De problemen beginnen waarschijnlijk al bij de selectie van een goede bandenboer. De LM gaat wat vinden van de bandenboer waar jij naartoe wenst te gaan en als die niet op het ' lijstje' toegestane bandenboeren staat is het einde verhaal als je ook nog de verwachting hebt dat de LM de rekening gaat betalen.Hippe Lip schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:21:
[...]
Het begon met iemand die het had over cuppen, waarop ik voorstelde om bij een goede bandenboer de boel eens goed uit te laten lijnen. En ik kan me niet voorstellen dat de LM problemen heeft met dat uitlijnen.
Dan kun je proberen om het zelf te laten uitvoeren en betalen, dat gaat mogelijk wel werken maar niet elke bandenboer/garage/dealer zit erop te wachten om werk uit te voeren aan een lease auto zonder toestemming van de eigenaar, lees de LM.
De afgelopen tig jaar heb ik over het algemeen kunnen kiezen tussen KwikFit/Euromaster voor banden gerelateerde werkzaamheden of 1 van die 2 en de dealer. De eerste keer, bijv bandenwissel, maak je een keuze en dat is en blijft het dan tot einde contract.
Betekent dus ook dat als de dealer constateert dat er banden vervangen moeten worden maar je normaal gesproken naar de KwikFit/Euromaster gaat de dealer ze niet zondermeer mag vervangen.
Geen idee hoe het nu zit en of er nog wel een keuze is, alle auto's die nu geleverd worden staan op all seasons dus wordt er niet meer standaard twee keer per jaar gewisseld.