Ook leuk om je ervaringen te lezen. 'Helaas' staat er op degene die wij gevonden hebben maximaal 3000 km, dus als we de auto zelf gaan invoeren dan komt er nog eens 21% BTW bij, dus vandaar dat het goedkoper is om alles uit handen te geven. Het transport had ik zelf wel aangedurfd, daar had ik wel een trailer voor kunnen regelen. Nu alles uitbesteed dus ook ontzorgd, we wachten rustig af.bnwgraaf schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:43:
[...]
[...]
Wat een leuke verhalen en ze lijken best op die van mij!
Ik heb in Duitsland een Kia e-Niro gevonden in de Spirit uitvoering met P1 optie pakket (3 fasen onboard lader) in de kleur Snow White Pearl.
Ik kwam er ook achter dat er standaard inderdaad geen type2-type2 lader bij zit, maar die krijg ik erbij met korting voor €100.
Ook ik moet nog even wachten en kan hem begin februari gaan ophalen.
Het is een demo auto uit mei 2021 en met iets meer dan 7000 km, dus >6 maanden EN > 6000 km, zodat ik geen Nederlandse btw meer hoef te betalen.
De Kia garage regelt een Zollkennzeichen (wat vaak duurder is als je die in/vanuit Nederland regelt) en zelf doe ik het import stukje, wat op zich niet zo heel complex is.
We rijden er met de trein heen en met de Kia terug, ongeveer 350 km.
Ik kijk er erg naar uit, want de proefrit is erg goed bevallen!
Wel vind ik het nog wat spannend. Ook voor ons is dit de eerste elektrische auto. Binnen Nederland zal het al snel goed te doen zijn denk ik. Maar we gaan ook nogal eens met de tent de grens over, naar diverse landen binnen Europa. Dat vind ik nog wel wat... Wat wel scheelt is dat onze vakantie al begint op het moment dat we de straat uit rijden. We pauzeren onderweg altijd best vaak en nemen daar ook de tijd voor. Bovendien rijden we relatief veel buiten de snelwegen dus waarschijnlijk ook op energiezuinigere snelheden?
We hebben een eigen carport, maar zullen ergens dit jaar gaan verhuizen als we een geschikte woning kunnen vinden. Ik ga hier dus geen laadpaal meer aanleggen. Ik ga eens kijken of ik zolang met de meegeleverde grannylader uit de voeten kom.
Ik ben eeg benieuwd hoe het gaat bevallen!
14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)