glas86 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:47:
Ik las in een review van een berijder dat de Niro al twee keer in de zogenaamde "zombie" modus was gegaan. Vergelijkbaar zoals bij de EV6. Auto komt dan niet meer in de "ready" modus. De 12 volt accu moest losgekoppeld worden om dit op te lossen. Meerdere mensen die dit ervaren hebben met de nieuwe Niro? Vind het wel zorgwekkend.
Helaas heb ik dit ook ondervonden. Heb de nieuwe Niro sinds vorige week woensdag, en afgelopen zondag wilde de auto opeens niet meer in de "ready" stand, ondanks een volle 12 volt accu. Na 10x de auto uit en aan te hebben gezet heb ik de auto vergrendeld en de pechhulp maar gebeld.
Ik weet niet of het komt doordat de auto een tijdje uit stond en vergrendeld was, maar terwijl ik aan de lijn hing met de pechhulp verdween het probleem opeens. Ik heb ze uiteindelijk dus niet nodig gehad gelukkig, maar wel erg vervelend en vreemd om mee te maken.
Overigens zie ik nu dat er in de Kia EV6 topic een paar tips staan om de zombie modus te voorkomen/op te lossen:
Zombie modus voorkomen
Voorkom door de volgende procedure: voet op de rem, EV-Knop (start knop), wachten op Ready en dan pas wisselen naar een versnelling.
Zombie-modus resetten- Uit de autostappen, vergrendelen, 5m van de auto gaan en weer instappen. Procedure vervolgens volgen voor het starten
- Min-pool accu 12V los koppelen (dopsleutel 10 voor nodig)
- Bij melding dat de sleutel niet herkent wordt. Voet op de rem en EV-knop indrukken met de sleutel in de hand.