Vraag die ik niet via zoeken kon terugvinden:
Wij zijn in de markt voor een EV en hebben sinds april vorige jaar een Kona EV (2022 model) in bestelling staan. Sinds de leverdatum nu alweer verlegd is van een harde belofte voor augustus-2022 naar "zeker wel voor het einde van het jaar" in een "mogelijk Q2-2023", zijn we verder aan het kijken.
Oog is nu gevallen op een jong gebruikte Kia e-Nero Vision uit 2021, uit Duitsland. Dealer onderhouden met bestempelde dealer-onderhoudsbeurten.
Voor zover ik mij heb kunnen inlezen, heb ik begrepen dat de garantie (over de grens) overdraagbaar is. Iemand hier ervaring mee?
Tweede vraag gaat over de pakketten. De auto heeft de volgende pakketten (geel):
En is daarmee volgens mij vergelijkbaar met de Dynamic-line met zelfs wat extra opties.
Enige wat de duurste Duitse variant (Spirit) heeft is:
- LED pakket
- Elektrische voorstoel
- Parkeersensoren voor
- JBL speakers
Nu dan de vraag:
Volgens mij Is de LED verlichting ("Frontscheinwerfer mit LED-Technologie") een compleet andere koplamp unit, correct? Is de lichtopbrengst vele malen beter dan de standaard koplamp? Op Google kom ik alleen berichten tegen dat de lichtopbrengst zo bar-slecht is bij het standaard model. Is dit simpelweg op te lossen door een andere LED-bulb erin te zetten?
Of is dat LED pakket (690, zal wel excl montage) achteraf ook te plaatsen?
:fill(white):strip_exif()/f/image/s3F8O56rihuwH48AjT2Ph3xx.png?f=user_large)
Kan helaas geen vergelijking vinden van beide modellen naast elkaar.