Graag deel ik mijn eerste ervaringen met de nieuwe Niro EV.
Ik heb 27-10-22 een Niro ev dynamic line in interstellar grey weten te bemachtigen. Op 6-10-22 aantal kia dealers gebeld met de vraag of ze er snel een konden leveren. Ongeacht kleur of dynamic line of dynamic plus line. De auto dealers bestellen blijkbaar zonder nog een klant te hebben een aantal auto's en soms zijn ze dus nog niet vergeven. Ik heb geluk gehad denk ik. Misschien komt het omdat het de meest basic versie is.
Ik ben zeer tevreden over het rijgedrag van de auto. Ook de lane assist en andere rij hulp functies zijn echt fijn.
Ik heb wel al twee mindere ervaringen met de auto.
1.Ik heb gisteren, dus 31-10-22 voor het eerst de zombie stand gehad. De auto voorverwarmd via de app en nadien dus geen mogelijkheid om de auto in R of D te zetten. Zeer frustrerend. Ik kon gelijk de eerste dag op het werk, uitleggen dat ik toch de oude gare Peugeot van mijn vrouw mee had omdat ik mijn nieuwe auto niet aan de praat kreeg..
15 minuten nadat ik was vertrokken kreeg ik van mijn vrouw te horen dat de auto weer normaal werkte.
Kia dealer gebeld; is een bekend probleem en er wordt aan een firmware update gewerkt. Maar nog onduidelijk wanneer die er gaat komen.
2. Daarnaast werkt de verwarming zeer onvoorspelbaar. Ik krijg het niet goed warm gestookt. Zelfs al zet ik de thermostaat op 27 graden er blijft koele lucht uit de ventilatoren komen. In de automtische stand maar ook in de manual stand.
De auto geeft bij de diagnostics geen enkele foutmelding.
Over beide problemen wordt ook geschreven op het speakev.com forum.
Beiden lijken een software matig probleem. Zal wel opgelost worden maar de wittebroodsweken met mijn nieuwe auto zijn nu toch al wel voorbij na 5 dagen.
Hebben andere forum bezoekers dezelfde bevindingen?
[
Voor 9% gewijzigd door
Komtix op 01-11-2022 15:29
]