• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-01 21:16
Coocoocachoo schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:08:
[...]

Grappig, ik voor mijn wintersport naar Chatel een replICEment genomen ipv de e-Niro. Hoe lang heb je over de reis gedaan als ik vragen mag?
Ik ben met de relatief trage snellaadsnelheid van de e-Niro in de winter nog niet helemaal gerust op zo'n reisje. (ook omdat wintersport echt een bestemmingsvakantie is, zomervakantie vind ik het prima om ook tijdens de reis rustig aan te doen)
Ik weet het niet precies meer; uurtje of 12-13 geloof ik.
Mijn zoon heeft ook e-Niro en zelfde gedaan als jij, de e-Niro omgeruild voor een BMW 3 serie GT, en hoewel zij onderweg de 240km/h hebben aangetikt waren ze toch niet heel veel sneller; iets van 1,5-2u of zo. Daarna moesten zij uitrusten terwijl wij uitgerust aankwamen :).
Heb niet hard gereden maar daardoor ook minder hoeven laden. Kom je ook gewoon op redelijke tijd aan.
(en ik had er een dakkoffer op liggen van ruim 600liter met voor 9 personen skimateriaal).

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:47
Marcva schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:43:
[...]

Ik gebruik de ingebouwde navi hier nooit voor. Bizar natuurlijk, maar deze is volstrekt onbruikbaar. Voor de laadpalen, maar ook voor het invoeren van bestemmingen. Op lange ritten vraag ik AA bij zo'n 150km GOM naar een lader op de route. Spraakgestuurd. De ingebouwde spraakherkenning werkt bij mij niet.
Als ik wel de navi van de auto gebruik voer ik het adres in via de app. Nooit in de auto zelf.
Als je andere merken auto's en oudere modellen hebt gereden weet je dat android auto een godsgeschenk is blijft toch altijd achter qua actualiteit en gebruiksgemak van goede smartphone navigatie app. Erg tevreden met waze, Sygic en als het moet Google maps. Als het niet bevalt of werkt next.... Mijn vriendin rijdt in een Nissan leaf en die navigatie is nog slechter kaart kun je alleen kopen en is minimaal 1 jaar oud. Ik erger me kapot als ze weer voor een situatie komt waarin waze gewoon wel goed werkt.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y5B8IrOD8Jl5FWxeDKqk80OlLuw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aOoW6JBGSeruIK6Y20JyFQ50.jpg?f=fotoalbum_large

We zijn onderweg naar Frankrijk. Geen Drag Reduction System (DRS) zoals uit de F1 maar wel RRS: range reduction system. Hoewel het me alles meevalt. Zit nu na 225km rijden op een gemiddeld verbruik van 16.4 kWh/100km. Banden hard opgepompt en in begin airco even uit gehad. Verder rijden we 100-105 op de klok.

Overigens houd ik het laden nu in de gaten middels een oude telefoon met een Lebara simkaart erin en EVNotify. Werkt prima, zolang de dealer m'n Connect nog niet geactiveerd heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door marteltor op 14-07-2022 16:06 ]

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
marteltor schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:20:
[Afbeelding]

We zijn onderweg naar Frankrijk. Geen Drag Reduction System (DRS) zoals uit de F1 maar wel RRS: range reduction system. Hoewel het me alles meevalt. Zit nu na 225km rijden op een gemiddeld verbruik van 16.4 kWh/100km. Banden hard opgepompt en in begin airco even uit gehad. Verder rijden we 100-105 op de klok.

Overigens houd ik het laden nu in de gaten middels een oude telefoon met een Lebara simkaart erin en EVNotify. Werkt prima, zolang de dealer m'n Connect nog niet geactiveerd heeft.
Welke dakdragers gebruik je voor de fietsen?

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Antwoord van Kia Nederland.
Sinds de laatste update is het alleen nog mogelijk om lokaal op POI’s te zoeken.
Dus vooruit plannen met laadpunten kan niet meer.
Slimme update |:(

• multikoe
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-01 12:43
MatMich schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:11:
Antwoord van Kia Nederland.
Sinds de laatste update is het alleen nog mogelijk om lokaal op POI’s te zoeken.
Dus vooruit plannen met laadpunten kan niet meer.
Slimme update |:(
Definieer "lokaal"? Is dat binnen een bepaald aantal km's? Is dat binnen een land?

• MatMich
multikoe schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:18:
[...]

Definieer "lokaal"? Is dat binnen een bepaald aantal km's? Is dat binnen een land?
Had ik al eerder hier geschreven maar jezelf quoten wordt afgeraden.
Maar goed, lokaal is max. 30 POI's tot ong. 35-50 km zonder route
En met ingegeven route max. 95 km op afstand gesorteerd.
Op adres gesorteerd kan er wel een laadpaal op max.250km! tussen staan.
Dit allemaal vanaf je huidige positie.
De optie laadpalen kiezen laat geen Fastned meer zien maar bij de resultaten dus weer wel.
Software bug dus.
Kortom voor laadpalen plannen op een langere afstand onboard nav dus volkomen onbruikbaar nu.
Ook wel odd, als je een reis plant in de Kia Charge app, waar met wat gezoek laadpalen op de route als tussenpunt wel kunnen, kun je dus alleen starten met Google maps.
Dat gaat er dan dus van uit dat je Android Auto gaat gebruiken.
Ze ontkennen daarmee dus eigenlijk ook nog eens hun eigen onboard nav.

• multikoe
MatMich schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:38:
[...]

Had ik al eerder hier geschreven maar jezelf quoten wordt afgeraden.
Maar goed, lokaal is max. 30 POI's tot ong. 35-50 km zonder route
En met ingegeven route max. 95 km op afstand gesorteerd.
Op adres gesorteerd kan er wel een laadpaal op max.250km! tussen staan.
De optie laadpalen kiezen laat geen Fastned meer zien maar bij de resultaten dus weer wel.
Software bug dus.
Kortom voor laadpalen plannen op een langere afstand onboard nav dus volkomen onbruikbaar nu.
Ook wel odd, als je een reis plant in de Kia Charge app, waar met wat gezoek laadpalen op de route als tussenpunt wel kunnen, kun je dus alleen starten met Google maps.
Dat gaat er dan dus van uit dat je Android Auto gaat gebruiken.
Ze ontkennen daarmee dus eigenlijk ook nog eens hun eigen onboard nav.
Heel, heel vreemd. De palen staan dus wel in het geheugen of zijn beschikbaar voor weergave, maar ze hebben een limiet ingesteld op het aantal palen dat ze totaal kunnen/willen weergeven.

• MatMich
multikoe schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:42:
[...]

Heel, heel vreemd. De palen staan dus wel in het geheugen of zijn beschikbaar voor weergave, maar ze hebben een limiet ingesteld op het aantal palen dat ze totaal kunnen/willen weergeven.
Precies.
Maar als je zoekt (offline geheugen) gaat hij ook niet verder dan dezelfde beperkte afstanden.
Het lijkt er op dat je moet gaan rijden en dan zo'n 50 á 75 km voordat je wilt laden moet gaan zoeken vanaf de positie waar je je dan bevindt

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:54
NiroNiro schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:39:
[...]

Welke dakdragers gebruik je voor de fietsen?
G3 Clop airflow
EAN 8010682050509 60.230

71 euro waren ze vorig jaar bij rameder.nl

Overigens ging in zuid België door de heuvels en hogere temperatuur het verbruik omhoog. Maar gemiddeld 17 kWh/100km vind ik best netjes. Wel heel rustig gereden.

[ Voor 30% gewijzigd door marteltor op 14-07-2022 18:44 ]

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik ga morgen een dagje naar een festival en zal dan in de auto overnachten, om zondagochtend weer terug te rijden.

Geen idee hoe heet het wordt, maar zien jullie bezwaren om de luchtvoorziening 's nachts aan te zetten? Volgens mij kun je de airco laten werken met de terwijl de auto aan staat. De auto staat op een parkeerterrein dus dat airco rateltje dat je buiten hoort is niet zo'n issue.

• multikoe
WillemJanJansen schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:48:
Ik ga morgen een dagje naar een festival en zal dan in de auto overnachten, om zondagochtend weer terug te rijden.

Geen idee hoe heet het wordt, maar zien jullie bezwaren om de luchtvoorziening 's nachts aan te zetten? Volgens mij kun je de airco laten werken met de terwijl de auto aan staat. De auto staat op een parkeerterrein dus dat airco rateltje dat je buiten hoort is niet zo'n issue.
Zoek even op hoe je Utility mode inschakelt. Anders trek je in no-time je 12V batterij leeg....

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:28
Dit, maar dan met de airco ;-)
YouTube: Sleeping in Kia e-Niro in -23°C

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
Ah. Ons aller Bjorn. Bedankt voor het delen - blijkbaar heeft de auto er zelfs een modus voor. Dat gaat helemaal goedkomen. Nu kan het raam dicht blijven terwijl er toch ventilatie is.

• MatMich
MatMich schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:44:
[...]

Precies.
Maar als je zoekt (offline geheugen) gaat hij ook niet verder dan dezelfde beperkte afstanden.
Het lijkt er op dat je moet gaan rijden en dan zo'n 50 á 75 km voordat je wilt laden moet gaan zoeken vanaf de positie waar je je dan bevindt
En ook als je nu info vraagt bij een gevonden laadpunt staat er ook niet meer bij hoeveel Kw.
Wtf is Kia mee bezig?
Kia Nederland lijkt toch wel een heel erg onbenullige speler voor het moederbedrijf, want wat ze nu toch accepteren is ronduit bagger voor een EV

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:59

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

In het volgende model van Kia komt een geheel nieuw type batterij die nooit meer opgeladen hoeft te worden:

YouTube: IT HAPPENED! NDB's Nuclear Diamond Battery FINALLY Hit The Market!
[YouTube: IT HAPPENED! NDB's Nuclear Diamond Battery FINALLY Hit The Market!]

[ Voor 4% gewijzigd door Hippe Lip op 16-07-2022 16:56 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:05
Goed voor slakvoetsverkeer?

• Hippe Lip

Hippe Lip

bruneelm schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 17:30:
[...]

Goed voor slakvoetsverkeer?
Die snappik nie… 🤷‍♂️

<John O`Mill>

• eltron
mooi perspectief

En waarschijnlijk gaan de bestuurder en passagiers ook licht geven als zij uitstappen en met nucleaire straling zijn gevuld(?)

• Hippe Lip

Hippe Lip

Ja, dat maakt het ook makkelijker elkaar te vinden in donkere winternachten.
Dat is dus een bijkomende feature.

[ Voor 19% gewijzigd door Hippe Lip op 16-07-2022 18:12 ]

<John O`Mill>

• Hippe Lip

Hippe Lip

Even een kleine refresh van het onderwerp ‘levensduur accu’ .
Uit recent onderzoek blijkt dat de accu van onze geliefde auto het best goed uithoudt: 1,1% degradatie na 120.000 km!

<John O`Mill>

• eltron
Hippe Lip schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 18:28:
Uit recent onderzoek blijkt dat de accu van onze geliefde auto het best goed uithoudt: 1,1% degradatie na 120.000 km!

[YouTube: Battery degradation test 120000km | Kia e-NIRO]
Lijkt wel oké.
Heb zelf de indruk dat het nu bij ca. 80.000 km nog rond de 0% zit. Heb in elk geval momenteel een GOM van rond de 520km bij volle batterij.
In elk geval hoeven ons over degradatie voorlopig niet druk te maken.

• multikoe
Over accu's gesproken: mijn zoon bracht ons, onze fietsen en begage 55 km naar station Sloterdijk waar we op de fietsbus naar Frankrijk zouden stappen. We vertrokken met 74% SOC, meer dan genoeg. Vlak nadat hij ons dropte, ontdekten we dat we iets essentieels vergeten waren. Om een lang verhaal kort te houden: onze zoon reed als een speer terug naar huis, pikte het onderdeel op, reed als een speer terug naar Sloterdijk, weer terug naar huis en daarna 12 km naar zijn werk en weer terug naar huis. De auto ging met 12% aan de lader. Pas in de bus op weg naar Frankrijk realiseerde ik me dat eigenlijk het enige waar ik me niet druk om maakte was bereik..... Fijne auto, die e-Niro.

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:22
Hippe Lip schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 18:28:

[YouTube: Battery degradation test 120000km | Kia e-NIRO]
Zou me toch lichtelijk zorgen maken om die ene serie die 2.8v meet met een lage SOC waar de rest netjes op 3.2 staat (2:25)

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:05
Hippe Lip schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 17:34:
[...]

Die snappik nie… 🤷‍♂️
Ze leveren 1000 keer minder stroom dan een AA batterij, een slak zal nog sneller kruipen
YouTube: 28,000 Year Nuclear Waste Battery? Diamond Batteries Explained

Ik meen me te herinneren 1mA maar kan de bron niet terugvinden

[ Voor 8% gewijzigd door bruneelm op 16-07-2022 22:53 ]

• Hippe Lip

Hippe Lip

bruneelm schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 21:29:
[...]

Ze leveren 1000 keer minder stroom dan een AA batterij, een slak zal nog sneller kruipen
YouTube: 28,000 Year Nuclear Waste Battery? Diamond Batteries Explained

Ik meen me te herinneren 1mA maar kan de bron niet terugvinden
Het was ook meer een bericht met een ;) , al zette ik die er dáár niet bij… 🤷‍♂️

<John O`Mill>

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-01 12:05
Had iemand de user manual van nieuwe Niro EV al gepost?

https://www.kia.com/conte...ev-owners-manual-my23.pdf

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Heeft iemand misschien een nieuwe manier om de CanBus data van mijnkia te lezen gevonden?

Deze link bestaat niet meer, kan niet meer inloggen
https://www.kia.com/nl/mijnkia/dashboard/

krijg dus een 403 error op de canbus data

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-01 08:12

Griffin

Is mythical

Wat ik qua laden wel raar vind is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sc6eM4rt4i_3W3EUNIZ1ym1A-FU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IhsTFC16ZzcTSx7FN2TyoZsn.jpg?f=fotoalbum_large

Dus de Kia kan met iets van 72 snellader, maar het gaat toch sneller met een 350kw lader dan met een 100kw. Vind ik wat raar.

Iemand misschien een reden waarom dit is (/me is nieuw als het aankomt op elec. rijden)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:27
cypher21 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:52:
Heeft iemand misschien een nieuwe manier om de CanBus data van mijnkia te lezen gevonden?

Deze link bestaat niet meer, kan niet meer inloggen
https://www.kia.com/nl/mijnkia/dashboard/

krijg dus een 403 error op de canbus data
https://mijnkia.nl/mijn-auto

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• eltron
Lekker dat warme weer; goed voor de range.
Vandaag 400km gereden, gestart met 100% SOC,
Thuisgekomen met GOM nog 147km. Dat telt toch op tot een keurige 547km range.
Toegegeven, ik heb niet hard gereden. Maar wel ca. 380km snelweg en op terugweg airco aan.

• wortelsoft
  • Laatst online: 02-01 07:38
cypher21 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:31:
[...]

Die link vond ik, maar kan dan niet de Json canbusdata uitlezen ergens

https://www.kia.com/nl/we...tedcar.asmx/GetCanbusData
De code die je hier vindt even bekijken:

https://github.com/TheBazeman/MijnKia

• gjcvro
Griffin schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:32:
[...]

Wat ik qua laden wel raar vind is:
[Afbeelding]

Dus de Kia kan met iets van 72 snellader, maar het gaat toch sneller met een 350kw lader dan met een 100kw. Vind ik wat raar.

Iemand misschien een reden waarom dit is (/me is nieuw als het aankomt op elec. rijden)
43 of 45 minuten.. eerder een afrondings verschil dan een echt verschil in laadsnelheid

• TCMR
Griffin schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:32:
[...]
Ik zat vandaag naar hetzelfde tabelletje te kijken, en dacht ook: "hmmm...". Als iemand hier iets zinnigs over kan zeggen ben ik een en al oor.

Verder staan er wel tenenkrommend veel taal- en tekstfouten in die handleiding. Soms staat er precies het tegenovergestelde van wat bedoeld wordt: "Make sure that the total power consumption of your electrical appliance exceeds the V2L maximum power output." Yeah right, haha!

Verder valt het me op dat in zo'n beetje alle Niro EV reviews er gemiept wordt over de beperkte laadsnelheid van de nieuwe EV, maar wordt er herhaaldelijk in de user manual genoemd dat snelladen niet gezond is voor je accu. Ik denk dat ze gewoon gekozen hebben voor de meest duurzame oplossing. Past in het concept: praktische auto zonder al teveel franje, niet voor mensen die oerendhard over de Autobahn willen gieren.

• eltron
TCMR schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:33:
[...]

Verder valt het me op dat in zo'n beetje alle Niro EV reviews er gemiept wordt over de beperkte laadsnelheid van de nieuwe EV, maar wordt er herhaaldelijk in de user manual genoemd dat snelladen niet gezond is voor je accu. Ik denk dat ze gewoon gekozen hebben voor de meest duurzame oplossing. Past in het concept: praktische auto zonder al teveel franje, niet voor mensen die oerendhard over de Autobahn willen gieren.
En het gaat er niet alleen om hoe snel je zoveel mogelijk kWh kunt laden, maar ook hoe ver je komt op een kWh.
Als ik mijn huidige range omreken naar laadsnelheid in km/h (gemeten van 10-80% SOC) dan komt dat uit op ca. 510km/h.
Dat is toch best een redelijke snelheid(?)

• MatMich
Hebben meer mensen last van het feit dat je ineens iedere keer opnieuw moet inloggen bij opstarten van de app Kiacharge?
Ik had dit voorheen nooit.
.En het hoeft ook nooit bij Kia connect of mijnKia.

[ Voor 18% gewijzigd door MatMich op 19-07-2022 01:13 ]

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:35
MatMich schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 01:11:
Hebben meer mensen last van het feit dat je ineens iedere keer opnieuw moet inloggen bij opstarten van de app Kiacharge?
Ik had dit voorheen nooit.
.En het hoeft ook nooit bij Kia connect of mijnKia.
Afgelopen weekeinde voor het eerst, ging gelukkig in 1x goed en soepel

Overigens heb ik ook de bug dat je de verbruikers niet altijd in kan zien (hoeveel kW waar heen gaat in EV menu), irritant. Hoop dat er snel nog weer een update volgt.

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:56
Het wordt nu dus wat moeilijker om dit in een keer uit te lezen. De url wordt iets al https://www.mijnkia.nl/api/vehicle/1234567/connected-status (1234567 is dan je vehicle id die je vindt in de url als je ingelogged bent in MijnKia), maar je moet ook de headers meegeven. Uit het script van TheBazeman:
code:
1
2
3
4
# Create headers
myHeaders = {"cookie" : "KIA-AUTH=" + myKiaDashboardCookies['KIA-AUTH'] + "; AWSALB=" + myKiaDashboardCookies['AWSALB'] + "; AWSALBCORS=" + myKiaDashboardCookies['AWSALBCORS']}

HTTPresponse = requests.get(deviceUrl, headers = myHeaders)

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-01 11:50
In de handleiding lees ik dat de auto toch beschikt over een alarm systeem. Opvallend dat hier in de prijstlijst/uitrusting nergens iets over vermeld wordt. Kan toch wel (voor sommige) toegevoegde waarde hebben.

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-12-2025
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N_r5nIIJ4YHeko6JGWIUBY-JjXk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JFGp4nlsbMAcZIVCOgC6KBGN.png?f=user_large

Dit is wel echt een toppertje :-)
TCMR schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:33:
[...]

Ik zat vandaag naar hetzelfde tabelletje te kijken, en dacht ook: "hmmm...". Als iemand hier iets zinnigs over kan zeggen ben ik een en al oor.

Verder staan er wel tenenkrommend veel taal- en tekstfouten in die handleiding. Soms staat er precies het tegenovergestelde van wat bedoeld wordt: "Make sure that the total power consumption of your electrical appliance exceeds the V2L maximum power output." Yeah right, haha!

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Thyzz

-=leeg=-

Ligt bij jullie de uvo app er ook uit?

Ik krijg continue 'Network error' net nu ik in de hitte de airco op afstand wilde aanzetten...

5325wp

• MatMich
Thyzz schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:05:

Ik krijg continue 'Network error' net nu ik in de hitte de airco op afstand wilde aanzetten...
Werkt hier

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:54
Als je de UVO app nog gebruikt, update 'm dan eens naar Kia-Connect, misschien werkt 't dan wel.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Peter-036 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:03:
Als je de UVO app nog gebruikt, update 'm dan eens naar Kia-Connect, misschien werkt 't dan wel.
Geswitched. Maar ik krijg daar dezelfde 'Network error' bij het inloggen.

5325wp

• pinguins
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-11-2025
Thyzz schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:05:

Ik had die ook vanmiddag in de Kia connect app maar nu is het goed. Ik had wel even het systeem in de auto gereset maar die had al heel snel weer online verbinding. De routeplanner had meteen de route groen gemaakt na opnieuw opstarten, dat duurt als het systeem daarvoor niet online kon komen langer, dus waarschijnlijk was het systeem in de auto voor de reset gewoon online en lag de app verbinding naar de server er tijdelijk uit.

e-Niro 64kWh DynamicPlusLine Rood december 2021

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:54
@Thyzz zojuist geprobeerd, ik krijg direct (nou ja, na een 5-tal seconden) verbinding.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 27-12-2025
Weet iemand hier hoe je de gebruikersmodus inschakelt.ik denk on/off knop indrukken hoe het inschakelen via het teller display kom ik niet uit en zijn er nog manieren.

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Peter-036 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:36:
@Thyzz zojuist geprobeerd, ik krijg direct (nou ja, na een 5-tal seconden) verbinding.
Ja hoor hier ook. Nadat ik van wifi overschakel naar 5g... Netwerk maar gaan debuggen...

5325wp

• TCMR
eltron schreef op maandag 18 juli 2022 @ 23:06:
[...]dan komt dat uit op ca. 510km/h.
Dat is toch best een redelijke snelheid(?)
Zover ik weet is dat geen 'metric' die bijv. bij ev-database.org gebruikt wordt, maar in principe wel wat Björn doet met z'n 1000 km binnen 10 uur tests. De best-presterende auto's daar hebben wel vaak dikke accu's. Je ziet dat de Kona's het redelijk, maar niet heel goed doen.

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:31
oldie127 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 18:23:
Weet iemand hier hoe je de gebruikersmodus inschakelt.ik denk on/off knop indrukken hoe het inschakelen via het teller display kom ik niet uit en zijn er nog manieren.
Zit onder Handig in het menu tussen de klokken. Werkt als contact in Ready stand (groene auto met pijltjes) en P-stand en handrem aan.
Zoek op "gebruiksmodus" in de handleiding. Niet gebruikERsmodes.

[ Voor 7% gewijzigd door Marcva op 19-07-2022 22:55 . Reden: Opmerking handleiding ]

• TCMR
2xdehelft schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:37:
[...]
Die is inderdaad geniaal. Was ik nog niet tegengekomen.

• multikoe
oldie127 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 18:23:
Download de handleiding als pdf en gebruik CTRL-F. Dat klinkt flauw maar de handleiding is digitaal beschikbaar en je zit toch achter een computer om je vraag te stellen hier op het forum. Het gaat een heel stuk sneller als wachten tot iemand een duidelijk antwoord geeft.

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-01 10:13

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

TCMR schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:50:
[...]

Zover ik weet is dat geen 'metric' die bijv. bij ev-database.org gebruikt wordt, maar in principe wel wat Björn doet met z'n 1000 km binnen 10 uur tests. De best-presterende auto's daar hebben wel vaak dikke accu's. Je ziet dat de Kona's het redelijk, maar niet heel goed doen.
Dit is juist een metric die volop aanwezig is op ev-database.org.
Lijkt mij ook 1 van de beste metrics om een elektrische auto op uit te zoeken.
Het geeft namelijk perfect aan hoe snel je kan doorrijden zodra je verder moet dat je accu. of dit nu 1km verder is, of nog naar zuidspanje moet.
Het rekent ook lekker. Als ik 2000km moet afleggen. dan haal ik daar de initiele range vanaf. en dan weet ik hoeveel laadtijd ik kwijt ben onderweg.

Bij mijn Tesla (https://ev-database.nl/au...l-3-Long-Range-Dual-Motor) is dit dus: 2000 - 400km = 1600km. snelladen is 750km/u. dus . moet dan nog een dikke 2 uur laden onderweg.

Dit komt ook wel overeen met mijn ervaringen.
Stel dat de laadsnelheid maar 170km/u zou zijn zoals bij de https://ev-database.nl/auto/1705/Dacia-Spring-Electric
Dan ben je dus minimaal 10 uur aan het laden. om die afstand af te leggen.

Een dikke accu heeft natuurlijk automatisch meer voordelen.
Range is nr1.
Maar een grotere accu kan je ook sneller energie in stoppen. immers zijn het gewoon heel veel batterijen parallel aan elkaar. vandaar dat elke auto ongeveer in 30 minuten van 10 naar 80% kan laden ongeacht hoe groot de accu is..
Als de accu groter is kan je ook parallel sneller ontladen, dus meer pk's naar die elektromotoren.
Daarnaast blijft je accu gezonder omdat je hem als totaal minder belast, zowel het dagelijks op en ontladen als piekbelasting.

maar terug naar de km/u laadsnelheid.
Als ik op lange afstanden maximaal totaal een uur pauze wil voor elke 500km. dan moet ik dus met 500km/u kunnen laden (iets sneller want het verbruik is meestal wat hoger op die lange afstanden).

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• Morpheus2003
  • Laatst online: 21:58
Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuw model Kia Niro EV. Ik was in de markt voor een DynamicPlusLine maar door de recente enorme prijsverhoging valt deze niet meer binnen de subsidie grens volgend jaar. Kia moet imo uitkijken dat ze zich niet uit de markt prijzen.

Maar goed, als t goed is word ik binnenkort door de dealer gebeld voor een proefrit!

Vraagje nog, zijn Projectiekoplampen nou ook LED lampen of niet? Want anders is het wel bijzonder dat een nieuwe auto in deze tijd geen zuinige LED lampen heeft..

[ Voor 19% gewijzigd door Morpheus2003 op 20-07-2022 09:08 ]

• [BoSS]
  • Laatst online: 13:51

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Morpheus2003 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:43:
Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuw model Kia Niro EV. Ik was in de markt voor een DynamicPlusLine maar door de recente enorme prijsverhoging valt deze niet meer binnen de subsidie grens volgend jaar. Kia moet imo uitkijken dat ze zich niet uit de markt prijzen.

Maar goed, als t goed is word ik binnenkort door de dealer gebeld voor een proefrit!
Lijkt een bewuste keuze van Kia. Er zijn maar heel weinig EV's met een range rond de 400km die in luxe uitvoering onder de subisidiegrens komen.

De ID3.Pro (kleiner) en de Kona Electric (iets kleiner) komen net onder de 40k (net zoals de Niro EV) maar in luxe uitvoering al snel boven de 45k. Idem voor de Megane E-Tech, die net onder de 45k kost maar met metallic lak komt hij met elke andere optie er boven.

Vergeet niet dat de Niro EV DynamicLine (onder de subsidiegrens) al behoorlijk wat rijhulpsystemen en extra's heeft waar je bij andere fabrikanten grof voor bij moet betalen. Het enige wat écht mist op de DynamicLine is wat mij betreft stoelverwarming/stuurverwarming om het verbruik in de winter te drukken.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• oldie127
multikoe schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 23:47:
[...]

Download de handleiding als pdf en gebruik CTRL-F. Dat klinkt flauw maar de handleiding is digitaal beschikbaar en je zit toch achter een computer om je vraag te stellen hier op het forum. Het gaat een heel stuk sneller als wachten tot iemand een duidelijk antwoord geeft.
Ik heb wel degelijk het boekwerk gelezen maar bleef met vragen zitten is het logisch dat je in ready stand staat in gebruiksmodus kan je hem net zo goed in ready zetten in p en de handrem zonder dat vinkje. Ik probeer hier ook mensen te helpen als ze vragen hebben . Maar bedankt voor je bijdrage.

• Hippe Lip

Hippe Lip

2xdehelft schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:37:
[Afbeelding]

[...]
In de handleiding van de eerste e-Niro’s stond ook dat je niet met open achterklep moet rijden omdat je anders uitlaatgassen binnenkrijgt. 8)7

Staat dat er nu ook nog in?

<John O`Mill>

• oldie127
Dit zijn géén fouten maar easter eggs

• gjcvro
Hippe Lip schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:32:
[...]

In de handleiding van de eerste e-Niro’s stond ook dat je niet met open achterklep moet rijden omdat je anders uitlaatgassen binnenkrijgt. 8)7

Staat dat er nu ook nog in?
An sich klopt dat ook wel, het zijn alleen niet jouw eigen uitlaatgassen..

• eltron
Morpheus2003 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:43:
De subsidiegrens speelt toch geen rol meer nu de pot leeg is(?)
Of hoop je dat je volgend jaar nog kans maakt als de pot van 2023 open gaat.
Die zal dan waarschijnlijk ook na enkele uren leeg zijn, als ze niet de subsidiegrens en het subsidiebedrag sterk verlagen.
In elk geval dan direct na de vuurpijlen aanvragen maar, als je op de pot van volgend jaar mikt.

Overigens heeft Kia dit wel slim gedaan, de prijs is pas verhoogd nadat de pot leeg was.

[ Voor 5% gewijzigd door eltron op 20-07-2022 10:18 ]

• gjcvro
Volgens mij heeft het dit jaar ook enkele maanden geduurd voordat de pot leeg was.. dus je hebt iets meer kans dan in 2021, toen was het een dag of zo, omdat alles van het jaar er voor werd opgeschoven, en dat kan nu niet meer.

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

eltron schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:13:
[...]
Die zal dan waarschijnlijk ook na enkele uren leeg zijn, als ze niet de subsidiegrens en het subsidiebedrag sterk verlagen.
Volgend jaar is er subsidie voor ruim 22,5k auto's, grofweg hetzelfde als dit jaar. Let op: de auto moet besteld zijn na 1 januari 00:00. Net zoals dit jaar zullen mensen hun koop uitstellen, dit zorgt voor een run in de eerste weken van januari, maar dit jaar was de pot ook "pas" na 5 maanden leeg. Verwacht volgend jaar niet dat dat ineens veel sneller gaat.

• eltron
[BoSS] schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:17:
[...]

Volgend jaar is er subsidie voor ruim 22,5k auto's, grofweg hetzelfde als dit jaar. Let op: de auto moet besteld zijn na 1 januari 00:00. Net zoals dit jaar zullen mensen hun koop uitstellen, dit zorgt voor een run in de eerste weken van januari, maar dit jaar was de pot ook "pas" na 5 maanden leeg. Verwacht volgend jaar niet dat dat ineens veel sneller gaat.
Wel als iedereen die nu een koop overweegt dit gaat uitstellen tot 2 januari 2023.
Voor de levertijden maakt dat in veel gevallen al niet veel meer uit met de huidige chiptekorten.

• Eboera
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-09-2025
eltron schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:20:
[...]

Wel als iedereen die nu een koop overweegt dit gaat uitstellen tot 2 januari 2023.
Voor de levertijden maakt dat in veel gevallen al niet veel meer uit met de huidige chiptekorten.
De subsidie is wel tot 45.000 euro fiscale waarde dus veel auto’s voldoen daar sowieso niet aan. Maar voor De Niro kan het lonen om te wachten ook al ben je beperkt tot de 2 goedkoopste uitvoeringen. Als je een van de 2 duurste wil dan heeft wachten dus geen zin.

• Morpheus2003
Eboera schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:08:
[...]

De subsidie is wel tot 45.000 euro fiscale waarde dus veel auto’s voldoen daar sowieso niet aan. Maar voor De Niro kan het lonen om te wachten ook al ben je beperkt tot de 2 goedkoopste uitvoeringen. Als je een van de 2 duurste wil dan heeft wachten dus geen zin.
Ja idd en dat is precies hetgeen waarvan ik nu flink baal. Tot de prijsverhoging zat de DynamicPlusLine net onder de grens. Ik vind het echt niet meer van deze tijd dat de DynamicLine zonder LED koplampen wordt geleverd.

Of weet iemand of het mogelijk is om bij de DynamicLine een aantal losse opties te kiezen om zo onder de 45k grens te blijven?

• gremsems
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-12-2025
eltron schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:20:
[...]

Alsof in mid 2021 men niet zn koop uitstelde tot 1 jan 2022.

Er is meer dan genoeg....

• gjcvro
Morpheus2003 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:51:
[...]

Ja idd en dat is precies hetgeen waarvan ik nu flink baal. Tot de prijsverhoging zat de DynamicPlusLine net onder de grens. Ik vind het echt niet meer van deze tijd dat de DynamicLine zonder LED koplampen wordt geleverd.

Of weet iemand of het mogelijk is om bij de DynamicLine een aantal losse opties te kiezen om zo onder de 45k grens te blijven?
Als je geluk hebt heeft KIA tegen die tijd een weer een uitvoering die net onder de grens valt. Tegen die tijd is het model weer een half jaar oud, dus gaan ze misschien schuiven met opties.

• eltron
gremsems schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:11:
[...]

Alsof in mid 2021 men niet zn koop uitstelde tot 1 jan 2022.

Er is meer dan genoeg....
Dat was natuurlijk toen veel minder het geval. Veel EV worden zakelijk gereden en er was die mensen juist alles aan gelegen om nog onder de 12% bijtelling te vallen (en dus koop en levering voor 31-12-2021).

[ Voor 5% gewijzigd door eltron op 20-07-2022 12:41 ]

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Morpheus2003 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:51:
[...]
Nee, helaas, zo werkt Kia niet. Die houden bewust wat interessante opties exclusief voor de duurdere modellen 🤪

Sommige zaken zijn wel als accessoire toe te voegen, dan vallen ze buiten de cataloguswaarde. Maar vaak is dan de integratie minder mooi tov. fabrieksopties. Bijvoorbeeld stoelverwarming met een los knopje aan de zijkant van je stoel ipv. in het dashboard geïntegreerd.

• gjcvro
eltron schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:21:
[...]

Dat was natuurlijk toen veel minder het geval. Veel EV worden zakelijk gereden en er was die mensen juist alles aan gelegen om nog onder de 12% bijtelling te vallen (en dus koop en levering voor 31-12-2021).
onzin, nou haal je zakelijk en privé subsidies door elkaar heen.

• gremsems
eltron schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:21:
[...]

Eh... Wat heeft dat te maken met een subsidie voor private lease?

• eltron
gjcvro schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:51:
[...]
onzin, nou haal je zakelijk en privé subsidies door elkaar heen.
Het ging er over of de koop werd uitgesteld in 2021.
en dat werkt dus verschillend uit voor zakelijk of privé.
Wat overigens een steeds grijzer gebied wordt, nu privat lease steeds meer wordt gedaan, al/dan niet op basis van een mobiliteitsbudget van werkgever en al/dan niet keuze vrijheid. Dat soort keuzes kunnen dan wel weer beïnvloed worden door de fiscaliteit en subsidies op aanschaf EV.
Ook voor IB ondernemers/ZZP-ers is de afweging of de auto zakelijk of privé wordt gereden mede afhankelijk van dit soort zaken.

• Morpheus2003
[BoSS] schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:49:
[...]

Nee, helaas, zo werkt Kia niet. Die houden bewust wat interessante opties exclusief voor de duurdere modellen 🤪

Sommige zaken zijn wel als accessoire toe te voegen, dan vallen ze buiten de cataloguswaarde. Maar vaak is dan de integratie minder mooi tov. fabrieksopties. Bijvoorbeeld stoelverwarming met een los knopje aan de zijkant van je stoel ipv. in het dashboard geïntegreerd.
Hmm oké dus je kunt niet zeggen van ik wil de DynamicLine + een paar losse opties (vanuit de fabriek)?

Zijn er hier trouwens mensen die de nieuwe EV hebben aangeschaft? Zoja, valt er beetje te onderhandelen over de prijs bij de Kia dealer?

• gremsems
eltron schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:01:
[...]

Het ging er over of de koop werd uitgesteld in 2021.
en dat werkt dus verschillend uit voor zakelijk of privé.
Wat overigens een steeds grijzer gebied wordt, nu privat lease steeds meer wordt gedaan, al/dan niet op basis van een mobiliteitsbudget van werkgever en al/dan niet keuze vrijheid. Dat soort keuzes kunnen dan wel weer beïnvloed worden door de fiscaliteit en subsidies op aanschaf EV.
Ook voor IB ondernemers/ZZP-ers is de afweging of de auto zakelijk of privé wordt gereden mede afhankelijk van dit soort zaken.
Je eerste reactie was op een subsidie opmerking, die er is voor particulieren.... Waarom je vervolgens gaat reageren met opmerkingen over bijtellingen en zzp-ers is mij een raadsel...

Goed smeren en veel water drinken 👍🏻

• 2xdehelft
Heeft iemand eigenlijk de nieuwe Niro voorbij zien komen in het oranje? Online is op veel 3d renders na weinig in die kleur te vinden...

• TCMR
Morpheus2003 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:20:
[...]Zoja, valt er beetje te onderhandelen over de prijs bij de Kia dealer?
Neen, er is zoveel vraag, en zo weinig aanbod, dat je gewoon de cataloguswaarde betaalt. De enige speelruimte zit 'm in de inruil, waarbij je er vaak bij dealers niet erg gunstig uitkomt. Het is wat het is: schaarste is gunstig voor aanbieders, niet voor afnemers.
2xdehelft schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:18:
Heeft iemand eigenlijk de nieuwe Niro voorbij zien komen in het oranje? Online is op veel 3d renders na weinig in die kleur te vinden...
Werkelijk geen idee wat Orange Delight in het echt wordt. Of deze kleur al eerder bij Kia gebruikt is, of gewoon een volledig nieuwe kleur. Mogelijk ligt er inmiddels een staal bij Kia Nederland (Breukelen), maar we laten ons gewoon verrassen.

• TCMR
Smuggler schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 07:43:
[...]
Dit is juist een metric die volop aanwezig is op ev-database.org.
Aha, dat is dus de "snelladen"-waarde. Had er eigenlijk nooit naar gekeken, omdat snelladen voor de use-case van mijn vriendin me niet belangrijk lijkt (< 300 km per dag in Nederland, eigen laadpaal op PV).
Lijkt mij ook 1 van de beste metrics om een elektrische auto op uit te zoeken.
Voor als je veel rijdt en haast hebt misschien. Ik heb vooral gekeken naar efficiëntie en gewicht, die veelal samengaan. De auto's met grote accu's zijn vaak enorm zwaar en weinig efficiënt. Daarom viel de Ioniq 5 ook af, en is het een Kia Niro EV geworden. Ik ben ook benieuwd als er op een gegeven moment weer wegenbelasting geheven gaat worden, of mensen met die loodzware en volstrekt inefficiënte elektrische PC-Hoofttractoren (ja, Audi e-trons) dan met hun trekkers op het Malieveld gaan protesteren ;)

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:43
TCMR schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:26:
De enige speelruimte zit 'm in de inruil, waarbij je er vaak bij dealers niet erg gunstig uitkomt. Het is wat het is: schaarste is gunstig voor aanbieders, niet voor afnemers.
Foto's maken van de 4 hoeken, kilometerstand, voorstoel en dashboard. En dan wat dealers mailen, krijg je offertes.
Zo van 15k inruil naar 17.6k inruil gekomen bij m'n Kia dealer.

Haters everywhere but I don’t really care

• 2xdehelft
2xdehelft schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:18:
Toevallig vanavond wat foto's van een hybrid tegen gekomen, valt me niet tegen! (moet ik wel zeggen natuurlijk, is al besteld :-)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QrIblj98GKZ_VfDVkOdeRfbt2Gg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2wzMFP1IuPIUDHiqIOOBz4hg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xUR1IZEqwEOWuagAeV89XFL_vy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5YDen6CLAznybIoubDsUN8r6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TeHWBpi2uBpDjr7-grMar9w3KAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bRIvkJacL0fRfEpthDb9rQtU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOyPEJNZ0Zr2W_dGcX-6eHfK7J8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o32XfF2VcRzh2ajfEU1jgsev.jpg?f=fotoalbum_large

• multikoe
oldie127 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:26:
[...]

Ik heb wel degelijk het boekwerk gelezen maar bleef met vragen zitten is het logisch dat je in ready stand staat in gebruiksmodus kan je hem net zo goed in ready zetten in p en de handrem zonder dat vinkje. Ik probeer hier ook mensen te helpen als ze vragen hebben . Maar bedankt voor je bijdrage.
Ik heb niet zo'n behoefte om mensen terecht te wijzen en hard te roepen "RTFM". Ik snap ook wel dat dat boekwerk van 500 pagina's en niet al te duidelijke indeling intimiderend kan zijn en ook niet altijd het antwoord oplevert dat je nodig hebt.
Maar jij vroeg specifiek hoe je de gebruiksmodus inschakelde en precies dat haal je wel heel makkelijk uit de handleiding en mijn (overigens vriendelijk bedoelde) advies was daarom ook niet vreemd.

Je (nu pas gestelde) tweede vraag, waarom je die modus zou gebruiken in plaats van de gewone "Aan" modus is heel terecht en ik heb daar ook niet één-twee-drie een antwoord op. Maar dat is het type vraag dat je hier kan stellen.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:03
Voor de MY22 is er weer een update beschikbaar.
Wat copy paste uit de versie die ik nu heb draaien en de versie die nu aan het downloaden is. Heb nog niet in de auto gekeken of deze er toevallig al op staat dmv OTA.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Huidig:
+|22Q1|DE_E_22.EUR.S5W_L.001.001.220623|KM|Niro_EV_MY_22_EU|1558|1
Niro_EV_MY_22_EU|AppUpgrade|11|-257071581|4489748|1

===============================================================

Nieuw:
+|22Q1|DE_E_22.EUR.S5W_L.001.001.220713|KM|Niro_EV_MY_22_EU|1558|0
Niro_EV_MY_22_EU|AppUpgrade|12|-45534468|4489748|1

[ Voor 8% gewijzigd door ninjazx9r98 op 21-07-2022 00:25 ]

• MatMich
ninjazx9r98 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:32:
Wat copy paste uit de versie die ik nu heb draaien en de versie die nu aan het downloaden is. Heb nog niet in de auto gekeken of deze er toevallig al op staat dmv OTA.
code:
1
2
3
4
5

Volgens mij was deze er al. (220623)

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:03
MatMich schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 00:17:
[...]

Volgens mij was deze er al. (220623)
Zal er een streep tussen zetten om het duidelijker te maken, gaat om regel 4 en 5 (220713)

• MatMich
ninjazx9r98 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 00:24:
[...]

Zal er een streep tussen zetten om het duidelijker te maken, gaat om regel 4 en 5 (220713)
ah klopt dat is nieuwer.
Maar ik krijg dus niets OTA helaas

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
ninjazx9r98 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:32:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Huidig:

===============================================================

Nieuw:
is deze ook voor de MY20?

• Suicyder
MikeT80 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 08:36:
[...]

Software zegt van wel, ik zet de download nu gelijk aan, dan zal ik straks de stick ook even in de auto vrotten :P

Hopelijk van die 'paar' bugs in de laatste af

edit:
Op de update website staat ook voor de My'20 EV 220713, dus een nieuwere
https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/624/pop2

De lijst voor alle modellen, kan iedereen zo nodig zelf kijken

[ Voor 24% gewijzigd door Suicyder op 21-07-2022 08:56 ]

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
Top, ook voor de MY20 dus, meteen even downloaden! :)

14590 Wp PV | 14.4 kWh Thuisaccu

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:36
Peutpeut schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:02:
Top, ook voor de MY20 dus, meteen even downloaden! :)
Volgens support zijn er twee bugs verholpen met deze nieuwe update, wat die dan ook mogen inhouden:

its fixed the pre cooling issue and battery consumption issue

Geen idee wat daar de issues waren.

Na doorvragen zou ook het verbruiksschermpje onder het EV menu weer moeten werken (ik kreeg daar de melding dat eerst de motor gestart moest worden, terwijl dat al zo was...)

Vraag: Okay, so no news about the bug with the EV menu as reported in support case number 23033?
Antwoord: If you download this update it will fix your issue

• Suicyder
Ik vind het wel heerlijk dat updaten nu kan terwijl de auto 'uit' staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vPrXBZtzgQ-v15Jrb-BjriK1cc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m05MgavevUxgOUcAgppvbNhw.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik loop zo even naar de auto, kijken wat er anders is met deze update (zichtbaar) :)

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:36
Suicyder schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:49:
Ik vind het wel heerlijk dat updaten nu kan terwijl de auto 'uit' staat.

[Afbeelding]

Ik loop zo even naar de auto, kijken wat er anders is met deze update (zichtbaar) :)
Ik heb daar de vorige keer niet zo'n aandacht aangeschonken en de auto gewoon in de utility stand laten staan.
Maar als ik het goed begrijp:
- Auto aan
- USB stick erin en insstallatie bevestigen
- Dan de auto gewoon volledig uitzetten en gewoon op slot doen?
- En dan krijg ik vanzelf een melding in de app?

Ik neem aan dat je de voortgang dan niet kan volgen (wanneer je de auto aan laat staan zie je de voortgangsbalk...)

De auto gaat straks aan de lader, dus dat zou dan een mooi moment kunnen zijn voor de update...

• Suicyder
  • USB-stick erin
  • Auto aan
  • Pop-up geeft optie 'Update nu en update wanneer auto uitgeschakeld is' < Kies de 2e
  • Auto uit
  • Uitstappen + op slot doen
  • Lekker binnen genieten van een bak koffie en krijg een notificatie van je app zodra hij klaar is
Geen voortgangsrapportage tenzij je weer in de auto stapt en scherm aan zet.

edit:
Volgorde van aanzetten/stick erin kan allicht andersom

edit2:
Even gekeken, het EV verbruiksscherm werkt voor mij weer.
Verder niet heel veel kunnen spotten zo snel, moet toch echt gewerkt worden voor ik verder kijk.
Wel viel het mij op dat bij veranderen van een klimaatinstelling het splitschermpje wat even getoond wordt meer informatie bevat, maar dat kan wellicht al langer het geval zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Suicyder op 21-07-2022 11:33 ]

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-01 11:50
Weet iemand of de nieuwe Niro EV zijn updates over the air (OTA) ontvangt?

• Suicyder
Ik ga er vanuit van wel, per wanneer weet ik niet echter. My'22 en EV6 zien het in ieder geval in het menu staan, of het actief is 'dunno'.

De nieuwe Niro EV krijgt ook voorverwarmen van de accu als je naar een lader navigeert bijvoorbeeld.

• plmagis
  • Registratie: Juli 2003
MikeT80 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 08:36:
[...]

@MikeT80 : jup. Heb hem net geïnstalleerd. Zie voorlopig geen verschil.

• Griffin
  • Laatst online: 01-01 08:12

Griffin

Is mythical

Vandaag contact gehad met de kia dealer en ze hebben de EV binnen. Alleen hij moet nog klaar gemaakt worden qua kenteken etc. Maandag gaan ze proefritten aannemen. Hopelijk kan ik volgende week zaterdagochtend stukkie rijden.

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Kijk eens wat er vanavond zomaar stond te laden bij mij in de straat... 🤗 (vandaag op kenteken gezet).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-U7B7abeoq8bTICgQbQLsdzsZr0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UY7jbu1BpMWSgxhXlotl9fa9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vUUAXhAcJZUbszqVEz4JER_LN_Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gTJVf6kGZqErg5YvhuvEhHxK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ThEKHMivu9YPpmzc3zsVTpV-JiU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I6bZhLgMP4HDoZlqXdRLY4s5.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WUGGpt8Cthk4xmKiPezbtwxxvHI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s2T8hMZMqzupGSQcJoc12CKD.jpg?f=fotoalbum_tile

• wortelsoft
  • Laatst online: 02-01 07:38
[BoSS] schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 21:29:
Kijk eens wat er vanavond zomaar stond te laden bij mij in de straat... 🤗 (vandaag op kenteken gezet).

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Zonder een andere kleur op achterstijl vind ik het wel een upgrade. Alleen die velgen, wat is dat toch met ev’s en lelijke velgen.

• lds58
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15:33
#BoSS bedankt voor de foto's. Zo te zien een in DynamicLine uitvoering en standaard wit. Dat krasgevoelige glanzende zwart in het interieur en op het exterieur had ik liever mat gezien. Wij hebben er een besteld in DynamicPlusLine uitvoering in Snow White Metallic als opvolger van onze Volvo XC40 T4.

[ Voor 3% gewijzigd door lds58 op 21-07-2022 22:36 ]

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:08
bnwgraaf schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:33:
[...]

Volgens support zijn er twee bugs verholpen met deze nieuwe update, wat die dan ook mogen inhouden:

.........battery consumption issue
Ah dat zou bij mij wel het een en ander verklaren. Mijn verbruik is de laatste week omhoog gegaan terwijl ik niets anders doe dan ervoor. Dacht eerst dat het aan de bandenspanning lag maar wellicht dus aan de software. Ben benieuwd of het met de update naar beneden gaat.
Pagina: 1 ... 214 ... 359 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.