Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

posttoast schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:42:
[...]

Vroeger kreeg ik in dat rechtervlak de parkeersensoren te zien. Nu de EV status. Als ik naar de settings ga en dan weer terug gaat het wel goed. Tot ik de auto opnieuw start…
Ah. Ik weet niet zeker of ik dat voor de update wel of niet had maar check morgen hoe het na de update is.

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Loadbalancing, aantal fasen voor kabels, oververhitting van stopcontacten/kabels, granny chargers, etc. horen niet in dit topic thuis tenzij het specifiek een e-Niro implementatie/optie/instelling in bijv. de software betreft.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:37
Sinds 2 dagen hebben wij ook een e-Niro 64kWh (min of meer) voor de deur staan. Leuke auto en rijdt fijn maar voor mij is hij wat te groot.

Maar ach, het is een tijdelijke leaseauto van mijn partner's werkgever dus ik ga niet zeuren!

Binnenkort maar eens een paar echte ritten ermee doen; tot nog toe hebben we alleen een korte trip naar mijn schoonouders gemaakt met de hond achterin, wat werkte maar ze heeft niet echt veel ruimte in de kofferbak, dus ik denk dat we de achterbanken maar gewoon neergeklapt gaan houden!

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:43
Update gedaan bij mijn MY19.
Kan nou niet direct zeggen dat ik het een vooruitgang vind qua kleuren en instellingen. Zal wel weer een kwestie van wennen zijn en er is altijd de escape naar CarPlay.

Iets wat mij irriteert, en ik ook na zoeken met Google en het doorlezen van de manual niet kan vinden, is dat ik het zwarte stippellijntje bij het navigeren niet weg krijg. De route wordt normaal getoond met een blauwe lijn, maar de stippellijn die de vogelvlucht route toont blijft ook in beeld.

Iemand een idee welke instelling dit is en of dat überhaupt weg kan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Dutchess_Nicole schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:38:
Sinds 2 dagen hebben wij ook een e-Niro 64kWh (min of meer) voor de deur staan. Leuke auto en rijdt fijn maar voor mij is hij wat te groot.

Maar ach, het is een tijdelijke leaseauto van mijn partner's werkgever dus ik ga niet zeuren!

Binnenkort maar eens een paar echte ritten ermee doen; tot nog toe hebben we alleen een korte trip naar mijn schoonouders gemaakt met de hond achterin, wat werkte maar ze heeft niet echt veel ruimte in de kofferbak, dus ik denk dat we de achterbanken maar gewoon neergeklapt gaan houden!
Als je van knutselen houdt zou je dit kunnen doen voor meer ruimte voor de hond: YouTube: Kia e-Niro Kofferraum Tuning: +25% Volumen! | Bauanleitung
Als je dan nog een opslag wilt voor bijvoorbeeld de laadkabel in een frunk zou je dit kunnen doen (schaamteloze zelfpromotie, ik weet het): https://www.thingiverse.com/thing:4945710
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pC_n2wzcY-F9YJ2k0s_1qIZoBLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DbqIPhXMtkgx6BqyW14LzPRY.jpg?f=fotoalbum_large

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 21:32
Dutchess_Nicole schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:38:
met de hond achterin, wat werkte maar ze heeft niet echt veel ruimte in de kofferbak, dus ik denk dat we de achterbanken maar gewoon neergeklapt gaan houden!
Ik maak er geen gewoonte van de moraalridder uit te hangen en iedereen moet onderaan de streep doen wat hem of haar goeddunkt maar een hond los (of met een harnas aan een gordel) achterin een auto is een recept voor (potentieel dodelijke) ellende voor hond en baas.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:55
posttoast schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:51:
Yep, in NL is het ook live inderdaad. Nog even voor de volledigheid, hier download je de tool:

https://update.kia.com/EU/NL/navigationUpdate

M'n Mac is hem nu aan het binnenslurpen :)
Mooi deze werkt ook voor de MY19!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

posttoast schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:42:
[...]

Vroeger kreeg ik in dat rechtervlak de parkeersensoren te zien. Nu de EV status. Als ik naar de settings ga en dan weer terug gaat het wel goed. Tot ik de auto opnieuw start…
Gecheckt, ik heb dat ook :(
Bij mij de navigatie naast het achteruitrijcamerabeeld maar het idee is hetzelfde. Work-around is inderdaad even naar de settings maar bij herstart is het inderdaad weer.
Ik moet wel zeggen dat ik me afvraag of ik voor de update wel een dergelijk split screen had en niet full screen het achteruitrijcamerabeeld.
KIA gemaild.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:59
DonJuape schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:24:
[...]

Gecheckt, ik heb dat ook :(
Bij mij de navigatie naast het achteruitrijcamerabeeld maar het idee is hetzelfde. Work-around is inderdaad even naar de settings maar bij herstart is het inderdaad weer.
Ik moet wel zeggen dat ik me afvraag of ik voor de update wel een dergelijk split screen had en niet full screen het achteruitrijcamerabeeld.
Ik weet heel zeker dat die split screen er eerst wel was, maar dat is in een update ergens na die van maart stuk gegaan. Ik had alleen de hoop dat ze het inmiddels gefixed hadden :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_to_ev
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-09 21:18

passat_to_ev

Nice_car

Update doet heel vreemd bij mij. Normale update gaf fout en was niet gelukt. Toen snelle update gedaan en deze gaf aan het einde de melding “updatebestanden niet volledig”. Na auto uit en weer aan had ik wel nieuwe kaart ed (ook bij algemene instellingen/versie staan alle nieuwe gegevens). Maar bij het ingeven van een nieuwe bestemming duurt route berekenen heel lang en krijg dan melding “service niet beschikbaar, interne navigatie” en dan komt er wel een route. Ook heb ik trouwens bij spraakcommando’s een heel erg alien vloeibaar bolletje.

Ik download de update maar opnieuw en installeer dan opnieuw maar begin mij zorgen te maken. Ik gebruik trouwens een 64gb stickje met exfat indeling.

MW_ID7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
passat_to_ev schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:32:
Update doet heel vreemd bij mij. Normale update gaf fout en was niet gelukt. Toen snelle update gedaan en deze gaf aan het einde de melding “updatebestanden niet volledig”. Na auto uit en weer aan had ik wel nieuwe kaart ed (ook bij algemene instellingen/versie staan alle nieuwe gegevens). Maar bij het ingeven van een nieuwe bestemming duurt route berekenen heel lang en krijg dan melding “service niet beschikbaar, interne navigatie” en dan komt er wel een route. Ook heb ik trouwens bij spraakcommando’s een heel erg alien vloeibaar bolletje.

Ik download de update maar opnieuw en installeer dan opnieuw maar begin mij zorgen te maken. Ik gebruik trouwens een 64gb stickje met exfat indeling.
Heb je een (goede) verbinding voor UVO? Bij het plannen van route haalt hij (verkeers?)informatie op, dat duurt even extra voordat hij een route toont. Dat het niet lukt, en het alien bolltetje duidt m.i. op een niet (goed) werkende UVO verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

posttoast schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:31:
[...]

Ik weet heel zeker dat die split screen er eerst wel was, maar dat is in een update ergens na die van maart stuk gegaan. Ik had alleen de hoop dat ze het inmiddels gefixed hadden :)
Dit is mijn eerste update. Mogelijk had ik software van voor maart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_to_ev

passat_to_ev

Nice_car

plips schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:35:
[...]

Heb je een (goede) verbinding voor UVO? Bij het plannen van route haalt hij (verkeers?)informatie op, dat duurt even extra voordat hij een route toont. Dat het niet lukt, en het alien bolltetje duidt m.i. op een niet (goed) werkende UVO verbinding.
Ik heb nooit eerder uvo connectie problemen gehad. Ik zou mij alleen kunnen voorstellen dat deze update misschien iets doet met modem-software?

MW_ID7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pecari
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:32
passat_to_ev schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:32:

Ik heb dat ook gehad even het reset knopje indrukken met een pen even wachten en alles doe het weer.
mogelijk is dat voor jou ook de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

pecari schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:52:
[...]

Ik heb dat ook gehad even het reset knopje indrukken met een pen even wachten en alles doe het weer.
mogelijk is dat voor jou ook de oplossing.
Ging bij mij ook rommelig. Na de eerste anderhalve install heb ik de volgende dag nog weer een volledige install moeten doen om ook de laatste kaart te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
DonJuape schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:37:
[...]

Dit is mijn eerste update. Mogelijk had ik software van voor maart?
Kan goed hoor :)

Ik heb nog een leuke: sinds de update gaat automatisch media afspelen zodra ik mijn iPhone aansluit (via CarPlay). Hebben meer mensen dit probleem?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Ok update gedaan op de MY19 nu alles paars, het was binnen 30 min. klaar. Alleen de ingebouwde navigatie werkt niet meer. "Navigatie kan niet worden opgestart, controlleer de SD-kaart". Paar keer SD-kaart verwijderd en dan systeem opnieuw gestart maar foutmelding blijft. Help?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Vaevictis_ schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:22:
Ok update gedaan op de MY19 nu alles paars, het was binnen 30 min. klaar. Alleen de ingebouwde navigatie werkt niet meer. "Navigatie kan niet worden opgestart, controlleer de SD-kaart". Paar keer SD-kaart verwijderd en dan systeem opnieuw gestart maar foutmelding blijft. Help?
Ik zou de update volledig opnieuw doen. Lukt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• passat_to_ev

passat_to_ev

Nice_car

Bij mij heeft het opnieuw downloaden en installeren van de software geholpen (my20 dus).

[ Voor 6% gewijzigd door passat_to_ev op 14-11-2021 14:44 ]

MW_ID7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:42

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Vaevictis_ schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:22:
Als ik jou zo goed begrijp kan ik deze update voor mijn MY19 beter achterwege laten?
Of brengt het ook nog iets positiefs voor de MY19?

Ik heb nog een oude versie van vóór het paarse scherm. Bij de laatste beurt expliciet gezegd dat ik GEEN update wilde.

[ Voor 4% gewijzigd door Hippe Lip op 14-11-2021 15:37 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
Hippe Lip schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:36:
[...]

Als ik jou zo goed begrijp kan ik deze update voor mijn MY19 beter achterwege laten?
Of brengt het ook nog iets positiefs voor de MY19?

Ik heb nog een oude versie van vóór het paarse scherm. Bij de laatste beurt expliciet gezegd dat ik GEEN update wilde.
Ik ga zo de update opnieuw doen, maar je krijgt dan sowieso paarse scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Vaevictis_ schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:00:

Ik ga zo de update opnieuw doen, maar je krijgt dan sowieso paarse scherm.
Dat paarse scherm had ik al een tijdje geleden begrepen en daar zit ik niet echt op te wachten.

@Vaevictis_ Maar zijn er ook nog positieve dingen voor de MY19 te melden over deze update?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:45

zeroday

There is no alternative!

Is er een complete changelog van de nieuwe update?

Gezien de issues die ik hier lees, (zo lijkt niemand op dit moment te weten wat het verschil is tussen het kiezen van een snelle update en de normale ?) en dan heb ik met mijn leasebak nog geen zin om het nu zelf te doen, al hou ik wel van een uitdaging zo nu en dan ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:35
Hippe Lip schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:08:
[...]

Dat paarse scherm had ik al een tijdje geleden begrepen en daar zit ik niet echt op te wachten.

@Vaevictis_ Maar zijn er ook nog positieve dingen voor de MY19 te melden over deze update?
Paarse scherm valt wel mee, is alleen zichtbaar bij de settings. Grootste probleem vind ik de manier waarop de adressen ingevoerd moeten worden (alles op 1 regel). Voor de rest blij met een recente kaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
Hier ook de update gedaan op een MY19.
Was na een half uur klaar zonder probs.
Ziet er weer fris uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
ningalloon schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:36:
Hier ook de update gedaan op een MY19.
Was na een half uur klaar zonder probs.
Ziet er weer fris uit
Bij mij geeft de updater op de PC steeds aan dat een bestand niet gekopieerd kan worden. Heb het nu handmatig gekopieerd naar de SD kaart. Wel vreemd, misschien issue met Windows 11?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ningalloon
Met win10 kreeg ik die melding ook en dat was bij 96%.
Toen gekozen handmatig kopiëren naar de sd kaart gaf geen probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marius1
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-02-2023
Als ik de auto uitzet krijg ik iedere keer een waarschuwing op het scherm. Controleer achterbank! Ik heb gekeken en hij is er nog.
Idee wat dat is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:05
Marius1 schreef op zondag 14 november 2021 @ 19:52:
Als ik de auto uitzet krijg ik iedere keer een waarschuwing op het scherm. Controleer achterbank! Ik heb gekeken en hij is er nog.
Idee wat dat is?
Of je de kids niet vergeet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pecari
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:32
Idee wat dat is?
Dat kun je uit zetten met het menu achter het stuur dus in je klokken cluster, onder overige dacht ik daar kun je een vinkje weg halen bij deze melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Idee wat dat is?
Nog nooit gezien op mijn MY19, deze melding. Ook geen instelling om die melding aan/uit te zetten.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:49
Ik heb dat ook elke keer. My21. Ik heb er wel altijd een rugzak op staan op dat moment. Misschien zit er een druksensor in de achterbank?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiz_Kid
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:06
Vaevictis_ schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:45:
[...]

Bij mij geeft de updater op de PC steeds aan dat een bestand niet gekopieerd kan worden. Heb het nu handmatig gekopieerd naar de SD kaart. Wel vreemd, misschien issue met Windows 11?
Vreemd! Het lukte mij zonder problemen met Windows 11. Gebruik je de originele SD kaart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marius1
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-02-2023
Ohh ja. Update dag 4 :-) mijn schatje vandaag laten wennen aan de nieuwe auto. Op een industrieterrein. Automaat, draaiknop, 200 pk etc etc.. en daarna naar de lidl. Ze is over haar angst heen. Ze vindt het nu ook een fijne auto. Nu nog even 2 mercedessen voor de 1e bocht inhalen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:49
pecari schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:12:
[...]

Dat kun je uit zetten met het menu achter het stuur dus in je klokken cluster, onder overige dacht ik daar kun je een vinkje weg halen bij deze melding
Klopt, vanmorgen gedaan...

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Vaevictis_ schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:45:
[...]

Ahem, leerpuntje... Handmatig kopieren gaat goed, en dan de SD kaart erin laten zitten. Ik ben kaarten gewend van Nissan / Ford die met kopieerbeveiliging zijn uitgerust. Ik dacht dat je altijd de orginele kaart moest laten zitten en dat de update een delta was t.o.v. de orginele kaart.

Maar goed het werkt vlekkeloos. Ik ga de orginele SD kaart niet overschrijven, ben daar toch huiverig voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
Vaevictis_ schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:08:
[...]
.

Maar goed het werkt vlekkeloos. Ik ga de orginele SD kaart niet overschrijven, ben daar toch huiverig voor.
Werkt prima om huidige kaart te gebruiken.

Had eerst een eigen 128 Gb kaart gebruikt om update te doen. De update uitgevoerd en daarna huidige kaart van KIA er weer in. Dat werkte dus niet om vervolgens het KIA kaartje te overschrijven met nieuwe software en nu draait het vlekkeloos.

Scheelt mij een eigen kaart van € 40,-.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Schepseltje
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:49
cacofant schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:51:
Ik heb dat ook elke keer. My21. Ik heb er wel altijd een rugzak op staan op dat moment. Misschien zit er een druksensor in de achterbank?
Die melding krijg je alleen als vóór het starten van de auto een van de achterdeuren open is geweest. Staat in de handleiding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 18:22

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

posttoast schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:21:
Nou, bij mij nog steeds de achteruit-camera-bug:

[Afbeelding]
Damn... Deze hebben wij dus inderdaad ook vaak last van. Als hij nu ineens begint te piepen als ik achteruit uitdraai weet ik nooit of het de voorkant of achterkant is want het stuur blokkeert het hele dashboard scherm en op de 10' scherm zie ik de batterij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Koen Hendriks schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:25:
[...]

Damn... Deze hebben wij dus inderdaad ook vaak last van. Als hij nu ineens begint te piepen als ik achteruit uitdraai weet ik nooit of het de voorkant of achterkant is want het stuur blokkeert het hele dashboard scherm en op de 10' scherm zie ik de batterij :(
Ja, bijzonder vervelend. Hopelijk wordt het snel gefixed. We kunnen de benodigde update nu in ieder geval makkelijk zelf installeren ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Laatst online: 19:38
Bij mij worden wel de achter sensoren goed met de camera weergegeven.
Maar niet de voorsensoren (deze verschijnen alleen op het dashboard)
Ik twijfel of dit altijd zo was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Koen Hendriks schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:25:
[...]

Dan is het inderdaad nog irritanter (ik heb geen parkeersensoren voor want Dynamic Line). Overigens heb ik KIA Nederland er over gemaild gisteren en heb vanmorgen extra info gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
MikeT80 schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:46:
Bij mij worden wel de achter sensoren goed met de camera weergegeven.
Maar niet de voorsensoren (deze verschijnen alleen op het dashboard)
Ik twijfel of dit altijd zo was...
voorsensoren zijn niet gecombineerd met camera toch?
en doen het ook alleen als je eerst achteruit bent gereden(?)

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:37
DonJuape schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:17:
[...]

Als je van knutselen houdt zou je dit kunnen doen voor meer ruimte voor de hond: YouTube: Kia e-Niro Kofferraum Tuning: +25% Volumen! | Bauanleitung
Als je dan nog een opslag wilt voor bijvoorbeeld de laadkabel in een frunk zou je dit kunnen doen (schaamteloze zelfpromotie, ik weet het): https://www.thingiverse.com/thing:4945710
[Afbeelding]
Leuk filmpje en inderdaad dat zou een mooie oplossing zijn voor als we deze auto enkele jaren zouden hebben. Zoals het er nu naar uit zien zullen we deze ergens begin volgend jaar alweer in moeten leveren (shortlease) dus dat is wat teveel moeite voor nu.

Ik moet mijn partner nog even overtuigen van het feit dat een hondenhek of een net een goed idee is maar dat komt wel goed.
Gelukkig zijn er wat dat betreft allerlei oplossingen te bedenken.

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Dutchess_Nicole schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:54:
[...]

Leuk filmpje en inderdaad dat zou een mooie oplossing zijn voor als we deze auto enkele jaren zouden hebben. Zoals het er nu naar uit zien zullen we deze ergens begin volgend jaar alweer in moeten leveren (shortlease) dus dat is wat teveel moeite voor nu.

Ik moet mijn partner nog even overtuigen van het feit dat een hondenhek of een net een goed idee is maar dat komt wel goed.
Gelukkig zijn er wat dat betreft allerlei oplossingen te bedenken.
Je kunt het ook simpel houden en alleen de bakken onder de bodem van bagageruimte vandaan halen. Die kan dan 25cm zakken. past iets minder goed, maar gaat ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
eltron schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:54:
[...]

voorsensoren zijn niet gecombineerd met camera toch?
en doen het ook alleen als je eerst achteruit bent gereden(?)
Achteruit geactiveerd of zelf handmatig op het knopje hebt gedrukt (naast/boven vermogenstand knop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Heeft iemand een tip hoe je vreselijke stank van de elektrische verwarming weg kunt krijgen? Ik heb deze bijna nooit aan (dikke jas, stoelverwarming en stuurverwarming) maar met passagiers toch wel eens nodig. Ik krijg dan de klacht deze misselijk worden o.a. van de geur van de verwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:26
@Vaevictis_ dan juist iets vaker aanzetten voordat je passagiers meeneemt. Is stof dat zich op heeft gehoopt en dan verbrandt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Laatst online: 19:38
Suicyder schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:08:
[...]

Achteruit geactiveerd of zelf handmatig op het knopje hebt gedrukt (naast/boven vermogenstand knop)
Zodra ik op het knopje druk krijg ik de voor sensoren niet in het grote scherm te zien.
Was dit altijd zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Nu online
MikeT80 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:44:
[...]

Zodra ik op het knopje druk krijg ik de voor sensoren niet in het grote scherm te zien.
Was dit altijd zo?
Geloof dat je oorspronkelijk ze dan ook te zien kreeg, net zoals bij achteruit. Echter heb ik de altijd met 'bug'versie gereden dus kan ik dat niet definitief verifiëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartdeK
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07:56
Vaevictis_ schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:12:
Heeft iemand een tip hoe je vreselijke stank van de elektrische verwarming weg kunt krijgen? Ik heb deze bijna nooit aan (dikke jas, stoelverwarming en stuurverwarming) maar met passagiers toch wel eens nodig. Ik krijg dan de klacht deze misselijk worden o.a. van de geur van de verwarming.
Wij hebben hier ook 'last' van gehad. Weliswaar met een 2020 e-Soul maar goed. Het ruikt een beetje alsof je de verwarming na jaren voor het eerst weer warm wordt maar dan steeds weer opnieuw wanneer je de verwarming (warmtepomp) aan zet. Nadat we dit hadden aangegeven, heeft de dealer de airco een keer gereinigd. Dat heeft wel wat geholpen maar het leek de geur vooral wat te maskeren. Helemaal weg was het toen nog niet.
Een paar weken geleden heeft de e-Soul een grote beurt gehad (30.000 km) en daarbij is ook het interieurfilter vervangen. Nu is de nare geur helemaal weg *O*.
Geen idee wat er dan met het oude filter zou zijn en of dat dat ook de oplossing zou kunnen zijn bij andere auto's maar bij ons heeft het wel geholpen en wordt de auto nu gewoon warm zonder vreemde geurtjes.

2020 e-Soul, 18" Kia Deajeon wielen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
BartdeK schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:09:
[...]

Wij hebben hier ook 'last' van gehad. Weliswaar met een 2020 e-Soul maar goed. Het ruikt een beetje alsof je de verwarming na jaren voor het eerst weer warm wordt maar dan steeds weer opnieuw wanneer je de verwarming (warmtepomp) aan zet. Nadat we dit hadden aangegeven, heeft de dealer de airco een keer gereinigd. Dat heeft wel wat geholpen maar het leek de geur vooral wat te maskeren. Helemaal weg was het toen nog niet.
Een paar weken geleden heeft de e-Soul een grote beurt gehad (30.000 km) en daarbij is ook het interieurfilter vervangen. Nu is de nare geur helemaal weg *O*.
Geen idee wat er dan met het oude filter zou zijn en of dat dat ook de oplossing zou kunnen zijn bij andere auto's maar bij ons heeft het wel geholpen en wordt de auto nu gewoon warm zonder vreemde geurtjes.
Ok mooi, dan ga ik die vervangen. Heb er nog wel eentje liggen. Kan natuurlijk altijd een verkeerde batch zijn van interieur filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Nu online
Het is sowieso goed om af en toe even met AC/heater aan te rijden om de boel schoon te blazen. Als je de hele winter de AC (ontwasemen gebeurd ook met de AC unit) niet gebruikt gaat dat stinken als een otter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:14
Vaevictis_ schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:12:
De dode marter er uit halen ?

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:29

GVR

Waarom wil je perse rijden zonder verwarming? Heb je die paar kilometers extra range dan echt nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:46
Als potentiële bijna eigenaar van een e-Niro twee vragen:
  • Heeft iemand een voorbeeld van accu rapport dat via de dealer te krijgen is? Welke data daar op staat?
  • Welke waarde zien gebruikers van "Soul EV Spy" bij "Battery SOH%"? Is het normaal dat daar staat unkown detoriation"?

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

assje schreef op maandag 15 november 2021 @ 17:11:
  • Heeft iemand een voorbeeld van accu rapport dat via de dealer te krijgen is? Welke data daar op staat?
  • Welke waarde zien gebruikers van "Soul EV Spy" bij "Battery SOH%"? Is het normaal dat daar staat unkown detoriation"?
Met de OBDII dongle heb ik kunnen zien dat de SOH 100% is bij mijn eNiro (van begin augustus 2021).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plips
  • Laatst online: 28-07 08:42
passat_to_ev schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:41:
[...]

Ik heb nooit eerder uvo connectie problemen gehad. Ik zou mij alleen kunnen voorstellen dat deze update misschien iets doet met modem-software?
Dat kan ik me goed voorstellen ja, getuige t mapje /hu/firmware/modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

DonJuape schreef op maandag 15 november 2021 @ 17:24:
Met de OBDII dongle heb ik kunnen zien dat de SOH 100% is bij mijn eNiro (van begin augustus 2021).
Ik heb me een tijd geleden ooit eens laten vertellen dat dit een statische waarde is die alleen aangepast wordt nadat er een bepaalde procedure doorlopen is. Als dat klopt, dan heb je dus nix aan het uitlezen via de dongle.

Het zou dus wel eens kunnen zijn dat de dealer die testprocedure doorloopt voor zo’n accurapport?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 16:28
kdeboois schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:04:
[...]

De dode marter er uit halen ?
Vaker gebruiken? Het stof moet eruit.
Of het is inderdaad die dode marter 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2cMopq6Tt_zvrO_JBgADXwQps4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5dWYtD2shJdvCYce0jltb0i7.jpg?f=user_large

Met evdash kan je eventueel de capaciteit zelf meten en dus de degradatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:18
heb je hier wat aan?
YouTube: 2015 Kia Soul 27 kWh degradation test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
GVR schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:28:
Waarom wil je perse rijden zonder verwarming? Heb je die paar kilometers extra range dan echt nodig?
Nee maar ik vind de elektrische verwarming niet echt prettig. Afgezien van de geur. Stoel en stuurverwarming veel prettiger. Onder de 5 graden gaat ie wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Suicyder schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:19:
Het is sowieso goed om af en toe even met AC/heater aan te rijden om de boel schoon te blazen. Als je de hele winter de AC (ontwasemen gebeurd ook met de AC unit) niet gebruikt gaat dat stinken als een otter.
AC gebruik ik wel regelmatig om te ontwasemen. Eigenlijk nooit om te koelen, eerder stoel koeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR

GVR

Vaevictis_ schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:08:
[...]

Nee maar ik vind de elektrische verwarming niet echt prettig. Afgezien van de geur. Stoel en stuurverwarming veel prettiger. Onder de 5 graden gaat ie wel aan.
Vreemd, ik heb echt nog nooit een vreemde geur geroken en de climate control staat altijd op auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 18:16
Uit ervaring weet ik dat als je de verwarming en/of airco altijd uit hebt staan dat het uiteindelijk gaat stinken. Er zitten bacteriën overal tussen die zich dan makkelijk kunnen vermenigvuldigen en dat is ook hetgeen wat de geur veroorzaakt. Gebruik je de verwarming en airco regelmatig dan blijven de bacteriën niet zo lang op 1 plek hangen en stinkt het ook niet zo. De combinatie airco zonder verwarming is mogelijk nog slechter omdat een airco zorgt dat er minder vocht in de auto is. Normaal wordt dat vocht naar buiten geleid en de verwarming zorgt ervoor dat het vocht zich niet in het verwarmingssysteem kan nestelen en verdampt dat laatste restje wat over blijft. Zonder verwarming krijg je dus sneller een vochtige plek met veel bacteriën en schimmels.

Het is dus lastig om daar vanaf te komen.

Dus als je de stank eruit hebt dan zou ik maar snel de verwarming aan houden en de auto modus ervan gebruiken.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:39

Damian

Insane Obtrusion

Over 2 weken word er hier een Kia E Niro DynamicLine afgelverd als voorloop auto. Helemaal blij mee al zeg ik zelf. Mijn ervaring met Kia is voorlopig prima, heb een Kia Ceed SW uit 2020 gereden, maar dat was wel de GT Plus Line DCT Automaat, dus met de fijne JBL speakerset. Ik ben wel even benieuwd wat mensen vinden van het standaard speakersetje wat er in zit?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
Net. De infotainment update gedaan de snelle versie nam toch 30 min in beslag maar alles werkt geen problemen de parkeersensoren weergave wel vind ik het systeem vertraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

oldie127 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 00:03:
Net. De infotainment update gedaan de snelle versie nam toch 30 min in beslag maar alles werkt geen problemen de parkeersensoren weergave wel vind ik het systeem vertraagd.
Dus jij ziet na het starten en in de achteruit zetten dit (ook die topview met sensoren rechts dus)?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hduiFR0ZiMitMqMMebz446yJioo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JiwPFPDsOchLGvp64bIaXqlP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:04
Dat is eigenlijk wel een handigere weergave dan op het dashboard, maar dat is misschien alleen voor de wide units?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

wortelsoft schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:04:
Dat is eigenlijk wel een handigere weergave dan op het dashboard, maar dat is misschien alleen voor de wide units?
Waarschijnlijk wel.

Met Kia Nederland kom ik niet verder. Die willen dat ik naar de dealer ga voor de laatste software update (die ik al heb) en de constatering van de bug zodat de dealer het aan Kia Nederland kan doorgeven. Ik dacht dat ik het aan Kia Nederland aan het doorgeven was maar blijkbaar werkt dat niet zo :? |:(

[ Voor 28% gewijzigd door DonJuape op 18-12-2021 19:15 . Reden: Afbeelding verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 18:22

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

DonJuape schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:10:
[...]

Met Kia Nederland kom ik niet verder. Die willen dat ik naar de dealer ga voor de laatste software update (die ik al heb) en de constatering van de bug zodat de dealer het aan Kia Nederland kan doorgeven. Ik dacht dat ik het aan Kia Nederland aan het doorgeven was maar blijkbaar werkt dat niet zo :? |:(
Hmm oke. Ik ga het ook eens aangeven bij de dealer dan. Het zou zoveel makkelijker zijn als de sensoren gewoon in beeld komen en blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noekoee
  • Laatst online: 16:11
DutchKel schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:11:
Uit ervaring weet ik dat als je de verwarming en/of airco altijd uit hebt staan dat het uiteindelijk gaat stinken. Er zitten bacteriën overal tussen die zich dan makkelijk kunnen vermenigvuldigen en dat is ook hetgeen wat de geur veroorzaakt. Gebruik je de verwarming en airco regelmatig dan blijven de bacteriën niet zo lang op 1 plek hangen en stinkt het ook niet zo. De combinatie airco zonder verwarming is mogelijk nog slechter omdat een airco zorgt dat er minder vocht in de auto is. Normaal wordt dat vocht naar buiten geleid en de verwarming zorgt ervoor dat het vocht zich niet in het verwarmingssysteem kan nestelen en verdampt dat laatste restje wat over blijft. Zonder verwarming krijg je dus sneller een vochtige plek met veel bacteriën en schimmels.

Het is dus lastig om daar vanaf te komen.

Dus als je de stank eruit hebt dan zou ik maar snel de verwarming aan houden en de auto modus ervan gebruiken.
Wat ik dus vreemd vind is dat zodra je de airco aanzet de automatische ventilator uitgaat. Deze springt dan op handmatige stand. Alleen heat kan op automatisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
Ik heb er nu zo'n 25.000 km opzitten. En ik ben nog steeds onverminderd enthousiast. Wat een fijne auto zeg. Alles bevalt eigenlijk. Ik rij al heel wat jaren lease-auto's maar dit is de fijnste auto die ik ooit gehad heb. Power, bereik, opties, luxe, comfort, ruimte, alles bevalt eigenlijk helemaal prima.
Ik heb ook nog het geluk dat mijn auto uit Duitsland gehaald is door een Nederlands dealer, en daardoor heb ik aluminium sportpedalen, ook achterin een gewoon 220 stroomaansluiting, zodat de achterpassagier gewoon een normale oplader voor hun telefoon / tablet / laptop hebben, of de mederijder natuurlijk. Erg handig, en al meerdere keren gebruikt als mijn vrouw rijd omdat ik nog even moet werken, kan gewoon mijn normale oplader gebruiken.

Het enige dat ik toch echt jammer vind is:

1. Dat de temepratuuraanduiding niet constant in beeld staat. Als ik wil weten op welke temperatuur de airco staat, moet ik eerst aan de knop draaien (en dus de stand veranderen).

2. Zone gescheiden climat-controls. Was toch wel fijn om te hebben merk ik nu.

3. Panoramadak mis ik ook wel uit m'n vorige auto, was toch wel erg prettig licht en ruimtelijk.

4. De Adaptive CC had fijner gemogen. Het gat tussen de voorligger op de snelweg is net te groot waardoor die vaak gebruikt wordt door een andere auto om in te voegen, waardoor de kia weer afstand neemt. Daarnaast gaat de KIA pas versnellen naar z'n CC snelheid als de voorligger echt helemaal over de stippellijn is naar de rechterkant. Daar geef ik zelf vaak nog even gas bij om sneller te gaan accelereer, want het wachten lijkt wel een eeuwigheid soms.

5. De begrenzing van 180. Ik weet het, je rijdt het bijna nooit, maar ik het het nu een paar keer gereden en het is echt alsof iemand op de rem trapt bij 180. Er zit nog zoooo veel meer in qua vermogen, maar helaas, bij 180 houdt het zeer abrupt op.

6. Handen-aan-het-stuur termijn. Had van mij langer gemogen. Begint nu na een seconden of 10 al te piepen, had van mij zeker een minuut mogen zijn. Ik snap het veiligheidstechnisch wel overigens natuurlijk.

Maar verder, helemaal topwagen. Herkennen jullie je in deze punten, of totaal niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GVR

GVR

Noekoee schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:05:
[...]

Wat ik dus vreemd vind is dat zodra je de airco aanzet de automatische ventilator uitgaat. Deze springt dan op handmatige stand. Alleen heat kan op automatisch.
De auto schakelt zelf de airco en/of heat in of uit wanneer dat nodig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 18:16
[...]

Dit is voor zover ik weet op elke auto met automatic climate control. Op het moment dat jij handmatig de airco aanzet dan gaat de automatische regeling uit. Dit heb ik tot nu toe bij elke auto gehad die automatic climate control heeft.

Zoals @GVR zegt: de airco wordt vanzelf aan en uit gezet wanneer dat nodig is als automatic climate control aan staat.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47

Arfman

Drome!

DonJuape schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:42:
[...]

Dus jij ziet na het starten en in de achteruit zetten dit (ook die topview met sensoren rechts dus)?
[Afbeelding]
Gisteren viel mij op dat mijn Gen5Wide systeem dit ook zo weergeeft. Was me nog niet opgevallen, komt denk ik door de update van vorige week.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:39

Damian

Insane Obtrusion

jinxedworld schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:45:
[...]

Totdat je een flink stuk hebt gereden in de regen, en je wil inparkeren. Dan heb je weer geen zicht.

Ik heb deze erop gezet: https://www.camwipe.com/

Kleine creature comforts ;) . Maar het werkt perfect!
Hmm die moet wel na te maken zijn in Tinkercad })

-edit-

Ah nevermind -> https://www.thingiverse.com/thing:4233268

[ Voor 8% gewijzigd door Damian op 16-11-2021 10:39 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multikoe
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 19:45
mister9 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:05:
1. Dat de temepratuuraanduiding niet constant in beeld staat. Als ik wil weten op welke temperatuur de airco staat, moet ik eerst aan de knop draaien (en dus de stand veranderen).
Super irritant. Vooral in situaties waarin je even wil weten of de auto nu koud/warm is omdat de temperatuur verkeerd staat of dat je nog even moet wachten totdat hij op de juiste temperatuur is.
Had ik in mijn vorige auto, mis het niet want eigenlijk nooit gebruikt.
3. Panoramadak mis ik ook wel uit m'n vorige auto, was toch wel erg prettig licht en ruimtelijk.
Ik heb een glazen schuifdak en dat vind ik wel prima.Grappig: mijn vrouw vindt het juist weer "teveel" en schuift het zonnescherm altijd dicht.
4. De Adaptive CC had fijner gemogen. Het gat tussen de voorligger op de snelweg is net te groot waardoor die vaak gebruikt wordt door een andere auto om in te voegen, waardoor de kia weer afstand neemt. Daarnaast gaat de KIA pas versnellen naar z'n CC snelheid als de voorligger echt helemaal over de stippellijn is naar de rechterkant. Daar geef ik zelf vaak nog even gas bij om sneller te gaan accelereer, want het wachten lijkt wel een eeuwigheid soms.
Een bekende klacht. Die adaptive cruis-control werkt uitstekend zo lang je niet hoeft in te halen. Op de A2 naar Utrecht is het een drama. Rijbaanwisselingen, ook bijvoorbeeld met auto's links van je die sneller zijn en je wilt invoegen, zijn lastig.
Maar verder, helemaal topwagen. Herkennen jullie je in deze punten, of totaal niet?
Topwagen met wat kleine irritatiepunten.
De voornaamste is de VESS (niet zozeer het geluid tijdens langzaam vooruit rijden, maar het zeer luide gepiep bij achteruit rijden)
Een andere is de Lane Keep Assist. Deze staat standaard aan en op de smalle polderwegen rond mijn huis drukt die de auto in de richting van tegemoetkomend verkeer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
multikoe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:42:
[...]

Topwagen met wat kleine irritatiepunten.
De voornaamste is de VESS (niet zozeer het geluid tijdens langzaam vooruit rijden, maar het zeer luide gepiep bij achteruit rijden)
Een andere is de Lane Keep Assist. Deze staat standaard aan en op de smalle polderwegen rond mijn huis drukt die de auto in de richting van tegemoetkomend verkeer...
Inderdaad ook herkenbaar. ik woon zelf buitenaf en zou erg graag willen dat ik de lane assist standaard uit kan zetten.
En VESS is inderdaad veel te luid aanwezig, alsof een vrachtwagen achteruit rijdt. Maar ook dat verschilt per persoon, mijn vrouw vind het heerlijk en veilig, ik zet het direct uit als ik de wagen start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Iets heel anders: mijn KIA Connect account werkt niet meer. Alles geprobeerd maar krijg na inloggen op de UVO app (en de kia connect app) alleen een wit scherm te zien. Op verschillende devices geprobeerd, maar klacht blijft. Lijkt dus aan mijn account te liggen.

Kan ik gewoon een nieuw account aanmaken op een ander mailadres en die invoeren in de KIA en klaar is kees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:12

5. De begrenzing van 180. Ik weet het, je rijdt het bijna nooit, maar ik het het nu een paar keer gereden en het is echt alsof iemand op de rem trapt bij 180. Er zit nog zoooo veel meer in qua vermogen, maar helaas, bij 180 houdt het zeer abrupt op.

6. Handen-aan-het-stuur termijn. Had van mij langer gemogen. Begint nu na een seconden of 10 al te piepen, had van mij zeker een minuut mogen zijn. Ik snap het veiligheidstechnisch wel overigens natuurlijk.

1. Klopt, heb ik nu het kouder wordt ook paar keer gemerkt, is nog geen irritatie punt voor me.
2. Had ik ook in mijn Mazda 6 maar mis het niet.
3. Heb ik en bevalt boven verwachting erg goed. Viel me tijdens de proefrit al direkt positief op. Maak het voor de lol wel eens even dicht en dan merk je echt hoe fijn het is.
4. Geen problemen mee, varieer een beetje tussen de 2 en 4 blokjes maar rij ook niet veel snelweg en dan is het ook niet druk.
5. Nog nooit harder dan 160 gereden voor een paar seconden.
6. Bij mij komt na 10 seconden de melding en nog 10 seconden later begint het te piepen. Het voelt wel vaak als 10 seconden maar als ik het natel zijn het er toch echt 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Klopt, ik gebruik de climate knop altijd om dan te kijken waar de temperatuur op staat.
Vervelender vind ik het dat wanneer ik gebruik maak van Android Auto (en dat doe ik eigenlijk altijd als ik rij) en ik de temperatuur wijzig, de bovenbalk met temperatuurweergave niet of pas enorm vertraagd verschijnt, en je dus niet ziet wat je wijziging voor effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
DonJuape schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:42:
[...]

[Afbeelding]
Nee heb ik niet kan wel scrollen op het kleine scherm maar geen sensor info. Gisteren ergens wel maar niet na gewoon opstarten gewoon even schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 16:28
[...]

Dat klopt niet. automatisch betekend dat de auto bepaald of de airco aan gaat. doe je dat handmatig gaat inderdaad auto uit. Maar als het warmer wordt gaat de airco echt aan op de stand auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jinxedworld
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:37
Damian schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:34:
[...]

Hmm die moet wel na te maken zijn in Tinkercad })

-edit-

Ah nevermind -> https://www.thingiverse.com/thing:4233268
Zeker, prima te printen. Let er alleen op dat die versie de neiging heeft om los te flippen. En de printrichting is ook belangrijk voor de stevigheid.

De bedenker van camwipe is ondertussen al 4 evoluties verder, en die files staan niet op Thingiverse :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro

1: eens, soms irritant.
2: Je kunt toch links en rechts van elkaar de temperatuur regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
gjcvro schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:35:
[...]

1: eens, soms irritant.
2: Je kunt toch links en rechts van elkaar de temperatuur regelen?
2. Nee. Er is maar 1 knop om de temperatuur te regelen en die geldt voor de gehele auto. Er is geen scheiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
mister9 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:16:
[...]

2. Nee. Er is maar 1 knop om de temperatuur te regelen en die geldt voor de gehele auto. Er is geen scheiding.
Driver only(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Dat is niet helemaal hetzelfde. Gescheiden is dat de bestuurder en de bijrijder beide de temperatuur onafhankelijk kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
[...]

Ha, grappig, ik heb nu een HEV uit 2017 maar die heeft wel een gescheiden regeling, ik heb het voor de e-niro nooit nagekeken of die dat nou wel of niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grlk
  • Laatst online: 21:38
[...]

De stoelverwarming is gelukkig wel gescheiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
DonJuape schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:23:
[...]

Dat is niet helemaal hetzelfde. Gescheiden is dat de bestuurder en de bijrijder beide de temperatuur onafhankelijk kunnen regelen.
Uiteraard, maar het klopt dus niet dat je maar één temperatuur kunt instellen die geldt voor de gehele auto.

Als je driver only instelt dan geldt de ingestelde temperatuur alleen voor de driver. En dat is natuurlijk bedoeld dat je niet onnodig de hele auto verwarmt of koelt en heeft daarmee een positieve invloed op het energieverbruik.

Heb ook diverse auto's gehad met aparte temperatuurregeling maar heb dat eigenlijk nooit als voordeel ervaren. Een soort luxe waar je weinig aan hebt en meestal beperkt tot slechts enkele graden maximaal verschil. Gezien de subjectiviteit in temperatuurbeleving niet heel significant. De luchtstroom wat meer een bepaalde kant op richten heeft meer effect.

Ik denk dat ik grofweg 90% van de km alleen met mijzelf in de auto zit. Driver only is dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multikoe
  • Laatst online: 18-09 19:45
eltron schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:49:
[...]

Uiteraard, maar het klopt dus niet dat je maar één temperatuur kunt instellen die geldt voor de gehele auto.
Maar dat werd dan ook niet gesteld, er werd gesteld dat je geen gescheiden temperatuurregeling hebt. En die is er niet. Driver-only houdt in dat je een klein gedeelte van het interieur regelt, de rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:12
Ik ben in de markt om een e-niro te kopen, danwel te private leasen.

Ik zit te denken aan de dynamicplusline, maar misschien valt er wel zonder stoel en stuurverwarming te leven. Ook al is dat wel heel fijn natuurlijk. Iemand nog andere nadelen als je de dynamic pakt ipv de plus?

Ik zag dat er bij Kia nog de ev-bonus is van 4000 euro bij aankoop. En er is natuurlijk de aankoopsubsidie van de overheid. De dealer is bezig met uitzoeken of deze twee gecombineerd kunnen worden. Wel liet hij alvast weten dat de e-niro volgend jaar 250 euro duurder wordt. Niet heel veel maar toch.

Als die kortingen niet werken dan waarschijnlijk private lease. Eens kijken of er nog mooie black friday/eindejaarsdeals aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

yeehaw schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:25:

Ik zit te denken aan de dynamicplusline, maar misschien valt er wel zonder stoel en stuurverwarming te leven. Ook al is dat wel heel fijn natuurlijk. Iemand nog andere nadelen als je de dynamic pakt ipv de plus?

Ik zag dat er bij Kia nog de ev-bonus is van 4000 euro bij aankoop. En er is natuurlijk de aankoopsubsidie van de overheid. De dealer is bezig met uitzoeken of deze twee gecombineerd kunnen worden. Wel liet hij alvast weten dat de e-niro volgend jaar 250 euro duurder wordt. Niet heel veel maar toch.

Als die kortingen niet werken dan waarschijnlijk private lease. Eens kijken of er nog mooie black friday/eindejaarsdeals aankomen.
Destijds de dynamic gekozen en niet de dynamic plus. Volgens mij heeft de dynamic plus, zonnedak, led koplampen, parkeersensoren voor extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Laatst online: 17:32

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

yeehaw schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:25:

Is de Edition dan niet wat voor jou? Naar mijn weten een iets goedkopere optie met nog wel stoel / stuurverwarming etc.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
aankoopsubsidie zul je waarschijnlijk heel snel moeten zijn, en kopen of private lease maakt niet uit. In alle twee de gevallen kun je er aanspraak op maken. Maar dit jaar is op, volgend jaar als het net gaat als dit jaar heb je maximaal een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:12
Yariva schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:44:
[...]

Is de Edition dan niet wat voor jou? Naar mijn weten een iets goedkopere optie met nog wel stoel / stuurverwarming etc.
Ja, dat zou voor mij de perfecte uitvoering zijn, echter is die volgens mij niet meer te krijgen. Ik zie hem niet meer op de Kia site en ook bij private lease lijkt hij op de meeste plekken weg.
gjcvro schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:46:
aankoopsubsidie zul je waarschijnlijk heel snel moeten zijn, en kopen of private lease maakt niet uit. In alle twee de gevallen kun je er aanspraak op maken. Maar dit jaar is op, volgend jaar als het net gaat als dit jaar heb je maximaal een week.
Ik heb de hoop dat het meevalt. Er is in 2022 71 miljoen euro subsidiebudget beschikbaar voor alleen de nieuwe auto's/private lease. Met een bedrag van 3350 per auto is er dan genoeg voor bijna 22.000 nieuwe auto's. Maarja we zullen zien hoe het loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis 1
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21:07
mister9 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:51:
Iets heel anders: mijn KIA Connect account werkt niet meer. Alles geprobeerd maar krijg na inloggen op de UVO app (en de kia connect app) alleen een wit scherm te zien. Op verschillende devices geprobeerd, maar klacht blijft. Lijkt dus aan mijn account te liggen.

Kan ik gewoon een nieuw account aanmaken op een ander mailadres en die invoeren in de KIA en klaar is kees?
Inderdaad is dat zo simpel. :) Dat heb ik zelf ook gedaan.
Pagina: 1 ... 166 ... 350 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.