• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17:06
multikoe schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 16:56:
[...]

Ik rii niet zoveel kilometers per dag dus ik hoef (voorlopig) niet aan een laadpaal. Maar wat ik er zo van lees is het verlies minder naarmate je sneller laadt. Iets van 15%.
Daar komt overeen met mijn eerste laadsessie. 37%-100%, dus 40,5 kW laden, werd 47 kWh. Wel bekennen dat ik op het einde de airco even aan gehad heb remote. Is 14-15% meer dus.

Maar eerste dagen zitten erop, auto bevalt mij bijzonder goed.
Rijdt stil en rustig, snel wanneer je wil. Audio is na wat afstelwerk ook prima.
instelmogelijkheden is wat zoeken, veelal dingen aan staan, heb knipperen na een tikje tegen pook van 3x naar 5x gezet bijvoorbeeld.
Ingebouwde navigatie prettig, AA voor Spotify ernaast.
Onder de favorietknop scherm uitschakelen gezet, lekker donker tijdens avondritten.
Dashbord in kunnen stellen van 1-20 standen qua verlichting, echt prettig.

Wat vind ik minder, euhm... Gemis frunk standaard, er is ruimte zat, had dat gewoon gedaan. Achterbak had de 2e laag dan ook niet nodig geweest.
Ander puntje toch gemis USB voor de achterbank en geen 12V in de kofferbak.

Al met al superwagen.

Wat ik wel merk is dat sommige mensen dan even moeten laten horen hoeveel kabaal hun auto kan maken (en draaikolk in tank).

• multikoe
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 15:47
Suicyder schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:46:
Ingebouwde navigatie prettig, AA voor Spotify ernaast.
Ik vind de ingebouwde navigatie juist niet zo fijn, misschien moet ik wennen. Ik vind de weergave wat onrustig en daardoor onduidelijk.
Onder de favorietknop scherm uitschakelen gezet, lekker donker tijdens avondritten.
Die is handig, ga ik ook meteen doen.
Wat vind ik minder, euhm... Gemis frunk standaard, er is ruimte zat, had dat gewoon gedaan. Achterbak had de 2e laag dan ook niet nodig geweest.
Ik mis de frunk niet, die heb ik nooit gehad. Ik kan nu twee boodschappenkratten en een kartonnen doos naast elkaar zetten, ik ben gelukkiger dan ik ooit geweest ben...
Ander puntje toch gemis USB voor de achterbank en geen 12V in de kofferbak.
Inderdaad. En ik had stiekum gehoopt op de 220V aansluiting bij de achterbank, maar die wordt kennelijk alleen in de duurste uitvoering geleverd. Was handig geweest voor een laptop of de stofzuiger :)
Al met al superwagen.
Eens, maar mijn oordeel is wel wat gekleurd. Dit is verreweg de duurste auto die we ooit hebben gereden, plus we hebben nog nooit een nieuwe auto gehad....
Wat ik wel merk is dat sommige mensen dan even moeten laten horen hoeveel kabaal hun auto kan maken (en draaikolk in tank).
De eerste keer dat ik een patserbakje bij het stoplicht het nakijken gaf was ook het moment dat ik dacht: "het is al dat geld nu al waard" ;)

• henkNL
  • Registratie: september 2019
  • Niet online
henkNL schreef op woensdag 4 september 2019 @ 19:51:
Vandaag de Kia opgehaald, @CyBeRSPiN in de TS mag ie op 'geleverd' komen te staan :)
Eerste ervaring is erg goed!

Nog nooit eerder met adaptive cruise control gereden, deze stond bij aflevering dus aan (kan ie ook uit?), en dat werkt erg prettig.
De stoelen zitten goed en ook goed verstelbaar, met lendesteun.
De wegligging/vering is ook goed voor een auto van 1700kg.
Het touchscreen werkt lekker soepel en snel, echter vind ik het display wat somber aandoen kwa kleuren, veel zwart/wit gebruik, dit in tegenstelling tot het teller gedeelte.

Ik heb de voorkeur om te navigeren met Google Maps, dus ook mijn telefoon met Android auto gekoppeld, en AA aan de voorkeur-toets (de * op het dashboard) toegewezen zodat ik vanuit elk menu hier direct naar toe kan. Dit werkt gewoon goed.
Helaas kan ik nu niet tegelijk van USB-stick muziek afspelen. Is er nog een andere USB aansluiting voor media? Anders zal ik de muziek toch op mijn telefoon moeten zetten. (of een usb hub misschien?)

Tot nu toe een heerlijke auto!
henkNL schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 15:58:
[...]

Vandaag precies een jaar en 20k km's verder, het blijft een geweldige auto :)
Afgelopen jaar 1x een onverklaarbare foutmelding gehad, verder totaal geen issues.
Accu vermindering niets van kunnen merken.
Vandaag precies 2 jaar en 45000 km's verder.
Nogsteeds een heerlijke auto!
Het laatste jaar geen issues, geen kraakjes, gewoon rijden.
De accu doet het nog net als toen hij nieuw was.

Kia e-Niro my19 | 2100Wp oost/1800Wp west | OTGW

• Frij5fd
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 17-09 19:42
Deze week, met wat lagere nachttemperaturen voor het eerst weer eens weggereden met een beslagen buitenspiegel (condens eigenlijk). Het zou verwarmd moeten worden (executive version M20), maar na een minuut of 10 rijden is die nagenoeg nog net zo beslagen.
Het is toch niet zo dat dat ergens nog handmatig aangezet moet worden in de instellingen?

• Suicyder
Frij5fd schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 22:10:
Deze week, met wat lagere nachttemperaturen voor het eerst weer eens weggereden met een beslagen buitenspiegel (condens eigenlijk). Het zou verwarmd moeten worden (executive version M20), maar na een minuut of 10 rijden is die nagenoeg nog net zo beslagen.
Het is toch niet zo dat dat ergens nog handmatig aangezet moet worden in de instellingen?
Gaat met de achterruitverwarming mee net als in andere auto's dus die moet je wel zelf aanzetten

[Voor 3% gewijzigd door Suicyder op 04-09-2021 22:21]

• JLC7
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 20:01
Suicyder schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 17:46:
[...]

Audio is na wat afstelwerk ook prima.
Zou je deze instellingen willen delen via simpel fotootje oid?

• Marcva
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19:19
DonJuape schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 15:01:
Nu een paar keer geladen met mijn Zappi. Op zich gaat dat prima maar het is alleen nog een beetje vaag wat je moet doen om de Niro de stekker los te laten laten.
Ik stop het laden op de laadpaal en ontgrendel de auto. Het kost een paar pogingen. Moet ik portier soms openen of is er een lange delay?
Auto ontgrendelen en binnen 15 seconden de stekker eruit trekken. Vind ik het handig.
Bij ontgrendelen gaat de laadstroom naar 0,5 kW om vonken trekken te voorkomen. De stekker kan dan veilig uit de neus. Je hoort de relais in de Zappi dan klikken om de verbinding te verbreken.
Via de Zappi kan idd ook, maar die onthoudt dan de Stop-stand als laatste stand. Daardoor moet je de volgende sessie een laadstand kiezen.
Op mijn manier start het laden gelijk in de laaste stand na het inprikken en ontgrendelen van de Zappi. Eventuele ingebouwde vertraging daar gelaten.

[Voor 0% gewijzigd door Marcva op 05-09-2021 07:17. Reden: Typo]

• Suicyder
JLC7 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 22:28:
[...]

Zou je deze instellingen willen delen via simpel fotootje oid?
Het is nog een work in progress, maar voor trance/dance werkt deze afstelling behoorlijk.
Treble - +6
Mid - -2
Bass +4

Positie center nog steeds. Er zitten wel speakers achterin, echter zijn deze volgens mij puur voor de bas weergave.
Ik zoek nog een beetje naar een instelling waar iets als Linkin Park ook nog wat beter tot zijn recht komt.

Ik blijf klooien :)

• Koen Hendriks
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 17-09 23:09
Suicyder schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:22:
Ik lees verschillende verhalen met betrekking tot Android auto, is er ergens een beetje een omschrijving hoe ik wat kan instellen? Vind dat nog een beetje een doolhof.

Ik krijg AA niet full screen (lees ene plek dat het mogelijk is en elders van nog niet), blijf AA of het weer rechts houden. Maar ik zag bijvoorbeeld ook foto's van mensen met de originele navigatie en rechts Spotify van de AA in het extra venstertje.

Nu lees ik ook over kaart/software versies, er staat in de auto bijgewerkt 23-08-2021. Is dat wanneer de huidige updates erop gezet zijn?
Heeft iemand hier nog antwoord op? Ikzelf ben er ook wel benieuwd naar

• Suicyder
Koen Hendriks schreef op zondag 5 september 2021 @ 11:34:
[...]

Heeft iemand hier nog antwoord op? Ikzelf ben er ook wel benieuwd naar
Enige wat ik uitgevonden heb met betrekking tot AA, was bij de gewone navigatie aan, schermpje met het weer naar boven en beneden kan swipen voor andere zaken in dat venstertje. Waaronder dus Spotify bijvoorbeeld, maar ook de batterijstatus etc.

Zo kom ik langzaam achter steeds meer features :D

• DutchKel
  • Laatst online: 19:05
Suicyder schreef op zondag 5 september 2021 @ 10:43:
Er zitten wel speakers achterin, echter zijn deze volgens mij puur voor de bas weergave.
Je hebt 2 soorten speakers achter je. Direct achter je in de deuren van de achterbank zitten tweeters. Deze zul je waarschijnlijk niet horen omdat die meer bedoeld zijn voor de passagiers die achterin zitten.

Verder is er nog een grote bas speaker in de kofferbak aan de linkerkant. Deze hoor je denk ik wel. Voor zover ik weet heeft de auto een 7.1 opstelling qua speakers

Vooraan bij de ruit zitten 3 speakers, links, center en rechts.
In alle deuren zitten 1 speaker (4 deuren)

1 bas speaker in de kofferbak

Dit is dus een 7.1 opstelling (of de speakers ook als 7.1 configuratie gebruikt kunnen worden betwijfel ik).

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Hetisookwat
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17-09 17:28
Ik las volgens mij ooit hier dat je de laadbak kan verdiepen door de bak voor de laadkabel eronderuit te halen. Wie heeft hier ervaring mee? Kan ik gewoon mijn vloer terugplaatsen maar dan dieper?

• Suicyder
DutchKel schreef op zondag 5 september 2021 @ 11:55:
[...]

Je hebt 2 soorten speakers achter je. Direct achter je in de deuren van de achterbank zitten tweeters. Deze zul je waarschijnlijk niet horen omdat die meer bedoeld zijn voor de passagiers die achterin zitten.

Verder is er nog een grote bas speaker in de kofferbak aan de linkerkant. Deze hoor je denk ik wel. Voor zover ik weet heeft de auto een 7.1 opstelling qua speakers

Vooraan bij de ruit zitten 3 speakers, links, center en rechts.
In alle deuren zitten 1 speaker (4 deuren)

1 bas speaker in de kofferbak

Dit is dus een 7.1 opstelling (of de speakers ook als 7.1 configuratie gebruikt kunnen worden betwijfel ik).
Is dat ook zo voor de DynamicPlusLine? Die heeft de JBL configuratie niet namelijk.

• DutchKel
  • Laatst online: 19:05
Suicyder schreef op zondag 5 september 2021 @ 12:18:
[...]

Is dat ook zo voor de DynamicPlusLine? Die heeft de JBL configuratie niet namelijk.
Oei, ik was dat inderdaad vergeten te melden dat het inderdaad om de JBL configuratie gaat.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• canonball
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21:32
Hetisookwat schreef op zondag 5 september 2021 @ 12:04:
Ik las volgens mij ooit hier dat je de laadbak kan verdiepen door de bak voor de laadkabel eronderuit te halen. Wie heeft hier ervaring mee? Kan ik gewoon mijn vloer terugplaatsen maar dan dieper?
Geen ervaring, maar YouTube: Kia e-Niro Kofferraum Tuning: +25% Volumen! | Bauanleitung geeft een voorbeeld.

• Hetisookwat
Dank! Had de hoop dat de normale laadvloer herbruikt kon worden maar sluit dan niet echt lekker aan dus.. 🤷🏼‍♂️

• DonJuape
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 21:51

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

Als ik met mijn Zappi in ECO+ modus het overschot aan opgewekte zonne-energie aan het laden ben en mijn huis-installatie vraagt meer energie dan de panelen opwekken, dan stopt het laden. Dat is zoals het hoort maar ik krijg dan een verontrustende push melding van de UVO app dat het laden onderbroken is. Ik kan de push melding "laadstatus" uit zetten maar dan krijg ik ook geen melding als de accu vol is. Ik denk dat ik er mee moet leren leven maar wie weet.

KIA eNiro Dynamic 64kWh, Zappi V2 3-fasen, 24 PV SolarEdge 1-fase

• Marcva
@DonJuape Ja, leer ermee leven. Als je publiek laadt ben je blij met zo'n melding. Ook dan kan het laden stoppen door load balancing, of een storing. Als je dan rekent op een x% soc bij terugkomst baal je. Nu ben je op de hoogte en baal je mogelijk iets minder, of kunt tijdig een oplossing vinden :)

• RedBa
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 19:06
Marcva schreef op zondag 5 september 2021 @ 07:16:
[...]

Auto ontgrendelen en binnen 15 seconden de stekker eruit trekken. Vind ik het handig.
Bij ontgrendelen gaat de laadstroom naar 0,5 kW om vonken trekken te voorkomen. De stekker kan dan veilig uit de neus. Je hoort de relais in de Zappi dan klikken om de verbinding te verbreken.
Via de Zappi kan idd ook, maar die onthoudt dan de Stop-stand als laatste stand. Daardoor moet je de volgende sessie een laadstand kiezen.
Op mijn manier start het laden gelijk in de laaste stand na het inprikken en ontgrendelen van de Zappi. Eventuele ingebouwde vertraging daar gelaten.
Als ik hier mijn pas voor mijn lader houdt en het laden dus stopt kan ik de stekker gewoon uit mijn auto trekken. Hoef daar niet de auto voor te openen... Ik heb een lader vanuit lease maatschappij.

• Marcva
RedBa schreef op zondag 5 september 2021 @ 14:06:
[...]

Als ik hier mijn pas voor mijn lader houdt en het laden dus stopt kan ik de stekker gewoon uit mijn auto trekken. Hoef daar niet de auto voor te openen... Ik heb een lader vanuit lease maatschappij.
Het enige nadeel van een Zappi is het ontbreken van nfc: je moet met een pincode de lader ontgrendelen. Een druk op het portier is dan simpeler 8)
Of de lader niet beveiligen....
Maar dan blijft het aspect van het onthouden van de laatste modus.
Vraag en antwoord waren Zappi specifiek.
Nu maar stoppen, anders volgt er een verwijzing naar de laadtopics :+

• eltron
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 17:02
Ik houd het simpel. standaard rijd ik met de inrichting zoals Kia heeft aangeleverd.
Bij vakanties haal ik alle zooi er uit om maximaal laadruimte te hebben. Is paar minuten werk, stuk of 8 schroeven er uit en dan kun je alle beschikbare ruimte echt benutten. (En dan nog is het voor mij te weinig dus dakkoffer (600l) en/of trekhaakkoffer (420l) erbij, ingeval van wintersport zowel dakkoffer als trekhaakkoffer.
Maar dan krijgen we wel alles mee wat we nodig hebben.

e-Niro Exec.l, Zappi, 14PV +(30PV postcoderoos in bestelling)

• eltron
Marcva schreef op zondag 5 september 2021 @ 15:03:
[...]
Het enige nadeel van een Zappi is het ontbreken van nfc: je moet met een pincode de lader ontgrendelen. Een druk op het portier is dan simpeler 8)
Of de lader niet beveiligen....
Maar dan blijft het aspect van het onthouden van de laatste modus.
Vraag en antwoord waren Zappi specifiek.
Nu maar stoppen, anders volgt er een verwijzing naar de laadtopics :+
Yes het hoort in laadtopics.
Maar om misverstanden te voorkomen. Het nadeel(?) van Zappi is voor mij een voordeel. Ik hoef helemaal geen pincode in te toetsen. Alleen kabel er in steken en laden. Makkelijker kan het niet m.i. (Of je zou inductieladen op je parkeerplaats moeten hebben zonder verder ontgrendeling of zo).

• multikoe
Hetisookwat schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:07:
[...]

Dank! Had de hoop dat de normale laadvloer herbruikt kon worden maar sluit dan niet echt lekker aan dus.. 🤷🏼‍♂️
Als je even verder zoekt dan vind je bouwtekeningen voor een nieuwe plaat die je kunt zagen en die dan wel precies past.

• multikoe
DonJuape schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:20:

Top! Mijn dank grenst aan hondsdolheid.
Hier ga ik succes mee hebben in de vriendengroep _/-\o_

• passat_to_ev
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 10:31

passat_to_ev

Nice_car

eltron schreef op zondag 5 september 2021 @ 15:44:
[...]

Yes het hoort in laadtopics.
Maar om misverstanden te voorkomen. Het nadeel(?) van Zappi is voor mij een voordeel. Ik hoef helemaal geen pincode in te toetsen. Alleen kabel er in steken en laden. Makkelijker kan het niet m.i. (Of je zou inductieladen op je parkeerplaats moeten hebben zonder verder ontgrendeling of zo).
Ik heb mijn laadpaal (Allego) zo ingesteld dat deze automatisch ontgrendeld als de auto met laden stopt. Mijn werkwijze is dus: auto van slot, laadkabel aan autozijde loskoppelen, laadpaal ontgrendeld en daar loskoppelen. Ik gebruik dan ook alleen mijn laadsleutel om het laden te starten :)

MW_Passat_2016

• zeroday
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 09:52

zeroday

Dream within a dream

Suicyder schreef op zondag 5 september 2021 @ 11:54:
[...]

Zo kom ik langzaam achter steeds meer features :D
Ik moet wel heel erg wennen. Heb je de auto aan staan (Drive mode?) kan je het profiel niet meer wijzigen.
geen optie meer om je scherm in 3 stukken te hebben met kaart, muziek en batterij info

There are no secrets, only information you do not yet have

• Thyzz
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17-09 15:42

Thyzz

-=leeg=-

Hetisookwat schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:07:
[...]

Shameless self-promotion: Thyzz in "Het grote Kia e-Niro topic"

4230wp

• Hetisookwat
Nice! Waar heb je de schematics vandaan of zelf uitgemeten?

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• Suicyder
Even onder voorbehoud van juistheid, het komt van het Kia clubforum. Wellicht kan @Thyzz verifiëren.

[Voor 3% gewijzigd door Suicyder op 06-09-2021 12:12]

• Thyzz
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17-09 15:42

Thyzz

-=leeg=-

Hetisookwat schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:09:
[...]

Nice! Waar heb je de schematics vandaan of zelf uitgemeten?
Zelf gemeten.
Suicyder schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:12:
Even onder voorbehoud van juistheid, het komt van het Kia clubforum. Wellicht kan @Thyzz verifiëren.

[Afbeelding]
Oei nice, die heb ik gemist.
Even vanuit geheugen klopt het

4230wp

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:08
Aangezien dat ook nog op mijn to do lijst stond even snel nagemaakt uit karton. Lijkt goed te kloppen 👍

• Suicyder
Card Nox schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:30:
Aangezien dat ook nog op mijn to do lijst stond even snel nagemaakt uit karton. Lijkt goed te kloppen 👍

[Afbeelding]
Moet ik toch even kwijt.

Dit is dus wel precies waarom ik GoT soms zo briljant vind. Gewoon even iemand die proef op de som neemt en nog snel ook. :D

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:08
@Suicyder, haha. Wilde het nog een keer even snel schetsen, heb vakantie, had nog karton liggen en die bakken erin een uithalen is max 10 minuten werk (eerder 5 denk ik) dus had geen redenen meer om het niet te doen. Wellicht in de vakantie nog de houte versie maken en bekleden.

• angelofhope
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17-09 17:02
Handig dat schema!

Ik heb het zelf snel, zonder schema, gemaakt voor de surftrip van vorige week.
Dat was echt goed gelukt en bijgevolg vlot met 4 koffers en 4 volwassenen een surf-trip naar Mimizan-plage ondernomen... en dat zonder de trekhaak-koffer te moeten installeren.

FYI: zinnetje opgepikt vanop de achterbank in de terugrit 'Dat is nu toch kei vlot gegaan met de elektrische auto, we hebben precies niks tijd verloren'

We hebben de meest ontspannen optie genomen en telkens in Orleans overnacht (ter plaatse laden), dat kwam op 1 laadstop tussen Leuven en Orleans en 2 tussen Orleans en Mimizan (telkens Ionity... leek me meest betrouwbare).

• Killah_Priest
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16:13
Sinds dit weekend heb ik ontzettend veel last van de flitspaal meldingen van de ingebouwde navigatie: op ieder punt waar de afgelopen tijd een mobiele controle heeft gestaan geeft de navi momenteel een melding. Net nog op de A10 op 3 verschillende plekken een melding, op de A8 en zelfs op de provinciale wegen hier in de regio denkt de navigatie dat er geflits wordt.

(Ik merkte dit probleem afgelopen zaterdag ineens op maar vandaag gaf hij dus op exact dezelfde plekken zo'n melding, op één stuk 3x binnen één kilometer).
Voor nu heb ik deze optie maar uitgeschakeld want false positives heb ik niets aan (plus ik heb Waze)

• DonJuape

DonJuape

relex28 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:54:
[...]

offtopic: De STL file is een dummy en corrupt helaas ;(
STL files en printinstellingen e.d. staan er inmiddels op. De kleine steun rechtsachter mag iets hoger maar ik moet nog opmeten hoeveel hoger.

• eL_Jay
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 11:35
Bij mij is de verlaagde vloer een optie a paar honderd euro. Net als 220v aansluiting

• Xmoo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16-09 15:06

Xmoo

Ever seen a beast like me?!?!

Nieuwe update binnen EUR.S5W_L.001.001.210817. Deze bevat alleen nog niet de OTA mogelijkheid.

http://www.Twitter.com/Xmoo

• Xepos
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 00:43
Xmoo schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 09:42:
Nieuwe update binnen EUR.S5W_L.001.001.210817. Deze bevat alleen nog niet de OTA mogelijkheid.
OTA update? Komt die er dan echt? Geen geruchten? Ook voor de MY2019?

• DonJuape

DonJuape

Is er ergens een change log van de software update? Of in ieder geval een overzicht van de belangrijkste updates?

[Voor 4% gewijzigd door DonJuape op 07-09-2021 10:07]

• driel24
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16:36
Vraagje aan de mensen met de "ratel".
Is het geluid ook aanwezig bij lage snelheden?

Ik heb bij hogere snelheden (lange rit naar Zuid Frankrijk) een geluid dat lijkt op onbalans in de achterwielen.
Maar door de snelheid is het moeilijk te achterhalen. Kan ook zomaar uit de motor komen.

In NL rij ik altijd 110 op de teller. Dan is het geluid een stuk minder en viel het mij niet zo op.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• Henry65
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 10:18
driel24 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:44:

Ik heb bij hogere snelheden (lange rit naar Zuid Frankrijk) een geluid dat lijkt op onbalans in de achterwielen.
Maar door de snelheid is het moeilijk te achterhalen. Kan ook zomaar uit de motor komen.

In NL rij ik altijd 110 op de teller. Dan is het geluid een stuk minder en viel het mij niet zo op.
Bij mij was de oorzaak van de ratel het cuppen van de banden. Dan valt het inderdaad op lagere snelheden niet zo op. Ik begrijp dat de e-Niro hier wel gevoelig voor is.

• Hetisookwat
Moet ik hiervoor naar de dealer of kan ik deze ergens zelf vinden?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online
Hetisookwat schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:50:
[...]

Maak gewoon een afspraak bij de dealer dan weet je zeker dat het goedkomt, is 30min wachten.
Het zelf updaten wordt NIET door Kia NL ondersteund.
Zo spannend zijn die updates overigens niet, zeker niet als je CarPlay / Android Auto gebruikt.

• Xmoo

Xmoo

Xepos schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 09:54:
[...]

OTA update? Komt die er dan echt? Geen geruchten? Ook voor de MY2019?
Ja die komt echt. Er komt een grote herfst update en daar zal die in toegevoegd moeten worden. Gaat om de GEN5-Wide systemen, dus de 10,25" en 12,25" infotainmentsystemen.
DonJuape schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:06:
[...]

Is er ergens een change log van de software update? Of in ieder geval een overzicht van de belangrijkste updates?
Normaliter zijn die er wel maar dit is een zogeheten silent update. Bij die voegen ze vaag genoeg geen changelog bij.
Hetisookwat schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:50:
[...]

Kun je zelf doen of naar de dealer.
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:04:
[...]

Maak gewoon een afspraak bij de dealer dan weet je zeker dat het goedkomt, is 30min wachten.
Het zelf updaten wordt NIET door Kia NL ondersteund.
Zo spannend zijn die updates overigens niet, zeker niet als je CarPlay / Android Auto gebruikt.
Het updaten is zelf 30min (systeem)/ 60min (inclusief mappen). Maar het bellen, een plekje vinden wanneer het de dealer schikt en wanneer het jou schikt... Op de GEN5-wide systemen, voordat de update wordt uitgevoerd wordt deze gecontroleerd en geverifieerd. In theorie kan er weinig fout gaan. De reguliere Gen5 units waren daar wel wat gevoeliger voor maar ook daarvan heb ik weinig verhalen gehoord dat updates zouden mislukken.

• Xepos
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 00:43
Xmoo schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:28:
[...]

Ja die komt echt. Er komt een grote herfst update en daar zal die in toegevoegd moeten worden. Gaat om de GEN5-Wide systemen, dus de 10,25" en 12,25" infotainmentsystemen.
Ah helaas niet voor MY2019 dus. Jammer, maar had het ook niet verwacht.

• Xmoo

Xmoo

Xepos schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:48:
[...]

Ah helaas niet voor MY2019 dus. Jammer, maar had het ook niet verwacht.
Nee want hier zit het reguliere GEN5 systeem in met 8" scherm als ik het goed heb. Deze update je ook met een SD-kaart.

• WRT54G
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16-09 13:33
Heel eerlijk gezegd ben ik zelf ook op zoek naar de laatste update.
Het plannen, er naar toe gaan en laten uitvoeren neemt een hoop tijd in beslag.
Lekker voor de deur met het laptopje op schoot (in de airco) zou toch wel handiger zijn.
Mocht iemand hem hebben gevonden (e-Niro MY20 - GEN5-wide) dan hou ik me aanbevolen!

• Suicyder
Ik zit wel met smart te wachten op die OTA, denk dat ik op dat moment wel de moeite ga nemen de update bij de dealer in te plannen.

• GVR
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 19:52
Henry65 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:48:
[...]

Bij mij was de oorzaak van de ratel het cuppen van de banden. Dan valt het inderdaad op lagere snelheden niet zo op. Ik begrijp dat de e-Niro hier wel gevoelig voor is.
Dan is "de ratel" niet toe te wijzen aan 1 oorzaak. Ik hoorde juist op lage snelheden bij optrekken en afremmen een ratel aan de voorkant, en die is opgelost door de motor en reductiebak te vervangen.

• Xmoo

Xmoo

WRT54G schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:59:
Heel eerlijk gezegd ben ik zelf ook op zoek naar de laatste update.
Het plannen, er naar toe gaan en laten uitvoeren neemt een hoop tijd in beslag.
Lekker voor de deur met het laptopje op schoot (in de airco) zou toch wel handiger zijn.
Mocht iemand hem hebben gevonden (e-Niro MY20 - GEN5-wide) dan hou ik me aanbevolen!
Google en Kiaclub Nederland is je beste vriend. Ik verwacht dat deze update ergens vanavond of morgen online zal komen voor het publiek.

• WRT54G
@Xmoo
Top! Ga ik eens kijken. >:)

[Voor 4% gewijzigd door WRT54G op 07-09-2021 14:26]

• Xmoo

Xmoo

Ik heb hem daar zojuist beschikbaar gemaakt. Ik weet namelijk niet of ik hier zomaar links mag posten.

• WRT54G
Xmoo schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:33:
[...]

Ik heb hem daar zojuist beschikbaar gemaakt. Ik weet namelijk niet of ik hier zomaar links mag posten.
Snap ik! Ik ga daar even neuzen. ;)

• eltron
Henry65 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:48:
[...]

Dat cuppen weet ik zo niet van, maar ik heb pas zo'n 55K km gereden. misschien komt het nog.
Ik houd wel standaard een iets hogere druk aan (0,2 bar tov fabrieksopgave) maar tot nog toe nergens last van. Ook niet van ratel etc.

• Steeck03
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 18:05
driel24 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:44:

Die beruchte ratel hoor je vooral bij afremmen op lage snelheden. En het zit duidelijk voorin, zeker niet in de buurt van de achterbanden

• driel24
Heb mijn achterbanden nog eens goed bekeken. Het is helaas het cuppen.

Hier staat hoe je het kunt voelen/zien.
https://www.carblogger.nl...ud/banden/gecupte-banden/

Aan de buitenkant is het profiel gelijk.
Binnen in de wielkast totaal niet.

(Premacy3 met 45000km)

[Voor 4% gewijzigd door driel24 op 07-09-2021 18:07]

• eltron
driel24 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 18:06:
Heb mijn achterbanden nog eens goed bekeken. Het is helaas het cuppen.

Hier staat hoe je het kunt voelen/zien.
https://www.carblogger.nl...ud/banden/gecupte-banden/

Aan de buitenkant is het profiel gelijk.
Binnen in de wielkast totaal niet.

(Premacy3 met 45000km)
En dat onderstreept mijn punt. Ik heb er tot heden (ruim 55K km) nog geen last van.
En dat heeft deels te maken met:
1. hogere bandenspanning dan fabrikant aangeeft (minder comfortabel, wel zuiniger en minder risico cuppen)
2. regelmatig wisselen van voor naar achter. In mijn geval automatisch halfjaarlijks als ik van zomer naar winterbanden ga en vise versa.

• driel24
eltron schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 19:00:
[...]

En dat onderstreept mijn punt. Ik heb er tot heden (ruim 55K km) nog geen last van.
1. hogere bandenspanning dan fabrikant aangeeft (minder comfortabel, wel zuiniger en minder risico cuppen)
2. regelmatig wisselen van voor naar achter. In mijn geval automatisch halfjaarlijks als ik van zomer naar winterbanden ga en vise versa.
Ik rij met 2.8
Wisselen van achter naar voor heb ik niet gedaan.

• Henry65
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 10:18
[...]

Ik rij ook met een hogere bandenspanning en zomer-winter wissel maar toch waren de zomerbanden rond de 50k gecupped (winterbanden nog geen problemen). Helaas op dat moment nog te veel profiel om te mogen vervangen dus tijdelijk wat sportiever gereden.

• multikoe
Zijn er meer mensen die condens in de koplampen hebben? Het valt me vanmorgen opeens op. Het verdwijnt snel als de temperatuur wat oploopt, maar ik heb dat niet eerder gehad bij andere auto's.

• kdeboois
  • Registratie: oktober 2007
  • Nu online
@Henry65 met de tractie controle uit heb je in een middagje opgelost mijn inziens. Wel halverwege de middag de voorbanden naar achter gooien.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• joepie de p
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 19:46
Ik had met de eerste reeks banden (Primacy 3) ook gecupte achterbanden op ca 50 duizend km.
Reed na oplevering door de dealer oorspronkelijk met behoorlijk hoge bandenspanning (3.0) wat ik voor het comfort verlaagde naar 2.7. Het risico op cuppen is volgens de dealer een bekend fenomeen bij de Niro (alle types) en zou een wisselwerking zijn tussen auto en type band. Dus niet alle banden zijn er even gevoelig voor.

Ik heb nu Primacy 4 op 2.7 bar. Ik dacht dat die beter zouden zijn maar ik twijfel. Ze cuppen met 25.000 km (nog) niet maar lijken wel harder te slijten. Ook maken ze volgens mij meer geluid dat doordringt in het interieur. Na enkele reizen naar het buitenland ben ik er achter dat ons ZOAB snelwegasfalt tot best wat interieurgeluid leidt. Bij de komende vervanging ga ik daar eens induiken en op zoek naar de stilste banden.

• bruneelm
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22:22
joepie de p schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:55:
Ik had met de eerste reeks banden (Primacy 3) ook gecupte achterbanden op ca 50 duizend km.
Reed na oplevering door de dealer oorspronkelijk met behoorlijk hoge bandenspanning (3.0) wat ik voor het comfort verlaagde naar 2.7. Het risico op cuppen is volgens de dealer een bekend fenomeen bij de Niro (alle types) en zou een wisselwerking zijn tussen auto en type band. Dus niet alle banden zijn er even gevoelig voor.

Ik heb nu Primacy 4 op 2.7 bar. Ik dacht dat die beter zouden zijn maar ik twijfel. Ze cuppen met 25.000 km (nog) niet maar lijken wel harder te slijten. Ook maken ze volgens mij meer geluid dat doordringt in het interieur. Na enkele reizen naar het buitenland ben ik er achter dat ons ZOAB snelwegasfalt tot best wat interieurgeluid leidt. Bij de komende vervanging ga ik daar eens induiken en op zoek naar de stilste banden.
Zelfde situatie hier wel iets vroeger beginnen cuppen.
Gezien ze nog voldoende profiel hebben op de tractieas, bandenwissel voor achter gehad, dacht ik over te stappen naar : Cinturato AllSeason + 215/55 R17 98W (XL, M+S, 3PMSF, Seal Inside) van Pirelli mede omdat dit een stille band zou zijn, w/z bruikbaar en met Seal.
Echter indien ik nu lees dat dit een blijvende situatie is zou een van de goedkoopste banden dan niet beter zijn om ze dan frequenter te vervangen?
Iemand ervaring met een van beide theorieën?

• joepie de p
Dunlop heeft onder de naam Noise Shield banden geïntroduceerd met een foam binnenliner wat tot minder afrolgeluid zou leiden. Ik kom ze alleen niet tegen met 215/55 17

Ik twijfel over 4-seizoenen banden omdat ik in de winterperiode veel minder kilometers maak dan in de zomer.

• bruneelm
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22:22
joepie de p schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:09:
Dunlop heeft onder de naam Noise Shield banden geïntroduceerd met een foam binnenliner wat tot minder afrolgeluid zou leiden. Ik kom ze alleen niet tegen met 215/55 17
Inderdaad niet voor de e-Niro beschikbaar
Ik twijfel over 4-seizoenen banden omdat ik in de winterperiode veel minder kilometers maak dan in de zomer.
Het aantal km is niet altijd het belangrijkste, in de winter ben je soms verplicht om niet met zomerbanden te rijden. En als je toch 75000km doet met banden (nu vermoedelijk maar 60k km) dan is w/z niet echt een goede investering gezien op banden ook een houdbaarheidsdatum staat.

• WillemJanJansen
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21:15
Volgende week arriveert mijn auto bij de dealer als het goed is. Bij het bestellen had men het over "begin september".

Ben ik ongeduldig als ik het raar vind dat ik nog geen ophaaldag heb doorgekregen?

• Suicyder
WillemJanJansen schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:38:
Volgende week arriveert mijn auto bij de dealer als het goed is. Bij het bestellen had men het over "begin september".

Ben ik ongeduldig als ik het raar vind dat ik nog geen ophaaldag heb doorgekregen?
Dat is ook aan de dealer duidelijk te zijn. Bij mij was het zo dat de auto een bepaalde dag binnen kwam, ze dan (mede voor vakantieperiode) dan nog even tijd voor moesten nemen de dashcam te installeren en de auto afleverklaar te maken, zou een week zijn toen.

Echter zou ik hem pas 6 weken daarna ophalen en was de info onnodig. Maar ze waren wel volledig in uitleg wat ze nog moesten doen nadat de auto bij hun kwam en wilden een afleverafspraak maken toen.

• WillemJanJansen
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21:15
Ah oké. Dan had je niet echt haast dus.

Ik sta wel te trappelen om in te stappen en snap dat ze niet al hun kopers continu kunnen informeren maar even een email ofzo had geen kwaad gekund.

• Suicyder
WillemJanJansen schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:11:
Ah oké. Dan had je niet echt haast dus.

Ik sta wel te trappelen om in te stappen en snap dat ze niet al hun kopers continu kunnen informeren maar even een email ofzo had geen kwaad gekund.
Ow begrijp het niet verkeerd, ik wilde wel, maar de lease-auto welke ik had werd pas 31 augustus ingeleverd, eerder de e-Niro in ontvangst nemen was gewoon onnodig en dubbele kosten.

Edit:
Ondertussen update aan het draaien, 32 minuten gaf het systeem aan. Moest toch laden ivm ritten morgen, gelijk maar even doen.

[Voor 12% gewijzigd door Suicyder op 08-09-2021 16:32]

• Bitaktus19
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17-09 11:31
joepie de p schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:09:

Zou dit een alternatief voor je kunnen zijn?

https://topgear.nl/autoni...season-gen-3-advertorial/

• joepie de p
Als mijn banden aan de beurt zijn dan ga ik zeker een opinie vragen bij de bandenboer (= niet per definitie de dealer). Rolgeluid blijft een belangrijk criterium voor mij.

• marowi
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
[...]

Ik wissel elk half jaar van bandenset, en ik heb ook last van cuppen. 85.000km erop nu, en elke ~15.000km 2 nieuwe banden.
Rijd 2.7 voor en 2.8 achter.

Nu geswitched naar Pirelli Cinturato P7, geen last van cupping meer :Y)

[Voor 3% gewijzigd door marowi op 09-09-2021 14:40]

[Motor: BMW R1200GS] - [Auto: Kia e-Niro] - [(SFF)PC: Louqe Ghost S1 - 10900K (Barrow Watercooled) - RTX3080FE (EKWB Watercooled) - 64GB]

• Markieeee
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 09-09 16:45
Sinds 2 weken eindelijk de trotse rijder van de DynamicPlus !!

Ik merk echter dat de auto tot 60-70 km/h een hele hoge irritante piep produceert. :(
Dit hoor je vooral heel goed als je de ramen open zet.

Dus niet het vess-geluidje, ik vergelijk het meer met het geluid van krekels in Zuid-Frankrijk, maar dan niet de prr prr prr melodie, maar aan één stuk door prrrrieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Snappie? :+

Kennen mensen dit toevallig?

Morgen de dealer maar eens bellen.

• plips
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 07:59
Tssss. Ik kreeg afgelopen vrijdag van de dealer versie 210603. Volgens hem de laatste versie :(

• cacofant
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 21:28
Ik heb mijn Eniro opgehaald op 01-09-21 en gevraagd om te updaten daar de laatste versie. Versie die erop staat is 200923.. dit is dus een nog veel oudere versie begrijp ik?

Kia E-Niro 64kWh ExecutiveLine (2021)

• Suicyder
cacofant schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 06:00:
Ik heb mijn Eniro opgehaald op 01-09-21 en gevraagd om te updaten daar de laatste versie. Versie die erop staat is 200923.. dit is dus een nog veel oudere versie begrijp ik?
Jeetje dat lijkt alsof de dealer te lui is geweest überhaubt te kijken ernaar. Maar ja dat is wat ouder. Ik draai nu de versie welke Xmoo als laatste gelinked heeft.
Enige nadeel aan die versie is dat ik ook last heb van de bug gemeld door iemand anders eerder. Dat bij manoeuvreren de top/down view met sensoren niet zichtbaar komt, tot ik een keer instellingen in ga en eruit.

• Xmoo

Xmoo

plips schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:00:
[...]

Tssss. Ik kreeg afgelopen vrijdag van de dealer versie 210603. Volgens hem de laatste versie :(
Ik kreeg mijn Niro PHEV juni geleverd met "de laatste versie". Maart update :+ :+
cacofant schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 06:00:
Wow dat is correct. Die van jou komt nog uit 2020.

[Voor 36% gewijzigd door Xmoo op 10-09-2021 09:29]

• cacofant
Suicyder schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 07:40:
[...]

Jeetje dat lijkt alsof de dealer te lui is geweest überhaubt te kijken ernaar. Maar ja dat is wat ouder. Ik draai nu de versie welke Xmoo als laatste gelinked heeft.
Enige nadeel aan die versie is dat ik ook last heb van de bug gemeld door iemand anders eerder. Dat bij manoeuvreren de top/down view met sensoren niet zichtbaar komt, tot ik een keer instellingen in ga en eruit.
Oke dan wacht ik nog wel even met updaten.. hou niet van bugs ;-)

• cacofant
Xmoo schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:28:
[...]

Ik kreeg mijn Niro PHEV juni geleverd met "de laatste versie". Maart update :+ :+

[...]

Wow dat is correct. Die van jou komt nog uit 2020.
Misschien dat dit nog de enige versie is die de dealers hebben alszijnde "juist", dus zonder al te veel bugs?

• Xmoo

Xmoo

cacofant schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:30:
[...]

Oke dan wacht ik nog wel even met updaten.. hou niet van bugs ;-)
Snap ook niet dat ze dit niet opgelost hebben. Is al sinds de juni versie bekend.
Hoor nu dat de dealers de juni versie installeren, dus vraag mij af of de garages bekend zijn met dit bug.

• cacofant
Al enig idee wanneer er een nieuwe versie komt dan zonder deze bug?

• Xmoo

Xmoo

cacofant schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:36:
Al enig idee wanneer er een nieuwe versie komt dan zonder deze bug?
Exacte data heb ik nooit. Weet ook nooit van te voren welke bugs erin zitten en/of welke opgelost zijn.
Enige waar ik kennis van heb, is dat er een grote herfst update komt. Deze zou Over-The-Air (OTA) updates moeten inschakelen. Tevens ook geruchten dat Wireless Android Auto en Apple Carplay geactiveerd zou gaan worden.

• cacofant
Dat zou mooi zijn, wireless Android Auto ;-)
Waar kan ik de laatste versie vinden van de software, zonder de achteruitrijcamera bug?
Kun je mij die linken?

Ik ga mijn dealer hier nog wel over aanspreken, mijn software is gewoon 1,5 jaar oud !! En dat terwijl ik er nog om gevraagd heb, alles te updaten..

• Koen Hendriks
Xmoo schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:38:
[...]

Exacte data heb ik nooit. Weet ook nooit van te voren welke bugs erin zitten en/of welke opgelost zijn.
Enige waar ik kennis van heb, is dat er een grote herfst update komt. Deze zou Over-The-Air (OTA) updates moeten inschakelen. Tevens ook geruchten dat Wireless Android Auto en Apple Carplay geactiveerd zou gaan worden.
Kijken wie er eerder is, de levering van AAWireless of Kia met de wireless update :9

• Xmoo

Xmoo

cacofant schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:41:
Dat zou mooi zijn, wireless Android Auto ;-)
Waar kan ik de laatste versie vinden van de software, zonder de achteruitrijcamera bug?
Kun je mij die linken?

Ik ga mijn dealer hier nog wel over aanspreken, mijn software is gewoon 1,5 jaar oud !! En dat terwijl ik er nog om gevraagd heb, alles te updaten..
Ik weet zeker dat het in de update van Maart nog wel correct is: EUR.S5W_L.001.001.210303 https://drive.google.com/...xDfws7fRy7-mzJfpR00n/view
Maar volgens mij ook nog in de update van Mei EUR.S5W_L.001.001.210513 https://drive.google.com/...tFm9a3KvTerPwCnJFWks/view

Voor het downgraden, moet jij even lge.upgrade.xml en Appyupgrde van de huidige geïnstalleerde versie overschrijven met die van de oudere update die je wilt installeren. Anders geeft hij namelijk melding dat je niet een oudere versie kunt installeren. Nu manipuleer je de oude versie te denken dat het dezelfde versie is als dat je nu hebt.

[Voor 24% gewijzigd door Xmoo op 10-09-2021 10:14]

• cacofant
waarom heb je de versie van mei nu doorgestreept? Is die toch niet goed? Was hem net aan het downloaden...

• Xmoo

Xmoo

cacofant schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:50:
waarom heb je de versie van mei nu doorgestreept? Is die toch niet goed? Was hem net aan het downloaden...
Nope, begreep dat daar de bug ook in zit.

• cacofant
@Xmoo oke dus die van maart maar erin spoelen dan?

Maar dan heb ik dus ook oudere navigatiekaarten !?

[Voor 34% gewijzigd door cacofant op 10-09-2021 11:08]

• Xmoo

Xmoo

cacofant schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:08:
@Xmoo oke dus die van maart maar erin spoelen dan?

Maar dan heb ik dus ook oudere navigatiekaarten !?
Correct. Of even maandje/max twee mee leren leven tot de herfst update er is.

• cacofant
Ik heb allicht nieuwere kaarten dan ik nu heb met de update van maart 2020 :-(

Bedankt !

• wortelsoft
  • Laatst online: 21:24
Wat zijn de stappen om de UVO app te koppelen aan de auto? Mijn vader heeft een dealer demo auto MY20 gekocht en wil de app activeren. Hij woont niet bepaald in de buurt (meerdere snellaad sessies nodig) dus ik kan het niet even zelf doen.

• Koen Hendriks
wortelsoft schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:46:
Wat zijn de stappen om de UVO app te koppelen aan de auto? Mijn vader heeft een dealer demo auto MY20 gekocht en wil de app activeren. Hij woont niet bepaald in de buurt (meerdere snellaad sessies nodig) dus ik kan het niet even zelf doen.
In de auto kreeg ik de optie om UVO te activeren en moest ik de voorwaarden accepteren. Daarna app opstarten en een account, de VIN code van je auto invullen en dan ben je klaar geloof ik.

• wortelsoft
  • Laatst online: 21:24
Koen Hendriks schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:51:
[...]

In de auto kreeg ik de optie om UVO te activeren en moest ik de voorwaarden accepteren. Daarna app opstarten en een account, de VIN code van je auto invullen en dan ben je klaar geloof ik.
Bedankt ga doorgeven om het vin nummer te gebruiken als wachtwoord, dat was in ieder geval al een hobbel.

• DonJuape

DonJuape

wortelsoft schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:16:
[...]

Bedankt ga doorgeven om het vin nummer te gebruiken als wachtwoord, dat was in ieder geval al een hobbel.
Ik dacht dat ik op het laatst ook nog een code uit de auto in de app op je telefoon moest invullen. In het setup menu in de auto bij UVO en dan "code" zie je een 6-letterige code en daar vraagt de app op de telefoon om.

• Suicyder
wortelsoft schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:46:
Vorige week gedaan op avond 1 na ontvangen van de auto.

UVO app -> Inloggen, dan gaat hij op het VIN van de auto vragen (voorruit bij bestuurderszijde vooraan)
Zodra je dit hebt gedaan moet je de auto in, de systemen aanzetten, want de code waar hij dan om vraagt moet in het scherm van de auto verschijnen (het multimediascherm).
Als je deze ingevuld hebt en alles klopt zou de auto in UVO verbonden moeten zijn.

• rokil
  • Registratie: april 2006
  • Nu online
Weet iemand hoe je een profiel kunt verwijderen?
In de auto heb ik het eerste profiel voor mezelf aangemaakt dat gekoppeld is aan het kia account van de auto. Daarna heb ik voor mijn vrouw een profiel aangemaakt in de auto, zodat zij ook haar eigen instellingen zou hebben. Bij het starten van de auto kun je niet wisselen van profiel, alleen bevestigen en dat duurt vaak wel een minuut voordat je daarop kunt drukken. Om dan vervolgens het profiel te wisselen ben je veel te lang mee bezig en dus, voor ons, nutteloos.
Ik krijg het alleen niet voor elkaar om dat profiel in de auto weer te wissen.

Rokil

• Koen Hendriks
Compleet andere vraag, maar moet je altijd de Cruise control eerst met de `mode` knop aanzetten voor je `set` kan indrukken? Kan de cruise niet bij het opstarten van de auto meteen aangezet worden zodat ik alleen maar op `set` hoef te drukken als ik een snelheid wil isntellen?

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

rokil schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:50:
Weet iemand hoe je een profiel kunt verwijderen?
In de auto heb ik het eerste profiel voor mezelf aangemaakt dat gekoppeld is aan het kia account van de auto. Daarna heb ik voor mijn vrouw een profiel aangemaakt in de auto, zodat zij ook haar eigen instellingen zou hebben. Bij het starten van de auto kun je niet wisselen van profiel, alleen bevestigen en dat duurt vaak wel een minuut voordat je daarop kunt drukken. Om dan vervolgens het profiel te wisselen ben je veel te lang mee bezig en dus, voor ons, nutteloos.
Ik krijg het alleen niet voor elkaar om dat profiel in de auto weer te wissen.
Misschien in de UVO app? Gebruikersinstellingen - Gebruikersprofiel - Instelling bestuurdersaccount --en dan hier bestuurder 2 verwijderen?

• zeroday

zeroday

Dream within a dream

Koen Hendriks schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:07:
Compleet andere vraag, maar moet je altijd de Cruise control eerst met de `mode` knop aanzetten voor je `set` kan indrukken? Kan de cruise niet bij het opstarten van de auto meteen aangezet worden zodat ik alleen maar op `set` hoef te drukken als ik een snelheid wil isntellen?
Yep .. zetten we op de wensenlijst ..
Was ik altijd gewend van mijn renault maar nu extra stapjes nodig helaas.

Pagina: 1 ... 154 155 156 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee