Tot echte herrie is het gelukkig nooit gekomen. Was ook geen gedreun maar een oplopend "gierend" geluid bij optrekken en afremmen op motor. En je moest in het begin al goed opletten en de radio niet te hard zetten om het op te merken. Tegen de tijd dat ze uiteindelijk begonnen met de oplossing werd het wel steeds nadrukkelijker merkbaar.
Eerst hebben ze een dag de auto aan de monitor gehangen.
Vervolgens de ophanging vervangen (duurde een week).
Vervolgens tijdens et laatste onderhoudsbeurt motor en de gearbox gelijktijdig vervangen (een volledige dag).
Hier zij de ene baliebediende me dat ik nog maar de tweede klant met dit probleem was en bij afhalen een andere baliebediende (bij dezelfde dealer) dat ik een uniek geval was en de eerste met dit probleem.

De laatste baliebediende stak het ook op cupping van de banden omdat bestuurders niet met een EV kunnen rijden (terzijde, ik rij altijd in ecomodus).
Ik neem wat men me bij de dealer vertelt allemaal met een zak zout.
Ik heb het lawaai bij optrekken en afremmen op de motor ook zelf gemeld bij de dealer voor een onderhoudsbeurt (omdat ik door mee te lezen op dit forum bewust was van het mogelijke probleem, zoniet was het me waarschijnlijk zelf niet opgevallen en had ik het toegeschreven aan normale veroudering).
Ik weet natuurlijk niet of de dealer het zelf zou opgemerkt hebben wanneer ik er niet zelf over begon (en tevens er op stond dat in het onderhoudsdocument voor de lease zou opgenomen worden dat ik hen er attent op had gemaakt).
[
Voor 71% gewijzigd door
IvoB2 op 30-08-2023 16:20
]