Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:28
Ik vroeg me af wat de ‘sensor’ bobbel op het dashboard was, onderin vlakbij de voorruit. Zie ik nu dat daar groene lampjes/bars in zitten die aangeven hoever de auto met opladen is haha.. zodat je het van buitenaf kunt zien. Best groot ook.

Had de e-niro dat altijd al? Vast gevalletje RTFM haha

[ Voor 4% gewijzigd door Giant87 op 26-10-2021 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31

GVR

Giant87 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:38:
Ik vroeg me af wat de ‘sensor’ bobbel op het dashboard was, onderin vlakbij de voorruit. Zie ik nu dat daar groene lampjes/bars in zitten die aangeven hoever de auto met opladen is haha.. zodat je het van buitenaf kunt zien. Best groot ook.

Had de e-niro dat altijd al? Vast gevalletje RTFM haha
Jup, vanaf my19. Dacht toen ik de auto net had dat het een sensor was maar bij de eerste laadsessie werd het snel duidelijk ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:42
Suicyder schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:54:
[...]

Er staat beide dus moeten wij daar vanuit kunnen gaan toch? Let wel, dit is alleen handmatig updaten nog (dus inderdaad per USB stick, nog geen OTA (Over-The-Air) updates. Daar is nog geen nieuwe informatie over beschikbaar gekomen.
Werkt dit dan ook op de MY19? Of is dit alleen voor UVO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
multikoe schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 08:39:
[...]

Dat kan niet samen :)
De Executive uitvoering herkent borden, alle andere uitvoeringen niet. Die automatische snelheidsbeperking zit niet in de andere modellen, je kunt dus aannemen dat dat werkt via de camera.
Ik zou het ook niet graag via de kaarten zien gebeuren, dat is niet betrouwbaar genoeg.
Volgens mij heeft mijn MY20 Executive wel maximum snelheidsherkenning via de camera (de maximum snelheid aanduiding op basis van navigatiesysteem wordt 'afgedekt' met de door de camera herkende maximum snelheid) maar geen automatisch snelheidsbeperking. Ik zou dat geloof ik ook niet erg veilig vinden, de camera zit er wel eens naast.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 19:18
Vaevictis_ schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:29:
[...]

Heel eerlijk, geen idee, denk dat we daar achter gaan komen zodra de werkelijk app gelanceerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:41
Vaevictis_ schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:29:
[...]

Je kunt nu al via de Russische site (https://update.kia.com/RU/EN/navigationUpdate) de app downloaden en installeren. Ik heb daar ook de laatste versie voor mijn MY19 vandaan gehaald. Ik ga er vanuit dat dit straks voor NL hetzelfde gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:11

Arfman

Drome!

Henry65 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:37:
[...]

Je kunt nu al via de Russische site (https://update.kia.com/RU/EN/navigationUpdate) de app downloaden en installeren. Ik heb daar ook de laatste versie voor mijn MY19 vandaan gehaald. Ik ga er vanuit dat dit straks voor NL hetzelfde gaat werken
Even gedaan echter kun je in die app niet voor Europa kiezen (heb maar een ander land gedaan maar daar wordt de Niro blijkbaar niet geleverd). Even met developer console in de browser gespeeld en de URL van de updater install gevonden, echter lijkt dit een generieke setup te zijn. Ik vermoed dus dat ze serverside nog het e.e.a. vrij moeten geven.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 12:43
Arfman schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:52:
[...]

Even gedaan echter kun je in die app niet voor Europa kiezen (heb maar een ander land gedaan maar daar wordt de Niro blijkbaar niet geleverd). Even met developer console in de browser gespeeld en de URL van de updater install gevonden, echter lijkt dit een generieke setup te zijn. Ik vermoed dus dat ze serverside nog het e.e.a. vrij moeten geven.
Ik denk eerder dat ze een nieuwe versie van de update tool/installer op de site dienen te zetten. Dat is dus niet direct serverside.

Als je de tool wilt installeren dan staat er bij de installatie nog geen optie bij om een land in Europa te kiezen. Dit zijn dingen die in de installer staan en worden niet opgehaald van een server.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat is ook weer waar uiteraard. Even de USA geprobeerd en daar hebben ze wel een Niro, echter "maar" tot MY20. Is ook de Gen5W navigatie maar ik wacht gewoon wel even tot de officiele NL update tool uit is, geen zin in gedoe :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
In een groep waar ik in zit geven ze aan 8 November. Ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinguins
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 03-06 21:17
Mijn rode DynamicPlusLine 64KWh is onderweg op een schip en wordt 2e week van november in de haven gelost. Mijn dealer gaat ook de ‘niro’ en ‘eco’ badges achterop de auto eraf halen, heb ik gevraagd, ziet er wat strakker uit zonder. Nog even wachten dus. :)

e-Niro 64kWh DynamicPlusLine Rood december 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:27

f.h

Suicyder schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:23:
[Afbeelding]

Dit is voor ons natuurlijk heel leuk, iedereen zat hier op te wachten (en moet nog even langer wachten tot het er echt beschikbaar is :+ )!

De echte OTA is nog niet meer over bekend, maar zelf officieel de kaarten mogen updaten is al fijn.
De link naar de Nederlandse website (https://update.kia.com/EU/NL/navigationUpdate als ik me niet vergis) doet het inmiddels niet meer. Zonde want had de updater nog niet gedownload :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RSTOBUudBxVt1JpEetMs0WQ7ql4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xHT7lAOI7C9YyYeUJ7cGrEXM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
f.h schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 08:09:
[...]

De link naar de Nederlandse website (https://update.kia.com/EU/NL/navigationUpdate als ik me niet vergis) doet het inmiddels niet meer. Zonde want had de updater nog niet gedownload :+
[Afbeelding]
Er is niks zonde aan want je kon de updater nog niet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 18:16
Sowieso, is er een dringende reden om de laatste updates voor het infotainment systeem te installeren? We zijn wel tweakers hier, maar in dit geval zie ik de meerwaarde van zo snel mogelijk updates installeren helemaal niet. Kortom, ik begrijp de hype niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
upje schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:21:
Sowieso, is er een dringende reden om de laatste updates voor het infotainment systeem te installeren? We zijn wel tweakers hier, maar in dit geval zie ik de meerwaarde van zo snel mogelijk updates installeren helemaal niet. Kortom, ik begrijp de hype niet zo.
Voor mij vooral de nieuwste kaarten, de rest is mijn om het even (sensorfix zou wel fijn zijn daarbij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rokil
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Als het zou betekenen dat je voortaan weer op een normale manier adressen in kunt geven, vind ik het wel zeker meerwaarde hebben.

Als je je voorneemt dat je altijd alles laat mislukken en dat lukt, ben je dan een echte mislukkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
rokil schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:41:
Als het zou betekenen dat je voortaan weer op een normale manier adressen in kunt geven, vind ik het wel zeker meerwaarde hebben.
zo of niet....

Zou ook prettig zijn als ze zoiets inbouwen wat Tesla heeft om de kilometers tot volgende laadpaal af te laten hangen van het huidige verbruik ipv GOM....

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:24
Gisteren een kleine beurt gehad bij 77k km. Geen bijzonderheden, wat vloeistoffen en interieurfilter vervangen. De app op de telefoon geeft nu wel weer ineens ongevraagde pushberichten over niet afgesloten deuren, gestarte laadsessies....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
joepie de p schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:47:
Gisteren een kleine beurt gehad bij 77k km. Geen bijzonderheden, wat vloeistoffen en interieurfilter vervangen. De app op de telefoon geeft nu wel weer ineens ongevraagde pushberichten over niet afgesloten deuren, gestarte laadsessies....
Ook net een kleine gedaan. Bij mij niets. Staat er in je app wel nog "upgrade abonnement" ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
driel24 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:32:
[...]

Ook net een kleine gedaan. Bij mij niets. Staat er in je app wel nog "upgrade abonnement" ?
Nee, zie ik niet. Ik zie verder geen andere of nieuwe dingen, behalve een Mijn Kia Testdag. De rittenhistorie kan ik ook (nog) niet zien. Lijkt erop dat alleen de pushnotificaties in de app zijn aangepast. Die heb ik maar weer uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:28
rokil schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:41:
Voor mij werkt de spraakbediening wel zo goed dat ik nooit meer iets hoef typen. Werkt dat voor jou niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:27

f.h

Letterlijk 0 (dringende) reden, want ik gebruik Carplay. Ik vind alleen (zelf) updaten leuk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik zou graag bij het gebruik van Android Auto een splitscreen willen hebben zoals CarPlay. Links het "telefoonscherm", rechts de batterijstatus/radio/whatever.

Ook spraakherkenning werkt nu echt bagger (de helft van de tijd "geen netwerkrespons"), hopelijk is dat ook beter in een nieuwere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinxedworld
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-06 11:28
Arfman schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:18:
[...]

Ik zou graag bij het gebruik van Android Auto een splitscreen willen hebben zoals CarPlay. Links het "telefoonscherm", rechts de batterijstatus/radio/whatever.
Dat werkt in mijn MY20 gewoon, met de laatste door de dealer geinstalleerde update (maand of twee geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

Arfman schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:18:
[...]

Ook spraakherkenning werkt nu echt bagger (de helft van de tijd "geen netwerkrespons"), hopelijk is dat ook beter in een nieuwere versie.
Interessant! Die "geen netwerkrespons" heb ik ook. Denk alleen dat dat los staat van de spraakherkenning, hij kan gewoon geen verbinding maken met het internet. Bloedirritant overigens. Zou het wat met de antennes te maken hebben? Mijn DAB+ ontvangst valt namelijk ook regelmatig weg op bepaalde locaties.

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:24

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

jinxedworld schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:22:
[...]

Dat werkt in mijn MY20 gewoon, met de laatste door de dealer geinstalleerde update (maand of twee geleden).
Bij mij staat er nu een groot logo van Android Auto met de telefoon naam, verder niks.

Mijn laatste update is al weer wat ouder dus misschien dat ik ook maar is voor een update moet gaan.

Het zou helemaal tof zijn als ze gewoon het hele scherm zouden gebruiken en android auto dan de splitscreen mogelijkheid krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinxedworld
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-06 11:28
Koen Hendriks schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:52:
[...]

Bij mij staat er nu een groot logo van Android Auto met de telefoon naam, verder niks.

Mijn laatste update is al weer wat ouder dus misschien dat ik ook maar is voor een update moet gaan.

Het zou helemaal tof zijn als ze gewoon het hele scherm zouden gebruiken en android auto dan de splitscreen mogelijkheid krijgt...
Eens! Fullscreen zou mooi zijn. Maar de splitscreen functie overlapt nu met het grote "Android Auto logo".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 17:17
f.h schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:54:
[...]

Letterlijk 0 (dringende) reden, want ik gebruik Carplay. Ik vind alleen (zelf) updaten leuk :+
hoop dat de update het echo probleem oplost:

Carplay - iOS15 Echo tijdens bellen (iPhone 13 Pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas81
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:14
[...]

Er zit een pijltje naast dat logo zodat je dat deel van het scherm kunt gebruiken voor andere info (batterij, radio, weer etc).
Of had je dat al gezien.
Full screen andoid zou inderdaad fijne fix zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Bas81 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:52:
[...]

Er zit een pijltje naast dat logo zodat je dat deel van het scherm kunt gebruiken voor andere info (batterij, radio, weer etc).
Of had je dat al gezien.
Full screen andoid zou inderdaad fijne fix zijn.
Volgens mij mis ik dit pijltje in ijn software. Maar zal er is naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
@Bitaktus19 Als je een niet al te ingewikkeld adres moet zeggen lukt het wel, maar ik vind het niet prettig.
Bij het bestellen heb ik proefgereden in een e-Niro met de mogelijkheid om de adresgegevens op een normale manier in te voeren, net als het scherm in te delen was in 3 gedeelten. Bij mijn auto is bij aflevering in juni de laatste update geïnstalleerd. Al in de showroom heb ik hierover geklaagd, omdat ik niet eens mijn huisadres normaal kon instellen. Ook de verkoper kwam hier niet uit, wist er niets van en vond het ook onlogisch, dus nog voordat ik een meter had gereden meteen al een klacht ingediend.
Later heb ik zelf ook nog een klacht ingediend bij Kia over het invoeren van een adres en die zeiden me dat ze in Korea het inspreken veel meer gebruiken dan hier in europa. Als er genoeg klachten over zouden komen, konden ze het melden bij Kia, dus ik hoop dat er meer mensen hierover hebben geklaagd.

Als je je voorneemt dat je altijd alles laat mislukken en dat lukt, ben je dan een echte mislukkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10:13
Bitaktus19 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:36:
[...]
Voor mij werkt de spraakbediening wel zo goed dat ik nooit meer iets hoef typen. Werkt dat voor jou niet?
voor ons werkt de spraakbediening van geen kanten.
Blijkbaar onduidelijke stemmen als ik het op onszelf betrek, maar betreft zowel de dames als de heren in ons gezin.
We hebben bij tijden wel een hoop lol om de idiote suggesties waar het systeem mee komt en die in de verste verte niet lijken op het adres waar we heen willen.
Dus mooi dat het voor jou werkt maar ik vind het verschil wel extreem.
of staat bij ons iets in de instellingen iets niet goed en verstaat het systeem (bijvoorbeeld) koreaans terwijl wij NL spreken?

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
rokil schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:32:
@Bitaktus19 Als je een niet al te ingewikkeld adres moet zeggen lukt het wel, maar ik vind het niet prettig.
Bij het bestellen heb ik proefgereden in een e-Niro met de mogelijkheid om de adresgegevens op een normale manier in te voeren, net als het scherm in te delen was in 3 gedeelten. Bij mijn auto is bij aflevering in juni de laatste update geïnstalleerd. Al in de showroom heb ik hierover geklaagd, omdat ik niet eens mijn huisadres normaal kon instellen. Ook de verkoper kwam hier niet uit, wist er niets van en vond het ook onlogisch, dus nog voordat ik een meter had gereden meteen al een klacht ingediend.
Later heb ik zelf ook nog een klacht ingediend bij Kia over het invoeren van een adres en die zeiden me dat ze in Korea het inspreken veel meer gebruiken dan hier in europa. Als er genoeg klachten over zouden komen, konden ze het melden bij Kia, dus ik hoop dat er meer mensen hierover hebben geklaagd.
zet mij er maar bij op het klachtenlijstje. Voor mij dus idd de indruk dat het systeem vooral Koreaans (misschien) verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 09:33
[...]

Blijkbaar is die full-screen aanpassing letterlijk 1 regel code, die al bijna een jaar beschikbaar is voor Android Auto... :X

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

[...]

Ik heb mijn auto net 2 weken, ging er van uit dat de nieuwste software erop zou staan, maarja ... Ik heb inderdaad ook links Google Maps/whatever en rechts het Android Auto logo, kan er verder niks mee.

EDIT: https://github.com/fuatakgun/kia_uvo
Hoe installeer ik dit in HA? Er staat dat het via HACS kan, maar als ik daar zoek op Kia of UVO vind ik niks ..

[ Voor 10% gewijzigd door Arfman op 28-10-2021 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:12
Mijn UVO app krijgt vaak geen verbinding met de auto en de navigatie kan 75% van de tijd geen route ophalen.

Hebben jullie dit ook of heb ik een rot exemplaar?

[ Voor 3% gewijzigd door WillemJanJansen op 28-10-2021 18:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

WillemJanJansen schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:18:
Mijn UVO app krijgt vaak geen verbinding met de auto en de navigatie kan 75% van de tijd geen route ophalen.

Misschien gaat het met de KIA connect app beter?

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel

En je woont mogelijk in het buitengebied waar de auto slecht/geen bereik heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
DonJuape schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 19:01:
[...]

Misschien gaat het met de KIA connect app beter?
Goeie tip. Deze app doet precies hetzelfde maar lijkt wat vlotter te reageren. Apart!
DutchKel schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:00:
[...]

En je woont mogelijk in het buitengebied waar de auto slecht/geen bereik heeft.
Ik woon in een gebied met prima bereik. Dat ding doet het totaal willekeurig niet. Voor mijn werk rij ik ook weleens in Den Haag rond. Ik kan me voorstellen dat het 4G netwerk hier nog beter is maar ook hier werkt het vaak niet. Maar even de dealer contacten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
WillemJanJansen schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:07:
Ik woon in een gebied met prima bereik. Dat ding doet het totaal willekeurig niet. Voor mijn werk rij ik ook weleens in Den Haag rond. Ik kan me voorstellen dat het 4G netwerk hier nog beter is maar ook hier werkt het vaak niet. Maar even de dealer contacten.
Ik kom ook af en toe in Den Haag (vandaag was ik er ook) en moet dan bij het station in de buurt zijn. Daar duurt het ook telkens lang voordat de navigatie klaar is en vaak krijg ik daar ook de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de servers en dat ik op de offline navigatie rij. Zodra ik op de A12 zit werkt de online navigatie weer. Ik denk dat daar te veel hoge gebouwen zijn, ik heb nog nergens anders problemen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multikoe
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:14

Misschien wist je het al, maar voor de volledigheid: tussen de app en de auto zit een cloud-service. De problemen die je beschrijft hebben betrekking op de verbinding van de auto zelf.
Ik heb daar eigenlijk vrijwel nooit last van, alleen de locatie waar mijn vrouw de auto parkeert als ze aan het werk is: dat is in bosrijk gebied en dan snap ik dan het signaal niet zo heel best is.
Verder eigenlijk geen problemen, en ik woon ook in het buitengebied, met in het algemeen niet heel best best gsm bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
DutchKel schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:13:
[...]

Ik kom ook af en toe in Den Haag (vandaag was ik er ook) en moet dan bij het station in de buurt zijn. Daar duurt het ook telkens lang voordat de navigatie klaar is en vaak krijg ik daar ook de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de servers en dat ik op de offline navigatie rij. Zodra ik op de A12 zit werkt de online navigatie weer. Ik denk dat daar te veel hoge gebouwen zijn, ik heb nog nergens anders problemen gehad.
Dicht bij het station. Dat is bij mij ook. Wellicht dan toch slechte ontvangst.
multikoe schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:07:
[...]

Misschien wist je het al, maar voor de volledigheid: tussen de app en de auto zit een cloud-service. De problemen die je beschrijft hebben betrekking op de verbinding van de auto zelf.
Ik heb daar eigenlijk vrijwel nooit last van, alleen de locatie waar mijn vrouw de auto parkeert als ze aan het werk is: dat is in bosrijk gebied en dan snap ik dan het signaal niet zo heel best is.
Verder eigenlijk geen problemen, en ik woon ook in het buitengebied, met in het algemeen niet heel best best gsm bereik.
Dit is me zeker bekend. Het zou dan kunnen dat de dienst plat ligt of dat de verbinding niet zo goed is. Kennelijk is de verbinding niet zo goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multikoe
WillemJanJansen schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:48:
Dit is me zeker bekend. Het zou dan kunnen dat de dienst plat ligt of dat de verbinding niet zo goed is. Kennelijk is de verbinding niet zo goed.
Ik weet niet waar de antenne zich bevindt voor de sim-kaart. Ik mag hopen dat die aan de buitenkant van de auto zit, anders is de ontvangst meteen al niet zo best. Ik heb de auto net twee maanden en ik kijk dus veel in de UVO app en update de info ook vaak (gewoon, omdat het kan :) ) In al die tijd heb ik nog nooit problemen ondervonden, op die ene plek na, in de bosrijke omgeving waar mijn vrouw werkt.
Wij wonen op het platteland en hebben met onze mobiele telefoons geen best bereik (we moeten soms naar buiten voor een goed signaal), maar ook hier nooit problemen met de auto.
Als jij die wel hebt, dan zou je bijna denken dat er iets niet echt lekker is met de installatie in je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Het zou inderdaad beter moeten werken. Ik kijk even aan hoe het met de KIA connect app gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Laatst online: 13:18

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Phusebox schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:05:
[...]

Blijkbaar is die full-screen aanpassing letterlijk 1 regel code, die al bijna een jaar beschikbaar is voor Android Auto... :X
Huh waar komt deze informatie dan vandaan? Uit een developers kit ofzo?

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 09:33
Yariva schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:00:
[...]

Huh waar komt deze informatie dan vandaan? Uit een developers kit ofzo?
Andere merken kunnen het wel:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mvmEt2a.png

Heeft met de resolutie te maken die KIA er in zet waardoor Android Auto beperkt wordt. KIA hoeft alleen maar de volledige resolutie vrij te geven door die er in te zetten voor Android Auto en het werkt. Maar dat doen ze dus om een of andere reden niet. Al jaren niet... dus heb er een hard hoofd in.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plmagis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:33
Even checken of ik OCD heb: als jullie de cruise control instellen in de e-Niro, is dat aan de snelheid die jullie dan rijden (bvb 107 km/u) of doen jullie met de + en - knopjes de moeite om af te ronden naar een afgerond tiental (110km/u)

😀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:12
plmagis schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 18:49:
Even checken of ik OCD heb: als jullie de cruise control instellen in de e-Niro, is dat aan de snelheid die jullie dan rijden (bvb 107 km/u) of doen jullie met de + en - knopjes de moeite om af te ronden naar een afgerond tiental (110km/u)

😀
Weinig moeite als je de plus/min knopjes lang ingedrukt houdt, dan gaat het per tiental :)
Ik doe altijd de cruise control instellen op basis van de GPS snelheid, dus zit niet vaak op een tiental maar iets erboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cville
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-09 12:43

😀
Meestal maar niet altijd, het laatste.

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qknish
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:49
Hetisookwat schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:36:
Top. 12v accu leeg, heb de deur niet goed dichtgedaan voordat ik een paar daagjes wegging..
Kan ik de e-niro gewoon overstarten met mijn 2e auto?
Stond vandaag stil in mijn 1 dag oude e-niro. Uiteindelijk de wegenwacht moeten bellen. Die kreeg m niet zomaar gestart met startkabels.
Hij heeft de 12v accu even los moeten maken en na een minuut weer vastgemaakt. Daarna deed ie t weer.

De monteur denkt dat de accu nog niet de kans had om bij te laden aangezien er nog geen lange ritten mee gereden waren. Ze starten m vaak op de werkplaats, vervolgens ben ik er alleen mee naar huis gereden (3km) en heb ik nog wat zitten spelen met de instellingen gisteren in de auto zonder hem te starten.

Tip om hem bij ontvangst toch wat kilometers te maken (en niet te lang spelen met apple carplay ed. zonder de auto te starten).

Hopelijk zal die het morgen nog doen, anders ligt het toch ergens anders aan waardoor de 12v wordt ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
qknish schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 00:56:
[...]

Stond vandaag stil in mijn 1 dag oude e-niro. Uiteindelijk de wegenwacht moeten bellen. Die kreeg m niet zomaar gestart met startkabels.
Hij heeft de 12v accu even los moeten maken en na een minuut weer vastgemaakt. Daarna deed ie t weer.

De monteur denkt dat de accu nog niet de kans had om bij te laden aangezien er nog geen lange ritten mee gereden waren. Ze starten m vaak op de werkplaats, vervolgens ben ik er alleen mee naar huis gereden (3km) en heb ik nog wat zitten spelen met de instellingen gisteren in de auto zonder hem te starten.

Tip om hem bij ontvangst toch wat kilometers te maken (en niet te lang spelen met apple carplay ed. zonder de auto te starten).

Hopelijk zal die het morgen nog doen, anders ligt het toch ergens anders aan waardoor de 12v wordt ontladen.
De tip is om als je wat instellingen uitvoert om hem inderdaad te starten. Dit kost bijna geen stroom en de 12V accu laad dan ook op als ik me niet vergis.

Het is niet dat je dan last hebt van het geluid van een draaiende motor.

Overigens is er ook een instelling dat de 12V accu regelmatig wordt bijgeladen als de auto uit staat. Die kun je ook nog aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Ik gebruik nu KIA connect ipv UVO 2021. Hiermee krijg ik wel verbinding en niet de network error.
Echter nu krijg ik geen "laden voltooid" push melding meer. Iemand een idee hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-08 22:08
Ik weet bijna zeker dat ik in de UVO app de kilometerstand van mijn e-Niro kon vinden toen deze een goede maand geleden voor z'n eerste beurt moest (15.000 km). Nu moest ik voor het aanvragen van bandenwissel weer de kilometerstand hebben, maar kon ik het niet meer vinden. Heb ik het gedroomd?

Bizar detail overigens mbt de onderhoudsbeurt: wij leasen via J&T autolease, die tegenwoordig van Van Mossel is. Onderhoud kan hier in de Rotterdamse regio, bij bijvoorbeeld een Mercedes- of Renaultgarage van Van Mossel. Het updaten van het entertainment-/navigatiesysteem kunnen ze echter niet zomaar. Eigenlijk moest ik daarvoor naar Kia Van Mossel Amersfoort rijden... Ook toen ik de auto kreeg werd er gevraagd of ik naar Amersfoort kon komen (uiteindelijk bleek dat anders te kunnen). Ik kijk nog wel of ik zelf het systeem nog een update geef. Geen zin om iets onklaar te maken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
Frij5fd schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 08:46:
Ik weet bijna zeker dat ik in de UVO app de kilometerstand van mijn e-Niro kon vinden toen deze een goede maand geleden voor z'n eerste beurt moest (15.000 km). Nu moest ik voor het aanvragen van bandenwissel weer de kilometerstand hebben, maar kon ik het niet meer vinden. Heb ik het gedroomd?

Bizar detail overigens mbt de onderhoudsbeurt: wij leasen via J&T autolease, die tegenwoordig van Van Mossel is. Onderhoud kan hier in de Rotterdamse regio, bij bijvoorbeeld een Mercedes- of Renaultgarage van Van Mossel. Het updaten van het entertainment-/navigatiesysteem kunnen ze echter niet zomaar. Eigenlijk moest ik daarvoor naar Kia Van Mossel Amersfoort rijden... Ook toen ik de auto kreeg werd er gevraagd of ik naar Amersfoort kon komen (uiteindelijk bleek dat anders te kunnen). Ik kijk nog wel of ik zelf het systeem nog een update geef. Geen zin om iets onklaar te maken
Km stand staat nog in de Kia Connect app: tab Status -> Voertuigmanagement - Voertuigrapport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qknish
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:49
DutchKel schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 06:05:
[...]

Overigens is er ook een instelling dat de 12V accu regelmatig wordt bijgeladen als de auto uit staat. Die kun je ook nog aanzetten.
Hoe kun je die aanzetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joepie de p

😀
Ik merk dat ik na 2 jaar in NL steeds minder vaak de Adaptive CC gebruik. Veel van mijn km zijn in het westen van het land en ik stoor me steeds vaker aan het automatische inhouden van de auto op plekken waar je met eigen inschatting nog niet zou gaan inhouden. Dat inhouden is niet geleidelijk of proportioneel; het start vrij abrupt en dat vind ik een onprettig gevoel.

Op echt lange ritten is het wel prettig, zolang je geen grote snelheidsverschillen hebt met voorgangers. En in de file natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:00

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

@joepie de p Dat inhouden gaat idd vrij abrupt. Ik reed gister een lang traject in een ID3 en die doet dat veel geleidelijker. Maar ook die houdt op de kleinste stand soms veel meer afstand dan ik zou willen.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
My bad, die functie staat standaard aan en kun je dus niet aan of uit zetten. Het was nog vroeg toen ik dat intikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grlk
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10-09 23:12
Over de adaptieve CC: de gevoeligheid kan ingesteld worden. Ik heb dat nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multikoe
joepie de p schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:53:
[...]

Ik merk dat ik na 2 jaar in NL steeds minder vaak de Adaptive CC gebruik. Veel van mijn km zijn in het westen van het land en ik stoor me steeds vaker aan het automatische inhouden van de auto op plekken waar je met eigen inschatting nog niet zou gaan inhouden. Dat inhouden is niet geleidelijk of proportioneel; het start vrij abrupt en dat vind ik een onprettig gevoel.

Op echt lange ritten is het wel prettig, zolang je geen grote snelheidsverschillen hebt met voorgangers. En in de file natuurlijk.
Ik ben het daar wel mee eens. Op de snelweg werkt het alleen goed als je in je baan blijft. Als je wisselt van baan omdat er bijvoorbeeld een langzamere auto voor je rijdt, dan verloopt dat proces helemaal niet soepel. Adaptive cruise control werkt uitstekend op alle andere wegen, waarbij je niet van baan hoeft te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSa
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-07 06:20
Kwam dit op een Duitse Kona FB pagina tegen. Er wordt over een gerucht gesproken, dat de ingebouwde camera mogelijk bruikbaar wordt als dashcam. Iemand die hier toevallig ook al wat van gehoord of gelezen heeft? Ben benieuwd of zoiets ook voor de E-Niro mogelijk is. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sgoehs76OOnxu_0R14dPN9IdJhA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NPnK2QncAhGgn6i0uqLap0UP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DgtFJ_gatp8WZX4mflLgnMEErhk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V71sy5OvASi3xW3VhXN1rA8N.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schepseltje
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:37
Wanneer ik in de buurt van de auto loop (en dus niet ontgrendel) klappen de spiegels automatisch open. Ik heb in de instellingen in het dashboard en in het infotainment systeem al gezocht maar ik kan niet vinden hoe ik dit uit schakel. Waarschijnlijk kijk ik er overheen.

Iemand een idee waar ik deze instelling precies kan wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Schepseltje schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:40:
Wanneer ik in de buurt van de auto loop (en dus niet ontgrendel) klappen de spiegels automatisch open. Ik heb in de instellingen in het dashboard en in het infotainment systeem al gezocht maar ik kan niet vinden hoe ik dit uit schakel. Waarschijnlijk kijk ik er overheen.

Iemand een idee waar ik deze instelling precies kan wijzigen?
In mijn e-Niro zitten er fysieke knoppen in de bestuurders deur hiervoor. Als je die in het 'midden' hebt staan klappen ze automatisch in / uit, als je hem naar links zet forceer je inklappen en naar rechts forceer je uitgeklapt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schepseltje
Koen Hendriks schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:42:
[...]

In mijn e-Niro zitten er fysieke knoppen in de bestuurders deur hiervoor. Als je die in het 'midden' hebt staan klappen ze automatisch in / uit, als je hem naar links zet forceer je inklappen en naar rechts forceer je uitgeklapt. :)
Die heb ik inderdaad gezien maar die zijn voor het gedrag bij ontgrendelen en vergrendelen.

Ik bedoel dus dat de auto de sleutel in de omgeving detecteert en de spiegels openklapt (terwijl de auto gewoon op slot is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
er is ergens een menu met "welkom" opties als ik het goed heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Schepseltje schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:58:
[...]

Die heb ik inderdaad gezien maar die zijn voor het gedrag bij ontgrendelen en vergrendelen.

Ik bedoel dus dat de auto de sleutel in de omgeving detecteert en de spiegels openklapt (terwijl de auto gewoon op slot is)
In het menu achter je stuur onder "Handig". Iets met "Welkom/Spiegels". Ik heb het ook uit gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multikoe
Schepseltje schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:58:
[...]

Die knop werkt ook. Hij heeft drie standen. De middelste stand is "Auto", de linker stand is "Uitgeklapt" en de rechter stand is "Ingeklapt". In de "Auto" stand is waarschijnlijk de optie in het menu actief, waarbij je verwelkomd wordt als je in de buurt bent.
Dus als je het snel wil uitschakelen: knop naar links.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

KevinSa schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:19:
Kwam dit op een Duitse Kona FB pagina tegen. Er wordt over een gerucht gesproken, dat de ingebouwde camera mogelijk bruikbaar wordt als dashcam. Iemand die hier toevallig ook al wat van gehoord of gelezen heeft? Ben benieuwd of zoiets ook voor de E-Niro mogelijk is. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat zou zeer welkom zijn, maar ik reken nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schepseltje
multikoe schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 17:13:
[...]

Die knop werkt ook. Hij heeft drie standen. De middelste stand is "Auto", de linker stand is "Uitgeklapt" en de rechter stand is "Ingeklapt". In de "Auto" stand is waarschijnlijk de optie in het menu actief, waarbij je verwelkomd wordt als je in de buurt bent.
Dus als je het snel wil uitschakelen: knop naar links.
Ik vind het juist heel fijn dat ze inklappen zodra ik de auto vergrendel. Het is alleen bloed irritant dat ze telkens open klappen wanneer ik in de garage moet zijn en dus alleen voorbij de auto loop. :P

Gelukkig inmiddels de instelling gevonden. Thanks @DonJuape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Even goed je handleiding doorlezen.
De functie zit er wel degelijk op, ondanks dat @DutchKel zegt van niet. 8)

Edit:
De functie zit er wel degelijk op en kan aan en uit gezet worden, ondanks dat @DutchKel zegt van niet. 8)

[ Voor 19% gewijzigd door Hippe Lip op 31-10-2021 12:58 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Hippe Lip schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 23:00:
[...]

Even goed je handleiding doorlezen.
De functie zit er wel degelijk op, ondanks dat @DutchKel zegt van niet. 8)
Ik schreef niet dat die functie niet erop zit. Ik schreef dat je die functie niet uit kunt zetten en dat die standaard aan staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

DutchKel schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 23:03:
[...]

Ik schreef niet dat die functie niet erop zit. Ik schreef dat je die functie niet uit kunt zetten en dat die standaard aan staat.
Nu was ik onduidelijk. De functie zit erop en kun je, in tegenstelling tot wat @DutchKel zei, wél ergens in een van de menu’s aan en uit zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Hippe Lip op 30-10-2021 23:46 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KevinSa
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-07 06:20
Eerste Superchargers worden vandaag vrijgegeven voor niet-Tesla’s.

https://www.tesla.com/nl_...eMtTuJuCqyStD_OH0SPRtIUy8

Welke Supercharger-locaties zijn opengesteld voor Niet-Tesla's?
In Nederland woonachtige Niet-Tesla-eigenaren kunnen momenteel bij 10 over het gehele land verspreide Supercharger-locaties terecht:

Sassenheim
Apeldoorn Oost
Meerkerk
Hengelo
Tilburg
Duiven
Breukelen
Naarden
Eemnes
Zwolle

[ Voor 42% gewijzigd door KevinSa op 01-11-2021 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:12
Ben benieuwd naar de ervaringen met de e-Niro bij een Tesla SuperCharger.
Zelf nooit nodig gehad, staan volop snelladers overal tegenwoordig. Misschien dat het in Frankrijk of Oost-Europa nog eens uitkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Suicyder
Krijg bijna de neiging zometeen even langs v/d Valk te rijden in Zwolle, alleen heb ik net mijn auto al tot 80% vol geladen :+

Maar ben benieuwd naar de ervaringen.

Extra info:
Zwolle = nu € 0.59 kWh en met lidmaatschap voor € 0,25 per kWh
Apeldoorn Oost = nu € 0,57 kWh en met lidmaatschap voor € 0,24 per kWh
Je kan een lidmaatschap afnemen á € 12,99 per maand.

Let op: Idle time = € 1,- per minuut!

[ Voor 25% gewijzigd door Suicyder op 01-11-2021 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Suicyder schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:13:
Krijg bijna de neiging zometeen even langs v/d Valk te rijden in Zwolle, alleen heb ik net mijn auto al tot 80% vol geladen :+
Idem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-09 21:53

Idle tijd is volgens de Tesla tijd alleen van toepassing bij 50% vol station en dan 50 cent. Bij 100% 1 euro.
59 cent is best prijzig, maar het zijn wel allemaal praktische locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Steeck03 schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:54:
[...]

Idle tijd is volgens de Tesla tijd alleen van toepassing bij 50% vol station en dan 50 cent. Bij 100% 1 euro.
59 cent is best prijzig, maar het zijn wel allemaal praktische locaties.
59ct zonder abonnement is voor een snellader toch best ok. Fastned is ook 59ct, Ionity zelfs 79

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-09 21:53
cypher21 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:59:
[...]

59ct zonder abonnement is voor een snellader toch best ok. Fastned is ook 59ct, Ionity zelfs 79
Ik vergelijk met shell en die is voor mij, met de New Motion kaart, in ieder geval (veel) goedkoper. Ionity is veel duurder en Fastnet zit inderdaad op 59 cent. Tesla varieert per locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023

Extra info:
Zwolle = nu € 0.59 kWh en met lidmaatschap voor € 0,25 per kWh
Apeldoorn Oost = nu € 0,57 kWh en met lidmaatschap voor € 0,24 per kWh
Je kan een lidmaatschap afnemen á € 12,99 per maand.

KiaCharge is per maand goedkoper en heeft dezelfde kWh prijzen.
Dus het is vooral prettig dat er nog meer laadpunten zijn bijgekomen.
Voor de prijs maakt het dus niet uit en dan lijkt me een kiacharge abbo mij interessanter omdat die per saldo veel meer laadpunten heeft nl buiten Tesla dus gewoon “de rest”
En oh ja…geen “laadkleefboete”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinguins
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 03-06 21:17
Sommige AC laadpunten hebben ook een deel betalen per minuut, om ervoor te zorgen dat je de plek vrij maakt voor een ander als je klaar bent. Met een KiaCharge abonnement betaal je dan alleen 25 cent per kWh en geen tarief voor per minuut meer? Heeft iemand hier dat daadwerkelijk geconstateerd?

e-Niro 64kWh DynamicPlusLine Rood december 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
MatMich schreef op woensdag 3 november 2021 @ 23:29:
[...]

KiaCharge is per maand goedkoper en heeft dezelfde kWh prijzen.
Dus het is vooral prettig dat er nog meer laadpunten zijn bijgekomen.
Voor de prijs maakt het dus niet uit en dan lijkt me een kiacharge abbo mij interessanter omdat die per saldo veel meer laadpunten heeft nl buiten Tesla dus gewoon “de rest”
En oh ja…geen “laadkleefboete”
Kia Charge is voor de AC punten, Tesla SuC is puur snelladen. Dus mochten ze het wereldwijd vrij gaan geven vooral leuk wanneer men op reis gaat. Het is zeker geen vervanging van 'normaal' AC/thuis laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Daarnaast lijkt het abonnement voor Tesla maandelijks opzegbaar en die van Kia zit je een jaar aan vast. Dus die van Tesla lijkt erg interessant voor vakantieperiodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
The__Virus schreef op donderdag 4 november 2021 @ 07:49:
Daarnaast lijkt het abonnement voor Tesla maandelijks opzegbaar en die van Kia zit je een jaar aan vast. Dus die van Tesla lijkt erg interessant voor vakantieperiodes.
Per maand opzegbaar is voor vakanties inderdaad erg interessant.
Kia charge heeft ook een abbo prijs voor snelladen (ionity) maar ik weet niet of dat ook per maand is.
Zo niet, lijkt Tesla een mooie aanvulling op Kia charge (advandced)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
MatMich schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:39:
[...]

Per maand opzegbaar is voor vakanties inderdaad erg interessant.
Kia charge heeft ook een abbo prijs voor snelladen (ionity) maar ik weet niet of dat ook per maand is.
Zo niet, lijkt Tesla een mooie aanvulling op Kia charge (advandced)
Per jaar.... https://www.kia.com/nl/elektrisch/publiek-laden/
Als we nu eens allemaal KiaCharge aanschrijven... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Kia Charge is toch per maand? Er staat bij
Het contract is van onbepaalde duur en kan door beide partijen met een opzegtermijn van één maand vanaf het einde van de lopende maand worden opgezegd.

[ Voor 3% gewijzigd door Koen Hendriks op 04-11-2021 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiz_Kid
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-09 20:01
Koen Hendriks schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:34:

[...]
Het Power Abonnement, waarmee je goedkoop kan laden bij Ionity is een jaariljks abonnement.

Vast jaarlijks abonnement
Dankzij een vast jaarlijks abonnement van € 13 per maand geniet je van een sterk gereduceerd tarief van € 0,29 per kWh. Dit is een zeer aantrekkelijk laadtarief langs de Europese snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Koen Hendriks schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:34:

[...]
Wat jij bedoelt is Kia Charge Advanced.
Voor 9.99 per maand (maandelijks opzegbaar) krijg je korting:
AC: € 0,25 en DC snelladen: € 0,58

Speciaal voor AC laden heb ik al tijden Kia charge (voorheen Kia Charging via plugsurfing)

Het power abonnement is echt alleen voor Ionity. Kost dus per jaar nog eens 12x €13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Ah sorry! Het was me niet duidelijk dat het om het snel laad abonnement ging van Ionity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Even gecheckt bij de vd Valk. Laden ging prima maar helaas slechts met 23kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowter1976
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 13:19
DonJuape schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:28:
[...]

Even gecheckt bij de vd Valk. Laden ging prima maar helaas slechts met 23kW.
is de kabel lang genoeg om normaal te parkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

wowter1976 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:39:
[...]

is de kabel lang genoeg om normaal te parkeren?
Was even wennen. Poging 1, niet bezette charger rechtsvoor. Kabel te kort. Poging 2 charger linksvoor maar net de paal die defect was of uit stond. Poging 3 geslaagd na wachten tot er een paal vrij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowter1976
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 13:19
DonJuape schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:47:
[...]

Was even wennen. Poging 1, niet bezette charger rechtsvoor. Kabel te kort. Poging 2 charger linksvoor maar net de paal die defect was of uit stond. Poging 3 geslaagd na wachten tot er een paal vrij was.
jammer om te horen dat we maar 50% van de stalls kunnen gebruiken dan........ was het echt niet te doen? ook niet met een beetje scheef parkeren?

Hopen maar dat als alles open gaat, dat ze dan ook langere kabels gaan monteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-08 22:08
Suicyder schreef op donderdag 4 november 2021 @ 07:33:
[...]

Kia Charge is voor de AC punten, Tesla SuC is puur snelladen. Dus mochten ze het wereldwijd vrij gaan geven vooral leuk wanneer men op reis gaat. Het is zeker geen vervanging van 'normaal' AC/thuis laden.
En naast dat AC-laden goedkoper is (thuis helemaal natuurlijk) is het ook beter voor het batterijpakket. Wanneer mogelijk en voldoende tijd beschikbaar heeft AC-laden de voorkeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

wowter1976 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:54:
[...]

jammer om te horen dat we maar 50% van de stalls kunnen gebruiken dan........ was het echt niet te doen? ook niet met een beetje scheef parkeren?

Hopen maar dat als alles open gaat, dat ze dan ook langere kabels gaan monteren...
Dat was niet hoe ik het bedoelde. Er is een charger per parkeerplek en ze staan tussen de plekken en je kunt ze naar beide kanten gebruiken. Als de charger links op je plek in gebruik is door de auto links van je, kun je dus niet laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
DonJuape schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:53:
[...]
Dat was niet hoe ik het bedoelde. Er is een charger per parkeerplek en ze staan tussen de plekken en je kunt ze naar beide kanten gebruiken. Als de charger links op je plek in gebruik is door de auto links van je, kun je dus niet laden.
Of even afstemmen met betrokkene?
Als hij/zij nog lang moet of hij/zij dan iets zou kunnen opschuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 15:56

Timple

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:14:
[...]

Weinig moeite als je de plus/min knopjes lang ingedrukt houdt, dan gaat het per tiental :)
Ik doe altijd de cruise control instellen op basis van de GPS snelheid, dus zit niet vaak op een tiental maar iets erboven.
Maar voor de OCD-ers: bij de limiter gaat het dus per 5km/h...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multikoe
Weet iemand hoe de "Winter" stand werkt in een e-Niro? Ik las net dat die feitelijk in twee situaties de batterij opwarmt: tijdens normaal rijden en tijdens laden. Er zijn zelfs mensen die denken dat in die situaties twee verschillende trigger-temperaturen worden gehanteerd. Iemand die daar meer van weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

multikoe schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:27:
Weet iemand hoe de "Winter" stand werkt in een e-Niro? Ik las net dat die feitelijk in twee situaties de batterij opwarmt: tijdens normaal rijden en tijdens laden. Er zijn zelfs mensen die denken dat in die situaties twee verschillende trigger-temperaturen worden gehanteerd. Iemand die daar meer van weet?
Het wordt hier uitgelegd: YouTube: "Winter mode" in the Kona Electric. Restricted power mode 35KW (47bhp) ...oftewel niet zo nuttig in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelofhope
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 19:55
Arfman schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:56:
[...]

Ik heb mijn auto net 2 weken, ging er van uit dat de nieuwste software erop zou staan, maarja ... Ik heb inderdaad ook links Google Maps/whatever en rechts het Android Auto logo, kan er verder niks mee.

EDIT: https://github.com/fuatakgun/kia_uvo
Hoe installeer ik dit in HA? Er staat dat het via HACS kan, maar als ik daar zoek op Kia of UVO vind ik niks ..
Mocht je nog geen optie hebben gevonden.

Ik heb het momenteel met nodered (in HA) en bluelinky opgelost.
Pagina: 1 ... 162 ... 349 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.