@
Suicyder
Toevallig deze morgen de chat opgezocht van Kia.
Helpdesk was er niet echt bekend mee. Maar na doorvragen......
Visitor: Goedemorgen, Ik heb 5 juli een mail ontvangen dat kia plugsurfing gaat stoppen. Tot mijn verbazing adverteren jullie nog steeds op je site met dit systeem.
Helpdesk: Het is inderdaad zo dat Kia PlugSurfing stop, maar dit zal over genomen worden door Kia Charge.
Visitor: Dat heb ik begrepen. Maar de ham vraag is natuurlijk tegen welke kosten etc etc
Ik moet alles publiek laden (45000km pj) en dit systeem was voor ons een reden om voor Kia e-Niro te kiezen.
Helpdesk: Dat snap ik. In principe veranderd er niet heel veel. Bij het downloaden van de KiaCharge app kan je een nieuwe laadpas aanvragen. De huidige Kia laadsleutel werkt per 5 september namelijk niet meer. De werking en afrekening van betalingen werkt hetzelfde, via creditcard. Het enige wat gewijzigd word is de app en de laadsleutel/pas.
Visitor: Tarief stelling blijft dus ook gelijk ?
Helpdesk: Naar mijn weten inderdaad wel, ik heb geen bericht gehad over dat de kosten zullen veranderen.
Visitor: Ok. bedankt. Is het mogelijk om een laadsleutel voor deze datum te regelen ?
Helpdesk: Je kan de pas als het goed is al aanvragen via de nieuwe app, dus je kan er dan al voor 5 september gebruik vanmaken.
Visitor :Kunt u een link geven van de nieuwe app. Ik zie hem niet in de google store staan.
Ik laad nu via "kia public charging" Dat is de oude via plugsurfing.
Helpdesk : Het gaat uiteindelijk lopen via de Kia Charge app, ik zie terug dat deze app rond midden augustus beschikbaar word. Ik ben dus bang dat het nu nog niet beschikbaar is.
Visitor: Veel onduidelijkheid dus..... (ook bij jullie)
Helpdesk: Helaas is er nog niet veel over bekend bij ons omdat de app nog niet actief is. Het si dus nog even afwachten tot de app beschikbaar is zodat de pas aangevraagd kan worden.
Visitor: Als ik Kia NL was zou ik vaart maken. Als je nl. maar twee weken hebt om een nieuwe app te downloaden, registreren etc etc. Ga je veel klanten kwijt raken. Ik ben er misschien proactief mee bezig, maar een heleboel anderen niet. Als ze eenmaal met een andere app/pas bezig zijn, krijg je die klanten bijna niet meer terug.
Helpdesk: Ik snap wat je bedoeld inderdaad. We blijven de dienst verlenen zoals je gewend bent, alleen zal er een overstap gemaakt moeten worden. Ik kan begrijpen dat dit vervelend is, gelukkig is dit eenmalig en zal je hierna weer over gebruik van kunnen maken als voorheen.
Visitor: Ik hoop dat de app/info snel volgt. Bedankt voor uw tijd