rokil schreef op zondag 11 juni 2023 @ 17:15:
Interieurfilter kostte slechts €35,- , maar het vervangen van de CR2032 batterij van de afstandsbediening kostte €12,-! Dit terwijl ik een maand geleden het batterijtje zelf had vervangen omdat de afstandsbediening steeds minder ver kon 'bedienen'. Ik nam aan dat ze voor dit geld wel het batterijtje zouden doormeten, zodat ze tot de conclusie zouden komen dat vervangen niet nodig was. Maar voor die €12,- wil je dat natuurlijk graag vervangen.
En dan vragen ze niet eens hoe het met de andere afstandsbediening zit, want die wordt dus nooit vervangen als je die niet ook inlevert bij een beurt.
Dan nog het probleem met het cuppen van de banden. Rondom gecupt was het oordeel, dus de banden van achter naar voren had geen zin. Ik was er al te lang mee door gereden (25.000 km.!). Het 'cupprobleem' was bekend en ik kon eens een setje andere banden gaan proberen, want zelf weten ze ook niet welke banden wel langer meegaan.
Mijn gemiddeld verbruik over de afgelopen 25.000 km. is 14,9 voor het geval iemand denkt dat ik te hard rijd en het cuppen zelf veroorzaak. Dezelfde banden bij mijn vorige 2 Toyota's gingen met gemak ruim het dubbele mee zonder cuppen.

Afgelopen vrijdag ook een grote beurt laten doen, MY 2019.
Vaste werkzaamheden gedaan, gevraagd geluidsniveau te controleren (heb de indruk dat de aandrijving wat meer begint te “zingen”), update van software en de koelvloeistof (terugroepactie) en remvloeistof vervangen, en interieur filter vervangen. Inclusief APK kosten exact als geoffreerd, 239€. Was ook een langere beurt dan eerder, waar ik normaal op kan wachten.
Dit bedrag is exclusief de vervangende auto, een MG BEV, 38€. Maar die auto . . . . Never again, wat een ellendig ding. Rukt op de snelweg enorm naar rechts bij elke afrit, eerste keer echt what the f… En daarna op de binnenwegen, neigt je zo van de weg te sturen, twee handen vasthouden en geconcentreerd rijden. Voelde me weer rijden in de oude Volvo Amazon sloop auto die ik als student had.
De LFA (of hoe dat bij MG heet) is van onbetrouwbare kwaliteit, gewoon gevaarlijk.
Bij inleveren gaf de service medewerker aan dat vrijwel iedereen die de auto gebruikt hierover klaagt
Dus volgende keer maar weer een Picanto, dat liever dan een MG.
Maar service beurt, communicatie etc. gewoon netjes hoor. Geen klachten.