• KevinSa
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 30-11 19:00
Woensdag mijn MY22 Executive op kunnen halen. Nu was ik in de veronderstelling, dat er bij deze uitvoering een 220V stopcontact á 200W zou moeten zitten bij de achterbank. Nu is deze afwezirg, terwijl mijn MY21 proefrit auto dit wel had. Zijn er meer mensen met een MY22 Executive die in ook geen stopcontact hebben.

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 07:13
DonJuape schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:47:
Er is echt geen enkele aanleiding of ook maar enigzins bewijs voor dit scenario. Merk A (o.a. het Kia/Hyundai platform) heeft ook bij veelvuldig laden, snelladen en altijd 100%, nauwelijks degradatie. Vergeet ook niet dat Kia 7 jaar volledige garantie geeft.
Dit is een forse simplificatie van de werkelijkheid. Ook bij Kia is en een feit dat manier van gebruik een verschil maakt in levensduur (simpelweg de eigenschap van lithium accu).

De vraag is of dit het verschil maakt tussen een levensduur van bijvoorbeeld 800/900kkm of toch 300/600kkm. Dat degradatie bij Kia/Hyundai de degradatie niet zichtbaar is wil niet zeggen dat hij er niet is.

De accugarantie is verder behoorlijk nietszeggend, leuk voor de 1e eigenaar maar voor de levensduur van de auto verwacht je wel meer dan dat.

[Voor 6% gewijzigd door assje op 19-11-2021 07:11]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• assje
P.s., als het goed is heb ik een Niro gekocht en ga ik deze vandaag halen (gisteren alleen niets meer van verkoper gehoord dus even zien).

Deze heeft 170kkm gelopen en heb ik OBD uitgelezen en snelladen getest. Als het goedkomt kan ik daar later wat meer over delen.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• Ystime
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 11:49
KevinSa schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 06:59:
Woensdag mijn MY22 Executive op kunnen halen. Nu was ik in de veronderstelling, dat er bij deze uitvoering een 220V stopcontact á 200W zou moeten zitten bij de achterbank. Nu is deze afwezirg, terwijl mijn MY21 proefrit auto dit wel had. Zijn er meer mensen met een MY22 Executive die in ook geen stopcontact hebben.
Staat ergens in dit forum dat het 220V stopcontact sowieso niet wordt meegeleverd in de modellen voor de Nederlandse markt. Voordat ik mijn MY20 kreeg had ik tijdelijk een Pools model van de eNiro, daar zat de 220V wel in.

• Vaevictis_
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 11:40
Hippe Lip schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:53:
[...]

Als de auto 100% lading aangeeft noemen we dat ‘vol’, ook al is dat in technisch opzicht misschien niet zo. Dat is te technische informatie voor de gewone gebruiker. Dus vol = vol = als de auto 100% aangeeft.

Hetzelfde geldt voor ‘leeg’.
Om verwarring te voorkomen misschien beter over bruto en netto capaciteit van de batterij te spreken in kWh? Dus 64kWh netto en 67.5 kWh bruto. En als de auto vol zegt dan is dat dus de netto capaciteit van +/- 64kWh.

• yeehaw
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 10:51
Ik las in het topic terug dat sommige mensen wat lakproblemen hadden. Is dit nu nog steeds zo en is dat bij bepaalde kleuren?

• Hippe Lip
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 10:35

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Ter info over dit onderwerp:

Lithiumionaccu’s kunnen tot wel tien keer sneller opladen wanneer de anode is gemaakt van het nieuwe materiaal nikkelniobaat.

en

RAZENDSNEL OPLAADBARE BATTERIJ BINNENKORT IN PRODUCTIE

Ik ben dan nog wel benieuwd hoe dat gaat met de bekabeling, want daar zul je toch flinke geleiders voor nodig hebben om de temperatuur niet te zeer op te laten lopen.

[Voor 16% gewijzigd door Hippe Lip op 19-11-2021 08:48]

Taal is makkelijker als je denkt...

• DonJuape
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 11:50

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

assje schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 07:03:
[...]
Dat degradatie bij Kia/Hyundai de degradatie niet zichtbaar is wil niet zeggen dat hij er niet is.
Ik weet niet precies wat je hiermee wilt zeggen maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat Kia/Hyundai de SoH en die andere bak met accu-data (is echt heel veel) die je uit kunt lezen met een OBDII dongle bewust manipuleert om degradatie te verbloemen. Als ze dat zouden doen wordt een diagnose door de dealer bij accu problemen wel heel lastig.

KIA eNiro Dynamic 64kWh, Zappi V2 3-fasen, 24 PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

• assje
DonJuape schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:48:
Ik weet niet precies wat je hiermee wilt zeggen maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat Kia/Hyundai de SoH en die andere bak met accu-data (is echt heel veel) die je uit kunt lezen met een OBDII dongle bewust manipuleert om degradatie te verbloemen. Als ze dat zouden doen wordt een diagnose door de dealer bij accu problemen wel heel lastig.
Mijn Ioniq geeft met >100kkm en 4 jaar nog altijd een 100% SOH, dat is dus sowieso fysiek onmogelijk. We weten dus zeker dat de SOH een creatieve calculatie is, we weten ook niet hoe deze berekening gemaakt wordt. Er is sowieso nog geen goede steekhoudende definitie van SOH/degradatie dus een diagnose bij de dealer is daarmee ook niet alles zeggend.

Eén theorie is dat de buffers opgegeten worden en degradatie daarna pas zichtbaar wordt. Hoe dit precies uitgewerkt zou zijn i.c.m. andere meetgegevens zoals celspanning e.d. blijft vooralsnog vrij onduidelijk.

[Voor 11% gewijzigd door assje op 19-11-2021 10:46]

• yeehaw
Kogel is door de kerk. We hebben vanmorgen de Kia E-niro besteld *O*

Specs:

Kia E-niro 'Edition' 64 KWH
Aurora Black Pearl
Met als extra nog een draadloze oplader erbij.

Uiteindelijk even met de verkoper overlegd over de kleur. En hij gaf aan dat er inderdaad problemen waren met zwart in het begin, maar tegenwoordig niet meer. En met de lakbescherming geven ze ook 3 jaar garantie op de lak.

Dus toen waren er geen twijfels meer en hebben we hem besteld :)

Nu nog wachten tot maart :+

• DutchKel
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11:46
yeehaw schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:26:
Met als extra nog een draadloze oplader erbij.
Ik neem aan om de mobiel op te laden en niet om de auto draadloos op te laden ;) .

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• yeehaw
Kunnen jullie je auto niet draadloos laden dan? Zal wel een MY22 upgrade zijn ;)

• b1980r
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 30-11 11:05
Kwam dit vandaag toevallig tegen:

Most reliable cars top 10

Kia e-Niro op nummer 2

[Voor 6% gewijzigd door b1980r op 19-11-2021 14:18. Reden: info ontbrak]

• upje
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 11:09
De merken van deze top 10: Lexus, Kia, Toyota, Toyota, Cadillac, Mazda, Honda, Toyota, Subaru, Mazda

Is niet heel verrassend, behalve dan Cadillac, maar goed dat wordt niet/nauwelijks verkocht in NL/EU.

• cacofant
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 01-12 20:54
KevinSa schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 06:59:
Ik heb een MY21 Executive Line maar ook geen stopcontact hoor.

Kia E-Niro 64kWh ExecutiveLine (2021)

• gjcvro
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 01-12 18:40
yeehaw schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:03:
Kunnen jullie je auto niet draadloos laden dan? Zal wel een MY22 upgrade zijn ;)
Het is niet zo heel gek..
YouTube: Jaguar I-Pace with Momentum Dynamics inductive charging retrofit

• ningalloon
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 06:24
yeehaw schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:31:
Ik las in het topic terug dat sommige mensen wat lakproblemen hadden. Is dit nu nog steeds zo en is dat bij bepaalde kleuren?
Hier lakproblemen van de velgen. 3 velgen last van oxidatie. Waarschijnlijk te dunne laag lak.
Alle 4 velgen zijn gelukkig wel onder garantie vervangen.

• plips
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 01-12 17:21
DonJuape schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:10:
[...]

Waarschijnlijk wel. Maar wat je na de start dus krijgt is dit (of de batterijstatus o.i.d.):
[Afbeelding]

Met Kia Nederland kom ik niet verder. Die willen dat ik naar de dealer ga voor de laatste software update (die ik al heb) en de constatering van de bug zodat de dealer het aan Kia Nederland kan doorgeven. Ik dacht dat ik het aan Kia Nederland aan het doorgeven was maar blijkbaar werkt dat niet zo :? |:(
Ik heb deze zelfde bug, die is nieuw, in mijn vorige versie geen last van die bug. Zal hem ook bij de dealer melden.

• Rogar
  • Registratie: november 2005
  • Nu online
ningalloon schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:18:
[...]

Hier lakproblemen van de velgen. 3 velgen last van oxidatie. Waarschijnlijk te dunne laag lak.
Alle 4 velgen zijn gelukkig wel onder garantie vervangen.
Ow dat heb ik ook! Ben je er gewoon mee terug gegaan naar de dealer?

• eltron
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 10:04
yeehaw schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:03:
zijn ze volkswagen toch te snel af(?)
https://www.autointernationaal.nl/2021/11/volkswagen-groep-werkt-aan-ultrasnel-draadloos-opladen/

e-Niro Exec.l, Zappi, 14PV +(30PV postcoderoos in bestelling)

• KevinSa
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 30-11 19:00
Ystime schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 07:08:
[...]

Staat ergens in dit forum dat het 220V stopcontact sowieso niet wordt meegeleverd in de modellen voor de Nederlandse markt. Voordat ik mijn MY20 kreeg had ik tijdelijk een Pools model van de eNiro, daar zat de 220V wel in.
Toch vreemd dat een nieuw geleverde auto bij de dealer, die ik met de proefrit mee had. Hem gewoon had zitten.

• ningalloon
Rogar schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 19:49:
[...]

Ow dat heb ik ook! Ben je er gewoon mee terug gegaan naar de dealer?
Yip, bij de onderhoudsbeurt gemeld bij de KIA dealer.
En ik had ook een linker paddle die niet terug veerde.

• assje
assje schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 07:07:
P.s., als het goed is heb ik een Niro gekocht en ga ik deze vandaag halen (gisteren alleen niets meer van verkoper gehoord dus even zien).

Deze heeft 170kkm gelopen en heb ik OBD uitgelezen en snelladen getest. Als het goedkomt kan ik daar later wat meer over delen.
Ik kan mezelf hier weer afmelden als eigenaar van een eNiro. Crosspost uit EV topic voor wie accu info van Niro met 170kkm gereden interessant vindt.

assje in "Elektrische auto's - deel 5"
assje schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:04:
[...]

[Afbeelding]
Na deze post toch heroverwogen en deze Niro gekocht, echter heb ik hem nu niet :| (Kia Niro Executive uit 2019 met 170.000km gereden men een vraagprijs van €26.750)

Ik had voorafgaand aan bovenstaande post een gesprek met de verkoper gehad en aangegeven dat ik gezien de kilometerstand en historie als taxi de prijs nog aan de hoge kant vond. Hij vroeg wat ik zou willen bieden waarop ik €23.500 aangegeven had. Hij gaf aan dat hij het even aan ging kijken maar anders wel bij me terug zou komen.

Paar dagen later neemt hij contact op dat hij een bod heeft van €24.000 heeft en hij voor €24.500 direct weg mag en of ik interesse had om te komen kijken. Ik ben de dag erna die kant op gegaan, auto bekeken, stuk gereden, even langs de snellader en met EV Spy OBD uitgelezen.

Eigenlijk was dat allemaal ontzettend positief. Alle stoelen waren direct bij aflevering bekleed met een kunstleer hoes, het hele interieur was nog als nieuw. Ook bumpers, dak bij het bord en lak achter handgrepen waren allemaal voorzien van beschermende laag. Alles ook ingebouwd zonder schade en er zat een extra set originele velgen met winterbanden bij.

Verder ook een goede indruk van de twee eigenaars die samen die auto gereden hadden, die leken duidelijk zuinig op hun spullen (toch anders dan een auto die in de pool bij een taxibedrijf heeft gezeten). Ik ben nu eenmaal een Hollander dus desalniettemin zette ik de onderhandeling in op €23.500. De ene eigenaar leek dat wel prima te vinden maar de andere gaf aan liever toch €24.000 (wat ik eigenlijk ook wel prima had gevonden).

Door hoge SOC heb ik bij het snelladen niet de maximale laadsnelheid kunnen testen. Daarnaast gaf EV Spy "unkown battery detoriation". Op dat moment afgesproken dat zij mij een foto zouden sturen van maximale snellaadsnelheid. Daarnaast zou hij naar aanleiding van opmerking van mij nog even langs de garage gaan om te kijken of ze daar accu ook uit konden lezen. Op dat moment besloten de onderhandeling even te parkeren in afwachting daarvan.

Direct de volgende dag kreeg ik reactie met foto van het snelladen (77kW op 53% SOC) en inmiddels nog wat rond gezocht. Op basis daarvan besloot ik opportunistisch als ik ben in te zetten op middelen op €23.750. De verkoper gaf toen aan dat hij dit even met zijn collega moest overleggen.

Daarna bleeft het even stil en duurde het een dag voor ik de verkoper weer te pakken kreeg. Toen een vrij lang telefonisch gesprek gehad, zij waren ook druk met de aanschaf/levering van de nieuwe auto etc en attributen moesten nog uitgebouwd worden uit de Niro en daar stond een afspraak voor. Mijn bod was akkoord en overdracht zouden we gisteren doen (vrijdag).

Dit heb ik samengevat in een Whatsapp reactie waar ik prijs en overeenkomst bevestig en bedank voor het prettig zaken doen (dat was afgelopen maandag).

Op donderdag zou het uitbouwen van de meter gebeuren, op woensdag heb ik een bericht gestuurd met vraag of dit gelukt was. Ik kreeg toen een reactie dat ik dit de dag erna (donderdag) om 12:00 zou horen. Vanaf dat moment heb ik op WhatsApp geen reactie meer gekregen en werd de telefoon niet meer opgenomen.

Ik heb nog de bedrijfsgegevens van KVK gehaald en dat nummer gebeld, daar kreeg ik wel gehoor en volgens mij kreeg ik toen de andere eigenaar. Die gaf aan "volgens mij is die auto al verkocht", heel bijzonder gesprek verder. Tijdens de proefrit was de klik prima en gaven de verkopers juist aan de voorkeur te hebben voor duidelijke communicatie; dat vonden ze belangrijker dan een ander bod dat wat hoger was.

Erg jammer en vooral ook erg vreemd. Ik heb alles wel gevalideerd en het was geen oplichting o.i.d. Ik denk dat ik met die laatste onderhandeling tussen €23.500/€24.000 wellicht toch de goodwill vergooid heb. Ook wel jammer aangezien ik inmiddels best enthousiast was over staat van accu/interieur was en €24.000 ook prima had gevonden.

Juridisch had ik natuurlijk al gewoon een bindende koopovereenkomst en is verkoper in gebreke gebleven, jammere manier van zaken doen.

In ieder geval wel een inkijkje gehad in een Niro accu met reeds 170kkm gereden en veel snelladen. Geen terugval in range of laadsnelheid waar te nemen. Helaas deed de dongel beetje moeilijk met verbinden en heb ik dus verder niet met EvNotify gekeken. In ieder geval blijft voor mij toch een raadsel waar Kia/Hyundai die degradatie wegmoffelt en hoe/wanneer die wel zichtbaar zou gaan worden.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

• gjcvro
Tsja, dat is het risico van het maximale er uit proberen te halen.

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10:49

Damian

Insane Obtrusion

Iemand zijn halogeen koplampen vervangen voor LED ?

Aanraders welke te halen? Staan er duizenden op Ali en Ebay...

[Voor 3% gewijzigd door Damian op 20-11-2021 14:35]

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• MatMich
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 03:43
Media vraagje.
Kan je op artiest zoeken en dan alle albums (van die artiest) zien zonder per album ook direct alle tracks in beeld te krijgen?
Dit lijkt volkomen logisch maar ik heb het in de Kia helaas niet kunnen vinden.
Op de huidige manier scroll je jezelf een lamme vinger als je meerdere albums per artiest hebt en door honderden tracks moet bij bv 10 albums.
Ja je kan ook op albums zoeken maar dan staan ze alfabetisch van “alle” artiesten.
Bij 64Gb is dat best wel een gedoe en het gaat er dan ook nog eens vanuit dat je altijd de naam weet van het album.
Soms moet je dat even zien en dan weet je het weer.

• kdeboois
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 10:43
Damian schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:33:

De Kia LED lampen bij de dealer ?

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• DutchKel

Even een andere vraag, je koopt een auto in een bepaalde prijs klasse. En dan ga je die met willekeurige Chinese accessoires vol stoppen?

Ik vind dat wel lef hebben. Ik zou daar niet zomaar iets in stoppen wat niet is goedgekeurd voor de Europese markt.

• ningalloon

YouTube: 2019 Kia Niro Ev EX LED Headlight Installation

Ik heb de Auxito van Alie.

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10:49

Damian

Insane Obtrusion

DutchKel schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:32:
[...]

Even een andere vraag, je koopt een auto in een bepaalde prijs klasse. En dan ga je die met willekeurige Chinese accessoires vol stoppen?

Ik vind dat wel lef hebben. Ik zou daar niet zomaar iets in stoppen wat niet is goedgekeurd voor de Europese markt.
Dit is een serieuze vraag? 8)7

Er zit inderdaad megaveel Zuid-Koreaanse technologie in een halogeen lampje. Zou echt heel slecht zijn als je dat vervangt voor Chinese LED technologie |:(
Bevallen ze? Ik ga eens graven, thanks!

[Voor 21% gewijzigd door Damian op 20-11-2021 21:29]

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09:23

Arfman

Drome!

Ik zou ook geen lampen van AliExpress in mijn auto van 40k+ stoppen, maar dat zou ik ook niet doen bij een auto van 500 euro. Garantie dat het spul gekeurd en kwalitatief goed is heb je niet.

Ooit een nachtlampje besteld bij ome Ali, bij binnenkomst toch even uit elkaar gehaald. Ding was erg zwaar. 230volt werd door middel van een heleboel weerstanden en condensatoren teruggebracht naar 12 volt voor het LED lampje...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | PV 5.760kWp |

• ningalloon
Na 2 jaar bevallen ze nog steeds.
Het zijn dezelfde als in die youtube

• DutchKel
Damian schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 21:28:
[...]

Er zit inderdaad megaveel Zuid-Koreaanse technologie in een halogeen lampje. Zou echt heel slecht zijn als je dat vervangt voor Chinese LED technologie |:(
Jij zit het te zoeken op Ali en Ebay, ik niet... En ja dat is een serieuze vraag. 8)7

• Vaevictis_
ningalloon schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 21:45:
Na 2 jaar bevallen ze nog steeds.
Het zijn dezelfde als in die youtube
Volgens mij heeft de executive versie al led lampen, de andere halogeen. Ik zou ze ook niet zo snel vervangen eerder dan een led bar installeren zoals Bjorn (zie YT) heeft gedaan. Dat geeft een bak licht! Voor op de snelweg niet echt bruikbaar maar wel voor N en kleine wegen.

• bruneelm
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 01-12 21:59
Damian schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 21:28:
[...]

[...]

Bevallen ze? Ik ga eens graven, thanks!
Ik denk dat volgende uitspraak meer zegt dan 'chinees'

• DonJuape

DonJuape

Ik krijg vaak geen push melding "laden voltooid" van de Kia connect app. Hebben meer mensen dit?

KIA eNiro Dynamic 64kWh, Zappi V2 3-fasen, 24 PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

• passat_to_ev
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 01-12 21:44

passat_to_ev

Nice_car

DonJuape schreef op zondag 21 november 2021 @ 09:56:
Ik krijg vaak geen push melding "laden voltooid" van de Kia connect app. Hebben meer mensen dit?
Ik krijg wel altijd deze melding. Wat ik wel heb na de laatste update is dat het gepland laden niet onthouden wordt in de auto, inclusief het locatiegebonden vinkje. Heeft iemand anders dat ook?

Ik heb my20.

MW_Passat_2016

• oldie127
  • Laatst online: 11:28
Heb ze wel opnieuw moeten instellen na de update en in de app staan ze nu ook nog , de auto moet mama k nog nakijken

• Dennis 1
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 06:05
Ik heb een my20 van juli en vanwege Corona nog maar 8000 km gereden (nog geen rit naar de dealer gehad voor onderhoud en updates).

Wat is te adviseren m.b.t. onderhoud en eventuele updates?

Met name voor updates zie ik hier zeer verschillende meningen en ervaringen voorbij komen.

• GVR
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 08:03
Meer mensen waarbij de mijn kia app niet mee meer bijgewerkt wordt? Auto is vol maar app zegt 54%.

• joepie de p
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 01-12 15:03
Dennis 1 schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:40:
Ik heb een my20 van juli en vanwege Corona nog maar 8000 km gereden (nog geen rit naar de dealer gehad voor onderhoud en updates).

Met name voor updates zie ik hier zeer verschillende meningen en ervaringen voorbij komen.
Juli 2020 gekregen? Of juli 2021? Kia geeft aan dat voor behoud van garantie zij de auto minimaal 1x per jaar of eens per 15.000 km willen zien. Soms is onderhoudsbehoefte ook geënt op tijd, bv voor het vervangen van de remolie. Ik zou als de auto al anderhalf jaar oud zou zijn sowieso een afspraak maken.

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

GVR schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:23:
Meer mensen waarbij de mijn kia app niet mee meer bijgewerkt wordt? Auto is vol maar app zegt 54%.
Die app (of eigenlijk de server) ligt er regelmatig uit. Leer er maar mee leven…

• Tacovdh
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:52
Dennis 1 schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:40:

Ik heb een MY19, geleverd feb 2020, en inmiddels 62.000 gereden. Ik heb me gewoon gemeld voor het onderhoud bij de KIA Dealer, en alle updates laten doen. Sinds de voorlaatste update van ongeveer juni 2021 is het intoetsen van het adres in de navi tamelijk lastig geworden (de garage waarschuwde daar al voor). Daarover is hier al veel geschreven. De kleuren waren ook erg flets maar zijn sinds de update van twee weken geleden weer beter.
ik laat dus i.v.m. de garantie alles gewoon doen.

e-Niro MY19; Citroen C4P; Sonos sub, beam, 3x play5; Asus Zenbook i7-64b-16GB; 10+21 PV Steca/SMA;

• MatMich
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 03:43
MatMich schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:00:
Media vraagje.
Kan je op artiest zoeken en dan alle albums (van die artiest) zien zonder per album ook direct alle tracks in beeld te krijgen?
Dit lijkt volkomen logisch maar ik heb het in de Kia helaas niet kunnen vinden.
Op de huidige manier scroll je jezelf een lamme vinger als je meerdere albums per artiest hebt en door honderden tracks moet bij bv 10 albums.
Ja je kan ook op albums zoeken maar dan staan ze alfabetisch van “alle” artiesten.
Bij 64Gb is dat best wel een gedoe en het gaat er dan ook nog eens vanuit dat je altijd de naam weet van het album.
Soms moet je dat even zien en dan weet je het weer.
Sorry “schopje”

• multikoe
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 06:38
Hippe Lip schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:30:
[...]

Die app (of eigenlijk de server) ligt er regelmatig uit. Leer er maar mee leven…
Valt wel mee hoor. Ik heb in de afgelopen drie maanden nog niet één keer een probleem met de servers gehad. Wel problemen met connectie krijgen met de auto, maar dat is in ons geval reproduceerbaar als we hem in het bos parkeren.

• GVR
Hippe Lip schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:30:
[...]

Dat weet ik, maar dan krijg ik een foutmelding. Maar dat hij nu gewoon oude gegevens laat zien heb ik nog niet mee gemaakt.

• Vaevictis_
GVR schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:23:
Yup, ook bij mij. Het is weekend dus grote kans dat er een storing is bij kia/hyundai en dat hun IT dienst niet goed werkt. Komt wel vaker voor.

• DutchKel
GVR schreef op maandag 22 november 2021 @ 06:40:
[...]

Dat weet ik, maar dan krijg ik een foutmelding. Maar dat hij nu gewoon oude gegevens laat zien heb ik nog niet mee gemaakt.
Het gebeurd ook als je de auto een langere tijd niet gebruikt. Dan zet de auto de dataverbinding uit om energie te besparen. Dus dan krijg je ook oudere gegevens te zien die niet meer bij te werken zijn.

Edit: bij mij werkte de Kia app gisteren toen ik die gebruikte zonder problemen. Het was wel gisterenmiddag dat ik die gebruikte.

[Voor 12% gewijzigd door DutchKel op 22-11-2021 07:14]

• MikeT80
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 11:14
DonJuape schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:10:
[...]

Waarschijnlijk wel. Maar wat je na de start dus krijgt is dit (of de batterijstatus o.i.d.):
[Afbeelding]

Met Kia Nederland kom ik niet verder. Die willen dat ik naar de dealer ga voor de laatste software update (die ik al heb) en de constatering van de bug zodat de dealer het aan Kia Nederland kan doorgeven. Ik dacht dat ik het aan Kia Nederland aan het doorgeven was maar blijkbaar werkt dat niet zo :? |:(
Zelfde "fout" na de laatste update.
Hopen dat er snel een nieuwe update uitkomt die dit weer fixed

• The__Virus
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 10:47
Meer mensen met MY19 die al 2 dagen zelfde data doorkrijgen? Krijg nog steeds dezelfde SoC, km-stand, etc. als van vrijdagmiddag (MijnKIA, niet UVO).

• wortelsoft
  • Registratie: februari 2001
The__Virus schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:11:
Meer mensen met MY19 die al 2 dagen zelfde data doorkrijgen? Krijg nog steeds dezelfde SoC, km-stand, etc. als van vrijdagmiddag (MijnKIA, niet UVO).
Ja heb ik ook en hierboven ook al gemeld. Dus weer een algemene storing bij MijnKia. Gelukig betaal ik niets voor dat prut product.

• Minxz
  • Laatst online: 30-11 09:53
The__Virus schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:11:
Hier ook inderdaad…
Het is lange tijd goed gegaan. 1 tot 2 jaar geleden kwam dit veel vaker voor.
Iemand komt straks op zijn werk en reset het oude servertje en dan doet ie het weer.

• The__Virus
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 10:47
Gezien ik koppel met mijn HomeAssistant zie ik dat er bijna dagelijks wel ff storing is. Maar dit is wel weer een lange...

• Arfman

Arfman

Drome!

Geen issues met de app hier ..

• multikoe
Ik ook niet. Ik gebruik de app meerdere keren per dag, ook de afgelopen weken. Nog geen enkel probleem gehad. Dat is na verversen ook gewoon actueel.

• Akemi
  • Registratie: mei 2008
  • Nu online
joepie de p schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:29:
[...]

Juli 2020 gekregen? Of juli 2021? Kia geeft aan dat voor behoud van garantie zij de auto minimaal 1x per jaar of eens per 15.000 km willen zien. Soms is onderhoudsbehoefte ook geënt op tijd, bv voor het vervangen van de remolie. Ik zou als de auto al anderhalf jaar oud zou zijn sowieso een afspraak maken.
EN dat het op tijd gebeurd. Dat zou betekenen dat de garantie in de geval al vervallen is. Je auto geeft zelf ook al aan als er onderhoud gepleegd dient te worden. De mijne is nu bijna een jaar oud en geeft een onderhoudsmelding.
MikeT80 schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:10:
Zelfde "fout" na de laatste update.
Hopen dat er snel een nieuwe update uitkomt die dit weer fixed
Dit is (tijdelijk) op te lossen door snel op het tandwieltje te tikken en dan weer met pijltje terug. Je ziet dan de sensoren weer in je scherm rechts.

• DonJuape

DonJuape

Suicyder schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:32:
[...]

Dit, de sensorbug, OS bug en dat ze de updates teruggetrokken hebben heeft ervoor gezorgd dat ik wacht tot de volgende echte release, zou maandag 22 november moeten zijn, gaan het zien.
What is the word on the street? :)

• GVR
wortelsoft schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:29:
[...]

Ja heb ik ook en hierboven ook al gemeld. Dus weer een algemene storing bij MijnKia. Gelukig betaal ik niets voor dat prut product.
Hij werkt weer, heb vanochtend wel een mail gestuurd naar kcs@kia.nl om deze bug te melden.
Betaal er ook niets voor. Via curl haal ik de mijn kia gegevens op en daar kan ik de gps locatie van de auto uithalen (die leek me nog wel eens handig om te weten), maar ook die is niet altijd even nauwkeurig dus eigenlijk ook niet betrouwbaar.

[Voor 26% gewijzigd door GVR op 22-11-2021 11:21]

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

GVR schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:19:
[...]

Hij werkt weer, heb vanochtend wel een mail gestuurd naar kcs@kia.nl om deze bug te melden.
Misschien is zo’n mailtje te automatiseren? Zodra je RPi merkt dat de verbinding langer dan X uren niet lukt, dat die dan een mailtje stuurt dat de server alweer langere tijd niet bereikbaar is? O-)

• DonJuape

DonJuape

Hippe Lip schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:22:
[...]

Misschien is zo’n mailtje te automatiseren? Zodra je RPi merkt dat de verbinding langer dan X uren niet lukt, dat die dan een mailtje stuurt dat de server alweer langere tijd niet bereikbaar is? O-)
>:) Mijn Whizkid wilde dat op die manier doen bij de ISP als er dip in de up/down speed was (met HA en de speedtest integratie).

[Voor 4% gewijzigd door DonJuape op 22-11-2021 11:28]

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

multikoe schreef op maandag 22 november 2021 @ 06:07:
[...]

Valt wel mee hoor. Ik heb in de afgelopen drie maanden nog niet één keer een probleem met de servers gehad. Wel problemen met connectie krijgen met de auto, maar dat is in ons geval reproduceerbaar als we hem in het bos parkeren.
Heb je het dan over een MY20 of nieuwer misschien? Die draait op een totaal ander platform dan de MY19, dat gefaciliteerd wordt door de importeur hier in NL. Daar heb ik het over namelijk.

@GVR Om welk model gaat het bij jou, om verdere misverstanden te voorkomen?

• Suicyder
  • Nu online
DonJuape schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:16:
[...]

What is the word on the street? :)
Nog even wachten, meestal middaguur dat er nieuwe zaken online gezet worden. Zit er momenteel zelf ook niet 100% bovenop door drukte.

• Dennis 1
[quote]Akemi schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:59:
[...]

"EN dat het op tijd gebeurd. Dat zou betekenen dat de garantie in de geval al vervallen is. Je auto geeft zelf ook al aan als er onderhoud gepleegd dient te worden. De mijne is nu bijna een jaar oud en geeft een onderhoudsmelding."

Zojuist dealer gebeld voor een afspraak. Als het eenmalig is maken ze er geen probleem van dus garantie behouden.

De auto heeft geen onderhoudsmelding gegeven. Dit zal waarschijnlijk op basis van gereden km's zijn en niet op basis van tijd.

• Akemi
  • Registratie: mei 2008
  • Nu online
Dennis 1 schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:46:
[quote]Akemi schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:59:
[...]

De auto heeft geen onderhoudsmelding gegeven. Dit zal waarschijnlijk op basis van gereden km's zijn en niet op basis van tijd.
Oh nou dat is wel fijn! Hoef je daar geen zorgen over te maken. Ja is ook op basis van tijd want ik zit nog lang niet aan het aantal kilometers. Onderhoud telt exact af (in dagen) naar de aankoopdatum.

• GVR
Hippe Lip schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:30:
[...]

Heb je het dan over een MY20 of nieuwer misschien? Die draait op een totaal ander platform dan de MY19, dat gefaciliteerd wordt door de importeur hier in NL. Daar heb ik het over namelijk.

@GVR Om welk model gaat het bij jou, om verdere misverstanden te voorkomen?
MY19, de mijnkia app dus.

• multikoe
Hippe Lip schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:30:
Ah, nee dat wist ik niet. Ik rij een MY21.

• Suicyder
  • Nu online
Er is een nieuwe update beschikbaar via de Navigation Updater.
https://update.kia.com/EU/NL/Main

edit:
Voor mensen met een MY'21 en breed scherm, kies de My'20 EV. MY'21 bestaat eigenlijk niet (puur op factuur).

Toevoeging, de nieuwe update is alleen voor de Gen5W, ofwel de breedbeeld-schermen, die voor de Gen5 standaard (of compact zoals ze deze nu noemen) is hetzelfde gebleven en is niet offline geweest.

[Voor 70% gewijzigd door Suicyder op 22-11-2021 13:19]

• gjcvro
Dennis 1 schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:46:
Het is iets dat apart aangezet kan worden heb ik een tijdje geleden gezien.. Meestal zet de dealer het aan bij aflevering vermoed ik. Hij kijkt naar tijd en kilometers.

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 10:48
Suicyder schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:39:
Er is een nieuwe update beschikbaar via de Navigation Updater.
https://update.kia.com/EU/NL/Main

edit:
Voor mensen met een MY'21 en breed scherm, kies de My'20 EV. MY'21 bestaat eigenlijk niet (puur op factuur).
DE_E_20.S5W_L.001.001.211117 is het hier blijkbaar, hij is nu druk met binnenhalen. Jammer dat er geen changelogs zijn, want ik ben wel benieuwd.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe jullie updaten. De laatste keer heb ik het gedaan terwijl de auto gestart was omdat ik her en der las dat de accu anders leeg kan raken. Dat is natuurlijk niet optimaal, omdat je dan de sleutel in de auto moet laten liggen ;)

[Voor 21% gewijzigd door posttoast op 22-11-2021 13:12]

omniscale.nl

• Arfman

Arfman

Drome!

Changelog is identiek aan de teruggetrokken update van een week geleden voor zover ik kan zien.
https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/373

• Xmoo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 30-11 11:11

Xmoo

Ever seen a beast like me?!?!

Nieuwste update met release date 17 November 2021 is online in de updater tool.

Oh zie dat het al gepost is.

[Voor 19% gewijzigd door Xmoo op 22-11-2021 13:19]

http://www.Twitter.com/Xmoo

• Arfman

Arfman

Drome!

Oude versie:

+|21Q2|DE_E_20.S5W_L.001.001.211110|KM|Niro_EV_MY_20_EU|1557|1

Nieuwe versie, zojuist gedownload:

+|21Q2|DE_E_20.S5W_L.001.001.211117|KM|Niro_EV_MY_20_EU|1557|1

Versie gaat dus van 211110 naar 211117.

• gjcvro
A.S. vrijdag wordt onze nieuwe Niro geleverd, ben benieuwd waar die mee afgeleverd gaat worden.
De huidige is net gewassen en dat is het laatste onderhoud dat ik er nog aan ga doen ;-)

• Vaevictis_
Arfman schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:21:
Oude versie:

+|21Q2|DE_E_20.S5W_L.001.001.211110|KM|Niro_EV_MY_20_EU|1557|1

Nieuwe versie, zojuist gedownload:

+|21Q2|DE_E_20.S5W_L.001.001.211117|KM|Niro_EV_MY_20_EU|1557|1

Versie gaat dus van 211110 naar 211117.
Voor de MY19 krijg ik geen nieuwe versie van die van 12 nov.

• Suicyder
  • Nu online
Vaevictis_ schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:55:
[...]

Voor de MY19 krijg ik geen nieuwe versie van die van 12 nov.
Klopt, het gaat alleen om de Gen5Wide systemen, hiervoor was de update ook tijdelijk offline gehaald, normale Gen5 (compact) niet.

• Arfman

Arfman

Drome!

Update klaar :) Duurde minder dan 42 minuten (zo lang duurde mijn meeting, thuiswerken ftw :P), toen ik weer beneden kwam stond het hoofdscherm erop. Wat ik zo snel kon zien is de versie inderdaad van 211110 naar 211117 gegaan en de firmware van het moden is ook opgehoogd, van 211105 naar 211112. Verder zie ik geen grote andere zaken, maar heb ook maar 3 minuten gespeeld met het systeem. Vanavond een ritje gepland, zal eens kijken of me dan iets opvalt.

• DonJuape

DonJuape

Arfman schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:21:
Update klaar :) Duurde minder dan 42 minuten (zo lang duurde mijn meeting, thuiswerken ftw :P), toen ik weer beneden kwam stond het hoofdscherm erop. Wat ik zo snel kon zien is de versie inderdaad van 211110 naar 211117 gegaan en de firmware van het moden is ook opgehoogd, van 211105 naar 211112. Verder zie ik geen grote andere zaken, maar heb ook maar 3 minuten gespeeld met het systeem. Vanavond een ritje gepland, zal eens kijken of me dan iets opvalt.
De hamvraag is natuurlijk: Is de achteruitrijcamera bug opgelost?

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10:18

Dutchess_Nicole

EV aspirant

Arfman schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:17:
Changelog is identiek aan de teruggetrokken update van een week geleden voor zover ik kan zien.
https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/373
Heeft iemand anders ook issues met het downloaden van die updater?
Als ik op de windows versie klik krijg ik een melding dat die niet beschikbaar is en dat ik de mac versie moet hebben, en bij de mac versie hetzelfde maar dan andersom...

Mijn transitie timeline!

• ArcticG
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 30-11 14:26
In 35 minuten tijd de laatste bugs en features geupload. Helaas lijkt de camera sensor bug nog niet opgelost.

• posttoast
ArcticG schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:25:
In 35 minuten tijd de laatste bugs en features geupload. Helaas lijkt de camera sensor bug nog niet opgelost. [Afbeelding]
Hmmm, dat is wel balen @ camera sensor bug. Dan weet ik niet of ik de moeite wel ga nemen om te updaten.

omniscale.nl

• cacofant
  • Laatst online: 01-12 20:54
posttoast schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:36:
[...]

Hmmm, dat is wel balen @ camera sensor bug. Dan weet ik niet of ik de moeite wel ga nemen om te updaten.
Hoe moeilijk kan het wezen.. ik wacht nog wel met de update.. draai nu op die van maart 2021. Die werkt nog prima :-)

Kia E-Niro 64kWh ExecutiveLine (2021)

• Schepseltje
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 29-11 11:19
posttoast schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:36:
[...]

Ik heb deze update net geinstalleerd en ik had de versie hiervoor ook geinstalleerd. Ik heb echter nooit last gehad van de zogeheten "camera sensor bug". Ik zie tijdens het achteruit rijden zowel de camera als de voor en achter sensoren ernaast. (in het grote scherm).

• DonJuape

DonJuape

Schepseltje schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:09:
[...]

Ik heb deze update net geinstalleerd en ik had de versie hiervoor ook geinstalleerd. Ik heb echter nooit last gehad van de zogeheten "camera sensor bug". Ik zie tijdens het achteruit rijden zowel de camera als de voor en achter sensoren ernaast. (in het grote scherm).
Vreemd. Ook direct na het starten en in de achteruit zetten heb je deze bug niet (dus zonder eerst wat anders op het scherm te doen)? Welk model en welk MY heb je?
Zou het alleen zijn bij mensen met alleen achter sensoren?

• Yo!Bananas
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 01-12 22:35
DonJuape schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:14:
[...]

[..snip...]
Nee, dynamic+ hier met front sensors. Hiervoor de april software gehad en altijd de sensoren in beeld tot aan de upgrade naar 211110.

• posttoast
Hier ook voor en achter sensoren maar dus wel het probleem. Moet ik dan misschien een factory reset doen? Bestaat dat überhaupt? :D

omniscale.nl

• Yo!Bananas
posttoast schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:00:
Hier ook voor en achter sensoren maar dus wel het probleem. Moet ik dan misschien een factory reset doen? Bestaat dat überhaupt? :D
Op de Gen5W systemen is er een reset druk schakelaar links naast de MAP knop. Het helpt dit probleem niet.

• Yo!Bananas
Trouwens, heeft nooit iemand anders een probleem gehad met een onstabiele Maps applicatie (spontane restarts tijdens het rijden) met de Gen5W 21110 versie? Ben nu aan het updaten om hopelijk daar vanaf te zijn.

• Dennis 1
gjcvro schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:00:
[...]

Het is iets dat apart aangezet kan worden heb ik een tijdje geleden gezien.. Meestal zet de dealer het aan bij aflevering vermoed ik. Hij kijkt naar tijd en kilometers.
Aha. Dat is mooi! Bedankt voor de tip. Zal het aangeven bij de onderhoudsbeurt.

• Vaevictis_
https://www.autovisie.nl/...dit-wordt-de-nieuwe-niro/

Zou er ook nog een e-niro komen of is de ev6 de opvolger?

[Voor 24% gewijzigd door Vaevictis_ op 22-11-2021 18:37]

• passat_to_ev
  • Laatst online: 01-12 21:44

passat_to_ev

Nice_car

posttoast schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:06:
[...]

DE_E_20.S5W_L.001.001.211117 is het hier blijkbaar, hij is nu druk met binnenhalen. Jammer dat er geen changelogs zijn, want ik ben wel benieuwd.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe jullie updaten. De laatste keer heb ik het gedaan terwijl de auto gestart was omdat ik her en der las dat de accu anders leeg kan raken. Dat is natuurlijk niet optimaal, omdat je dan de sleutel in de auto moet laten liggen ;)
Hoezo moet je de sleutel in de auto laten liggen? Ik start de auto (zet hem aan), start de update, ga weg uit de auto en laat hem gewoon zeuren dat de sleutel niet in de auto is. Heeft geen invloed op de update verder.

MW_Passat_2016

• posttoast
passat_to_ev schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:23:
[...]

Hoezo moet je de sleutel in de auto laten liggen? Ik start de auto (zet hem aan), start de update, ga weg uit de auto en laat hem gewoon zeuren dat de sleutel niet in de auto is. Heeft geen invloed op de update verder.
Hij blijft gewoon draaien dan? En kan de deur gewoon op slot?

omniscale.nl

• Steeck03
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 09:47
posttoast schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:29:
[...]

Niet op slot, maar als je de sleutel er in laat toch ook niet?

• posttoast
Steeck03 schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:07:
[...]

Niet op slot, maar als je de sleutel er in laat toch ook niet?
Nee maar de vorige keer ben ik erin blijven zitten ;)

omniscale.nl

• Frij5fd
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 01-12 19:54
posttoast schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:29:
[...]

Zo heb ik het gedaan inderdaad. Hij (zij?) piept even van ellende omdat de sleutel mist en wordt dan stil en doet vlijtig de update :)

• zeroday
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 08:51

zeroday

Dream within a dream

Altijd benieuwd wat een update doet, maar het wel dramatisch dat ie 2x update bestanden gaat valideren, sjonge jongenwat traag ik zit nu bijna aan de 40 minuten … de update zef tot 100% ging gewoon

nou .. …

na 60 minuten voor een ' snelle ' update vond ik het wel welletjes

scherm bleef maar op controleren staan . heb hem maar gereset, want zelfs bij het uitzetten van de auto bleef het scherm aan. na reset .. gewoon nog de firmware van september ..

laat de dealer het maar doen .. want een gedoe.

[Voor 43% gewijzigd door zeroday op 22-11-2021 21:12]

There are no secrets, only information you do not yet have

• Marius1
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 01-12 09:59
Auto is 11 dagen oud. Ik blijf nog maar even op de geïnstalleerde mei versie :-)
Vraag: Gebruiken jullie de parkeerrem? Ik heb tot nu toe alleen de P stand gebruikt, maar de handleiding zegt steeds dat je ook de EPB moet gebruiken.

• eltron
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 10:04
Marius1 schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:21:
Auto is 11 dagen oud. Ik blijf nog maar even op de geïnstalleerde mei versie :-)
Vraag: Gebruiken jullie de parkeerrem? Ik heb tot nu toe alleen de P stand gebruikt, maar de handleiding zegt steeds dat je ook de EPB moet gebruiken.
Ik zet hem (de auto) alleen aan en uit (en drive of rear uiteraard). De rest gaat vanzelf.

[Voor 3% gewijzigd door eltron op 22-11-2021 21:55]

e-Niro Exec.l, Zappi, 14PV +(30PV postcoderoos in bestelling)

• Schepseltje
DonJuape schreef op maandag 22 november 2021 @ 17:14:
[...]

Vreemd. Ook direct na het starten en in de achteruit zetten heb je deze bug niet (dus zonder eerst wat anders op het scherm te doen)? Welk model en welk MY heb je?
MY22 DynamicPlusLine, nieuw logo, geen VESS knop.

• Schepseltje
Schepseltje schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:10:
[...]

Nee, nooit problemen mee gehad. Direct na het starten kan hij in zijn achteruit en dan zie ik direct de camera en beide sensoren rechts ernaast.

MY22 DynamicPlusLine, nieuw logo, geen VESS knop.

• ramahoel
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 01-12 11:54

Update geslaagd!
Pagina: 1 ... 168 169 170 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee