Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
mfjnab schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:55:
[...]

Of de auto gekoppeld is maakt niet uit voor het leeglopen van de 12v accu. Die wordt vanuit de hoofdaccu bijgeladen.

Beste is om rond 50% te laden als je hem lang niet gaat gebruiken. Ben net terug van 3 weken vakantie en de 12v was nog prima. Na een aantal dagen valt de auto in diepe slaap, waarbij de UVO zelfs niet meer werkt...
Welke software versie heb je? Mijn 12v wordt alleen bijgeladen als de auto is aangekoppeld.
Laat ik het zo zeggen. Als de auto niet is aangekoppeld loopt de 12v langzaam leeg. Dat zie ik omdat dan “caution” staat in de app bij de 12v accu, nadat ik gestart heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie72
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:20
Weet iemand de alarmklasse van de e-niro (executive line, my21)?
Dit voor het uitzoeken van een verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard D
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09-11-2024
Dan zou ik eens langs de garage gaan plips. Gebruik mijn eSoul regelmatig tot 2 weken niet en heeft nog nooit een alarm gegeven voor de 12V accu. Of heb misschien een OBD aangesloten om de status van de auto continu uit te lezen? Die vreten energie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gisteren definitief een 64kWh Executive besteld, prognose voor levering is inderdaad week 47. De dealer liet nog een spreadsheet zien met wat nog uit voorraad te krijgen was, vooral Dynamic Plus en Edition, maar niet heel veel meer en inderdaad voornamelijk met warmtepomp. Dus ik denk dat bovenstaande redelijk klopt @niels2322

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plmagis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58
Vraagje: bij het uitzetten van de e-Niro verschijnt op het kleine scherm aan het stuur even heel kort het gemiddelde verbruik over het afgelopen traject. Kun je dat gemiddelde verbruik nog ergens anders nadien zien?

(Heb in de UVO-app gekeken en die toont wel afstand, tijd, gemiddelde en maximum snelheid, maar niet het verbruik. Heb er net een lang traject opzitten met 30min stapvoets verkeer en 1u doorrijden en was nieuwsgierig naar het totale verbruik, maar ben vergeten kijken bij het uitzetten van de auto)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:08
plmagis schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:26:
Vraagje: bij het uitzetten van de e-Niro verschijnt op het kleine scherm aan het stuur even heel kort het gemiddelde verbruik over het afgelopen traject. Kun je dat gemiddelde verbruik nog ergens anders nadien zien?

(Heb in de UVO-app gekeken en die toont wel afstand, tijd, gemiddelde en maximum snelheid, maar niet het verbruik. Heb er net een lang traject opzitten met 30min stapvoets verkeer en 1u doorrijden en was nieuwsgierig naar het totale verbruik, maar ben vergeten kijken bij het uitzetten van de auto)
In het EV menu heb ik (MY19) brandstofverbruik of iets in die trant staan waar je je trips kan terugkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:39
Weet iemand of er een 3 fase laadkabel bij de Eniro geleverd wordt ?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

cacofant schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 08:23:
Weet iemand of er een 3 fase laadkabel bij de Eniro geleverd wordt ?
Er wordt een Mennekes Type 2 kabel meegeleverd. Ik denk niet dat ik ergens expliciet "3 -fase" heb zien staan maar hij is neem ik aan geschikt voor het 11kW vermogen van de 3-fasen lader in de auto zelf. Ook heb ik met 11kW geladen bij een publieke laadpaal.

Even een foto gemaakt van het kabel typeplaatje; 480V dus 3-fase:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6KtBojl9YTzqKSkscm-zbxY6ang=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3dVpo2fWxmQNFhXWaHaUfhb1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door DonJuape op 07-08-2021 10:52 ]

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hippe Lip schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:50:
[...]

Waarom denk je dat die 12V-accu leeg zal lopen? Als je apparatuur hebt aangesloten die ook aanstaat als het contact uit is, dan kun je die apparaten sowieso beter loskoppelen. En anders is er toch geen reden dat die accu leegloopt? Dat doet die bij een 'gewone' (lees: ICE) auto toch ook niet?
Dacht eerder gelezen te hebben dat mensen met een lege 12 v stonden. Maar dat zal dan waarschijnlijk zijn geweest als er te lang een deur open heeft gestaan ofzo (bijv bij een beurt bij de dealer). Dacht even voor de zekerheid vragen….
Maar ik hoef me daar dus niet druk over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:00
ione schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:51:
[...]

Dacht eerder gelezen te hebben dat mensen met een lege 12 v stonden. Maar dat zal dan waarschijnlijk zijn geweest als er te lang een deur open heeft gestaan ofzo (bijv bij een beurt bij de dealer). Dacht even voor de zekerheid vragen….
Ik denk dat de dealers en schade herstel bedrijven het ondertussen ook wel weten hoe er mee om te gaan. Ik heb pas geleden een deukje uit het dak laten halen (leuk die vogels), en ik gaf aan bang te zijn voor de 12 volt accu, ze kenden het probleem en hielden er rekening mee (letterlijke tekst ja bij de Kona’s worden bij bosjes start accu’s vervangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:58
ione schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:51:
[...]

Dit kun je krijgen als de achterklep niet goed dicht zit. Bij de oudere versies gaat de achterklep moeilijk dicht en je merkt dan af en toe niet dat die open staat. Dan wordt de accu uiteindelijk leeggetrokken.

Of bij de huidige versie de achterklep nog steeds niet goed sluit weet ik niet.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:52
De klep sluit wel, maar zoals iemand een tijdje terug zei je moet het wel met overtuiging doen. Mijn eNiro is van juli 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schepseltje
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:41
Begrijp ik het goed dat je accu dus leeg loopt als de auto uit staat en de deur open staat omdat bijvoorbeeld iemand bezig is met het wrappen van een sierstrip? (Heel specifiek, ik weet het :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Schepseltje, Nee met het wrappen van een sierstrip gebeurd dit niet.
Serieus: no idea. Snap sowieso niet dat die leeg loopt. Enige wat bij mij zou branden zijn de interne LEDs en dan vreet nu niet bepaald stroom.

Ps. Wel foto's delen als het klaar is 😉

[ Voor 3% gewijzigd door Card Nox op 07-08-2021 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfjnab
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-08 21:31
Schepseltje schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:02:
Begrijp ik het goed dat je accu dus leeg loopt als de auto uit staat en de deur open staat omdat bijvoorbeeld iemand bezig is met het wrappen van een sierstrip? (Heel specifiek, ik weet het :P)
Yep, dat kan....

De enige keer dat mijn 12v op caution stond was toen hij de hele dag bij de KIA garage stond en de deuren open waren. Mogelijk stond hij ook nog op het contact..

De meeste monteurs hebben geen idee dat deze auto's daar niet zo goed tegen kunnen.. .

[ Voor 3% gewijzigd door mfjnab op 07-08-2021 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfjnab
plips schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 18:10:
[...]

Welke software versie heb je? Mijn 12v wordt alleen bijgeladen als de auto is aangekoppeld.
Laat ik het zo zeggen. Als de auto niet is aangekoppeld loopt de 12v langzaam leeg. Dat zie ik omdat dan “caution” staat in de app bij de 12v accu, nadat ik gestart heb.
User Settings → Other → Aux. Battery Saver+

Werkt trouwens alleen als alle deuren dicht zijn en de auto uit. Dat verklaart het leeglopen bij onderhoud en slecht achterklep contact..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
mfjnab schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:05:
[...]

User Settings → Other → Aux. Battery Saver+

Werkt trouwens alleen als alle deuren dicht zijn en de auto uit. Dat verklaart het leeglopen bij onderhoud en slecht achterklep contact..
Ja die staat bij mij uiteraard ingeschakeld en toch loopt de 12V batterij langzaam leeg als de auto niet gebruikt wordt en rustig stil staat. 5% per dag ongeveer. Dus na 7 dagen < 60% met 'Caution' in de app. Zekerheidshalve koppel ik hem eens in de week even een nachtje aan de stroom, en blijven de warnings weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plmagis
DoubleD1980 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:39:
[...]

In het EV menu heb ik (MY19) brandstofverbruik of iets in die trant staan waar je je trips kan terugkijken.
Bedankt @DoubleD1980 ! Inderdaad, in het EV menu heb ik die gegevens gevonden.

(Brussel-Dordrecht aan een gem. verbruik van 12,7kW/100km ben ik best tevreden mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:42

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Card Nox schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:13:
@Schepseltje, Nee met het wrappen van een sierstrip gebeurd dit niet.
Serieus: no idea. Snap sowieso niet dat die leeg loopt. Enige wat bij mij zou branden zijn de interne LEDs en dan vreet nu niet bepaald stroom.

Ps. Wel foto's delen als het klaar is 😉
Het gaat niet zozeer om de paar kleine lampjes die mss aan staan, maar als je de auto na een rit uit zet en op slot doet, dan ‘valt hij in slaap’. Als de achterklep niet goed dicht zit valt hij niet in slaap en blijft er een behoorlijk systeem in de auto actief.

DAT is wat je accu leegtrekt.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:03
Hippe Lip schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 18:11:
[...]
Het gaat niet zozeer om de paar kleine lampjes die mss aan staan, maar als je de auto na een rit uit zet en op slot doet, dan ‘valt hij in slaap’. Als de achterklep niet goed dicht zit valt hij niet in slaap en blijft er een behoorlijk systeem in de auto actief.

DAT is wat je accu leegtrekt.
Blijkbaar toch een incidenteel probleem van de auto, of degene die de achterklep niet goed dichtgooit. Ik heb na bijna 2 jaar nog nooit enig probleem gehad. Nog even overwogen, n.a.v. berichten hier, om voor de zekerheid toch maar een jumpstarter aan te schaffen. Niet gedaan en ook nooit nodig gehad.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Same here. MY19 Executive line uit feb 2019. Nooit accu problemen gehad.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 21:43
Xmoo schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:33:
[...]

Ik krijg morgen de update van 8 juli, kijken of deze al Android auto op volledige scherm ondersteund.

Ik kan je zeggen dat er op korte termijn twee dingen moeten komen. Updates mbv OTA en wireless Android Auto.
Weet je al iets meer over de update?

En dat over OTA is een wens van jou, of weet je dat Kia ermee bezig is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

eltron schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:50:
[...]

Blijkbaar toch een incidenteel probleem van de auto, of degene die de achterklep niet goed dichtgooit. Ik heb na bijna 2 jaar nog nooit enig probleem gehad. Nog even overwogen, n.a.v. berichten hier, om voor de zekerheid toch maar een jumpstarter aan te schaffen. Niet gedaan en ook nooit nodig gehad.
Toen ik met mijn defecte accu bij de garage kwam, nét binnen de twee garantiejaren, hadden we het even over de mogelijke oorzaak. De garage gaf toen uit zichzelf aan aan dat dit vaker voorkwam. Bij het noemen van het achterklepslot zeiden ze dat er sloten waren met een defect. Het zijn dus (onder andere) die defecte achterklepsloten die voor de problemen zorgden. Het zal ongetwijfeld ook voorkomen als de achterklep wat strak afgesteld is, zodat je ‘m wat frser dicht moet gooien. Anders hangt-ie op z’n eerste ‘catch’ en dan registreert de auto een niet-goed gesloten klep en valt niet in slaap.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 10:51
pvtonger schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 23:27:
[...]

Weet je al iets meer over de update?

En dat over OTA is een wens van jou, of weet je dat Kia ermee bezig is?
Kia en Hyundai zijn daarmee bezig. Ik kan jou verklappen dat de Nederlandse bestuurders van de Hyundai Ioniq 5 gisteren of eergisteren al een OTA ontvangen hebben/zouden moeten hebben. Ik verwacht idem voor de Kia EV6, maar deze is formeel nog niet uit. Ik ga dinsdag een proefritje maken en dan gelijk checken. Maar het is dus onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 22:40

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Vraagje met betrekking op navigatie in Android Auto, kan je deze ook op je dashboard scherm krijgen per afslag / rotonde / afrit? Kreeg het in de proefrit niet voor mekaar.

En zijn er ook mensen die AAWireless toevallig hebben? Dat lijkt me ook nog wel aangezien er nu dus geen draadloze verbinding mogelijk is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:08
Frij5fd schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:01:
[...]

Leuk verhaal om te lezen! Maar ik laat het mijn vrouw nog maar even niet lezen; die is nog redelijk sceptisch over een vakantie in het buitenland met de e-Niro. Even afgezien van de niet-werkende laadpunten; voelde het op reis gaan met de e-Niro dan hetzelfde als voorheen met een ICE-auto? In theorie zou het met de range van de e-Niro redelijk hetzelfde kunnen zijn als je toch één keer per 2 à 3 uur een stop zou maken
Laatste keer dat ik zo’n afstand heb afgelegd met de auto is al weer vijf jaar geleden. Dat was toen een Opel Corsa eco diesel geval. Die had niet zoveel power waardoor je bergopwaarts even terug moest schakelen om toch nog een beetje snel omhoog te gaan. Nu met de e-niro knal je omhoog en trap je het pedaal wat verder in dan vliegt ie nog verder omhoog. Dat rijdt toch wel heel lekker! Ook wel mooi om te zien dat je er ook wel soms een paar kilometer range terugkrijgt als je bergafwaarts gaat. Maar ook hier in het Spaanse stadje waar er veel hoogteverschillen zijn rijdt dat toch wel fijn! Ook die typische Spaanse parkeergarages met een helling van 45 graden (zo lijkt het) gaan we met gemak omhoog! Pas wel op met boven op een berg helemaal vol laden want dan werkt het regeneren niet meer.

Met een ICE heb je de keuze om de stop even uit te stellen en nog net even wat verder te rijden. Maar nu met kind mee was dat ook met ICE geen optie geweest. Je moet dan toch gewoon om de paar uur even stoppen en dan wat spelen, lopen, gewoon even eruit. Als je dat dan kan combineren met laden is dat top. Merkte dat dat voor mezelf eigenlijk ook wel lekker was. Gewoon even pauze van het rijden en even ontspannen. Probeerde qua mindset ook zo erin te staan dat de vakantie begint als je de deur achter je dichttrekt thuis en niet pas als je op eindbestemming bent.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:42
Suicyder schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:27:
Mijn e-Niro staat vanaf komende week al bij de dealer, maar moet nog even geduld hebben, ophaaldag wordt 31-8, dus dan kan ik mooi in 1x over van de ene in de andere auto.

Ik ga komende week nog een dashcam setje afleveren bij de dealer, deze willen ze voor mij inbouwen, het is een Viofo A129 Pro Duo set met filters en hardwirekit geworden. Daarnaast dan gelijk even die trekhaak regelen voor de fietsendrager.

Welke oplossingen gebruiken mensen hier qua frunk? Ik heb wel wat varianten gezien, maar ook opmerkingen over warmte etc. Hoe zit dat of heeft iemand wellicht een goede link erover?
Ik heb zo’n Eurobox (met deksel) op een paar omgebogen aluminium hoekprofielen voorin gefröbeld en achterin met 9mm multiplex een bodemplaat uit 2 delen. Erg blij mee op vakantie.

Toegevoegd: Afmetingen box zijn 600 x 400 x 135. Ik heb 'm gekocht via Amazon voor € 21,--

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bpN2MurNPVbnzqKT-_kD-J0dBuU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hM9gcM9LY8fRkqXIG1dogLn9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fe2hhw205PurrU_HbVgRNM_CfSk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z4uc64vXnS5yj5NyIxR4fOVE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WNg5iLZXqfTg9EfmIAYv3IWb-AY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k9VbPpdUMPB6zz7LdqKcHHsS.jpg?f=fotoalbum_tile

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:51
Xmoo schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:33:
[...]

Ik krijg morgen de update van 8 juli, kijken of deze al Android auto op volledige scherm ondersteund.

Ik kan je zeggen dat er op korte termijn twee dingen moeten komen. Updates mbv OTA en wireless Android Auto.
En? Is Android auto nu full screen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 10:51
WillemJanJansen schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:08:
[...]

En? Is Android auto nu full screen?
Nee nog niet. Hopelijk met de update van mid augustus.
Mid augustus gaat voor Hyundai grote veranderingen met zich meebrengen.
Wat voor wijzigingen het voor Kia met zich mee gaat brengen is nog onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Ah helaas. Toch wel raar dat dat zo lang op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 16:42
Zijn er eigenlijk al updates over de nieuwe KIA laadpas, gezien die met plugsurfing eind deze maand ten einde komt?

Ik haal 31e mijn auto op, maar kan nog niets vinden over een eventueel vervangend abo. Heb wel al vast Shell Recharge in huis (kan bij kantoor dan voor € 0,25 laden in ieder geval).

offtopic:
edit:
ik stel de vraag even hier, omdat het specifiek over de KIA pas gaat

[ Voor 14% gewijzigd door Suicyder op 10-08-2021 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48

greatgonzo

schit-te-rend!

Suicyder schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:00:
Zijn er eigenlijk al updates over de nieuwe KIA laadpas, gezien die met plugsurfing eind deze maand ten einde komt?

Ik haal 31e mijn auto op, maar kan nog niets vinden over een eventueel vervangend abo. Heb wel al vast Shell Recharge in huis (kan bij kantoor dan voor € 0,25 laden in ieder geval).

offtopic:
edit:
ik stel de vraag even hier, omdat het specifiek over de KIA pas gaat
denk dat de pas vervangen wordt door een app, je kunt nu ook al de laadsessies zien in de KIA charging app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernepper
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 06:52
wortelsoft schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:48:
[...]

Die doorzichtige pinnen moet je laten zitten, die schuiven waarschijnlijk naar achter als je de stekker erin stopt.
Merci, dan blijf ik daar nog even lekker van af :P

Heeft iemand trouwens al een mogelijkheid gevonden om de e-Niro zichzelf te laten afsluiten wanneer je deze hebt geparkeerd en met de sleutel wegloopt?

Technisch moet dit gewoon kunnen, immers ‘weet’ de auto dat je weg bent en de auto niet meer gebruikt (want in P, auto is uitgeschakeld en de sleutel is ver genoeg uit de buurt). Via de UVO app krijg je vanzelf een push notificatie dat deze nog niet is afgesloten om vervolgens middels de app / sleutel af te kunnen sluiten.

Waarom dit niet gewoon als optie terug te vinden is in de deur instellingen (MY21), is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Ernepper schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:15:
[...]

Merci, dan blijf ik daar nog even lekker van af :P

Heeft iemand trouwens al een mogelijkheid gevonden om de e-Niro zichzelf te laten afsluiten wanneer je deze hebt geparkeerd en met de sleutel wegloopt?

Technisch moet dit gewoon kunnen, immers ‘weet’ de auto dat je weg bent en de auto niet meer gebruikt (want in P, auto is uitgeschakeld en de sleutel is ver genoeg uit de buurt). Via de UVO app krijg je vanzelf een push notificatie dat deze nog niet is afgesloten om vervolgens middels de app / sleutel af te kunnen sluiten.

Waarom dit niet gewoon als optie terug te vinden is in de deur instellingen (MY21), is mij een raadsel.
Helaas dat kan niet ik erg me daar ook aan vooral omdat als je nog niet gereden hebt de auto wel vanzelf op slot gaat als je niet snel genoeg de deur opent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ernepper schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:15:
[...]
Hoogst irritant, heb dezelfde wens...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:51
@Suicyder
Toevallig deze morgen de chat opgezocht van Kia.
Helpdesk was er niet echt bekend mee. Maar na doorvragen......

Visitor: Goedemorgen, Ik heb 5 juli een mail ontvangen dat kia plugsurfing gaat stoppen. Tot mijn verbazing adverteren jullie nog steeds op je site met dit systeem.
Helpdesk: Het is inderdaad zo dat Kia PlugSurfing stop, maar dit zal over genomen worden door Kia Charge.
Visitor: Dat heb ik begrepen. Maar de ham vraag is natuurlijk tegen welke kosten etc etc
Ik moet alles publiek laden (45000km pj) en dit systeem was voor ons een reden om voor Kia e-Niro te kiezen.
Helpdesk: Dat snap ik. In principe veranderd er niet heel veel. Bij het downloaden van de KiaCharge app kan je een nieuwe laadpas aanvragen. De huidige Kia laadsleutel werkt per 5 september namelijk niet meer. De werking en afrekening van betalingen werkt hetzelfde, via creditcard. Het enige wat gewijzigd word is de app en de laadsleutel/pas.
Visitor: Tarief stelling blijft dus ook gelijk ?
Helpdesk: Naar mijn weten inderdaad wel, ik heb geen bericht gehad over dat de kosten zullen veranderen.
Visitor: Ok. bedankt. Is het mogelijk om een laadsleutel voor deze datum te regelen ?
Helpdesk: Je kan de pas als het goed is al aanvragen via de nieuwe app, dus je kan er dan al voor 5 september gebruik vanmaken.
Visitor :Kunt u een link geven van de nieuwe app. Ik zie hem niet in de google store staan.
Ik laad nu via "kia public charging" Dat is de oude via plugsurfing.
Helpdesk : Het gaat uiteindelijk lopen via de Kia Charge app, ik zie terug dat deze app rond midden augustus beschikbaar word. Ik ben dus bang dat het nu nog niet beschikbaar is.
Visitor: Veel onduidelijkheid dus..... (ook bij jullie)
Helpdesk: Helaas is er nog niet veel over bekend bij ons omdat de app nog niet actief is. Het si dus nog even afwachten tot de app beschikbaar is zodat de pas aangevraagd kan worden.
Visitor: Als ik Kia NL was zou ik vaart maken. Als je nl. maar twee weken hebt om een nieuwe app te downloaden, registreren etc etc. Ga je veel klanten kwijt raken. Ik ben er misschien proactief mee bezig, maar een heleboel anderen niet. Als ze eenmaal met een andere app/pas bezig zijn, krijg je die klanten bijna niet meer terug.
Helpdesk: Ik snap wat je bedoeld inderdaad. We blijven de dienst verlenen zoals je gewend bent, alleen zal er een overstap gemaakt moeten worden. Ik kan begrijpen dat dit vervelend is, gelukkig is dit eenmalig en zal je hierna weer over gebruik van kunnen maken als voorheen.
Visitor: Ik hoop dat de app/info snel volgt. Bedankt voor uw tijd

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhumba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-09 06:27
De mooie Private Lease aanbieding is inmiddels ook een stuk duurder geworden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

driel24 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:32:
@Suicyder
toch staat wel het een en ander al online:

https://www.kia.com/be/nl...ch-rijden/openbaar-laden/

Tarieven voor België staan er iig wel, daar is het voor abbo houders standaard 0,33/kWh (tegen €6,99 per maand).. en voor de gratis variant eenmalig €2,50 aanvraagkosten, en dan de CPO prijs + €0,49 opstartkosten per sessie

Als dit zo is, dan ga ik niet het niet activeren, dan hou ik het op mijn EV Company pas, gratis aan te vragen, CPO+ 0.12 opstartkosten per sessie

[ Voor 11% gewijzigd door greatgonzo op 10-08-2021 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
greatgonzo schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:42:
[...]

toch staat wel het een en ander al online:

https://www.kia.com/be/nl...ch-rijden/openbaar-laden/

Tarieven voor België staan er iig wel, daar is het voor abbo houders standaard 0,33/kWh (tegen €6,99 per maand).. en voor de gratis variant eenmalig €2,50 aanvraagkosten, en dan de CPO prijs + €0,49 opstartkosten per sessie

Als dit zo is, dan ga ik niet het niet activeren, dan hou ik het op mijn EV Company pas, gratis aan te vragen, CPO+ 0.12 opstartkosten per sessie
Klopt.... alleen heeft ieder land zijn eigen voorwaardes/tarieven.
Kijk hier maar : https://kiacharge.com/web/kia-global

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelofhope
  • Laatst online: 22-08 19:55
driel24 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:32:
@Suicyder

Visitor: Goedemorgen, Ik heb 5 juli een mail ontvangen dat kia plugsurfing gaat stoppen. Tot mijn verbazing adverteren jullie nog steeds op je site met dit systeem.
Helpdesk: Het is inderdaad zo dat Kia PlugSurfing stop, maar dit zal over genomen worden door Kia Charge.
Visitor: Dat heb ik begrepen. Maar de ham vraag is natuurlijk tegen welke kosten etc etc
Ik moet alles publiek laden (45000km pj) en dit systeem was voor ons een reden om voor Kia e-Niro te kiezen.
Helpdesk: Dat snap ik. In principe veranderd er niet heel veel. Bij het downloaden van de KiaCharge app kan je een nieuwe laadpas aanvragen. De huidige Kia laadsleutel werkt per 5 september namelijk niet meer. De werking en afrekening van betalingen werkt hetzelfde, via creditcard. Het enige wat gewijzigd word is de app en de laadsleutel/pas.
Visitor: Tarief stelling blijft dus ook gelijk ?
Helpdesk: Naar mijn weten inderdaad wel, ik heb geen bericht gehad over dat de kosten zullen veranderen.
Visitor: Ok. bedankt. Is het mogelijk om een laadsleutel voor deze datum te regelen ?
Helpdesk: Je kan de pas als het goed is al aanvragen via de nieuwe app, dus je kan er dan al voor 5 september gebruik vanmaken.
Visitor :Kunt u een link geven van de nieuwe app. Ik zie hem niet in de google store staan.
Ik laad nu via "kia public charging" Dat is de oude via plugsurfing.
Helpdesk : Het gaat uiteindelijk lopen via de Kia Charge app, ik zie terug dat deze app rond midden augustus beschikbaar word. Ik ben dus bang dat het nu nog niet beschikbaar is.
Visitor: Veel onduidelijkheid dus..... (ook bij jullie)
Helpdesk: Helaas is er nog niet veel over bekend bij ons omdat de app nog niet actief is. Het si dus nog even afwachten tot de app beschikbaar is zodat de pas aangevraagd kan worden.
Visitor: Als ik Kia NL was zou ik vaart maken. Als je nl. maar twee weken hebt om een nieuwe app te downloaden, registreren etc etc. Ga je veel klanten kwijt raken. Ik ben er misschien proactief mee bezig, maar een heleboel anderen niet. Als ze eenmaal met een andere app/pas bezig zijn, krijg je die klanten bijna niet meer terug.
Helpdesk: Ik snap wat je bedoeld inderdaad. We blijven de dienst verlenen zoals je gewend bent, alleen zal er een overstap gemaakt moeten worden. Ik kan begrijpen dat dit vervelend is, gelukkig is dit eenmalig en zal je hierna weer over gebruik van kunnen maken als voorheen.
Visitor: Ik hoop dat de app/info snel volgt. Bedankt voor uw tijd
Wel bizar dat de kiacharge app in Belgie (android toch) wel al beschikbaar is.
Ik heb er voor gekozen om de ionity power toe te voegen aan het gratis abonnement... nu hopen dat we wat mogen reizen het komende jaar, want het is een gok dat ik genoeg zal laden aan ionity om de abo-kost van ionity power er uit te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:39
Hoe activeer je ionity power? Lees dat alleen maar in combinatie met de nieuwe Kia EV6

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
angelofhope schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:55:
[...]

Wel bizar dat de kiacharge app in Belgie (android toch) wel al beschikbaar is.
Ik heb er voor gekozen om de ionity power toe te voegen aan het gratis abonnement... nu hopen dat we wat mogen reizen het komende jaar, want het is een gok dat ik genoeg zal laden aan ionity om de abo-kost van ionity power er uit te krijgen...
Ik vind het veel geld. 156 euro per jaar voor een korting bij Ionity.
Omslagpunt is 312 kWh per jaar laden.
Aan de andere kant... Kun je nagaan hoe duur Ionity eigenlijk is.
En helaas in Frankrijk bijna geen alternatief.
2x zo duur dan rijden met een diesel. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door driel24 op 11-08-2021 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

driel24 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:28:
[...]

Ik vind het veel geld. 156 euro per jaar voor een korting bij Ionity.
Omslagpunt is 312 kWh per jaar laden.
Aan de andere kant... Kun je nagaan hoe duur Ionity eigenlijk is.
2x zo duur dan rijden met een diesel. |:(
en heel interessant ook niet, tenzij je een EV6 hebt.. Elke 100 kWh lader voldoet, en in vind zelf EnWB scherp geprijsd in Duitsland, icm Vattenvall incharge, en natuurlijk Fastned of Shell Recharge hier

[ Voor 4% gewijzigd door greatgonzo op 11-08-2021 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:19

zeroday

There is no alternative!

Autootje gaf aan dat ik onderhouds beurtje moet laten inplannen ..

met dank aan Corona maar 9K aan kilometers gereden ..

Op de planning staat een OPC upgrade en de upgrade van de software ..

We gaan het meemaken ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Rhumba schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:01:
De mooie Private Lease aanbieding is inmiddels ook een stuk duurder geworden....
Wow, blij dat ik hem op tijd besteld heb, mijn configuratie is 80 euro per maand duurder geworden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
  • Laatst online: 21-07 23:14
Ik heb de mijn, DynamicPlus nu een week of 3 in huis. Prettige wagen. Twee vragen die ik wel heb, wellicht dat men die hier weet;
  • Android Auto, werkt dat alleen bedraad? Want dan moet ik dus kiezen tussen USB stick met muziek of Android
  • Kaart-versie, klopt het dat die niet up to date is? Kennis met een Kona heeft dezelfde navigatie en daar staan wegen wel op die ik niet heb. Wegen van pak 2 jaar oud die hij nog niet kent.
  • OTA, is dat nu een feature, een gerucht of gaat dat gewoon helemaal niet komen?

Code, justify, code - Pitr Dubovich

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
CrimsonRider schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:41:
Ik heb de mijn, DynamicPlus nu een week of 3 in huis. Prettige wagen. Twee vragen die ik wel heb, wellicht dat men die hier weet;
  • Android Auto, werkt dat alleen bedraad? Want dan moet ik dus kiezen tussen USB stick met muziek of Android
  • Kaart-versie, klopt het dat die niet up to date is? Kennis met een Kona heeft dezelfde navigatie en daar staan wegen wel op die ik niet heb. Wegen van pak 2 jaar oud die hij nog niet kent.
  • OTA, is dat nu een feature, een gerucht of gaat dat gewoon helemaal niet komen?
1 ja
2 mogelijk dat deze niet geupdate is
3 gerucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Even in navolging op vraag 2, is het mogelijk zelf kaartupdates te doen in de e-Niro? Bijvoorbeeld met een SD kaartje of USB stick?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
CrimsonRider schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:41:
1) Alleen bedraad.

Maar op indiegogo zit een Tweaker die wireless AA heeft gemaakt .
https://www.indiegogo.com/projects/aawireless/x/24661011#/
Ik heb hem en het werkt perfect.
Wel meer voor de korte rit (of een Powerbank). Want AA verbruikt veel stroom.
[Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelofhope
  • Laatst online: 22-08 19:55
cacofant schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 07:12:
Hoe activeer je ionity power? Lees dat alleen maar in combinatie met de nieuwe Kia EV6
Gewoon kunnen activeren in de kiacharge account pagina... weet niet meer waar juist eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhumba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-09 06:27
EagleTitan schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:38:
[...]

Wow, blij dat ik hem op tijd besteld heb, mijn configuratie is 80 euro per maand duurder geworden :/
Executive line waarschijnlijk?
Bij mij was het 55 duurder voor Dynamicplus.

80 euro maal 60 maanden? Das toch even 4800 euro!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

lekker dan, ook hier lijkt de 12v overnacht leeg te zijn gegaan. Schijnt een bekend probleem te zijn.
Hebben hier meer mensen last van gehad? En een oorzaak gevonden.
Ik denk nu aan:
- open deur, waardoor de auto in een soort van stand-by modus komt (hoewel alle schermen zwart zijn)
- software update van vorige week die gekke dingen doet?
- echt een fysiek probleem van de accu, die spontaan aan het licht komt?

• Suicyder
greatgonzo schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:00:
lekker dan, ook hier lijkt de 12v overnacht leeg te zijn gegaan. Schijnt een bekend probleem te zijn.
Ik denk nu aan:
- open deur, waardoor de auto in een soort van stand-by modus komt (hoewel alle schermen zwart zijn)
Ik heb mijne nog niet, maar wat ik vooral heb gelezen in dit topic is dat het een deur is welke niet helemaal lekker dichtvalt en dan blijven de systemen door draaien. Veelal de kofferbak welke niet goed gesloten is. Ik ga zodra ik mijne heb daar maar extra op letten.

• Hippe Lip

Hippe Lip

greatgonzo schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:00:
Ik denk nu aan:
De meeste gevallen hiervan komen door de achterklep. En dan in twee varianten:

1. De achterklep is niet goed in het slot gevallen. Dat kan door ‘m zachtjes dicht te laten vallen; de klep hangt dan alleen op z’n eerste veiligheidscatch. Omdat de auto niet volledig afgesloten is valt die niet in slaap, wat meer stroom kost. Soms komt dit ook voor als het slot van de achterklep wat strak afgesteld is. Dan krijg je die alleen goed dicht als je hem echt hard dichtgooit. Vraag de garage in dat geval hem minder strak in te stellen.

2. Een defect slot van de achterklep. Er is een serie sloten die niet goed zijn en een lege accu veroorzaken. Het slot wordt dan kosteloos (garantie) vervangen.

Verder kan het zijn dat er nog iets (accessoire) in de auto aan is gebleven? Niet alle USB-aansluitingen in de auto gaan uit als je de auto uitzet. Als daar dus nog iets ingestoken zit trekt dat de accu leeg.

<John O`Mill>

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

nee, geen accessoires. Achterklep zou kunnen, maar daar hebben we 8 maanden geen last van gehad.

Het enige dat ik kan bedenken is de deur van de chauffeur. Ik had de auto iets te strak langs een haagje gezet, kon de deur gisteren moeilijk sluiten. Misschien niet goed dichtgezeten.. Blijft de auto dan ook wakker, of is dit alleen bij de achterklep?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinguins
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 03-06 21:17
Een paar weken geleden een 64kW e-Niro DynamicPlusLine besteld (koop). Een rode. Wordt verwacht in december. Wachten dus en in tussentijd de helft van dit topic gelezen. Die 12V accu problemen baren me nog de meeste zorgen. Hopelijk komt het relatief niet zo vaak voor en is de oorzaak duidelijk zodat ik daar op kan letten.
Kom van een VW polo 2010 diesel. Flink wat onderhoud aan gehad. Ben die nu daarom ook helemaal zat.
Ik woon in een appartement dus thuis laden is er voor mij niet bij. Op de parkeerplaats hier staat een laadpaal die vaak niet bezet is en op mijn werk is alleen een 230V aansluiting buiten.
Ik heb voor de 64kW gekozen omdat ik dan minder vaak bij een paal hoef te staan en ik ook eens een dagje verder weg kan. Ik rijd ongeveer 20k km per jaar.
Verder is er wat meer ruimte voor mijn vriendin achterin en haar spullen.
Vandaag en gisteren totaal 560km gemaakt met de Polo. Nog 650 km over. Dus volgend jaar met de Niro in de vakantie bij een hotel of parkeergarage aan een paal hangen. Ik ga niet veel verder met de auto.

e-Niro 64kWh DynamicPlusLine Rood december 2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
pinguins schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:40:
Verder is er wat meer ruimte voor mijn vriendin achterin en haar spullen.
Er is ook nog een bijrijdersstoel waar je dan iemand anders kunt laten zitten als het achterin vol is met je vriendin en haar spullen. ;)

• WillemJanJansen
Kan de "carkit" 2 telefoons tegelijk aan? Werk- en privételefoon.

• ardjan.vissers
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 05-05-2024
Mijn auto geeft sinds vandaag aan bij de navigatie:
De kaartversie is verouderd. Werk de navigatiekaart bij om om gebruik te kunnen maken van een nauwkeurigere online route begeleiding.

Moet je hiervoor langs de dealer of kan je dit zelf updaten?

• pinguins
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 03-06 21:17
DutchKel schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:22:
[...]

Er is ook nog een bijrijdersstoel waar je dan iemand anders kunt laten zitten als het achterin vol is met je vriendin en haar spullen. ;)
Ja, daar zit haar zoon al. :)

e-Niro 64kWh DynamicPlusLine Rood december 2021

• Hippe Lip

Hippe Lip

greatgonzo schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:55:
nee, geen accessoires. Achterklep zou kunnen, maar daar hebben we 8 maanden geen last van gehad.

Het enige dat ik kan bedenken is de deur van de chauffeur. Ik had de auto iets te strak langs een haagje gezet, kon de deur gisteren moeilijk sluiten. Misschien niet goed dichtgezeten.. Blijft de auto dan ook wakker, of is dit alleen bij de achterklep?
Voor zover ik weet kun je de auto niet op slot krijgen als een van de deuren niet goed dicht zit. Dus als de auto op slot was, weet je zeker dat alle 4 deuren goed dicht waren.

De achterklep kan open zonder de rest auto van het slot te halen, dus daarom merk je dat daar niet zo snel als die niet goed dicht zit. Als je oplettend bent kun je het in sommig situaties wel zien: als de rest van de auto (al) op slot zit en je doet de achterklep dicht, dan zie je de knipperlichten even aangaan. Gebeurt dat niet (rest vd auto dus wel al op slot), dan zit de klep niet goed dicht.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommertijd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-07-2024
Werkt de Tom Tom live services ook in het buitenland of alleen in Nederland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels2322
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15-09 09:54
Zo, mijn KIA e-Niro (64kWh ExecutiveLine) is inmiddels ook besteld (verwachte levering 18 december). Is wel kielekiele wat betreft de lage bijtelling, maar in mijn ogen is de KIA e-Niro op dit moment nog de beste keuze voor een Electrische keuze. De 'nieuwe' generaties (met dezelfde actieradius) zijn een stuk duurder en ook is de levertijd een stuk langer. Ja oke, waarschijnlijk laden ze allemaal een stuk sneller aan de snelweg, maar er zal ieder jaar wel een betere electrische auto komen lijkt me. Bij het maken van een proefritafspraak in de Skoda ENYAQ gaf de verkoper al aan dat de ENYAQ pas in ieder geval ergens in 2022 geleverd wordt.

Ik ben beieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:49
niels2322 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:35:
Ja oke, waarschijnlijk laden ze allemaal een stuk sneller aan de snelweg, maar er zal ieder jaar wel een betere electrische auto komen lijkt me.
Na 2 jaar heb ik daar zo weinig ´last´ van gehad. Kwestie van plannen denk ik ook. Reken op een langere stop en het valt altijd mee.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
WillemJanJansen schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:35:
ik volg even, ben namelijk ook benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
Carkit 2 telefoons, ik zou vermoeden 1 via Android Auto/Apple Carplay en 1 via BT? Doe ik in de huidige Peugeot ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Vaak kan het via bluetooth tegenwoordig. Twee telefoons koppelen. Zal het zelf even testen wanneer ik 'm heb. Nog geen leveringsdatum helaas, anders dan begin september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Nu online
Suicyder schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:05:
Carkit 2 telefoons, ik zou vermoeden 1 via Android Auto/Apple Carplay en 1 via BT? Doe ik in de huidige Peugeot ook :)
Dat dacht ik ook maar als ik gebeld wordt op de tel die met BT gekoppeld is werkt de carkit (nog) niet namelijk.
Iemand anders een ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 21:49
Vraagje m.b.t. winterbanden. Als ik nu via marktplaats gewoon een setje velgen (evt. met banden) koop die qua maatvoering passen, hoe zit het met die bandenspanningsensoren?

Of kan ik beter een nieuwe set kopen bij een van de aftermarket-bedrijven en daar laten monteren als de winter zich aanbiedt?

Hoe doen jullie dat? Setje bij Kia zelf is 2 keer zo duur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfjnab
grotegok schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:54:
[...]

ik volg even, ben namelijk ook benieuwd
Yep, dat kan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfjnab
Yep, dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Mooi!
jaro431 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:04:
Vraagje m.b.t. winterbanden. Als ik nu via marktplaats gewoon een setje velgen (evt. met banden) koop die qua maatvoering passen, hoe zit het met die bandenspanningsensoren?

Of kan ik beter een nieuwe set kopen bij een van de aftermarket-bedrijven en daar laten monteren als de winter zich aanbiedt?

Als je een setje zonder sensoren neemt gaat waarschijnlijk alleen je bandenlampje branden in het dashboard. Ik heb op een vorige auto banden zonder sensoren gehad en had daar niet zoveel moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10:41
jaro431 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:04:

Ik zou afzetmarkt velgen en tpms. Kopen even inlezen en klaar, kijk wel uit dat je velgen voor de eniro koopt deze verschillen kwa binnenmaat met de velgen van de andere niro

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:39
Appie Heijn in "Het grote Kia e-soul topic"
Wellicht voor andere (potentiële) KIA rijders nog interessant :)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkie72
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:20
Deze ochtend de e-Niro opgehaald, de eerste kms gereden en nu even opladen. Rijdt als een zonnetje.

Kan je in de UVO app zien wat de actuele temperatuur is in de wagen zodat je kan besluiten om de AC aan te zetten op afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10:41
bokkie72 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:17:
Deze ochtend de e-Niro opgehaald, de eerste kms gereden en nu even opladen. Rijdt als een zonnetje.

Kan je in de UVO app zien wat de actuele temperatuur is in de wagen zodat je kan besluiten om de AC aan te zetten op afstand?
Succes ermee binnentemp uitlezen op afstand kan niet nu ja je kan hem altijd opzetten is de temp goed doet de airco/verwarming toch niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Volgens mij niet. En ik snap niet dat er mensen zijn die antwoorden van wel. Als ik mijn iPhone aansluit (met snoertje dus) zegt het display duidelijk dat Bluetooth uitgeschakeld wordt. Dat staat ook in mijn handleiding, dat BT uit gaat als een telefoon aan het snoertje is gekoppeld.

En twee telefoons tegelijk (iPhone en Android) aan het snoer? Hoe doe je dat? Zet je er dan een USB-hub tussen of zo? Nooit geprobeerd; lijkt me dat dit niet gaat lukken, maar ik ben benieuwd! Je bent nooit te oud om te leren… 8)

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:14

PeaceNlove

Deugleuter

Hippe Lip schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 21:55:
[...]

Volgens mij niet. En ik snap niet dat er mensen zijn die antwoorden van wel. Als ik mijn iPhone aansluit (met snoertje dus) zegt het display duidelijk dat Bluetooth uitgeschakeld wordt. Dat staat ook in mijn handleiding, dat BT uit gaat als een telefoon aan het snoertje is gekoppeld.

En twee telefoons tegelijk (iPhone en Android) aan het snoer? Hoe doe je dat? Zet je er dan een USB-hub tussen of zo? Nooit geprobeerd; lijkt me dat dit niet gaat lukken, maar ik ben benieuwd! Je bent nooit te oud om te leren… 8)
Mijn vorige auto kon dit anders (soort van) wel: een Bluetooth verbinding voor muziek en een Bluetooth verbinding voor telefonie, en dat dus met 2 telefoons tegelijk.
Heb het in mijn Niro overigens niet eens geprobeerd, daar gebruik ik alleen maar CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Hippe Lip schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 21:55:
[...]

De meeste auto’s kunnen 2 of meer telefoons tegelijkertijd verbinden via Bluetooth. Hier heeft de kabel dus niks mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ik had gisteren mijn Android telefoon via draadje/AA verbonden, de meid haar Android telefoon via BT maar bellen via haar telefoon met de carkit ging niet. Heb er verder niet meer naar gekeken.

Ik herinner me wel van mijn Mazda 6 dat ik aan kon geven of ik de verbonden telefoon voor bellen of muziek of beide wilde gebruiken.

[ Voor 55% gewijzigd door Card Nox op 16-08-2021 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

Ik heb mijn eNiro nu 3 weken en sinds kort (ik dacht zaterdag) een pop-up over verouderde navigatiekaarten. Aangezien er (nog) geen OTA is moet ik daarvoor naar een dealer (toch?). Weet iemand of er ook een nieuwe software update is? Anders wacht ik daar misschien even op, dan kan het tegelijk.

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

PeaceNlove schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 21:59:
[...]

Mijn vorige auto kon dit anders (soort van) wel: een Bluetooth verbinding voor muziek en een Bluetooth verbinding voor telefonie, en dat dus met 2 telefoons tegelijk.
Heb het in mijn Niro overigens niet eens geprobeerd, daar gebruik ik alleen maar CarPlay
Tja, er zijn veel andere auto’s met dingen die anders werken, maar we hebben het hier over de e-Niro…

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:02
Iemand nog tips voor een goede achterbak zak/mat voor de hele achterbak? Hondlief moet natuurlijk ook meekunnen.
Zit naar deze te kijken: https://www.amazon.nl/Too...ro&qid=1629115513&sr=8-36 iemand ervaring mee?

[ Voor 52% gewijzigd door Hetisookwat op 16-08-2021 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Nu online
Card Nox schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:10:
Ik had gisteren mijn Android telefoon via draadje/AA verbonden, de meid haar Android telefoon via BT maar bellen via haar telefoon met de carkit ging niet. Heb er verder niet meer naar gekeken.
Bij mij precies hetzelfde. Je kan er 2 koppelen maar er werkt er maar 1 waarvan de telefoon die met kabel en AA gebruikt dan alleen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
Het was mijn intentie om het inderdaad allebei via bluetooth te doen. Een hoop moderne apparaten kunnen dat tegenwoordig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 08:14
WillemJanJansen schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 20:29:
Het was mijn intentie om het inderdaad allebei via bluetooth te doen. Een hoop moderne apparaten kunnen dat tegenwoordig.
Bij ons (MY20) zijn 2 telefoons verbonden via Bluetooth (van mij en mijn vrouw). Je kan echter maar met 1 tegelijk bellen (via Bluetooth menu, bij verbonden apparaten, kan je instellen met welk apparaat je wilt bellen). Beide apparaten kunnen wel gebruikt worden om media mee af te spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plmagis
Mabion schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 22:54:
[...]

Bij ons (MY20) zijn 2 telefoons verbonden via Bluetooth (van mij en mijn vrouw). Je kan echter maar met 1 tegelijk bellen (via Bluetooth menu, bij verbonden apparaten, kan je instellen met welk apparaat je wilt bellen). Beide apparaten kunnen wel gebruikt worden om media mee af te spelen.
Idem dito: MY20 met 3 telefoons verbonden via BT.

'k Kwam afgelopen zondag met de e-Niro thuis terwijl mijn vrouw thuis aan het bellen was. Hoorde ik plots haar vriendin in de luidsprekers van de wagen omdat de e-Niro de verbinding overnam :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernepper
  • Laatst online: 14-09 06:52
Hetisookwat schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:04:
Iemand nog tips voor een goede achterbak zak/mat voor de hele achterbak? Hondlief moet natuurlijk ook meekunnen.
Zit naar deze te kijken: https://www.amazon.nl/Too...ro&qid=1629115513&sr=8-36 iemand ervaring mee?
Geen ervaring mee. Kia levert ook zelf verschillende rubberen matten die waar ik aanneem perfect passen. Wellicht niet helemaal wat jij zoekt

[ Voor 8% gewijzigd door Ernepper op 17-08-2021 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:02
Ernepper schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:45:
[...]

Geen ervaring mee. Kia levert ook zelf verschillende rubberen matten die waar ik aanneem perfect passen. Wellicht niet helemaal wat jij zoekt
Die heb ik inderdaad gezien! Maar ook de zijkant wil ik een beetje beschermen, dus helaas geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Mabion schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 22:54:
[...]

Het is de woordkeuze die hier de verwarring oproept: je hebt niet twee telefoons verbonden, maar twee (of meer) telefoons aangemeld. Er kan er maar één tegelijk verbonden zijn, of dat nou met een snoertje of via Bluetooth is.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 08:14
Hippe Lip schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:36:
[...]

Het is de woordkeuze die hier de verwarring oproept: je hebt niet twee telefoons verbonden, maar twee (of meer) telefoons aangemeld. Er kan er maar één tegelijk verbonden zijn, of dat nou met een snoertje of via Bluetooth is.
Nee, dat klopt niet. Ze zijn beide verbonden (in het menu onder bleutooth apparaten staat ook aangeven dat ze verbonden zijn) kan met de ene muziek luisteren en op de andere kan ik bellen of gebeld worden.

Wellicht moet de definitie van de termen 'verbonden' en 'aangemeld' opgehelderd worden?

Je kunt echter maar 1 apparaat op 'bel'-stand zetten. Wel kunnen meerdere apparaten gebruikt worden om media af te spelen (uiteraard niet te gelijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@Hippe Lip Ja dat is ook mijn indruk. Als je dus op je 2e telefoon gebeld wordt moet je eerst de bluetoothverbinding van telefoon 1 verbreken om de carkit te gebruiken. Waardeloos dus als je 2 telefoons hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Er zit schot in de ontwikkeling van een nieuwe generatie accu’s: Lithium-metaal. Met ⅔ van het accugewicht kom je meer dan 2x zo ver als nu. De dichtheid is nl 560mWh/kg, terwijl die van de li-ion-batterij maar 160 Wh/kg is. Geen idee trouwens hoe het met de energie-inhoud (Wh/l) is. Ik hoop dat die er ook op vooruit gaat.

Nu nog de stap naar massaproductie en de auto’s met huidige accutechniek zijn meteen een stuk minder waard …  8)7 ;)

https://www.technischweek...-lithium-metaalbatterij-2

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:05
Hippe Lip schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:09:
Er zit schot in de ontwikkeling van een nieuwe generatie accu’s: Lithium-metaal. Met ⅔ van het accugewicht kom je meer dan 2x zo ver als nu. De dichtheid is nl 560mWh/kg, terwijl die van de li-ion-batterij maar 160 Wh/kg is. Geen idee trouwens hoe het met de energie-inhoud (Wh/l) is. Ik hoop dat die er ook op vooruit gaat.

Nu nog de stap naar massaproductie en de auto’s met huidige accutechniek zijn meteen een stuk minder waard …  8)7

Ik volg de batterij ontwikkelingen al vele jaren en elke week is er wel weer een nieuwe doorbraak te melden. Dit is vooral op research gebied en dan duurt het nog vele jaren voordat het opgeschaald en getest is dus ik zou je geen zorgen maken voor de restwaarde van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:03
Hippe Lip schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:09:

Nu nog de stap naar massaproductie en de auto’s met huidige accutechniek zijn meteen een stuk minder waard …  8)7 ;)

Wel mooi, maar tegen dat het op de markt is tegen acceptabele prijzen is je auto wel zo ongeveer afgeschreven. Danwel het prijsverschil tussen nieuw en 2e hands is dan nog steeds zo groot dat EV's met 400km+ range 2e hands nog lang veel waarde houden. Mede omdat de bouwjaren 2015-2020 de aantallen nog niet erg groot waren.

Ik zie overigens ook wel mooie perspectieven voor smartphone, tablet, notebook en last but not least de electrische fiets en pedelec; tussen de koffie en de thee een rondje IJsselmeer op je pedelec zonder te laden.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leader98
  • Laatst online: 15-09 18:31
WillemJanJansen schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:13:
[...]

Mooi!

[...]

Als je een setje zonder sensoren neemt gaat waarschijnlijk alleen je bandenlampje branden in het dashboard. Ik heb op een vorige auto banden zonder sensoren gehad en had daar niet zoveel moeite mee.
Bij nieuwe auto's (in gebruik genomen na 31 december 2017) is dat tegenwoordig een reden tot afkeuring bij de APK.
Zie oa https://www.anwb.nl/experts/auto/101/apk-eisen

[ Voor 7% gewijzigd door Leader98 op 17-08-2021 21:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• driel24
Nederland is toegevoegd aan Kia Charge.
https://kiacharge.com/web/kia-global

Hier staan de tarieven:

https://kiacharge.com/web/kia-nl/tariffs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
Dank u voor de update, mooie kWh prijs in basis, ik ga de app maar eens installeren en kijken wat het bij de laadpalen doet waar ik vooral zal komen te staan :D

edit:
Even toevoeging, je kunt op de website ook de palen checken en een knop omhalen om aan te geven welke prijs je wil zien easy of advanced. Mooi gedaan :)

edit2:
1 extra dingetje, Standaard staat onder 'account -> gebruiksgegevens - gebruiksgegevens delen' aan! even uitvinken

[ Voor 26% gewijzigd door Suicyder op 18-08-2021 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
  • Laatst online: 15-09 21:49
Leader98 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:38:
[...]

Bij nieuwe auto's (in gebruik genomen na 31 december 2017) is dat tegenwoordig een reden tot afkeuring bij de APK.
Zie oa https://www.anwb.nl/experts/auto/101/apk-eisen
Goede tip, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
De eerste vier jaar heb je geen last van de apk, maar de vraag is natuurlijk of je het wilt.

Heb de charge app even doorlopen. Is best oké maar het kan beter. Legio gratis apps plannen al je laadpunten op een lange reis. Hier moet je wel je laadpunten zelf toevoegen en exporteert hij je reis naar een andere navigatie app.

Wel handige filters om laadpalen uit te zoeken.
Pagina: 1 ... 150 ... 350 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.