Ik ga vermoedelijk vanavond de update er eens op zetten.DonJuape schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:12:
[...]
Ik ook en ik wacht jullie ervaringen even af
Hier ook vanavond later wanneer ik thuis ben. Hoop vooral op full-screen Android Auto. Ik gebruik de onboard navigatie eigenlijk niet.
Maandag gebeld door de dealer. Mijn Kia Niro full electric gaat 2000,- euro meer kosten jammer genoeg. Ik heb nu wel een officiele leverdatum. Mijn auto komt 13-09-2022 binnen.
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Het is even afwachten, maar volgens support en diverse ervaring met de laatste update van de andere systemen (niet zijnde MY20), was AA fullscreen toegevoegd.Suicyder schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:46:
Hier ook vanavond later wanneer ik thuis ben. Hoop vooral op full-screen Android Auto. Ik gebruik de onboard navigatie eigenlijk niet.
Welke uitvoering? Wanneer besteld.mkleinman schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:49:
Maandag gebeld door de dealer. Mijn Kia Niro full electric gaat 2000,- euro meer kosten jammer genoeg. Ik heb nu wel een officiele leverdatum. Mijn auto komt 13-09-2022 binnen.
Ik heb op 1 april de Dynamicplusline besteld in Mineraal blue. Nog niets gehoord.
Ik begreep dat als je voor 30 april hebt besteld dat je dan geen extra kosten krijgt. Ik heb begin maart besteld en heb niets gehoord van de dealer. Ook niets over de levertijd trouwens, die staat nog steeds voor ergens in septembertobotje schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:00:
[...]
Welke uitvoering? Wanneer besteld.
Ik heb op 1 april de Dynamicplusline besteld in Mineraal blue. Nog niets gehoord.
Iemand nog voor/nadelen van een afneembare trekhaak vs vast?
Scheelt 200 euro, nu met vaste besteld, maar twijfel of afneembaar niet 'mooier' is.
Zou hem misschien 4-6x per jaar gebruiken.
Werkt zo'n afneembare makkelijk, of is het elke keer een geklooi om m eronder te klikken?
Scheelt 200 euro, nu met vaste besteld, maar twijfel of afneembaar niet 'mooier' is.
Werkt zo'n afneembare makkelijk, of is het elke keer een geklooi om m eronder te klikken?
Haters everywhere but I don’t really care
Ik heb een afneembare trekhaak. Wij laten hem er gewoon altijd op zitten, ik geef niet zoveel om "mooi", maar het is ook wel lastig om hem te verwijderen/erop te zetten. Misschien omdat ik het te weinig doe, maar ik zie het mijn vrouw bijvoorbeeld nog niet doen. Dat ding is ook nog eens zwaar....matthijst schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:58:
Ik heb ook een verwijderbare uitvoering, maar ik vind het aanbrengen/verwijderen echt een fluitje van een cent. Kost me letterlijk enkele seconden plus het opbergen/tevoorschijn halen!multikoe schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:02:
[...]
Ik heb een afneembare trekhaak. Wij laten hem er gewoon altijd op zitten, ik geef niet zoveel om "mooi", maar het is ook wel lastig om hem te verwijderen/erop te zetten. Misschien omdat ik het te weinig doe, maar ik zie het mijn vrouw bijvoorbeeld nog niet doen. Dat ding is ook nog eens zwaar....
Wel ben ik het met je eens, dat het best een gewichtig ding is. Ik heb hem grotendeels onder de vloer liggen bij de compressor.
Half mei besteld, of eigenlijk gevraagd aan de dealer wat hij binnen zou krijgen en wat er beschikbaar zou zijn. Ik heb een donkergrijs/zwarte ExecutiveLine besteld, die zat al in de pijplijn bij Wensink om binnen te komen.tobotje schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:00:
[...]
Welke uitvoering? Wanneer besteld.
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Een crosspost uit het Kia topic, maar ik weet dat er mensen zitten te wachten op de nieuwe firmware/kaartupdates. Die is sinds vandaag beschikbaar via de Kia updater. En ja, vanaf heden nu ook Android Auto fullscreen 
renzo4000 in "Het grote Kia topic - deel 2"
renzo4000 in "Het grote Kia topic - deel 2"
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik gebruik vooral Waze. Het is echt mijn backup navigatie als al het andere niet werkt.beschuit schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:52:
[...]
Nou, laaste MY19 is totaal waardeloos. Wilde naar Naarden, inspreken niet gelukt. Je moet "Gooise Meren" zeggen, maar dat had ik even niet paraat. Wat een faal.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Met op z'n dashboard een "Dragy", zo te zien:
Geïnstalleerd. Heb niet 't idee dat er veel gewijzigd is, alleen iets met het laten zien van de routes. Ik gebruik geen android auto, dus kan niet zien of daar iets veranderd is.posttoast schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:15:
Ik zie dat er nu ook een update voor de MY20 is, DE_E_20.EUR.S5W_L.001.001.220623. Ben benieuwd wat er in zit.
Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23
En kun je in het versie scherm nog iets vinden over OTA updates?blb4 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:49:
[...]
Geïnstalleerd. Heb niet 't idee dat er veel gewijzigd is, alleen iets met het laten zien van de routes. Ik gebruik geen android auto, dus kan niet zien of daar iets veranderd is.
Trouwens, hoe lang duurde het updaten bij jou?
[ Voor 6% gewijzigd door bnwgraaf op 30-06-2022 14:59 ]
Ik heb per ongeluk een afneembarematthijst schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:58:
Maar haal hem er nooit af
en vind het fijn dat mijn achterbumper hiermee ook een beetje beschermd is.
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Helemaal niets. Ik denk ongeveer een half uurtje.bnwgraaf schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:59:
[...]
En kun je in het versie scherm nog iets vinden over OTA updates?
Trouwens, hoe lang duurde het updaten bij jou?
Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23
Overigens, klopt het dat ook de layout van de radio iets gewijzigd is en dat je de volgorde van de vastgelegde radio zenders kunt verslepen?
Helemaal per ongeluk zal het niet geweest zijn. Ik wist niet eens dat er een vaste verkrijgbaar was. Je zal destijds geen keus gehad hebben. Net als ik overigenseltron schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:00:
[...]
Ik heb per ongeluk een afneembare
Maar haal hem er nooit af
en vind het fijn dat mijn achterbumper hiermee ook een beetje beschermd is.
Accesoireprijslijst van de nieuwe is er ook:
https://dedigitaleshowroom.nedlinx.nl/Niro/
In Apeldoorn staat een zwarte in de showroom, zoals wij 'm hebben gekocht (nog geen EV, maar lijn is hetzelfde):
:strip_exif()/f/image/uPtK1ABLHO491n4000SVfHFs.jpg?f=fotoalbum_large)
In Apeldoorn staat een zwarte in de showroom, zoals wij 'm hebben gekocht (nog geen EV, maar lijn is hetzelfde):
:strip_exif()/f/image/uPtK1ABLHO491n4000SVfHFs.jpg?f=fotoalbum_large)
Fijn om eens "echte" foto's te zien i.p.v. al die gerenderde of showroom foto's :-)
Is dit de dynamic uitvoering?
matthijst schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:52:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die C-stijl is zo een stuk minder opvallend dan op de renders... en die wielen/velgen zijn echt te klein voor dit formaat auto.matthijst schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:52:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Dat klopt.Marcva schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:33:
[...]
Helemaal per ongeluk zal het niet geweest zijn. Ik wist niet eens dat er een vaste verkrijgbaar was. Je zal destijds geen keus gehad hebben. Net als ik overigens
Klopt! Erg mooi van binnen ook. Beetje ijzerachtig aan de binnenkant van de deuren en gelukkig weinig glimmends op het dashboard.2xdehelft schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:05:
Fijn om eens "echte" foto's te zien i.p.v. al die gerenderde of showroom foto's :-)
[...]
Dit waren 16" velgen, de EV komt met 17".RobbieB schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:28:
[...]
Die C-stijl is zo een stuk minder opvallend dan op de renders... en die wielen/velgen zijn echt te klein voor dit formaat auto.
Ik heb ook een afneembare trekhaak, maar die zit er altijd vast in. In de eerste plaats rammelde hij in de thuiskomer en in de tweede plaats moet je toch onder de auto de trekhaak in een gat zien te pielen. Dat is dus op de knieën zitten en als de ondergrond dan niet schoon is, is dat niet zo prettig.
Bij de deal met de verkoper werd meteen een afneembare trekhaak op de lijst gezet zonder meerkosten, dus weet ik eigenlijk niet of ik ook de mogelijkheid had om een vaste trekhaak te kiezen.
Nu heb ik dus een vaste afneembare trekhaak en, net als al eerder gemeld, beschermt het de bumper een beetje bij een aanrijding.
Bij de deal met de verkoper werd meteen een afneembare trekhaak op de lijst gezet zonder meerkosten, dus weet ik eigenlijk niet of ik ook de mogelijkheid had om een vaste trekhaak te kiezen.
Nu heb ik dus een vaste afneembare trekhaak en, net als al eerder gemeld, beschermt het de bumper een beetje bij een aanrijding.
Hier ook afneembare trekhaak die er vast opzit. Al 2 keer van achteren aangereden. Eerste keer geen schade, zelfs niet aan trekhaak. Tweede keer trekhaak verbogen, moest vervangen worden, maar geen verdere schade. Kon ik niet zeggen van degenen die mij aanreden.
Ik haal mijn afneembare trekhaak er wel altijd af. Ik weet de helft van de tijd niet wat mijn ledematen doen en waar ze zijn, en stoot dus vrolijk mijn schenen tegen die trekhaakHarvest2002 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:43:
Hier ook afneembare trekhaak die er vast opzit. Al 2 keer van achteren aangereden. Eerste keer geen schade, zelfs niet aan trekhaak. Tweede keer trekhaak verbogen, moest vervangen worden, maar geen verdere schade. Kon ik niet zeggen van degenen die mij aanreden.
Ter compensatie rijden ze zowel links als rechts tegen mijn portieren aan, dus kan de trekhaak als bumper wel missen
Een trekhaak is ook een risico voor je auto, je verliest de bumper en kreukzone waardoor een groter deel van de klap op het hoofdframe van de auto doorgegeven wordt, en daar worden de kosten van reparatie ineens exponentieel duurder.Harvest2002 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:43:
Ik denk bij kleine aanrijding dat hij jou helpt, maar bij zwaardere het niet in je voordeel werkt.
Ik heb ook een afneembare die er 70% van de tijd onder zit. Maar ik heb hem er zo onderuit gehaald. Terug zetten is inderdaad een beetje vissen, maar even met andere hand het gat zoeken en dan zit hij er zo in. Ik kijk nooit onder de bumper, wil ik ook niet want dan zie je lelijke zaagrand die ze gemaakt hebben voor de trekhaak.
Ben dus niet de enige die zich daar aan stoort, en daar vragen ze dan inderdaad ook nog een paar honderd euro voor...oldchap schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:49:
want dan zie je lelijke zaagrand die ze gemaakt hebben voor de trekhaak.
Schuurpapiertje kost 5 cent, en de tijd om het te gebruiken net zo veel.
Ok. Wist ik niet.oldchap schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:49:
[...]
Een trekhaak is ook een risico voor je auto, je verliest de bumper en kreukzone waardoor een groter deel van de klap op het hoofdframe van de auto doorgegeven wordt, en daar worden de kosten van reparatie ineens exponentieel duurder.
Ik denk bij kleine aanrijding dat hij jou helpt, maar bij zwaardere het niet in je voordeel werkt.
Ik heb ook een afneembare die er 70% van de tijd onder zit. Maar ik heb hem er zo onderuit gehaald. Terug zetten is inderdaad een beetje vissen, maar even met andere hand het gat zoeken en dan zit hij er zo in. Ik kijk nooit onder de bumper, wil ik ook niet want dan zie je lelijke zaagrand die ze gemaakt hebben voor de trekhaak.
Is een afneembare trekhaak dan nog een voordeel ten opzichte van een vaste? Dat ie sneller meegeeft als er iemand achterop je knalt?
Als ik de updater opstart zie ik enkel een update van 30-05-2022 ?? Ook op de site zie ik nergens een melding van een juni update..blb4 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:49:
[...]
Geïnstalleerd. Heb niet 't idee dat er veel gewijzigd is, alleen iets met het laten zien van de routes. Ik gebruik geen android auto, dus kan niet zien of daar iets veranderd is.
Tesla Model 3 RWD (2023)
Laten we het beschaafd houden hier 😜oldchap schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:49:
[...]even met andere hand het gat zoeken en dan zit hij er zo in.
Ik heb een afneembare trekhaak, standaard nooit erop, slechts sporadisch als er fietsen mee moeten of op vakantie met een trekhaakbox.
Klopt, maar als je hem downloadt en dan in Niro_EV_MY_20_EU.ver kijkt zie je 220623 staan.cacofant schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:13:
[...]
Als ik de updater opstart zie ik enkel een update van 30-05-2022 ?? Ook op de site zie ik nergens een melding van een juni update..
Ik heb hem zonet geïnstalleerd, volgens mij zo'n beetje alleen aanpassingen aan de ingebouwde navigatie. En die gebruik ik toch niet, dus ik heb er vrij weinig aan
Zijn inderdaad kleine wijziginkjes...posttoast schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:57:
[...]
Klopt, maar als je hem downloadt en dan in Niro_EV_MY_20_EU.ver kijkt zie je 220623 staan.
Ik heb hem zonet geïnstalleerd, volgens mij zo'n beetje alleen aanpassingen aan de ingebouwde navigatie. En die gebruik ik toch niet, dus ik heb er vrij weinig aan
- Android Auto fullscreen.
Alleen is bijna 1/3 gevuld met bijvoorbeeld Spotify. Ik heb in AA dus nog steeds geen fullscreen navigatie.... Mis ik iets? Splitscreen van Kia heb ik uitgeschakeld....
- Het startscherm ziet er iets anders uit: het rechter stukje laat de landkaart duidelijker zien
- De radio is niet veranderd, in tegenstelling tot de Amerikaanse update....
- Ik zie inderdaad geen OTA update opte, in tegenstelling tot wat Kia had gezegd dat er in zou komen
- Er zou iets met de route opties zijn, maar daar heb ik me nog niet in verdiept.
- Het "zandlopertje" wanneer het systeem bezig is, is wat anders.
AA is dus fullscreen, maar daar had ik meer van verwacht en het is dus zeker niet die hele grote update waar ooit over gesproken is
Amen. Dit is de eerste foto waarin ik de 16" velgen zie. Doen pijn aan m'n ogen, maar wel redelijk "aero". Ben op zoek naar iets aerodynamisch in 18", maar behalve de foeilelijke Fast EV wielen nog niets gevonden. Tesla Model 3 wielen met aero wieldoppen zouden overigens moeten passen. Maar of ik dat nou mooi vind...RobbieB schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:28:
[...]en die wielen/velgen zijn echt te klein voor dit formaat auto.
Aero velgen zoek ik ook nog, in de winter wil ik over op winterbanden met eigen velgen. Iemand suggesties?TCMR schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:31:
[...]
Amen. Dit is de eerste foto waarin ik de 16" velgen zie. Doen pijn aan m'n ogen, maar wel redelijk "aero". Ben op zoek naar iets aerodynamisch in 18", maar behalve de foeilelijke Fast EV wielen nog niets gevonden. Tesla Model 3 wielen met aero wieldoppen zouden overigens moeten passen. Maar of ik dat nou mooi vind...
In 16" zijn stalen wieltjes waarschijnlijk lichter dan alu, en de stalen wielen zijn meestal aardig dicht, dus best wel aero. En lekker goedkoop, en (dus) minder erg om over gestrooide wegen mee te rijden. Misschien een optie?Eboera schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:37:
[...]
Aero velgen zoek ik ook nog, in de winter wil ik over op winterbanden met eigen velgen. Iemand suggesties?
Gezien een afneembare trekhaak hetzelfde draag en trek vermogen heeft (althans dat neem ik aan) verwacht ik ik geen verschil in stevigheid, hij is zwaar genoeg in elk geval.Harvest2002 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:56:
[...]
Is een afneembare trekhaak dan nog een voordeel ten opzichte van een vaste? Dat ie sneller meegeeft als er iemand achterop je knalt?
Ik was niet van plan de bots stevigheid zelf te gaan testen
Ik denk dat je het voornamelijk voor het uiterlijk moet doen.
Ik gebruik hem ook voor de fietsdrager maar omdat die er bijna elk weekend opgaat ben ik te lui om hem te verwijderen.
Crosspost: zou dit kunnen helpen:bnwgraaf schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:12:
[...]
Zijn inderdaad kleine wijziginkjes...
- Android Auto fullscreen.
Alleen is bijna 1/3 gevuld met bijvoorbeeld Spotify. Ik heb in AA dus nog steeds geen fullscreen navigatie.... Mis ik iets? Splitscreen van Kia heb ik uitgeschakeld....
- Het startscherm ziet er iets anders uit: het rechter stukje laat de landkaart duidelijker zien
- De radio is niet veranderd, in tegenstelling tot de Amerikaanse update....
- Ik zie inderdaad geen OTA update opte, in tegenstelling tot wat Kia had gezegd dat er in zou komen
- Er zou iets met de route opties zijn, maar daar heb ik me nog niet in verdiept.
- Het "zandlopertje" wanneer het systeem bezig is, is wat anders.
AA is dus fullscreen, maar daar had ik meer van verwacht en het is dus zeker niet die hele grote update waar ooit over gesproken is
renzo4000 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:36:
[...]
En mocht je de google maps kaart fullscreen willen (je levert dan wel resolutie in en je hebt geen splitscreen meer) kan je dat aanpassen in de ontwikkelaars opties in de AA instellingen op je telefoon.
YouTube: April 2022 Kia Telluride update - widescreen Android Auto
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
Ik begreep dat bij de oude e-Niro je minimaal 17 inch nodig had I.v.m. de remmen die groot zijn. Maar inderdaad, stalen velgen kan natuurlijk ook gewoonTCMR schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:47:
[...]
In 16" zijn stalen wieltjes waarschijnlijk lichter dan alu, en de stalen wielen zijn meestal aardig dicht, dus best wel aero. En lekker goedkoop, en (dus) minder erg om over gestrooide wegen mee te rijden. Misschien een optie?
Zowel de huidige als de nieuwe NIro hebben optisch gezien naar mijn mening wel de 18 inch nodig .
De hoeveel range die je met 1 inch verliest is verwaarloosbaar ..
De hoeveel range die je met 1 inch verliest is verwaarloosbaar ..
Zojuist bericht van mijn dealer gehad dat de leverdatum op 18-10-2021 staat. Eind mei besteld.
Wij hebben nog steeds geen datum of specifieke aflevermaand gehoord. Op 2 april besteld.IMusteat50 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:43:
Zojuist bericht van mijn dealer gehad dat de leverdatum op 18-10-2021 staat. Eind mei besteld.
Ik ben even benieuwd: welke uitvoering is dat? En is hij gekocht of geleased? Hebben jullie hem vanuit al door de dealer bestelde voorraad gekocht?
Hier alles eens proberen door te lezen.
Ik heb heel weinig tijd en ben ook niet de handigste doe-het-zelver.
Wie kan en wil mij helpen met een FRUNK?
Ik wil dat heel erg graag in mijn leasebak, maar zoals gezegd, ik zoek iemand die dat voor mij kan regelen/in elkaar zetten/monteren.
Uiteraard gewoon tegen betaling.
Ik wil dat heel erg graag in mijn leasebak, maar zoals gezegd, ik zoek iemand die dat voor mij kan regelen/in elkaar zetten/monteren.
GerkeP
Ondanks dat het hier wel eens besproken is heb ik er nog steeds geen goed beeld van. Zonder denigrerend of veroordelend te willen zijn: wat is het voordeel van een doos onder je motorkap (de frunk) t.o.v. de kofferbak? Het lijkt erop dat iedereen in de frunk zijn laadkabel legt. Maar die heb ik in het voorste vak onder de vloer van mijn kofferbak liggen. Als ik hem nodig heb: de achterklep open doen (kan altijd, ook als de auto op slot is), wat er eventueel ligt iets naar voren schuiven, klepje omhoog trekken en de kabel pakken. Diezelfde handeling vanuit de frunk: deur opendoen, onder het stuur rijken om de motorkap te ontgrendelen,, omlopen naar de voorkant, motorkap ontgrendelen en de kabel eruit halen.GerkeP schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:27:
Hier alles eens proberen door te lezen.
Oprecht: ik zie alleen een voordeel als je kofferbak helemaal vol ligt met vakantiebagage.
Toch?
Oh geinig, dit had ik even gemist omdat de foto's natuurlijk alle aandacht opeisten. Wat een lelijks hebben ze weer bedacht. De standaard EV-velg is veruit de mooiste/meest interessante (zij het een maatje te klein...).matthijst schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:52:
Ik zou denk ik alleen die in/uitstapverlichting gekozen hebben, maar voor de rest: laat maar (scheermesplakkers?). En wel raar dat er toch ook vollederen bekleding te kiezen is. Ik dacht dat het een bewuste keuze was om het interieur recycled en 100% vegan te maken. Ik ben weer uit de droom
Dat laatste dus....en omdat het leuk was om te doen (ontwerp/instructies verbeteren en bouwen)multikoe schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:42:
[...]
Ondanks dat het hier wel eens besproken is heb ik er nog steeds geen goed beeld van. Zonder denigrerend of veroordelend te willen zijn: wat is het voordeel van een doos onder je motorkap (de frunk) t.o.v. de kofferbak? Het lijkt erop dat iedereen in de frunk zijn laadkabel legt. Maar die heb ik in het voorste vak onder de vloer van mijn kofferbak liggen. Als ik hem nodig heb: de achterklep open doen (kan altijd, ook als de auto op slot is), wat er eventueel ligt iets naar voren schuiven, klepje omhoog trekken en de kabel pakken. Diezelfde handeling vanuit de frunk: deur opendoen, onder het stuur rijken om de motorkap te ontgrendelen,, omlopen naar de voorkant, motorkap ontgrendelen en de kabel eruit halen.
Oprecht: ik zie alleen een voordeel als je kofferbak helemaal vol ligt met vakantiebagage.
Toch?
Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase
Gaat om de Niro EV clear white dynamicplusline HUD ipv de HK. Ik heb hem geleased. Het was geen voorraad model.monica66 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:58:
[...]
Wij hebben nog steeds geen datum of specifieke aflevermaand gehoord. Op 2 april besteld.
Ik ben even benieuwd: welke uitvoering is dat? En is hij gekocht of geleased? Hebben jullie hem vanuit al door de dealer bestelde voorraad gekocht?
Dit was inderdaad één van de mogelijke redenen om een frunk te installeren die ik kon bedenkenDonJuape schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:45:
[...]
Dat laatste dus....en omdat het leuk was om te doen (ontwerp en instructies verbeteren)
"Waarom?" "Omdat het kan!"
Is dit iets nieuws voor de Niro EV, of kon dit met voorgaande modellen ook al?
Ik loop nooit om naar de voorkant, daar moet ik namelijk zijn, daar is zowel mijn laadkabel als de aansluiting om te laden dus daar moet ik toch zijn, laadpaal dus ook aan die kant aangezien ik met de neus naar de laadpaal parkeer. En de ontgrendeling van de motorklep doe ik uiteraard voordat ik de deur open doe*). De achterkant is voor mij omlopen en achterbak is meestal te vol om iets naar achteren te schuiven en dan de kabel onder de bodem vandaan te wurmen.multikoe schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:42:
[...]
Ondanks dat het hier wel eens besproken is heb ik er nog steeds geen goed beeld van. Zonder denigrerend of veroordelend te willen zijn: wat is het voordeel van een doos onder je motorkap (de frunk) t.o.v. de kofferbak? Het lijkt erop dat iedereen in de frunk zijn laadkabel legt. Maar die heb ik in het voorste vak onder de vloer van mijn kofferbak liggen. Als ik hem nodig heb: de achterklep open doen (kan altijd, ook als de auto op slot is), wat er eventueel ligt iets naar voren schuiven, klepje omhoog trekken en de kabel pakken. Diezelfde handeling vanuit de frunk: deur opendoen, onder het stuur rijken om de motorkap te ontgrendelen,, omlopen naar de voorkant, motorkap ontgrendelen en de kabel eruit halen.
Toch?
Plus dat ik een natte vieze kabel liever in de frunk gooi dan in de achterbak.
*) na het laden is de route andersom, dan wel eerst de deur open en klep ontgrendelen, door de deur te openen is dan ook gelijk de kabel ontgrendeld en kan ik in een paar seconden de kabel ook uit de lader halen en in de frunk mikken.
[ Voor 10% gewijzigd door eltron op 01-07-2022 12:53 ]
Ik gebruik die laadkabel en de granny eigenlijk nooit (alleen thuisladen en indien onderweg een snellader), behalve als ik op vakantie ben of een weekend weg of zo. Laten dat nu net de momenten zijn dat de kofferbak helemaal vol ligt....multikoe schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:42:
[...]
Toch?
wij leggen onze laadkabel vaak gewoon in 1 van de voetvakken van de achterbank. Daar kan die prima liggen. Evt schuiven we hem enigszins onder de voorstoel. Achterbak vrij voor de hond en geen frunk nodig.multikoe schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:42:
[...]
Toch?
Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.
"Voetvakken van de achterbank"? Ik heb ooit wel eens een auto gehad waarin ik na jaren van intensief gebruik opeens een paar opbergvakjes ontdekte. Ik hoop echt dat ik in mijn e-Niro niet grote opbergvakken onder de achterbank heb gemistDutchess_Nicole schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:51:
[...]
wij leggen onze laadkabel vaak gewoon in 1 van de voetvakken van de achterbank.
Nee geen opbergvakken. Gewoon letterlijk de plek waar eventuele achterpassagiers hun voeten zouden hebben. Aangezien de achterstoelen vrijwel altijd neergeklapt zijn en er toch niemand zit hebben we daar loze ruimte dus ideaal voor die kabel.multikoe schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:44:
[...]
"Voetvakken van de achterbank"? Ik heb ooit wel eens een auto gehad waarin ik na jaren van intensief gebruik opeens een paar opbergvakjes ontdekte. Ik hoop echt dat ik in mijn e-Niro niet grote opbergvakken onder de achterbank heb gemist
Ik snap 'em [Veegt zweet van voorhoofd].Dutchess_Nicole schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:54:
[...]
Nee geen opbergvakken. Gewoon letterlijk de plek waar eventuele achterpassagiers hun voeten zouden hebben. Aangezien de achterstoelen vrijwel altijd neergeklapt zijn en er toch niemand zit hebben we daar loze ruimte dus ideaal voor die kabel.
Ik heb voor mijn werk best veel spullen in de auto, dus die kabel ligt niet onder de bodemplank, maar er tussen. Meestal zelfs achter de bestuurdersstoel.multikoe schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:42:
[...]
Toch?
Voor mij is een frunk dus een ideale oplossing
GerkeP
Voor mij zou dat niet werken. In NL best vaak onderweg zonder achterpassagiers, maar ook geen laadkabel of granny nodig. Op de langere reizen waarbij ik die wel nodig hebt, heb ik meestal dus wel achter passagiers (en volle bagageruimte).Dutchess_Nicole schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:54:
[...]
Nee geen opbergvakken. Gewoon letterlijk de plek waar eventuele achterpassagiers hun voeten zouden hebben. Aangezien de achterstoelen vrijwel altijd neergeklapt zijn en er toch niemand zit hebben we daar loze ruimte dus ideaal voor die kabel.
Ieder heeft zo zijn eigen use case. Maar ik ben blij met frunk.
Heb net de laatste versie van de navigatiesoftware op onze MY20 geïnstalleerd. Ging veel aangenamer dan de vorige versie, want toen ik de wagen opstartte met de USB ingeplugd vroeg ie of ik wou dat hij de update installeerde en vroeg vervolgens of ik de update misschien wou installeren nadat ik de wagen had uitgezet.
Wagen uitgezet en hopla, update gestart. 30-45 (?) minuten later notificatie via Kia Connect dat de update geïnstalleerd is. Netjeus!
Wagen uitgezet en hopla, update gestart. 30-45 (?) minuten later notificatie via Kia Connect dat de update geïnstalleerd is. Netjeus!
Wagen uitgezet, uitgestapt en op slot?plmagis schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:12:
Heb net de laatste versie van de navigatiesoftware op onze MY20 geïnstalleerd. Ging veel aangenamer dan de vorige versie, want toen ik de wagen opstartte met de USB ingeplugd vroeg ie of ik wou dat hij de update installeerde en vroeg vervolgens of ik de update misschien wou installeren nadat ik de wagen had uitgezet.
Bij mij ging het rommeliger maar dat kwam waarschijnlijk door mezelf. Ik twijfelde na bovenstaande procedure of hij wel aan het updaten was en toen toch de auto maar weer aan laten staan.
Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase
...
[ Voor 98% gewijzigd door DonJuape op 01-07-2022 21:31 ]
@DonJuape heb een garage en doe mijn auto zelden op slot, maar wel auto uitgezet (niet aangekoppeld om op te laden) en weggelopen met autosleutel in broekzak. OTA hoeft voor mij niet, als het zo gebruiksvriendelijk kan.DonJuape schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:28:
[...]
Wagen uitgezet, uitgestapt en op slot?
Bij mij ging het rommeliger maar dat kwam waarschijnlijk door mezelf. Ik twijfelde na bovenstaande procedure of hij wel aan het updaten was en toen toch de auto maar weer aan laten staan.
Al een paar keer gelezen over de prijsverhoging die is doorgevoerd voor de nieuwe KIA Niro. En ook mensen die vanaf 30 april hebben besteld die een belletje hebben gehad van de dealer. Inmiddels heeft KIA de website ook aangepast en een nieuwe prijslijst vrijgegeven. Alle modellen zijn 2000 euro duurder geworden: https://www.kia.com/conte...we-Niro-EV-prijslijst.pdf
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cNHWQ5JSeWdTO1KgfpVQspjT.jpg?f=user_large)
Vandaag ook maar eens een update via USB gedaan. Ben in de auto blijven zitten, duurde een klein uurtje.
Wilde het een maand geleden al doen, toen er al een update voor de MY22 was, maar geen tijd voor genomen. Deze versie voor de MY22 is weer recenter, gelijk met de recente MY20 gemaakt.
[ Voor 20% gewijzigd door pinguins op 02-07-2022 18:10 ]
e-Niro 64kWh DynamicPlusLine Rood december 2021
En: is het een verbetering?pinguins schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 18:01:
[Afbeelding]
Vandaag ook maar eens een update via USB gedaan. Ben in de auto blijven zitten, duurde een klein uurtje.
Wilde het een maand geleden al doen, toen er al een update voor de MY22 was, maar geen tijd voor genomen. Deze versie voor de MY22 is weer recenter, gelijk met de recente MY20 gemaakt.
Nog niet gekeken, na de update uit de auto gegaan.
e-Niro 64kWh DynamicPlusLine Rood december 2021
Die uitstapverlichting hadden ze er standaard wel in mogen zetten. Hetzelfde met de sfeerverlichting, nu een zielig streepje bij de bijrijder die je in vrijwel elke kleur kunt instellen. Had gewoon rondom moeten zijn. Ik erger me ook kapot aan die halogeen kenteken plaatverlichting. Zo raar dat iemand bij Kia heeft bedacht om daar geen ledjes in te zetten.TCMR schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:43:
[...]
Oh geinig, dit had ik even gemist omdat de foto's natuurlijk alle aandacht opeisten. Wat een lelijks hebben ze weer bedacht. De standaard EV-velg is veruit de mooiste/meest interessante (zij het een maatje te klein...).
Ik zou denk ik alleen die in/uitstapverlichting gekozen hebben, maar voor de rest: laat maar (scheermesplakkers?). En wel raar dat er toch ook vollederen bekleding te kiezen is. Ik dacht dat het een bewuste keuze was om het interieur recycled en 100% vegan te maken. Ik ben weer uit de droom
@eltron : heb voorlopig geen verschil gevonden dat de moeite van het vermelden waard is. Het enige dat ik gemerkt heb is de 'wachten'-animatie die nu anders is.
Stond gisteren wel geparkeerd naast nieuwe laadpalen. Zag in het EV-scherm dat de laadpalen weergegeven werden (onder het vakje met de mogelijk actieradius) maar als ik zocht via de POI vond hij de laadpalen niet. Toen ik vervolgens via KIA Live zocht (ietwat verborgen icoontje in het hoofdmenu), vond hij die wel. Vreemd dat KIA er dus blijkbaar twee verschillende lijsten van dezelfde POI's heeft,
Nou ze zegt in ieder geval nu "P O I" ipv "poj"
Ja, dat vond ik ook eigenaardig. Ik hoop nog steeds dat dat misschien alleen bij pre-productiemodellen het geval was. Maar goed, we gaan het zien...glas86 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:47:
[...]Ik erger me ook kapot aan die halogeen kenteken plaatverlichting. Zo raar dat iemand bij Kia heeft bedacht om daar geen ledjes in te zetten.
...en ander komt hopelijk snel een Tweaker die aangeeft welke led's hierin gezet kunnen worden. Dit is inderdaad een hele vreemde....TCMR schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:03:
[...]
Ja, dat vond ik ook eigenaardig. Ik hoop nog steeds dat dat misschien alleen bij pre-productiemodellen het geval was. Maar goed, we gaan het zien...
Vraagje voor de e-Niro bezitters: is het achterlicht aan bij dagrijverlichting?
Nee.MajaMestreech schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:27:
[...]
Kia e-Niro Executive 64kWh Aurora Black Pearl
Nee, maar je kan wel je normale verlichting aan laten. Dan zou deze uit moeten gaan bij uitschakelen auto. Bij mij in ieder geval wel.MajaMestreech schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:27:Vraagje voor de e-Niro bezitters: is het achterlicht aan bij dagrijverlichting?
Wat betreft halogeen verlichting, hopeloos bij mijne. Mistlichten voor, knipperlichten achter, achteruitrijverlichting, kenteken verlichting?? Lampjes achter zonnekleppen.
Zou mijns inziens allemaal led moeten zijn. Beetje alles of niets gevoel, dit is zo enorm halfbakken.
Ik heb zojuist ook even de update geïnstalleerd voor mijn MY20 (iirc), draai nu 20220623. Grootste verandering is split screen voor AA tov van mijn Feb Software versie. Ook AA music in de KIA interface wat opzich wel leuk is.
Verder niets getest nu gaan slapen...Ahnee, nog wel een kleine update.
Ben terug van onze vakantie in Denemarken met de eNiro. Heeeeel goed bevallen. ACC en LKA (?) werken zo lekker en dat rijd zo ontspannen.
Er was overal ten alle tijden plaats om te laden en het laden ansich was easy. In het begin wat gedoe met Bonnet en op 1 plek geen internet dus een app gebruiken was lastig maar verder: een droom.
Terugweg, 800km, in 1x gedaan. Ging easy met 2 kids op de achterbank. Even plassen, eten, 10 minuutjes spelen en 45a60 minuten vliegen voorbij. Hebben 2 stops gedaan, had ook met 1 stop gekunt maar wilde niet te lang zonder pauze voor de Kids.
In totaal 2600km gereden met gemiddeld verbruik van 14.5kWh/100km. De terugweg 800km met een verbruik van 15.5kWh/100km. Overal Max snelheid gereden / 130kmph. 2 kids, volle kofferruimte (incl verlaging) en trekhaak koffer. Viel me allemaal niet tegen.
Verder niets getest nu gaan slapen...Ahnee, nog wel een kleine update.
Ben terug van onze vakantie in Denemarken met de eNiro. Heeeeel goed bevallen. ACC en LKA (?) werken zo lekker en dat rijd zo ontspannen.
Er was overal ten alle tijden plaats om te laden en het laden ansich was easy. In het begin wat gedoe met Bonnet en op 1 plek geen internet dus een app gebruiken was lastig maar verder: een droom.
Terugweg, 800km, in 1x gedaan. Ging easy met 2 kids op de achterbank. Even plassen, eten, 10 minuutjes spelen en 45a60 minuten vliegen voorbij. Hebben 2 stops gedaan, had ook met 1 stop gekunt maar wilde niet te lang zonder pauze voor de Kids.
In totaal 2600km gereden met gemiddeld verbruik van 14.5kWh/100km. De terugweg 800km met een verbruik van 15.5kWh/100km. Overal Max snelheid gereden / 130kmph. 2 kids, volle kofferruimte (incl verlaging) en trekhaak koffer. Viel me allemaal niet tegen.
[ Voor 14% gewijzigd door Card Nox op 04-07-2022 12:32 ]
Weet niet of dit gauw genoeg is, maar dit kon ik terug vinden in dit topic. Heb dezelfde, of iets soortgelijks van Ali.MajaMestreech schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:27:
[...]
...en ander komt hopelijk snel een Tweaker die aangeeft welke led's hierin gezet kunnen worden.
CyBeRSPiN in "Het grote Kia e-Niro topic"
Vraag is of je twee jaar later nog zo graag iets rechtsreeks uit China laat komen, maar dat laat ik aan jou.
Led interieurverlichting evenals led mistlampen zijn nu wel standaard. Althans vanaf de Dynamic Line uitvoering of hoger. Vorige week bij de dealer geweest en daar hadden ze net de HEV binnengekregen die stond nog ingepakt in de werkplaats maar helaas halogeen kenteken verlichting zelfs nog met de verkoper over gehad. Die snapte deze keuze ook niet.TCMR schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:03:
[...]
Ja, dat vond ik ook eigenaardig. Ik hoop nog steeds dat dat misschien alleen bij pre-productiemodellen het geval was. Maar goed, we gaan het zien...
Van 'tweakers' zou ik verwachten dat ze het verschil tussen halogeen en 'normale' gloeilampen kennen.;-)
Led in mistlampen (voor) geeft meestal een veel te wit licht, dat te sterk reflecteert op de mist/waterdruppeltjes en zo de bestuurder (= jou zelf) 'verblindt'.
Natuurlijk kan men dan kiezen voor 'warm led-licht', maar de meeste fabrikanten doen dat uit kostenoverwegingen niet.
Led in mistlampen (voor) geeft meestal een veel te wit licht, dat te sterk reflecteert op de mist/waterdruppeltjes en zo de bestuurder (= jou zelf) 'verblindt'.
Natuurlijk kan men dan kiezen voor 'warm led-licht', maar de meeste fabrikanten doen dat uit kostenoverwegingen niet.
[ Voor 18% gewijzigd door Peter-036 op 03-07-2022 09:08 ]
It is what it is.If you can't change it, deal with it!
Mee eens, en nog weer een andere insteek: ik gebruik dat mistlicht 99,99% van de tijd niet. Waarom zouden er dan dure lampen in moeten als het ook goed werkt met goedkopere lampen. (zo heb ik thuis in de schuur ook nog altijd een klassieke gloeilamp hangen, die lamp brand op jaarbasis hooguit enkele uren in mijn geval en is het daarom absoluut niet waard om in te investeren).Peter-036 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 09:06:
Van 'tweakers' zou ik verwachten dat ze het verschil tussen halogeen en 'normale' gloeilampen kennen.;-)
Een mistlicht heeft meer met veiligheid te maken dan met comfort of luxe. Je gaat van gordels of airbags (die je nóg minder gebruikt) ook niet zoiets zeggen als ‘waarom zou ik daar dure materialen voor gebruiken’. Als je ze nódig hebt, wil je dat ze je optimaal dienen.PeaceNlove schreef op zondag 3 juli 2022 @ 09:41:
[...]
Mee eens, en nog weer een andere insteek: ik gebruik dat mistlicht 99,99% van de tijd niet. Waarom zouden er dan dure lampen in moeten als het ook goed werkt met goedkopere lampen. (zo heb ik thuis in de schuur ook nog altijd een klassieke gloeilamp hangen, die lamp brand op jaarbasis hooguit enkele uren in mijn geval en is het daarom absoluut niet waard om in te investeren).
Toch?
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Gisteren een proefrit in de nieuwe Hybridniro gemaakt. Alles mooi en prima 
Enige lelijke vond ik die glimmende middenconsole. Iemand ervaring met wrappen van zo'n ding, of van die Aliexpress covers die er te koop zijn?
Enige lelijke vond ik die glimmende middenconsole. Iemand ervaring met wrappen van zo'n ding, of van die Aliexpress covers die er te koop zijn?
Klopt, daarom schrijf ik ook dat ik geen bezwaar heb tegen goedkopere lampen als die lampen ook goed werken.Hippe Lip schreef op zondag 3 juli 2022 @ 09:52:
[...]
Een mistlicht heeft meer met veiligheid te maken dan met comfort of luxe. Je gaat van gordels of airbags (die je nóg minder gebruikt) ook niet zoiets zeggen als ‘waarom zou ik daar dure materialen voor gebruiken’. Als je ze nódig hebt, wil je dat ze je optimaal dienen.
Toch?
Geen ervaring mee. Die Carbon look ziet er wel gaaf uit en het beschermd in iedergeval die glanzende pianolak.matthijst schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:48:
Gisteren een proefrit in de nieuwe Hybridniro gemaakt. Alles mooi en prima
Laten we het hopen, want Björns OCD werd erdoor getriggerd in de pers-preview auto...glas86 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 08:37:
[...]
Led interieurverlichting evenals led mistlampen zijn nu wel standaard.
Grappig, bij ons is dat dus precies andersom. Binnen NL laden we vaak op locatie of openbaar dus hebben we onze kabel bij ons (de granny ligt wel in de achterbak onder de vloermat omdat we die vrijwel nooit gebruiken) en buiten NL gebruiken we juist vaak snelladers dus dan hebben we die kabel dus niet echt nodig.eltron schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:55:
[...]
Voor mij zou dat niet werken. In NL best vaak onderweg zonder achterpassagiers, maar ook geen laadkabel of granny nodig. Op de langere reizen waarbij ik die wel nodig hebt, heb ik meestal dus wel achter passagiers (en volle bagageruimte).
Ieder heeft zo zijn eigen use case. Maar ik ben blij met frunk.
We waren een weekje geleden in de Eifel, zonder laadmogelijkheden bij ons verblijf, dus hebben we daar alles op de snelladers gedaan. Met de achterbak vol met bagage en de hond op de achterbank in zo'n honden mand ding hadden we dus nog plek in de voetvakken.
Bedankt hiervoor. Eerst maar eens zien dat de auto komt. Die AliEXpress Led set zou ook geschikt zijn voor de 2022 Niro-EV, zou dus moeten lukken.Marcva schreef op zondag 3 juli 2022 @ 06:26:
[...]
Weet niet of dit gauw genoeg is, maar dit kon ik terug vinden in dit topic. Heb dezelfde, of iets soortgelijks van Ali.
CyBeRSPiN in "Het grote Kia e-Niro topic"
Vraag is of je twee jaar later nog zo graag iets rechtsreeks uit China laat komen, maar dat laat ik aan jou.
Eens: mistlicht alleen als je minder dan 50m zicht hebt. Dat heb ik nog vrijwel nooit mee gemaakt.PeaceNlove schreef op zondag 3 juli 2022 @ 09:41:
[...]
Mee eens, en nog weer een andere insteek: ik gebruik dat mistlicht 99,99% van de tijd niet. Waarom zouden er dan dure lampen in moeten als het ook goed werkt met goedkopere lampen. (zo heb ik thuis in de schuur ook nog altijd een klassieke gloeilamp hangen, die lamp brand op jaarbasis hooguit enkele uren in mijn geval en is het daarom absoluut niet waard om in te investeren).
Wel anderen die kennelijk minder dan 50m kunnen kijken als ik nog (meer dan) 100m zicht heb. Dat baart mij dan weer zorgen + irritant die felle rode mistachterlichten.
En mensen met slechte ogen zouden in dit soort omstandigheden niet moeten rijden, een mistlicht helpt dan ook niet meer.
Er is een verschil tussen mistlampen voor en achter. Achter mag inderdaad pas bij zeer dichte mist (minder dan 50 meter zicht). Voor mogen ze al aan bij dichte mist (minder dan 200 meter zicht).eltron schreef op zondag 3 juli 2022 @ 15:25:
[...]
Eens: mistlicht alleen als je minder dan 50m zicht hebt. Dat heb ik nog vrijwel nooit mee gemaakt.
Wel anderen die kennelijk minder dan 50m kunnen kijken als ik nog (meer dan) 100m zicht heb. Dat baart mij dan weer zorgen + irritant die felle rode mistachterlichten.
En mensen met slechte ogen zouden in dit soort omstandigheden niet moeten rijden, een mistlicht helpt dan ook niet meer.
Hier enige uitleg:
Vwb de verlichting: met de verlichting op auto vind ik het in- en uitschakelen bij het passeren van een viaduct irritant, dit is op te lossen door de verlichting standaard aan te zetten.
Onlangs kwam ik er achter dat het groot licht dat niet meer automatisch dimt bij het naderen van een tegenligger. Jammer, of mis ik een instelling?
Onlangs kwam ik er achter dat het groot licht dat niet meer automatisch dimt bij het naderen van een tegenligger. Jammer, of mis ik een instelling?
14590 Wp PV | 14.4 kWh Thuisaccu
@Peutpeut oplossing is terug naar AUTO en je niet meer ergeren aan die paar keer dat ie een paar tellen de lampen aan zet onder een viaduct.
Heb ik nu ook maar gedaanCyBeRSPiN schreef op zondag 3 juli 2022 @ 15:52:
@Peutpeut oplossing is terug naar AUTO en je niet meer ergeren aan die paar keer dat ie een paar tellen de lampen aan zet onder een viaduct.
14590 Wp PV | 14.4 kWh Thuisaccu
Dan heb je je het "probleem" met de grootlichtautomaat ook opgelost.
RTFM
De High Beam Assist is een systeem dat automatisch het koplampbereik aanpast (wisselt tussen grootlicht en dimlicht) overeenkomstig de helderheid van andere auto's en wegomstandigheden.
Gebruiksvoorwaarden
1. Zet de lichtschakelaar in de stand AUTO. [...]
4. Als de lichtschakelaar in de koplampstand wordt gezet vanuit de AUTO-stand, schakelt
de High Beam Assist uit en brandt het dimlicht continu.
[...]
In de volgende gevallen wordt van grootlicht overgeschakeld op dimlicht terwijl de High Beam Assist actief is.
[...] Als de lichtschakelaar niet in de stand AUTO staat.
Zou dit ook voor onze e-Niro gelden? Ik ken het van Flitsmeister:
https://www.rtlnieuws.nl/...zwaailichten-sirenes-test
Ik denk het wel. Er wordt overigens al weer flink op gereageerd onder het Tweakers-artikel dat hierover gaatbnwgraaf schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:21:
Zou dit ook voor onze e-Niro gelden? Ik ken het van Flitsmeister:
Mabion in "Het grote Kia e-Niro topic"MajaMestreech schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:27:
[...]
...en ander komt hopelijk snel een Tweaker die aangeeft welke led's hierin gezet kunnen worden. Dit is inderdaad een hele vreemde....
Als ik dat artikel begrijp, moet je eerst toestemming geven, dus krijgen we binnenkort bij het starten van de auto weer een melding met de vraag om teostemming?multikoe schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:42:
[...]
Ik denk het wel. Er wordt overigens al weer flink op gereageerd onder het Tweakers-artikel dat hierover gaat
Dat is de meest vervelende implementatie. De minst vervelende is een instelling in het menu. Ik ben een blij ei, dus ik ga er van uit dat het de laatste optie wordt.bnwgraaf schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:13:
[...]
Als ik dat artikel begrijp, moet je eerst toestemming geven, dus krijgen we binnenkort bij het starten van de auto weer een melding met de vraag om teostemming?
Gisteren ook de update gedaan. Nu roept de auto telkens dat ik me op de verkeerde rijbaan bevind op een weg met tegenliggers, heel irritant. De GPS denkt dat ik 5 meter naar links rij denk ik..
Heeft iemand anders dit ook ? En hoe is dit uit te zetten?
Heeft iemand anders dit ook ? En hoe is dit uit te zetten?
Tesla Model 3 RWD (2023)
Fullscreen AA is wel fijn, maar verder is er niet veel veranderd voor mijn gevoel.
Maps heeft nog steeds een issue dat de ingevoerde bestemming niet wordt ingesteld, maar dat moet Google oplossen
Heeft de laatste update eindelijk Fullscreen AA? En werkt dan splitscreen hierin ook? Dus niet KIA splitscreen maar in Android Auto spotify naast maps?EagleTitan schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:45:
[...]
Fullscreen AA is wel fijn, maar verder is er niet veel veranderd voor mijn gevoel.
Ja, maar je moet dat weer aanzetten. Vinkje is nu weer standaard op splitscreen met KIA sidebar. Maar zodra je het inschakelt wordt het inderdaad Spotify en Maps samen, en je kan ook lekker soepel schakelen tussen de twee: tap op de sidebar en de schermen wisselen om.Koen Hendriks schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:48:
[...]
Heeft de laatste update eindelijk Fullscreen AA? En werkt dan splitscreen hierin ook? Dus niet KIA splitscreen maar in Android Auto spotify naast maps?
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.