In de handleiding die ik daar al handig plaatste zodat je het boekje niet uit hoeft te pakken wordt ook gesproken over een noodontgrendeling onder de motorkap. Zoals ik dat begrijp is dat los van alle andere knopjes die je binnen en eventueel op de kabel hebt. De vraag was ook als al het andere faalt.bruneelm schreef op maandag 18 april 2022 @ 10:50:
[...]
Een knop op de (meegeleverde) type 2 kabel?
Even je wagen op slot doen en terug openen en je hebt +/-15sec om de kabel type 2 uit het voertuig te halen.
Mocht je tijdens het laden op de startknop hebben gedrukt (voor radio, verwarming of koeling) dan lukt dat niet, eerst voertuig uit en alle deuren dicht, dan sluiten en openen.
en hier de video https://youtu.be/zBdhS8nAO-kVerwijderd schreef op maandag 18 april 2022 @ 18:44:
Voor de geïnteresseerden, dit is de nieuwe Niro in real life. Helaas hadden ze de EV variant niet staan, maar deze hybride is vrijwel gelijk aan de EV.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Wij hebben hem vandaag ook gezien. Ik vind de groene kleur prachtig! De voorkant van de hybrid versie ziet er goed uit. Persoonlijk vind ik die mooier dan die van de EV met dat klepje in het midden. Maar die heb ik nog niet in het echt gezien natuurlijk.:strip_exif()/f/image/bRRGDsX4D0xBm2SOranTsRwA.jpg?f=fotoalbum_large)
Aangepast aan AVG
:strip_exif()/f/image/bRRGDsX4D0xBm2SOranTsRwA.jpg?f=fotoalbum_large)
Aangepast aan AVG
[ Voor 57% gewijzigd door monica66 op 18-04-2022 20:00 ]
Ben benieuwd. Ik ga hem morgen zien bij Kia Winters in Valkenswaard. Ik heb de EV al in bestelling staan, maar nog niet gezien.
Waar hebben jullie hem gezien, is dit die "tour" langs verschillende dealers?
Of staat hij al ergens langer?
Of staat hij al ergens langer?
Haters everywhere but I don’t really care
Klopt, dit is de tour, Je kan je opgeven via https://www.kia-niro-experience.nl/
Ik heb de tekst van de handleiding erbij gepakt en m’n motorkap open gedaan. Maar waar zit die noodontgrendeling?gjcvro schreef op maandag 18 april 2022 @ 17:39:
[...]
In de handleiding die ik daar al handig plaatste zodat je het boekje niet uit hoeft te pakken wordt ook gesproken over een noodontgrendeling onder de motorkap. Zoals ik dat begrijp is dat los van alle andere knopjes die je binnen en eventueel op de kabel hebt. De vraag was ook als al het andere faalt.
Nou verwacht je nadat ik de tekst voor je opgezocht heb ook nog eens dat ik bewijs dat hij klopt?
Sorry, voel me niet geroepen om nog van de bank af te komen voor dit, misschien helpt deze video en anders mag je het met kia uit gaan vechten waarom ze het in de handleiding zetten.
YouTube: KONA EV-Emergency Charge Cable Release- How to release your charge c...
Sorry, voel me niet geroepen om nog van de bank af te komen voor dit, misschien helpt deze video en anders mag je het met kia uit gaan vechten waarom ze het in de handleiding zetten.
YouTube: KONA EV-Emergency Charge Cable Release- How to release your charge c...
Argh, waarom nou weer zo'n hoge/dichte middentunnel?Verwijderd schreef op maandag 18 april 2022 @ 18:44:
Voor de geïnteresseerden, dit is de nieuwe Niro in real life. Helaas hadden ze de EV variant niet staan, maar deze hybride is vrijwel gelijk aan de EV.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Als je de kans hebt om een van de experiences te doen, doe dat dan. T voelde allemaal best wel ruim.Arfman schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:17:
[...]
Argh, waarom nou weer zo'n hoge/dichte middentunnel?Dat was juist de reden om voor de Niro te gaan t.o.v. de Kona, waarin we allebei het gevoel hadden om opgesloten te zitten.
Ben wel benieuwd of de EV dat straks ook heeft, bij de huidige hybrid was dat toch ook al meer dan in de huidige EV?Arfman schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:17:
[...]
Argh, waarom nou weer zo'n hoge/dichte middentunnel?Dat was juist de reden om voor de Niro te gaan t.o.v. de Kona, waarin we allebei het gevoel hadden om opgesloten te zitten.
Het is in elk geval nog niet zo erg als in de Polestart 2 of de Citroën C5
Lijkt hetzelfde in de ev:
YouTube: 2023 Kia Niro EV – Driving, Exterior and Interior
YouTube: 2023 Kia Niro EV – Driving, Exterior and Interior
Er is wat te zeggen voor beide. Ik heb zelf geen probleem met die middentunnel, er zitten ook wel heel veel handige zaken in en op. En bij de voeten vindt ik het juist wel fijn omdat mijn ega bij haar voeten allerlei zaken neerlegt (tasjes, bidons etc) waarvan ik het wel prettig vind dat die aan haar kant blijven in de bochtenArfman schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:17:
[...]
Ruimte is ook wel weer fijn, maar in onze beleving is deze auto al zo ruim dat ik geen behoefte heb aan meer.
Een (hier) oranje (trek-)knop net naast en boven je laadaansluiting. Je kunt 'm nauwelijks missen.IUser schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:24:
[...]
Ik heb de tekst van de handleiding erbij gepakt en m’n motorkap open gedaan. Maar waar zit die noodontgrendeling?
It is what it is.If you can't change it, deal with it!
Que welke?passat_to_ev schreef op maandag 18 april 2022 @ 16:33:
[...]
Gewoon op het ontgrendel knopje aan de binnenkant van de bestuurders deur drukken is voldoende
Ik ga wel eens de mist in dat ik de portier vergeet te openen want ontgrendelen lijkt om de een of andere manier niet te werken. Dan blijk ik echt knoeien want dan doe ik hem weer dicht, open dicht open en er lijkt dan nog steeds een soort van 'vertraging' te zien dat ik de ene keer te snel ben of dat de lock er niet goed vanaf gaat.
Erg irritant
Als dat met een knoppie kan dan scheelt met dat weer wat irritatie en stress
2e en 3e irritatie factor
alweer 2 keer gehad dat tijdens het rijden ineens de console geheel reset ..
en gisteren route in geprogrammeerd en hop .. nadat ik 100m had gereden de gehele navigatie vastgelopen (dus kaart loopt niet mee met je GPS, etc.. met geen mogelijkheid dat ie weer normaal ging werken. Enige wat had gekund: alles uit en weer opnieuw starten .. maar daar had ik even geen zin in.
[ Voor 23% gewijzigd door zeroday op 19-04-2022 09:04 ]
There are no secrets, only information you do not yet have
Wat ik wel heb gemerkt is als ik de kabel bij mijn auto los wil laten gaan, dat ik vaak 2x op de 'open' knop moet drukken van de sleutel. Op een of andere manier geeft hij de kabel niet altijd vrij bij de 1e keer drukken.
Heb er maar een gewoonte van gemaakt 2x te drukken, geen problemen verder.
Heb er maar een gewoonte van gemaakt 2x te drukken, geen problemen verder.
Heb je de 'wide' navigatie scherm? Er is een software versie van rond de jaarwisseling die hier last van had. In mijn geval met de software van februari is het opgelost.zeroday schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:00:
[...]
2e en 3e irritatie factor
alweer 2 keer gehad dat tijdens het rijden ineens de console geheel reset ..
Afgelopen weekend een paar dagen met de e-Niro en tent naar de Duitse Eifel geweest en daar de eerste kleine klimmetjes en haarspeldbochtjes gehad.
Wat rijd de auto fijn! Het is niet een echte bochtenridder (ik heb diverse Mazda's gehad die wel erg prettig de bochtjes pakken), maar de elektromotor blijft er maar aan trekken! Zo fijn als je berg/heuvelop een haarspeldbochtje in duikt en je daarna direct veel koppel beschikbaar hebt om de auto de bocht weer uit te trekken!
Ook weer wat ervaring opgedaan met openbaar laden. Er was in het kleine dorpje mooi een laadpaal vlakbij de camping, maar die bleek alleen per app ge-activeerd te kunnen worden. Ik had daar graag de Maingau pas gebruikt, omdat je dan 4 uur zonder blokkeertarief kunt laden (in plaats van 2 uur), maar via de Maingau app vond ik die paal niet. Dus uiteindelijk de Shell Recharge pas kunnen starten via de app. Later toen ik de auto weer op haalde, had ik alleen zulk slecht netwerk op mijn mobiele telefooon, dat ik de app niet geopend kreeg en de laadvoortgang niet via de app kon stoppen.... Dat is dus een dingetje als je eens in een gebied met slecht mobiel netwerk zit. Uiteindelijk heb ik de laadkabel via de vergrendeling onder de motorkap los gekoppeld,
Wat rijd de auto fijn! Het is niet een echte bochtenridder (ik heb diverse Mazda's gehad die wel erg prettig de bochtjes pakken), maar de elektromotor blijft er maar aan trekken! Zo fijn als je berg/heuvelop een haarspeldbochtje in duikt en je daarna direct veel koppel beschikbaar hebt om de auto de bocht weer uit te trekken!
Ook weer wat ervaring opgedaan met openbaar laden. Er was in het kleine dorpje mooi een laadpaal vlakbij de camping, maar die bleek alleen per app ge-activeerd te kunnen worden. Ik had daar graag de Maingau pas gebruikt, omdat je dan 4 uur zonder blokkeertarief kunt laden (in plaats van 2 uur), maar via de Maingau app vond ik die paal niet. Dus uiteindelijk de Shell Recharge pas kunnen starten via de app. Later toen ik de auto weer op haalde, had ik alleen zulk slecht netwerk op mijn mobiele telefooon, dat ik de app niet geopend kreeg en de laadvoortgang niet via de app kon stoppen.... Dat is dus een dingetje als je eens in een gebied met slecht mobiel netwerk zit. Uiteindelijk heb ik de laadkabel via de vergrendeling onder de motorkap los gekoppeld,
het is minder geworden met de software van februari maar niet 100% opgelost.Yo!Bananas schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:18:
[...]
Heb je de 'wide' navigatie scherm? Er is een software versie van rond de jaarwisseling die hier last van had. In mijn geval met de software van februari is het opgelost.
There are no secrets, only information you do not yet have
net reactie gehad van het update support center.zeroday schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:00:
[...]
het is minder geworden met de software van februari maar niet 100% opgelost.
Verwachting is dat na 25 april de nieuwe update uit gaat komen.
Daarin zou ook de volgende bug/probleem opgelost zijn:
- Ik rij een trajectcontrole in en krijg de melding daarvan en zie hoeveel meter die controle nog geldig is
- ik mag (bijvoorbeeld) 100 km/u rijden, maar de verkeersbordherkenning denket dat ik daar (bijvoorbeeld) 80 km/u mag rijden
- gedurende het hele traject krijg ik een waarschuging dat ik te hard zou rijden, wanneer ik een snelheid aanhoud van tussen 80 km/u en 100 km/u.....
Ik kan dit nu niet wegdrukken of zo, maar daar zou in de volgende updagte een oplossing voor komen.
De snelheid waarschuwing krijg ik ook en deze staat nochtans af in het menu op het dashboard . Verder mag er aan de snelheids beperkingen nog wat gesleuteld worden vooral aan het stuk waar de beperking wordt opgeheven,. Nu is dat wel bij veel auto's zo en de Belgische aanduidingen helpen hier ook niet bij.
De volgende keer kun je misschien beter de auto helemaal ontgrendelen via de sleutel of via de knop in de portier. Dat lijkt me een makkelijkere manier dan onder de motorkap prutsen (iets wat alleen voor noodgevallen is).bnwgraaf schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:50:
Uiteindelijk heb ik de laadkabel via de vergrendeling onder de motorkap los gekoppeld,
Aangezien de kabel bij de laadpaal vast zit zoals ik je tekst begrijp kun je die aan de auto kant zo los maken zonder veel moeite door alleen alle sloten te ontgrendelen.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Dat doe ik ook normaal gesproken, maar dat lukt me nog niet elke keer.... soms doe ik de auto eerst weer op slot en dan open. Maar in dit geval hielp dat ook niet....DutchKel schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:33:
[...]
De volgende keer kun je misschien beter de auto helemaal ontgrendelen via de sleutel of via de knop in de portier. Dat lijkt me een makkelijkere manier dan onder de motorkap prutsen (iets wat alleen voor noodgevallen is).
Aangezien de kabel bij de laadpaal vast zit zoals ik je tekst begrijp kun je die aan de auto kant zo los maken zonder veel moeite door alleen alle sloten te ontgrendelen.
Ik doe het altijd met de knop in de deur, het werkt bij mij tot nu toe altijd. Houd er wel rekening mee dat hij weer automatisch op slot gaat na 10 of 15 seconden (ik weet even niet meer na hoeveel tijd precies) dus het heeft geen zin om hem te ontgrendelen en dan even wat anders te doen en hem dan eruit te halen. Je moet hem van het slot af halen en dan direct naar de kabel lopen en hem los maken.bnwgraaf schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:45:
[...]
Dat doe ik ook normaal gesproken, maar dat lukt me nog niet elke keer.... soms doe ik de auto eerst weer op slot en dan open. Maar in dit geval hielp dat ook niet....
Dan heb ik mazzel gehad....zeroday schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:00:
[...]
het is minder geworden met de software van februari maar niet 100% opgelost.
Hm, net de melding dat alle profielen en instellingen gereset worden, en alleen de knop ok..
Laten we zeggen dat het resetten gelukt is, want werkelijk alles van instellingen is weg. Meer mensen dit een keer gehad?
Laten we zeggen dat het resetten gelukt is, want werkelijk alles van instellingen is weg. Meer mensen dit een keer gehad?
Sorry maar ik ben echt erg dom want ik zie hem nog steeds niet bij mij.Peter-036 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:45:
[...]
Een (hier) oranje (trek-)knop net naast en boven je laadaansluiting. Je kunt 'm nauwelijks missen.
Update: ik heb de juiste bladzijde nu. Argg ik zat te zoeken naar een orange trekknop maar hij is bij mij gewoon zwart/grijs. Vandaar 😜
[ Voor 63% gewijzigd door IUser op 19-04-2022 19:59 ]
Ik denk de trekknop gebruiken moet wel het allerlaatste zijn.
Via de andere kanalen wordt het afgenomen vermogen beperkt voor die 15 sec
Hier ga je enkel het lipje die de stekker vasthoudt losmaken en mogelijke op vol vermogen loskoppelen als je niet bij de pinken bent
Hier ga je enkel het lipje die de stekker vasthoudt losmaken en mogelijke op vol vermogen loskoppelen als je niet bij de pinken bent
Ja dat zou ik ook niet zo gauw willen doen. Ik wou alleen weten of er een mogelijkheid is en die is er. Maar of ik die ooit ga gebruiken is nog maar de vraag.bruneelm schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:44:
Ik denk de trekknop gebruiken moet wel het allerlaatste zijn.
Stel het is 2:00 s’nachts en ik ben met m’n gezin in het buitenland. Ik stop het laden bij een publieke laadpaal maar hij unlocked niet. Telefoonnummer van de provider is onbereikbaar. Dan moet ik wel een mogelijkheid hebben om zelf te ontgrendelen. Ik zal dit alleen doen als ik weet dat het is gestopt met laden.
[ Voor 22% gewijzigd door IUser op 19-04-2022 20:55 ]
Meerdere keren ondertussen in de twee maanden dat ik de auto heb. Voor je op OK drukt doet de app het dan nog prima, na de OK is de app uitgelogd/losgekoppeld van de auto.gjcvro schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:47:
Hm, net de melding dat alle profielen en instellingen gereset worden, en alleen de knop ok..
Vanuit de auto koppel ik de app dan opnieuw en één of twee ritten later worden ineens de instellingen uit de app weer naar de auto gestuurd.
Laatste keer dat het gebeurde deed ik iets in de auto, weet niet meer precies wat, waarna ik ineens een "automatische backup" in de app had. Had me al rot gezocht hoe die te maken en het is ook bij die ene gebleven dus weinig automatisch aan.
Als het goed is is het nog steeds redelijk veilig, de controle pinnen zijn korter dan de andere pinnen. Door die eerst te verbreken zal het laden al gestopt worden voordat je de stekker er helemaal uit hebt.IUser schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:51:
[...]
Ja dat zou ik ook niet zo gauw willen doen. Ik wou alleen weten of er een mogelijkheid is en die is er. Maar of ik die ooit ga gebruiken is nog maar de vraag.
Stel het is 2:00 s’nachts en ik ben met m’n gezin in het buitenland. Ik stop het laden bij een publieke laadpaal maar hij unlocked niet. Telefoonnummer van de provider is onbereikbaar. Dan moet ik wel een mogelijkheid hebben om zelf te ontgrendelen. Ik zal dit alleen doen als ik weet dat het is gestopt met laden.
En, hoe vond je hem?tobotje schreef op maandag 18 april 2022 @ 19:57:
Ben benieuwd. Ik ga hem morgen zien bij Kia Winters in Valkenswaard. Ik heb de EV al in bestelling staan, maar nog niet gezien.
Het viel mij laatst op dat de snelheid die de auto aangeeft nogal wat afwijkt van wat de GPS snelheid weergeeft. Als ik 110 op de cruis rijd, geeft de GPS tussen de 103 en 104 aan. Gisteren reed mijn collega achter mij in zijn Renault Kadjar met een gelijke snelheid en zijn auto gaf 105 aan, terwijl ik 110 reed. Ik vind dit toch best een grote afwijking... Volgens mij heb ik de standaard banden er gewoon onder zitten...
Iemand ook opgevallen toevallig? Is dit te fixen?
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Mijne wijkt minder af, maar er is wel degelijk een redelijke afwijking op de origineel geleverde velgen+banden.
Als ik 107 km/h op de CC zet is het 103/104 km/h op de GPS.
Is het fixbaar, vast wel (teller ijken kost alleen ook wat), maar mijn afwijking is niet groter dan andere auto's welke ik gehad heb in het verleden. Enige auto welke exact hetzelfde GPS en teller had was een Volvo
Als ik 107 km/h op de CC zet is het 103/104 km/h op de GPS.
Is het fixbaar, vast wel (teller ijken kost alleen ook wat), maar mijn afwijking is niet groter dan andere auto's welke ik gehad heb in het verleden. Enige auto welke exact hetzelfde GPS en teller had was een Volvo
[ Voor 4% gewijzigd door Suicyder op 20-04-2022 09:23 ]
Dit is heel gebruikelijk. Alle auto's hebben een afwijking naar beneden.Damian schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:17:
Het viel mij laatst op dat de snelheid die de auto aangeeft nogal wat afwijkt van wat de GPS snelheid weergeeft. Als ik 110 op de cruis rijd, geeft de GPS tussen de 103 en 104 aan. Gisteren reed mijn collega achter mij in zijn Renault Kadjar met een gelijke snelheid en zijn auto gaf 105 aan, terwijl ik 110 reed. Ik vind dit toch best een grote afwijking... Volgens mij heb ik de standaard banden er gewoon onder zitten...
Dit is om claims te voorkomen, als jij een boete krijgt dan kun je de fabrikant niet aanklagen dat je volgens de teller de maximum snelheid reed.
Bij de ene auto is dit wat meer dan de andere. Dit kun je ook niet aanpassen.
Vroeger was de afwijking nog wel groter, ik meen dat je toen mocht rekenen met maximaal 10% afwijking. Tegenwoordig (en zowiezo in alle auto's die ik heb gehad) is de afwijking zo rond de 5%.Damian schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:17:
Waarschijnlijk is dat inderdaad, zoals @DutchKel al zegt, om te voorkomen dat autofabrikanten worden overspoeld met claims van mensen die beweren dat ze een boete hebben gekregen omdat hun snelheidsmeter te weinig aanwees.
Ik weet dat elke auto het heeft, maar ik vind het in de Kia erg groot. Ik vind de +/- 5,5% afwijking die ik nu heb best veel, al helemaal rond de 110 kilometer...DutchKel schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:22:
[...]
Dit is heel gebruikelijk. Alle auto's hebben een afwijking naar beneden.
Dit is om claims te voorkomen, als jij een boete krijgt dan kun je de fabrikant niet aanklagen dat je volgens de teller de maximum snelheid reed.
Bij de ene auto is dit wat meer dan de andere. Dit kun je ook niet aanpassen.
Maar het is dus een industrie-brede afwijking. Ik heb Peugeot, Mitsubishi, Renault, Fiat (4x), Mazda en Kia gereden (en nog wat motoren). Allemaal hadden ze een afwijking van rond de 7 km/u bij 120 op de teller. Ik heb nog nooit een voertuig gehad dat een afwijking had van minder dan 5 km/u.Damian schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:44:
[...]
Ik weet dat elke auto het heeft, maar ik vind het in de Kia erg groot. Ik vind de +/- 5,5% afwijking die ik nu heb best veel, al helemaal rond de 110 kilometer...
En zo belangrijk vindt ik het ook weer niet. Ik weet de afwijking en ik hou er rekening mee.
Ik heb ook al redelijk wat merken gereden (Kia, Volkswagen, Seat, Skoda, Ford, Peugeot, Mazda, Citroën) en nog nooit zo'n grote afwijking gehad, maar dat zal dan wel aan mij liggenmultikoe schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:49:
[...]
Maar het is dus een industrie-brede afwijking. Ik heb Peugeot, Mitsubishi, Renault, Fiat (4x), Mazda en Kia gereden (en nog wat motoren). Allemaal hadden ze een afwijking van rond de 7 km/u bij 120 op de teller. Ik heb nog nooit een voertuig gehad dat een afwijking had van minder dan 5 km/u.
En zo belangrijk vindt ik het ook weer niet. Ik weet de afwijking en ik hou er rekening mee.
Toch hoeft dit m.i. niet: zo is de snelheidsmeter op mijn motor (aprilia) wel degelijk vrij exact....
Of aan mij. Doet er niet zoveel toe, jouw huidige afwijking komt overeen met mijn huidige afwijkingDamian schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:52:
[...]
Ik heb ook al redelijk wat merken gereden (Kia, Volkswagen, Seat, Skoda, Ford, Peugeot, Mazda, Citroën) en nog nooit zo'n grote afwijking gehad, maar dat zal dan wel aan mij liggen
Mijn auto geeft ook de GPS snelheid aan (in het navi scherm) en die beschouw ik als de beste weergave van de werkelijke snelheid. Ik ga dus gewoon uit van de door de auto aangegeven GPS snelheid.Damian schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:17:
Wat mij betreft zouden ze die andere snelheidsweergave weg kunnen laten of vervangen door GPS snelheid. Is nu inderdaad wel storend; een vrij opvallende weergave van een snelheid die toch niet klopt.
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
GPS is wel nauwkeuriger, maar je bent wel afhankelijk van de ontvangst. Die is lang niet overal voldoende. Als je bijvoorbeeld onder dicht bladerdek rijdt, of in de bergen tussen hoge rotswanden, dan is je GPS ontvangst belabberd (als je veel mountainbiked, zoals ik, dan weet je dat in die omstandigheden de aangegeven snelheid behoorlijk kan afwijken). Dat betekent dat je bijvoorbeeld met cruise-control in de problemen zou kunnen komen. En dat je altijd kunt claimen dat je snelheidsmeter door de beroerde GPS ontvangst de verkeerde snelheid aangaf en dat je dus de boete niet hoeft te betalen. Veuls te ingewikkeld allemaal.eltron schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:34:
[...]
Mijn auto geeft ook de GPS snelheid aan (in het navi scherm) en die beschouw ik als de beste weergave van de werkelijke snelheid. Ik ga dus gewoon uit van de door de auto aangegeven GPS snelheid.
Wat mij betreft zouden ze die andere snelheidsweergave weg kunnen laten of vervangen door GPS snelheid. Is nu inderdaad wel storend; een vrij opvallende weergave van een snelheid die toch niet klopt.
Overigens is de afwijking van de snelheidsmeter wel constant en je kunt er dus heel goed rekening mee houden.
Die afwijking in de teller is wettelijk verankerd op alleen naar boven afwijkend, en maximaal (meen ik)10%.
Het kan bij @eltron anders zijn, maar bij de meeste auto's geven alle displays dezelfde snelheid aan, en die komt niet van GPS. Alleen een GPS snelheid die door een 'los' navigatie-apparaat of telefoon getoond wordt, is correct (en die kan op je navi-display getoond worden, en is dan wel exact).
Het kan bij @eltron anders zijn, maar bij de meeste auto's geven alle displays dezelfde snelheid aan, en die komt niet van GPS. Alleen een GPS snelheid die door een 'los' navigatie-apparaat of telefoon getoond wordt, is correct (en die kan op je navi-display getoond worden, en is dan wel exact).
Wij twijfelen nog of we deze (nieuwe) groene kleur gaan bestellen of de donkergrijze (Interstellar Grey). Op deze foto's ziet hij er prachtig uit, de adviseur bij de Kia dealer adviseerde om het juist niet (?) te doen omdat hij in het echt veel lichter uit valt. Hoe heb jij dit ervaren?Verwijderd schreef op maandag 18 april 2022 @ 18:44:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Voor de geïnteresseerden: ook op de autosalon in Lyon staat het groene model en de Kia dealer in Hoofddorp heeft er een video van gemaakt en op Youtube gezet. Zodoende is er wat meer beeldmateriaal beschikbaar tov. de persfoto's.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=H6egSOB4lV]
[ Voor 7% gewijzigd door [BoSS] op 20-04-2022 11:21 ]
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Bij mij staat de GPS snelheid standaard (linksboven) op de Navi van de e-Niro, dus niet een los apparaat.Peter-036 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:11:
Die afwijking in de teller is wettelijk verankerd op alleen naar boven afwijkend, en maximaal (meen ik)10%.
Dat zou dan een nieuwe functie moeten zijn, bij mijn MY20 is die snelheidsindicatie op de Navi identiek aan die op het dashboard, dus niet de GPS snelheid..eltron schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:01:
[...]
Bij mij staat de GPS snelheid standaard (linksboven) op de Navi van de e-Niro, dus niet een los apparaat.
Is het niet, heb deze functie sinds maart 2020 in mijn MY19 zittenmfjnab schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:27:
[...]
Dat zou dan een nieuwe functie moeten zijn, bij mijn MY20 is die snelheidsindicatie op de Navi identiek aan die op het dashboard, dus niet de GPS snelheid..
Het zal je verbazen maar het is juist oude functionaliteit die Kia eruit heeft gehaald. Ik heb die namelijk ook gehad toen ik de auto net had (ook een MY20). Nu staat daar dezelfde snelheid als wat ik op het dashboard heb staan.mfjnab schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:27:
[...]
Dat zou dan een nieuwe functie moeten zijn, bij mijn MY20 is die snelheidsindicatie op de Navi identiek aan die op het dashboard, dus niet de GPS snelheid..
Ik denk dat Kia niet in de problemen wil raken door een te nauwkeurige snelheid te tonen of de gps snelheid is niet altijd de waarheid als je slechte ontvangst hebt. Dan kan ik me voorstellen dat je af en toe volgens de gps langzamer en dan harder rijd.
Als een autofabrikant zowel een snelheid op basis van as-(of versnellingbak-)toerental, als GPS zou laten tonen, zou het erg druk worden bij de dealers omdat die tellers niet overeenkomen (nog afgezien van mogelijke claims dienaangaande).
Wat er op de navi getoond wordt is gelijk aan wat er op het dashboard getoond wordt, omdat het van dezelfde gegevens gebruik maakt.
Wat er op de navi getoond wordt is gelijk aan wat er op het dashboard getoond wordt, omdat het van dezelfde gegevens gebruik maakt.
Jammer, ik gebruik de GPS snelheid om de snelheid te calibreren ivm trajectcontroles. Ik merk ook meteen na een bandenwissel dat er een paar km/u verschil zit. 105 ipv 107 km/u op de teller om 100 km/u op de GPS te rijden bijvoorbeeld.
Gewoon hectometer paaltjes tellen en timen.CyBeRSPiN schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:06:
Jammer, ik gebruik de GPS snelheid om de snelheid te calibreren ivm trajectcontroles. Ik merk ook meteen na een bandenwissel dat er een paar km/u verschil zit. 105 ipv 107 km/u op de teller om 100 km/u op de GPS te rijden bijvoorbeeld.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Niet dus, bij @Eltron verschillen die twee.Peter-036 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:57:
Nee, ik houd liever de aandacht op de weg.kdeboois schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:13:
[...]
Gewoon hectometer paaltjes tellen en timen.
Ik vind de kleur groen goed overeen komen met de kleur van de auto zoals hij aan het begin van het filmpje van Vaneman uit de oplegger komt rijden. Maar waarom ga je niet zelf even kijken bij de Kia Niro Experience? Dat weet je het zeker[BoSS] schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:20:
[...]
Wij twijfelen nog of we deze (nieuwe) groene kleur gaan bestellen of de donkergrijze (Interstellar Grey). Op deze foto's ziet hij er prachtig uit, de adviseur bij de Kia dealer adviseerde om het juist niet (?) te doen omdat hij in het echt veel lichter uit valt. Hoe heb jij dit ervaren?
Ik ga vrijdag zelf even kijkenmonica66 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:46:
[...]
Ik vind de kleur groen goed overeen komen met de kleur van de auto zoals hij aan het begin van het filmpje van Vaneman uit de oplegger komt rijden. Maar waarom ga je niet zelf even kijken bij de Kia Niro Experience? Dat weet je het zeker
Je hoeft het maar 1 keer te doenCyBeRSPiN schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:34:
[...]
Nee, ik houd liever de aandacht op de weg.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Sowieso 1x per bandenwissel (in mijn geval 2x/jaar), en naarmate de banden slijten wijkt de meter op het dashboard ook steeds meer af.kdeboois schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:53:
[...]
Je hoeft het maar 1 keer te doenen dat kan prima op een rustig moment.
Android Auto met (bijvoorbeeld) Waze -> GPS teller aan het is zo te zien.CyBeRSPiN schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:34:
[...]
Nee, ik houd liever de aandacht op de weg.
Zo, de bestelbevestiging van mijn e-Niro 2023 is binnen. DynamicLine, Cityscape Green Metallic. Ben benieuwd!
Levertijdsindicatie volgens de dealer was juli 2022, maar in de bestelbevestiging staat nu december 2022
Levertijdsindicatie volgens de dealer was juli 2022, maar in de bestelbevestiging staat nu december 2022
Ben benieuwd. Ik heb mijn bestelling begin maart geplaatst en de indicatie was dat levering in september plaats zou vinden. Verder nog niets gehoord…..ejtnaj schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:09:
Zo, de bestelbevestiging van mijn e-Niro 2023 is binnen. DynamicLine, Cityscape Green Metallic. Ben benieuwd!
Gefeliciteerd! Ik zit nog te wachten op de bevestiging.ejtnaj schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:09:
Uit nieuwsgierigheid, welke dealer zei dat? Mijn dealer zei wel dat ze in juli de demo auto’s binnen zouden krijgen maar vanaf september konden uitleveren.
Verwijderd
Hij is in het echt wel anders dan op de foto. Ik kreeg de kleur niet mooi op de foto.[BoSS] schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:20:
[...]
Wij twijfelen nog of we deze (nieuwe) groene kleur gaan bestellen of de donkergrijze (Interstellar Grey). Op deze foto's ziet hij er prachtig uit, de adviseur bij de Kia dealer adviseerde om het juist niet (?) te doen omdat hij in het echt veel lichter uit valt. Hoe heb jij dit ervaren?
Voor de geïnteresseerden: ook op de autosalon in Lyon staat het groene model en de Kia dealer in Hoofddorp heeft er een video van gemaakt en op Youtube gezet. Zodoende is er wat meer beeldmateriaal beschikbaar tov. de persfoto's.
[YouTube: De nieuwe Kia Niro (2022) De Niro Experience bij Frank Vaneman Automotive]
[YouTube]
[YouTube: Nouveau Kia Niro salon de l'auto de Lyon 2022]
Hele mooie kleur om te zien, hij is lichter dan ik had verwacht. Het ligt ook er ook wel echt aan wat voor licht er op de auto schijnt.
Zeeuw & Zeeuw Den Haag. Nu rij ik een voorloop Xceed, maar wel langer dan gedacht!LuKiE_NL schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:41:
[...]
Gefeliciteerd! Ik zit nog te wachten op de bevestiging.
Uit nieuwsgierigheid, welke dealer zei dat? Mijn dealer zei wel dat ze in juli de demo auto’s binnen zouden krijgen maar vanaf september konden uitleveren.
Ditzelfde hoorde ik bij Zeeuw & Zeeuw Rotterdam (Alexandrium).LuKiE_NL schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:41:
[...]
Mijn dealer zei wel dat ze in juli de demo auto’s binnen zouden krijgen maar vanaf september konden uitleveren.
Inderdaad. Ik heb in de navi instellingen aangevinkt dat voertuigsnelheid altijd wordt weergegeven op het navigatiescherm. Voor mij is het logisch dat dit dus de GPS snelheid is aangezien de hele Navi info is gebaseerd op GPS. En is ca. 6% lager dan de snelheid die via de banden wordt gemeten.multikoe schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:28:
[...]
Niet dus, bij @Eltron verschillen die twee.
Heb ik ook aangevinkt en toch is die identiek aan het dashboard en afwijkend van flitsmeister en andere apps. Lijkt mij bij mij dan ook niet gebaseerd op GPS maar op een sensor ergens op/bij de wielen of de motor en die overdrijft. 85 is 80, 111 is 103/104eltron schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:22:
[...]
Inderdaad. Ik heb in de navi instellingen aangevinkt dat voertuigsnelheid altijd wordt weergegeven op het navigatiescherm. Voor mij is het logisch dat dit dus de GPS snelheid is aangezien de hele Navi info is gebaseerd op GPS. En is ca. 6% lager dan de snelheid die via de banden wordt gemeten.
Onder de snelheid op de navigatie heb ik vaak streepjes ipv de max snelheid, daar zit bij mij nogal wat irritatie en geen idee waarom dat de ene keer wel en de andere keer niet werkt.
[ Voor 12% gewijzigd door ninjazx9r98 op 20-04-2022 18:39 ]
Hmm. Even voor de duidelijkheid: bij jou wordt in het Navigatiescherm een andere (lagere) snelheid weergegeven dan op het dashboard? Wel apart dat anderen dan dezelfde snelheid zien. Ergens klopt er iets niet of die snelheid in het navigatiescherm heeft bij verschillende modellen een andere bron. Ik zou het ook niet zo gek vinden als daar de snelheid die door de auto wordt gemeten wordt weergegeven.eltron schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:22:
[...]
Inderdaad. Ik heb in de navi instellingen aangevinkt dat voertuigsnelheid altijd wordt weergegeven op het navigatiescherm. Voor mij is het logisch dat dit dus de GPS snelheid is aangezien de hele Navi info is gebaseerd op GPS. En is ca. 6% lager dan de snelheid die via de banden wordt gemeten.
Dat is zeker apart. Tot vandaag dacht ik dat de anderen dit ook hadden, maar ik zie dus in het navigatiescherm een lagere (GPS) snelheid dan in het dashboard (MY19).multikoe schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:58:
[...]
Hmm. Even voor de duidelijkheid: bij jou wordt in het Navigatiescherm een andere (lagere) snelheid weergegeven dan op het dashboard? Wel apart dat anderen dan dezelfde snelheid zien. Ergens klopt er iets niet of die snelheid in het navigatiescherm heeft bij verschillende modellen een andere bron. Ik zou het ook niet zo gek vinden als daar de snelheid die door de auto wordt gemeten wordt weergegeven.
Volgens mij was dit aan het begin niet zo maar is dat bij één van de eerste updates toegevoegd. En functioneert ook bij de laatste update nog steeds.
Gebruikt iemand de draadloze laad mogelijkheid voor mobiele telefoons wel eens en weet iemand het maximale vermogen van deze lader?
Ja, maximale vermogen weet ik zo niet , maar lijkt erg laag, want mijn iPhone 8 laad er niet veel mee op als ik er een uurtje mee rijd.bnwgraaf schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:31:
Gebruikt iemand de draadloze laad mogelijkheid voor mobiele telefoons wel eens en weet iemand het maximale vermogen van deze lader?
Ik gebruik 'm ook wel in combinatie met een iPhone SE 2020. Mijn ervaring is ook dat hij langzaam laad en de telefoon erg warm wordt, veel warmer dan met de draadloze lader die ik thuis (soms) gebruik. Meestal gebruik ik dus een kabeltje.bnwgraaf schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:31:
Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23
Heb je al eens geprobeerd de telefoon een stukje te verplaatsen (zo ver dat kan) of roteren. Kan me voorstellen dat als de inductielussen niet mooi overlappen dat dan veel energie als warmte verloren gaat. Geen idee hoe Kia de lussen gelegd heeft, of dat om het hele vakje is of slechts aan een kant. Je kunt het altijd proberen.blb4 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 23:21:
[...]
Ik gebruik 'm ook wel in combinatie met een iPhone SE 2020. Mijn ervaring is ook dat hij langzaam laad en de telefoon erg warm wordt, veel warmer dan met de draadloze lader die ik thuis (soms) gebruik. Meestal gebruik ik dus een kabeltje.
Bij mij (MY 19) is het identiek aan @eltron.eltron schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:01:
[...]
Dat is zeker apart. Tot vandaag dacht ik dat de anderen dit ook hadden, maar ik zie dus in het navigatiescherm een lagere (GPS) snelheid dan in het dashboard (MY19).
Volgens mij was dit aan het begin niet zo maar is dat bij één van de eerste updates toegevoegd. En functioneert ook bij de laatste update nog steeds.
Als ik op de teller “107 km/uur rijd”, geeft de GPS een snelheid van 100 km/uur aan. In het navi menu heb ik aangevinkt dat de GPS snelheid altijd op de display van de navi wordt weergegeven.
Bij 80 km per uur is het verschil ca. 5 km/uur.
Dat is volgens mij niet zo vreemd, de buffer die fabrikanten inbouwen, zoals al door anderen is aangegeven.
Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW
Gebruik meestal AA, en dat moet bekabeld (totdat ik eindelijk de AAwireless eens krijg)bnwgraaf schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:31:
Mooi. Helaas niet de EV, maar de HEV.
Ik vond hem groter en ruimer dan verwacht. Ik vond de groene kleur wel aardig, maar het mineraal blauw wat ik besteld heb, lijkt me mooier.
De uitvoering was de Executive. Ik heb zelf de Dynamic Plus besteld.
Echt een mooie auto.
Hmm, bij mijn MY19 is de afwijking een stuk kleiner: 3 tot max 5 km/h. Zijn mijn Michelin 4-seizoenenbanden dan zoveel kleiner dan de standaard banden? Of zou het komen doordat ik tegen het eind van de leeftijd van de banden zit (nog 4-5 mm profiel)? Tegen de winter gaan ze vervangen worden.EVfan schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:40:
Bij mij (MY 19) is het identiek aan @eltron.
Als ik op de teller “107 km/uur rijd”, geeft de GPS een snelheid van 100 km/uur aan. In het navi menu heb ik aangevinkt dat de GPS snelheid altijd op de display van de navi wordt weergegeven.
Bij 80 km per uur is het verschil ca. 5 km/uur.
Dat is volgens mij niet zo vreemd, de buffer die fabrikanten inbouwen, zoals al door anderen is aangegeven.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Niets bijzonders hoor, had bij mijn Peugeot 308 dezelfde afwijking. Door deze afwijking rijdt wel 80% van de weggebruikers (voor mijn gevoel danDamian schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:44:
[...]
Ik weet dat elke auto het heeft, maar ik vind het in de Kia erg groot. Ik vind de +/- 5,5% afwijking die ik nu heb best veel, al helemaal rond de 110 kilometer...
Ik heb splinternieuwe zomerbanden, maar met de winterbanden (die nog 80% waren) was het idem.Hippe Lip schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:56:
[...]
Hmm, bij mijn MY19 is de afwijking een stuk kleiner: 3 tot max 5 km/h. Zijn mijn Michelin 4-seizoenenbanden dan zoveel kleiner dan de standaard banden? Of zou het komen doordat ik tegen het eind van de leeftijd van de banden zit (nog 4-5 mm profiel)? Tegen de winter gaan ze vervangen worden.
Het enige wat ik kan zeggen is dat ik op snelheidstrajecten nooit vertrouw op de snelheid van de auto. Altijd standaard Waze aan en locken op 105. Doe ik al jaren, onafhankelijk van auto op de A2 en nog nooit thuis iets op de mat gekregen 
Maar ik herken de afwijking ook. 110 - 111 komt bij mij uit op ongeveer 105 met zomer bandjes. Met winterbandjes welke ietsjes te groot waren voor de auto was het verschil groter met 107 op de teller, 100 GPS.
Maar ik herken de afwijking ook. 110 - 111 komt bij mij uit op ongeveer 105 met zomer bandjes. Met winterbandjes welke ietsjes te groot waren voor de auto was het verschil groter met 107 op de teller, 100 GPS.
[ Voor 30% gewijzigd door Yariva op 21-04-2022 12:06 ]
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
Maar als de winterbanden groter zijn, wordt de weergegeven snelheid op de auto-snelheidsmeter toch juist lager en dus het verschil met GPS kleiner?Yariva schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:05:
Het enige wat ik kan zeggen is dat ik op snelheidstrajecten nooit vertrouw op de snelheid van de auto. Altijd standaard Waze aan en locken op 105. Doe ik al jaren, onafhankelijk van auto op de A2 en nog nooit thuis iets op de mat gekregen
Ik heb hen al een paar maand in de auto zitten en werkt super.Tomtidom71 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:06:
[...]
Gebruik meestal AA, en dat moet bekabeld (totdat ik eindelijk de AAwireless eens krijg)
Zonder nadenken in de auto stappen en wegrijden met AA op je scherm is echt ideaal
Ik heb splinternieuwe zomerbanden, maar met de winterbanden (die nog 80% waren) was het idem.Hippe Lip schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:56:
[...]
Hmm, bij mijn MY19 is de afwijking een stuk kleiner: 3 tot max 5 km/h. Zijn mijn Michelin 4-seizoenenbanden dan zoveel kleiner dan de standaard banden? Of zou het komen doordat ik tegen het eind van de leeftijd van de banden zit (nog 4-5 mm profiel)? Tegen de winter gaan ze vervangen worden.
Vergelijkbaar met de afwijkingen die ik zie.kdeboois schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:26:
Gisteren een test gedaan met mijn MY19
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Inmiddels ook de bestelbevestiging binnen van een Niro EV Clear White DynamicPlusLine.ejtnaj schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:09:
Levertijdsindicatie is week 41 (oktober), met een beetje geluk gaat dit nog wat sneller!
Apart, ik heb nog helemaal niets gehoord van mijn bestelling die ik begin maart heb gedaan. Kennelijk is niet iedere dealer zo communicatief.
Jaja wrijf het maar in...Koen Hendriks schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:32:
[...]
Ik heb hen al een paar maand in de auto zitten en werkt super.
Zonder nadenken in de auto stappen en wegrijden met AA op je scherm is echt ideaal
Apart.. heb begin maart besteld... Levertijd w44LuKiE_NL schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:28:
[...]
Inmiddels ook de bestelbevestiging binnen van een Niro EV Clear White DynamicPlusLine.
Levertijdsindicatie is week 41 (oktober), met een beetje geluk gaat dit nog wat sneller!
Executive line. Maar dat zal niks uitmaken denk ik
Kijk zelf ook naar deze configuratie. Qua opties en subsidie het meest interessant denk ik en de witte kleur met zwarte accenten vind ik zelf niet gek! DynamicPlus is het eerste pakket met verwarmde stoelen en stuur, dat zou ik wel een gemis vinden!LuKiE_NL schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:28:
[...]
Inmiddels ook de bestelbevestiging binnen van een Niro EV Clear White DynamicPlusLine.
Geventileerde stoelen vind ik persoonlijk belangrijker. Zeker op "leer"SgtCaffran schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:04:
[...]
Kijk zelf ook naar deze configuratie. Qua opties en subsidie het meest interessant denk ik en de witte kleur met zwarte accenten vind ik zelf niet gek! DynamicPlus is het eerste pakket met verwarmde stoelen en stuur, dat zou ik wel een gemis vinden!
Wij hebben een DynamicPlusLine, met stoel- en stuurverwarming en open dak. Heerlijk. Vooral die stoelverwarming blijkt onverwacht prettig voor de gevoelige bips van mijn ega....SgtCaffran schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:04:
[...]
Kijk zelf ook naar deze configuratie. Qua opties en subsidie het meest interessant denk ik en de witte kleur met zwarte accenten vind ik zelf niet gek! DynamicPlus is het eerste pakket met verwarmde stoelen en stuur, dat zou ik wel een gemis vinden!
Het open dak is fijn omdat het meer licht in het interieur geeft en nu, met de mooie lentedagen, ook extra frisse lucht.
Kan ik me voorstellen maar dan ga je ook net boven de SEPP subsidie en wordt het ineens 30 + 55 euro per maand extra...Tomtidom71 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:08:
[...]
Geventileerde stoelen vind ik persoonlijk belangrijker. Zeker op "leer"
Ja dat was mijn overweging ook, de zwarte accenten maakt het model wel stoer en de verwarmde stoelen zijn wel een pre. Stoelventilatie is natuurlijk helemaal luxe, maar ik had het gemis van de subsidie er niet voor over.SgtCaffran schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:04:
[...]
Overigens vertelde mijn dealer dat er eind van de maand een bestelstop aan zat te komen, iemand hier meer over gehoord?
Kun je die bestelstop wellicht toelichten? Of iemand anders met meer info? Ik heb de Niro begin maart besteld bij de dealer (gelukkig).LuKiE_NL schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:22:
[...]
Ja dat was mijn overweging ook, de zwarte accenten maakt het model wel stoer en de verwarmde stoelen zijn wel een pre. Stoelventilatie is natuurlijk helemaal luxe, maar ik had het gemis van de subsidie er niet voor over.
Overigens vertelde mijn dealer dat er eind van de maand een bestelstop aan zat te komen, iemand hier meer over gehoord?
Vage actie. Ze hebben net die roadshow gestart die tot in juni loopt.
Eerlijk gezegd vind ik de levertermijnen die door de verschillende dealers gegeven worden ook wazig. In onze opdrachtbevestiging staat geen voorlopige leverdatum. Ik belde de dealer deze week naar aanleiding hiervan. Hij heeft in het systeem gekeken en daar staat nog niets. Ze weten het dus niet. Ik hoorde dat de productie nog niet is gestart en dat de oude Niro al even niet meer wordt geproduceerd. Ik vermoed dus dat de data die nu door worden gegeven niet meer dan een inschatting van de dealers zelf zijn. Maar goed, ik kan het.mis hebben hoor.
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/4uSi54S3bsjZyF1Y1MrK2NT5.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/0A4WXYgxyYvtLBv1Vu0ZyILG.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/YvCTwMetoh4u0UsdCcWzP0TD.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/PMTvh3uUMoBmBoY61RGJF1lh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c1GKqIPU7SOTSdYEa24yXNoS.jpg?f=fotoalbum_large)