Erg fijn!

De "versnellingsknop" voelt wat plastic aan, maar functioneert verder prima. Het muziekje bij het starten en stoppen van de motor is wel een beetje 'blegh'. Kan je dat ergens in een menu uitschakelen?

Maar al met al beviel de E-niro ontzettend goed. Vandaag bij administratie langs om wat offertes aan te vragen bij diverse maatschappijen. Mijn huidige contract loopt oktober 2020 af, dus zou mooi zijn hem rond die tijd te kunnen ontvangen.

Er is nog wel 1 andere lease auto in de race, dat is de Model 3. Daar ga ik mei een proefrit mee maken. Heel ander soort auto en iets duurder. Dus moet nog even kijken hoe of wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Samoerai
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 12:17
PdeBie schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:17:
Gisteren proefrit gemaakt in de E-Niro Executive. Rijdt echt super. Stoelen zitten goed en JBL audio klinkt prima.

Het rijden met regenererende remmen (heet dat zo?) is wel erg wennen. Ben heel benieuwd hoe jullie dit na langere tijd ervaren. Ben je constant aan het flipperen op het stuur? Of heb je op een gegeven moment 1 stand die continu aan staat?
Grappig genoeg liet ik hem in het begin op standje 2 (auto) staan en begin ik het nu steeds actiever te gebruiken
Het muziekje bij het starten en stoppen van de motor is wel een beetje 'blegh'. Kan je dat ergens in een menu uitschakelen?
Helaas niet, maar op een gegeven moment went het wel. Instappen is nu een automatisme geworden:
Gaan zitten met voet op het rempedaal. Dan op de startknop drukken. Dan gordel om.
Dan is de auto eigenlijk gelijk met mij klaar en kan ik direct wegrijden.
Er is nog wel 1 andere lease auto in de race, dat is de Model 3. Daar ga ik mei een proefrit mee maken. Heel ander soort auto en iets duurder. Dus moet nog even kijken hoe of wat.
Succes met vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg

Verder is het rijden met adaptive cruise control ook wennen. Heb zelf alleen normale CC, dus was even spannend hoe goed de ACC zou reageren op het moment dat bijvoorbeeld een auto invoegt op de snelweg. Maar dit ging allemaal soepel en wel, dus ook hier duimpje omhoog.

Apple Carplay werkte (bekabeld) direct en kon dus gelijk mijn Spotify bedienen op het scherm. Erg fijn!

De "versnellingsknop" voelt wat plastic aan, maar functioneert verder prima. Het muziekje bij het starten en stoppen van de motor is wel een beetje 'blegh'. Kan je dat ergens in een menu uitschakelen?

Maar al met al beviel de E-niro ontzettend goed. Vandaag bij administratie langs om wat offertes aan te vragen bij diverse maatschappijen. Mijn huidige contract loopt oktober 2020 af, dus zou mooi zijn hem rond die tijd te kunnen ontvangen.

Even een tip wanneer je in de Model3 gaat rijden. Mocht je de performance variant gaan rijden dan is de acceleratie in Chill mode vergelijkbaar met de e-Niro.
Wanneer je een tech-fanboy bent dan weet ik je keuze al wanneer je niet de ruimte nodig hebt ;)

Uiteraard ook de sport mode proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:50
Hier ook op de auto-regen stand (rechterflipper 2 seconden vasthouden). Werkt verrassend goed.
Benieuwd waar je voor gaat. Zou zelf voor de Model 3 gaan denk ik, maar steek nu maandelijks 200+ euro netto extra in mn zak wat ook fijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducktape
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 21:49
Samoerai schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:30:
[...]

Grappig genoeg liet ik hem in het begin op standje 2 (auto) staan en begin ik het nu steeds actiever te gebruiken

[...]

Helaas niet, maar op een gegeven moment went het wel. Instappen is nu een automatisme geworden:
Gaan zitten met voet op het rempedaal. Dan op de startknop drukken. Dan gordel om.
Dan is de auto eigenlijk gelijk met mij klaar en kan ik direct wegrijden.

[...]

Succes met vergelijken.
Ik vind persoonlijk die hele startknop geldverspilling. Dingetje uit de ICE tijd. Wat start je nu eigenlijk? Neem een voorbeeld aan Tesla, deur openen start de computer. In D zetten en rijden. Elke dag dat muziekje herinnert mij aan dit grote gemis. Maar het is software dus te updaten. Kia, lees je mee??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:53
Ik heb regen op auto, stand 2 voor binnenwegen en 1 voor snelweg. Voor mij werkt dit prima en gebruik de linker flipper vrijwel niet. Alleen als ik (te) laat ben met het loslaten van het gas voor een rotonde o.i.d. of volledig stil wil staan. Rij vrijwel altijd op ACC, i.i.g. veel meer dan mijn vorige auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Dat muziekje bij opstarten en afsluiten hoor ik al geeneens meer. Totaal geen ergernis.
Enige wat irritant is: de radio blijft aan bij het afsluiten en pas als je de deur opent gaat ie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:12:
Enige wat irritant is: de radio blijft aan bij het afsluiten en pas als je de deur opent gaat ie uit.
Ook dat zal ongetwijfeld wennen. Je weet toch dat die radio uitgaat bij het openen van de deur...?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinominie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-06 12:04
---

Ik zit met precies dezelfde twee 'kanshebbers'. Ook de netto maandkosten neem ik mee in mijn beslissing maar dat maakt het niet makkelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:12:
Dat muziekje bij opstarten en afsluiten hoor ik al geeneens meer. Totaal geen ergernis.
Dat de radio pas uitgaat bij het openen van de deur vind ik niet erg. Heb ik mijn huidige auto (Volvo V40) ook. Dan stop ik de motor alvast, maar kan ik nog net even het laatste stukje muziek of podcast luisteren :)

@YStunnenberg Ik ga met de long range AWD testrijden. En ik wil de Standard Range (RWD) ook nog proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door PdeBie op 26-04-2019 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 21:21

zerocool82

Ignorance causes chaos

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:50:
Hier ook op de auto-regen stand (rechterflipper 2 seconden vasthouden). Werkt verrassend goed.
Benieuwd waar je voor gaat. Zou zelf voor de Model 3 gaan denk ik, maar steek nu maandelijks 200+ euro netto extra in mn zak wat ook fijn is.
Waarom 200 euro netto verschil? De Tesla Model 3 Standard Range Plus zit toch maar een paar duizend euro boven de e-Niro. Of doel je op de de Long Range die eerder enkel de bestellen was (toen je waarschijnlijk je e-Niro hebt besteld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
pinominie schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:23:
[...]

Ik zit met precies dezelfde twee 'kanshebbers'. Ook de netto maandkosten neem ik mee in mijn beslissing maar dat maakt het niet makkelijker!
Ik had ook hetzelfde, maar toen kon ik de Niro in week 12 ontvangen (nog geen e-niro in bezit overigens... |:( ) én het scheelde 250,- in de maand, dus de keuze was snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
zerocool82 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:58:
[...]

Waarom 200 euro netto verschil? De Tesla Model 3 Standard Range Plus zit toch maar een paar duizend euro boven de e-Niro. Of doel je op de de Long Range die eerder enkel de bestellen was (toen je waarschijnlijk je e-Niro hebt besteld)?
Ik denk dat Cyberspin niet voor de Standard Range + zou kiezen maar voor de long range AWD of RWD dan scheelt het best veel geld, heb precies hetzelfde.. maar denk toch dat als ik nu zou moeten kiezen dat ik voor de model 3 zou gaan, gezien de lange levertijden van de e-niro..

[ Voor 22% gewijzigd door NiroNiro op 26-04-2019 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Bij mij is de levering juist vertraagd. Dynamicline in zwart besteld op 24-12-18 bij LeasePlan en levering zou week 49 zijn in 2019.

Nu een bericht dat ie vertraagd is naar Q1 2020 en of ik even akkoord wil geven voor de gestegen prijs met 1500 euro.

Het maakt niet uit welke versie of kleur, allemaal vertraagd volgens LeasePlan. Ik vind het een bijzonder verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowter1976
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08 15:18
Schimanski81 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:02:
Bij mij is de levering juist vertraagd. Dynamicline in zwart besteld op 24-12-18 bij LeasePlan en levering zou week 49 zijn in 2019.

Nu een bericht dat ie vertraagd is naar Q1 2020 en of ik even akkoord wil geven voor de gestegen prijs met 1500 euro.

Het maakt niet uit welke versie of kleur, allemaal vertraagd volgens LeasePlan. Ik vind het een bijzonder verhaal.
kostenloos annuleren en een model 3 van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
zerocool82 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:58:
[...]

Ja zou dan wel voor de LR willen gaan, maar toen ik in november mn bestelling definitief maakte was er nog helemaal niks bekend over prijzen en leverbaarbeid van de Model 3. Zag er toen naar uit dat het met de 100.000+ aanbetaalde reserveringen alsnog heel lang zou duren.
Het verschil komt ook doordat ik nu behoorlijk wat van mn leasebudget overhoud en dat uitbetaald krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Vandaag de (navigatie) kaart laten updaten. Hierbij de nummers :

kaart e-niro 2

[ Voor 15% gewijzigd door giancarlo_f op 26-04-2019 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
wowter1976 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:43:
[...]

kostenloos annuleren en een model 3 van maken?
Midrange in standaard opties komt uit op 861,49. Budget voor EV is 700. Maarrrr; volgens mij vervalt de bijtelling omdat de eigen bijdrage dan hoger is en je toch voor 162 euro netto kunt rijden. Mogelijk interessante optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Zojuist offerte bij de dealer opgevraagd voor het volgende:

Kia E-Niro Exclusive 64kWh (Platinum Graphite)
Aluminium 2 delig pedalenset
Lichtmetalen velgenset Kunsan 18 inch

Weten jullie nog opties/extra's die mogelijk interessant of handig zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elmar1982
PdeBie schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:29:

- Led lampjes maar die kan je ook via ebay of ali halen, scheelt geld.
- Je aluminium pedalen kan je ook beter via ebay (15euro incl verzenden) en is gewoon OEM) (de pedalen zijn zonder footrest, ook via de dealer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Hippe Lip schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:19:
[...]

Ook dat zal ongetwijfeld wennen. Je weet toch dat die radio uitgaat bij het openen van de deur...?
Na bijna 3 maanden vind ik het nog steeds irritant ;) Je moet daardoor echt opletten of de auto “uit” staat. Dat gaat bij iedereen mis die voor het eerst rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Elmar1982 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:35:
[...]

- Led lampjes maar die kan je ook via ebay of ali halen, scheelt geld.
- Je aluminium pedalen kan je ook beter via ebay (15euro incl verzenden) en is gewoon OEM) (de pedalen zijn zonder footrest, ook via de dealer)
Is die aluminium footrest dan standaard? Of moet je die los bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefmin
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-07-2024
PdeBie schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:29:

Bedenk wel dat de standaard velgen beter werken voor je maximale bereik.
Dus daar ga je dan op inleveren als je deze velgen neemt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Keyboardplayer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-07 13:21
Eind deze morgen geleverd en ondertussen al een goede 1,5 uur in gereden. Kort samengevat: wat een fantastische auto!

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_xmJTAH_auil73KAriv9uP6H-h_udv6YZEzCqgWA7yJJa695Q9jmBQXqi-A3pBt9LBWf4tum1cbbZ562QEfBf21v4WkBFg_gQHIsCEC33Em5UwHoZ9hrmqjSCqgPnTotMxaYZQNqrJ0Uv3kHFs0AciOdua4ETbyeqWtFFIS5PQtycYz_rxgNlTFv_4SIj6HS-mTUxCgT19EthQMtYOfwd09G7hNwRMiAYvVnxdfwOUiMBkC0TatHRyjnBYaKFUH6JJfm1qk-gmeKdcaFverJRNOuFHsc9JUBHjdHZSp3KhrZczw717YPVX3lAKGEBSJ3Hn_dHjFrnUzQFBumX4gt9EDWxr3PFP6sDahdIDc15COHsAOuwFk1bJkioTl5mfapTFNhDKH5EaKpK3Wiqf3dR1XSrnRe503tEtg_xrRReY8mOd2iT5EG8HiqYmHr-f92BxbJ-bkfUwr7R4ltRa9mFJMKJFfUgnQfSCSrYwkf7E30uiIzEKDtTciw1C0wNKJCek79azWXC3Upejba-3E-4IYVc6nRz-NEWmLx2CFhTebNwP-lutID1ArFwIIDMIbeNVjVl3usQEJNQW4Vobwml8GF2IoRjUl19V1hdHIUSLoWKitw54dcHPcitlUwgg0IYxbx9K8HVSUvPUzwtTPFM9rkuH4zoZIH3ZQdCmurfEROJvLyVyse9zChDvQM6Vx8Aa9J0AiLMfTcpwffWiMtOy1w=w727-h969-no

Ik vind wel dat 4WD met dit vermogen al te verantwoorden is, in de sportmodus hoor je bij accelereren de banden nog te vaak zoeken naar grip.

[ Voor 65% gewijzigd door Keyboardplayer op 26-04-2019 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
PdeBie schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:48:
[...]

Is die aluminium footrest dan standaard? Of moet je die los bestellen?
footrest kan je niet los bestellen. volgens mij is deze nog nergens te vinden. Die kan je alleen vanaf fabriek krijgen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowter1976
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08 15:18
Schimanski81 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:10:
[...]

Midrange in standaard opties komt uit op 861,49. Budget voor EV is 700. Maarrrr; volgens mij vervalt de bijtelling omdat de eigen bijdrage dan hoger is en je toch voor 162 euro netto kunt rijden. Mogelijk interessante optie...
Als je werkgever meewerkt, dan is de eigen bijdrage weer van de bijtelling af te trekken (dus op salarisstrook maandelijks vermelden "eigen bijdrage voor prive gebruik")

Hier werkt dat helaas niet zo: overschrijding normbedrag dient hier in 1x afgetikt te worden (alle 48 maanden vooraf dus). Het zal de belastingdienst dan wel duidelijk zijn dat dit geen "eigen bijdrage voor prive gebruik" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
jefmin schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:48:
[...]

Bedenk wel dat de standaard velgen beter werken voor je maximale bereik.
Dus daar ga je dan op inleveren als je deze velgen neemt.
I know, maar de standaard velgen vind ik maar mwa en 18" smoelt net even wat beter. Als ik er dan toch 60 maanden mee ga rijden wil ik wel iets waar ik nog eens naar om kijk bij het weglopen van de auto :)

@Elmar1982 hmpf... waarom staat hij dan wel op alle foto's? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
PdeBie schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 15:00:
[...]

I know, maar de standaard velgen vind ik maar mwa en 18" smoelt net even wat beter. Als ik er dan toch 60 maanden mee ga rijden wil ik wel iets waar ik nog eens naar om kijk bij het weglopen van de auto :)

@Elmar1982 hmpf... waarom staat hij dan wel op alle foto's? 8)7
foto's zijn globaal en algemeen. Elk land heeft weer zijn eigen opties. In Nederland hebben we dit dus niet standaard. maar wees blij dat we geen UK versie hebben, die is helemaal uitgekleed.

en qua velgen, mee eens! ik laat ook 18" velgen katana (achteraf) laten monteren.

[ Voor 6% gewijzigd door Elmar1982 op 26-04-2019 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Keyboardplayer schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:55:
Eind deze morgen geleverd en ondertussen al een goede 1,5 uur in gereden. Kort samengevat: wat een fantastische auto!

[Afbeelding]

Ik vind wel dat 4WD met dit vermogen al te verantwoorden is, in de sportmodus hoor je bij accelereren de banden nog te vaak zoeken naar grip.
Mooi exemplaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akubra
  • Laatst online: 14-11-2023
Ik ben hier op dit moment wel actief mee bezig. In standje 0 rolt de auto verrassend ver uit en naarmate ik dichter bij een verkeerslicht kom, ga ik via stand 1, 2 en 3 naar stilstand. Inmiddels heb ik aardig door wanneer ik naar de volgende stand moet schakelen om op tijd stil te komen staan en in mijn ogen maximaal gebruik te maken van het regenererend remmen.

En het wordt een sport om te kijken hoeveel meters je wint. Mijn rekord is 1.3 km komend vanaf een snelweg en een rustige afrit.

Auto-mode moet ik nog eens goed testen. Het verkoop-praatje zegt dat Auto-mode rekening houdt met verkeer, heuvels en is gekoppeld met het navigatie-systeem. Maar dat heb ik nog niet lekker zien werken.

Maar ik ben ook wel benieuwd hoe anderen dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
@Keyboardplayer welke velgen zijn dat? Staan goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keyboardplayer
  • Laatst online: 21-07 13:21
Kunsan 18" (de Kia show-off velg van de reguliere Niro toen die werd geïntroduceerd) in zilver/zwart ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Kunsan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ah, dan had ik het toch goed. Dat zijn ook de velgen die ik op de offerte heb laten zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 21:21

zerocool82

Ignorance causes chaos

giancarlo_f schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:08:
Vandaag de (navigatie) kaart laten updaten. Hierbij de nummers :

[Afbeelding: kaart e-niro 2]
Mijn software, firmware, navigatie en kaart lopen duidelijk achter. Hoe lang nam de update bij de dealer in beslag?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ulWeQjn.jpg
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:35:
[...]

Na bijna 3 maanden vind ik het nog steeds irritant ;) Je moet daardoor echt opletten of de auto “uit” staat. Dat gaat bij iedereen mis die voor het eerst rijdt.
Ik vind het toch redelijk duidelijk? :) Display achter het stuur gaat uit, er staat een samenvatting van je rit en je krijgt een muziekje ;)
Akubra schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 15:45:
[...]

Auto-mode moet ik nog eens goed testen. Het verkoop-praatje zegt dat Auto-mode rekening houdt met verkeer, heuvels en is gekoppeld met het navigatie-systeem. Maar dat heb ik nog niet lekker zien werken.

Ik gebruik bijna altijd de auto-modus en die lijkt goed te werken, indien nodig 'rem' ik bij met de linkerflipper. Rijdt het niet 'onrustig' als je aan het schakelen bent tussen regeneratielevels 0, 1, 2 en 3?
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:02:
[...]

Ja zou dan wel voor de LR willen gaan, maar toen ik in november mn bestelling definitief maakte was er nog helemaal niks bekend over prijzen en leverbaarbeid van de Model 3. Zag er toen naar uit dat het met de 100.000+ aanbetaalde reserveringen alsnog heel lang zou duren.
Het verschil komt ook doordat ik nu behoorlijk wat van mn leasebudget overhoud en dat uitbetaald krijgt.
Ah ok, vandaar het verschil :) Hier trouwens hetzelfde wat betreft uitbetalen van een deel van mijn leasebudget. Volgens mij ontvang ik 'onder aan de streep' (met verrekening bijtelling) zelfs nog +- 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

zerocool82 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:19:
[...]

Mijn software, firmware, navigatie en kaart lopen duidelijk achter. Hoe lang nam de update bij de dealer in beslag?

[Afbeelding]
Klein halfuurtje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugx
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-08 07:25
Akubra schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 15:45:
[...]

Ik ben hier op dit moment wel actief mee bezig. In standje 0 rolt de auto verrassend ver uit en naarmate ik dichter bij een verkeerslicht kom, ga ik via stand 1, 2 en 3 naar stilstand. Inmiddels heb ik aardig door wanneer ik naar de volgende stand moet schakelen om op tijd stil te komen staan en in mijn ogen maximaal gebruik te maken van het regenererend remmen.

En het wordt een sport om te kijken hoeveel meters je wint. Mijn rekord is 1.3 km komend vanaf een snelweg en een rustige afrit.

Die auto-mode kan ik niet op anticiperen, die snap ik niet. Zelf heb ik hem altijd op stand 3. Bij rood stoplicht bijvoorbeeld, zet ik precies op het juiste moment de ACC uit of laat ik het pedaal los. Het wordt een sport om het precies goed te timen. Mocht je net te laat blijken te zijn, kan je de linker flipper naar je toe getrokken houden voor nog een iets hogere vertraging dit kan zelfs tot stilstand! Of beetje gas bijgeven als je te vroeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brink101
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-07 21:27
Volgende week vrijdag is het zo ver! Ruim een maand eerder dan gepland. Ik had mij 4 november ingeschreven en uiteindelijk is 28 december de auto besteld.

Ik ben benieuwd hoe het er voor staat met de nieuwe kentekenreeks. Op de RDW site werkt het laatst uitgegeven kenteken al een paar weken niet meer. Tactisch? Of technisch foutje?

De auto staat al bij de dealer maar moet nog rijklaar gemaakt worden.

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/sqNcWGg

[ Voor 8% gewijzigd door brink101 op 27-04-2019 09:25 . Reden: foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brink101
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-07 21:27
Al sinds eind maart/begin april staat er als laatst uitgegeven kenteken ZB-567-G, dus ook de voorspeller rekent met achterhaalde gegevens. Maar goed, gooi je hem een maand vooruit, dan zal het toch nog iets van ZG-xxx-x worden. Gewoon maar even afwachten dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:04

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Ik heb de regen op 1 staan. Alle andere standen word ik misselijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 18:18
Standje 1 geeft uiteindelijk een beter rendement dan standje 3; vergeet niet dat er ook bij regenereren verliezen optreden. Hoe hoger de stromen hoe meer verliezen. In de ideale wereld zou je alles op standje 0 moeten doen; dat werk natuurlijk in de praktijk niet. Ik heb ook alles op standje 1 staan en als het nodig is heb je de linker flipper altijd bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:23
Sigmasailor schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 11:23:
Standje 1 geeft uiteindelijk een beter rendement dan standje 3; vergeet niet dat er ook bij regenereren verliezen optreden. Hoe hoger de stromen hoe meer verliezen. In de ideale wereld zou je alles op standje 0 moeten doen; dat werk natuurlijk in de praktijk niet. Ik heb ook alles op standje 1 staan en als het nodig is heb je de linker flipper altijd bij de hand.
Ik ben niet akkoord om volgende reden:
Vooraleer de regen stroom levert aan de batterij moeten eerst de mechanische verliezen overwonnen worden. Deze zijn niet gering bij weinig regen (stroom). Ik haalde die info uit een app-je die simulatie rijden in een ICE in een grafiek stumpte.
De grote stromen zullen wel verliezen veroorzaken maar het zijn dezelfde en nog hogere stromen door dezelfde kabels die gebruikt worden om te accelereren en dat valt, gezien de range, heel goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:27
Heeft iemand hier een tip voor een ODB reader voor de e-Niro die werkt op een iOS device? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Overal lees ik dat veel ODB reader niet werken onder iOS.

Doel van de ODB reader is waardes uitlezen en pushen naar mijn Home Assistant server. Daarnaast om via abetterrouteplanner.com de realtime gegevens te gebruiken.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Wordt lastig, denk dat je in de richting van een WiFi OBD dongle moet zoeken. Deze schijnt wel goed te zijn: https://www.amazon.de/gp/product/B00QJRYMFC

Maar wat kost een el cheapo Android tegenwoordig? Max 100 euro ofzo?

[ Voor 37% gewijzigd door CyBeRSPiN op 27-04-2019 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 23:27
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:14:
Wordt lastig, denk dat je in de richting van een WiFi OBD dongle moet zoeken. Deze schijnt wel goed te zijn: https://www.amazon.de/gp/product/B00QJRYMFC

Maar wat kost een el cheapo Android tegenwoordig? Max 100 euro ofzo?
Thanks. Weet je zo of dat een v1.5 of v2.1 is? Dat zie ik bij alle andere dongles er vaak bij staan maar niet bij deze Amazon link.

Ik heb zelf nog wel een Android toestel liggen maar liever gebruik ik de 4G connectie van mijn iPhone. Dan heb ik wel als nadeel dat ik alleen data kan versturen als mijn telefoon in de auto ligt, maar een losse simkaartje van 10 euro per maand vind ik nog wat gortig voor wat extra data.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 18:18
bruneelm schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 13:43:
[...]

Ik ben niet akkoord om volgende reden:
Vooraleer de regen stroom levert aan de batterij moeten eerst de mechanische verliezen overwonnen worden. Deze zijn niet gering bij weinig regen (stroom). Ik haalde die info uit een app-je die simulatie rijden in een ICE in een grafiek stumpte.
De grote stromen zullen wel verliezen veroorzaken maar het zijn dezelfde en nog hogere stromen door dezelfde kabels die gebruikt worden om te accelereren en dat valt, gezien de range, heel goed mee.
Helaas geldt de wet 'P=I kwadraad R': als de stromen verdubbelen (standje 1 naar 2) of verdrievoudigen( 1 naar 3) worden de elektrische verliezen 4 of 9 keer hoger. Mechanische verliezen vallen reuze mee; kijk maar hoe lang de e-Niro uitrolt op standje 0. Ik heb verder al ruim 4 jaar PHEV (foutlander) ervaring om het zelf vastgesteld te hebben. Helemaal uitrollen is het beste, maar niet praktisch; standje 1 is met wat oefenen het beste (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-08 16:33
Ik heb de volgende situatie:

Ik wil graag de auto laten voorverwarmen doordeweeks. Hiervoor heb ik de vertrektijden op deze dagen ingesteld op 7:30 en gepland voorverwarmen aan gezet. Gepland laden heb ik niet ingesteld.
Tot mijn grote verbazing was de auto vanmorgen (zaterdag) niet opgeladen. Het schema heeft dus toch invloed op het laden?
Is dit een fout in de software of snap ik het gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akubra
Snirpo schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:08:
Ik heb de volgende situatie:

Ik wil graag de auto laten voorverwarmen doordeweeks. Hiervoor heb ik de vertrektijden op deze dagen ingesteld op 7:30 en gepland voorverwarmen aan gezet. Gepland laden heb ik niet ingesteld.
Tot mijn grote verbazing was de auto vanmorgen (zaterdag) niet opgeladen. Het schema heeft dus toch invloed op het laden?
Is dit een fout in de software of snap ik het gewoon niet?
Dat is hier al vaker besproken en ik heb hetzelfde gedrag. Als je een schema instelt voor verwarmen/koelen, dan start het laden ook niet. Ook als je GEEN laadschema hebt ingesteld.

Als ik de auto warm/koel wil hebben op een bepaalde tijd, maar hij wel meteen moet laden, moet ik het laden meteen laten beginnen door de knop links naast het stuur in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akubra
Ik lees dat er al mensen zijn geweest die de Niro door de wasstraat hebben gehaald. Hebben jullie dat met volledige bodem-reiniging gedaan?

Maak me geen zorgen over de accu. Die is wel goed ingepakt. Maar hoge-druk reinigers die met grote kracht water op de electro-motor spuiten? Is toch wat anders dan opspattend water op de snelweg.

Of overdrijf ik nu? Hahaha!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
brink101 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 09:12:
Volgende week vrijdag is het zo ver! Ruim een maand eerder dan gepland. Ik had mij 4 november ingeschreven en uiteindelijk is 28 december de auto besteld.

De auto staat al bij de dealer maar moet nog rijklaar gemaakt worden.

[Afbeelding]
Ik ben wel benieuwd wat de reden is van eerder uitleveren. Zou je dat de dealer willen vragen en met ons willen delen?

Is er b.v. een order geannuleerd, gaan alle leveringen sneller?

Ik ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Laatst online: 14-08 14:37
Hallo vrienden, ik heb de auto nu vanaf 12 april en merk in tegenstelling tot andere dat het lijkt of de batterij meer en meer range krijgt, in het begin had ik 415 a 420 en gisteren pak ik hem van de lader en had 459 op de display staan. wat ik wel graag zou willen,( ik kom uit een auto van de Vag groep,Seat) dat de icoontjes van de zenders op de radio staan, heeft iemand dat al voor elkaar gekregen? Vind het wel mooi dat bij radio de zender logo's er zouden staan? Zoals bij ( Skoda VW en Seat) verder vind ik het vervelden dat als ik stop de achterdeuren handmatig van het slot gehaald moeten worden, ik laat de deuren automatisch in het slot gaan bij het rijden. En hoe los je op dat als je dicht bij de auto bent de spiegel al naar buiten gaat, terwijl de auto nog dicht is?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YStunnenberg
marc4547 schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:01:
En hoe los je op dat als je dicht bij de auto bent de spiegel al naar buiten gaat, terwijl de auto nog dicht is?
Op pagina 5-40 van de handleiding staat het eea over de spiegels in- en uitklappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Laatst online: 14-08 14:37
YStunnenberg schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:29:
[...]

Op pagina 5-40 van de handleiding staat het eea over de spiegels in- en uitklappen.
Bedankt!

Yvonne was het geloof ik,

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-08 16:33
Akubra schreef op zondag 28 april 2019 @ 07:30:
[...]

Dat is hier al vaker besproken en ik heb hetzelfde gedrag. Als je een schema instelt voor verwarmen/koelen, dan start het laden ook niet. Ook als je GEEN laadschema hebt ingesteld.

Als ik de auto warm/koel wil hebben op een bepaalde tijd, maar hij wel meteen moet laden, moet ik het laden meteen laten beginnen door de knop links naast het stuur in te drukken.
Rare functionaliteit... Hopelijk verbeteren ze dit in een toekomstige update. Heb een filmpje gezien van de Hyundai Ioniq waarbij het wel mogelijk lijkt te zijn om een verwarmingsschema in te stellen waarbij de auto wel meteen begint te laden als je de stekker erin steekt. Nouja goed, het is geen Tesla blijkt maar weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Hoe kan het zo zijn dat de Kia eNiro Dynamicline bij leaseplandirect een kleine 100 euro goedkoper is (777 ex BTW) dan veel andere leasemaatschappijen zoals Athlon en Arval (880 ex BTW)? De specificaties en services zijn exact hetzelfde. Mijn werkgever heeft helaas geen afspraken met leaseplan, waardoor de eNiro net buiten mijn te besteden budget valt (840 ex BTW). Best zuur ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heeft Leaseplan er nog een paar in de pijplijn zitten voor een scherpe prijs en waren Athlon en Arval te laat? In Duitsland zag ik onlangs bij een video van NextMove dat ze bij Hyundai b.v. de korting voor leasemaatschappijen hebben geschrapt voor de Kona EV. Mogelijk heeft KIA dit al eerder in NL gedaan en zat Leaseplan nog net voor de verhoging. Door de hoge vraag proberen KIA en Hyundai echt het onderste uit de kan te krijgen en dat lukt ze zonder serieuze concurrentie. De Tesla Model 3 SR+ komt wel dicht bij, maar nog niet duidelijk wanneer die beschikbaar komt en die zal ook wat duurder zijn dan de KIA en mikt bovendien om mensen die meer een sportieve EV willen en KIA is de gezins/praktische EV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
radem205 schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:24:
Hoe kan het zo zijn dat de Kia eNiro Dynamicline bij leaseplandirect een kleine 100 euro goedkoper is (777 ex BTW) dan veel andere leasemaatschappijen zoals Athlon en Arval (880 ex BTW)? De specificaties en services zijn exact hetzelfde. Mijn werkgever heeft helaas geen afspraken met leaseplan, waardoor de eNiro net buiten mijn te besteden budget valt (840 ex BTW). Best zuur ;w
Het kan zijn dat de leaseprijs zonder MIA teruggave is. Athlon vertelde mij dat zij alleen een MIA aanvraag doen voor een Model 3, dat is best bizar. Scheelt namelijk veel op je leasebedrag. Verstandig om even na te vragen bij de LM hoe dit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

radem205 schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:24:
En die vier tientjes wil je er niet zelf bijleggen?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

brink101 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 09:20:
Al sinds eind maart/begin april staat er als laatst uitgegeven kenteken ZB-567-G, dus ook de voorspeller rekent met achterhaalde gegevens. Maar goed, gooi je hem een maand vooruit, dan zal het toch nog iets van ZG-xxx-x worden. Gewoon maar even afwachten dus..
Die ZB-567-G is van een Suzuki Vitara die op 17 april op naam is gezet.

Mijn rode monster staat nu ook al een paar dagen bij de dealer. Ik heb gevraagd om het kenteken niet eerder dan op 1 mei aan te vragen. Heeft iemand enig idee wanneer de nieuwe kentekenserie begint?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Hippe Lip schreef op zondag 28 april 2019 @ 19:57:
[...]

Mijn rode monster staat nu ook al een paar dagen bij de dealer. Ik heb gevraagd om het kenteken niet eerder dan op 1 mei aan te vragen. Heeft iemand enig idee wanneer de nieuwe kentekenserie begint?
Dat is niet altijd goed te voorspellen, maar reken er sowieso niet op voor het 3e kwartaal van dit jaar.
Bij gelijkblijvende volumes als vorig jaar is de verwachting ergens rond september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
Hippe Lip schreef op zondag 28 april 2019 @ 19:57:
[...]

Als ik het goed heb is het laatst uitgegeven kenteken ZD-984-L, uitgegeven op 26-04-2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Hippe Lip schreef op zondag 28 april 2019 @ 19:52:
[...]

En die vier tientjes wil je er niet zelf bijleggen?
Dat is zeker een mogelijkheid, alleen weet ik nog niet hoe m'n werkgever daar tegenover staat. Dit zal dan als eigen bijdrage bovenop de bijtelling komen. Wel fijn dat je de eigen bijdrage van de bijtelling mag aftrekken. Scheelt netto dus maar 20 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
radem205 schreef op zondag 28 april 2019 @ 20:25:
[...]

Dat is zeker een mogelijkheid, alleen weet ik nog niet hoe m'n werkgever daar tegenover staat. Dit zal dan als eigen bijdrage bovenop de bijtelling komen. Wel fijn dat je de eigen bijdrage van de bijtelling mag aftrekken. Scheelt netto dus maar 20 euro
Zodra jouw werkgever het als privé gebruik aan jou boorbelast dan is het geen 40 euro netto. Zie https://www.berekenhet.nl/inkomen/bijtelling-auto-van-de-zaak.html voor een proforma salaris berekening.

[ Voor 10% gewijzigd door YStunnenberg op 28-04-2019 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Mijn werkgever trok het destijds van mijn bruto salaris af. En bij de fiscus kon ik dat hele afgetrokken bedrag in mindering brengen op mijn bijtelling, want dat had ik aan de baas betaald. En zo blijft er van die extra kosten niet veel meer over....

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 20:16
[...]

Hier kun je met de bedragen "spelen"

https://loonwijzer.nl/salaris/brutonetto

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de E-Niro nu sinds donderdag en ondertussen een kleine 400km afgelegd. Gemiddeld verbruik gecombineerd zit bij mij op 18.9. Als ik naar de verbruiksmeter kijk zie ik dat ik echt laag zit in de stad, terwijl ik wel normaal rond rij.

Wat is jullie gemiddeld verbruik? En hoe rijdt men ongeveer?

Ik zet ACC z.s.m. aan (ook binnendoor) en als ik zelf het pedaal in duw staat regen op 2 en rem ik bij met de flippers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlp.jaspers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10-08 20:40
Verwijderd schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:19:
Heb de E-Niro nu sinds donderdag en ondertussen een kleine 400km afgelegd. Gemiddeld verbruik gecombineerd zit bij mij op 18.9. Als ik naar de verbruiksmeter kijk zie ik dat ik echt laag zit in de stad, terwijl ik wel normaal rond rij.

Ik zet ACC z.s.m. aan (ook binnendoor) en als ik zelf het pedaal in duw staat regen op 2 en rem ik bij met de flippers
Ik zit na kleine 4000 km op een gemiddelde van 15,6 kWh/100km; heel groot deel van de rit 80/60 en klein deel 50 (en af en toe stoplicht sprintje }) ). Re-gen staat op automatisch en climate/heat op auto (geen driver only). Meestal op de 80/60-weg SCC (zo heet de ACC ;) ) aan, in de stad niet.

Als de accu volledig is opgeladen tikt de GoM ongeveer 500km aan :*)

Laatst groot stuk snelweg gedaan (~350 km) en toen gemiddelde van 17,6 kWh/100km met max. toegestane snelheid...zoals eerder door mensen aangegeven scheelt het veel tussen 100, 110, 120 en 130, waarbij 130 snel +20% is t.o.v. 100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Hippe Lip schreef op zondag 28 april 2019 @ 22:19:
[...]

Mijn werkgever trok het destijds van mijn bruto salaris af. En bij de fiscus kon ik dat hele afgetrokken bedrag in mindering brengen op mijn bijtelling, want dat had ik aan de baas betaald. En zo blijft er van die extra kosten niet veel meer over....
Mijn werkgever trekt mijn eigen bijdrage ook bij mijn brutosalaris af, maar het was mij niet bekend/duidelijk dat ik dit ook nog bij de fiscus aan kon geven. Kan je hier meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Verwijderd schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:19:

Rond de 19 en rijd nauwelijks anders dan voorheen met een ICE. 90% snelweg.
Op 80km/u wegen en in de stad haal ik makkelijk minder dan 15kWh/100km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

PdeBie schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:51:
Mijn werkgever trekt mijn eigen bijdrage ook bij mijn brutosalaris af, maar het was mij niet bekend/duidelijk dat ik dit ook nog bij de fiscus aan kon geven. Kan je hier meer over vertellen?
Zie dit artikel van autoenfiscus.nl, met de tekst
"Een eventuele eigen bijdrage van de werknemer voor privégebruik komt op de bijtelling in mindering."

Zorg er dus voor dat je werkgever jouw bijdrage administreert als eigen bijdrage van de werknemer voor privégebruik.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Hippe Lip schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:30:
[...]

Zie dit artikel van autoenfiscus.nl, met de tekst
"Een eventuele eigen bijdrage van de werknemer voor privégebruik komt op de bijtelling in mindering."

Zorg er dus voor dat je werkgever jouw bijdrage administreert als eigen bijdrage van de werknemer voor privégebruik.
Ja, dat doet hij. Maar moet ik zelf dan nog wat aangeven bij de fiscus? Of wordt het dan automatisch geregeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maaik13
  • Laatst online: 05-12-2020
Maart-19 besteld, geleverd 1 juni 2019. Besteld bij Business Lease, zie onderstaande reactie van de lease maatschappij

Ik kan u positief informeren, dat uw Kia E-Niro nu fysiek bij de Nederlands importeur staat. Ik zal het verzoek bij de dealer neerleggen om u w auto z.s.m. af te roepen. Verwachting is dat de auto 3-4 weken wordt afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
PdeBie schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:07:
[...]

Ja, dat doet hij. Maar moet ik zelf dan nog wat aangeven bij de fiscus? Of wordt het dan automatisch geregeld?
als het van je bruto salaris afgaat kan je hier niet nog een keer bij de belasting dienst opgeven, dit kan alleen als het van je netto salaris wordt ingehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
  • Laatst online: 04-08 14:20
rlp.jaspers schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:49:
[...]

Ik zit na kleine 4000 km op een gemiddelde van 15,6 kWh/100km; heel groot deel van de rit 80/60 en klein deel 50 (en af en toe stoplicht sprintje }) ). Re-gen staat op automatisch en climate/heat op auto (geen driver only). Meestal op de 80/60-weg SCC (zo heet de ACC ;) ) aan, in de stad niet.

Als de accu volledig is opgeladen tikt de GoM ongeveer 500km aan :*)

Laatst groot stuk snelweg gedaan (~350 km) en toen gemiddelde van 17,6 kWh/100km met max. toegestane snelheid...zoals eerder door mensen aangegeven scheelt het veel tussen 100, 110, 120 en 130, waarbij 130 snel +20% is t.o.v. 100)
Valt me mee +20% terwijl de snelheid met +30% toeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Him_ schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:26:
[...]

als het van je bruto salaris afgaat kan je hier niet nog een keer bij de belasting dienst opgeven, dit kan alleen als het van je netto salaris wordt ingehouden.
Dat is niet wat @Hippe Lip zegt.

Hippe Lip in "Het grote Kia e-Niro topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sodiac999
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05-2023
Trekhaak staat nu officieel bij de Kia e-Niro accessoires op de website:
https://webshop.kia.nl/accessoires/transport/0/ZKDEE99663245
Art. nr: ZKDEE99663245
RMC/BMU-systeem met verticaal afneembare kogel + 13 polige kabelset. De e-Niro heeft geen kogeldruk maar een laadgewicht van 75 kg dus ook geen trekgewicht en mag geen aanhangwagen of een lichte caravan trekken. Dit RMC/BMU-systeem heeft daarom een speciale afneembare kogel die voorzien is van een RMC-pin, zodat er alleen fietsendragers op gemonteerd kunnen worden die hiervoor bestemd zijn. Beschikbaarheid vanaf week 20

Prijs incl. montage € 899,00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 20:16
Eigen bijdrage is een netto bedrag. Dit mag de werkgever van je bijtelling afhalen. Dat is een bruto bedrag. Het is zelfs zo dat je tol en benzine in buitenland van de bijtelling af mag halen. (Als je dit niet vergoed krijgt)

Bijtelling is een verhoging van inkomen omdat de belastingdienst het als loon in natura beschouwd. Over het bedrag wat erbij geteld wordt moet je belasting betalen.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:15
Waarom een 13 polige stekker voor alleen een trekhaak voor een fietsendrager?

[ Voor 17% gewijzigd door joepie de p op 29-04-2019 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:15
*zip*

[ Voor 97% gewijzigd door joepie de p op 29-04-2019 18:22 . Reden: Verkeerde knopje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Laatst online: 23:25

Timple

Sinds deze week ook in het bezit van een Kia e-Niro :-)

Heeft iemand al fijne zonneschermen gevonden voor deze auto? Voor de Kia Niro vind ik er genoeg maar ik weet niet zeker of het raam-formaat identiek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-08 19:59

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

maaik13 schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:08:
Maart-19 besteld, geleverd 1 juni 2019. Besteld bij Business Lease, zie onderstaande reactie van de lease maatschappij

Ik kan u positief informeren, dat uw Kia E-Niro nu fysiek bij de Nederlands importeur staat. Ik zal het verzoek bij de dealer neerleggen om u w auto z.s.m. af te roepen. Verwachting is dat de auto 3-4 weken wordt afgeleverd.
Bijzonder, weet jij of jouw order een nieuwe order was of dat je een eerder geplaatste order van de LM toegewezen hebt gekregen.

Ik heb twee weken geleden een executive line aurora black besteld met een verwachte leverdatum van Q1 2019. Uiteindelijk toch kunnen upgraden van een dynamic line naar executive line *O*

Laadpaal wordt een new motion home advanced met dynamic load balancing :)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGHW
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-07 07:24
joepie de p schreef op maandag 29 april 2019 @ 18:18:
Waarom een 13 polige stekker voor alleen een trekhaak voor een fietsendrager?
altijd handig als er per ongeluk toch een aanhanger achter verdwaalt

Marstek 5.12kw v151, CT003 v114; IthoDaalderop CoolCube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
revolution-nl schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:11:
[...]

Bijzonder, weet jij of jouw order een nieuwe order was of dat je een eerder geplaatste order van de LM toegewezen hebt gekregen.

Ik heb twee weken geleden een executive line aurora black besteld met een verwachte leverdatum van Q1 2019. Uiteindelijk toch kunnen upgraden van een dynamic line naar executive line *O*

[flauwmode]Dus je rijdt em al? :-)[flauwmode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maaik13
  • Laatst online: 05-12-2020
revolution-nl schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:11:
[...]

Ze hadden er op voorhand een aantal ingekocht en ik was nog op tijd met bestellen. Het is een hele nieuwe order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Eerste offerte van de dealer voor de Kia E-Niro binnen. Staat erop: kosten rijklaar maken €1085.

Whut??

Wat moeten ze allemaal doen dan???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
PdeBie schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:40:
Eerste offerte van de dealer voor de Kia E-Niro binnen. Staat erop: kosten rijklaar maken €1085.

Whut??

Ik begrijp je ophef, maar als je zakelijk rijdt is dit juist in je voordeel.
De kosten rijklaar maken is onderdeel van de consumentenadviesprijs (zie prijslijst), maar geen onderdeel van de cataloguswaarde. Je betaalt enkel bijtelling over de cataloguswaarde.
Dus het is puur een trucje om een deel van de prijs buiten de bijtelling te houden :)

De MijnKia app staat qua updates bij mij weer stil sinds gistermiddag 13:45, meer mensen last van?

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 30-04-2019 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:23
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:44:
[...]

Ik begrijp je ophef, maar als je zakelijk rijdt is dit juist in je voordeel.
De kosten rijklaar maken is onderdeel van de consumentenadviesprijs (zie prijslijst), maar geen onderdeel van de cataloguswaarde. Je betaalt enkel bijtelling over de cataloguswaarde.
Dus het is puur een trucje om een deel van de prijs buiten de bijtelling te houden :)

De MijnKia app staat qua updates bij mij weer stil sinds gistermiddag 13:45, meer mensen last van?
Als de wagen bij de dealer aankomt dan is die nog niet om aan te zien.
Hij moet nog ontvet worden, opgeschoond buiten en binnen van transport bescherming, nog van enkele zaken voorzien en misschien moet er nog iets gemonteerd of vervangen worden. Adlminnistratie dient ook nog te gebeuren. Lonen kosten geld maar dat moet ik u niet vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-08 09:43
PdeBie schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:40:

Whut??

Bij mij is de offerte is het iets meer opgesplitst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vzbCq72tZ87ngd0vmWmcHOJO/full.png

De uiteindelijke offerteprijs is €46.573,00 en de uiteindelijke prijs bij de leasemaatschappij is €45.270,00.

[ Voor 12% gewijzigd door blottle op 30-04-2019 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
bruneelm schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:12:
[...]

Als de wagen bij de dealer aankomt dan is die nog niet om aan te zien.
Hij moet nog ontvet worden, opgeschoond buiten en binnen van transport bescherming, nog van enkele zaken voorzien en misschien moet er nog iets gemonteerd of vervangen worden. Adlminnistratie dient ook nog te gebeuren. Lonen kosten geld maar dat moet ik u niet vertellen.
Ja uiteraard, maar mn punt is dat die "rijklaarmaakkosten" normaalgesproken onderdeel zijn van een totaalprijs. Ze staan nu uitgesplitst op de offerte omdat dit voor zakelijke rijders een voordeel oplevert.
Niemand betwist dat een dealer werk heeft aan het afleveren van een nieuwe auto.
Ook is het sinds 2016 verplicht dat de rijklaarmaakkosten onderdeel zijn van de adviesprijs zoals geadverteerd: https://www.acm.nl/nl/pub...e-advertentieprijs-zitten Dit is dus hier ook het geval.
Maar 1080 is wel veel voor het loshalen en afvoeren van de transportbescherming en het nalopen van een paar dingetjes, dat roept de vraag op, maar als je weet waarom het zo uitgesplitst staat dan helpt dat. Waarschijnlijk is 1080 euro nog net OK voor de fiscus om het als rijklaarmaakkosten door te laten gaan. Als ze er 5000 euro van maken voor nog meer voordeel dan kunnen ze het niet meer uitleggen natuurlijk ;)
Enige is dat het voor particuliere kopers aanleiding is om te proberen iets van de prijs af te krijgen, omdat het lijkt alsof het allemaal onnodige kosten zijn. Het is gewoon onderdeel van de marge van de dealer.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeRSPiN op 30-04-2019 13:29 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 344 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.