• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

MarFan schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:23:
Wat ik kan aflezen is dat bij sessie 1, hij begint op +/- 40Kw, als Temp min op 15gr komt gaat hij naar 50Kw. De kleine piek richting 60 is al de Temp min naar de 25 gaat.
Bij sessie 2 begint hij op +/- 50Kw (Temp min is 17 gr) en hij naar 75Kw gaat als de Temp min naar 25 gr gaat). Hij zakt weer in, als de batterij boven de 54% komt (laadcurve)

Vragen:
Komen deze laad sessies overeen met jullie ervaring ?
Ik weet niet of er veel e-Niro-rijders zijn die ooit zulke gedetailleerde statistieken gemaakt hebben. Ikke niet in elk geval, hoewel ik wel een geschikte dongle hiervoor heb. Vergelijken zal dus niet eenvoudig zijn?
Ik heb in mijn data een Heater 1 en Heater 2 Temp. Heater 2 geeft vreemde data. Bestaat deze eigenlijk niet en is dit dus loze data of is er een sensor niet in orde?
Juist heater 2 lijkt me sensible data geven. Die loopt tijdens het laden op en ik denk dat dit wel klopt. Vergeet niet dat je het hebt over de temperatuur van een accu van een paar honderd kilo! Hoeveel energie moet je daar wel niet inpompen om die 5 graden warmer te krijgen en hoeveel tijd kost dat? En hoeveel watt is die battery heater eigenlijk? Dan kun je een rekensommetje maken van wat je überhaupt kunt verwachten als maximale temperatuurstijging in de tijd.

Heater 1 is het die ik niet snap. Waarom gaat die temperatuur eerst omhoog en daarna naar beneden? En soms heel traag (op of neer) en soms met een sprongetje? Hier zou ik nou zelf aan twijfelen.
Waarom zakt heater 1 langzaam terwijl de accu nog niet op temperatuur is.
Is het verwarmen echt zo langzaam bij een buiten temp van +/- 19 ? Dan zouden we met de KIA e-niro alleen kunnen snelladen in de echt warme dagen ?
Of met een warm gereden accu. Maar inderdaad, met een koude accu kun je niet aan de maximale laadsnelheid komen. Ik denk dat dit bij elke EV is, van welk merk ook. Maak je geen illusies dat het gras aan de andere kant groener is.

Het is niet voor nix dat Tesla de accu ‘voorbehandelt’ op weg naar een snellader om die accu op tijd op de ideale temperatuur te brengen. En dat begint ook al geruime tijd (half uur of zo?) vóórdat die bij de laadpaal is.

Het wachten is op andere merken die dat trucje ook toe gaan passen; automatisch op basis van navigatie of door zelf de knop daarvoor (op tijd) in te drukken.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:59
EagleTitan schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:23:
[...]

Voor de MY22 krijg ik nog steeds dezelfde versie als die al beschikbaar was.

code:
1
+|21Q2|DE_E_22.EUR.S5W_L.001.001.220429|KM|Niro_EV_MY_22_EU|1558|0
Ik zie het nu ook voor MY20.
Het lijkt een soort voor aankondiging te zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/keVxZURJg8Hlyh_ayrh0gueNsQg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DIXatTQAulvAkHE1UtT2PDTE.png?f=fotoalbum_large

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
bnwgraaf schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:47:
[...]

[Afbeelding]
Zal mij benieuwen of dit voor de MY22 dan de eerste OTA release wordt, aangezien dat met de vorige update toegevoegd is.

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-12 13:04
Bij sessie 2 begint hij op +/- 50Kw (Temp min is 17 gr) en hij naar 75Kw gaat als de Temp min naar 25 gr gaat). Hij zakt weer in, als de batterij boven de 54% komt (laadcurve)
Vorige week op een Shell 175Kw snellader gestaan laat in de avond. Op 9% begon hij met 50Kw en exact op 30% schoot hij naar 75Kw. Bij 52% ben ik gestopt kan helaas dus niet zeggen tot hoelang hij die 75Kw vol hield. Had hiervoor welk dik 110Km gereden.

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:15
Card Nox schreef op zondag 29 mei 2022 @ 12:40:
[...]

Heren hoe hebben jullie het opgelost / kan iemand me hier aan helpen??

[...]

[...]

[...]
Nooit meer iets mee gedaan helaas.
Dus mocht je het laten maken dan misschien x2?

• MikeT80
bnwgraaf schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:47:
[...]

[Afbeelding]
Dus met downloaden nog geen nieuwe software?

• bnwgraaf
MikeT80 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:50:
[...]

Dus met downloaden nog geen nieuwe software?
Nee, de versie file die erbij zit geeft nog het volgende aan:
+|21Q2|DE_E_20.EUR.S5W_L.001.001.220211|KM|Niro_EV_MY_20_EU|1557|0
EagleTitan schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:48:
[...]

Zal mij benieuwen of dit voor de MY22 dan de eerste OTA release wordt, aangezien dat met de vorige update toegevoegd is.
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar!

Verder zou er voor de andere versies volgens support ook OTA geactiveerd moeten gaan worden met deze update.
En ik ben benieuwd naar Android Auto widescreen?
De changelog geeft weinig aan in ieder geval....

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:27
Akemi schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:49:
[...]

Vorige week op een Shell 175Kw snellader gestaan laat in de avond. Op 9% begon hij met 50Kw en exact op 30% schoot hij naar 75Kw. Bij 52% ben ik gestopt kan helaas dus niet zeggen tot hoelang hij die 75Kw vol hield. Had hiervoor welk dik 110Km gereden.
kW leest fijner 8)

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:37
MikeT80 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:50:
[...]

Nooit meer iets mee gedaan helaas.
Dus mocht je het laten maken dan misschien x2?
Ik ga dit even najagen, wil het binnen 2 weken ongeveer hebben ivm vakantie. Zodra ik een goede leverancier heb en de kosten weet laat ik je het weten. Ik zal je een pbtje sturen.

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:20
Voor 200€ heb je een eigen printer, en een nieuwe hobby 😁

• Card Nox
gjcvro schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:00:
Voor 200€ heb je een eigen printer, en een nieuwe hobby 😁
Zijn die dingen inmiddels alweer zo goedkoop ja? Nja, wel vaker aan gedacht maar nooit mee begonnen, tijd is ook zo'n factor die soms wat ontbreekt.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:39
Mijn 3D-printer staat nog steeds in de kast, geen prioriteit aan gegeven en met alles wat ondertussen gebeurd is met ziekte etc ook geen aandacht voor gehad. Anders had ik het aangeboden, maar ga nu eerst kantoor verbouwen zodat alles betere plekken en ruimte heeft.

Update lijkt overigens inderdaad nog de oude, ik wacht echt op de volgende update alvorens ik mijn auto bij ga werken. Maar duurt wel ellendig lang met al die loze beloftes van april, week erop en erop etc.

[ Voor 28% gewijzigd door Suicyder op 30-05-2022 11:12 ]

• MarFan
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-12 16:34
Hippe Lip schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:44:
[...]

Ik weet niet of er veel e-Niro-rijders zijn die ooit zulke gedetailleerde statistieken gemaakt hebben. Ikke niet in elk geval, hoewel ik wel een geschikte dongle hiervoor heb. Vergelijken zal dus niet eenvoudig zijn?

[...]

Juist heater 2 lijkt me sensible data geven. Die loopt tijdens het laden op en ik denk dat dit wel klopt. Vergeet niet dat je het hebt over de temperatuur van een accu van een paar honderd kilo! Hoeveel energie moet je daar wel niet inpompen om die 5 graden warmer te krijgen en hoeveel tijd kost dat? En hoeveel watt is die battery heater eigenlijk? Dan kun je een rekensommetje maken van wat je überhaupt kunt verwachten als maximale temperatuurstijging in de tijd.

Heater 1 is het die ik niet snap. Waarom gaat die temperatuur eerst omhoog en daarna naar beneden? En soms heel traag (op of neer) en soms met een sprongetje? Hier zou ik nou zelf aan twijfelen.

[...]

Of met een warm gereden accu. Maar inderdaad, met een koude accu kun je niet aan de maximale laadsnelheid komen. Ik denk dat dit bij elke EV is, van welk merk ook. Maak je geen illusies dat het gras aan de andere kant groener is.

Het is niet voor nix dat Tesla de accu ‘voorbehandelt’ op weg naar een snellader om die accu op tijd op de ideale temperatuur te brengen. En dat begint ook al geruime tijd (half uur of zo?) vóórdat die bij de laadpaal is.

Het wachten is op andere merken die dat trucje ook toe gaan passen; automatisch op basis van navigatie of door zelf de knop daarvoor (op tijd) in te drukken.
Dank,

Ik snap dat niet iedereen zulke data verzameld, maar hoop wel dat er meer info beschikbaar is. Als andere na 3 min naar 75kW schieten, weet ik dat er bij mij iets mis zit.

Heb geen idee hoeveel w die heater(s) zijn. Weet wel dat ik ongeveer 2,4 kWh extra kwijt was (+/- 7,5%)

Het warm rijden van de accu heb ik nooit echt gemerkt, heb wel gezien dat als hij na een eerste laad sessie warm is, warm blijft. Ga dit weekend een langere rit maken, zal dan weer eens loggen.

Jammer is dat ze het niet slimmer hebben gemaakt, de eerste sprong is bij 15 graden, de 2e bij 25...
Zou mooier zijn in stapjes van 2 of minimaal 5
Akemi schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:49:
[...]
Weet je toevallig hoe warm het ongeveer toen was buiten ?
De vraag is, hoeveel warmt de batterij op met een rit van +/- 100km

Pana WC12H9E8 / 1000L

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-12 10:27
Ik kan de steunen wel 3D printen voor iedereen, doe maar een PB.
Heb al eerder contact hierover gehad met mede Tweakers, maar door vakantie/ziekte niet meer aan toegekomen.

Dus aan iedereen die interesse heeft, ik kan het printen in hittebestendig PETG. Graag een PM naar mij.

Tesla Model 3 RWD (2023)

• MikeT80
bnwgraaf schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:54:
[...]

Nee, de versie file die erbij zit geeft nog het volgende aan:
+|21Q2|DE_E_20.EUR.S5W_L.001.001.220211|KM|Niro_EV_MY_20_EU|1557|0
[...]
Ik zie het...
Beetje jammer weer

• gjcvro
cacofant schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:15:
Heb al eerder contact hierover gehad met mede Tweakers, maar door vakantie/ziekte niet meer aan toegekomen.

Dus aan iedereen die interesse heeft, ik kan het printen in hittebestendig PETG. Graag een PM naar mij.
Hittebestendig? Lijkt me bijzonder :+

• cacofant
gjcvro schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:30:
[...]

Hittebestendig? Lijkt me bijzonder :+
Ja wat dacht je van volle zon op de motorkap? Normaal PLA smelt dan :-)

Tesla Model 3 RWD (2023)

• cacofant
Overigens gaat het om deze steunen.

https://www.thingiverse.com/thing:4945710

Materiaalkosten zal ik vanavond berekenen. Ik denk dat het meevalt :-)

Tesla Model 3 RWD (2023)

• Yo!Bananas
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-11 17:21
Bij uren lang AC laden is het op die plek behoorlijk heet (omvormer?).

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
DutchKel schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:05:
[...]

Zoals @Tomtidom71 al meld zou ik gewoon proberen de auto 2 weken eerder te ruilen als dat lukt. Het bespaart je toch de hele lease periode elke maand weer een bedrag.
eltron schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:12:
[...]

Zelfs als hij 8/1 ruilt dan kan de auto best voor 31/12 op kenteken.
Dat is de afgelopen jaren altijd zo gegaan. Auto moet wel al in het land zijn.

En die ouderwetse dingen over bouwjaar etc. zijn toch niet meer van deze tijd; het gaat om de staat van de auto (en de batterij) in combinatie met maand van ingebruikname.
Hippe Lip schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:36:
[...]

Als het om zo’n korte periode gaat, is het dan niet voordeliger om die 8 of 9 dagen dubbele lease te betalen en de nieuwe op 31-12 te laten leveren en de oude de 8e januari in te leveren?
Misschien mag je de oude meteen ook op 31-12 inleveren als je wel tot 8 januari die oude lease doorbetaalt?
Leasemaatschappij heeft me inmiddels laten weten dat de levering van de nieuwe auto aan moet sluiten op het huidige contract, dus hij komt echt pas op 8 Januari. Wel gaan ze ervoor zorgen dat de auto alvast op naam wordt gezet zodat de bijtelling regels van 2022 nog gelden :)

Tevens maar even navraag gedaan wat nou het verhaal is met die Harman Kardon speakers, dat gaan ze nog navragen bij de dealer. Ik vind het niet zo erg om een HUD te hebben ipv die speakers.

• bnwgraaf
cacofant schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:39:
Overigens gaat het om deze steunen.

https://www.thingiverse.com/thing:4945710

Materiaalkosten zal ik vanavond berekenen. Ik denk dat het meevalt :-)
Hitte zal dan met het juiste materiaal inderdaad geen probleem zijn.
Ik vraag me wel altijd af wat de mechanische belasting (trillingen) op de lange termijn gaat doen met 3D geprinte onderdelen, aangezien de structuur van een 3D geprint onderdeel toch een soort gelaagdheid bevat...

• gjcvro
cacofant schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:37:
[...]

Ja wat dacht je van volle zon op de motorkap? Normaal PLA smelt dan :-)
Dan nog steeds, hittebestendig is ???, want jouw printer smelt het nog steeds, alleen dan niet bij 190 maar bij 230 graden.

Stevigheid van een normale print valt overigens best mee, rij al een jaar of 7 rond met deze steuntjes op het spatbord. gewoon PLA Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7LsMB2W-T5GfF6zwA_OPXECxuFM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/azK4DFx5xEZQK4vLDGvfKYIQ.png?f=user_large

Voor die box, ben eigenlijk wel nieuwsgierig of straks de nieuwe frunk van de Niro EV gewoon blijkt te passen.

• bnwgraaf
gjcvro schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:46:
[...]

Dan nog steeds, hittebestendig is ???, want jouw printer smelt het nog steeds, alleen dan niet bij 190 maar bij 230 graden.

Stevigheid van een normale print valt overigens best mee, rij al een jaar of 7 rond met deze steuntjes op het spatbord. gewoon PLA [Afbeelding]

Voor die box, ben eigenlijk wel nieuwsgierig of straks de nieuwe frunk van de Niro EV gewoon blijkt te passen.
Okay, netjes! En gezien de constructie vermoed ik dat deze nog wel meer of ongunstigere trillingen en belastingen te verduren heeft!

• bnwgraaf
MikeT80 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:26:
[...]

Ik zie het...
Beetje jammer weer
Heb support weer eens gevraagd... en nu zou OTA er in deze update nog niet in zitten voor MY20 (pas in de volgende update) en ook geen Android Auto fullscreen, zoals in de Amerika update....
Hm, dan blijft er niet zo veel over aan nieuwtjes...

Maar goed, we zien wel als de update geinstalleerd is...

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-12 16:12
Enige tijd geleden gaf ik al aan dat ik het snel laden tegen vond vallen, omdat op gevoel je weinig kan beoordelen (wachten duurt altijd te lang), ben ik aan de slag gegaan met Torque en een OBD dongle.
Hiermee heb ik de laadsessies in kaart kunnen brengen.

Laad sessie 1 :
[Afbeelding]
Gegevens :
Laadtijd 36 min / Cumulatieve Energy Charged : 28,5 kWh / State of Charge 23,5 --> 65 (41,5%) / Buiten temp 13,5 gr

Laad sessie 2:
[Afbeelding]

Gegevens :
Laadtijd 33 min / Cumulatieve Energy Charged : 30,0 kWh / State of Charge 12 --> 56,5 (44,5%) / Buiten temp 18,5 gr

Wat ik kan aflezen is dat bij sessie 1, hij begint op +/- 40Kw, als Temp min op 15gr komt gaat hij naar 50Kw. De kleine piek richting 60 is al de Temp min naar de 25 gaat.

Vragen:
Komen deze laad sessies overeen met jullie ervaring ?
Ik heb in mijn data een Heater 1 en Heater 2 Temp. Heater 2 geeft vreemde data. Bestaat deze eigenlijk niet en is dit dus loze data of is er een sensor niet in orde?
Waarom zakt heater 1 langzaam terwijl de accu nog niet op temperatuur is.
Is het verwarmen echt zo langzaam bij een buiten temp van +/- 19 ? Dan zouden we met de KIA e-niro alleen kunnen snelladen in de echt warme dagen ?
Ik heb recent een rit naar Berlijn gemaakt met 2x snelladen. Het viel me op dat hij voor zeer lange tijd de ~70kW vasthield, redelijk vanaf begin tot ergens 70% (ik heb alleen data van de batterijlading %, zie het aan de curve + wat ik zag op de lader. Maar heb er niet continu naast gestaan). Startpercentage was wisselend tussen de 18% en 30%. De temperatuur van die dag was redelijk gunstig, volgens mij tussen 15 en 20 graden.
Had je de auto verder uitgeschakeld of nog aan staan? Je ziet nl. dat de kleppen aan de voorzijde van de auto open gaan, hij gaat blazen en de airco gebruikt om de accu's te koelen. Als je in de auto zit en de koeling bijv. gebruikt, kan ik me voorstellen dat dit de snelheid van laden negatief beïnvloed.

[ Voor 3% gewijzigd door The__Virus op 30-05-2022 13:36 ]

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:23

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

bnwgraaf schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:20:
[...]

Heb support weer eens gevraagd... en nu zou OTA er in deze update nog niet in zitten voor MY20 (pas in de volgende update) en ook geen Android Auto fullscreen, zoals in de Amerika update....
Hm, dan blijft er niet zo veel over aan nieuwtjes...

Maar goed, we zien wel als de update geinstalleerd is...
Wat een geklooi bij die updates met misinformatie etc. Nu blijft het maar gissen en teleurstellingen. Liever duidelijk en eerlijk i.p.v. iedere maand iets beloven wat er dan toch niet komt.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• zeroday
  • Laatst online: 21:43

zeroday

There is no alternative!

Yariva schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:52:
[...]

Wat een geklooi bij die updates met misinformatie etc. Nu blijft het maar gissen en teleurstellingen. Liever duidelijk en eerlijk i.p.v. iedere maand iets beloven wat er dan toch niet komt.
Geen idee wanneer de laatste update was, ik zie nu bestanden met 12-4-2022
versie hetzelfde

heb de update erover gezet, maar heb niet de illusie dat er nu wat gewijzigd is.

There are no secrets, only information you do not yet have

• kdeboois
Yariva schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:52:
[...]

Kwestie van de verwachtingsmanagment.

• MarFan
  • Laatst online: 28-12 16:34
The__Virus schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:34:
[...]

Ik heb recent een rit naar Berlijn gemaakt met 2x snelladen. Het viel me op dat hij voor zeer lange tijd de ~70kW vasthield, redelijk vanaf begin tot ergens 70% (ik heb alleen data van de batterijlading %, zie het aan de curve + wat ik zag op de lader. Maar heb er niet continu naast gestaan). Startpercentage was wisselend tussen de 18% en 30%. De temperatuur van die dag was redelijk gunstig, volgens mij tussen 15 en 20 graden.
Had je de auto verder uitgeschakeld of nog aan staan? Je ziet nl. dat de kleppen aan de voorzijde van de auto open gaan, hij gaat blazen en de airco gebruikt om de accu's te koelen. Als je in de auto zit en de koeling bijv. gebruikt, kan ik me voorstellen dat dit de snelheid van laden negatief beïnvloed.
Dank,
De auto is uitgeschakeld, dus geen airco aan oid. Die temperatuur is ongeveer gelijk aan wat ik had bij sessie 2. Het enige is, dat ik maar een kleine rit ervoor had (ongeveer 30km).

Pana WC12H9E8 / 1000L

• The__Virus
Daar zit wel een verschil dan inderdaad. Ik heb daarvoor 2.5u gereden en net daarvoor nog geladen tot 100%. Ik was in elk geval aangenaam verrast dat het laden zo optimaal ging.

[ Voor 24% gewijzigd door The__Virus op 30-05-2022 15:06 ]

• petereuverman
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-02 14:01
** Het is niet toegestaan producten aan te bieden op het forum. **

[ Voor 93% gewijzigd door Taro op 30-05-2022 23:04 ]

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:12
Ik ben nu even benieuwd wie nu daadwerkeiijk door Kia is benaderd met het voorstel voor de omwisseling van het HK geluidssysteem naar de HUD. Ik krijg bijna de indruk dat dit alleen gedaan is bij de mensen die de Niro EV later dan eind april hebben besteld. Klopt deze veronderstelling?

[ Voor 3% gewijzigd door monica66 op 31-05-2022 05:07 ]

• [BoSS]
  • Laatst online: 30-12 06:58

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

monica66 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 04:44:
Ik ben nu even benieuwd wie nu daadwerkeiijk door Kia is benaderd met het voorstel voor de omwisseling van het HK geluidssysteem naar de HUD. Ik krijg bijna de indruk dat dit alleen gedaan is bij de mensen die de Niro EV later dan eind april hebben besteld. Klopt deze veronderstelling?
Ik ben niet benaderd en heb hem eind april besteld.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Eboera
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-09 21:00
[BoSS] schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 06:22:
[...]

Ik ben niet benaderd en heb hem eind april besteld.
Ik ben ook niet benaderd. En ik heb ‘m begin maart besteld.

• GmR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:14

GmR

Ik ben wel benaderd en heb half maart besteld. Vooralsnog lijkt er dus geen logische lijn in te zitten...

• MikeT80
cacofant schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:15:

Informatie ontvangen.
Maar hoe eea in elkaar te zetten?

• Eboera
GmR schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:09:
[...]

Ik ben wel benaderd en heb half maart besteld. Vooralsnog lijkt er dus geen logische lijn in te zitten...
Ja inderdaad. Geeft een raar gevoel, je weet hier niet wat er gaat gebeuren. Of je krijgt wat je besteld hebt of de dealer geeft niets aan je door.

• monica66
Een kennis van ons werkt bij een dealer. Hij vertelde (maar dat is hier al bekend volgens mij) dat er regelmatig nieuwe auto's binnen komen die bestelde accessoires missen. Die worden waar mogelijk ter plekke alsnog gemonteerd.

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:49
Ik ben niet benaderd en besteld halverwege Maart.

• glas86
monica66 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:06:
Een kennis van ons werkt bij een dealer. Hij vertelde (maar dat is hier al bekend volgens mij) dat er regelmatig nieuwe auto's binnen komen die bestelde accessoires missen. Die worden waar mogelijk ter plekke alsnog gemonteerd.
Ik twijfel of dat mogelijk is voor een audio systeem. Het is meer dan alleen een paar speakertjes vervangen/plaatsen. Het zit helemaal geïntegreerd in de auto.

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17:38
glas86 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:03:
[...]

Ik twijfel of dat mogelijk is voor een audio systeem. Het is meer dan alleen een paar speakertjes vervangen/plaatsen. Het zit helemaal geïntegreerd in de auto.
Die 'integratie' (=bedrading en stekkers) ligt sowieso al wel in de auto, bij infotainmentsystemen zal het probleem eerder liggen in leverbaarheid van andere merken die alle functies kunnen overnemen.
Die zijn waarschijnlijk evenmin leverbaar als wat de fabriek er in wil schroeven.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

• DunDave
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-11 12:01
Ik ben gisteren benaderd voor de wijziging of langer wachten. Ik ben akkoord gegaan. HUD interesseert me niet zo veel, maar liever een snellere levering. Auto besteld begin mei, verwachting levering "einde derde kwartaal, begin vierde kwartaal" werd mij daarbij verteld.

• Eboera
DunDave schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:33:
Ik ben gisteren benaderd voor de wijziging of langer wachten. Ik ben akkoord gegaan. HUD interesseert me niet zo veel, maar liever een snellere levering. Auto besteld begin mei, verwachting levering "einde derde kwartaal, begin vierde kwartaal" werd mij daarbij verteld.
Ik ben ook zojuist gebeld door de dealer. Zelfde verhaal, HUD en sneller levering of de speakers en onbekende levertijd. Dus voor de HUD gekozen aangezien ik toch geen concertzaal ik mijn auto verwacht. Ik denk dat iedereen gebeld gaat worden die de Executive Plus heeft besteld met dezelfde vraag.

• glas86
Mensen die nu gebeld zijn voor het Harman Kardon systeem zijn dit mensen die de auto privé gekocht hebben of (zakelijke) lease?

• DunDave
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-11 12:01
glas86 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:51:
Mensen die nu gebeld zijn voor het Harman Kardon systeem zijn dit mensen die de auto privé gekocht hebben of (zakelijke) lease?
In mijn geval zakelijke lease.

• Eboera
DunDave schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:23:
[...]

In mijn geval zakelijke lease.
In mijn geval prive.

• IMusteat50
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-09 01:02
Hier ook prive

• drboneym
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-12 22:18
glas86 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:51:
Ik ook privé, wat een rijke tatta's hier ;)

• glas86
Zie dat ik een gemiste oproep van de dealer heb. Dat zal wel met het audiosysteem te maken hebben vermoed ik gezien de berichtgeving hier de laatste dagen.
Ik zakelijke lease overigens.

• drboneym
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-12 22:18
Ik heb inmiddels zo'n gevoel dat de HKs die beschikbaar zijn eerst in de EV6 komen, en als er nog wat over zijn voor de niro executiveline.

• glas86
Ik zie dat er een nieuwe prijslijst op kia.nl staat en daar zie je nu bij de Dynamic Line Plus uitvoering staan het head-up display i.p.v. het Harman Kardon systeem. M.a.w. iedereen met deze uitvoering komt aan de beurt en mensen met een Executive line uitvoering krijgen gewoon hun Harman Kardon systeem.

• monica66
Als je al besteld hebt, dan heb je die keuze natuurlijk ook nog. Je kan vasthouden aan de HK. Onze dealer dacht dat de extra wachttijd wel mee zou vallen. Ze hebben hetzelfde nu met de Sportage zei hij. Maar blijft koffiedik kijken natuurlijk.

• glas86
drboneym schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:42:
Ik heb inmiddels zo'n gevoel dat de HKs die beschikbaar zijn eerst in de EV6 komen, en als er nog wat over zijn voor de niro executiveline.
Nee, dat denk ik niet de EV6 heeft het Meridian® Premium Sound System (14 speakers). Althans vanaf de Plus uitvoering. Ik meen overigens gelezen te hebben in het EV6 topic dat er met dit systeem ook leveringsproblemen zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door glas86 op 31-05-2022 20:07 ]

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-12 12:42
Krijg dit net van de dealer:
[Langzaam aan wordt er het een en ander zichtbaar. Uw auto heeft inmiddels een chassisnummer. Echter staat de auto nog niet op de boot dus een verwachte leverdatum is nog niet te zeggen.
Auto is 2 april besteld

• Vaevictis_
  • Laatst online: 20:04
Voor de MY19 is inmiddels navigatie update van mei beschikbaar! Nu aan het downloaden.

[ Voor 26% gewijzigd door Vaevictis_ op 01-06-2022 13:01 ]

• bnwgraaf
Vaevictis_ schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:01:
Voor de MY19 is inmiddels navigatie update van mei beschikbaar! Nu aan het downloaden.
Ah, ik ben benieuwd!
MY20 staat zo te zien nog op 220211....

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:31
Dit is ook lekker duidelijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NglEyoE7mrpbiv9LAQrWf8aosfc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BhHoprgt6icCAJaINWuyUTJs.jpg?f=fotoalbum_large

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik lees veel over HK, ikzelf heb in mijn MY22 Executiveline JBL.
En ik ben best wel iets gewend met mijn Hifi thuis (B&W 805 D3, DB3D sub en Lyngdorf)
Toch valt de JBL helemaal niet tegen.
Nu vraag ik mij af, is HK beter of gewoon alleen maar een ander merk?

• Suicyder
  • Laatst online: 23:39
MatMich schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:49:
Ik lees veel over HK, ikzelf heb in mijn MY22 Executiveline JBL.
En ik ben best wel iets gewend met mijn Hifi thuis (B&W 805 D3, DB3D sub en Lyngdorf)
Toch valt de JBL helemaal niet tegen.
Nu vraag ik mij af, is HK beter of gewoon alleen maar een ander merk?
Ik zal het mooier maken, zelfde concern. JBL / HK /Infinity / AKG zijn allen van Harman Audio (Harman Consumer Group).

• MatMich
Suicyder schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:53:
[...]

Ik zal het mooier maken, zelfde concern. JBL / HK /Infinity / AKG zijn allen van Harman Audio (Harman Consumer Group).
Dat geldt natuurlijk ook voor Volkswagen.
Audi, SEAT, ŠKODA, Porsche, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Ducati, MAN en Scania.
Maar dat wil niet zeggen dat het allemaal hetzelfde is lijkt mij. ;)

• rokil
  • Niet online
Voor mijn e-niro met JBL had ik een Toyota C-Hr met JBL. De JBL van de C-Hr klonk echt veel beter, dus het maakt denk ik niet zoveel uit van welk merk een audio-installatie is, maar meer hoe het ingebouwd is en of er toch mindere onderdelen van dat merk gebruikt zijn.

• MatMich
rokil schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:08:
Voor mijn e-niro met JBL had ik een Toyota C-Hr met JBL. De JBL van de C-Hr klonk echt veel beter, dus het maakt denk ik niet zoveel uit van welk merk een audio-installatie is, maar meer hoe het ingebouwd is en of er toch mindere onderdelen van dat merk gebruikt zijn.
Precies, zoiets dacht ik eigenlijk ook al.

• kdeboois
Vaevictis_ schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:01:
Ik hoop dat er eindelijk een reden is om te updaten.

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

kdeboois schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:02:
[...]

Ik hoop dat er eindelijk een reden is om te updaten.
Dank @Vaevictis_ voor de tip! (y)

Ik ben 'm nu aant downloaden en hoop dat de navi beter ingericht is. Liefst als voorheen, zodat je eerst de plaats, dan de straat en als laatste het huisnummer in kunt voeren. Wel zo praktisch, toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Hippe Lip op 01-06-2022 17:29 ]

<John O`Mill>

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:49
Ook aan het downloaden, maar jeetje wat duurt dan lang allemaal. Eerst 27 GB downloaden, dan kopieren naar een SD kaart en dan nog in de auto laden. Snap wel dat de dealer daar wat uurtjes voor uit trekt.
Wordt de eerste update die ik doe sinds 2019, ben benieuwd, hopelijk sla ik die vervelende veranderingen over dan. Al rijd ik 99% van de tijd via Waze op CarPlay.

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-12 11:49

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

CyBeRSPiN schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 17:33:
Ook aan het downloaden, maar jeetje wat duurt dan lang allemaal. Eerst 27 GB downloaden, dan kopieren naar een SD kaart en dan nog in de auto laden. Snap wel dat de dealer daar wat uurtjes voor uit trekt.
Wordt de eerste update die ik doe sinds 2019, ben benieuwd, hopelijk sla ik die vervelende veranderingen over dan. Al rijd ik 99% van de tijd via Waze op CarPlay.
Dealer hoeft het natuurlijk maar 1 keer te doen en dan is het klaar voor meerdere auto's.

• CyBeRSPiN
Koen Hendriks schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 17:41:
[...]

Dealer hoeft het natuurlijk maar 1 keer te doen en dan is het klaar voor meerdere auto's.
Kom er net achter dat de SD kaart in de auto moet blijven zitten ivm het kaartmateriaal. Dus dat kopiëren naar SD kaart moet steeds herhaald, en dat was bij mij trager dan de download.

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-12 11:49

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Dan is dat anders in het oudere model. Ik zet de update op een USB, plug die in mijn auto, laat de update voltooien en haal hem er weer uit.

• CyBeRSPiN
Heh bah. Had ik nu maar niet geüpdatet.. :(
De navigatie is nu onbruikbaar geworden. Zoeken op adres in een plaats werkt niet meer. Alleen een irritante search die alles tegelijk zoekt maar dat werkt niet..
Je moet dan het hele adres in typen met een komma die dan weer op een ander toetsenbord zit..

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-06-2022 18:06 ]

• Vaevictis_
  • Laatst online: 20:04
CyBeRSPiN schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:02:
De navigatie is nu onbruikbaar geworden. Zoeken op adres in een plaats werkt niet meer. Alleen een irritante search die alles tegelijk zoekt maar dat werkt niet..
Je moet dan het hele adres in typen met een komma die dan weer op een ander toetsenbord zit..
Is downgrade mogelijk? Oude SDcard erin stoppen?

• CyBeRSPiN
Vaevictis_ schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:13:
[...]

Is downgrade mogelijk? Oude SDcard erin stoppen?
Denk het niet, maar kan het ook niet meer proberen want ben de oude nu aan het overschrijven zodat ik die weer vast in de auto heb.

• gjcvro
tip: in nL werkt postcode huisnummer invoeren redelijk goed, en anders inspreken. Geeft in veel gevallen minder irritatie dan dat stomme zoekveld.

• gjcvro
Hippe Lip schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 17:28:
[...]

Dank @Vaevictis_ voor de tip! (y)

Ik ben 'm nu aant downloaden en hoop dat de navi beter ingericht is. Liefst als voorheen, zodat je eerst de plaats, dan de straat en als laatste het huisnummer in kunt voeren. Wel zo praktisch, toch?
Ik zou een staatslot kopen, meer kans op succes...

• kdeboois
Vandaar mijn vraag 😁

• CyBeRSPiN
Ja.. ik zou idd niet updaten. De kleuren zijn paars, de kaart ziet er iets anders uit, maar die zoekfunctie in de navigatie is echt niet te doen.. Snap dat sommigen hier niet beter weten, maar die van MY19 werkte oorspronkelijk best ok.

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23:00
glas86 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:45:
Ik zie dat er een nieuwe prijslijst op kia.nl staat en daar zie je nu bij de Dynamic Line Plus uitvoering staan het head-up display i.p.v. het Harman Kardon systeem. M.a.w. iedereen met deze uitvoering komt aan de beurt en mensen met een Executive line uitvoering krijgen gewoon hun Harman Kardon systeem.
Inderdaad nieuwe prijslijst met aanpassing HUD voor de DynamicPlusLine. Gelukkig zijn de prijzen nog gelijk aan februari en hopelijk blijft dit ook zo tot levering, zodat subsidie geen gevaar loopt

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:58
gjcvro schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:22:
[...]

tip: in nL werkt postcode huisnummer invoeren redelijk goed, en anders inspreken. Geeft in veel gevallen minder irritatie dan dat stomme zoekveld.
Zowel postcode + huisnummer als inspreken geeft bij mij vrijwel nooit het goede resultaat, sinds de update is het voor mij totaal niet duidelijk hoe je het beste kan zoeken.
Verder krijg ik soms totaal onlogische routes en is de verkeersinfo niet meer direct zichtbaar in het scherm maar moet je 3x klikken om dit te zien. En dit alles nog los van de kleuren.
Het is dat ik de 'nieuwste' kaart wilde hebben, anders zou ik de update niet gedaan hebben.

• monica66
MajaMestreech schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 22:01:
[...]

Inderdaad nieuwe prijslijst met aanpassing HUD voor de DynamicPlusLine. Gelukkig zijn de prijzen nog gelijk aan februari en hopelijk blijft dit ook zo tot levering, zodat subsidie geen gevaar loopt
Het RVO gaat daar coulant mee om als blijkt dat de prijsverhoging niet al was voorzien bij het sluiten van de overeenkomst door u als koper en de dealer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZiqTjyewYUhEkVPQhRkpF1i8Etg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6i3fnm7CP0C2oSaBbvHzLO4Y.jpg?f=fotoalbum_large

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

gjcvro schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:23:
[...]
Ik zou een staatslot kopen, meer kans op succes...
Daar ben ik al op geabonneerd. 8)
Op die updates niet, maar dat gaat bij een MY19 ook niet lukken… :+

En verder: ‘Hoop doet leven’ is de uitdrukking toch? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Hippe Lip op 02-06-2022 10:51 ]

<John O`Mill>

• The__Virus
GerkeP schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:24:
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Ik ga een afspraak maken bij de dealer. Auto is de 3F uitvoering, zal dan toch in de auto ergens fout gaan.
Is dit uiteindelijk nog opgelost @GerkeP ?

• glas86
Ik ben zojuist ook gebeld vanwege leveringsproblemen van het HK systeem en dus maar gekozen voor het head-up display.

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-12 12:44

GerkeP

Vragen mag altijd........

The__Virus schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:17:
[...]

Is dit uiteindelijk nog opgelost @GerkeP ?
Ja, ondanks 2020 model is dit er nog een met 1F lader :-(
Dus wat vaker aan de snellader en dan zien we wel hoe lang de auto het volhoudt, want 20 uur laden voor een volle batterij werkt niet natuurlijk, ik heb de auto zeker 3 dagen per week nodig voor grote afstanden.

GerkeP

• MatMich
Henry65 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 08:04:
[...]

Zowel postcode + huisnummer als inspreken geeft bij mij vrijwel nooit het goede resultaat, sinds de update is het voor mij totaal niet duidelijk hoe je het beste kan zoeken.
Verder krijg ik soms totaal onlogische routes en is de verkeersinfo niet meer direct zichtbaar in het scherm maar moet je 3x klikken om dit te zien. En dit alles nog los van de kleuren.
Het is dat ik de 'nieuwste' kaart wilde hebben, anders zou ik de update niet gedaan hebben.
Ik zeg eigenlijk altijd heel dom het adres, dus: Pietje pukstraat 5 Bierhuizen.
Dit werkt altijd feilloos en snel.
Wat ik dan weer niet zie na de laatste update is de voorgestelde routeopties (aanbevolen, snel en eco)
Ik zie alleen maar “aanbevolen en alternatief”
Kortom de website van Kia is eigenlijk een behoorlijk rommeltje.
Ik had hiervoor een Toyota en die website zag eruit als een Commodore 64 maar werkte dus perfect en de info was ook prima.
Bij Kia lijkt het wel of de info van alle landen wereldwijd in een website zijn gedumpt en het enige wat verschilt de taalinstellingen maar dat heel veel opties voor bv Amerika hier niet netjes zijn weggefilterd.
Kortom geen Kudo’s voor Kia wat dit betreft.

• kdeboois
GerkeP schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:09:
[...]

Ja, ondanks 2020 model is dit er nog een met 1F lader :-(
Dus wat vaker aan de snellader en dan zien we wel hoe lang de auto het volhoudt, want 20 uur laden voor een volle batterij werkt niet natuurlijk, ik heb de auto zeker 3 dagen per week nodig voor grote afstanden.
Ze hebben best lekkere broodjes en koffie bij sommige snelladers.

Verder kan je ook het 1F model prima in 10 uur laden als je met 7,2 kW laadt.

• GerkeP

GerkeP

kdeboois schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:59:
[...]

Ze hebben best lekkere broodjes en koffie bij sommige snelladers.

Verder kan je ook het 1F model prima in 10 uur laden als je met 7,2 kW laadt.
Die 7,2 kW haal ik zelden, moet je net een laadpaal treffen die inderdaad die 35 Ampere ondersteund.
Thuis kom ik op 3,6 en ben ik gewoon een uur of 16 bezig om weer vol te laden. En dat is te weinig om na een dag werken de volgende dag weer 400+ kilometers af te leggen

En de publieke laadpalen hier blijven steken op 2,9 kW, dus thuis is de snelste optie
Verder uitermate tevreden met de auto hoor.
Deze zomer het grote avontuur maar aan en er mee naar Denemarken op vakantie. Zal wel lastig worden het voetje in bedwang te houden op de Autobahn :P

[ Voor 20% gewijzigd door GerkeP op 02-06-2022 13:50 ]

GerkeP

• driel24
  • Laatst online: 14:50
GerkeP schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:47:
[...]

Die 7,2 kW haal ik zelden, moet je net een laadpaal treffen die inderdaad die 35 Ampere ondersteund.
Thuis kom ik op 3,6 en ben ik gewoon een uur of 16 bezig om weer vol te laden. En dat is te weinig om na een dag werken de volgende dag weer 400+ kilometers af te leggen

En de publieke laadpalen hier blijven steken op 2,9 kW, dus thuis is de snelste optie
Verder uitermate tevreden met de auto hoor.
Deze zomer het grote avontuur maar aan en er mee naar Denemarken op vakantie. Zal wel lastig worden het voetje in bedwang te houden op de Autobahn :P
Als je een welwillende gemeente hebt EN je woont in Zeeland, Goeree of west Brabant.
Kijk dan eens naar Agrisnellaad. Plaatsen altijd 22 kW palen.
Het is mij gelukt. Er staat nu één naast mijn deur.
Ik moet alles publiek laden, dan is dit echt een verademing met de 1f e-niro.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• GerkeP

GerkeP

driel24 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:00:
[...]

Als je een welwillende gemeente hebt EN je woont in Zeeland, Goeree of west Brabant.
Kijk dan eens naar Agrisnellaad. Plaatsen altijd 22 kW palen.
Het is mij gelukt. Er staat nu één naast mijn deur.
Ik moet alles publiek laden, dan is dit echt een verademing met de 1f e-niro.
Ik woon aan de andere kant van de wereld (het land bedoel ik natuurlijk), Friesland.
Hier staan die 22 KW palen ook, maar daar blijf ik echt steken op 2,9 kW, en als ik er helemaal alleen sta, heel af en toe 5,7 kW.

En als ik de tijd heb laad ik af en toe bij de nieuwe LIDL vestigingen, gratis en de boodschappen doe ik daar toch al

GerkeP

• Card Nox
[...]Deze zomer het grote avontuur maar aan en er mee naar Denemarken op vakantie. Zal wel lastig worden het voetje in bedwang te houden op de Autobahn :P
Heb je de Clever app al geactiveerd? Ik ga over een paar weken en heb de volgende status mbt laadpassen, moet goed komen hopelijk wordt mijn eerste lange rit. Sofar 99% vd tijd op het werk geladen en slechts heeeeel sporadisch thuis met een granny.

• GerkeP

GerkeP

Card Nox schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:22:
[...]

Heb je de Clever app al geactiveerd?
Ik moet de mail bevestigen, maar kom niet in de app?
Ik kan skippen of mail openen, maar bij skip kan ik wel iets meer, maar inloggen werkt dus niet

[ Voor 5% gewijzigd door GerkeP op 02-06-2022 14:37 ]

GerkeP

• Card Nox
@GerkePJe moet idd in de app komen, daar inloggen met je email. Je kunt geen betalingsgegevens toevoegen, dat wordt pas gevraagd zodra je bij de laadpaal zelf bent.

Wat ik tot dusver heb gelezen is Clever het meest gebruikt dus zou wel zorgen dat je die werkend hebt voordat je vertrekt.

EDIT: Wilde even update doen dus netjes de file gedownload (27GB), een 64GB als exFAT geformatteerd (wordt dan 32GB) bestanden in de root gezet maar auto herkend niets. Er komt geen pop-up en via settings kan ik het ook niet triggeren. Ik heb de auto aanstaan en gebruik de middelste poort in het console, zelfde poort die ik voor AA gebruik. Suggesties?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DrzL19Cc7uBjZYVRwFeczLYEe8k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EinBfqcGUgrJkiaXwYc5shiL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door Card Nox op 02-06-2022 15:35 ]

• DutchKel
  • Laatst online: 20:24
Card Nox schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:02:
@GerkePJe moet idd in de app komen, daar inloggen met je email. Je kunt geen betalingsgegevens toevoegen, dat wordt pas gevraagd zodra je bij de laadpaal zelf bent.

Wat ik tot dusver heb gelezen is Clever het meest gebruikt dus zou wel zorgen dat je die werkend hebt voordat je vertrekt.

EDIT: Wilde even update doen dus netjes de file gedownload (27GB), een 64GB als exFAT geformatteerd (wordt dan 32GB) bestanden in de root gezet maar auto herkend niets. Er komt geen pop-up en via settings kan ik het ook niet triggeren. Ik heb de auto aanstaan en gebruik de middelste poort in het console, zelfde poort die ik voor AA gebruik. Suggesties?

[Afbeelding]
Formatteren als fat32 of ntfs? exFAT is op dit moment nog best exotisch voor apparaten naast pc’s en laptops.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Card Nox
@DutchKel, hmmm, blijkbaar toch een brilletje nodig. Kan zweren dat ik las dat de USB exFAT moest zijn, zie nu gewoon FAT32 staan, nja morgen even opnieuw proberen. Heb over 1,5u de auto nodig dus wil geen risico lopen dat het dan nog niet klaar is.

• GerkeP

GerkeP

Card Nox schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:02:
Werkt helaas niet.
Ik zal wel mailen naar de ontwikkelaar.
Vast iets met Android 12 oid

GerkeP

• Card Nox
Nee, ik heb ook Android 12. Wat je wilt kunt proberen is even de app eraf gooien en opnieuw installeren. Ik had eenzelfde probleem met PIA. Clever reageert in ieder geval relatief snel dus komt vast wel goed.

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17:38
@Card Nox Ik heb gisteren de (Gen 5W) update gedaan in mijn 2020 E-Soul met een 64 GB USB stick die als ExFat geformatteerd is/was. Werkte prima, gaf aan dat het 34 minuten zou duren, en ook dat klopte!

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-12 17:37
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 12:41 ]

• LuKiE_NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-12 22:34
glas86 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:59:
Ik ben zojuist ook gebeld vanwege leveringsproblemen van het HK systeem en dus maar gekozen voor het head-up display.
Ook ik ben vandaag gebeld met de keuze. Wel lichtelijk teleurgesteld want ik zie geen meerwaarde in een HUD en wel in goed geluid. Maar toch voor de HUD gekozen, de dealer kon niks hards zeggen maar het zou zeker volgend jaar worden als er gekozen werd voor HK.

Ik had hem midden april besteld overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door LuKiE_NL op 02-06-2022 16:54 ]

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:51
GerkeP schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:20:
[...]

Ik woon aan de andere kant van de wereld (het land bedoel ik natuurlijk), Friesland.
Hier staan die 22 KW palen ook, maar daar blijf ik echt steken op 2,9 kW, en als ik er helemaal alleen sta, heel af en toe 5,7 kW.

En als ik de tijd heb laad ik af en toe bij de nieuwe LIDL vestigingen, gratis en de boodschappen doe ik daar toch al
Heb je de laadinstellingen voor AC wel op max staan? Je moet toch gewoon 7,2kW kunnen halen.
22kW palen zijn vaak 17kW palen waarbij je dan i.d.d. moet delen met andere auto die op zelfde lader zit. Dan kom je op 1F minder snel. Maar thuis (mits 32A) en als je alleen aan de paal staat zou het wel moeten lukken m.i.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

• ElectricAlex
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-12 22:20
[...]

7,2 kW haal ik thuis altijd, met een 1 fase model niro
Ik heb wel een 1 fase aansluiting in de meterkast van 1x40 A
Maar als je thuis een 3 fase aansluiting hebt van 3x25A dan gaat dat niet lukken.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:38

M2M

medicijnman

ik rijdt nu een kwartaal in de eNiro. Ik kom van een Opel Astra-k station af. Rijcomfort is nagenoeg perfect, maar ik mis wel wat dingen;

- lampen gaan niet automatisch aan als het regent. Indien voldoende licht bij een dikke plensbui, blijft het stadsverlichting
- Ik heb al twee keer mijn vinger open gehaald aan het stuur. Aan de binnenkant van de middenspaak zitten twee plastic delen aan elkaar. De voorste deel is bijzonder scherp (bij mij in ieder geval) en steekt wat uit. Zit nu een reepje ducktape op :)
- De auto zeurt wel heel snel als ik het stuur te lang geen beweging detecteert. Zelfs filerijden met 10kmh mag niet zonder stuurbeweging voor langer dan 10 seconden. Die meldingen lijken ook niet uitschakelbaar te zijn.
- lampen bovenin bleken indrukbaar te zijn waarna het lampje netjes aangaat. Blijkbaar per ongeluk een keer gedaan en vervolgens en kwartier bezig geweest om het lampje weer uit te krijgen. 't is niet echt duidelijk dat de lamp ook een knop is.
- standaard frunk was wel praktisch geweest. Had ook niks gekost voor Kia om dat te maken en zou perfect zijn voor de verplichte spullen zoals chargekabel, ehbo kit en dergelijke.
- mistlampen voegen niks toe aan het lichtbeeld, standaard verlichting is al meer dan fel genoeg en mistlampen lijken gloeilampjes te zijn
- ik mis de open-knop bij achterdeuren en stiekem ook wel de automatische achterklep
- de auto gaat niet automatisch op slot als ik wegloop zonder 'm op slot te doen. Dat was met de Opel wel zo en werkte best relaxed. Gewoon uitstappen en weglopen. bij geen sleutel binnen, ging de wagen vanzelf op slot.

-_-

Pagina: 1 ... 206 ... 359 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.