Kun je de radio ook aan hebben naast AA?EagleTitan schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:45:
[...]
Fullscreen AA is wel fijn, maar verder is er niet veel veranderd voor mijn gevoel.
Maps heeft nog steeds een issue dat de ingevoerde bestemming niet wordt ingesteld, maar dat moet Google oplossen
Ik word steeds benieuwder naar de niro ev. Zaterdag al even naar de Kia dealer gegaan en gezeten in de hybride (dus niet gereden) en ik moet zeggen dat de zit erg goed was (voor die paar minuten). Alleen kofferbak bekijken had niet heel veel nut vanwege de verschillen.
Ze konden mij vertellen dat ze over een week of 2 tot 3 de EV in de showroom verwachten, dus ga dan bellen en gelijk een proefrit een keer regelen.
Mijn gevoel zegt een niro ev - DynamicLine - Interstellar Grey - en dan trekhaak als accessoire... alleen bestellen zonder zitten en rijden doe ik niet.
Ze konden mij vertellen dat ze over een week of 2 tot 3 de EV in de showroom verwachten, dus ga dan bellen en gelijk een proefrit een keer regelen.
Mijn gevoel zegt een niro ev - DynamicLine - Interstellar Grey - en dan trekhaak als accessoire... alleen bestellen zonder zitten en rijden doe ik niet.
Super! Ik ga meteen de update downloadenEagleTitan schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:51:
[...]
Ja, maar je moet dat weer aanzetten. Vinkje is nu weer standaard op splitscreen met KIA sidebar. Maar zodra je het inschakelt wordt het inderdaad Spotify en Maps samen, en je kan ook lekker soepel schakelen tussen de twee: tap op de sidebar en de schermen wisselen om.
Laat na installatie ook even weten of je hetzelfde probleem tegenkomt als @cacofant. En ik las ook ergens dat de adres-invoer nog beroerder is dan voor de update, waarbij namen van kleine plaats nu niet meer gevonden worden, alleen als de gemeente waarin ze liggen wordt ingevoerd. Als dit inderdaad het gevolg is van de laatste update, dan wacht ik nog even. Splitscreen AA is dat niet waard.Koen Hendriks schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:29:
[...]
Super! Ik ga meteen de update downloaden
Inmiddels alweer zo'n 600km geklokt sinds de update en dit niet tegen gekomen. Is dat specifiek voor de KIA nav?cacofant schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:00:
Gisteren ook de update gedaan. Nu roept de auto telkens dat ik me op de verkeerde rijbaan bevind op een weg met tegenliggers, heel irritant. De GPS denkt dat ik 5 meter naar links rij denk ik..
Heeft iemand anders dit ook ? En hoe is dit uit te zetten?
Hij roept het steeds ook als de navigatie gewoon uit is.. dus niet perse als ik navigeerEagleTitan schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:50:
[...]
Inmiddels alweer zo'n 600km geklokt sinds de update en dit niet tegen gekomen. Is dat specifiek voor de KIA nav?
Tesla Model 3 RWD (2023)
Haha, mijn vraag was juist of je de splitscreen binnen AA ook juist uit kunt zetten!Koen Hendriks schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:48:
[...]
Heeft de laatste update eindelijk Fullscreen AA? En werkt dan splitscreen hierin ook? Dus niet KIA splitscreen maar in Android Auto spotify naast maps?
Nu heb ik nog steeds geen AA navigatie over de volledige schermbreedte en win ik er dus nog niet veel mee t.o.v. de vorige firmware!
Daarbij kon ik ook navigeren met AA en dan in het rechter gedeelte via de splitscreen van Kia Spotify weergeven.....
Ik had nu juist gehoopt dat ik via AA fullscreen ook mijn Tomtom of Google Maps fullscreen kon laten weergeven....
Hoe zet ik full AA aan dan? Ik heb de update gedaan en er is in AA niks veranderd.EagleTitan schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:51:
[...]
Ja, maar je moet dat weer aanzetten. Vinkje is nu weer standaard op splitscreen met KIA sidebar. Maar zodra je het inschakelt wordt het inderdaad Spotify en Maps samen, en je kan ook lekker soepel schakelen tussen de twee: tap op de sidebar en de schermen wisselen om.
Edit: never mind, gevonden in de Kia topic 👍🏻
[ Voor 5% gewijzigd door gremsems op 05-07-2022 22:37 ]
gremsems schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:14:
[...]
Hoe zet ik full AA aan dan? Ik heb de update gedaan en er is in AA niks veranderd.
Sharing is caringgremsems schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:14:
[...]
Hoe zet ik full AA aan dan? Ik heb de update gedaan en er is in AA niks veranderd.
Vraagje heb nu de laatste update tot 2x toe uitgevoerd via de optie updaten nadat je de auto uit hebt gezet en iedere keer zegt hij dat hij klaar is en ik zie ook scherm van wat is er veranderd (met QR code) maar direct erna een melding dat de update onvolledig was !?!?! en dat komt nu iedere keer naar voren bij het starten van de auto.
Had ik ook. Daarna nog een keer de update gedaan. Nu is het wel goed.Wingie schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:38:
Vraagje heb nu de laatste update tot 2x toe uitgevoerd via de optie updaten nadat je de auto uit hebt gezet en iedere keer zegt hij dat hij klaar is en ik zie ook scherm van wat is er veranderd (met QR code) maar direct erna een melding dat de update onvolledig was !?!?! en dat komt nu iedere keer naar voren bij het starten van de auto.
Ja een vage melding over ruimte en update bestanden etc.. nu had ik de memorystick eruit gehaald voordat ik de auto startte dus nogmaals de update gedaan en toen er maar in laten zitten. Daarna alles gecontroleerd, stick eruit en scherm was wag.plips schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:09:
[...]
Had ik ook. Daarna nog een keer de update gedaan. Nu is het wel goed.
There are no secrets, only information you do not yet have
@Wingie Had hetzelfde probleem. USB gewist en update opnieuw gedownload. Werkte tweede keer wel goed.plips schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:09:
[...]
Had ik ook. Daarna nog een keer de update gedaan. Nu is het wel goed.
zojuist ook de 23/06 update op een Niro MY21 gezet. Fullscreen AA krijg ik niet voor elkaar, ook niet met het forceren van resolutie in developer options. Wel heb ik nu youtube music / spotify als sidebar naast Android auto.
Youtube Music en Spotify is toch android auto. Zo.te lezen werkt het zoals het hoort.d0s schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:16:
zojuist ook de 23/06 update op een Niro MY21 gezet. Fullscreen AA krijg ik niet voor elkaar, ook niet met het forceren van resolutie in developer options. Wel heb ik nu youtube music / spotify als sidebar naast Android auto.
ja hoor, ik ben tevreden. maar er schijnt een manier te zijn om op sommige autos ook de map fullscreen te krijgen, en dat is me nog niet gelukt.gremsems schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:47:
[...]
Youtube Music en Spotify is toch android auto. Zo.te lezen werkt het zoals het hoort.
En dat is nu precies wat ik ook graag zou willen, maar ik heb ook eens ergens gelezen dat dat zijscherm er in een AA update bij gekomen is en niet optioneel zou zijn... Helaas.d0s schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:51:
[...]
ja hoor, ik ben tevreden. maar er schijnt een manier te zijn om op sommige autos ook de map fullscreen te krijgen, en dat is me nog niet gelukt.
Overigens heb ik ook Spotify wel eens in het splitscreen scherm van Kia gehad, maar dat zal via bluetooth geweest zijn en niet via AA.
Dit heb ik nu ook elke keer, zeer irritant, ik moet de update dus nog een keer doen?? En dan is het weg?Wingie schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:38:
Tevens vandaag geprobeerd ABRP premium op AA te krijgen, kaart wordt alleen geupdate qua positie als ik mijn telefoonscherm ook aan laat staan... hoe kan dat nu weer..?
Tevens heb ik nergens de optie om iets qua spiltscreen in te stellen, waar staat dat in de instellingen?
Tesla Model 3 RWD (2023)
@Wingiecacofant schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 07:52:
[...]
Dit heb ik nu ook elke keer, zeer irritant, ik moet de update dus nog een keer doen?? En dan is het weg?
Tevens vandaag geprobeerd ABRP premium op AA te krijgen, kaart wordt alleen geupdate qua positie als ik mijn telefoonscherm ook aan laat staan... hoe kan dat nu weer..?
Tevens heb ik nergens de optie om iets qua spiltscreen in te stellen, waar staat dat in de instellingen?
Ik had hier ook last van. En ik denk dat het komt omdat ik de usb stick er te snel uit had gehaald. Ik heb vervolgens de auto weer aangezet met usb stick erin, paar minuten gewacht en toen eruit gehaald. Ik krijg de melding nu niet meer.
Lekker veel glimmend plasticVerwijderd schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 08:35:
Gister een rondje gemaakt in de nieuwe Niro. Ze hadden de EV variant nog niet, dus heb ik een rondje gemaakt in de Hybride.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Vind dat glimmend plastic wel meevallen, ze hebben er iig minder glimmend in dan bij de roadshow.
Alleen die middenconsole irriteert me, maar daar heb ik zo'n Aliexpress cover voor besteld
Vind het wel mooi dat ze die boogjes boven de wielen (wielkast?) glimmend zwart hebben gemaakt, ipv dat matte plastic dat je vaak ziet en nvvt verkleurd.
Alleen die middenconsole irriteert me, maar daar heb ik zo'n Aliexpress cover voor besteld
Vind het wel mooi dat ze die boogjes boven de wielen (wielkast?) glimmend zwart hebben gemaakt, ipv dat matte plastic dat je vaak ziet en nvvt verkleurd.
Haters everywhere but I don’t really care
Ja, die middenconsole was ook wat me het meeste tegen stond, maar ook rond het stuur zit net iets te veel naar mijn smaak. Daarentegen heb je geen groot glimmend vlak aan de passagierszijde, dus dat is wel beter.matthijst schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:06:
Vind dat glimmend plastic wel meevallen, ze hebben er iig minder glimmend in dan bij de roadshow.
Verwijderd
Ja t middenconsole is een en al glimmend, dus veel vingerafdrukken..
Voor de rest is het echt een mooie bak!
ik heb best wat pagina's gelezen, maar kom er nog niet helemaal uit: is er een mogelijkheid om voor mijn MY2019 eNiro op mijn mobiel te bekijken wat de actieradius/laadpercentage is? Kia webchat zegt: 'nee', maar ik kan me herrinneren dat dat wel konHippe Lip schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:47:
[...]
Nee, helaas niet. Dat zijn twee totaal verschillende en gescheiden systemen. Zou mooi zijn als dat kon, maar de MY19 kan alleen gegevens zenden; eenrichtingsverkeer. Ontvangen zit er niet in. Het is bovendien een eigen maaksel van de importeur hier in NL. Daarom hebben ze dat ook niet in België of Duitsland.
Een microvezel doekje standaard in de auto leggen en af en toe de disicipline hebben om er een doekje overheen te halen. Scheelt al heel wat denk ikVerwijderd schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:14:
[...]
Ja t middenconsole is een en al glimmend, dus veel vingerafdrukken..
Voor de rest is het echt een mooie bak!
Verwijderd
Ben lui 😜glas86 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:45:
[...]
Een microvezel doekje standaard in de auto leggen en af en toe de disicipline hebben om er een doekje overheen te halen. Scheelt al heel wat denk ik
Jazeker, ik kan dat van mijn MY19 in de mijnKia app gewoon zien, staat as we speak op 89% SOC en 464km actieradius.marteltor schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:28:
[...]
ik heb best wat pagina's gelezen, maar kom er nog niet helemaal uit: is er een mogelijkheid om voor mijn MY2019 eNiro op mijn mobiel te bekijken wat de actieradius/laadpercentage is? Kia webchat zegt: 'nee', maar ik kan me herrinneren dat dat wel kon
(En overigens nog wat andere info zoals of de deuren op slot zitten en of de bandenspanning ok is en de handrem er op staat)
[ Voor 12% gewijzigd door eltron op 07-07-2022 11:43 ]
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Wel ga je in de loop van de tijd helaas allemaal kleine krasjes zien van het afstoffen, is mijn ervaring; juist op dergelijk glimmend plasticglas86 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:45:
[...]
Een microvezel doekje standaard in de auto leggen en af en toe de disicipline hebben om er een doekje overheen te halen. Scheelt al heel wat denk ik
Die Aliexpress cover: daar ben ik wel benieuwd naar. Heb je een linkje voor me?matthijst schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:06:
Deze (heb die matte besteld):monica66 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:48:
[...]
Die Aliexpress cover: daar ben ik wel benieuwd naar. Heb je een linkje voor me?
https://www.aliexpress.co...1079.html?channel=twinner
Moet m binnenkrijgen (eind juli als t goed is), dus weet nog niet of 't wat is.
[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 07-07-2022 12:55 ]
Hmm ok dus toch. Dacht al dat de webchat meneer maar wat zei. Waar zie je state of charge dan? Volgens mij maakt mijn app geen connectie. Die kilometerstand heb ik zelf ingevoerd en ik krijg onderstaande foutmelding:eltron schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:40:
[...]
Jazeker, ik kan dat van mijn MY19 in de mijnKia app gewoon zien, staat as we speak op 89% SOC en 464km actieradius.
(En overigens nog wat andere info zoals of de deuren op slot zitten en of de bandenspanning ok is en de handrem er op staat)
Thanks, Welke configuratie heb je besteld? Ik zie dat je twee varianten hebt: high en lowmatthijst schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:54:
[...]
Deze (heb die matte besteld):
High, die lijkt te matchen met:
https://tweakers.net/i/lz...A8PTijSL.jpg?f=user_large
https://tweakers.net/i/lz...A8PTijSL.jpg?f=user_large
Klopt dat is ook waar. Maar dat is met zoveel dingen. De ontwerpers/architecten houden daar meestal niet zoveel rekening mee. Men gaat eerder voor esthetisch dan praktisch/functioneel.bnwgraaf schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:52:
[...]
Wel ga je in de loop van de tijd helaas allemaal kleine krasjes zien van het afstoffen, is mijn ervaring; juist op dergelijk glimmend plastic
Nee, mijnKia zou dat ook moeten hebben:Peter-036 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:05:
@marteltor en @eltron Lopen hier "MijnKia" en KiaConnect" apps doorelkaar?
Ik kan SOC en de andere door eltron genoemde info wel in de KiaConnect-app vinden, de MijnKia-app geeft me die niet.
https://www.kiaclub.nl/to...en-in-de-kia-connect-app/
Ik vind die glanzende middenconsole ook niet zo heel mooi (en zeker niet praktisch). Ik zat zelf te denken om deze te wrappen met carbonlook folie. Iemand daar ervaring mee?matthijst schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:54:
[...]
Deze (heb die matte besteld):
Staan wel filmpjes van op YouTube, is nogal een klusje lijkt het.
marteltor schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:59:
[...]
Hmm ok dus toch. Dacht al dat de webchat meneer maar wat zei. Waar zie je state of charge dan? Volgens mij maakt mijn app geen connectie. Die kilometerstand heb ik zelf ingevoerd en ik krijg onderstaande foutmelding:
[Afbeelding]
/f/image/xglEvzxBTyhs0jaV6O49Cicw.png?f=fotoalbum_large)
(screenshot mijnKia)
Mooie auto. Zijn dat de standaard velgen? De knoppen op het stuur zijn dat drukknoppen of van die touch knoppen?Verwijderd schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 08:35:
Gister een rondje gemaakt in de nieuwe Niro. Ze hadden de EV variant nog niet, dus heb ik een rondje gemaakt in de Hybride.
Verwijderd
Dit was de meest luxe uitvoering, dus ik denk niet dat dit de standaard velgen zijn.MajaMestreech schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:32:
[...]
Mooie auto. Zijn dat de standaard velgen? De knoppen op het stuur zijn dat drukknoppen of van die touch knoppen?
Knoppen zijn allemaal drukknoppen. Navigatie/climate control knoppen zijn wel touch.
Zijn de 18 inch velgen welke optioneel zijn en niet beschikbaar zijn voor de EV die op 17 inch staat.Verwijderd schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:55:
[...]
Dit was de meest luxe uitvoering, dus ik denk niet dat dit de standaard velgen zijn.
Knoppen zijn allemaal drukknoppen. Navigatie/climate control knoppen zijn wel touch.
Inmiddels ook de update gedaan naar de laatste softwareversie, duurde even want kreeg herhaaldelijk een foutmelding tijdens het updaten (ja, stof, ik weet het
):
:strip_exif()/f/image/FbztMEt6jLNQjHDzw12ORYBK.jpg?f=fotoalbum_large)
Na het opnieuw formateren van de USB stick en het downloaden van de update is het gelukt.
Zijn er na de meest recente update meer gebruikers die problemen hebben met AAWireless?
:strip_exif()/f/image/FbztMEt6jLNQjHDzw12ORYBK.jpg?f=fotoalbum_large)
Na het opnieuw formateren van de USB stick en het downloaden van de update is het gelukt.
Zijn er na de meest recente update meer gebruikers die problemen hebben met AAWireless?
14590 Wp PV | 14.4 kWh Thuisaccu
Ik gebruik(te) Android Auto draadloos met een AAWireless adapter.
Werkt in principe erg goed.
Na de update zie ik op mijn telefoon diverse pogingen om te connecten maar krijg steeds de melding dat mijn telefoon niet reageert.
Bedraad werkt het gewoon.
Zijn er hier meer mensen met een AAWireless kastje die ook de update hebben gedraaid?
overigens: nadat bij mij de update naar 100% was gelopen begon hij vanzelf opnieuw, dat ging gelukkig erg snel.
Werkt in principe erg goed.
Na de update zie ik op mijn telefoon diverse pogingen om te connecten maar krijg steeds de melding dat mijn telefoon niet reageert.
Bedraad werkt het gewoon.
Zijn er hier meer mensen met een AAWireless kastje die ook de update hebben gedraaid?
overigens: nadat bij mij de update naar 100% was gelopen begon hij vanzelf opnieuw, dat ging gelukkig erg snel.
Ja: telefoon reageert niet (ik had je post gemist en dezelfde vraag gesteld)Peutpeut schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:26:
Edit: enable passthrough deed het voor mij, nu ok
[ Voor 8% gewijzigd door MDB1106 op 08-07-2022 17:54 ]
Goed om te weten, heb de update nog niet gedaan maar wel AAWireless in gebruik.
Dat had ik nog niet geprobeerd. Wel de AAWireless gereset, telefoon meermaals uit/aan. Passtrough lost het probleem op, thanks!MDB1106 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 15:26:
[...]
Ja: telefoon reageert niet (ik had je post gemist en dezelfde vraag gesteld)
14590 Wp PV | 14.4 kWh Thuisaccu
Is het inmiddels gelukt?marteltor schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:44:
[...]
Nee, mijnKia zou dat ook moeten hebben:
https://www.kiaclub.nl/to...en-in-de-kia-connect-app/
Je probeert het met de ‘Mijnkia’-app, hoop ik, niet met Kiaconnect, die voor latere modellen is?
En zit je op het iOS-platform, of op Android?
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Ik ben nu de laatste nav. update aan het uitvoeren (MY22).en gaat verder allemaal prima.
Maar hij zou toch vanaf de vorige upd. OTA updaten rond juni dit jaar?
Helaas daar dus nog niets van gemerkt.
Is er al iemand waar dat wel werkt?
Maar hij zou toch vanaf de vorige upd. OTA updaten rond juni dit jaar?
Helaas daar dus nog niets van gemerkt.
Is er al iemand waar dat wel werkt?
Goedenavond, ik heb een hulpvraag. Vandaag heb ik de eNiro ingepakt voor de vakantie. Dus de hele dag auto open dicht, aan/uit. Maar toen ik deze een uurtje geleden weer wilde openen reageerde hij op niks meer. Gelukkig is de auto met hulp van een jumpstarter van de hulpdienst zojuist weer tot leven gekomen. Ik lees dit probleem veelvuldig op dit forum maar ik kan er maar niet achter komen wanneer de accu echt oplaadt. Is dit gewoon tijdens het rijden? De hulp accu laad functie staat aan. Ik wil morgenochtend vroeg wegrijden, hij gaat vannacht nog aan de laadpaal maar moet ik nu eerst even een half uurtje rijden? Zoals bij een ICE?
Afgelopen week in Zweden geweest met een MY22 die vlak voor vertrek geupdate is en tijdens het rijden is het tweemaal voorgekomen dat er ineens een melding was de telefoon niet (meer) reageerde en Spotify er dus ook mee stopte. Dat is overigens met AA bedraad en dus niet wireless.MDB1106 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 15:26:
[...]
Ja: telefoon reageert niet (ik had je post gemist en dezelfde vraag gesteld)
Daarnaast nog een kleine ergernis, na gebruik van de navigatie krijg ik keer op keer de vraag of ik de route begeleiding wil beoordelen met een paar smilies waaruit gekozen kan worden.
De eerstvolgende keer wordt dat de meest negatieve optie, ben er een beetje klaar mee dat tegenwoordig alles en iedereen verlangt/wenst/eist dat ik een mening heb over hun dienst(en)
Verder geen gekke dingen gezien met/na de update. Wel gemerkt dat rijden met een OBDII dongle in combinatie met de Torque Pro app heerlijk is voor het onderweg laden
Je ziet hoeveel laadmogelijkheden er zijn op een locatie, hoeveel bezet, hoe lang je moet laden om van X naar Y procent te gaan daarbij rekening houden met de volgende laadbeurt. En de optie alternatief werkt ook prima is gebleken toen we een afrit niet konden nemen ivm werkzaamheden.
Volgens mij laadt hij bij als de auto ook aan staat (readymodus). Je hoeft daar niet voor te rijden.tescione schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:24:
Goedenavond, ik heb een hulpvraag. Vandaag heb ik de eNiro ingepakt voor de vakantie. Dus de hele dag auto open dicht, aan/uit. Maar toen ik deze een uurtje geleden weer wilde openen reageerde hij op niks meer. Gelukkig is de auto met hulp van een jumpstarter van de hulpdienst zojuist weer tot leven gekomen. Ik lees dit probleem veelvuldig op dit forum maar ik kan er maar niet achter komen wanneer de accu echt oplaadt. Is dit gewoon tijdens het rijden? De hulp accu laad functie staat aan. Ik wil morgenochtend vroeg wegrijden, hij gaat vannacht nog aan de laadpaal maar moet ik nu eerst even een half uurtje rijden? Zoals bij een ICE?
Volgens het instructieboekje laad de 12V accu ook bij als je auto aan de lader staat:
"De normale accu wordt automatisch geladen als de auto in de ready-modus staat of als de hoogspan‐
ningsbatterij wordt geladen."
[ Voor 13% gewijzigd door eltron op 09-07-2022 23:26 ]
@eltron heet het correcte antwoord al gegeven. Ter aanvulling daarop: elke 24 uur wordt de 12V accu ook (ik geloof) een half uur 'bijgeladen" als de auto uit staat.tescione schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:24:
Mooi! Fijne vakantie!tescione schreef op zondag 10 juli 2022 @ 07:19:
@eltron @multikoe bedankt! Hij doet het nog steeds vanochtend dus we kunnen!
Waar gaat de reis naar toe?
Of hem in Utility mode zetten. Dan staat de auto gewoon aan, alles werkt, de 12V batterij wordt bijgeladen, de radio kan aan. Je kunt alleen niet rijden.gjcvro schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:16:
Dus eigenlijk kun je je auto dan beter aan de laadpaal hangen (als dat kan) als je gaat pakken..
Hier al meerdere malen met de eNiro op vakantie geweest. Nog nooit een lege accu gehad. Zelfs de koelbox die op 12V een flinke wissel trekt, is geen probleem. En tijdens inladen hangt ie niet aan de paal. Dus zou er ook niet teveel angst voor hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door The__Virus op 10-07-2022 10:41 ]
Lege 12V accu na het pakken 2x gehad met mijn laatse ice. Daarna accu vervangen.
Met eNiro nog nooit problemen gehad rond vakanties.
Als dit je eerste keer was dat de accu ‘dood’ was en je hebt ‘m echt meteen weer opgeladen, dan heb je kans dat het goed is gegaan, al kan een loodaccu al kapot gaan van een te lage spanning, ook slechts korte tijd.tescione schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:24:
Neem je een jumpstarter mee met vakantie? Dat zou wel verstandig zijn. Het is net als met de paraplu: het gaat pas regenen als je ‘m thuis laat.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Ik ben wel wat verder inmiddelsHippe Lip schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 08:47:
[...]
Is het inmiddels gelukt?
Je probeert het met de ‘Mijnkia’-app, hoop ik, niet met Kiaconnect, die voor latere modellen is?
En zit je op het iOS-platform, of op Android?
Het gaat idd om de mijnKia app. Mijn auto is al voorzien van een module, maar die moet nog geactiveerd worden. Kia Nederland zegt dat de dealer dit kan doen. De dealer zegt: ik heb het heel druk, dus begin augustus ben je aan de beurt...
Dealer heeft me wel een module nummer gegeven. Dat kon hij zien in het systeem. Hij zei: "je kan Kia Nederland vragen het te activeren, misschien lukt het". Maar ze blijven verwijzen naar de dealer...
[ Voor 14% gewijzigd door marteltor op 10-07-2022 21:41 ]
Vandaag even aan de slag geweest om extra bagageruimte te creëeren. Dus plastic elementen onder de vloer verwijderd en twee MDF platen laten zagen op maat (102x26 en 102x51.5). Ik ben zeer tevreden met het resultaat 😀 Beide delen leunen precies op een piepschuimsteun in het midden. Deze week komt m'n Lidl kofferbakmat en dan ziet het er wat meer profi uit.
:strip_exif()/f/image/nv0iCW9ckE7V7h5PbshDVXwO.jpg?f=fotoalbum_large)
Toch best een verschil tov standaard:
:strip_exif()/f/image/nv0iCW9ckE7V7h5PbshDVXwO.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door marteltor op 10-07-2022 22:11 ]
Inmiddels in zuid Duitsland, maar we moeten nog even door richting Napels.bnwgraaf schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:10:
[...]
Mooi! Fijne vakantie!
Waar gaat de reis naar toe?
Ja is idd een goeie, maar was even logistiek gezien niet meer haalbaar. We gaan het zien.Hippe Lip schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:23:
[...]
Als dit je eerste keer was dat de accu ‘dood’ was en je hebt ‘m echt meteen weer opgeladen, dan heb je kans dat het goed is gegaan, al kan een loodaccu al kapot gaan van een te lage spanning, ook slechts korte tijd.
Neem je een jumpstarter mee met vakantie? Dat zou wel verstandig zijn. Het is net als met de paraplu: het gaat pas regenen als je ‘m thuis laat.
Denk dat ik een tijdje gedurende dag de deur niet goed dicht had of zo en dat de binnenverlichting aan bleef. Anyway, dag 1 is geslaagd.Marcva schreef op zondag 10 juli 2022 @ 19:52:
Lege 12V accu na het pakken 2x gehad met mijn laatse ice. Daarna accu vervangen.
nu niet meer leverbaar met warmtepomp, maar wel actieve batterijverwarming vanaf dynamic line hoor ik.Eboera schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:23:
[...]
Deze is ook aardig om te bekijken: YouTube: De nieuwe Kia Niro | Koning keuze gaat wederom voor de leiding
Hebben meer mensen het verschijnsel dat als je met de onboard navigatie op een (langere) route zoekt naar laadpunten de afstand nog maar beperkt is? hij laat geen laadpalen meer zien verder dan 100km.
Zonder route nog maar een km of 35.
[ Voor 5% gewijzigd door MatMich op 12-07-2022 10:43 ]
Kan best tomtom bv laat ook geen verkeersinfo zien als je bv nog een lange afstand moet doen wat begrijpbaar is.
Na een uur kan de situatie anders zijn.
Voor laadpalen zie ik zo geen reden of je moet een ander route nemen onderweg bv om file te ontwijken
Voor laadpalen zie ik zo geen reden of je moet een ander route nemen onderweg bv om file te ontwijken
En ik heb het niet over verkeersinfo ik heb het over laadpunten (poi laadstations zoeken)oldie127 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:40:
Kan best tomtom bv laat ook geen verkeersinfo zien als je bv nog een lange afstand moet doen wat begrijpbaar is.
Het was in de vorige versie handig, omdat je wanneer je een route plande bv. Parijs, en je actieradius bij start 450 km was, je kon zoeken op dc langs de route op bv. 250km en je die stop dus als tussenstop toe kon voegen.
Nu moet je gaan zoeken tijdens het rijden op pakweg 200 km en kan dan pas een route toevoegen.
Kortom ik zie wel degelijk een “reden”
Als dat inderdaad veranderd is, dan zou dat wel heel vreemd zijn. Weet je zeker dat je niet ergens een filter aan hebt gezet (of uit moet zetten)? Kan het zijn dat het aantal laadpunten in de lijst beperkt is en het dus lijkt alsof het afgekapt wordt bij een bepaalde afstand? In dat geval kan het helpen om te spelen met de filters.MatMich schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 00:14:
Hebben meer mensen het verschijnsel dat als je met de onboard navigatie op een (langere) route zoekt naar laadpunten de afstand nog maar beperkt is? hij laat geen laadpalen meer zien verder dan 100km.
Heb ik allemaal gedaan maar ik krijg met route ingegeven niet meer dan ong. 100km en zonder route ong. 35multikoe schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:00:
[...]
Als dat inderdaad veranderd is, dan zou dat wel heel vreemd zijn. Weet je zeker dat je niet ergens een filter aan hebt gezet (of uit moet zetten)? Kan het zijn dat het aantal laadpunten in de lijst beperkt is en het dus lijkt alsof het afgekapt wordt bij een bepaalde afstand? In dat geval kan het helpen om te spelen met de filters.
Ik vraag dit omdat als andere mensen dit niet ervaren bij de laatste upd. ik kan gaannzoeken.
Anders is het gewoon een softw. issue.
Fijn altijd, updates, if it aint broke well…fix it. maar dit terzijde
Ik maak zelden lange ritten en die paar ritten dat ik onderweg moet zoeken naar laders ben ik altijd aan het hannessen....MatMich schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:06:
[...]
Heb ik allemaal gedaan maar ik krijg met route ingegeven niet meer dan ong. 100km en zonder route ong. 35
Ik vraag dit omdat als andere mensen dit niet ervaren bij de laatste upd. ik kan gaannzoeken.
Anders is het gewoon een softw. issue.
Fijn altijd, updates, if it aint broke well…fix it. maar dit terzijde
Ik gebruik de ingebouwde navi hier nooit voor. Bizar natuurlijk, maar deze is volstrekt onbruikbaar. Voor de laadpalen, maar ook voor het invoeren van bestemmingen. Op lange ritten vraag ik AA bij zo'n 150km GOM naar een lader op de route. Spraakgestuurd. De ingebouwde spraakherkenning werkt bij mij niet.MatMich schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 00:14:
Als ik wel de navi van de auto gebruik voer ik het adres in via de app. Nooit in de auto zelf.
Wat voor ons op dit moment "ideaal" werkt is de combinatie van navigatie met de auto navi en laadopties van abrp die gevoed wordt door torque pro die babbelt met een obdII dongle. Alle benodigde info voor een goede ervaring is in principe in de auto aanwezig, best jammer dat je het via een omweg voor elkaar moet krijgen.
Hebben de afgelopen weken een paar duizend km gereden en nul problemen met het vinden en gebruiken van laadpalen.
Hebben de afgelopen weken een paar duizend km gereden en nul problemen met het vinden en gebruiken van laadpalen.
Misschien had ik iets meer tijd moeten nemen voor het netjes knippen van de matmarteltor schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:48:
Vandaag even aan de slag geweest om extra bagageruimte te creëeren. Dus plastic elementen onder de vloer verwijderd en twee MDF platen laten zagen op maat (102x26 en 102x51.5). Ik ben zeer tevreden met het resultaat 😀 Beide delen leunen precies op een piepschuimsteun in het midden. Deze week komt m'n Lidl kofferbakmat en dan ziet het er wat meer profi uit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De randjes van de plank eronder maar zwart verfen, dan zie je het vast niet meer.
ik heb nog een oude obdII dongle maar kan het zijn dat die niet de juiste info doorgeeft? A better route planner maakt geen connectie in ieder geval. Torque pro wel, maar alleen acceleratie wordt getoond.ninjazx9r98 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 19:15:
Wat voor ons op dit moment "ideaal" werkt is de combinatie van navigatie met de auto navi en laadopties van abrp die gevoed wordt door torque pro die babbelt met een obdII dongle. Alle benodigde info voor een goede ervaring is in principe in de auto aanwezig, best jammer dat je het via een omweg voor elkaar moet krijgen.
In Torque pro heb ik extra PIDs toegevoegd om meer te kunnen zien/uitlezen. Die zijn te vinden op:marteltor schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 19:42:
[...]
ik heb nog een oude obdII dongle maar kan het zijn dat die niet de juiste info doorgeeft? A better route planner maakt geen connectie in ieder geval. Torque pro wel, maar alleen acceleratie wordt getoond.
https://github.com/JejuSoul/OBD-PIDs-for-HKMC-EVs
Vervolgens abrp gekoppeld aan Torque pro zoals hier beschreven staat:
https://forum.abetterrout...-link-to-torque-abpr-408/
Nadat Torque pro gestart en gekoppeld is start ik abrp. Die leest vervolgens de soc uit en gebruikt die info om de route te plannen met daarin de laadpunten. Mooie van abrp is dat je ook het aantal laadopties op een locatie ziet, de bezetting en eventueel niet werkende.
Jammer dat de auto dat zelf niet op een dergelijke manier weergeeft waardoor ik nu tijdens de vakantie met twee systemen "moet" werken maar al met al werkt het prima.
De ingebouwde spraakherkenning werkt bij mij geweldig en de ingebouwde navi ook.Marcva schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:43:
[...]
Ik gebruik de ingebouwde navi hier nooit voor. Bizar natuurlijk, maar deze is volstrekt onbruikbaar. Voor de laadpalen, maar ook voor het invoeren van bestemmingen. Op lange ritten vraag ik AA bij zo'n 150km GOM naar een lader op de route. Spraakgestuurd. De ingebouwde spraakherkenning werkt bij mij niet.
Als ik wel de navi van de auto gebruik voer ik het adres in via de app. Nooit in de auto zelf.
Dus relevante info is voor mij persoonlijk alleen van mensen die lange ritten rijden en dit ook ervaren.
Met alle respect
Nogmaals excuus als dit erg onvriendelijk klinkt.
Ik ben aan het klooien met torque pro icm de eniro maar kom er niet uit. Met sommige CSV pid bestanden kan ik wel de state of charge zien, maar met de specifieke ABRP CSV pid files niet:ninjazx9r98 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 20:09:
[...]
In Torque pro heb ik extra PIDs toegevoegd om meer te kunnen zien/uitlezen. Die zijn te vinden op:
https://github.com/JejuSoul/OBD-PIDs-for-HKMC-EVs
Vervolgens abrp gekoppeld aan Torque pro zoals hier beschreven staat:
https://forum.abetterrout...-link-to-torque-abpr-408/
Nadat Torque pro gestart en gekoppeld is start ik abrp. Die leest vervolgens de soc uit en gebruikt die info om de route te plannen met daarin de laadpunten. Mooie van abrp is dat je ook het aantal laadopties op een locatie ziet, de bezetting en eventueel niet werkende.
Jammer dat de auto dat zelf niet op een dergelijke manier weergeeft waardoor ik nu tijdens de vakantie met twee systemen "moet" werken maar al met al werkt het prima.
:strip_exif()/f/image/C24L0PoWY8Dy7xvjT7Bflkq1.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb jij enig idee wat ik fout doe?
Ik zie in de app op dit moment hetzelfde als op jouw screenshot maar ben niet gekoppeld aan de dongle. Morgen kan ik wel even kijken als we met de auto weg gaan, volgens mij gaat het om één van die twee State Of Charge.
De dongle die ik gebruik is overigens de Vgate iCar Pro OBD2 bluetooth 4.0 maar geen idee of dat wat uitmaakt.
Ok thanksninjazx9r98 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:36:
[...]
Ik zie in de app op dit moment hetzelfde als op jouw screenshot maar ben niet gekoppeld aan de dongle. Morgen kan ik wel even kijken als we met de auto weg gaan, volgens mij gaat het om één van die twee State Of Charge.
De dongle die ik gebruik is overigens de Vgate iCar Pro OBD2 bluetooth 4.0 maar geen idee of dat wat uitmaakt.
ik denk dat mijn dongle wel Ok is. Want met de andere csv pid bestanden krijg ik wel te zien wat bijvoorbeeld de state of charge is. Dan komt er namelijk mooi een metertje in beeld met 63% op dit moment.
Het lijkt erop dat de ABRP csv pid file niet helemaal lekker werkt.
In dat geval kan abrp toch ook direct de obdll dongle uitlezen? Ik vertrek volgende week met vakantie en wil het op die manier gaan doen.ninjazx9r98 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 19:15:
Begint me iets te dagen dat dat ook zou moeten kunnen nu je het zegt maar dat kwam ik pas tegen nadat ik al gekoppeld had via Torque pro en was dat alweer vergeten. Volgens mij moet de dongle dan wel een ble versie zijn.GVR schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:50:
[...]
In dat geval kan abrp toch ook direct de obdll dongle uitlezen? Ik vertrek volgende week met vakantie en wil het op die manier gaan doen.
Ben nu op vakantie en het werkt dus ga er maar even niet aan "knoeien"
Dat was ook mijn takeaway. Mijn dongle is geen ble.ninjazx9r98 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:58:
[...]
Begint me iets te dagen dat dat ook zou moeten kunnen nu je het zegt maar dat kwam ik pas tegen nadat ik al gekoppeld had via Torque pro en was dat alweer vergeten. Volgens mij moet de dongle dan wel een ble versie zijn.
Ben nu op vakantie en het werkt dus ga er maar even niet aan "knoeien"
Overigens heb ik de info nu wel in ABRP via evnotify
[ Voor 5% gewijzigd door marteltor op 12-07-2022 23:04 ]
Je kunt met ABRP zelfs zonder dongle met een OTA oplossing werken. In dit geval te koppelen aan de Kia server. Heb het zelf niet geprobeerd maar weet dat het kan. In ABRP zie je verschillende varianten van OTA connecties.GVR schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:50:
[...]
In dat geval kan abrp toch ook direct de obdll dongle uitlezen? Ik vertrek volgende week met vakantie en wil het op die manier gaan doen.
Klopt, ik heb in de meivakantie ABRP in combinatie met een OBD2 BLE dongle gebruikt. Werkte redelijk goed.GVR schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:50:
[...]
Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23
Zijn er meer mensen waarbij het overzicht schermpje (ergens onder het EV menu) niet meer het momentane gebruik wil weergeven van de motor, elektronica, airco en batterijverzorging?
Dit is sinds de laatste update....
Werkt hier nu ook, ik had evnotify nog gekoppeld, die moest ik eerst ontkoppelen voordat ik de directe koppeling met de dongle kon opzetten.blb4 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 00:51:
[...]
Klopt, ik heb in de meivakantie ABRP in combinatie met een OBD2 BLE dongle gebruikt. Werkte redelijk goed.
Ik heb nog steeds geen goed beeld van het gebruik van ABRP in de praktijk. Ik heb ABRP gebruikt tijdens een trip van Parijs naar huis (zonder dongle) en ik vond het een drama, voornamelijk omdat ABRP geen real-time SOC gebruikte en het vrijwel onmogelijk was alternatieve laadstations te zoeken. Maar ook als ABRP beschikt over die data, dan heb ik nog steeds vragen.blb4 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 00:51:
[...]
Klopt, ik heb in de meivakantie ABRP in combinatie met een OBD2 BLE dongle gebruikt. Werkte redelijk goed.
Ik stel deze vragen uit onkunde, maar we gaan over een paar weken een lange trip naar Zwitserland maken en ik wil graag weten of het de moeite loont om een dongle te bestellen.
Ik ga er even van uit dat je thuis een bestemming ingeeft en dat ABRP een route met laadpunten voorstelt. Mijn vragen zijn concreet:
- Stel dat het verbruik hoger of lager is dan voorspelt, wat doet ABRP dan? Worden de laadpunten dan dynamisch opnieuw berekend?
- Kan ik tijdens het rijden een andere (eerder of later) oplaadpunt selecteren?
Ik ben afgelopen winter door Zwitserland gereden naar Portes du Soleil aan de Franse kant (Chatel) voor de wintersport. Komende wintersport geboekt aan de Zwitserse kant. Ik gebruik ABRP puur als indicatie en laat mijn laadgedrag er niet van afhangen. Op deze route struikel je over de laadpalen. Gewoon stoppen als je er aan toe bent (SOC of even rusten) bij de eerstvolgende mogelijkheid.multikoe schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 08:32:
[...]
Ik heb nog steeds geen goed beeld van het gebruik van ABRP in de praktijk. Ik heb ABRP gebruikt tijdens een trip van Parijs naar huis (zonder dongle) en ik vond het een drama, voornamelijk omdat ABRP geen real-time SOC gebruikte en het vrijwel onmogelijk was alternatieve laadstations te zoeken. Maar ook als ABRP beschikt over die data, dan heb ik nog steeds vragen.
Ik stel deze vragen uit onkunde, maar we gaan over een paar weken een lange trip naar Zwitserland maken en ik wil graag weten of het de moeite loont om een dongle te bestellen.
Ik ga er even van uit dat je thuis een bestemming ingeeft en dat ABRP een route met laadpunten voorstelt. Mijn vragen zijn concreet:
- Stel dat het verbruik hoger of lager is dan voorspelt, wat doet ABRP dan? Worden de laadpunten dan dynamisch opnieuw berekend?
- Kan ik tijdens het rijden een andere (eerder of later) oplaadpunt selecteren?
En jij noemt het een lange rit, maar met 2 a 3x laden kom je er wel; niks om je druk over te maken.
(tenzij je gaat racen, dan moet je 6x laden)
PS: ABRP en snelladen past eigenlijk meer in het openbaar laadpalen topic als het niet over de techniek van de e-Niro gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door eltron op 13-07-2022 18:17 ]
Grappig, ik voor mijn wintersport naar Chatel een replICEment genomen ipv de e-Niro. Hoe lang heb je over de reis gedaan als ik vragen mag?eltron schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:43:
[...]
Ik ben afgelopen winter door Zwitserland gereden naar Portes du Soleil aan de Franse kant (Chatel) voor de wintersport. Komende wintersport geboekt aan de zwitserse kant. Ik gebruik ABRP puur als indicatie en laat mijn laadgedrag er niet van afhangen. Op deze route struikel je over de laadpalen. Gewoon stoppen als je er aan toe bent (SOC of even rusten) bij de eerstvolgende mogelijkheid.
En jij noemt het een lange rit, maar met 2 a 3x laden kom je er wel; niks om je druk over te maken.
(tenzij je gaat racen, dan moet je 6x laden)
PS: ABRP en snelladen past eigenlijk meer in het openbaar laadpalen topic als het niet over de techniek van de e-Niro gaat.
Ik ben met de relatief trage snellaadsnelheid van de e-Niro in de winter nog niet helemaal gerust op zo'n reisje. (ook omdat wintersport echt een bestemmingsvakantie is, zomervakantie vind ik het prima om ook tijdens de reis rustig aan te doen)
Heb ik ook idd last van. Krijg de melding dat het overzicht pas beschikbaar is na het starten, terwijl de auto gewoon in drive modus staat. Even later doet die het dan soms wel weer.bnwgraaf schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 07:50:
Zijn er meer mensen waarbij het overzicht schermpje (ergens onder het EV menu) niet meer het momentane gebruik wil weergeven van de motor, elektronica, airco en batterijverzorging?
@marteltor
:strip_exif()/f/image/aDZ8KEgyvZqboMFNLV7uvKDl.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is wat ik zie in Torque pro en het is de display waarde die abrp gebruikt. Misschien een open deur maar het kan geen kwaad om even met bijv Notepad++ te controleren of de abrp csv file goed is en geen verborgen karakters bevat zoals bijv ^M.
@multikoe
Bij een lager verbruik heb ik nog niet gezien dat er andere laadpunten gekozen worden. Wat ik wel zie is dat het percentage waarmee je aankomt bij een laadpunt oploopt als je zuiniger rijdt en daarmee wordt de voorgestelde laadtijd ook lager. Ga je vervolgens laden dan zie je hoeveel minuten het duurt tot percentage X wat dan weer voldoende is om met percentage Y bij het volgende laadpunt te komen.
Wat ik wel heb gehad is dat de auto een andere route kiest en dan past abrp de laadpunten aan. Wordt het verschil te groot krijg je een melding dat de route niet meer valide is en moet je een nieuwe kiezen. Je moet dan wel opletten dat je niet de oorspronkelijke route opnieuw berekent omdat hij dan eerst terug wil naar het vertrekpunt. Je doet dan dus huidige positie naar eindbestemming als route.
Een ander laadpunt kiezen kan, er is een alternatief knop en dan kun je "bladeren" door de opties.
:strip_exif()/f/image/aDZ8KEgyvZqboMFNLV7uvKDl.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is wat ik zie in Torque pro en het is de display waarde die abrp gebruikt. Misschien een open deur maar het kan geen kwaad om even met bijv Notepad++ te controleren of de abrp csv file goed is en geen verborgen karakters bevat zoals bijv ^M.
@multikoe
Bij een lager verbruik heb ik nog niet gezien dat er andere laadpunten gekozen worden. Wat ik wel zie is dat het percentage waarmee je aankomt bij een laadpunt oploopt als je zuiniger rijdt en daarmee wordt de voorgestelde laadtijd ook lager. Ga je vervolgens laden dan zie je hoeveel minuten het duurt tot percentage X wat dan weer voldoende is om met percentage Y bij het volgende laadpunt te komen.
Wat ik wel heb gehad is dat de auto een andere route kiest en dan past abrp de laadpunten aan. Wordt het verschil te groot krijg je een melding dat de route niet meer valide is en moet je een nieuwe kiezen. Je moet dan wel opletten dat je niet de oorspronkelijke route opnieuw berekent omdat hij dan eerst terug wil naar het vertrekpunt. Je doet dan dus huidige positie naar eindbestemming als route.
Een ander laadpunt kiezen kan, er is een alternatief knop en dan kun je "bladeren" door de opties.
[ Voor 42% gewijzigd door ninjazx9r98 op 13-07-2022 14:31 . Reden: Typo's en reactie op multikoe ]
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/tOOdbqLDUnORDRfPA8PTijSL.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Pl5KcHruLVUv2dvelVbklLvz.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/OLNfbwfYFpIkDF9Q8zSD3L44.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/CkAA5uLfl0V0ZdKfRCmA4Tm1.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/LhqplqkSVuJu22HZmZmbbCXB.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/X5cnu1JdZrlwPXEqabZtupN9.jpg?f=fotoalbum_tile)