Ik neem dit soort onderzoeken ook altijd met een korreltje zout. Maar inderdaad hoe harder je rijd, hoe sneller de batterij leeg is dat weten we ondertussen allemaal wel.multikoe schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:22:
[...]
Ik heb altijd meer vragen dan antwoorden na zo'n test![]()
- Hebben ze een rondje kunnen vinden in Nederland waar je een uur lang 130 km/h kunt rijden?
- Ze noemen twee temperaturen, dat is verwarrend. Want hebben ze de 100 km/h test dan overdag en de 130 km/h test 's avonds gedaan? Of hebben ze de testen op hetzelfde tijdstip gedaan. Dat is best belangrijk want het verbruik hangt ook erg sterk af van de buitentemperatuur.
Los van dat: het verschil in verbruik verbaast me niet.
Leuk weetje: Gerekend met 0,70 ct/kWh scheelt dat meer dan vijf euro per 100 km (24 kWh-16 kWh=8 kWh).
Je zult maar je auto thuis moeten opladen en geen zonnepanelen hebben of een baas die het opladen vergoed. Je betaalt je eigen helemaal scheel met de huidige energieprijzen. Althans mensen met een variabel energiecontract. De kosten voor openbaar laden zijn ook fors aan het stijgen. Maar wellicht is dit een beetje off topic.
[ Voor 4% gewijzigd door glas86 op 23-09-2022 15:43 ]
/f/image/04d6oL9rCzT86fJvfSkQ8TvB.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qLtlDPdqq5qZcyELEewVi37V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6XeQDyexz4SCeBUMWQkLw49t.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5wVsqnFvFm0MCtKWMK3fvq7W.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cGFJN6i0TLg3kRhuThfFVjFQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/a9OpzUq3lvTzX30GYmVkguzu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/l0RFaIqcDJBipUU3Dj2rswX6.jpg?f=fotoalbum_large)