@
cacofant ik heb hier zelf geen ervaring mee maar lees in dit topic iets over "cuppen" van de banden op de e-niro.
Zelf heb ik gisteren een proefrit gemaakt in een e-niro bij de lokale dealer. Gaf een goed gevoel, erg fijne auto. Stuurt verrassend direct en versneld ook best aardig!
Van binnen natuurlijk ontzettend ruim voor de passagiers, alleen de kofferbak is niet enorm. Fijne zit en de meeste knoppen zijn goed vindbaar. Heeft nog wel een beetje een ouderwetse overvloed aan interieur, mag van mij iets rustiger en simpeler.
Het rijden in de e-niro vond ik erg fijn waarbij er ook veel veiligheids opties geboden worden. De ACC werkt erg goed en ook tot stilstand. Helemaal mooi vind ik dat deze ook gelijk weer kan oppakken bij wegrijden van een stoplicht met een enkele input van gaspedaal of ACC knop.
Minder vind ik dat er geen echte one pedal driving functie wordt geboden, terwijl de nieuwe EV6 dat wel krijgt. Zou prima mogelijk moeten zijn maar een update is waarschijnlijk hopen tegen beter weten in. Ik heb dit (OPD) in de leaf eens gebruikt en beviel me goed!
Al met al een mooie, praktische auto. Nu nog eens kijken naar de beste financiering... (private lease, koop in Nederland met subsidie, import uit Duitsland)