Wellicht, maar je hebt een auto zo weer verkocht blijktRogar schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:35:
[...]
Krijgt je Tesla af-fabriek een trekhaak? Zo ja, dan schakelt 'ie in "trekhaakmodus" toch ook veel van de systemen uit?

Wellicht, maar je hebt een auto zo weer verkocht blijktRogar schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:35:
[...]
Krijgt je Tesla af-fabriek een trekhaak? Zo ja, dan schakelt 'ie in "trekhaakmodus" toch ook veel van de systemen uit?
CyBeRSPiN schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:19:
[...]
Wellicht, maar je hebt een auto zo weer verkocht blijkt
Als ik het goed lees schakelt de trailer modus inderdaad wat systemen uit, maar niet de ACC. Bovendien kun je die trailer modus ook handmatig uitschakelen (als je bijvoorbeeld een fietsendrager gemonteerd hebt).Rogar schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:35:
[...]
En thuis heb je ook niet altijd meer rustGerkeP schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:41:
[...]
Als ik dan ook het geld ontvang wat ik nu ontvang, dan zou dat een optie zijn
Helaas zit de wereld iets anders in elkaar
Hoi, hier een ex-Niro eigenaar en Tesla Model Y eigenaar met trekhaak.pe-el2 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:18:
Gezien het uitvallen van de systemen bij gebruik trekhaak heb ik de auto vandaag (na 9 dgn bezit) alweer verkocht..
Ik ga mij daaraan ergeren en het is gewoon belachelijk dat dat het niet doet dan.
Tesla y is besteld en meteen een leverdatum van 31-03.
Het was mij een genoegen de discussie te volgen hier.
Gr
https://www.tesla.com/own...342750F3.html#TRAILERMODESommige functies van Autopilot en de functionaliteit van de parkeersensoren achter zijn mogelijk niet beschikbaar wanneer Aanhangermodus is ingeschakeld. Daarnaast verschilt de werking van de volgende functies:
Traffic-aware Cruise Control vergroot de afstand tot uw voorligger.
Side Collision Warning is actief, maar automatisch ingrijpen op de besturing is uitgeschakeld.
De remkracht van Automatic Emergency Braking (zie Collision Avoidance Assist) wordt mogelijk begrensd.
[Voor 31% gewijzigd door marowi op 16-03-2023 16:06]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP
Ik moet bekennen dat ik niet meer wist hoe ik het had ingeschakeld of dat het misschien standaard ingeschakeld is. Maar in de handleiding van mijn 2020 e-Niro:GerkeP schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:39:
[...]
Ik heb een e-niro Executive MY2019
Ik heb die optie niet, alleen ACC aan of uit.
Kennelijk zit daar dus ook nog verschil in?
Die had ik gevonden.multikoe schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 16:08:
[...]
Ik moet bekennen dat ik niet meer wist hoe ik het had ingeschakeld of dat het misschien standaard ingeschakeld is. Maar in de handleiding van mijn 2020 e-Niro:Die tussenafstandschakelaar is bij mij een knop rechts op het stuur.
- 1. Zet het Smart Cruise Control-systeem aan (het cruise control controlelampje brandt maar het systeem wordt niet geactiveerd).
- 2. Druk gedurende meer dan 2 seconden op de tussenafstandschakelaar.
- 3. Kies tussen 'Smart Cruise Control (SCC) modus' en 'Cruise Control (CC) modus'.
GerkeP
Dan kan je je vanaf 31/3 aan de modelY gaan ergeren.pe-el2 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:18:
Gezien het uitvallen van de systemen bij gebruik trekhaak heb ik de auto vandaag (na 9 dgn bezit) alweer verkocht..
Ik ga mij daaraan ergeren en het is gewoon belachelijk dat dat het niet doet dan.
Tesla y is besteld en meteen een leverdatum van 31-03.
Het was mij een genoegen de discussie te volgen hier.
Gr
e-Niro Exec.l, My19, Zappi, 40PV
Ik loop tegen dezelfde problemen aan terwijl ik de trekhaak bij de Kia dealer heb laten installereneltron schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 18:33:
[...]
Dan kan je je vanaf 31/3 aan de modelY gaan ergeren.
Daar kan ook van alles mee misgaan.
Er is bij jouw Kia iets geks gebeurd met de installatie van de trekhaak. Waardoor jij dergelijke problemen hebt.
ik vermoed dus ondeskundige installatie waarbij voor de "zekerheid" alle rijhulpsystemen zijn uitgeschakeld door de monteur, zodra je trekhaak gebruikt. Dat voorkomt ellende van onterechte signalen, maar als je dan helemaal geen rijhulp meer hebt is dat te rigoreus.
Gelukkig werken bij correcte installatie van de trekhaak de rijhulpsystemen nog wel, zonder onnodige signaleringen.
Nee, dit is standaard functionaliteit. Ik zie dit net even te vaak vermeld worden (ook in engelse discussieforums). This is not a bug, this is a feature....eltron schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 18:33:
Er is bij jouw Kia iets geks gebeurd met de installatie van de trekhaak.
Ja gaat wel vaker "standaard" fout.multikoe schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 20:02:
[...]
Nee, dit is standaard functionaliteit. Ik zie dit net even te vaak vermeld worden (ook in engelse discussieforums). This is not a bug, this is a feature....
Hier nog een Kia eNiro rijder, MY 2019.eltron schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:19:
[...]
Ja gaat wel vaker "standaard" fout.
heb dat bij vorige auto's van andere merken ook wel mee gemaakt dat trekhaak conflicteert met andere techniek van de auto\rijhulpsystemen die dan gemakshalve maar simpelweg helemaal worden uitgeschakeld. Dat ligt aan de montage van de trekhaak, niet aan de auto. Je kunt de trekhaak namelijk ook wel goed installeren. Ik heb het probleem bij mijn Kia niet.
Dit speelt alleen bij de nieuwe Kia Niro EV. En het staat ook in de handleiding dus het is zeker geen foutje.. Wel erg jammer.EVfan schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:22:
[...]
Hier nog een Kia eNiro rijder, MY 2019.
Trekhaak gemonteerd door Kia van Mossel Hengelo.
Geen issues met rijhulpsystemen. Alles werkt onverkort.
Dus het kan wel!
Ken ik. Er staan zeker auto's geparkeerd langs de kant. Heb ik hier ook. Maar niet alleen ik. Ik begreep dat andere auto's op die plaats ook regelmatig waarschuwingen krijgen. Soms ook gaan remmen.Marieke2006 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:11:
[...]
Mijn kop-staart botsing sensoren springen af en toe aan (specifiek op 1 bocht waar ik hooguit 1x per maand langs rij, maar het is wel elke keer bij die bocht bal). Volgens Kia was er niets mis maar zijn de sensoren wat 'te gevoelig'.
Ik heb eenzelfde situatie (e-Niro van mei '22 en thuislaadpaal via werkgever) en dit is mijn bevinding: je kunt alleen in de auto zelf instellen, in het EV-menu (tandwieltje onderin), dat de "laadstroom" beperkt wordt tot het "minimum", dan vraagt de auto 6kW ipv 11kW van je thuislaadpaal. De middelste optie beperkt de vraag tot ongeveer 9kW. Lager dan 6kW kun je volgens mij niet instellen, anders zul je moeten gaan laden via de granny-charger, maar dan vergoed je werkgever de kosten niet meerGriffin schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:57:
Even een crosspost vanuit het Niro EV (MY23) topic met een vraag (reden van crosspost is omdat laad settings gedeeld worden tussen e-niro en Niro EV). Ik heb de volgende vraag:
Is er een mogelijkheid (en zo ja, hoe dan) om aan te geven hoe snel de Niro laad bij een 11kW paal (thuis laden). De reden dat ik dit vraag is omdat ik vandaag de hele dag thuis ben en lekker op zonnestroom wil laden, alleen ik wek geen 11kW continue op op maar de auto 'trekt' dat wel nu uit de paal. Dus ik zoek iets van een optie om een limit van bijv. 2kW in te stellen... zo kan ik gedurende het daglicht maximaal mijn zonnepanelen gebruiken (ipv terug leveren).
Side notes:
- Ik kan de paal zelf niet aanpassen want die is in beheer van LeasePlan
- Ik weet dat met salderen momenteel het niet direct veel uitmaakt, maar ik zocht gewoon de optie
Thnx voor je info... tja dat zet geen zoden aan de dijk. Ook wek ik geen 6kW op en dus het zelfde resultaat. Dus dan kan ik m net zo goed op 11kW laten staanjeroen__online schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:03:
[...]
Ik heb eenzelfde situatie (e-Niro van mei '22 en thuislaadpaal via werkgever) en dit is mijn bevinding: je kunt alleen in de auto zelf instellen, in het EV-menu (tandwieltje onderin), dat de "laadstroom" beperkt wordt tot het "minimum", dan vraagt de auto 6kW ipv 11kW van je thuislaadpaal. De middelste optie beperkt de vraag tot ongeveer 9kW. Lager dan 6kW kun je volgens mij niet instellen, anders zul je moeten gaan laden via de granny-charger, maar dan vergoed je werkgever de kosten niet meer
Je kan ook langs de kant van de laadpaal beperken door 2 fasen uit te schakelen. Je laad dan op 1 fase, de boven vermelde vermogens del door 3 en de laadtijden maal 3.jeroen__online schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:03:
[...]
Ik heb eenzelfde situatie (e-Niro van mei '22 en thuislaadpaal via werkgever) en dit is mijn bevinding: je kunt alleen in de auto zelf instellen, in het EV-menu (tandwieltje onderin), dat de "laadstroom" beperkt wordt tot het "minimum", dan vraagt de auto 6kW ipv 11kW van je thuislaadpaal. De middelste optie beperkt de vraag tot ongeveer 9kW. Lager dan 6kW kun je volgens mij niet instellen, anders zul je moeten gaan laden via de granny-charger, maar dan vergoed je werkgever de kosten niet meer
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
GerkeP
Ik heb ooit een FM transmitter gebruikt, maar de kwaliteit was bedroevend.GerkeP schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:55:
Iemand die een oplossing heeft voor de ontbrekende aux aansluiting in de e-niro?
Bluetooth transmitter werkt helaas niet.
En met alle FM transmitters zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik wil heel graag mijn discman en walkman gebruiken in de auto.
Wie heeft de gouden tip ?
Oh ja, het liefste een met gewoon 5 volt, zodat deze op de usb aangesloten kan worden, want de 12v socket heb ik al in gebruik en geen ruimte meer voor een splitter.
Natuurlijk kan dat, maar ik wil juist af van dat gestream.multikoe schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:08:
[...]
Ik heb ooit een FM transmitter gebruikt, maar de kwaliteit was bedroevend.
Beetje flauw advies misschien, maar zelfs met mijn afwijkende muzieksmaak (althans: volgens mijn vrouw en mijn zoon....) kan ik vrijwel alle muziek die ik ooit leuk vond via Spotify afspelen.
GerkeP
Ik begrijp het. In mijn vorige auto had de ingebouwde radio ook geen aux. Maar ook geen Bluetooth. Ben ook heel lang op zoek geweest naar een goede oplossing maar die (dus) niet gevonden. Succes!GerkeP schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:12:
[...]
Natuurlijk kan dat, maar ik wil juist af van dat gestream.
Ik heb hier ruim 5000 cd's en een paar honderd cassettes.
Het is dat een platenspeler in de auto net te ver gaat, anders zou ik dat zelfs nog wel willen.
En ja, ik kan mijn LP's ook digitaliseren en opnemen op WAV, maar de vraag is een alternatief voor de ontbrekende AUX input
There are no secrets, only information you do not yet have
Met een Bluetooth streamer gebruik je de aux-ingang daarvan en stream je naar het multimediasysteem van de auto: https://www.bol.com/nl/nl...0000007396581/#modal_openGerkeP schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:12:
[...]
Natuurlijk kan dat, maar ik wil juist af van dat gestream.
Ik heb hier ruim 5000 cd's en een paar honderd cassettes.
Het is dat een platenspeler in de auto net te ver gaat, anders zou ik dat zelfs nog wel willen.
En ja, ik kan mijn LP's ook digitaliseren en opnemen op WAV, maar de vraag is een alternatief voor de ontbrekende AUX input
Die heb ik al gehad en retour gestuurd. Dat werkt helaas niet met de Kia.Frij5fd schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:34:
[...]
Met een Bluetooth streamer gebruik je de aux-ingang daarvan en stream je naar het multimediasysteem van de auto: https://www.bol.com/nl/nl...0000007396581/#modal_open
GerkeP
Hier ook geen verbinding mogelijk (kia connect), dus ik gok een storing bij Kia? Komt in mijn ervaring niet vaak voor, soms hapert de app een keer maar verbindt ie na nog een poging wel... nu al de hele avond niet.zeroday schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:33:
nooooit last van dat de Kia Connect en/of UVO app het niet doet
totdat ik hem vanavond moet gebruiken om een adresje naar de auto te sturen ..
Damn ..
Zoiets misschien? Kleine kans, maar ook een kleine prijs.GerkeP schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:36:
[...]
Die heb ik al gehad en retour gestuurd. Dat werkt helaas niet met de Kia.
Ik heb nu 6 verschillende BT streamers geprobeerd, en die willen prima koppelen met een BT speaker of stereo installatie, maar niet met de Kia helaas.
Ik ben dus echt op zoek naar een FM transmitter.
Als ik naar media ga kan ik gewoon bluetooth aanzetten om vervolgens via iedere bron met bluetooth te streamen.GerkeP schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:55:
Iemand die een oplossing heeft voor de ontbrekende aux aansluiting in de e-niro?
Oh ja, het liefste een met gewoon 5 volt, zodat deze op de usb aangesloten kan worden, want de 12v socket heb ik al in gebruik en geen ruimte meer voor een splitter.
[Voor 4% gewijzigd door MatMich op 21-03-2023 00:04]
De CD's zou ik omzetten naar een lossless formaat dat de auto ondersteunt (FLAC?) op een portable harddisk of SSD. Lijkt mij toch wat handzamer en bovendien betere kwaliteit?GerkeP schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:12:
[...]
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Ik heb ook sinds gisteravond een Network error in de app. Ik heb dat wel vaker, maar deze duurt wel erg lang....zeroday schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:33:
nooooit last van dat de Kia Connect en/of UVO app het niet doet
totdat ik hem vanavond moet gebruiken om een adresje naar de auto te sturen ..
Damn ..
Is dit iets voor je?GerkeP schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:55:
Inderdaad verbazingwekkend dat de storing zelfs nog deze ochtend door ettert ..multikoe schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 07:14:
[...]
Ik heb ook sinds gisteravond een Network error in de app. Ik heb dat wel vaker, maar deze duurt wel erg lang....
There are no secrets, only information you do not yet have
GerkeP
Rokil
Los van wat mensen vinden van het merk of zijn eigenaar, de Tesla-app is bijzonder goed, werkt altijd en is snel.rokil schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:51:
Hier ook alweer 3 dagen geen verbinding met de app.
Gisteren moest de auto laden wat volgens het dashboard ongeveer 4 uur zou duren. Geen verbinding, dus na 4 uur maar naar de auto gelopen in de stromende regen gedurende 10 minuten. Blijkt dat er (waarschijnlijk) kort na mij ook iemand is gaan laden, waardoor de paal maar de halve laadsnelheid per aansluiting geeft. Het duurde dus nog ruim 2 uur, dus maar weer 10 minuten door de stromende regen teruglopen en 2 uur later weer uiteraard![]()
Zou dit bij Tesla ook zou beroerd werken?
Dat is natuurlijk vervelend, maar zo vaak komt dit toch niet voor? De app hapert bij mij ook wel eens, maar het heeft nog nooit tot vervelende situaties geleid.rokil schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:51:
Hier ook alweer 3 dagen geen verbinding met de app.
Gisteren moest de auto laden wat volgens het dashboard ongeveer 4 uur zou duren. Geen verbinding, dus na 4 uur maar naar de auto gelopen in de stromende regen gedurende 10 minuten. Blijkt dat er (waarschijnlijk) kort na mij ook iemand is gaan laden, waardoor de paal maar de halve laadsnelheid per aansluiting geeft. Het duurde dus nog ruim 2 uur, dus maar weer 10 minuten door de stromende regen teruglopen en 2 uur later weer uiteraard![]()
Zou dit bij Tesla ook zou beroerd werken?
Kan je überhaupt wel met enig apparaat via Bluetooth verbinden met je auto en daarna geluid uit de speakers krijgen? Ik bedoel: is de Bluetooth in je auto misschien gewoon kapot?GerkeP schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:36:
Ik heb nu 6 verschillende BT streamers geprobeerd, en die willen prima koppelen met een BT speaker of stereo installatie, maar niet met de Kia helaas.
Bluetooth werkt gewoon, maar niet met een bluetooth transmitter. Telefoon is ook gewoon gekoppeld.JeroenE schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:34:
[...]
Kan je überhaupt wel met enig apparaat via Bluetooth verbinden met je auto en daarna geluid uit de speakers krijgen? Ik bedoel: is de Bluetooth in je auto misschien gewoon kapot?
GerkeP
Gewoon de eerste de beste bij tankstation of Marktplaats. De FM radio werkt bij alle Niro’s wel.GerkeP schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:47:
[...]
Bluetooth werkt gewoon, maar niet met een bluetooth transmitter. Telefoon is ook gewoon gekoppeld.
Maar goed, ik stel de vraag wel ergens anders, want kennelijk leest men niet wat ik inmiddels geschreven heb
De enige oplossing voor mijn vraag is een FM transmitter, en dat zoek ik, geen digitaliseren naar FLAC of andere formaten, een FM Transmitter waar ik de walkman en discman op aan kan sluiten en die usb powerd is
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Ja, maar ik heb dus nog niet een gevonden die USB powered is, alleen maar met 12V aanstekerplug, en die kan ik dus niet meer kwijtkdeboois schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:03:
[...]
Gewoon de eerste de beste bij tankstation of Marktplaats. De FM radio werkt bij alle Niro’s wel.
GerkeP
Die zullen er nauwelijks zijn. Primaire doel is een USB Charger van de 12V maken. Lekker verder zoeken en de Niro groep er niet mee lastig vallen.GerkeP schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:07:
[...]
Ja, maar ik heb dus nog niet een gevonden die USB powered is, alleen maar met 12V aanstekerplug, en die kan ik dus niet meer kwijt
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
En inmiddels een gevonden die ik ga testen.kdeboois schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:18:
[...]
Die zullen er nauwelijks zijn. Primaire doel is een USB Charger van de 12V maken. Lekker verder zoeken en de Niro groep er niet mee lastig vallen.
GerkeP
Ik probeer alleen maar een alternatieve oplossing te vinden, sorryGerkeP schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:47:
Bluetooth werkt gewoon, maar niet met een bluetooth transmitter. Telefoon is ook gewoon gekoppeld.
Maar goed, ik stel de vraag wel ergens anders, want kennelijk leest men niet wat ik inmiddels geschreven heb
Ik ben ook heel blij met alle meedenkers 👍JeroenE schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:27:
[...]
Ik probeer alleen maar een alternatieve oplossing te vinden, sorry
De meeste "speakers" kunnen niet van meerdere apparaten tegelijk geluid produceren. Heb je geprobeerd om alleen je BT transmitter te koppelen en alle andere BT verbindingen van telefoons etc uit te zetten?
GerkeP
Gewoon lekker blijven vragen hier! Er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoordenGerkeP schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:22:
[...]
En inmiddels een gevonden die ik ga testen.
En hoezo de Niro groep lastig vallen?
Gezien het aantal PB's ben ik zeker niet de enige die dit zoekt
Morgen krijg ik deze binnen, ik zal me weer melden als dit werkt (zal gelijk een review maken).
https://www.bol.com/nl/nl...ll/9300000044717228/?s2a=
Vorig jaar ongeveer 80 euro voor een E-Niro ‘20.ningalloon schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:27:
Ik heb geen mykia.
KIA doet geheimzinnig over wat een kleine beurt kost voor een MY19.
KIA chat zegt het niet en verwijst je naar een dealer en de dealer zegt pas als je een afspraak maakt en ter plaatse komt krijg je de prijs te horen.
Iemand hier die het mag zeggen?
Deze kerel weet heeel veel...ningalloon schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:27:
Ik heb geen mykia.
KIA chat zegt het niet en verwijst je naar een dealer en de dealer zegt pas als je een afspraak maakt en ter plaatse komt krijg je de prijs te horen.
[Voor 5% gewijzigd door Card Nox op 21-03-2023 20:35]
Volgens de KIA dealer kunnen ze voor een import auto geen mykia account aanmaken.Card Nox schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:34:
[...]
Deze kerel weet heeel veel...
ps. waarom geen mykia aanmaken, dan heb je alles compleet inzichtelijk.
Ik heb voor een MY19 verleden december € 81,06 betaald voor een kleine beurt en € 9,50 voor de gelijktijdige APK. KIA de Beer in Rdam. Kon er op wachten met een heerlijk kopje koffie.ningalloon schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:27:
Ik heb geen mykia.
een my19 al apk in 2022?joepie de p schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:54:
[...]
Ik heb voor een MY19 verleden december € 81,06 betaald voor een kleine beurt en € 9,50 voor de gelijktijdige APK. KIA de Beer in Rdam. Kon er op wachten met een heerlijk kopje koffie.
[Voor 12% gewijzigd door eltron op 21-03-2023 23:08]
Hij is uit feb 2019. Hij moest dus normaliter in feb 2023 voor de APK op. Je mag de APK uiterlijk 2 maanden voor de feitelijke afloopdatum uitvoeren. De volgende onderhoudsbeurt zou pas in juni 2023 zijn en zo heb ik een extra bezoek aan de dealer voorkomen.eltron schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 23:05:
[...]
een my19 al apk in 2022?
je hebt toch 4 jr de tijd?
is dat dan niet 9,50 in het water gegooid?
of is tie al van 2018?
Ik heb ook my19 maar die is keurig in 2019 afgeleverd (al had ik hem in 2018 al besteld).
Ik weet niet of jouw situatie anders is, maar voor mijn MY20 heb ik bij de eerst volgende beurt na import de auto door de dealer laten aanmelden bij Kia Nederland (kostte uit mijn hoofd iets van €35). Dit was nodig voor door laten lopen van de garantie en daarna heb ik hem gewoon kunnen aanmelden bij mijnKia.ningalloon schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:47:
[...]
Volgens de KIA dealer kunnen ze voor een import auto geen mykia account aanmaken.
Die kerel weet helaas niet de prijzen van 2023
[Voor 3% gewijzigd door Thalaron op 23-03-2023 03:49]
X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp
[Voor 80% gewijzigd door Thalaron op 23-03-2023 07:39]
X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp
Is dat bij de nieuwe Niro EV, dat hij slechts met 0,5 kW per uur laadt als je de auto niet op slot hebt?DutchKel schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 04:53:
@Thalaron probeer eens te laden aan een publieke laadpaal. Je hebt de auto toch wel afgesloten? Als de auto op slot zit dan gaat die pas echt opladen. Je kunt op het dashboard zien met hoeveel kW die oplaad. Is de auto niet op slot dan is dat 0,5kW per uur.
Ook kan ik je aanraden om de app Kia Connect op de telefoon te installeren en te gebruiken. Die geeft ook informatie over het laden aan (en ook als de auto niet op slot staat).
Ik zou in elk geval 2 dingen even checken:Thalaron schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 03:47:
Beste mede Tweakers,
Wij hebben sinds begin deze maand een Kia Niro (Lease via Arval). Wij merken dat het laden echter niet helemaal soepel verloopt. We hebben de Niro een keer volledig opgeladen teruggehaald bij een openbare laadpaal. Alle andere keren lijkt hij amper te willen laden. Denk aan een werkdag/nacht aan de lader en dan van 140KM bereik naar 180/200KM (van de circa 400/450KM).
Nu hebben we sinds vandaag een laadpaal, en ik heb de Niro hierna aan de lader gehangen met circa 40% lading over. Nu zie ik via de (erg brakke) site/app van BlueCurrent het volgende;
[Afbeelding]
Gezien dit probleem op meerdere plekken voorkomt lijkt het mij aannemelijk dat het probleem niet bij de (verschillende) laadpunten ligt(?). Iemand die hier kan bevestigen of het aan de auto zelf of iets anders kan liggen?
Dit is onze 1e EV. Benzine tanken dat mislukt is een stuk minder moeilijk te beoordelen![]()
Alvast bedankt voor het meedenken!!
PS: De Niro bevalt buiten bovenstaande gedoe érg goed! Zeker komende van een Toyota Yaris (benzine) is dit een enorme stap vooruit in comfort
Rokil
Dat is ook bij de MY20. Druk maar eens op de openen knop van de afstandsbediening. Je ziet dan direct dat het laden naar 0,5kW gaat.bnwgraaf schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 06:26:
[...]
Is dat bij de nieuwe Niro EV, dat hij slechts met 0,5 kW per uur laadt als je de auto niet op slot hebt?
Bij mijn e-Niro my20 hoeft de auto niet op slot te zijn om maximale laadsnelheden te bereiken.
Of wat me veel logischer lijkt een 1 fase laadpaal.rokil schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:44:
10 uur laden om 37 kWh in de accu te krijgen zal dan geen niro ev zijn, maar waarschijnlijk de 1 fase e-niro!?
[Voor 15% gewijzigd door DutchKel op 23-03-2023 09:26]
Ah, daar zit het verschil. Het gaat er dus niet om of de auto op slot is, maar of de stekker vergrendeld is!DutchKel schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:25:
[...]
Dat is ook bij de MY20. Druk maar eens op de openen knop van de afstandsbediening. Je ziet dan direct dat het laden naar 0,5kW gaat.
Mijn uitspraak was alleen niet 100% volledig. Het gaat erom of de laadkabel vergrendeld is of ontgrendeld. Als je de auto opent dan opent hij ook de laadklep en de kabel. Echter wordt deze na 15 seconden weer op slot gezet waardoor de auto weer op de maximaal mogelijke snelheid kan laden.
[...]
Of wat me veel logischer lijkt een 1 fase laadpaal.
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details