Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Blindfold
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10-06 16:42

Blindfold

Donde estan los conejos?

hallom schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:17:
De Kia e-Niro heeft toch ook app waarin je de batterijstatus kan zien, climate control kan aanzetten etc.? Hoe werkt die app verder? Want ik weet dat de Nissan app heel ruk is (doet het niet), best jammer en irritant.
Hier een nuttig filmpje erover YouTube: 2019 Kia Niro EV and UVO Intelligence

• plips
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 19:39
hallom schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:17:
De Kia e-Niro heeft toch ook app waarin je de batterijstatus kan zien, climate control kan aanzetten etc.? Hoe werkt die app verder? Want ik weet dat de Nissan app heel ruk is (doet het niet), best jammer en irritant.
Ctrl-F in dit forum

• plips
plmagis schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:20:
Uhuh, nieuwe UVO (Connect 2021) lijkt idd gelikter dan de vorige UVO app,... maar waarom vervangt Kia die oude gewoon niet door die nieuwe?!?!

De nieuwe app heeft ook de mogelijkheid om laden tot xx% in te stellen (nooit gevonden in de oude app)

In de kaartfunctie van de nieuwe app kun je in de nabijheid van je wagen zoeken op winkels, parkings en restaurants,... maar niet op laadpalen. Daarvoor heb je blijkbaar de andere app KiaCharge nodig (die je dan weer moet koppelen aan een kaart waarvoor je moet betalen.)

Lijkt me wel zeer "low hanging fruit" om bij Kia hun mobiele app-strategie te verbeteren....
Ik ben met je eens dat het redelijk suf is een nieuwe app te lancereren NAAST de bestaande app.

Als ik in de app zoek op ' Laadpaal' dan komt hij bij wel met een lijstje laadpalen bij mijn auto in de buurt. In de wijk waar mijn auto staat is dat wel een volledige lijst van alle openbare laadpunten.

• hallom
  • Registratie: mei 2013
  • Nu online
Ik bedoel meer welke ervaring jullie hebben met die app, zijn er veel bugs bijv.? Of helemaal niet en werkt alles gewoon naar behoren? De Nissan Leaf is bijv ook via een app bedienbaar, maar ik gebruik die niet, omdat het zo ruk is (alleen al het inloggen lukt niet..)

• plips
hallom schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:45:
[...]

Ik bedoel meer welke ervaring jullie hebben met die app, zijn er veel bugs bijv.? Of helemaal niet en werkt alles gewoon naar behoren? De Nissan Leaf is bijv ook via een app bedienbaar, maar ik gebruik die niet, omdat het zo ruk is (alleen al het inloggen lukt niet..)
Werkt bij mij prima. Kia had wat server side issue in t voorjaar tijdens de migratie van accounts maar de laatste weken bij mij super stabiel.

• komkommertijd
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 12:10
UVO Connect (nieuwe app): ik heb de climate instelling op 20 graden staan in de app en zet vervolgens op afstand de airco aan. Krijg ik als doeltemperatuur 17 graden te zien (ook via de oude app). Niet één keer, maar elke keer. Herkent iemand dit?

• Killah_Priest
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:38
komkommertijd schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:19:
UVO Connect (nieuwe app): ik heb de climate instelling op 20 graden staan in de app en zet vervolgens op afstand de airco aan. Krijg ik als doeltemperatuur 17 graden te zien (ook via de oude app). Niet één keer, maar elke keer. Herkent iemand dit?
Ja, die 17 graden was altijd al voorzover ik weet. Aangezien hij wel altijd de hvac op de correcte temperatuur zet heb ik er nooit aandacht aan besteed

Acties:
  • +3Henk 'm!

• rlp.jaspers
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 13:42
Helaas is dit de UK-variant van de MY19 net als een aantal andere buitenland varianten hebben die wel UVO. Ik zou het nog steeds mooi vinden als er toch een retrofit mogelijk blijkt te zijn voor de NL MY19 tegen een schappelijke prijs, want blijkbaar is met hetzelfde systeem (wellicht andere navi-entertainmentcomputer) dit ook mogelijk.

Dat is toch wel het 'grote' gemis ten opzichte van de outlander die ik hiervoor had (en die dus wel via de app van alles kon); die MijnKia app is echt compleet waardeloos, enige waar ik die nog voor gebruik is om te zien hoe vol de accu is tijdens het opladen 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• StenilsoN
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 12-06 23:13
Wat is het nut van de agenda integratie in de nieuwe uvo app? Het zou handig zijn als je op een afspraak kan klikken en dan het adres door kan sturen naar de navigatie in de auto. Maar werkt bij mij iig niet op Android.

• mausy5043
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 19:12

mausy5043

EV-zoeker

StenilsoN schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:00:
Wat is het nut van de agenda integratie in de nieuwe uvo app? Het zou handig zijn als je op een afspraak kan klikken en dan het adres door kan sturen naar de navigatie in de auto. Maar werkt bij mij iig niet op Android.
Dat is data. Data levert veel geld op voor degene die erin mag rondneuzen. Vraag maar aan Mark Z.

Mausy5043

• rokil
  • Nu online
Wat is het nut van het knopje HEAT van de climate instellingen?
Op dit moment is het niet van toepassing om het uit te proberen, maar tegen de tijd dat het weer wat frisser begint te worden wel.
Moet je dit knopje indrukken om het warm te krijgen in de auto? Werkt dit niet automatisch dan als je de temperatuur hoger instelt dan dat het in de auto is?

Rokil

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online
rokil schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:51:
Wat is het nut van het knopje HEAT van de climate instellingen?
Op dit moment is het niet van toepassing om het uit te proberen, maar tegen de tijd dat het weer wat frisser begint te worden wel.
Moet je dit knopje indrukken om het warm te krijgen in de auto? Werkt dit niet automatisch dan als je de temperatuur hoger instelt dan dat het in de auto is?
Werkt automatisch, maar je kunt het dan uitdrukken als kachel niet gewenst is en je enkel ventilatie wenst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 15:19

• rokil
  • Nu online
Werkt automatisch, maar je kunt het dan uitdrukken als kachel niet gewenst is en je enkel ventilatie wenst.
Dus tegen de tijd dat het weer wat frisser gaat worden, moet je zelf die knop indrukken en als het dan weer wat warmer wordt, moet je hem weer uitdrukken? Erg omslachtig en dan is de automatische climate control niet echt automatisch.

Rokil

• Gipia
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 18:40
rokil schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 08:51:
[...]

Dus tegen de tijd dat het weer wat frisser gaat worden, moet je zelf die knop indrukken en als het dan weer wat warmer wordt, moet je hem weer uitdrukken? Erg omslachtig en dan is de automatische climate control niet echt automatisch.
Nee hoor. Het knopje gaat automatisch aan en uit als het nodig is. Gewoon de auto climat control gebruiken en de gewenste temperatuur instellen. Geen omkijken naar.

• DutchKel
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19:27
rokil schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 08:51:
[...]

Waarom zou je dat doen? Gewoon de boel op automatisch laten staan.

Als je op de knop drukt dan zet je de automatische mode juist uit en dien je alles met de hand in te stellen.

Het is net als de A/C knop. Als je de boel op automatisch hebt staan dan gaat die vanzelf aan als het nodig is. Als je om een of andere reden toch geen airco aan wilt hebben dan kun je die met die knop uitzetten.

Alle auto’s met automatic climate control kun je ook met de hand bedienen als je dat wilt.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• mausy5043

mausy5043

EV-zoeker

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 17:13:
[...]

Zo had ik het niet begrepen. Zoals het mij is uitgelegd is de elektrische heater een extra zware belasting van de batterij en moet je die daarom zelf handmatig aanschakelen als je actieve verwarming wilt. Zo niet dan werkt de climate control (soort van net als een ICE) met de restwarmte uit de auto (alleen bij een ICE heb je veel meer restwarmte). Heb je een warmtepomp dan helpt die ook nog een beetje mee.
De stoel/stuurverwarming heeft de voorkeur, want die kost weinig energie. HEb je daar niet genoeg aan dan moet je de HEAT knop inschakelen, maar zoals ik al aangaf, dat kost veel batterijcapaciteit. En Kia heeft bedacht dat die beslissing dus bij de chauffeur ligt.

Mausy5043

Acties:
  • +1Henk 'm!

• upje
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 19:22
Dat is je dan dus verkeerd uitgelegd; als je climate op auto hebt staan gaat ook de heat automatisch aan als dat nodig is.

[Voor 54% gewijzigd door upje op 12-06-2021 09:06]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 19:41
Ik zet heat alleen in de winter uit als ik een kort ritje heb b.v. naar de supermarkt. Dan vind ik het zonde van de energie.

• mausy5043

mausy5043

EV-zoeker

upje schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:01:
Dat is je dan dus verkeerd uitgelegd; als je climate op auto hebt staan gaat ook de heat automatisch aan als dat nodig is.
YouTube: Niro EV - HEAT switch

Mausy5043

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Wat concludeer jij uit dit (waardeloze) filmpje?
De handleiding is ook wat vaag, maar echt die AUTO stand is het enige wat je nodig hebt. A/C en Heat gaan op basis van thermostaat aan. Zonder AUTO kun je alles manueel doen, maar waarom zou je.
Heb je zelf een e-Niro?

[Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-06-2021 09:26]

• rokil
  • Nu online
De verkoper had er volgens mij ook geen idee van. Volgens hem krijg je alleen warmte als je dat knopje indrukt, maar ik moest het thuis maar eens op mijn gemak nalezen in het instructieboekje, want er was teveel om uit te leggen en dat wordt dan toch niet onthouden. Hij heeft op zich wel gelijk dat er teveel is om te onthouden, maar het instructieboek(je) vind ik hier niet echt duidelijk in.
Maar goed, als ik het juist begrijp kan ik alles gewoon op auto laten staan en dan regelt de climate control alles zelf? Dat zou perfect zijn!

Rokil

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@rokil jep, gewoon op AUTO zetten.
Temperatuur instellen en niet meer naar omkijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 13-06 21:59
Card Nox schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:54:
[...]
Niet specifiek eNiro relevant maar voor de mensen die het overwegen:

YouTube: Trekhaak- vs. Dakkoffer (ALLE BALLEN VERZAMELEN!) | ANWB
Leuk die vergelijking dakkoffer en trekhaakkoffer.
Ik doe dus op wintersport beide omdat de E-Niro dan voor mij echt ruimte tekort komt.
Voor de zomer kies ik sneller voor alleen bagagekoffer omdat dit ook luchtweerstand en dus range scheelt.

en o ja, de tekhaakkoffers die de ANWB heeft getest kosten meer dan € 400, ik gebruik gewoon mijn reguliere fietsendrager + een normale tuinopbergbox van een paar tientjes. Met 420 liter inhoud, zodat de meeste dingen wel mee kunnen.

e-Niro Exec.l, Zappi, 14PV +(30PV postcoderoos in bestelling)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vansnoll
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 11:58
vansnoll schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:34:
Vanochtend nieuwe UVO app geinstalleerd op android telefoons, de app wordt nu gekoppeld aan je KIA account... helaas krijg ik foutmelding als ik op 2e telefoon (van mn vrouw) wil inloggen met mijn kia account... blijkbaar moet zij een eigen kia account maken? Klopt dat?
In begin lukte het inloggen met twee telefoons en zelfde account niet... Nu wel👍👍
Dus dat "share car" is denk ergens anders voor bedoeld?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• plips
mausy5043 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:44:
[...]

Dat is data. Data levert veel geld op voor degene die erin mag rondneuzen. Vraag maar aan Mark Z.
De agenda data wordt niet naar Kia gestuurd. Blijft binnen je device.
En dat weet ik omdat voor de integratie met mijn domotica ik het netwerkverkeer van de nieuwe app gesniffed heb.

En inderdaad suf dat je de locatie van een afspraak niet naar de auto kan sturen. Moet je dat weer over gaan tikken...

Acties:
  • +5Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 18:01
Ik heb sinds een aantal dagen contact met de ontwikkelaar van de app “PUMP”. Maarten Hachman heeft hierover ook een blog geschreven waarin hij de app doorneemt en beoordeeld: https://goedkoperrijden.b...pp-uitgebreid-getest.html.

https://apps.apple.com/nl...laadstations/id1548198010

Zelf vind ik de app in de basis overzichtelijker, eenvoudiger en minstens zo goed als ABRP. Het grote voordeel is dat je zonder Bluetooth Dongle de app kan gebruiken, zoals ook Maarten met zijn Renault Zoë laat zien. Echter voor de Kia Niro (2018 / 2019) lukt het nog niet om in te loggen met “mijn Kia account”.

Zoals gezegd heb ik via e-mail contact met de ontwikkelaar en heb ik reeds drie maal voor hem getest of het, na aanpassingen van zijn kant, wel lukt. Helaas tot nu toe zonder resultaat.

Nu weet ik vanuit dit forum dat er een paar “tweakers” zijn die resultaat hebben geboekt via de server van Kia. Wellicht dat deze personen via de PUMP app contact kunnen leggen om hun ervaring te delen opdat we allen kunnen profiteren van een mooie werkende EV navigatie app zonder Dongle?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wiz_Kid
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 16:27
petertenboer schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:48:
Ik heb sinds een aantal dagen contact met de ontwikkelaar van de app “PUMP”. Maarten Hachman heeft hierover ook een blog geschreven waarin hij de app doorneemt en beoordeeld: https://goedkoperrijden.b...pp-uitgebreid-getest.html.

Zelf vind ik de app in de basis overzichtelijker, eenvoudiger en minstens zo goed als ABRP. Het grote voordeel is dat je zonder Bluetooth Dongle de app kan gebruiken, zoals ook Maarten met zijn Renault Zoë laat zien. Echter voor de Kia Niro (2018 / 2019) lukt het nog niet om in te loggen met “mijn Kia account”.

Zoals gezegd heb ik via e-mail contact met de ontwikkelaar en heb ik reeds drie maal voor hem getest of het, na aanpassingen van zijn kant, wel lukt. Helaas tot nu toe zonder resultaat.

Nu weet ik vanuit dit forum dat er een paar “tweakers” zijn die resultaat hebben geboekt via de server van Kia. Wellicht dat deze personen via de PUMP app contact kunnen leggen om hun ervaring te delen opdat we allen kunnen profiteren van een mooie werkende EV navigatie app zonder Dongle?
Ik hoop echt dat dit gerealiseerd kan worden, zou echt een ideale uitkomst bieden.

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 15:20
petertenboer schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:48:

Hier lukt het me wel om in te loggen met mijn Kia account (let op, dus NIET mijn "Mijn Kia" account). Het is hetzelfde account waarmee ik in de nieuwe UVO app inlog. Ik zie dus ook gewoon netjes mijn accu-percentage. Hij herkent overigens mijn auto niet goed, er staat dat ik een EV19 heb terwijl het toch echt een EV20 is.

Edit: het werkt overigens niet helemaal vlekkeloos nog die app. Een trip naar de Efteling kan ie prima voor me berekenen, maar als ik naar Disneyland Parijs wil rijden dan zegt ie "We could not calculate a trip".

[Voor 6% gewijzigd door posttoast op 14-06-2021 10:52]

omniscale.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• plips
posttoast schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:49:
[...]

Hier lukt het me wel om in te loggen met mijn Kia account (let op, dus NIET mijn "Mijn Kia" account). Het is hetzelfde account waarmee ik in de nieuwe UVO app inlog. Ik zie dus ook gewoon netjes mijn accu-percentage. Hij herkent overigens mijn auto niet goed, er staat dat ik een EV19 heb terwijl het toch echt een EV20 is.

Edit: het werkt overigens niet helemaal vlekkeloos nog die app. Een trip naar de Efteling kan ie prima voor me berekenen, maar als ik naar Disneyland Parijs wil rijden dan zegt ie "We could not calculate a trip".
De Kia servers geven deze informatie terug. Ligt niet aan PUMP. De beide UVO apps (oud en nieuw) vinden ook dat mijn auto een EV19 is terwijl dat ook een MY20 is.

Overigens slaat PUMP jouw gegevens op om in te kunnen loggen op de Kia servers en heb ik niet kunnen vinden of zij wel door Kia zijn toegestaan om je gegevens te gebruiken en namens jou in mogen loggen op de Kia servers (zie de gebruiksvoorwaarden van je Kia account, " You are responsible for keeping your password secret and not disclosing it to a third party.").

Daarnaast lockt Kia je account voor de rest van de dag als je op een dag meer dan 350 keer een status update vraagt. Dus als je PUMP gebruikt en zelf de app ook, let op hoe frequent PUMP een status update doet.

Voor mij een reden om het niet te gebruiken, gezien eerdere waarschuwing van Kia tav het gebruik van een andere app...

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 15:20
plips schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:48:
[...]

De Kia servers geven deze informatie terug. Ligt niet aan PUMP. De beide UVO apps (oud en nieuw) vinden ook dat mijn auto een EV19 is terwijl dat ook een MY20 is.

Overigens slaat PUMP jouw gegevens op om in te kunnen loggen op de Kia servers en heb ik niet kunnen vinden of zij wel door Kia zijn toegestaan om je gegevens te gebruiken en namens jou in mogen loggen op de Kia servers (zie de gebruiksvoorwaarden van je Kia account, " You are responsible for keeping your password secret and not disclosing it to a third party.").

Daarnaast lockt Kia je account voor de rest van de dag als je op een dag meer dan 350 keer een status update vraagt. Dus als je PUMP gebruikt en zelf de app ook, let op hoe frequent PUMP een status update doet.

Voor mij een reden om het niet te gebruiken, gezien eerdere waarschuwing van Kia tav het gebruik van een andere app...
Goed punt inderdaad. Misschien toch even mijn password aanpassen dan maar ;) Ik was sowieso niet van plan die app te gebruiken, maar was vooral even nieuwsgierig.

omniscale.nl

Pagina: 1 ... 142 143 144 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True