• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-01 15:54

GVR

gjcvro schreef op donderdag 1 september 2022 @ 22:29:
Laat ik het zo stellen, ik kan blindelings op 100 meter afstand horen dat er een Niro aan het achteruitparkeren is. Dat is me nog niet gelukt bij een Tesla of Polestar of ID3. Dus ik denk persoonlijk dat ze bij KIA een beetje zijn doorgeschoten.
2 deuren verderop een Kona en de buurman 3 deuren verderop de ev6, met dat geping vraag ik me altijd af of mijn auto snachts van de oprit verdwijnt of dat het toch een van de buren is 😝.

Nog steeds het eerste knopje wat ik uitzet als ik ga rijden: Vess. Alleen als ik ergens rij waar ik denk dat het nut heeft gaat ie even aan.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:53
gjcvro schreef op donderdag 1 september 2022 @ 22:29:
Laat ik het zo stellen, ik kan blindelings op 100 meter afstand horen dat er een Niro aan het achteruitparkeren is. Dat is me nog niet gelukt bij een Tesla of Polestar of ID3. Dus ik denk persoonlijk dat ze bij KIA een beetje zijn doorgeschoten.
En ook direct waarom na "Start/Stop" indrukken de 2e knop standaard VESS (uitzetten) is bij mij. Leuk dat ze een geluidje wilden doen, maar standje vrachtwaggel zonder demper is iets teveel van het goede.

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:48
Ohhh nee.... Dat bedoelde ik dus, daar komt weer de hele vess discussie los! >:)

• multikoe
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 09:28
richy3908 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 22:44:

Maar ik viel ook een beetje over je argument dat het geen onveilige situaties oplevert zonder VESS en daar heb ik zo mijn twijfels over. Elektrische snorscooters zijn nog erger, die hoor je echt niet tot ze langs je voorbij zoeven en die dingen zou wat mij betreft een verplichte VESS ook niet misstaan. Maar inderdaad, kijk dan naar alle vervoermiddelen, van klein tot groot en ongeacht hoe ze worden aangedreven.
Ik geloof niet dat ik dat gezegd heb. Elke waarschuwing aan voetgangers is natuurlijk positief, maar ik probeerde te onderbouwen dat die veiligheid kennelijk niet hoog op de lijst stond toen de EU deze maatregel invoerde òf de veiligheid wordt er niet veel mee verhoogd. Misschien dat dat laatste is waar je over viel. Ik ben daar overigens persoonlijk ook van overtuigd: bij snelheden onder de 25 km/h is er maar erg weinig gevaar voor voetgangers en maatregelen hebben dan ook maar weinig effect.

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-01 10:49
Als voetgangers en andere weggebruikers het leven eens wat vaker met eigen ogen aanschouwen ipv via het scherm van hun smartphone hebben we ook minder artificiële geluidjes nodig.

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-01 16:29
GVR schreef op donderdag 1 september 2022 @ 22:57:
[...]

2 deuren verderop een Kona en de buurman 3 deuren verderop de ev6, met dat geping vraag ik me altijd af of mijn auto snachts van de oprit verdwijnt of dat het toch een van de buren is 😝.
Links een buurman met een 'sportieve' uitlaat onder zijn Audi, achter iemand met een zware toermotor. Deze hoor je 's ochtends nog op een km afstand. Dan valt de VES nog wel mee.

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:47
Kia bouwt voor alle makten dezelfde VESS in:
"The so-called "quiet car" rule requires electrified vehicles to emit noises at speeds up to 18.6 mph as a warning to pedestrians and cyclists."
In de VS is die 30 km/h kennelijk de eis.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:36

Damian

Insane Obtrusion

Peter-036 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:53:
Kia bouwt voor alle makten dezelfde VESS in:
"The so-called "quiet car" rule requires electrified vehicles to emit noises at speeds up to 18.6 mph as a warning to pedestrians and cyclists."
In de VS is die 30 km/h kennelijk de eis.
Dat het er moet is een regel ja, maar over volume zeggen ze weinig volgens mij :P

Die Kona's en Niro's zijn echt facking luid :P Dat mag echt wel een tandje lager van mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Damian op 02-09-2022 09:09 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Dennis 1
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 19:33
Damian schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:08:
[...]

Dat het er moet is een regel ja, maar over volume zeggen ze weinig volgens mij :P

Die Kona's en Niro's zijn echt facking luid :P Dat mag echt wel een tandje lager van mij.
Absoluut mee eens! 💪😁

• DonJuape
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

Damian schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:08:
[...]

Mogelijk helpt een weerstand in de + naar de speaker zoals in deze draad besproken wordt: https://www.kianiroforum....e-is-too-loud.9092/page-6

Ik ga dat niet doen want lease.

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

DonJuape schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:32:
[...]

Mogelijk helpt een weerstand in de + naar de speaker zoals in deze draad besproken wordt: https://www.kianiroforum....e-is-too-loud.9092/page-6

Ik ga dat niet doen want lease.
hehe nee idem :P

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:53
Pffff, waar mensen zich al niet druk om (kunnen) maken ;)

• grlk
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:37
Heb zelf maar een Vess knop geinstalleerd, wel zo sociaal als je 's avonds laat de auto in een parkeervak probeert te wurmen.

Het gebong is inderdaad irritant en niet verplicht. Een e208 maakt bijvoorbeeld pas geluid wanneer de auto rolt, richting maakt niet uit.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:01
Console cover van Ali binnen. Auto komt over 4 weken dus weet nog niet hoe het past, maar ziet er wel mooi uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQmhzz8I4tBLDobSWk-HHYdgkPM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X4I7Ak1cINYMWS9UhE2IhIXy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_wMMerksxgshGCJBc3DqMntkBW8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PTK6r2uDkhZcXj0J0294OBWb.jpg?f=fotoalbum_large

Haters everywhere but I don’t really care

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
henkNL schreef op woensdag 4 september 2019 @ 19:51:
Vandaag de Kia opgehaald, @CyBeRSPiN in de TS mag ie op 'geleverd' komen te staan :)
Eerste ervaring is erg goed!

Nog nooit eerder met adaptive cruise control gereden, deze stond bij aflevering dus aan (kan ie ook uit?), en dat werkt erg prettig.
De stoelen zitten goed en ook goed verstelbaar, met lendesteun.
De wegligging/vering is ook goed voor een auto van 1700kg.
Het touchscreen werkt lekker soepel en snel, echter vind ik het display wat somber aandoen kwa kleuren, veel zwart/wit gebruik, dit in tegenstelling tot het teller gedeelte.

Ik heb de voorkeur om te navigeren met Google Maps, dus ook mijn telefoon met Android auto gekoppeld, en AA aan de voorkeur-toets (de * op het dashboard) toegewezen zodat ik vanuit elk menu hier direct naar toe kan. Dit werkt gewoon goed.
Helaas kan ik nu niet tegelijk van USB-stick muziek afspelen. Is er nog een andere USB aansluiting voor media? Anders zal ik de muziek toch op mijn telefoon moeten zetten. (of een usb hub misschien?)

Tot nu toe een heerlijke auto!
henkNL schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 15:58:

Vandaag precies een jaar en 20k km's verder, het blijft een geweldige auto :)
Afgelopen jaar 1x een onverklaarbare foutmelding gehad, verder totaal geen issues.
Accu vermindering niets van kunnen merken.
henkNL schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:32:
Vandaag precies 2 jaar en 45000 km's verder.
Nogsteeds een heerlijke auto!
Het laatste jaar geen issues, geen kraakjes, gewoon rijden.
De accu doet het nog net als toen hij nieuw was.
Vandaag is de E-Niro my19 precies 3 jaar en zo'n 65000km verder.
Afgelopen jaar in de sneeuw gereden, weggedrag is heel prima daarbij.
Deze zomer met dakkoffer op vakantie (in NL) geweest en dat beviel ook goed.

Gelukkig mag ik m nog 2 jaar doorrijden met 4% in de lease.
Het kan door de warme zomer komen, maar het lijkt alsof de accu steeds beter gaat werken.
Ik rij netjes en haal daarbij 500 echte (snelweg en stad) kilometers.

Al met al een heerlijke werk en gezinsauto!

🚗 Tesla M3H 2024 | ☀️ 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | 🚿 QB1-16 | ❄️ MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | 🏍️ Honda CBF600SA - 2005 |🔋HomeWizard 2x2,7=5,4kWh

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:47
henkNL schreef op zondag 4 september 2022 @ 20:25:
[...]

[...]

[...]

Vandaag is de E-Niro my19 precies 3 jaar en zo'n 65000km verder.
Afgelopen jaar in de sneeuw gereden, weggedrag is heel prima daarbij.
Deze zomer met dakkoffer op vakantie (in NL) geweest en dat beviel ook goed.

Gelukkig mag ik m nog 2 jaar doorrijden met 4% in de lease.
Het kan door de warme zomer komen, maar het lijkt alsof de accu steeds beter gaat werken.
Ik rij netjes en haal daarbij 500 echte (snelweg en stad) kilometers.

Al met al een heerlijke werk en gezinsauto!
Ik zit op 3,5 jaar en 50k km nog steeds fijne auto. Geen echte irritaties behalve dan het volkslied maar dat hoor ik steeds minder.
Afgelopen jaren nauwelijks meer gereden van 30K per jaar 2k per jaar. :'(

Heb nog een nissan leaf die in maart 5 jaar is en eruit mag. Komt een MG4 voor terug zie er erg na uit.

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-01 14:04
Hier vandaag na 3,5 jaar de 100.000 aangetikt. Tot zover alleen 2x banden vervangen, 1x de 12V accu, 1x stuurlager, paar keer een interieurfilter en DOT-olie. Ikzelf rij door thuiswerken niet zo veel meer maar er zijn nog 2 chauffeurs in huis.

Niets te merken aan actieradius of laadcurve.

• gjcvro
  • Laatst online: 23:49
Vaevictis_ schreef op zondag 4 september 2022 @ 21:11:
[...]

Ik zit op 3,5 jaar en 50k km nog steeds fijne auto. Geen echte irritaties behalve dan het volkslied maar dat hoor ik steeds minder.
Afgelopen jaren nauwelijks meer gereden van 30K per jaar 2k per jaar. :'(

Heb nog een nissan leaf die in maart 5 jaar is en eruit mag. Komt een MG4 voor terug zie er erg na uit.
MG4?

• njiwedu0b
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:09
Ik moest ook even Google'n, maar geen slecht alternatief voor een Leaf. :-)

https://ev-database.nl/au...4-Electric-Standard-Range

• gjcvro
  • Laatst online: 23:49
njiwedu0b schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:02:
[...]

Ik moest ook even Google'n, maar geen slecht alternatief voor een Leaf. :-)

https://ev-database.nl/au...4-Electric-Standard-Range
Ja, kende de auto al wel, maar kreeg de indruk dat hij al besteld was, wist niet of dat al mogelijk was..

• Vaevictis_
gjcvro schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:26:
[...]

Ja, kende de auto al wel, maar kreeg de indruk dat hij al besteld was, wist niet of dat al mogelijk was..
Is nog niet bestelbaar maar zal deze maand wel komen. Ik ben echt heel benieuwd reviews op YT zijn erg goed. Ook RWD en flinke batterij voor prijs onder de ID3.

• eluviumw
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-11-2025
glas86 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 19:40:
[...]

Maakt de nieuwe Niro bij het achteruitrijden hetzelfde geluid als het voorgaande model?
Ja, helaas wel.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:37
grlk schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:51:
Heb zelf maar een Vess knop geinstalleerd, wel zo sociaal als je 's avonds laat de auto in een parkeervak probeert te wurmen.

Het gebong is inderdaad irritant en niet verplicht. Een e208 maakt bijvoorbeeld pas geluid wanneer de auto rolt, richting maakt niet uit.
Hoe heb je dat gedaan? Schakel je de voeding van die geluidsmodule? Ook voor het achteruitrijden?

• grlk
  • Laatst online: 18:37
CyBeRSPiN schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:03:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Schakel je de voeding van die geluidsmodule? Ook voor het achteruitrijden?
De knop is weg in MY2022, maar de draad is er nog. De blauw-zwarte naar het paneel moet even aan aarde om VESS uit (of aan) te zetten.

Hier staat een uitgebreide howto:
https://www.insideevsforu....11245/page-6#post-162153
(Even een account maken om de attachments te zien)

Ik heb de led niet aangesloten.

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:31
** Knip, offtopic. **

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 05-09-2022 21:45 ]

• richardtrip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:42
glas86 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:47:
Ik las in een review van een berijder dat de Niro al twee keer in de zogenaamde "zombie" modus was gegaan. Vergelijkbaar zoals bij de EV6. Auto komt dan niet meer in de "ready" modus. De 12 volt accu moest losgekoppeld worden om dit op te lossen. Meerdere mensen die dit ervaren hebben met de nieuwe Niro? Vind het wel zorgwekkend.
Zeker! Gelijk de 2e dag na het in gebruik nemen. Daarna altijd rustig de tijd genomen en gewacht op de Ready melding op het display voordat ik de auto in R of D zet. Dat lijkt te helpen, verder geen problemen meer ondervonden. Wel voor de zekerheid sleuteltje 10 in de auto gelegd :)

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-01 10:00
Vandaag bericht gehad dat de levering van mijn bestelde Niro EV DynamicLinePlus wederom word uitgesteld. Auto is in maart besteld maar is nog niet eens geproduceerd volgens de dealer. Verwachting is nu halverwege december. Initiele levering begon bij augustus/september. Toen werd het oktober, later november en nu zitten we alweer in december. We kunnen geen ijzer met handen breken, maar ben wel een beetje teleurgesteld. Keuze voor deze auto is mede gevallen op het feit dat een snellere levering mogelijk zou zijn maar daar blijkt in de praktijk niet veel van over.

• multikoe
glas86 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:35:
We kunnen geen ijzer met handen breken, maar ben wel een beetje teleurgesteld. Keuze voor deze auto is mede gevallen op het feit dat een snellere levering mogelijk zou zijn maar daar blijkt in de praktijk niet veel van over.
Je hebt niets aan deze opmerking maar die leveringsproblemen spelen al sinds vorig jaar. Wie je ook heeft beloofd dat deze auto snel geleverd zou kunnen worden heeft verzuimd om daar aan toe te voegen "misschien".
Dat gezegd hebbende: de auto is wel het wachten waard :)

• glas86
multikoe schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:01:
[...]

Je hebt niets aan deze opmerking maar die leveringsproblemen spelen al sinds vorig jaar. Wie je ook heeft beloofd dat deze auto snel geleverd zou kunnen worden heeft verzuimd om daar aan toe te voegen "misschien".
Dat gezegd hebbende: de auto is wel het wachten waard :)
Het nieuwe model is pas leverbaar sinds juli/augustus. Maar snap je punt. Het gaat bij andere merken en modellen niet heel veel anders. Uiteraard is er altijd bijgezegd onder voorbehoud maar je neemt het toch mee in je uiteindelijke beslissing.

Ik geloof absoluut dat de auto het wachten waard is en ik kijk er dan ook erg naar uit. Maar wachten is lastig, zeker als het keer op keer word uitgesteld :-). Ik hoop dat ik een beetje geluk heb maar reken eigenlijk dit jaar niet meer op de auto. Balen want de fiscale bijtelling voor 2023 is minder gunstig.

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-01 21:57
glas86 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:35:
Vandaag bericht gehad dat de levering van mijn bestelde Niro EV DynamicLinePlus wederom word uitgesteld.
En het vervelende is, dat het er op een internationaal EV-forum op lijkt dat zo'n beetje alle in mei (!) bestelde Niro EV's in het Verenigd Koninkrijk al zijn uitgeleverd. Ook die met Harman Kardon systemen.
Genoemde levertijden daar, lijken in de verste verte niet op wat we hier in NL zien.

Had Boris waarschijnlijk ergens op een feestje met de baas van Hyundai/Kia toch even mooi geregeld! ;)

• glas86
TCMR schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 13:10:
[...]

En het vervelende is, dat het er op een internationaal EV-forum op lijkt dat zo'n beetje alle in mei (!) bestelde Niro EV's in het Verenigd Koninkrijk al zijn uitgeleverd. Ook die met Harman Kardon systemen.
Genoemde levertijden daar, lijken in de verste verte niet op wat we hier in NL zien.

Had Boris waarschijnlijk ergens op een feestje met de baas van Hyundai/Kia toch even mooi geregeld! ;)
Of we zien hier het verschil tussen de Nederlandse en de UK importeur :-)

• sn0pzer
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-11-2025
glas86 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:47:
Ik las in een review van een berijder dat de Niro al twee keer in de zogenaamde "zombie" modus was gegaan. Vergelijkbaar zoals bij de EV6. Auto komt dan niet meer in de "ready" modus. De 12 volt accu moest losgekoppeld worden om dit op te lossen. Meerdere mensen die dit ervaren hebben met de nieuwe Niro? Vind het wel zorgwekkend.
Helaas heb ik dit ook ondervonden. Heb de nieuwe Niro sinds vorige week woensdag, en afgelopen zondag wilde de auto opeens niet meer in de "ready" stand, ondanks een volle 12 volt accu. Na 10x de auto uit en aan te hebben gezet heb ik de auto vergrendeld en de pechhulp maar gebeld.

Ik weet niet of het komt doordat de auto een tijdje uit stond en vergrendeld was, maar terwijl ik aan de lijn hing met de pechhulp verdween het probleem opeens. Ik heb ze uiteindelijk dus niet nodig gehad gelukkig, maar wel erg vervelend en vreemd om mee te maken.

Overigens zie ik nu dat er in de Kia EV6 topic een paar tips staan om de zombie modus te voorkomen/op te lossen:

Zombie modus voorkomen
Voorkom door de volgende procedure: voet op de rem, EV-Knop (start knop), wachten op Ready en dan pas wisselen naar een versnelling.

Zombie-modus resetten
  • Uit de autostappen, vergrendelen, 5m van de auto gaan en weer instappen. Procedure vervolgens volgen voor het starten
  • Min-pool accu 12V los koppelen (dopsleutel 10 voor nodig)
  • Bij melding dat de sleutel niet herkent wordt. Voet op de rem en EV-knop indrukken met de sleutel in de hand.

• Suicyder
sn0pzer schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 13:16:
[...]

Zombie modus voorkomen
Voorkom door de volgende procedure: voet op de rem, EV-Knop (start knop), wachten op Ready en dan pas wisselen naar een versnelling.
[/list]
Ik heb de oude (My'21) geen idee of deze dat ook heeft.

Maar ik denk dat ik sowieso een instapprocedure heb welke ervoor zorgt dat ik wacht tot er 'ready' is.
Open -> Instappen -> Auto aan (rem+start) -> Gordel om -> VESS uit / Auto-hold aan / CC aan-> Telefoon aansluiten voor Android Auto (Waze & Spotify) en daarna ga ik eens kijken te vertrekken (naar D of R) :P :D :+

• sn0pzer
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-11-2025
Suicyder schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 13:25:
[...]

Maar ik denk dat ik sowieso een instapprocedure heb welke ervoor zorgt dat ik wacht tot er 'ready' is.
Open -> Instappen -> Auto aan (rem+start) -> VESS uit / Auto-hold aan / CC aan-> Telefoon aansluiten voor Android Auto (Waze & Spotify) en daarna ga ik eens kijken te vertrekken (naar D of R) :P :D :+
Mijn instappprocedure is nagenoeg hetzelfde, alleen heeft de nieuwe Niro geen VESS-knop meer 8)7

De auto heeft in principe dus ruim genoeg tijd gehad om in "ready" mode te komen, en ik heb hier zelfs op gewacht voordat ik überhaupt een versnelling uitprobeerde. Helaas was dit bij mij dus niet de oorzaak :/

• multikoe
Suicyder schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 13:25:
[...]

Open -> Instappen -> Auto aan (rem+start) -> VESS uit / Auto-hold aan / CC aan-> Telefoon aansluiten voor Android Auto (Waze & Spotify) en daarna ga ik eens kijken te vertrekken (naar D of R) :P :D :+
Tussen "Auto aan" en "vertrekken" zit bij mij nog een fase dat ik een paar seconden hoofdschuddend naar alle pingeltjes en bong-geluiden luister :)

• TCMR
multikoe schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 13:43:
Tussen "Auto aan" en "vertrekken" zit bij mij nog een fase dat ik een paar seconden hoofdschuddend naar alle pingeltjes en bong-geluiden luister :)
En die kun je dus blijkbaar in de nieuwe Niro EV eindelijk uitzetten! :)

• multikoe
TCMR schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:28:
[...]

En die kun je dus blijkbaar in de nieuwe Niro EV eindelijk uitzetten! :)
Echt? Ik heb het over het orkest dat je verwelkomt als je instapt: opstartgeluidjes, riem-vast geluidjes, etc...

• eluviumw
Iemand al geprobeerd de software van de nieuwe 2022 Niro te updaten? Als ik het via de Navigation Updater doe en Niro EV (MY'22) selecteer krijg ik na het insteken van de USB stick in de auto het bericht dat de update niet compatibel is met de auto. Ben bang dat de laatste software er misschien al op staat maar ik heb nog geen full-screen Android Auto...

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-01 07:42

Griffin

Is mythical

eluviumw schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:32:
Iemand al geprobeerd de software van de nieuwe 2022 Niro te updaten? Als ik het via de Navigation Updater doe en Niro EV (MY'22) selecteer krijg ik na het insteken van de USB stick in de auto het bericht dat de update niet compatibel is met de auto. Ben bang dat de laatste software er misschien al op staat maar ik heb nog geen full-screen Android Auto...
Ik dacht dat de Niro EV qua updates OTA had en dat je dus niet zelf aan de slag hoeft met USB sticks etc.

• Peter-036
[...]

Misschien een aparte produktierun voor rechtsgestuurde auto's?

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De MY22 is nog het oude model, dus logisch dat dat niet werkt.

• eluviumw
EagleTitan schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:52:
[...]

De MY22 is nog het oude model, dus logisch dat dat niet werkt.
Ah excuses, ik was in de war geraakt door de jaartallen. Dan maar hopen dat er snel een OTA update met full-screen Android auto komt.

• Vaevictis_
Er staat ook bij de navigation updater om een sdkaart te gebruiken en geen usb stick. Ik gebruik de orginele sdcard en dat gaat altijd goed.

• EagleTitan
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:03:
[...]

Er staat ook bij de navigation updater om een sdkaart te gebruiken en geen usb stick. Ik gebruik de orginele sdcard en dat gaat altijd goed.
Maar alleen de MY19 heeft maar een SD-kaart toch?

• glas86
sn0pzer schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 13:16:
[...]

Helaas heb ik dit ook ondervonden. Heb de nieuwe Niro sinds vorige week woensdag, en afgelopen zondag wilde de auto opeens niet meer in de "ready" stand, ondanks een volle 12 volt accu. Na 10x de auto uit en aan te hebben gezet heb ik de auto vergrendeld en de pechhulp maar gebeld.

Ik weet niet of het komt doordat de auto een tijdje uit stond en vergrendeld was, maar terwijl ik aan de lijn hing met de pechhulp verdween het probleem opeens. Ik heb ze uiteindelijk dus niet nodig gehad gelukkig, maar wel erg vervelend en vreemd om mee te maken.

Overigens zie ik nu dat er in de Kia EV6 topic een paar tips staan om de zombie modus te voorkomen/op te lossen:

Zombie modus voorkomen

Zombie-modus resetten
  • Uit de autostappen, vergrendelen, 5m van de auto gaan en weer instappen. Procedure vervolgens volgen voor het starten
  • Min-pool accu 12V los koppelen (dopsleutel 10 voor nodig)
  • Bij melding dat de sleutel niet herkent wordt. Voet op de rem en EV-knop indrukken met de sleutel in de hand.
Vreselijk, dit zie ik toch wel als een bug/kinderziekte waar Kia snel iets mee moet voor zowel de (nieuwe) Niro rijders als voor EV6. Het loskoppelen van de 12 volt accu als tijdelijke optie. Het zweet breekt me al uit met mijn twee linkerhanden :-). Koppel je dit soort dingen wel terug aan de dealer?

• Vaevictis_
EagleTitan schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:10:
[...]

Maar alleen de MY19 heeft maar een SD-kaart toch?
Ja die zeker de andere weet ik niet.

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Vaevictis_ schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:17:
[...]

Ja die zeker de andere weet ik niet.
MY22 is USB

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-12-2025
Hier ook een Niro EV besteld, leverdatum nog onbekend.

Kleur Pearl black, dynamicplusline. Vond de opties in executive tegenvallen voor het geld.

Het grote wachten is begonnen... :)

• Morpheus2003
  • Laatst online: 05-01 11:56
Bert2000 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 17:24:

Kleur Pearl black, dynamicplusline. Vond de opties in executive tegenvallen voor het geld.

Gefeliciteerd! Zelfde als ons op de kleur na. Wij hebben de groene gekozen.

2 weken geleden offerte ondertekend. Toen werd gezegd ongeveer 6 maanden levertijd maar als ik de verhalen hier zo lees hou ik m’n hart vast.

• pinguins
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-11-2025
[...]

Of ze hebben per ongeluk tijdens de productie alle sturen rechts gemaakt.

e-Niro 64kWh DynamicPlusLine Rood december 2021

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23:06
glas86 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:58:
[...]

Het nieuwe model is pas leverbaar sinds juli/augustus. Maar snap je punt. Het gaat bij andere merken en modellen niet heel veel anders. Uiteraard is er altijd bijgezegd onder voorbehoud maar je neemt het toch mee in je uiteindelijke beslissing.

Ik geloof absoluut dat de auto het wachten waard is en ik kijk er dan ook erg naar uit. Maar wachten is lastig, zeker als het keer op keer word uitgesteld :-). Ik hoop dat ik een beetje geluk heb maar reken eigenlijk dit jaar niet meer op de auto. Balen want de fiscale bijtelling voor 2023 is minder gunstig.
Wij heben 28 april de DynamicPlusLine besteld en toen was de levertijd begin oktober. Begin augustus gevraagd en toen werd het November. Dit lezende zal het voor ons dus ook wel december worden. Ik ga ook niet meer vragen om teleurstelling te voorkomen. Als particuliere rijder zeg ik dan om hem maar over het jaar heen te tillen zodat we een 2023 auto hebben. Scheelt alweer bij inruil.

• multikoe
Bert2000 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 17:24:

DynamicPlusLine is een mooi pakket. Ik heb een schuifdak en daar ben ik erg blij mee. Eigenlijk het enige dat ik jammer vindt is dat de optie ontbreekt waarbij de buitenspiegels naar beneden draaien als je de achteruit inschakelt.

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:07
multikoe schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:28:
[...]

DynamicPlusLine is een mooi pakket. Ik heb een schuifdak en daar ben ik erg blij mee. Eigenlijk het enige dat ik jammer vindt is dat de optie ontbreekt waarbij de buitenspiegels naar beneden draaien als je de achteruit inschakelt.
Ik dacht dat dit altijd al standaard was.
En het is wat mij betreft niet alleen jammer maar ook raar, want kost niets, puur een softwarematige koppeling van techniek die er al in zit.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:05
@eltron, het kost niets maar is puur een marketing trucje om je voor de duurdere versie te laten kiezen. Zouden ze dit bij de DPL erbij doen gaan er minder mensen voor de Executive en dat betekend minder inkomsten. Hier zijn hele teams mee bezig om de 'juiste' balans te vinden (maw wat levert het meeste geld op).

• TCMR
multikoe schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:30:
[...]

Echt? Ik heb het over het orkest dat je verwelkomt als je instapt: opstartgeluidjes, riem-vast geluidjes, etc...
Onderste setting in dit scherm, blijkbaar. Kan het niet verifiëren, wacht nog op een bouwdatum... :/

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik zag ergens dat de Niro ev een ingebouwde dashcam heeft, klopt dat ? En is dit standaard op alle uit uitvoeringen ?

• Peter-036
TCMR schreef op woensdag 7 september 2022 @ 07:41:
[...]

Onderste setting in dit scherm, blijkbaar. Kan het niet verifiëren, wacht nog op een bouwdatum... :/
In dat scherm gaat het over de geluidjes uit het entertainmentsysteem.
Ik denk niet dat er een reguliere mogelijkheid is om de standaard waarschuwingsgeluiden van de auto zelf aan te passen of zelfs uit te zetten.

• BlietZ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-01 16:22
Hier ook wachtende, en hopende, op een 2022 levering van een Niro EV.
In Mei een Interstellar Grey DynamicPlusLine besteld met de belofte, levering in 2022.
Paar weken later de harman-kardon speakers laten vervallen zodat levering zeker weten in 2022 nog plaats kon vinden.

Deze week maar eens gebeld en de levering stond nu op januari 2023. Wat niet positief werkt op de lease regeling natuurlijk.

Volgende week was verwacht dat ze meer detail konden geven over de levering, ik ben benieuwd!

• glas86
Bert2000 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:18:
Ik zag ergens dat de Niro ev een ingebouwde dashcam heeft, klopt dat ? En is dit standaard op alle uit uitvoeringen ?
Niet in de uitvoering die naar Nederland komt. Volgens mij alleen US. Jammer wat mij betreft.

• glas86
BlietZ schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:58:
In Mei een Interstellar Grey DynamicPlusLine besteld met de belofte, levering in 2022.
Paar weken later de harman-kardon speakers laten vervallen zodat levering zeker weten in 2022 nog plaats kon vinden.

Deze week maar eens gebeld en de levering stond nu op januari 2023. Wat niet positief werkt op de lease regeling natuurlijk.

Volgende week was verwacht dat ze meer detail konden geven over de levering, ik ben benieuwd!
Zoals het er nu naar uit ziet wacht ik straks al meer dan 9 maanden op de levering van mijn auto. Het is nooit met zekerheid te zeggen maar ik reken dit jaar niet meer op de auto. Gezien de uitvoering die je besteld hebt hetzelfde is zou het me niet verbazen als je auto pas in februari/maart 2023 een keertje komt.

• Aalst13
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 26-08-2024
BlietZ schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:58:

Wij hebben een Hyundai Kona besteld in maart. Levering zou plaatsvinden in augustus, dat werd oktober, dat werd december en inmiddels kunnen ze niet meer aangeven wat de verwachting is. Alle auto's zijn momenteel niet leverbaar. Als de levering nu op januari staat, ga dan maar uit van maart of april. Wellicht nog later.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-01 12:53

Arfman

Drome!

Dat wordt nog leuk voor mensen (zoals ik) die een auto via Private Lease hebben. Nu duurt die van mij nog 4 jaar, maar het kan dus zijn dat bijvoorbeeld 1 oktober 2022 je contract afloopt, je in januari 2022 een nieuwe hebt besteld en die vervolgens pas ergens in 2023 geleverd wordt.

Vraag me af hoe dealers/leasemaatschappijen hier dan mee omgaan. Pech gehad, je zit een paar maanden zonder auto?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• EagleTitan
  • Niet online
Arfman schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:34:
Dat wordt nog leuk voor mensen (zoals ik) die een auto via Private Lease hebben. Nu duurt die van mij nog 4 jaar, maar het kan dus zijn dat bijvoorbeeld 1 oktober 2022 je contract afloopt, je in januari 2022 een nieuwe hebt besteld en die vervolgens pas ergens in 2023 geleverd wordt.

Vraag me af hoe dealers/leasemaatschappijen hier dan mee omgaan. Pech gehad, je zit een paar maanden zonder auto?
Normaal doe je je auto pas weg als je weet dat je de nieuwe kunt ophalen. Nu is het niet jouw auto, dus het is in principe je eigen verantwoordelijkheid om een auto ter beschikking te hebben. Misschien dat je coulance krijgt in de vorm van huidige auto langer rijden of tijdelijk een andere auto, maar ze zijn je niets verplicht.

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 21:53

Geen idee bij private lease maar zakelijk rijdt je over het algemeen door tot de nieuwe geleverd wordt en als dat echt niet kan om welke reden dan ook krijg je tijdelijk een andere auto tot de nieuwe geleverd wordt. Staat er niks in het contract of in de voorwaarden?

• Kremers
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 04-02-2025

Bij Justlease kun je in elk geval altijd een offerte voor overname van de leaseauto, of een verlenging aanvragen. Verwacht niet dat dat heel erg is, alleen maar meer omzet bij de leasemaatschappij lijkt me.

• glas86
Kremers schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:07:
[...]

Bij Justlease kun je in elk geval altijd een offerte voor overname van de leaseauto, of een verlenging aanvragen. Verwacht niet dat dat heel erg is, alleen maar meer omzet bij de leasemaatschappij lijkt me.
Vaak gaat je maandbedrag dan wel fors omhoog omdat de lease maatschapij van mening is dat er potentieel ineens allerlei kosten aan de auto kunnen gaan komen. Maarja aan de andere kant je moet iets natuurlijk. Auto overnemen is meestal niet wenselijk en ook vrij kostbaar zeker omdat het nog om jonge gebruikte auto`s gaat. Dan moet je financieel ook maar kunnen en willen bekostigen.

[ Voor 4% gewijzigd door glas86 op 07-09-2022 13:29 ]

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-01 10:49
glas86 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:28:
[...]

Vaak gaat je maandbedrag dan wel fors omhoog omdat de lease maatschapij van mening is dat er potentieel ineens allerlei kosten aan de auto kunnen gaan komen. Maarja aan de andere kant je moet iets natuurlijk. Auto overnemen is meestal niet wenselijk en ook vrij kostbaar zeker omdat het nog om jonge gebruikte auto`s gaat. Dan moet je financieel ook maar kunnen en willen bekostigen.
ergo: eerst vragen wat het kost om door te leasen, als dit commentaar komt (potentieel allerlei kosten...) dan kun je daar mee de prijs drukken om hem aan te schaffen

• TCMR
Peter-036 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:34:
In dat scherm gaat het over de geluidjes uit het entertainmentsysteem.
Ik denk niet dat er een reguliere mogelijkheid is om de standaard waarschuwingsgeluiden van de auto zelf aan te passen of zelfs uit te zetten.
Uit conversatie op speakEV:

Vraag: PS Does it still play the stupid music jingles on start up and shut down?
Antwoord: Happily, No. You can now turn them off. :)

Zijn er hier geen mensen met een nieuwe Niro EV die dit kunnen bevestigen?

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:39
TCMR schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:00:
[...]

Vraag: PS Does it still play the stupid music jingles on start up and shut down?

Ik heb niet de EV maar wel de nieuwe HEV en kan bevestigen dat je bij opstarten en stoppen het jingle uit kan zetten.

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-01 10:57
YouTube: 2023년형 기아 니로 전기차의 중국산 CATL 배터리팩 내부/Inside CATL battery pack of Kia N...

In dit filmpje zie je goed het accupakket van CATL in de nieuwe Niro EV.
Is zo te zien compacter dan die van SK die in de oude Niro EV zit met dezelfde capaciteit.

• Morpheus2003
  • Laatst online: 05-01 11:56
ningalloon schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:17:
YouTube: 2023년형 기아 니로 전기차의 중국산 CATL 배터리팩 내부/Inside CATL battery pack of Kia N...

In dit filmpje zie je goed het accupakket van CATL in de nieuwe Niro EV.
Is zo te zien compacter dan die van SK die in de oude Niro EV zit met dezelfde capaciteit.
Zonde van deze mooie auto! Wel interessant, dat wel.

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:05

Bij de Kia dealer kon ik een tijdelijke auto huren voor een schappelijke prijs. Moest namelijk eind januari de Leaf inleveren en kreeg de Niro pas in juli dit jaar. In de tussentijd in een hybride Niro gereden, mocht hetzelfde aantal kilometers rijden als wat in mijn leasecontract staat, maar had meer kilometers gemaakt en daar deden ze niet moeilijk over (hoefde niets extra's te betalen). Dus zou gewoon bij de dealer vragen of ze niet iets voor je kunnen regelen qua huur/short lease.

• Arfman

Arfman

Drome!

Ben benieuwd. Idee is om deze auto over te nemen na de lease maar met de huidige situatie in de wereld ben ik bang dat dat financieel niet interessant/haalbaar is. Voorlopig nog maar 4 jaar genieten van deze auto :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Midaz
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 07-03-2024

Ik private-lease op dit moment een Niro hybride via Kia zelf. Mijn contract loopt tot volgende zomer. In augustus maar eens gebeld om te informeren voor een nieuwe auto, want we willen volledig elektrisch gaan rijden. Gelijk proefrit ingepland en gereden in de nieuwe Niro ev. Reed vorstelijk! Auto is nu in bestelling ( Dynamicline cityscape green, verwachte levering april 23). Met de dealer afgesproken dat we de nieuwe auto eerder kunnen rijden als hij geleverd wordt voordat ons huidige contract afloopt, en dat we onze huidige auto kunnen blijven rijden als de levering van de nieuwe auto gaat uitlopen.

• ejtnaj
  • Laatst online: 08-12-2025

Nee joh, dit is normaal en ze nemen niet zomaar de auto in zonder oplossing. In jouw geval verwacht ik dat je huidige contract doorloopt, en in een uiterst geval heeft de dealer echt wel wat staan als tussenauto. Althans, ik heb Zeeuw & Zeeuw in Den Haag, en die denken goed mee. Ik heb een Xceed gereden voor een paar maanden voor een zachte prijs.

• multikoe
Arfman schreef op donderdag 8 september 2022 @ 07:21:
Ben benieuwd. Idee is om deze auto over te nemen na de lease maar met de huidige situatie in de wereld ben ik bang dat dat financieel niet interessant/haalbaar is. Voorlopig nog maar 4 jaar genieten van deze auto :)
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe anderen hier over denken. De auto bevalt ons vreselijk goed en ik zie zo maar aankomen dat we over drie jaar geen afscheid willen nemen. Zijn er mensen die een EV uit de lease hebben overgenomen? Indien ja: wat waren de beweegredenen?

• ejtnaj
TCMR schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:00:
[...]

Ik heb zoveel mogelijk uit gezet maar krijg nog wel de zes opstart beepjes, en nog een 'deuh-dah' ;)

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

multikoe schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:25:
[...]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe anderen hier over denken. De auto bevalt ons vreselijk goed en ik zie zo maar aankomen dat we over drie jaar geen afscheid willen nemen. Zijn er mensen die een EV uit de lease hebben overgenomen? Indien ja: wat waren de beweegredenen?
Over drie jaar is er heel veel ander leuk elektrisch spul beschikbaar, dus waarom zou je niet iets nieuws willen dan?

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:44

PeaceNlove

Deugleuter

Damian schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:55:
[...]

Over drie jaar is er heel veel ander leuk elektrisch spul beschikbaar, dus waarom zou je niet iets nieuws willen dan?
Ik zit er serieus over te denken. Redenen waarom ik mijn huidige auto zou willen overnemen:
- lagere aanschafkosten tov nieuw
- ik ken de geschiedenis van de auto
- ik ben erg tevreden met deze auto

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:39
ejtnaj schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:32:
[...]

Ik heb zoveel mogelijk uit gezet maar krijg nog wel de zes opstart beepjes, en nog een 'deuh-dah' ;)
Audio > Rijbegeleiding > Welkomsgeluid

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:09
Bestelling geplaatst!
Kia Niro EV executive edition
Mineral Blue Metalic
Levertijd Q3 2023 😅

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-01 15:55
ChiMan schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:41:
[...]

Hopelijk komt dat ook in een update voor de 'oude' e-niro.

• Suicyder
*insert shocked pikachuface*
Q3 volgend jaar, dat is toch niet leuk meer of is dit bewust?

• Arfman

Arfman

Drome!

PeaceNlove schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:03:
[...]

Ik zit er serieus over te denken. Redenen waarom ik mijn huidige auto zou willen overnemen:
- lagere aanschafkosten tov nieuw
- ik ken de geschiedenis van de auto
- ik ben erg tevreden met deze auto
Zelfde hier. Over 4 jaar zullen er vast veel betere/snellere/leukere/sneller ladende EV's zijn maar (voor nu) voldoet de Niro perfect. We hadden gehoopt hem ergens rond de 23K over te kunnen nemen (5 jaar oud dan, max. 50K op de teller). Dat is financieel voor ons goed haalbaar, je weet inderdaad wat je aan de auto hebt (zo is de onze nog nooit door de wastraat geweest, altijd goed verzorgd, laatst nog een keramische coating aangebracht) enzovoort. Alleen had ik in oktober 2021 niet verwacht dat de wereld zo naar z'n grootje zou gaan :)

• multikoe
Damian schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:55:
[...]

Het kan goedkoper zijn dan nieuw leasen. Ik heb altijd tweedehands gereden omdat het goedkoper is. Dat zal bij de e-Niro na vier jaar niet anders zijn. Dit is mijn eerste nieuwe auto, ik behoor tot het grootste deel van de bevolking dat eigenlijk nooit de luxe heeft gehad om nieuw te kopen....

• Mysticplays
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-02-2023
Mysticplays schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:06:
Ik heb vandaag zelf even met mijn dealer gebeld. Op 28-04-2022 de bestelling geplaatst voor een KIA Niro EV ExecutiveLine via mijn leasemaatschappij welke op 06-05-2022 daadwerkelijk bij de dealer is besteld.

Bij dit belletje juist het goede nieuws gehad dat mijn exemplaar een maand eerder dan verwacht aankomt (medio eind september ipv oktober). Auto is reeds gebouwd en klaar om verscheept te worden vanuit Korea. Allemaal zoete woorden dus van de dealer, hoeveel daarvan waarheid is zal de toekomst uitmaken. Het is in ieder geval een goed teken.

Wel nog van plan om na te bellen of er geen opties weg zijn gelaten a.g.v. tekorten waarvan ik nog niet op de hoogte ben gesteld (collega miste een draadloze oplader in zijn Audi). Dit was ik even vergeten in mijn belletje vandaag :P
Update: Vorige week gebeld met de dealer. Te horen gekregen dat de auto inmiddels in Rotterdam staat. Vervoer naar de dealer, rijklaar maken + softwareupdates i.v.m. recalls(?) met een geschatte afleverdatum in begin oktober. Hij komt steeds dichterbij! Al hoop ik dat er nog wat vanaf geschaafd kan worden ^^.

• glas86
Mysticplays schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:02:
[...]

Update: Vorige week gebeld met de dealer. Te horen gekregen dat de auto inmiddels in Rotterdam staat. Vervoer naar de dealer, rijklaar maken + softwareupdates i.v.m. recalls(?) met een geschatte afleverdatum in begin oktober. Hij komt steeds dichterbij! Al hoop ik dat er nog wat vanaf geschaafd kan worden ^^.
Zo, dan ben je echt een bofkont. Volgens mij worden er nog nauwelijks Executive Lines uitgeleverd. Dan heb je binnen 5 maanden je auto echt heel erg netjes. Ik ben jaloers :-). Welke dealer betreft dit?

• 2xdehelft
  • Laatst online: 07-01 12:02
Vanmorgen mijn nieuwe Niro Dynamicline in Orange Delight opgehaald. Inmiddels de eerste rit van 70KM er op zitten, wat een heerlijke auto!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-01 14:38
donald_dick schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:02:
Bestelling geplaatst!
Kia Niro EV executive edition
Mineral Blue Metalic
Levertijd Q3 2023 😅
Mag ik toch hopen van niet. Ik heb precies dezelfde besteld 2 weken geleden en levertijd is 15 - feb 2022.

[ Voor 7% gewijzigd door Giem op 08-09-2022 14:56 ]

• glas86
Giem schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:55:
[...]

Mag ik toch hopen van niet. Ik heb precies dezelfde besteld 2 weken geleden en levertijd is 15 - feb 2022.
Het is allemaal koffiedik kijken. Pas als de auto geproduceerd is en op de boot staat kunnen ze echt met zekerheid wat zeggen over de daadwerkelijke levering. Neemt niet weg dat er blijkbaar wel (forse) verschillen kunnen zitten tussen dealers. Waarom is me niet helemaal duidelijk. Zal wel te maken hebben met productie sloten o.i.d.

[ Voor 8% gewijzigd door glas86 op 08-09-2022 15:03 ]

• Eboera
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-09-2025
[...]

Ik zou jezelf niet te rijk rekenen. Mijn bestelling in maart zou eerst ook geleverd worden in september. Dat was eerst november geworden maar is nu doorgeschoven naar (waarschijnlijk) februari volgend jaar….

• ejtnaj
ChiMan schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:41:
[...]

Yes, die staat gewoon uit…

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-01 14:38
glas86 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:03:
[...]

Het is allemaal koffiedik kijken. Pas als de auto geproduceerd is en op de boot staat kunnen ze echt met zekerheid wat zeggen over de daadwerkelijke levering. Neemt niet weg dat er blijkbaar wel (forse) verschillen kunnen zitten tussen dealers. Waarom is me niet helemaal duidelijk. Zal wel te maken hebben met productie sloten o.i.d.
Ja merk ik, want de dealer in Zwolle gaf aan nog dit jaar te kunnen leveren, helaas geen dealer keuze.

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:09
[...]

We gaan het zien. Tot die tijd rijd ik een mazda 3 dus dat is geen straf.

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• pinguins
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-11-2025
[...]

Is dat er eentje met een flux capacitor? :o

e-Niro 64kWh DynamicPlusLine Rood december 2021

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:48
donald_dick schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:16:
[...]

We gaan het zien. Tot die tijd rijd ik een mazda 3 dus dat is geen straf.
Hmmm, ja, die Mazda's rijden altijd wel errug fijn (kan ik uit ervaring vertellen)....Ik ben erg blij met mijn e-Niro, maar wat betreft wegligging, stuurplezier en schakelplezier mis ik mijn Mazdaatjes wel...

• Itisme
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-02-2023
Op internet stond een advertentie van de Bovag over levering van een EV Dynamicplusline in december. Die is inmiddels ook veranderd naar ‘begin 2023’. Geduld is een schone zaak zeggen ze toch?! 😞

• glas86
eltron schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:37:
[...]

Ik dacht dat dit altijd al standaard was.
En het is wat mij betreft niet alleen jammer maar ook raar, want kost niets, puur een softwarematige koppeling van techniek die er al in zit.
In de prijslijst word nergens vermeld dat de spiegel naar de stoeprand klapt of zie ik iets over het hoofd? Toen ik een golf had was het ook optioneel. Beetje triest voor een vinkje in de boordcomputer maarja zo werkt dat tegenwoordig.

• 2xdehelft
  • Laatst online: 07-01 12:02
Hmm ik heb wel een foutje ontdekt, de automatische ruitenwisser doet niet. Kan wel de hendel op auto zetten en ook gevoeligheid 1-5 instellen. maar hoe hard het ook giet, wisser doet niets...

Hendel hoger naar stand 1/2 werkt wel.

Iemand anders hier iets van gemerkt?

• multikoe
2xdehelft schreef op donderdag 8 september 2022 @ 18:34:
Hmm ik heb wel een foutje ontdekt, de automatische ruitenwisser doet niet. Kan wel de hendel op auto zetten en ook gevoeligheid 1-5 instellen. maar hoe hard het ook giet, wisser doet niets...

Hendel hoger naar stand 1/2 werkt wel.

Iemand anders hier iets van gemerkt?
Nope. Ik heb al sinds ik de auto kocht de ruitenwissers op stand AUTO staan en dat werkt (voor mij) perfect. Heel af en toe moet ik de auto als het regent terwijl ik hem aanzetten even een zetje geven, maar verder denkt de sensor (kennelijk) exact hetzelfde als ik :)
Pagina: 1 ... 221 ... 360 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.