Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

hallom schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:17:
De Kia e-Niro heeft toch ook app waarin je de batterijstatus kan zien, climate control kan aanzetten etc.? Hoe werkt die app verder? Want ik weet dat de Nissan app heel ruk is (doet het niet), best jammer en irritant.
Hier een nuttig filmpje erover YouTube: 2019 Kia Niro EV and UVO Intelligence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
hallom schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:17:
De Kia e-Niro heeft toch ook app waarin je de batterijstatus kan zien, climate control kan aanzetten etc.? Hoe werkt die app verder? Want ik weet dat de Nissan app heel ruk is (doet het niet), best jammer en irritant.
Ctrl-F in dit forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plips
plmagis schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:20:
Uhuh, nieuwe UVO (Connect 2021) lijkt idd gelikter dan de vorige UVO app,... maar waarom vervangt Kia die oude gewoon niet door die nieuwe?!?!

De nieuwe app heeft ook de mogelijkheid om laden tot xx% in te stellen (nooit gevonden in de oude app)

In de kaartfunctie van de nieuwe app kun je in de nabijheid van je wagen zoeken op winkels, parkings en restaurants,... maar niet op laadpalen. Daarvoor heb je blijkbaar de andere app KiaCharge nodig (die je dan weer moet koppelen aan een kaart waarvoor je moet betalen.)

Lijkt me wel zeer "low hanging fruit" om bij Kia hun mobiele app-strategie te verbeteren....
Ik ben met je eens dat het redelijk suf is een nieuwe app te lancereren NAAST de bestaande app.

Als ik in de app zoek op ' Laadpaal' dan komt hij bij wel met een lijstje laadpalen bij mijn auto in de buurt. In de wijk waar mijn auto staat is dat wel een volledige lijst van alle openbare laadpunten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0O57eEijgAJhq-cbYLn1t2TKL1c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a2ycZMNWHer60O0DNYJmKhnQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 22:03
Ik bedoel meer welke ervaring jullie hebben met die app, zijn er veel bugs bijv.? Of helemaal niet en werkt alles gewoon naar behoren? De Nissan Leaf is bijv ook via een app bedienbaar, maar ik gebruik die niet, omdat het zo ruk is (alleen al het inloggen lukt niet..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
hallom schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:45:
[...]

Ik bedoel meer welke ervaring jullie hebben met die app, zijn er veel bugs bijv.? Of helemaal niet en werkt alles gewoon naar behoren? De Nissan Leaf is bijv ook via een app bedienbaar, maar ik gebruik die niet, omdat het zo ruk is (alleen al het inloggen lukt niet..)
Werkt bij mij prima. Kia had wat server side issue in t voorjaar tijdens de migratie van accounts maar de laatste weken bij mij super stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommertijd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-07-2024
UVO Connect (nieuwe app): ik heb de climate instelling op 20 graden staan in de app en zet vervolgens op afstand de airco aan. Krijg ik als doeltemperatuur 17 graden te zien (ook via de oude app). Niet één keer, maar elke keer. Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 18:07
komkommertijd schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:19:
UVO Connect (nieuwe app): ik heb de climate instelling op 20 graden staan in de app en zet vervolgens op afstand de airco aan. Krijg ik als doeltemperatuur 17 graden te zien (ook via de oude app). Niet één keer, maar elke keer. Herkent iemand dit?
Ja, die 17 graden was altijd al voorzover ik weet. Aangezien hij wel altijd de hvac op de correcte temperatuur zet heb ik er nooit aandacht aan besteed

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rlp.jaspers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-09 14:56
Helaas is dit de UK-variant van de MY19 net als een aantal andere buitenland varianten hebben die wel UVO. Ik zou het nog steeds mooi vinden als er toch een retrofit mogelijk blijkt te zijn voor de NL MY19 tegen een schappelijke prijs, want blijkbaar is met hetzelfde systeem (wellicht andere navi-entertainmentcomputer) dit ook mogelijk.

Dat is toch wel het 'grote' gemis ten opzichte van de outlander die ik hiervoor had (en die dus wel via de app van alles kon); die MijnKia app is echt compleet waardeloos, enige waar ik die nog voor gebruik is om te zien hoe vol de accu is tijdens het opladen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StenilsoN
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-09 22:28
Wat is het nut van de agenda integratie in de nieuwe uvo app? Het zou handig zijn als je op een afspraak kan klikken en dan het adres door kan sturen naar de navigatie in de auto. Maar werkt bij mij iig niet op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01-09 18:34

mausy5043

Don't panic.

StenilsoN schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:00:
Wat is het nut van de agenda integratie in de nieuwe uvo app? Het zou handig zijn als je op een afspraak kan klikken en dan het adres door kan sturen naar de navigatie in de auto. Maar werkt bij mij iig niet op Android.
Dat is data. Data levert veel geld op voor degene die erin mag rondneuzen. Vraag maar aan Mark Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Wat is het nut van het knopje HEAT van de climate instellingen?
Op dit moment is het niet van toepassing om het uit te proberen, maar tegen de tijd dat het weer wat frisser begint te worden wel.
Moet je dit knopje indrukken om het warm te krijgen in de auto? Werkt dit niet automatisch dan als je de temperatuur hoger instelt dan dat het in de auto is?

Als je je voorneemt dat je altijd alles laat mislukken en dat lukt, ben je dan een echte mislukkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53
rokil schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:51:
Wat is het nut van het knopje HEAT van de climate instellingen?
Op dit moment is het niet van toepassing om het uit te proberen, maar tegen de tijd dat het weer wat frisser begint te worden wel.
Moet je dit knopje indrukken om het warm te krijgen in de auto? Werkt dit niet automatisch dan als je de temperatuur hoger instelt dan dat het in de auto is?
Werkt automatisch, maar je kunt het dan uitdrukken als kachel niet gewenst is en je enkel ventilatie wenst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Werkt automatisch, maar je kunt het dan uitdrukken als kachel niet gewenst is en je enkel ventilatie wenst.
Dus tegen de tijd dat het weer wat frisser gaat worden, moet je zelf die knop indrukken en als het dan weer wat warmer wordt, moet je hem weer uitdrukken? Erg omslachtig en dan is de automatische climate control niet echt automatisch.

Als je je voorneemt dat je altijd alles laat mislukken en dat lukt, ben je dan een echte mislukkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipia
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06:21
rokil schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 08:51:
[...]

Dus tegen de tijd dat het weer wat frisser gaat worden, moet je zelf die knop indrukken en als het dan weer wat warmer wordt, moet je hem weer uitdrukken? Erg omslachtig en dan is de automatische climate control niet echt automatisch.
Nee hoor. Het knopje gaat automatisch aan en uit als het nodig is. Gewoon de auto climat control gebruiken en de gewenste temperatuur instellen. Geen omkijken naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 12:50
rokil schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 08:51:
[...]

Waarom zou je dat doen? Gewoon de boel op automatisch laten staan.

Als je op de knop drukt dan zet je de automatische mode juist uit en dien je alles met de hand in te stellen.

Het is net als de A/C knop. Als je de boel op automatisch hebt staan dan gaat die vanzelf aan als het nodig is. Als je om een of andere reden toch geen airco aan wilt hebben dan kun je die met die knop uitzetten.

Alle auto’s met automatic climate control kun je ook met de hand bedienen als je dat wilt.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:13:
[...]

Zo had ik het niet begrepen. Zoals het mij is uitgelegd is de elektrische heater een extra zware belasting van de batterij en moet je die daarom zelf handmatig aanschakelen als je actieve verwarming wilt. Zo niet dan werkt de climate control (soort van net als een ICE) met de restwarmte uit de auto (alleen bij een ICE heb je veel meer restwarmte). Heb je een warmtepomp dan helpt die ook nog een beetje mee.
De stoel/stuurverwarming heeft de voorkeur, want die kost weinig energie. HEb je daar niet genoeg aan dan moet je de HEAT knop inschakelen, maar zoals ik al aangaf, dat kost veel batterijcapaciteit. En Kia heeft bedacht dat die beslissing dus bij de chauffeur ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:37
Dat is je dan dus verkeerd uitgelegd; als je climate op auto hebt staan gaat ook de heat automatisch aan als dat nodig is.

[ Voor 54% gewijzigd door upje op 12-06-2021 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 01:55
Ik zet heat alleen in de winter uit als ik een kort ritje heb b.v. naar de supermarkt. Dan vind ik het zonde van de energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

upje schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:01:
Dat is je dan dus verkeerd uitgelegd; als je climate op auto hebt staan gaat ook de heat automatisch aan als dat nodig is.
YouTube: Niro EV - HEAT switch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Wat concludeer jij uit dit (waardeloze) filmpje?
De handleiding is ook wat vaag, maar echt die AUTO stand is het enige wat je nodig hebt. A/C en Heat gaan op basis van thermostaat aan. Zonder AUTO kun je alles manueel doen, maar waarom zou je.
Heb je zelf een e-Niro?

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-06-2021 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
De verkoper had er volgens mij ook geen idee van. Volgens hem krijg je alleen warmte als je dat knopje indrukt, maar ik moest het thuis maar eens op mijn gemak nalezen in het instructieboekje, want er was teveel om uit te leggen en dat wordt dan toch niet onthouden. Hij heeft op zich wel gelijk dat er teveel is om te onthouden, maar het instructieboek(je) vind ik hier niet echt duidelijk in.
Maar goed, als ik het juist begrijp kan ik alles gewoon op auto laten staan en dan regelt de climate control alles zelf? Dat zou perfect zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@rokil jep, gewoon op AUTO zetten.
Temperatuur instellen en niet meer naar omkijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:01
Card Nox schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:54:
[...]
Niet specifiek eNiro relevant maar voor de mensen die het overwegen:

YouTube: Trekhaak- vs. Dakkoffer (ALLE BALLEN VERZAMELEN!) | ANWB
Leuk die vergelijking dakkoffer en trekhaakkoffer.
Ik doe dus op wintersport beide omdat de E-Niro dan voor mij echt ruimte tekort komt.
Voor de zomer kies ik sneller voor alleen bagagekoffer omdat dit ook luchtweerstand en dus range scheelt.

en o ja, de tekhaakkoffers die de ANWB heeft getest kosten meer dan € 400, ik gebruik gewoon mijn reguliere fietsendrager + een normale tuinopbergbox van een paar tientjes. Met 420 liter inhoud, zodat de meeste dingen wel mee kunnen.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vansnoll
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-03-2022
vansnoll schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:34:
Vanochtend nieuwe UVO app geinstalleerd op android telefoons, de app wordt nu gekoppeld aan je KIA account... helaas krijg ik foutmelding als ik op 2e telefoon (van mn vrouw) wil inloggen met mijn kia account... blijkbaar moet zij een eigen kia account maken? Klopt dat?
In begin lukte het inloggen met twee telefoons en zelfde account niet... Nu wel👍👍
Dus dat "share car" is denk ergens anders voor bedoeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plips
mausy5043 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:44:
[...]

Dat is data. Data levert veel geld op voor degene die erin mag rondneuzen. Vraag maar aan Mark Z.
De agenda data wordt niet naar Kia gestuurd. Blijft binnen je device.
En dat weet ik omdat voor de integratie met mijn domotica ik het netwerkverkeer van de nieuwe app gesniffed heb.

En inderdaad suf dat je de locatie van een afspraak niet naar de auto kan sturen. Moet je dat weer over gaan tikken...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:12
Ik heb sinds een aantal dagen contact met de ontwikkelaar van de app “PUMP”. Maarten Hachman heeft hierover ook een blog geschreven waarin hij de app doorneemt en beoordeeld: https://goedkoperrijden.b...pp-uitgebreid-getest.html.

https://apps.apple.com/nl...laadstations/id1548198010

Zelf vind ik de app in de basis overzichtelijker, eenvoudiger en minstens zo goed als ABRP. Het grote voordeel is dat je zonder Bluetooth Dongle de app kan gebruiken, zoals ook Maarten met zijn Renault Zoë laat zien. Echter voor de Kia Niro (2018 / 2019) lukt het nog niet om in te loggen met “mijn Kia account”.

Zoals gezegd heb ik via e-mail contact met de ontwikkelaar en heb ik reeds drie maal voor hem getest of het, na aanpassingen van zijn kant, wel lukt. Helaas tot nu toe zonder resultaat.

Nu weet ik vanuit dit forum dat er een paar “tweakers” zijn die resultaat hebben geboekt via de server van Kia. Wellicht dat deze personen via de PUMP app contact kunnen leggen om hun ervaring te delen opdat we allen kunnen profiteren van een mooie werkende EV navigatie app zonder Dongle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiz_Kid
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:21
petertenboer schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:48:
Ik heb sinds een aantal dagen contact met de ontwikkelaar van de app “PUMP”. Maarten Hachman heeft hierover ook een blog geschreven waarin hij de app doorneemt en beoordeeld: https://goedkoperrijden.b...pp-uitgebreid-getest.html.

Zelf vind ik de app in de basis overzichtelijker, eenvoudiger en minstens zo goed als ABRP. Het grote voordeel is dat je zonder Bluetooth Dongle de app kan gebruiken, zoals ook Maarten met zijn Renault Zoë laat zien. Echter voor de Kia Niro (2018 / 2019) lukt het nog niet om in te loggen met “mijn Kia account”.

Zoals gezegd heb ik via e-mail contact met de ontwikkelaar en heb ik reeds drie maal voor hem getest of het, na aanpassingen van zijn kant, wel lukt. Helaas tot nu toe zonder resultaat.

Nu weet ik vanuit dit forum dat er een paar “tweakers” zijn die resultaat hebben geboekt via de server van Kia. Wellicht dat deze personen via de PUMP app contact kunnen leggen om hun ervaring te delen opdat we allen kunnen profiteren van een mooie werkende EV navigatie app zonder Dongle?
Ik hoop echt dat dit gerealiseerd kan worden, zou echt een ideale uitkomst bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:00
petertenboer schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:48:

Hier lukt het me wel om in te loggen met mijn Kia account (let op, dus NIET mijn "Mijn Kia" account). Het is hetzelfde account waarmee ik in de nieuwe UVO app inlog. Ik zie dus ook gewoon netjes mijn accu-percentage. Hij herkent overigens mijn auto niet goed, er staat dat ik een EV19 heb terwijl het toch echt een EV20 is.

Edit: het werkt overigens niet helemaal vlekkeloos nog die app. Een trip naar de Efteling kan ie prima voor me berekenen, maar als ik naar Disneyland Parijs wil rijden dan zegt ie "We could not calculate a trip".

[ Voor 6% gewijzigd door posttoast op 14-06-2021 10:52 ]

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plips
posttoast schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:49:
[...]

Hier lukt het me wel om in te loggen met mijn Kia account (let op, dus NIET mijn "Mijn Kia" account). Het is hetzelfde account waarmee ik in de nieuwe UVO app inlog. Ik zie dus ook gewoon netjes mijn accu-percentage. Hij herkent overigens mijn auto niet goed, er staat dat ik een EV19 heb terwijl het toch echt een EV20 is.

Edit: het werkt overigens niet helemaal vlekkeloos nog die app. Een trip naar de Efteling kan ie prima voor me berekenen, maar als ik naar Disneyland Parijs wil rijden dan zegt ie "We could not calculate a trip".
De Kia servers geven deze informatie terug. Ligt niet aan PUMP. De beide UVO apps (oud en nieuw) vinden ook dat mijn auto een EV19 is terwijl dat ook een MY20 is.

Overigens slaat PUMP jouw gegevens op om in te kunnen loggen op de Kia servers en heb ik niet kunnen vinden of zij wel door Kia zijn toegestaan om je gegevens te gebruiken en namens jou in mogen loggen op de Kia servers (zie de gebruiksvoorwaarden van je Kia account, " You are responsible for keeping your password secret and not disclosing it to a third party.").

Daarnaast lockt Kia je account voor de rest van de dag als je op een dag meer dan 350 keer een status update vraagt. Dus als je PUMP gebruikt en zelf de app ook, let op hoe frequent PUMP een status update doet.

Voor mij een reden om het niet te gebruiken, gezien eerdere waarschuwing van Kia tav het gebruik van een andere app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:00
plips schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:48:
[...]

De Kia servers geven deze informatie terug. Ligt niet aan PUMP. De beide UVO apps (oud en nieuw) vinden ook dat mijn auto een EV19 is terwijl dat ook een MY20 is.

Overigens slaat PUMP jouw gegevens op om in te kunnen loggen op de Kia servers en heb ik niet kunnen vinden of zij wel door Kia zijn toegestaan om je gegevens te gebruiken en namens jou in mogen loggen op de Kia servers (zie de gebruiksvoorwaarden van je Kia account, " You are responsible for keeping your password secret and not disclosing it to a third party.").

Daarnaast lockt Kia je account voor de rest van de dag als je op een dag meer dan 350 keer een status update vraagt. Dus als je PUMP gebruikt en zelf de app ook, let op hoe frequent PUMP een status update doet.

Voor mij een reden om het niet te gebruiken, gezien eerdere waarschuwing van Kia tav het gebruik van een andere app...
Goed punt inderdaad. Misschien toch even mijn password aanpassen dan maar ;) Ik was sowieso niet van plan die app te gebruiken, maar was vooral even nieuwsgierig.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
Ik heb een e-niro 2020 model en woon in duitsland. Ik houd van doorrijden, vandaag reed ik 180 op de autobahn en ineens viel ALLES uit voor 1 a 2 seconden om vervolgens weer aan te gaan en normaal door te rijden, ben er aardig van geschrokken. heeft iemand dit wel eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
z0rk0l schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:14:
Ik heb een e-niro 2020 model en woon in duitsland. Ik houd van doorrijden, vandaag reed ik 180 op de autobahn en ineens viel ALLES uit voor 1 a 2 seconden om vervolgens weer aan te gaan en normaal door te rijden, ben er aardig van geschrokken. heeft iemand dit wel eens gehad?
Je zit boven de top snelheid te rijden. Misschien had je een te lange tijd een hoog verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:25
Mijn 2019 model komt niet verder dan 167 km/h op de teller. 180 kan volgens mij alleen een stevige helling af en dan nog vraag ik me af of het echt mogelijk is. Wellicht is er iets niet goed aan de begrenzer.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
Top van de 2020 is 180

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiz_Kid
Top van MY19 is ook 180.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Hebben jullie dan een speciale uitvoering?

Volgens deze site https://www.autoexpress.co.uk/kia/e-niro/engines is het 167km/u

Edit: https://ev-database.nl/auto/1125/Kia-e-Niro-64-kWh deze site vermeld ook 167km/u

[ Voor 26% gewijzigd door DutchKel op 15-06-2021 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechLight
  • Registratie: Mei 2019
  • Niet online
Hangt een beetje af wat je met 'alles' bedoelt. Bij mij valt met enige regelmaat (om de maand, om de twee maanden ongeveer) het multimediasysteem uit en worden de default drive-mode instellingen teruggezet. Ik gebruik veel carplay om podcasts of spotify te luisteren, dan raakt af en toe de verbinding in de knoop (hoor je de audio even haperen), en herstart het multimediasysteem en dus ook de drive-mode instellingen.

Heb dat wel eens eerder gevraagd hier, maar geloof dat niet veel anderen daar last van hebben. Voelt voor mij als een software bug, maar zou wel vermoeden dat anderen dat toch ook wel eens tegenkomen (ik zal niet de enige carplay gebruiker met een model 19 zijn).

Als ook de boordcomputer of het display met snelheid e.d. uitvalt lijkt me er iets serieuzers mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@TechLight reset van multimedia/navi heb ik welgeteld 1x gehad tijdens het rijden 2 jaar geleden, daarna nooit meer gelukkig.

@z0rk0l zou het toch even na laten kijken bij de dealer als je hele boordcomputer inderdaad uitviel en niet enkel je multimedia/navigatie. Kan op een ernstig issue duiden die je maar beter opgelost krijgt. Mogelijk kunnen ze iets uitlezen wat er voorgevallen is?

[ Voor 51% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-06-2021 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:25
Wellicht moet ik toch een keer die Sport stand proberen 😎

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
Nog even een check bij jullie.

Zijn er mede tweakers die net als ik een 2018 (of 2019) Niro rijden en mbv “mijn Kia account” niet kunnen inloggen op de PUMP app?

Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoord zodat ik de ontwikkelaar nog wat meer info kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiz_Kid
petertenboer schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:23:
Nog even een check bij jullie.

Zijn er mede tweakers die net als ik een 2018 (of 2019) Niro rijden en mbv “mijn Kia account” niet kunnen inloggen op de PUMP app?

Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoord zodat ik de ontwikkelaar nog wat meer info kan geven.
Yep mij lukt het ook niet om in te loggen met het mijnkia account.. |:(

Heeft de ontwikkelaar nog wat kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Wiz_Kid schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:47:
[...]

Ik ook niet met een MY19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Net een aanbiedingsmail gehad van KIA met 50% korting op het upgraden van de abonnement van de MijnKia app... no thanks...

Als ik daardoor 2-way communicatie met de auto kreeg dan had ik het wel gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pople
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:43
DutchKel schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:52:
Hebben jullie dan een speciale uitvoering?

Volgens deze site https://www.autoexpress.co.uk/kia/e-niro/engines is het 167km/u

Edit: https://ev-database.nl/auto/1125/Kia-e-Niro-64-kWh deze site vermeld ook 167km/u
die van mij is 179 of 180. Wat de boekjes aangeven is altijd wat meer safe verwacht ik. Het is dus net iets meer in de praktijk lijkt het... tot de dag dat er een update komt.

Verder is de 167kmh, mogelijk werkelijk, en de 180 de tellersnelheid. De teller geeft bij vrijwel alle auto's meer aan (volgens mij uit het oogpunt van veiligheid/aansprakelijkheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
Niemand die weet waar we de nieuwste update voor de navigatie kunnen downloaden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
turkeyhakan schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:37:
Niemand die weet waar we de nieuwste update voor de navigatie kunnen downloaden?
Bij je dealer kun je dat laten doen. Krijg je er nog gratis koffie bij ook (bij mijn dealer tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:31
turkeyhakan schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:37:
Waarom zou je daar zelf mee klooien met het risico 'm te bricken? Dat je dat met een telefoon doet á la....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:35
Marcva schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:20:
[...]

Waarom zou je daar zelf mee klooien met het risico 'm te bricken? Dat je dat met een telefoon doet á la....
Zo had ik het zelf niet gelezen. Maar ik er van te kijken dat het geen ota of iets dergelijks is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Laatst online: 15-09 10:53
Pople schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:29:
[...]

die van mij is 179 of 180. Wat de boekjes aangeven is altijd wat meer safe verwacht ik. Het is dus net iets meer in de praktijk lijkt het... tot de dag dat er een update komt.

Verder is de 167kmh, mogelijk werkelijk, en de 180 de tellersnelheid. De teller geeft bij vrijwel alle auto's meer aan (volgens mij uit het oogpunt van veiligheid/aansprakelijkheid)
Ik heb er 175 km/h mee gereden op de GPS. De teller stond toen al boven de 180 (2020 model).
Ik moest remmen, maar ik had het idee dat hij nog een klein beetje sneller kon, dus 180 km/h (echte kilometers) kan best de limiet zijn.

Ik verbaasde me er een beetje over, want ik dacht ook dat 167 km/h de limiet zou zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Jeroen O op 15-06-2021 20:57 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• petertenboer
Wiz_Kid schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:47:
[...]

De situatie voor onze 2019 modellen is natuurlijk anders als de latere modellen met een andere app. Na wat heen en weer mailen is het hem nu duidelijk dat in Nld een aparte module met een andersoortige uitlees methode gewenst is. Hij gaat er mee bezig en laat mij weten wanneer ik het kan testen.

Wordt vervolgd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• z0rk0l
Jeroen O schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 20:56:
[...]

Ik heb er 175 km/h mee gereden op de GPS. De teller stond toen al boven de 180 (2020 model).
Ik moest remmen, maar ik had het idee dat hij nog een klein beetje sneller kon, dus 180 km/h (echte kilometers) kan best de limiet zijn.

Ik verbaasde me er een beetje over, want ik dacht ook dat 167 km/h de limiet zou zijn.
Die van mij trek in een keer gemakkelijk door naar 180 tot de begrenzing aanslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiz_Kid
petertenboer schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 06:01:
[...]

De situatie voor onze 2019 modellen is natuurlijk anders als de latere modellen met een andere app. Na wat heen en weer mailen is het hem nu duidelijk dat in Nld een aparte module met een andersoortige uitlees methode gewenst is. Hij gaat er mee bezig en laat mij weten wanneer ik het kan testen.

Wordt vervolgd....
Heel tof dat de ontwikkelaar het een en ander wilt proberen om het werkend te krijgen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Voor jullie die lange trips naar het buitenland maken, verspreid over meerdere dagen, zoeken jullie de verblijfplaatsen ook met een laadpaal? Hebben jullie speciale apps om deze locatie's te vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ystime
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 09:57
NiroNiro schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:29:
Voor jullie die lange trips naar het buitenland maken, verspreid over meerdere dagen, zoeken jullie de verblijfplaatsen ook met een laadpaal? Hebben jullie speciale apps om deze locatie's te vinden?
Voor de zomervakantie een tussenstop in Duitsland geboekt, via booking.com is bijvoorbeeld te zoeken naar accomodaties met oplaadpunt voor elektrische voertuigen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Ja heb altijd via ChargeMap gekeken of er betrouwbare laadpalen op loopafstand zijn OF dat er betrouwbare snelladers op max 30min rijden zijn. Betrouwbaar betekent dat er recente opmerkingen staan dat laden gelukt is en dat de paal vrij toegankelijk is. En anders weer verder zoeken.
Dus heen en weer schakelen tussen Booking en ChargeMap. En vervolgens de kamer rechtstreeks boeken bij de accommodatie ipv de miljoenenwinst van Booking nog verder op te drijven.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 17-06-2021 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Ystime schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:33:
[...]

Voor de zomervakantie een tussenstop in Duitsland geboekt, via booking.com is bijvoorbeeld te zoeken naar accomodaties met oplaadpunt voor elektrische voertuigen.
Let op: Altijd accomodatie zelf bellen / mailen. Heb al een paar keer gehad dat er werd gezegd "Ja er is een supercharger 30 km verderop. " of "we hebben een tesla destination charger."

Ik gebruik ook altijd chargemap en/of plugsurfing app.

[ Voor 5% gewijzigd door Vaevictis_ op 17-06-2021 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
ok thanks mensen! Heb ik wat huiswerk te doen! Heb iig stap 1 gedaan: ABRP.

[ Voor 23% gewijzigd door NiroNiro op 17-06-2021 11:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JLC7
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-01 06:46
@NiroNiro Dit is het juiste topic voor alles wat je wilt weten ;). Het gaat er laatste tijd veel over laadpalen onderweg naar vakantie

[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
In navolging van mijn bestelling van de e niro. Deze zou op 1-7 worden geleverd. Die datum staat niet vast. Dus ik bel met de dealer, simpele vraag; wat is de leverdatum? Wij gaan rond 1-7 op vakantie en ik kan nog eea aanpassen. De dealer kon mij alleen vertellen dat de auto is besteld. Geen leverdatum, ze weten niet eens of ie onderweg is. Het zal mij benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:13
O085105116N schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:50:
In navolging van mijn bestelling van de e niro. Deze zou op 1-7 worden geleverd. Die datum staat niet vast. Dus ik bel met de dealer, simpele vraag; wat is de leverdatum? Wij gaan rond 1-7 op vakantie en ik kan nog eea aanpassen. De dealer kon mij alleen vertellen dat de auto is besteld. Geen leverdatum, ze weten niet eens of ie onderweg is. Het zal mij benieuwen.
Dat is heel lastig idd.. vorig jaar werd en behoorlijk 'gejaagd' op de boten met gokjes/aannames of daar de bestelde Kia op zou staan. En dan op basis daarvan schattingen maken over de afleverdatum. Spannend! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Vorige maand heb ik mijn nieuwe e-niro gekocht en het is dat ik zelf die week erop geen tijd had, anders had ik hem dus binnen 1 week kunnen rijden. Iedere kleur leverbaar, met of zonder warmtepomp, maar ik heb niet gevraagd of alleen de executiveline uit voorraad leverbaar was. Zo snel zullen ze toch niet door de voorraad heen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:36

f.h

TechLight schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:01:
[...]

Hangt een beetje af wat je met 'alles' bedoelt. Bij mij valt met enige regelmaat (om de maand, om de twee maanden ongeveer) het multimediasysteem uit en worden de default drive-mode instellingen teruggezet. Ik gebruik veel carplay om podcasts of spotify te luisteren, dan raakt af en toe de verbinding in de knoop (hoor je de audio even haperen), en herstart het multimediasysteem en dus ook de drive-mode instellingen.

Heb dat wel eens eerder gevraagd hier, maar geloof dat niet veel anderen daar last van hebben. Voelt voor mij als een software bug, maar zou wel vermoeden dat anderen dat toch ook wel eens tegenkomen (ik zal niet de enige carplay gebruiker met een model 19 zijn).

Als ook de boordcomputer of het display met snelheid e.d. uitvalt lijkt me er iets serieuzers mis.
Ik heb ook met een regelmatige onregelmatigheid een 'vastlopende' Carplay. USB stekker er uit en er in is dan de 'oplossing'.
Een doodenkele keer wordt heel m'n scherm zwart en zie het Kia logo, alsof de boel aan het herstarten is.

Irritant, hoort niet, maar met zulke vage software klachten ga ik het dealer onderzoek traject niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
Meeste verblijven hebben wel een stopcontact of laadpaal. Wel even van te voren afstemmen om teleurstelling te voorkomen. ik heb al eens bij een hotel een hollandse Teslabestuurder uit bed moeten laten halen omdat hij op de door mij gereserveerde plek aan het laden was, terwijl de reservering toch keurig was aangegeven.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Wat is het toch een fijne auto. Gisteren gemiddeld 14.3 kWh/100km gereden over 260km. Begonnen op netjes 80%, hield nog 30% over aan het eind van de rit. Grotendeels snelweg 110 km/u. Airco op driver only, redelijk hoge temperatuur, maar de ventilatie van de stoelen vol aan. Heel comfortabel. Fijn geluid uit de geluidsinstallatie, alleen net wat veel bandengeruis/windgeruis voor mijn gevoel. En zelfs met 1 fase laden gewoon helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
Bitaktus19 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:26:
[...]

Dat is heel lastig idd.. vorig jaar werd en behoorlijk 'gejaagd' op de boten met gokjes/aannames of daar de bestelde Kia op zou staan. En dan op basis daarvan schattingen maken over de afleverdatum. Spannend! >:)
Hou op schei uit... Het is het wachten wel waard uiteraard, maar toch, dan niemand je precies iets kan vertellen, 2 weken voor de verwachte leverdatum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechLight
  • Registratie: Mei 2019
  • Niet online
f.h schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:50:
Ik heb ook met een regelmatige onregelmatigheid een 'vastlopende' Carplay. USB stekker er uit en er in is dan de 'oplossing'.
Een doodenkele keer wordt heel m'n scherm zwart en zie het Kia logo, alsof de boel aan het herstarten is.

Irritant, hoort niet, maar met zulke vage software klachten ga ik het dealer onderzoek traject niet in.
Onderzoekstraject is wellicht niet nodig, maar zou het wel melden. Anders weten ze niet dat er wat mee is en wordt het sowieso niet opgelost.

Overigens inderdaad, scherm (middenconsole, niet bij het stuur) wordt zwart, logo komt op, etc.

Ik heb ook wel eens dat de carplay gewoon uitvalt omdat de verbinding met de telefoon wegvalt, maar weet 90% zeker dat dat door een middelmatig kabeltje komt. Dan is uitpluggen en inpluggen inderdaad de oplossing. Maar die multimedia reset is echt wat anders.

Ben nog wel benieuwd of de reset van @z0rk0l nu een 'multimedia reset' was, of toch meer dan dat…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
Van de week weer de navi laten updaten. Maar het versienummer is hetzelfde als van voor de update, alleen is de “bijgewerkt op datum” wel veranderd. Hoe kan dit? Is de update die ik al had gewoon opnieuw geladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• z0rk0l
TechLight schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:01:
[...]

Onderzoekstraject is wellicht niet nodig, maar zou het wel melden. Anders weten ze niet dat er wat mee is en wordt het sowieso niet opgelost.

Overigens inderdaad, scherm (middenconsole, niet bij het stuur) wordt zwart, logo komt op, etc.

Ik heb ook wel eens dat de carplay gewoon uitvalt omdat de verbinding met de telefoon wegvalt, maar weet 90% zeker dat dat door een middelmatig kabeltje komt. Dan is uitpluggen en inpluggen inderdaad de oplossing. Maar die multimedia reset is echt wat anders.

Ben nog wel benieuwd of de reset van @z0rk0l nu een 'multimedia reset' was, of toch meer dan dat…
was geen multimedia reset. Bij 180 kmph viel de volledige auto uit voor 1 a 2 seconden alle stroom ging er af., de auto begon af te remmen (van stroom af) en na de 2 seconden ging alles weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
Tijdens een bezoekje aan schade herstel bedrijf is UVO is gestopt met werken. Dat gebeurde gelijktijdig met het volledig leeglopen van de 12V accu (men had achterklep open laten staan). Dus ook mijn stoelinstellingen waren gewist.
Dus geen data in de app, geen verkeersinformatie anders dan TMC, geen spraakherkenning bij de adressen.
De bekende klik als hij verse data wil versturen is er wel, maar er is geen verbinding met het data-netwerk. Klikken op UVO activeren geeft ook het signaal ' geen service '.
Iemand bekend hiermee?

Woensdag afspraak bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul413
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-03 10:35
greatgonzo schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:27:
Het is heel goed letten op de typenummers bij de bestelling.
Ik had een reguliere trekhaak besteld, en vervolgens gingen ze een RMC versie bestellen.
Dit gebeurde bij mij exact hetzelfde terwijl ik nota bene heb aangegeven dat er bij de specificaties staat dat deze trekhaak niet compatible was met een MY20 model. Toch besteld en dezelfde dag aan de telefoon om te vertellen dat hij toch niet past... Duh, nu helaas een afneembare RMC fietsendrager eronder van Brink.

Nog wat andere vragen: Ik heb stoelverwarming, heb ik dan ook automatisch stoelkoeling en zo ja, hoe zet ik dit aan? 8)7

Is het mogelijk om gewoon cruise control aan te zetten zonder alle toeters en bellen (lane assist en vooral het adaptieve gedeelte). Ik vind het behoorlijk irritant als een auto voor je invoegt en je Kia ineens fors op de rem gaat staan.

En als ik de auto aan zet staat de regeneratie standaard op 1, kan ik dat ook standaard op 0 zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:13
O085105116N schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:50:
[...]

Hou op schei uit... Het is het wachten wel waard uiteraard, maar toch, dan niemand je precies iets kan vertellen, 2 weken voor de verwachte leverdatum.
Welkom bij Kia.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Raoul413 lees even de handleiding door, daar worden je vragen beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Raoul413 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:44:
[...]

Dit gebeurde bij mij exact hetzelfde terwijl ik nota bene heb aangegeven dat er bij de specificaties staat dat deze trekhaak niet compatible was met een MY20 model. Toch besteld en dezelfde dag aan de telefoon om te vertellen dat hij toch niet past... Duh, nu helaas een afneembare RMC fietsendrager eronder van Brink.

Nog wat andere vragen:
1. Ik heb stoelverwarming, heb ik dan ook automatisch stoelkoeling en zo ja, hoe zet ik dit aan? 8)7

2. Is het mogelijk om gewoon cruise control aan te zetten zonder alle toeters en bellen (lane assist en vooral het adaptieve gedeelte). Ik vind het behoorlijk irritant als een auto voor je invoegt en je Kia ineens fors op de rem gaat staan.

3. En als ik de auto aan zet staat de regeneratie standaard op 1, kan ik dat ook standaard op 0 zetten?
1. Executive = stoelkoeling (in NL).
2. Ja indien cruise control aan staat, lang de afstandsknop indrukken, dan wisselt ie.
3. Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul413
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-03 10:35
CyBeRSPiN schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:21:
@Raoul413 lees even de handleiding door, daar worden je vragen beantwoord.
Ik heb hem uit Duitsland geïmporteerd met dito handleiding en een ontbrekende talenknobbel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Raoul413 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:18:
[...]

Ik heb hem uit Duitsland geïmporteerd met dito handleiding en een ontbrekende talenknobbel...
Zie de startpost van dit topic voor linkjes naar de PDFs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommertijd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-07-2024
plips schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 14:14:
Tijdens een bezoekje aan schade herstel bedrijf is UVO is gestopt met werken. Dat gebeurde gelijktijdig met het volledig leeglopen van de 12V accu (men had achterklep open laten staan). Dus ook mijn stoelinstellingen waren gewist.
Dus geen data in de app, geen verkeersinformatie anders dan TMC, geen spraakherkenning bij de adressen.
De bekende klik als hij verse data wil versturen is er wel, maar er is geen verbinding met het data-netwerk. Klikken op UVO activeren geeft ook het signaal ' geen service '.
Iemand bekend hiermee?

Woensdag afspraak bij de dealer.
Ja, ik. In combinatie met leeglopende 12V accu agv kapotte achterklepschakelaar. Ook UVO daarna dood. Module is vervangen. Duurde een tijdje voordat deze binnen was en kostte blijkbaar ook een paar centen. Gelukkig wel garantie, hoop bij jou ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Kom net thuis van winkelen in de stad: laadklep vast (dicht).

Ook met het touwtje onder de motorklep. Auto 3x heen en weer gereden, van het slot af en erop. Zelfs 12v accu eraf gehad, maar niks.

Bel ik mijn Kia dealer op: ja, bekend probleem, gaat u zelf niet los krijgen. Kunt u morgen toevallig even langskomen? Onze monteurs hebben het zo opgelost.

MY19 feb 2019 (een van de eerste dus).
Het “klem” probleem was vorig jaar al opgelost (steeds moeilijker open gaan).

[ Voor 10% gewijzigd door _eLMo_ op 21-06-2021 17:04 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
komkommertijd schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:21:
[...]

Ja, ik. In combinatie met leeglopende 12V accu agv kapotte achterklepschakelaar. Ook UVO daarna dood. Module is vervangen. Duurde een tijdje voordat deze binnen was en kostte blijkbaar ook een paar centen. Gelukkig wel garantie, hoop bij jou ook.
Klinkt als een softwareprobleem waar ze even niet weten hoe ze de module moeten resetten en dan maar de hele zwik hebben vervangen :+

@_eLMo_ dat touwtje is om de stekker los te krijgen. Blijkbaar is de servo die de klep mechanisch vergrendelt een zwak punt in de constructie..

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-06-2021 17:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tacovdh
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:11
Ik ben gelukkig niet de enige die helemaal de weg kwijt raakt met deze update die vorige week gedaan is :? De link van Mausy5043 naar de handleiding voor de navigatie geeft als eerste 'zoeken op adres': die optie bestaat bij mij niet meer ;w. Als tweede optie geeft de handleiding 'Zoeken (indien van toepassing)'. Om die keuze gaat het. Je drukt onder het scherm dus op [NAV] en dan op [Zoeken]. Daarna moet je naar mijn gevoel echt alles intypen en komen er geen of juist heel veel bruikbare suggesties 8)7 .
Mijn garage belde me al omdat ik had doorgegeven dat ik er niets meer van snapte. Ik zal erheen gaan voor een uitleg...

KIA EV6 plus advanced; Sonos sub, beam, 3x play5; Asus Zenbook i7-64b-16GB; 10+21 PV Steca/SMA;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
komkommertijd schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:21:
[...]

Als dat ding kapot is gegaan a.g.v. de reparatie bij het schade bedrijf zal dat bij de WA verzekering van de tegenpartij die achterop me reed verhaald worden...En zo niet garantie. En zo niet kosten leasemaatschappij. Maar goed je hebt er zelf maar weer ellende van...

Dank voor de info, ik geef t door aan de servicedealer waar hij woensdag heen gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
Het drukt de pret niet. Ik zie het maar als voorspel… zonder de bende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Tacovdh schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:31:
[...]

Ik ben gelukkig niet de enige die helemaal de weg kwijt raakt met deze update die vorige week gedaan is :? De link van Mausy5043 naar de handleiding voor de navigatie geeft als eerste 'zoeken op adres': die optie bestaat bij mij niet meer ;w. Als tweede optie geeft de handleiding 'Zoeken (indien van toepassing)'. Om die keuze gaat het. Je drukt onder het scherm dus op [NAV] en dan op [Zoeken]. Daarna moet je naar mijn gevoel echt alles intypen en komen er geen of juist heel veel bruikbare suggesties 8)7 .
Mijn garage belde me al omdat ik had doorgegeven dat ik er niets meer van snapte. Ik zal erheen gaan voor een uitleg...
Ja, sinds de nieuwe update ben ik ook de weg kwijt als het gaat om het opzoeken van nieuwe adressen die nog niet in systeem staan. Het lukt uiteindelijk wel, maar lang niet zo soepel als voorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Klacht indienen bij Kia Nederland!
Hoe meer mensen over die belachelijke update klagen, hoe serieuzer er naar gekeken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_to_ev
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:28

passat_to_ev

Nice_car

eltron schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 00:02:
[...]

Ja, sinds de nieuwe update ben ik ook de weg kwijt als het gaat om het opzoeken van nieuwe adressen die nog niet in systeem staan. Het lukt uiteindelijk wel, maar lang niet zo soepel als voorheen.
Ik heb 1 keer geprobeerd een adres op te zoeken (thuis) en het maar opgegeven. Het inspreken werkt foutloos dus eigenlijk veel makkelijker. Ook al zou het via intypen ook moeten werken natuurlijk.

MW_ID7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Ik gebruik nu vaak de app om een adres op te zoeken en te pushen naar de auto. Ik neem aan dat die functionaliteit ook nog gewoon blijft werken.

De app kan ik buiten de auto namelijk gebruiken en dat vind ik persoonlijk veel makkelijker dan via de navigatie alles instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RcsY6L-ZuZpj_qUlFCTO_O48UIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aw2TCanVGBibr7qtxPeI2352.jpg?f=fotoalbum_large

@CyBeRSPiN inderdaad de servo van laadklep slot. Ze dachten eerst dat het het klem probleem was, maar dat had ik al opgelost :P

Motortje is niet meer op voorraad Kia NL heeft backorder van 9 stuks. Hij had er deze week al 2 gehad. (Braber Ede).

Nu dus even zo tot de servo binnen is.

MY19 - Feb 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@_eLMo_ hoe hebben ze de laadklep uiteindelijk losgemaakt? Is dat als amateur ook te doen als je ergens in the middle of nowhere met lege accu nabij een laadpaal staat, of moet de halve voorkant uit elkaar?
Mijn e-Niro komt uit dezelfde maand, zal wellicht kwestie van tijd zijn dat ik er ook last van krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:19:
@_eLMo_ hoe hebben ze de laadklep uiteindelijk losgemaakt? Is dat als amateur ook te doen als je ergens in the middle of nowhere met lege accu nabij een laadpaal staat, of moet de halve voorkant uit elkaar?
Mijn e-Niro komt uit dezelfde maand, zal wellicht kwestie van tijd zijn dat ik er ook last van krijg.
Hele voorbumper eraf bij de dealer. Ik had zelf zitten kijken, maar je komt er niet tussen.

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 16:03

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

passat_to_ev schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:08:
[...]
Het inspreken werkt foutloos dus eigenlijk veel makkelijker.
Nou, ik heb al diverse adressen gehad waarbij dat niet goed ging. Nummer verkeerd of zelfs de straat. Ook mijn vrouw laten inspreken, zelfde resultaat. Ik ben niet onder de indruk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 16:03

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

eltron schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 00:02:
[...]

Ik dezelfde klacht, ook doorgegeven aan Kia dat ik het helemaal niks vind.

Ik dacht eerst dat postcode huisnummer ook niet meer werkte, maar kreeg een tip: 1111 spatie AA spatie huisnummer werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacovdh
Ik heb het ook doorgegeven. De NL website lag eruit, dus via info@kia.nl. En geprobeerd in de chat van Kia, maar die kunnen niks met mijn opmerking, zeggen ze. Ze 'zijn alleen ondersteunend'...

KIA EV6 plus advanced; Sonos sub, beam, 3x play5; Asus Zenbook i7-64b-16GB; 10+21 PV Steca/SMA;

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tacovdh
En er is zowaar snel antwoord:
"Dank voor uw bericht richting Kia Nederland. Vervelend om te vernemen dat u niet tevreden bent over de navigatie update in uw Kia.

De fabrikant stelt deze update ter beschikking. Wij hebben bij de fabrikant aangegeven dat veel Kia-rijders niet tevreden zijn over deze update omtrent het invoeren van een adres. Helaas is niet bekend of en wanneer de fabrikant deze eigenschappen in een nieuwe update gaat wijzigen. Kia Nederland heeft hier, naast het verstrekken van ervaringen van Kia-rijders richting de fabrikant, geen andere invloed op.

Om het adres versneld in te voeren, adviseer ik u de postcode en het huisnummer in te vullen. Gebruik hierbij de volgende notatie 1234 XX 0.
Vervolgens kan het navigatiesysteem versneld het adres vinden.

Ik vertrouw erop u voldoende te hebben geïnformeerd."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
en... werkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacovdh
Tacovdh schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:17:
En er is zowaar snel antwoord:
"...adviseer ik u de postcode en het huisnummer in te vullen. Gebruik hierbij de volgende notatie 1234 XX 0.
Vervolgens kan het navigatiesysteem versneld het adres vinden.
"
Maar ik weet van heel veel plekken helemaal geen postcode...dus het werkt voor mij niet. Het is toch wel een heel domme wijziging. Ik denk dat er gewoon iets kleins fout is gegaan in de engine van de navi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
CarPlay/Android Auto werkt toch veel fijner? Telefoon heb je toch altijd wel bij je?
Vind het wel flauw dat ze zich verschuilen achter "de fabrikant". Je koopt je auto bij de dealer, niet bij de fabriek in Korea.. Zij moeten gewoon alles op alles zetten om dit gefixt te krijgen bij het hoofdkantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
Mijn ervaring is dat het huisnummer geen verschil maakt waar hij in de betreffende straat je naar toe leidt. Bij lange straten onhandig, bij wijken die bestaan uit 1 straat onhandig, bij straten die eenrichtingverkeer zijn en doornsneden worden door andere straten onhandig. Dus het werkt. Vaak goed en soms een beetje. Maar goed, net als vroeger, zachtjes rijden en naar de huisnummerbordjes kijken, is altijd wel een fall-back plan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaveBlue
  • Laatst online: 12-09 21:32
Tacovdh schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:11:
[...]
Maar ik weet van heel veel plekken helemaal geen postcode...dus het werkt voor mij niet. Het is toch wel een heel domme wijziging. Ik denk dat er gewoon iets kleins fout is gegaan in de engine van de navi.
Heb je voice command al gebruikt voor het ingeven van je navigatiedoel? Ik navigeer niet vaak maar in de tien keer dat ik het nu gebruikt heb was het 100% in één keer raak :)

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:40:
CarPlay/Android Auto werkt toch veel fijner? Telefoon heb je toch altijd wel bij je?
Vind het wel flauw dat ze zich verschuilen achter "de fabrikant". Je koopt je auto bij de dealer, niet bij de fabriek in Korea.. Zij moeten gewoon alles op alles zetten om dit gefixt te krijgen bij het hoofdkantoor.
De fabrikant van de software is niet Kia zelf. :)

Ben zelf overigens ook heel tevreden over CarPlay, het ingebouwde navigatiesysteem wordt nauwelijks gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door Tackleberry op 22-06-2021 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Tackleberry schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:55:
[...]

De fabrikant van de software is niet Kia zelf. :)
Mja, toch wel de opdrachtgever en die ook aanspreekpunt is om issues te fixen.
Pagina: 1 ... 144 ... 349 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.