• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-01 10:03
multikoe schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 07:38:
[...]

Ik herken me wel in jouw sentiment: heerlijke auto, maar qua user-interface een drama. Ik gebruik de interne navigatie wel, maar dat is meer omdat mijn Android Auto er af en toe mee stopt en dan natuurlijk net op momenten dat je het nodig hebt. De interne navigatie werkt bij mij eigenlijk altijd wel prima, maar ik gebruik dan ook nooit extra opties.
Iets dat me vlak voor mijn reis naar Zwitserland opviel: het leek wel onmogelijk om in Nederland een adres in het buitenland in te voeren. Ik heb nog niet gekeken in de handleiding, maar het lukte me, ondanks langdurig proberen niet.
Ergens kun je het land ingeven. Dan lukt het prima

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:39
Eerlijk zeggen, bij hoeveel van jullie is de autosleutel als eens uit de broekzak, langs de stoel en onder de bestuurdersstoel terecht gekomen? Het is me nu zo'n 3 keer overkomen, en ik begin het steeds meer een designfout te vinden. Mijn autosleutel zit nou eenmaal meestal in mijn rechter broekzak, en het is echt een drama om die vervolgens onder de stoel uit te vissen >_<

Ander puntje van ervaring is dat bluetooth op mijn telefoon er op een bepaald moment gewoon mee kapte. Hij verbind dan wel, maar weigert de audio op bluetooth zetten omdat er geen playable media oid is. Heb daar nog altijd niet de vinger op kunnen leggen waar het aan ligt.

Verder na 1 1/2 jaar nog steeds een fijne auto, maar er staat ook pas 8k kilometer op. Da's een nadeel van ineens nog maar twee dagen op kantoor zijn, en het kantoor is toevallig naar mijn woonplaats verplaatst, waardoor de daily commute van 80km/dag ineens nog maar 14km/dag is.
Dus daarmee van een voorspelde 20.000 - 25.000 km/jaar naar 6.000 km/jaar gegaan.

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-01 08:13
TweakMDS schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:24:
Eerlijk zeggen, bij hoeveel van jullie is de autosleutel als eens uit de broekzak, langs de stoel en onder de bestuurdersstoel terecht gekomen? Het is me nu zo'n 3 keer overkomen, en ik begin het steeds meer een designfout te vinden. Mijn autosleutel zit nou eenmaal meestal in mijn rechter broekzak, en het is echt een drama om die vervolgens onder de stoel uit te vissen >_<
Tsja wat die je aan een designfout van een broek, een betere kopen zeker.
Nog met geen enkele broek gehad, integendeel moeite om de zakdoek eruit te halen en zelfs dan valt de sleutel die erbij zit nog niet uit de rechter broekzak

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:54
Ik had laatst voor het eerst een broek waar ineens alles uit je zakken glijdt, mn mobieltje lag ineens tussen de stoel en de deur in. Volgende keer bij een nieuwe broek eerst eens testen haha.
Want ja het is echt een drama die stoel. Liggen ook al een hele berg broodkruimels onder denk ik :X
Denk dat je de stoel moet demonteren om alles echt goed schoon te maken daar onder.

@TweakMDS neem aan dat je dan op de fiets gaat ipv met de auto?
Ik ben van 30.000+km/jaar naar 5000/jaar gegaan. Ivm corona fulltime thuis gaan werken en dat blijven doen. Heerlijk. Alleen nu wel relatief duur zo'n leaseauto die nauwelijks kilometers maakt. TCO van meer dan 1 euro per gereden kilometer (en dan wordt de stroom nog vergoed), maar ik klaag verder niet. Na 3,5 jaar nog steeds dik tevreden met de e-Niro (muv van de recente navigatieupdates dan), misschien dat ik hem na de leasetermijn wel privé overneem.

[ Voor 53% gewijzigd door CyBeRSPiN op 11-08-2022 16:42 ]

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:07
Verder na 1 1/2 jaar nog steeds een fijne auto, maar er staat ook pas 8k kilometer op. Da's een nadeel van ineens nog maar twee dagen op kantoor zijn, en het kantoor is toevallig naar mijn woonplaats verplaatst, waardoor de daily commute van 80km/dag ineens nog maar 14km/dag is.
Dus daarmee van een voorspelde 20.000 - 25.000 km/jaar naar 6.000 km/jaar gegaan.
Lucky you, zou ik niet over klagen.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

• LuKiE_NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-12-2025
MajaMestreech schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:01:
Vandaag ook gereden in de KIA Niro-EV DynamicLine bij de dealer. De auto ziet er heel mooi uit en hij rijdt fantastisch. Gelukkig geen spijt deze gekocht te hebben in april als DynamicPLusLine zonder erin gereden te hebben. Wel nog 3 maandjes wachten: volgens de dealer wordt het begin November. Volgende maand eens bellen of er een chassis nummer bekend is, dan weten we meer.[Afbeelding]
Netjes, ik heb ook van de dealer gehoord dat de verwachte levertijd van week 41 van mijn witte DynamicPlusLine is opgeschoven naar november. Jammer!
Ga binnenkort wel eens een rondje proefrijden in de dynamicline omdat het nog zo lang wachten is :X

• Binky11
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-01 10:11
Ik ben ondertussen 3 maanden eigenaar van een e-Niro DynamicPlusLine. Super fijne auto, eerlijk is eerlijk. Wel lijk ik met mijn 1,95 cm steeds meer problemen te krijgen met mijn stoel vs onderrug.

Heeft iemand hier ervaring mee?

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-01 14:54
eltron schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 20:31:
[...]

Lucky you, zou ik niet over klagen.
Dus de fiets pakken :-)

Tesla Model 3 RWD (2023)

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-01 15:54

GVR

...
Jup, zo zal er vast ook nog wel een pasje tussen liggen die ik al ff kwijt ben :P
Sowieso een rotplek bij alle autos als daar wat tussenvalt.

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-01 10:00
Binky11 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 07:46:
Ik ben ondertussen 3 maanden eigenaar van een e-Niro DynamicPlusLine. Super fijne auto, eerlijk is eerlijk. Wel lijk ik met mijn 1,95 cm steeds meer problemen te krijgen met mijn stoel vs onderrug.

Heb je elektrische stoelen? Ik ben nieuwsgierig zit ongeveer op dezelfde lengte :-).

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:20

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Ja, daar heb ik (1,94m) wel ervaring mee. Voor mij geen enkel probleem met de stoel; zit heerlijk. Ik heb een MY19 met elektrisch verstelbare stoel en die is op meer punten instelbaar dan een niet-elektrische, dacht ik.
Is jouw stoel ook elektrisch? En waar heb je moeite mee?

In het begin vond ik het wel wennen wat betreft de zithoogte ten opzichte van de bovenrand van het raam. In mijn vorige auto (Citroen C5 break) was die bovenrand van het raam hoger boven mijn ogen. Door die lagere ruit heb ik eerder problemen met stoplichten, vooral die dingen die alleen midden boven de weg hangen.
En er zit een best wel grote blinde spot achter de binnenspiegel. Nu went dat na een tijdje en extrapoleren je hersenen de informatie van even daarvoor, waardoor je beter leert inschatten wat daar achter zit, maar op cruciale momenten zit ik wel even naar links en rechts te schommelen om zeker te weten dat ik niets en niemand over het hoofd zie achter die spiegel.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• richy3908
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:38
Hippe Lip schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:24:
[...]

Ja, daar heb ik (1,94m) wel ervaring mee. Voor mij geen enkel probleem met de stoel; zit heerlijk. Ik heb een MY19 met elektrisch verstelbare stoel en die is op meer punten instelbaar dan een niet-elektrische, dacht ik.

In het begin vond ik het wel wennen wat betreft de zithoogte ten opzichte van de bovenrand van het raam. In mijn vorige auto (Citroen C5 break) was die bovenrand van het raam hoger boven mijn ogen. Door die lagere ruit heb ik eerder problemen met stoplichten, vooral die dingen die alleen midden boven de weg hangen.
En er zit een best wel grote blinde spot achter de binnenspiegel. Nu went dat na een tijdje en extrapoleren je hersenen de informatie van even daarvoor, waardoor je beter leert inschatten wat daar achter zit, maar op cruciale momenten zit ik wel even naar links en rechts te schommelen om zeker te weten dat ik niets en niemand over het hoofd zie achter die spiegel.
Tip: koop een stoplichtkijker om boven aan de binnenkant van je voorruit te plakken. O.a. te koop bij Halfords voor € 4,49. Ideaal.

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:20
GVR schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:32:
[...]

Jup, zo zal er vast ook nog wel een pasje tussen liggen die ik al ff kwijt ben :P
Sowieso een rotplek bij alle autos als daar wat tussenvalt.
Je hebt hier een hulpstuk voor wat je er tussen kunt zetten ooit wel eens gezien op aliexpress. Maar inderdaad rot plek.

• eltron

Wellicht je lendesteun wat anders instellen?

• Kremers
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 04-02-2025
Hij is binnen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7WMXO6EFQFJGDYlQpFR51gZxQy0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AXBlCaHtkXGi9OHBkwzP4vwd.jpg?f=fotoalbum_large

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-01 11:56
Gefeliciteerd! Is dat de groene kleur?

• Kremers
Morpheus2003 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:31:
[...]

Gefeliciteerd! Is dat de groene kleur?
Steel Grey is dit. Eenmaal besteld had ik even spijt dat ik niet toch groen of blauw had gedaan, maar nu hij binnen is ben ik er blij mee.

En dankjewel!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:05
Strak hoor, ben benieuwd wanneer ik de eerste tegen ga komen op de openbare weg.
Nu mijn zoontje van 3 nog gaan uitleggen dat dat ook een Kia Niro is, dezelfde als papa maar dan een model nieuwer...

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-01 19:00
Gefeliciteerd! Stoere auto is het zo. Ik ben ook benieuwd naar een foto van de zijkant. Ik denk dat het grijs heel mooi kleurt bij de zwarte accenten.

[ Voor 55% gewijzigd door monica66 op 12-08-2022 17:04 ]

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-01 16:58

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Wat een heerlijk vette bak ja, dju en dan moet ik nog minimaal 12 weken wachten :/

(wel de groene :P )

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06:35
[...]

Ik heb de niet-elektrische stoelen en die zitten wat mij betreft prima.
Wat me wel al vanaf het begin opvalt is dat de bestuurdersstoel niet recht voor het stuur staat of lijkt te staan met als gevolg dat ik meer op de linker wang zit. Die zal toch al sneller slijten door het vele in- en uitstappen, maar dat wordt nog wat meer bevordert op deze manier.

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-01 21:57
Gefeliciteerd! Wij wachtenden zijn stikjaloers ;)

Voor de mensen die een Niro EV in kleur "Orange Delight" hebben besteld staan er inmiddels wat filmpjes op YouTube van een oranje EV in de UK, waarbij je de auto in "het echt" ziet, niet onder showroomverlichting:

YouTube: New Kia Niro EV 64.8 kWh 2023 (Driving. Exterior. Interior)【2023 Kia...

In een ander filmpje (van blijkbaar dezelfde maker, maar andere YT account) heet hij "red colour", maar via de Engelse RDW staat deze wel echt als 'ORANGE' op kenteken. Het is wel een "2" uitvoering, instapmodel in de UK, met matte wielkastranden en sober interieur. Maar in de UK krijg je dus ook op de "2" wel de LED projectiekoplampen. Blijft verwarrend allemaal.

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_PVQl29wKHNTLGbafBVO6chbuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k2JGZ9ANlCCB6kUujRIIS1uD.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is die van ons :)

• Kremers
Ik had die blauwe ook wel echt heel mooi gevonden ja! Ziet er goed uit.
Vooraf weet je bij blauw nooit zo wat je krijgt, als de modellen nog niet te zien zijn in het echt. Had ook dat smurfenblauw van de Hyundai Kona kunnen zijn, dan was ik minder blij geweest 😉

• Eboera
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-09-2025
Gave kleur hoor, bij dat wij die ook genomen hebben. Alleen nog even wachten voor ons, september komt de onze (als het goed is)

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-01 19:00
Heel mooi, gefeliciteerd!

[ Voor 62% gewijzigd door monica66 op 14-08-2022 13:57 ]

• tobotje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-10-2025
Voor de Facebook gebruikers heb ik deze week de NL handleiding van de nieuwe Niro EV geupload.

https://m.facebook.com/gr...rmalink/1118847178706920/

• Griffin
  • Laatst online: 08-01 07:42

Griffin

Is mythical

Kremers schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:39:
Ik had die blauwe ook wel echt heel mooi gevonden ja! Ziet er goed uit.
Vooraf weet je bij blauw nooit zo wat je krijgt, als de modellen nog niet te zien zijn in het echt. Had ook dat smurfenblauw van de Hyundai Kona kunnen zijn, dan was ik minder blij geweest 😉
Dit heb ik vaak ook met blauw, maar toen ik de proefrit had in de groene was ik verkocht. Het Cityscape Green is een aparte kleur die mij erg beviel (weer eens wat anders dan het wit/zwart/grijs)

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:49
Ach, blauw went ook wel O-)
Yacht blue e-Niro :)

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:15
Griffin schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 20:09:
[...]

Dit heb ik vaak ook met blauw, maar toen ik de proefrit had in de groene was ik verkocht. Het Cityscape Green is een aparte kleur die mij erg beviel (weer eens wat anders dan het wit/zwart/grijs)
Precies onze twijfel. Wij hebben blind besteld en daar kwam blauw uit als keuze. Groen had ook gekund

• Binky11
glas86 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:03:
[...]

Heb je elektrische stoelen? Ik ben nieuwsgierig zit ongeveer op dezelfde lengte :-).
Hé! Helaas niet. Viel net buiten het budget. Afgelopen weekend naar Ameland geweest, kussentje in de onderrug en geen last meer.

• Binky11
[...]

Hé! Helaas niet. Viel net buiten het budget. Afgelopen weekend naar Ameland geweest, kussentje in de onderrug en geen last meer. Maar vervelend is het wel. Had niet verwacht er zoveel last van te hebben

• IMusteat50
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-09-2025
Zojuist een mailtje gekregen van Kia met een nieuwe leverdatum; week 48-2022 gaat om de Niro EV DynamicPlusline. Orginele leverweek was 39-2022.

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-01 15:55
Ja, is ook mij overkomen in de korte broek met hele ondiepe zakken. Stomme designfout van mijn broek.... :P

• ptjuh89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:03
IMusteat50 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:08:
Zojuist een mailtje gekregen van Kia met een nieuwe leverdatum; week 48-2022 gaat om de Niro EV DynamicPlusline. Orginele leverweek was 39-2022.
Een uur geleden heb ik een mailtje ontvangen dat het week 50 gaat worden i.p.v. week 48. Zelfde dealer toevallig? :9

• IMusteat50
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-09-2025
ptjuh89 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:53:
[...]

Een uur geleden heb ik een mailtje ontvangen dat het week 50 gaat worden i.p.v. week 48. Zelfde dealer toevallig? :9
Kia Van Mossel Hengelo

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
wortelsoft schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:21:
[...]

Klepje van de laadkabel kan klemmen en soms gescheurd zijn. Stoel bekleding is misschien een punt om op te letten ik zie al best wat slijtage, na twee jaar / 58000km. Verder het is waarschijnlijk een 1 fase, wat als je openbaar moet laden een nadeel kan zijn, omdat ik er genoeg laadpalen heb meegemaakt die maximaal 2,6kW geven en dan duurt laden erg lang,
Yes klopt, is een 1 faselader. Maar omdat ik de auto zakelijk wil gaan rijden nog steeds interessant.
Heb ik tot jan 2025 een leuke auto die daarna er waarschijnlijk weer uit gaat ;).

Banden zal ik eens controleren. Waar haal ik de status/batterij health op?
Zit 12 maanden dealer garantie + de Kia garantie op de auto dus komt wel goed denk ik ;).

Die Mijn KIA app, werkt dat een beetje? Lees hele slechte verhalen over geen verbinding, foutmeldingen, etc. En de dealer had het er over dat ik voor die connect een apart abonnement moet afsluiten.....

nope geen signature

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-01 18:47
De 'mijn Kia' app is niet veel meer dan een "shortcut" naar de dealer, maar de Kia connect app werkt (hier) prima voor alles waar ik 'm voor nodig heb.
Adressen naar de auto/navigatie sturen, laadlimiet aanpassen, zien hoe vol de accu is, airco of kachel aan of uit zetten.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

• multikoe
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 09:28
SpaceMarine schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:24:
Die Mijn KIA app, werkt dat een beetje? Lees hele slechte verhalen over geen verbinding, foutmeldingen, etc. En de dealer had het er over dat ik voor die connect een apart abonnement moet afsluiten.....
V.w.b. dat abonnement kan ik je niet helpen, ik heb een lease-auto en daar zat het bij. Maar de Kia Connect app is voor mij wel redelijk onmisbaar. Ik gebruik hem voornamelijk om de status van laad-sessies bij te houden, de SOC af te lezen als ik 's avonds op de bank zit, te controleren of de deuren op slot zijn en ze op slot te doen indien nodig.
En ik hou redelijk nauwkeurig wat data bij over km-stand, SOC, verbruik e.d. en dan is de app ook makkelijk omdat ik dan niet naar de auto hoef te lopen.
Ik heb vrijwel geen probleem met verbinding maken. Soms krijg je even geen verbinding, maar even wachten en opnieuw proberen lost het probleem altijd op.

• Peter-036
@SpaceMarine Ik heb mijn E-Soul vorige zomer gebruikt gekocht, en heb niets betaald of zelfs maar gehoord over een abonnement voor Mijn Kia en/of Kia connect.
Ze werken gewoon allebei voor mijn auto, maar ik zie weinig nut in/van de mijn Kia app.
Je kunt 'm gebruiken om de handleiding als pdf in te zien of een afspraak te maken bij de dealer, maar dat is het wel ongeveer.

[ Voor 0% gewijzigd door Peter-036 op 15-08-2022 13:56 . Reden: typo ]

• patrickvandijk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-08-2023
Vandaag kreeg ik bericht binnen over mijn bestelde Kia niro EV (3 weken geleden besteld)

Hierbij een update van de bestelling van de nieuwe Kia Niro 5 deurs 64.8kWh ev executiveline 3-fase 150kW aut met de kleur Cityscape Green Metallic en Lederlook premium als bekleding.
De verwachte afleverdatum is 24-04-2023.

Nou heb ik wat later besteld dan de meeste hier en met het audiosysteem waar lange levertijd op zit, maar 8 maanden is wel erg lang wachten🥲

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
multikoe schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:19:
[...]

V.w.b. dat abonnement kan ik je niet helpen, ik heb een lease-auto en daar zat het bij. Maar de Kia Connect app is voor mij wel redelijk onmisbaar. Ik gebruik hem voornamelijk om de status van laad-sessies bij te houden, de SOC af te lezen als ik 's avonds op de bank zit, te controleren of de deuren op slot zijn en ze op slot te doen indien nodig.
En ik hou redelijk nauwkeurig wat data bij over km-stand, SOC, verbruik e.d. en dan is de app ook makkelijk omdat ik dan niet naar de auto hoef te lopen.
Ik heb vrijwel geen probleem met verbinding maken. Soms krijg je even geen verbinding, maar even wachten en opnieuw proberen lost het probleem altijd op.
Thnx, maar ik begreep dat op het 2019 model geen Kia Connect zit. Wat ik op zich wel heel jammer vindt en pas na de aanschaf achter kwam :S.

Mijn huidige Peugeot uit 2016 heeft zelfs een app, dus een beetje teleurgesteld in Kia wat dat betreft.

[ Voor 5% gewijzigd door SpaceMarine op 15-08-2022 19:14 ]

nope geen signature

• glas86
patrickvandijk schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:31:
Vandaag kreeg ik bericht binnen over mijn bestelde Kia niro EV (3 weken geleden besteld)

Hierbij een update van de bestelling van de nieuwe Kia Niro 5 deurs 64.8kWh ev executiveline 3-fase 150kW aut met de kleur Cityscape Green Metallic en Lederlook premium als bekleding.
De verwachte afleverdatum is 24-04-2023.

Nou heb ik wat later besteld dan de meeste hier en met het audiosysteem waar lange levertijd op zit, maar 8 maanden is wel erg lang wachten🥲
Dat valt reuze mee. Ik moet ook ruim 8 maanden wachten en iets zegt me dat de aflevering eind November ook niet gehaald gaat worden. Ik heb een DynamicPlusLine besteld. Dus vind deze levertijd voor een Executive line uitvoering nog wel netjes. Neemt niet weg dat wachten altijd moeilijk is maar geniet nog even van de voorpret :-).

• glas86
Heeft de dealer je al iets laten weten over toekomstige prijsverhogingen want neem aan dat je nu een auto gekocht hebt waarbij de prijs nog niet vaststaat.

• wortelsoft
  • Laatst online: 08-01 11:07
SpaceMarine schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 19:13:
[...]

Thnx, maar ik begreep dat op het 2019 model geen Kia Connect zit. Wat ik op zich wel heel jammer vindt en pas na de aanschaf achter kwam :S.

Mijn huidige Peugeot uit 2016 heeft zelfs een app, dus een beetje teleurgesteld in Kia wat dat betreft.
Zit er geen mijnkia op? Dat zat vaak op de 2019 modellen.

• eltron
SpaceMarine schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:24:
[...]

Yes klopt, is een 1 faselader. Maar omdat ik de auto zakelijk wil gaan rijden nog steeds interessant.
Heb ik tot jan 2025 een leuke auto die daarna er waarschijnlijk weer uit gaat ;).

Banden zal ik eens controleren. Waar haal ik de status/batterij health op?
Zit 12 maanden dealer garantie + de Kia garantie op de auto dus komt wel goed denk ik ;).

Werkt althans bij mijn my19 via Mijn Kia app. Niet heel spectaculair maar geeft zonder abonnement ook al redelijk wat actuele basisinformatie.

• patrickvandijk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-08-2023
glas86 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 19:26:
Heeft de dealer je al iets laten weten over toekomstige prijsverhogingen want neem aan dat je nu een auto gekocht hebt waarbij de prijs nog niet vaststaat.
Nee heb daar nog niets over gehoord. Gaat om een zakelijke leaseauto met een vaste prijs afgesproken. Maar een prijsstijging zit er wel in die waarschijnlijk er bovenop komt in mijn contract.

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:57
Vandaag een proefrit gemaakt in de Niro hybrid. Ontzettend fijne auto en de ruimte valt mij erg mee. Heb nu een QashQai en had verwacht dat de Niro wat kleiner zou zijn maar het lijkt van binnen allemaal erg slim ingericht. Ook de kofferbak oogt groter dan van de QQ.

Levering bij bestelling zou zeker 5-6 maanden gaan duren. Ik ga morgen eens wat dealers bellen om te kijken of er nog wat op voorraad staat. Ik heb geen voorkeur qua kleur en de Dynamic of DynamicPlusLine zouden beide prima zijn. Zou fijn zijn als ik dan die verhoging van 1 oktober nog voor kan zijn.

• GVR
  • Laatst online: 08-01 15:54

GVR

laredo schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:40:
Vandaag een proefrit gemaakt in de Niro hybrid. Ontzettend fijne auto en de ruimte valt mij erg mee. Heb nu een QashQai en had verwacht dat de Niro wat kleiner zou zijn maar het lijkt van binnen allemaal erg slim ingericht. Ook de kofferbak oogt groter dan van de QQ.

Levering bij bestelling zou zeker 5-6 maanden gaan duren. Ik ga morgen eens wat dealers bellen om te kijken of er nog wat op voorraad staat. Ik heb geen voorkeur qua kleur en de Dynamic of DynamicPlusLine zouden beide prima zijn. Zou fijn zijn als ik dan die verhoging van 1 oktober nog voor kan zijn.
Dit is het E-niro topic ;)

• eltron
GVR schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:58:
[...]

Dit is het E-niro topic ;)
Inderdaad, hoewel wij Niro EV posts ook wel tolereren :) , maar hybrid is echt iets anders.

• tobotje
  • Laatst online: 13-10-2025
eltron schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:59:
[...]

Inderdaad, hoewel wij Niro EV posts ook wel tolereren :) , maar hybrid is echt iets anders.
Wordt het geen tijd voor een dedicated Niro EV topic?

• Morpheus2003
  • Laatst online: 05-01 11:56
Prijsverhoging op 1-10? 😱 Dat zou echt belachelijk zijn na de verhoging van 1 juli..

• CyBeRSPiN
tobotje schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 00:17:
[...]

Wordt het geen tijd voor een dedicated Niro EV topic?
Welkom, je bent in dat topic aanbeland hier :)
e-Niro was oorspronkelijk de naam voor de Niro EV.

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Vinden meer mensen het ook zo irritant dat je ineens na iedere rit een beoordeling moet geven of je tevreden bent over de routebegeleiding?
Dit is eigenlijk gewoon verkapte reclame dus spam, vooral ook omdat het niet uit kunt zetten.
Ik betaal geen 45000 euro voor een auto om vevolgens naar de pijpen van Kia te dansen.
Zoveelste geval Kia snapt er werkelijk geen ene reet van.
Idioten.

• DonJuape
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

MatMich schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:20:
Vinden meer mensen het ook zo irritant dat je ineens na iedere rit een beoordeling moet geven of je tevreden bent over de routebegeleiding?
Dit is eigenlijk gewoon verkapte reclame dus spam, vooral ook omdat het niet uit kunt zetten.
Ik betaal geen 45000 euro voor een auto om vevolgens naar de pijpen van Kia te dansen.
Idioten.
Dat stoort mij inderdaad ook, wist nog niet dat je het niet uit kunt zetten. Verder heeft de Kia/Hyundai software inderdaad nog wel een paar meer problemen maar dat is m.i. bij andere merken net zo. De betere software developers werken gewoon niet bij een autofabrikant lijkt het (of werken in ieder geval niet aan de GUI).

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

• eltron
MatMich schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:20:
Idioten.
Is mij nog niet opgevallen. Maar wellicht krijg ik die ellende ook als ik update ga doen(?)
Hoe werkt dit, gaat de deur niet open als je de beoordeling niet invult? Of kan je het wel negeren.
En verzendt de auto jouw antwoord naar Kia?
Hoe zit dat dan met privacyregels over wat ze allemaal wel of niet van je mogen opslaan en voor welk doel?
Misschien aardig als de Autoriteit Persoonsgegevens hier ook eens naar zou kijken.

• DonJuape
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

eltron schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:56:
[...]

Is mij nog niet opgevallen. Maar wellicht krijg ik die ellende ook als ik update ga doen(?)
Hoe werkt dit, gaat de deur niet open als je de beoordeling niet invult? Of kan je het wel negeren.
En verzend de auto jouw antwoord naar Kia?
Hoe zit dat dan met privacyregels over wat ze allemaal wel of niet van je mogen opslaan en voor welk doel?
Misschien aardig als de Autoriteit Persoonsgegevens hier ook eens naar zou kijken.
Inderdaad na een van de laatste updates. Je kunt het gewoon negeren maar ik ben in het algemeen een beetje klaar met dat ik voor werkelijk alles achteraf mijn mening moet geven. Ik werd dus wel een beetje verdrietig toen zelfs mijn auto me vroeg mijn mening te geven.

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-01 17:36

Damian

Insane Obtrusion

Bij meer mensen de Kia Connect app stuque? Network connection failed blijft ie zeggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Damian op 17-08-2022 17:12 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• eltron
Damian schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:11:
Bij meer mensen de Kia Connect app stuque? Network connection failed blijft ie zeggen.
Die is bij mij al lang geleden vervangen door "Mijn Kia" app. En die werkt op dit moment gewoon.

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-01 17:36

Damian

Insane Obtrusion

eltron schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:23:
[...]

Die is bij mij al lang geleden vervangen door "Mijn Kia" app. En die werkt op dit moment gewoon.
Dat is toch echt iets heel anders. Met Kia Connect kan je echt heel veel meer.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• CyBeRSPiN
Damian schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:31:
[...]

Dat is toch echt iets heel anders. Met Kia Connect kan je echt heel veel meer.
Niet als je een MY19 hebt :) Die biedt geen enkele functie om op afstand zaken in te stellen. Enkel uitlezen van SoC, bandenspanning, of deuren op slot zijn (maar dus niet op slot kunnen doen |:( )

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:58
Yep sinds vanochtend heel irritant , app al opnieuw opgestart, telefoon (just to be sure) opnieuw opgestart maar melding slaat helemaal nergens op.

• hallom
  • Laatst online: 20:05
Hier werkt de Kia Connect app

• Peter-036
Op Kiaclubforum ook al voorbij zien komen, "Kia-Connect" probleem is er kennelijk voor IOS, niet bij android phones.

[ Voor 6% gewijzigd door Peter-036 op 17-08-2022 17:57 ]

• eltron
CyBeRSPiN schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:34:
[...]

Niet als je een MY19 hebt :) Die biedt geen enkele functie om op afstand zaken in te stellen. Enkel uitlezen van SoC, bandenspanning, of deuren op slot zijn (maar dus niet op slot kunnen doen |:( )
Ja, en nog wat van dat soort dingen zoals rijstijlgegevens, km-stand, of de handrem er op staat.
Maar alleen uitlezen i.d.d. Wat dat betreft geen verschil met de Kia Connect app die ik hiervoor had.

• hallom
  • Laatst online: 20:05
Peter-036 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:37:
Op Kiaclubforum ook al voorbij zien komen, "Kia-Connect" probleem is er kennelijk voor IOS, niet bij android phones.
Kennelijk niet voor elke IOS gebruiker, want heb een iPhone en hij doet het

• MatMich
DonJuape schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:07:
[...]

Inderdaad na een van de laatste updates. Je kunt het gewoon negeren maar ik ben in het algemeen een beetje klaar met dat ik voor werkelijk alles achteraf mijn mening moet geven. Ik werd dus wel een beetje verdrietig toen zelfs mijn auto me vroeg mijn mening te geven.
Je kunt het wel negeren maar dan blijft er een groot zwart vlak in beeld.
Kortom je moet ja of nee zeggen.
Ik zeg nu altijd nee want het eind vd routebegeleiding sucks, nl de vraag of je tevreden bent.

• MatMich
eltron schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:56:
[...]

En verzendt de auto jouw antwoord naar Kia?
Ik weet niet of het iets verzend maar de vraag is ook: wat hebben ze er aan?
40000 x niet tevreden, wat gaan ze daar mee doen? waarover niet tevreden?
40000 x wel tevreden, wat gaan ze daar mee doen? waarover wel tevreden?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Morpheus2003 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 07:38:
Prijsverhoging op 1-10? 😱 Dat zou echt belachelijk zijn na de verhoging van 1 juli..
1k deze keer.

* Delerium ook besteld en deze extra betaald.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:16
MatMich schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 18:35:
[...]

Je kunt het wel negeren maar dan blijft er een groot zwart vlak in beeld.
Kortom je moet ja of nee zeggen.
Ik zeg nu altijd nee want het eind vd routebegeleiding sucks, nl de vraag of je tevreden bent.
Ik negeer het ook altijd. Erna gaat de auto toch uit.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• pinguins
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-11-2025
De Kia Connect app geeft bij mij een netwerk storing. Ik heb het infotainment systeem al gereset en ook de app opnieuw geïnstalleerd. Het helpt niet. De Kia Connect app stopt na de foutmelding.
In de auto kan ik bij Kia connect setup ook niet iets bijzonders zien.

Ook gisteren auto opgeladen met EV box van n parkeergarage Emmen. Kreeg van de Kia Connect app (werkte toen nog) de melding dat het laden was gestopt, maar die ging uiteindelijk vanzelf weer verder. Bij het loskoppelen om 22:30 viel me op dat de LED’s van de EV boxen waar geen auto stond te laden uit waren. Vanmorgen waren ze weer groen. In de Kia Charge app laadsessie start tijd en duur waren correct, alleen zei die 0kWh geladen .

e-Niro 64kWh DynamicPlusLine Rood december 2021

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:31
Peter-036 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:37:
Bij mij is de foutmelding zowel bij Android als bij iOS al zo n 2 weken,

• MatMich
DutchKel schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 18:56:
[...]

Ik negeer het ook altijd. Erna gaat de auto toch uit.
Niet als je na de bestemming weer een nieuwe bestemming invoert.
Echt dat gebeurt vaker dan je denkt.

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 19:11
Hier ook sinds vandaag kapot (op iOS)

• pieterGG
  • Laatst online: 10-04-2023
Hippe Lip schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:48:
[...]

Ik ben bang dat het indirect door de vorst komt. Door de vorst was het soms lastig om het klepje te openen. Dan geef je er met je vuist een dreun op, in de hoop dat dit helpt. Maar als je die dreun nou in het midden geeft, halverwege het 'slotje' en het scharnier, dan sla je op een deel van het klepje dat niet ondersteund is en kan die barsten. De kunststof van het klepje is bij die lage temperaturen harder (brosser) dan bij de huidige temperaturen, dus het breekt/ barst dan makkelijker.

Ergo: als je er met je vuist op slaat, doe dat dan altijd op het uiterst rechter deel, bij het puntje van het klepje. Dáár zit ook de vergrendeling.
Reageer nu op jouw post omdat deze toevallig in mijn oog sprong :P waarschijnlijk niet de laatste reactie over de laadklepje dat barsten vertoond.

Heb net hetzelfde probleem als meerdere hier blijkbaar, tijdens voorzichtig open klikken van de laadklep tijdens wintermaanden een krakje gehoord.
Mijn auto staat bijna altijd in garage dus geen last van vast vriezen door regen.

Vind dit persoonlijk wel een designfout van KIA, als dit zo frequent voorkomt.
In Belgie, bij KIA dealer Leuven en Vilvoorde nagevraagd en volgens beiden geen garantie spijtig genoeg...
Verder zeer tevreden over mijn e-niro MY19 maar dit was niet het antwoord dat ik van KIA verwachtte te krijgen. :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LRelvPwRZm-9E9c8sljmfufVGX4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u9IAmXFwq2h4FZSMXLXd8q0R.jpg?f=fotoalbum_large

• pinguins
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-11-2025
De Kia Connect app werkt nu weer bij mij (iOS).

e-Niro 64kWh DynamicPlusLine Rood december 2021

• plmagis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 21:45
pinguins schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 06:35:
De Kia Connect app werkt nu weer bij mij (iOS).
Bij mij ook.

• eltron
pieterGG schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 01:34:
[...]

Reageer nu op jouw post omdat deze toevallig in mijn oog sprong :P waarschijnlijk niet de laatste reactie over de laadklepje dat barsten vertoond.

Heb net hetzelfde probleem als meerdere hier blijkbaar, tijdens voorzichtig open klikken van de laadklep tijdens wintermaanden een krakje gehoord.
Mijn auto staat bijna altijd in garage dus geen last van vast vriezen door regen.

In Belgie, bij KIA dealer Leuven en Vilvoorde nagevraagd en volgens beiden geen garantie spijtig genoeg...
Verder zeer tevreden over mijn e-niro MY19 maar dit was niet het antwoord dat ik van KIA verwachtte te krijgen. :-(

[Afbeelding]
Geen garantie zou ik geen genoegen mee nemen in dit geval.

Ik neem ook aan dat in België op basis van europees recht garantie niet wordt gedefinieerd door de leverancier.
De consument heeft recht op een goed product dat behoudens slijtage goed functioneert gedurende de minimaal te verwachten levensduur.

Wat wel of niet door de leverancier als garantie wordt beschouwd kan helpen in de discussie en bewijslast als het onder garantie zou vallen. Heb je daar geen discussie over.

Maar het product dient aan de verwachtingen te voldoen en zo'n klepje moet gewoon de levensduur van de auto mee gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door eltron op 18-08-2022 08:13 ]

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:35
eltron schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 08:10:
[...]

Geen garantie zou ik geen genoegen mee nemen in dit geval.

Ik neem ook aan dat in België op basis van europees recht garantie niet wordt gedefinieerd door de leverancier.
De consument heeft recht op een goed product dat behoudens slijtage goed functioneert gedurende de minimaal te verwachten levensduur.

Wat wel of niet door de leverancier als garantie wordt beschouwd kan helpen in de discussie en bewijslast als het onder garantie zou vallen. Heb je daar geen discussie over.

Maar het product dient aan de verwachtingen te voldoen en zo'n klepje moet gewoon de levensduur van de auto mee gaan.
Bij mij idem, al enkele maanden nadat we de auto in juli 2019 hadden gekocht, dus ook een MY19, een scheurtje in de neus, wat ook niet groter wordt.
Ook wij hebben te horen gekregen dat de dealer weliswaar snapt dat we dit niet fijn vinden, maar de importeur weigert hierop garantie te geven. Kennelijk zit er in dit gegoten stukje plastic spanning dat er door de lagere temperaturen uitkomt in de vorm van een scheurtje/barstje (al dan niet getriggerd door drukken en/of duwen van de gebruiker). Ik had toen van de dealer vernomen dat het toch heel regelmatig voorkomt.
Het is alweer 2 jaar geleden, maar ik had destijds begrepen dat de UK importeur dit toen wel afhandelde als garantie. Wij hebben destijds wel een offerte gehad, ik meen ongeveer 250€, inclusief montage. Niet gedaan dus, we leven er al 3 jaar mee.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

• Mich46
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07-02-2024
Voor een tweetal weken weigerde het laadklepje te openen. Na een 20-tal pogingen lukte het wel. Toch ben ik ermee naar de dealer gereden. Die heeft het klepje o.m. gesmeerd. Dit werd in garantie hersteld. ( dus geen arbeidsloon)
Dealer : Kia Gent Zeeschipstraat (België)
Kia Niro 2019, 58.000km

Nog dit : Kia België beschikte in 2019 (nog) niet over een app. Als ik de - negatieve - verhalen lees over de app, prijs ik me gelukkig dat ik er geen heb! Heb die overigens nog nooit gemist…

• CyBeRSPiN
@Mich46 ben blij met die app. Op afstand kunnen zien hoeveel lading / range ie nog heeft is erg prettig. Ik hang de auto niet elke dag aan de lader.
Ook op vakantie tijdens snelladen fijn. Tijdens koffiedrinken even kijken hoe het verloopt zonder er heen hoeven lopen.

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:35
Mich46 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:38:
Voor een tweetal weken weigerde het laadklepje te openen. Na een 20-tal pogingen lukte het wel. Toch ben ik ermee naar de dealer gereden. Die heeft het klepje o.m. gesmeerd. Dit werd in garantie hersteld. ( dus geen arbeidsloon)
Kia Niro 2019, 58.000km

Nog dit : Kia België beschikte in 2019 (nog) niet over een app. Als ik de - negatieve - verhalen lees over de app, prijs ik me gelukkig dat ik er geen heb! Heb die overigens nog nooit gemist…
@Mich46
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad: de klep ontgrendelde wel, maar ging maar een klein kiertje open. Moest ook gesmeerd worden. Eigenlijk niet zo vreemd, met die klep vol in weer en wind.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

• plmagis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 21:45
CyBeRSPiN schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:06:
@Mich46 ben blij met die app. Op afstand kunnen zien hoeveel lading / range ie nog heeft is erg prettig. Ik hang de auto niet elke dag aan de lader.
Ook op vakantie tijdens snelladen fijn. Tijdens koffiedrinken even kijken hoe het verloopt zonder er heen hoeven lopen.
@Mich46 Andere leuke toepassing van de app: airco aanzetten voor je het kantoor verlaat en als je Niro aan de lader hangt. Koele/warme wagen om naar huis te rijden :-)

• CyBeRSPiN
plmagis schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:06:
[...]

@Mich46 Andere leuke toepassing van de app: airco aanzetten voor je het kantoor verlaat en als je Niro aan de lader hangt. Koele/warme wagen om naar huis te rijden :-)
Niet voor MY19 :'(

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:49
Mich46 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:38:
Kia Niro 2019, 58.000km

Aparte denkwijze. Als je de app wel had en hij werkte niet was je net zo ver als nu, en als die wel werkte kon je er gebruik van maken. Dus om er dan blij mee te zijn dat hij helemaal niet bestaat klinkt vreemd.

• tescione
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08-2025
Aangezien ik er op het forum niet direct iets over kan vinden wilde ik even mijn laatste ervaring delen. Gisterenavond wilde ik de auto loskoppelen van de laadpaal op kantoor maar op de een of andere manier wilde dit niet lukken. Ik heb echt alles geprobeerd, maar de kabel bleef muurvast.
De kabel zat zowel vast op de laadpaal als op de auto. Door de spanning van de laadpaal te halen lukte het uiteindelijk om daar de kabel te ontkoppelen, maar de auto niet. Op internet wel een handleiding gevonden met daarin uitleg over de noodontgrendeling, maar ook dit bood geen soelaas. Het vreemde was dat je wel steeds het ontgrendelingsmechanisme hoorde werken maar het veranderde niks.

Uiteindelijk is de hulpdienst gekomen en die had binnen 1 minuut zijn conclusie klaar: "de laadkabel zit vastgelast.". Wat hij dus bedoelde is dat door oververhitting van de kabel 2 van de pinnen met elkaar versmolten waren en dus de kabel niet los kon komen. Uiteindelijke heeft hij na heel veel, heel hard wrikken en trekken de kabel kunnen lostrekken.
Aangezien ik nu niet meer kan laden ben ik vanochtend meteen langs de dealer gereden en het blijkt idd dat de losse kabel en de connector aan de auto kant vervangen moet worden en dit laatste is best een klus vertelde de monteur mij.

Achteraf herinner ik me nu dat de losse kabel die ik gebruik voor het opladen op kantoor vaak al heel warm aanvoelde. Zo ook gisteren, de kabel was vlak bij de connector echt heet, bijna niet vast te houden.

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:17
tescione schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:36:
...
Achteraf herinner ik me nu dat de losse kabel die ik gebruik voor het opladen op kantoor vaak al heel warm aanvoelde. Zo ook gisteren, de kabel was vlak bij de connector echt heet, bijna niet vast te houden.
Duidelijk een geval van een kwalitatief ondermaatse of defecte laadkabel dus, was dit een laadkabel die je bij je e-Niro kreeg of een zelf gekochte?

Leerpunt voor iedereen: een kabel of stekker die meer dan handwarm aanvoelt daar is wat mis mee. Bij een granny charger kan ook het gebruikte stopcontact niet geschikt zijn voor de hoeveelheid stroom die er loopt.

Opel Ampera-e (2020) > Skoda Elroq 85 Business Edition (2025)

• tescione
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08-2025
Wesco schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:59:
[...]

Duidelijk een geval van een kwalitatief ondermaatse of defecte laadkabel dus, was dit een laadkabel die je bij je e-Niro kreeg of een zelf gekochte?
Dit was de officiele kabel van Kia die bij de auto zat. Geen idee hoe, maar deze is blijkbaar ergens defect geraakt.

• glas86
pieterGG schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 01:34:
[...]

[Afbeelding]
Een auto met zoveel high tech. Daar had Kia gewoon een verwarmingselement in moeten maken zodat je in de wintermaanden niet voor verrassingen komt te staan bij het laden. Wellicht wel op de nieuwe Niro EV maar hier vooralsnog niets over terug kunnen vinden. In principe zou het net zo goed moeten werken als bij een benzine klep maar omdat deze aan de voorkant zit kan ik me voorstellen dat deze wel veel kou pakt tijdens het rijden en andere rommel van de weg.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-01 12:53

Arfman

Drome!

glas86 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:41:
[...]

Een auto met zoveel high tech. Daar had Kia gewoon een verwarmingselement in moeten maken zodat je in de wintermaanden niet voor verrassingen komt te staan bij het laden. Wellicht wel op de nieuwe Niro EV maar hier vooralsnog niets over terug kunnen vinden. In principe zou het net zo goed moeten werken als bij een benzine klep maar omdat deze aan de voorkant zit kan ik me voorstellen dat deze wel veel kou pakt tijdens het rijden en andere rommel van de weg.
Tip die ik ergens gelezen heb is om het "schroefje" van de laadklep (dus aan de auto kant, het stukje wat er uit komt zeg maar) af en toe te smeren met siliconenspray. Klein beetje is al genoeg. Mijn e-Niro is een MY20 (voorraadmodel die lang in de haven heeft gestaan denk ik) en het klepje ging niet heel makkelijk open. Beetje van die spray erin, overtollige spray weggepoetst en het klepje gaat als de spreekwoordelijke brandweer.

Maar eigenlijk had er een klein verwarmingselement ingemoeten, ben benieuwd hoe het gaat als ik met -10 ergens wil laden de komende winter.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• eltron
Arfman schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:12:
[...]

Tip die ik ergens gelezen heb is om het "schroefje" van de laadklep (dus aan de auto kant, het stukje wat er uit komt zeg maar) af en toe te smeren met siliconenspray. Klein beetje is al genoeg. Mijn e-Niro is een MY20 (voorraadmodel die lang in de haven heeft gestaan denk ik) en het klepje ging niet heel makkelijk open. Beetje van die spray erin, overtollige spray weggepoetst en het klepje gaat als de spreekwoordelijke brandweer.

Maar eigenlijk had er een klein verwarmingselement ingemoeten, ben benieuwd hoe het gaat als ik met -10 ergens wil laden de komende winter.
Heb er met mijn My19 gelukkig nog geen last van gehad, ook bij temperaturen rond -10 of lager bij wintersport. Wordt wel wat stroever maar gaat wel.

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-01 10:03
eltron schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:24:
[...]

Heb er met mijn My19 gelukkig nog geen last van gehad, ook bij temperaturen rond -10 of lager bij wintersport. Wordt wel wat stroever maar gaat wel.
voor de MY19 is er een fix vanaf Kia. Wordt gratis uitgevoerd.

• eltron
Steeck03 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 15:58:
[...]

Dat is mooi, maar aangezien ik het probleem niet heb, heb ik ook geen fix nodig.

• glas86
[...]

Wat voor fix is dit dan precies?

• 2xdehelft
  • Laatst online: 07-01 12:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0xGOSJpmBaUd_ZZMtN8J1fwNHNE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h7c8Mte1iQfbZLEVsmm6fPIl.jpg?f=fotoalbum_large

Hmm de Morning Linda (waar ws mijn Niro op staat) gaat ineens eerst naar Drammen i.p.v. Antwerpen. Aankomst in Antwerpen verschoven van 20 naar 25 augustus:-(

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-01 17:12
[...]

Ook laten uitvoeren en daarna werkte de DRL, parkeersensoren en de mistlampen niet meer.

Afgelopen service weer laten fixen en nu lijkt alles wel gelukt, inclusief de dramatische navi update

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• eltron
glas86 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:55:
[...]

Wat voor fix is dit dan precies?
het smeren en evt iets bijschaven van je laadklep

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:53
Gisteren de e-Niro opgehaald bij het schadebedrijf (vermoedelijk winkelwagen flink langs de achterkant en geen briefje bij een tuincentrum) en kreeg de vraag/opmerking dat de auto en sleutel elkaar niet leuk vinden. Kwam er op neer dat de gewone accu leeg was gegaan, de auto niets meer deed op dag twee en hij wilde weten hoe vaak dat gebeurt. Ik ken de verhalen maar heb het nog nooit meegemaakt dus voor mij geen issue. Toen kwam een heel verhaal over waardeloos kleine accu, waar die zit, starthulp om de auto weer levend te krijgen enz.
Heb de man onderbroken, bedankt en ben eerst maar een stukje gaan rijden voor ik naar huis ging. Bij vertrek zag ik in home assistant geen waarde voor de accu, bij thuiskomst was het 72%, na familiebezoek gisteravond was het 90% en nu staat het op 91%.

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03:23
glas86 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:41:
[...]

Een auto met zoveel high tech. Daar had Kia gewoon een verwarmingselement in moeten maken zodat je in de wintermaanden niet voor verrassingen komt te staan bij het laden. [...]
De radar had ook verwarmd moeten zijn. Aangekoekte sneeuw belemmert het 'zicht'. Dan schakelt de ACC uit. Ook de noodstop werkt dan niet meer. Stoppen en sneeuw er afvegen is de enige oplossing. Storend om tijdens een lange rit steeds te moeten doen.
Paar weken geleden in een hevige onweersbui overigens hetzelfde ervaren. Vermoed dat er een boomblaadje aangekleefd zat. Na paar minuten werkte het overigens weer. Verwarming had hier geen uitkomst geboden ;)

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:20
Marcva schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 19:14:
[...]

De radar had ook verwarmd moeten zijn. Aangekoekte sneeuw belemmert het 'zicht'. Dan schakelt de ACC uit. Ook de noodstop werkt dan niet meer. Stoppen en sneeuw er afvegen is de enige oplossing. Storend om tijdens een lange rit steeds te moeten doen.
Paar weken geleden in een hevige onweersbui overigens hetzelfde ervaren. Vermoed dat er een boomblaadje aangekleefd zat. Na paar minuten werkte het overigens weer. Verwarming had hier geen uitkomst geboden ;)
Bij de Nissan Leaf is dat vele malen erger, als het regent dan werkt de radar niet meer en gaat cruise control ook uit vrij abrupt. Die gaat daarna dus ook niet meer vanzelf aan. Erg irritant. Ik vind het bij de e-Niro veel beter werken.
Pagina: 1 ... 218 ... 360 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.