Dat is ook zo. Omdat je zo aandringt
Algemeen: ik hou van eenvoud, zo min mogelijk visuele ruis. Ik vind dat je eigenlijk vanuit je ooghoeken al de informatie moet kunnen verwerken.
De batterij-indicator bestaat uit twee lichtgevende ringen, waarvan er één de informatie bevat. Die andere kan weg, of vervangen worden door een paar onopvallende streepjes (0-25-50-75-100). Ook de 0, 1/2, 1 en het accu-tekentje kunnen weg. Al heel wat vragen langs zien komen wat die 1 en dat accu-tekentje nu eigenlijk betekenen....
De actieradius-aanduiding kan wat mij betreft een heel stuk kleiner. Zo belangrijk is die helemaal niet meer. Zijn we meteen af van al die foto's die mensen posten met het enorme bereik dat ze daar zien als de auto net volgeladen is:)
De tekst "NIRO" mag ook weg, net zoals de "ECO Electric" tekst aan de rechterkant. Alle lichtgevende dingen in het dashboard geven een status aan, ik neem aan dat ik niet opeens in een Mazda rij...
Over naar de rechterkant: ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik kijk uitsluitend naar de nummers in het midden als ik de snelheid wil weten. Dat de band langs de rand van de cirkel ook de snelheid aangeeft is volstrekt overbodig. Of andersom: gebruik die band en laat de nummers in het midden weg. Ook deze indicator bestaat overigens uit twee cirkelsegmenten, waarvan er maar één de informatie bevat.
De power-meter is leuk als je de auto net hebt, maar nu, na acht maanden en 18.000 km, weet ik het wel zo'n beetje. Ik zou het fijn vinden als ik die kon uitschakelen.
De indicator van welke versnelling je hebt ingeschakeld: wie kijkt daar naar? Het is sneller en duidelijker om naar de knop te kijken op de middenconsole. Weg ermee.
Tot zover