Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 20:12

mausy5043

EV-zoeker

Ik overweeg een frunk (frunk.at) te bestellen. Hoe denken de dealers daar over? Is dat iets wat je voorafgaand aan elke beurt uit de auto moet slopen of kan 'ie blijven zitten?

Mausy5043

Acties:
  • +1Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 21:31
mausy5043 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:16:
Ik overweeg een frunk (frunk.at) te bestellen. Hoe denken de dealers daar over? Is dat iets wat je voorafgaand aan elke beurt uit de auto moet slopen of kan 'ie blijven zitten?
Heb zelf de polystyrenen bak uit de kofferbak als Frunk in gebruik en bij de twee beurten die ik heb laten uitvoeren hem er nooit uitgehaald. Nooit enig commentaar gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

EV-zoeker

petertenboer schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:29:
[...]

Heb zelf de polystyrenen bak uit de kofferbak als Frunk in gebruik en bij de twee beurten die ik heb laten uitvoeren hem er nooit uitgehaald. Nooit enig commentaar gehad.
Pardon? Begrijp ik het goed dat je de polystreen bak onder de vloer van de achterbak, voor in de auto hebt gelegd? Past dat dan?

Mausy5043

Acties:
  • +2Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 14-06 21:55
mausy5043 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:19:
[...]

Pardon? Begrijp ik het goed dat je de polystreen bak onder de vloer van de achterbak, voor in de auto hebt gelegd? Past dat dan?
Ja dat is al ca. 3 jaar geleden ontdekt

e-Niro Exec.l, Zappi, 14PV +(30PV postcoderoos in bestelling)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

EV-zoeker

eltron schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:21:
[...]

Ja dat is al ca. 3 jaar geleden ontdekt
Hmm, kan er niks over vinden. Never mind.

[Voor 4% gewijzigd door mausy5043 op 28-05-2021 19:25]

Mausy5043

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eltron
mausy5043 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:25:
[...]

Hmm, kan er niks over vinden. Never mind.
er zijn wel youtube filmpjes van.

Deze is van de Kona maar werkt hetzelfde https://www.youtube.com/watch?v=5kurEcjkVBk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15-06 16:01
petertenboer schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:29:
[...]

Ook meteen 2 jaar geleden gedaan en nooit anders meer gehad. Ik haal hem wel altijd weg als ik naar dealer ga, heb al veel gezeik gehad met de garantie op de 12V accu. Omdat ik een dashcam had geinstalleerd en men wilde me niet helpen omdat "de auto niet meer orgineel" was.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Thyzz
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:42

Thyzz

-=leeg=-

@rokil Dank voor de tip. Het resultaat van de kofferbak mod.

4230wp

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 00:59
Netjes gedaan zo met die verzonken scharnieren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 00:05
Thyzz schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 20:49:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er heel strak uit, goede inspiratie. Hoe stabiel is deze mod? Het lijkt volledig te rusten op dat vak waar de laadkabel in ligt, aan de zijkant lijkt er geen ondersteuning te zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Tackleberry schreef op zondag 30 mei 2021 @ 00:01:
[...]

Ziet er heel strak uit, goede inspiratie. Hoe stabiel is deze mod? Het lijkt volledig te rusten op dat vak waar de laadkabel in ligt, aan de zijkant lijkt er geen ondersteuning te zijn.
Hij steunt aan 3 zijden en inderdaad in het midden op de bak
Alleen aan de kant van de achterklep is er geen rand waar hij op steunt. Maar je hebt wel dus de bak daar.
Maar ik kan er overal met veel gewicht op duwen zonder vervorming. Ook al is de plaat maar van 9mm multiplex

4230wp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marowi
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Ik heb deze mod ook gedaan, maar gewoon de originele plaat terug gelegd :+
Sluit dus niet aan en alle troep valt er langs. Qua stevigheid geen probleem.
Ik zal deze klep ook eens gaan bouwen, leuk idee en niet te moeilijk.

[Motor: BMW R1200GS] - [Auto: Kia e-Niro] - [(SFF)PC: Louqe Ghost S1 - 10900K (Barrow Watercooled) - RTX3080FE (EKWB Watercooled) - 64GB]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 00:23
Sinds gisteren krijg ik ineens de melding dat LKAS, HBA etc niet meer werken (alles wat gebruik maakt van de camera in de voorruit geeft momenteel een storing).
Voorruit schoongemaakt etc maar helaas helpt dit niet.

Dat wordt dus een afspraak maken met de garage (dan kan ik ook meteen het tikkende raam aan de passagierskant laten verhelpen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rokil
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 19:47
Ziet er goed uit!

Rokil

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15-06 16:01
Killah_Priest schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:41:
Sinds gisteren krijg ik ineens de melding dat LKAS, HBA etc niet meer werken (alles wat gebruik maakt van de camera in de voorruit geeft momenteel een storing).
Voorruit schoongemaakt etc maar helaas helpt dit niet.

Dat wordt dus een afspraak maken met de garage (dan kan ik ook meteen het tikkende raam aan de passagierskant laten verhelpen)
Ik heb ook wel eens vreemde storing gehad die niet te herleiden waren. Wat bij mij heeft geholpen is de 12V even loshalen. Let op: alleen de zwarte kabel los halen is voldoende. 1 min wachten en klaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Killah_Priest
Vaevictis_ schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:47:
[...]

Ik heb ook wel eens vreemde storing gehad die niet te herleiden waren. Wat bij mij heeft geholpen is de 12V even loshalen. Let op: alleen de zwarte kabel los halen is voldoende. 1 min wachten en klaar.
Daar heb ik ook al aan gedacht om te doen, alleen omdat ik toch voor een tikkend raam + software update naar de garage moet laat ik dat gewoon door hen doen (inclusief ruitensproeiers vullen want voorheen kon ik de vloeistof met mijn tankpas halen echter heb ik nu vanuit de lease alleen een laadbadge en ik blijf een Hollander)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eltron

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik haal gewoon indien nodig, bij vakanties, met name wintersport, alles er uit en voor de rest van het jaar bouw ik dat weer terug naar fabriekssituatie. Geen behoefte om tussentijds ook nog met een mod te werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

eltron schreef op zondag 30 mei 2021 @ 20:03:
[...]

Ik haal gewoon indien nodig, bij vakanties, met name wintersport, alles er uit en voor de rest van het jaar bouw ik dat weer terug naar fabriekssituatie. Geen behoefte om tussentijds ook nog met een mod te werken.
Normaal gesproken ik misschien ook wel. Maar met kinderbedje, en kinderwagen is het al aardig vol voor een bezoekje aan oma & opa. Die extra ~120L komen toch vaker van pas.

4230wp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Killah_Priest
Vandaag bij de Kia dealer geweest om mijn auto uit te laten lezen ivm de storingsmeldingen die ik krijg: men krijgt een hardware error op de betreffende module (volgens mij de camera bij de voorruit).
Volgende week gaat hij voor reparatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pople
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 15-06 16:29
BrainZz schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:31:
Wat ik ook probeer, ik krijg de laadklep niet meer open. Instellingen van automatisch vergrendelen en ontgrendelen al uit gezet, reserve sleutel gebruikt om de deuren te openen, niks helpt. Ik ga morgenochtend maar naar de dealer want ga dit weekend veel kilometers maken maar als ik niet kan laden ga ik dat niet halen.
dat overkwam mijn in de winter, met als gevolg een barst in de laadklep. Geen garantie, barst maar :-) ;w

• Supershiva
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:33
Ik ben me ook voorzichtig aan het oriënteren voor private lease van een EV en de e-Niro lijkt mee een hele interessante auto voor zijn prijsklasse.

ik kom alleen opties tegen als;

- warmtepomp
- batterijverwarming

Zijn dit dezelfde dingen, hebben ze dezelfde functie/overlappende functionaliteit?

Als ik het goed begrijp dan verwarmt de warmtepomp je auto interieur, maar pakt hij ook de batterij mee?
Of heb je hier echt de batterijverwarming voor nodig?

Is stoel en stuurverwarming nice to have of is het echt een must have?
Hoe goed/snel verwarmt de warmtepomp?

nav vraag @CyBeRSPiN wat aanvulling

Ik ben van plan om er ongeveer 10.000km per jaar mee te rijden, wellicht een uitschieter naar 12.000.
We zijn geen wintersporters.
Ik heb de luxe om in mijn woonplaats te werken, dus woon/werk verkeer zal max 10km per dag zijn.
In de winter is de auto vaak nog niet eens warm als ik op mijn werk aan kom.
1x per week rij ik een langere afstand (35km) enkele reis.

Ik denk dat ik in principe al voldoende zou hebben aan de 39kw variant, maar vrouwlief wil de optie open houden om er in de zomer mee op vakantie naar bijv. Italie te kunnen en dan is die 64kw ineens een stuk aantrekkelijker ipv om de 200km aan de snellader te hangen op weg naar de zon.
Gaat een lange rit worden dan met al die extra stops

[Voor 39% gewijzigd door Supershiva op 02-06-2021 09:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 01:10
@Supershiva wil je ermee op wintersport of ben je van plan om vaak meer dan 250km/dag in winterse omstandigheden te rijden? Dan is een warmtepomp wel fijn omdat die veel efficiënter is. Batterijverwarming is volgens mij standaard (en onvoldoende om in de winter de accu goed op temperatuur te krijgen).
Stoel- en stuurverwarming zou ik niet meer zonder willen, maar is natuurlijk geen “must have”, je kun je er ook op kleden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JLC7
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 22:52
Supershiva schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:17:
Ik ben me ook voorzichtig aan het oriënteren voor private lease van een EV en de e-Niro lijkt mee een hele interessante auto voor zijn prijsklasse.

- warmtepomp
- batterijverwarming

Zijn dit dezelfde dingen, hebben ze dezelfde functie/overlappende functionaliteit?

Als ik het goed begrijp dan verwarmt de warmtepomp je auto interieur, maar pakt hij ook de batterij mee?

Ik ben van plan om er ongeveer 10.000km per jaar mee te rijden, wellicht een uitschieter naar 12.000.
Ik heb de luxe om in mijn woonplaats te werken, dus woon/werk verkeer zal max 10km per dag zijn.

Ik denk dat ik in principe al voldoende zou hebben aan de 39kw variant, maar vrouwlief wil de optie open houden om er in de zomer mee op vakantie naar bijv. Italie te kunnen en dan is die 64kw ineens een stuk aantrekkelijker ipv om de 200km aan de snellader te hangen op weg naar de zon.
Private lease e-niro wordt veelvuldig hier besproken. Neem zeker even kijkje. bombadil in "Private Lease - Deel 1"

Batterij verwarming is inderdaad standaard.
Warmtepomp helpt in winter ~50km range besparen. Bij mijn weten theoretisch gezien qua comfort geen pluspunten van warmtepomp, behalve dat je minder "knibbelig" zal zijn om verwarming wel aan te zetten.

Ik had mijn dealer ook advies gevraagd over stoelverwarming en warmtepomp. Hij gaf mee dat je de E niro kan voorverwarmen met de app. Als je dat doet terwijl hij aan de laadpaal staat gebruikt hij stroom van de paal en niet van je accu (aanname dat je accu na een nacht laden vol is). Het warmte element (dus ding wat gebruikt wordt als je geen WP/Stoelverwarming hebt) wordt dan tijdens rijden alleen gebruikt om auto op temperatuur te houden. Helpt het gemis van een WP/stoelverwarming compenseren. Ben benieuwd wat mede tweakers van bovenstaand advies vinden.

Ik heb uiteindelijk keuze gemaakt om zonder warmtepomp en zonder stoelverwarming te leasen. Uiteindelijk is het voor jezelf een afweging comfort/prijs maken.

• stimm
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 14-06 21:54
RedBa schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:52:
[...]

Ik zag toevallig net hetzelfde bij het aansluiten op de stroom... Maar eens bellen met de garage...
Heb je destijds nog gebeld met de garage en hoe is het opgelost? Ik heb er zelf ook last van, maar bij Braber in Ede hadden ze geen ander geval gehad en dachten ze niet aan garantie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tacovdh
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14-06 10:25

Mijn ervaring: de ruimteverwarming heeft moeite het echt behaaglijk te maken. De stoel- en stuurverwarming vind ik daarom op kille dagen echt prettig, en mijn vrouw heel erg fijn. Die 64 kWh accu vind ik een hele geruststelling, wij kunnen voor familiebezoek die 400 km range goed gebruiken. En op vbakantie lijkt het me ideaal maar mijn vrouw heeft liever de ICE omdat ze het onderweg wachten tot-ie vol is niet zo ziet zitten... Het voorverwarmen gebruik ik niet, ook omdat ik de app niet heb (model 2019). Maar gezien de reacties hier werkt dat voorverwarmen ook vaak niet.

e-Niro MY19; Citroen C4P; Sonos sub, beam, 3x play5; Asus Zenbook i7-64b-16GB

• kdeboois
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 21:55
Tacovdh schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:16:
[...]

Mijn ervaring: de ruimteverwarming heeft moeite het echt behaaglijk te maken. De stoel- en stuurverwarming vind ik daarom op kille dagen echt prettig, en mijn vrouw heel erg fijn. Die 64 kWh accu vind ik een hele geruststelling, wij kunnen voor familiebezoek die 400 km range goed gebruiken. En op vbakantie lijkt het me ideaal maar mijn vrouw heeft liever de ICE omdat ze het onderweg wachten tot-ie vol is niet zo ziet zitten... Het voorverwarmen gebruik ik niet, ook omdat ik de app niet heb (model 2019). Maar gezien de reacties hier werkt dat voorverwarmen ook vaak niet.
Ook op standje 'Normal'. In standje `eco' is dat zo ongeveer de bedoeling maar dat is het eerste dat ik aangepast hebt aan de eco rijmodus.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marowi
  • Niet online
Je kunt de normal / eco stand van de verwarming instellen per profiel. Standaard staat hij in rijmodi Eco op eco, en Normal / Sport op normal. Op eco houd het het bewust kouder in de winter, en warmer in de zomer.

[Motor: BMW R1200GS] - [Auto: Kia e-Niro] - [(SFF)PC: Louqe Ghost S1 - 10900K (Barrow Watercooled) - RTX3080FE (EKWB Watercooled) - 64GB]

• Akemi
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 17:21
Heeft iemand al de stoelkoeling geprobeerd? Standje 3 maar ik merkte er helemaal niets van.

• CyBeRSPiN
Akemi schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:04:
Heeft iemand al de stoelkoeling geprobeerd? Standje 3 maar ik merkte er helemaal niets van.
Het is ventilatie geen koeling. Hangt ook van je broek af, met lederhosen zal je er bijvoorbeeld weinig van merken :P

• DutchKel
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 01:35
Werkt bij mij prima als ik een redelijk dunne stof aan heb. Geen jas of spijkerbroek in elk geval. Vooral met een t-shirt merk ik het in de rug.

En wat @CyBeRSPiN ook meld, het is alleen ventilatie (al heb ik het idee dat die wel wat lucht meepakt van de airco).

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• roger_s
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 23:49
Laat eens een scheet en dan tel je hoe vlug je hem ruikt. Dat zet je dan af tegen het niet aanhebben van de ventilatie. Weet je iig of het werkt :-)

• marowi
  • Niet online
Als je "groter" bent, dek je de hele stoel af en werkt het niet zo goed. De koele lucht die door de gaatjes heen komt moet wel ergens heen kunnen stromen natuurlijk :P

• Akemi
Had inderdaad een spijkerbroek aan. Ok, dan lijkt het erop dat ik er geen reet aan heb. En mijn reet ook niet.

Ik rij hoofdzakelijk in ECO stand, zou dat ook nog invloed hebben?

• PeaceNlove
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:45
Volgens mij pakt de stoelkoeling airco lucht. Onder de voorstoelen zitten ook airco lucht uitlaten voor de achterpassagiers volgens mij, dus daar kan je de stoelkoppeling ook aan koppelen.
Eco modus kan daar invloed op hebben, standaard is de airco beperkt onder de Eco modus volgens mij.

• ningalloon
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 20:46

Je kan de toevoer van de airco op deze manier enigszins meer naar de stoel richten.

• CyBeRSPiN
Ik merk in elk geval wel echt verschil ook met spijkerbroek aan, maar de airco heeft even tijd nodig om goed op stoom te komen met echt koude lucht. Met ECO mode wordt dat standaard getemperd.

[Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 02-06-2021 18:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eltron

- warmtepomp
- batterijverwarming

must have is een groot woord maar als je toch bezig bent zou ik dergelijke opties wel aanvinken.
Vooral voor de vrouw zijn die opties fijn ik maak er zelf minder gebruik van, maar als het extreem koud of warm is toch wel fijn, zonder dat het onnodig veel energie kost.

warmtepomp en batterijverwarming staan volgens mij los van elkaar maar helemaal zeker ben ik daar niet van.

• eltron
Tacovdh schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:16:
[...]

Die verbaast mij dan weer, al kan het uit maken wat jij of ik behaaglijk vind :)
tot ca. -15graden of +35graden geen problemen mee gehad, maar misschien rijden jullie onder extremere omstandigheden?

• eltron
ja regelmatig en werkt prima eigenlijk al gauw te koud, maar je kunt in 3 stapjes wat variëren

[Voor 12% gewijzigd door eltron op 02-06-2021 22:25]

• nils7
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15-06 08:29
Mijn moeder krijgt volgende week haar E-Niro.

Werk ABRP met de SOC zonder allerlei foefjes met dongles?
Ik las enkele weken terug over een beta maar heb niet echt een idee wat de status inmiddels is.

iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• CyBeRSPiN
nils7 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:19:

Ik las enkele weken terug over een beta maar heb niet echt een idee wat de status inmiddels is.
Nee, als je de SOC live in ABRP wilt kunnen zien wordt het al snel ingewikkeld met een dongle. Maar dat is voor het gebruik van ABRP helemaal niet zo belangrijk. Je vult je start SOC handmatig in, je plant je route, bij de volgende lader aangekomen heb je alle tijd om de volgende lader te plannen en in je navigatie te zetten. De kans is klein dat de omstandigheden onderweg dusdanig wijzigen dat ABRP een andere lader zou willen voorstellen. Zoveel laders zijn er nu ook weer niet.

• Pople
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 15-06 16:29
stimm schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:35:
[...]

Heb je destijds nog gebeld met de garage en hoe is het opgelost? Ik heb er zelf ook last van, maar bij Braber in Ede hadden ze geen ander geval gehad en dachten ze niet aan garantie.
die hebben van Rutte geleerd dat ze er "geen actieve herinnering" aan kunnen hebben.
Ik heb het zelfde, ook bij Braber in Ede... dus geen ander?

• CyBeRSPiN
Hier trouwens ook een klein scheurtje in de laadklep. Die klep is afgelopen jaar echt nauwelijks gebruikt (denk hooguit 10x geladen sinds maart 2020), ook niet vastgevroren gezeten oid. Misschien druppeltje secondelijm in smeren om het te dichten en sterker te maken.

[Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-06-2021 15:51]

• mausy5043

mausy5043

EV-zoeker

nils7 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:19:

Ik heb het zelf nog niet kunnen proberen, maar in de app kun je ABRP koppelen aan Tronity (https://tronity.io). Je hebt dan uiteraard ook een Tronity account nodig dat je vervolgens toegang geeft tot je Kia account.
Dat is (ook) een maandelijks abonnement, waarvoor jij dus moet betalen zodat zij jouw data kunnen gebruiken. Hmm...

Ik moet zeggen dat bedrijven zoals Tronity en ABRP het echt beter voor elkaar hebben dan Facebook.
Facebook heeft je ervan overtuigt dat je al je data aan hen geeft en dat zij er alles mee mogen doen. Maar Tronity en ABRP laten je daar ook nog eens fors voor betalen.

Mausy5043

• mausy5043

mausy5043

EV-zoeker

CyBeRSPiN schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:50:
Hier trouwens ook een klein scheurtje in de laadklep. Die klep is afgelopen jaar echt nauwelijks gebruikt (denk hooguit 10x geladen sinds maart 2020), ook niet vastgevroren gezeten oid. Misschien druppeltje secondelijm in smeren om het te dichten en sterker te maken.
Staat ie misschien veel op de zon gericht die laadklep? Dat ie daardoor wat bros geworden is. Dan nog is in een jaar tijd wel heeeel snel.

Mausy5043

• CyBeRSPiN
mausy5043 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:55:
[...]

Staat ie misschien veel op de zon gericht die laadklep? Dat ie daardoor wat bros geworden is. Dan nog is in een jaar tijd wel heeeel snel.
Heb de auto sinds feb 2019. Dus ruim 2 jaar nu. En nee niet vol in de zon.

[Voor 36% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-06-2021 16:10]

• mausy5043

mausy5043

EV-zoeker

CyBeRSPiN schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:08:
[...]

Heb de auto sinds feb 2019. Dus ruim 2 jaar nu. En nee niet vol in de zon.
[Afbeelding]
Hmm. Ziet er wel uit als buig-stress. Ik zou dat een garantie-dingetje vinden, maar de dealer denkt daar vast anders over.

Mausy5043

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

EV-zoeker

@CyBeRSPiN : Je kunt d'r een streepje epoxy op smeren. Secondenlijm kan niet goed tegen vocht.

[Voor 13% gewijzigd door mausy5043 op 03-06-2021 16:23]

Mausy5043

• CyBeRSPiN
mausy5043 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:13:
[...]

Hmm. Ziet er wel uit als buig-stress. Ik zou dat een garantie-dingetje vinden, maar de dealer denkt daar vast anders over.
Denk eerder het gebruik van verschillende materialen in die klep die allemaal net wat anders uitzetten/krimpen onder invloed van temperatuur. Zo hard hoef je die klep niet in te drukken en ook niet ter hoogte van precies die plek.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wiz_Kid
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 19:34
De nieuwe update van Kia zorgt ervoor dat Carplay niet meer scherm vullend is. Betreft een my20, zeer spijtig 8)7 :'(

• Mabion
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13-06 19:01
Wiz_Kid schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:47:
De nieuwe update van Kia zorgt ervoor dat Carplay niet meer scherm vullend is. Betreft een my20, zeer spijtig 8)7 :'(

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is balen! Kan je misschien ook testen of het voor Android Auto nog steeds zo is?

• Harvest2002
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 14-06 20:49
CyBeRSPiN schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:34:
[...]

Denk eerder het gebruik van verschillende materialen in die klep die allemaal net wat anders uitzetten/krimpen onder invloed van temperatuur. Zo hard hoef je die klep niet in te drukken en ook niet ter hoogte van precies die plek.
Heb de auto sinds januari 2019. Ook klein barstje in laadklep. Zal het wel melden bij volgende onderhoudsbeurt.

• petertenboer
CyBeRSPiN schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:42:
[...]

Nee, als je de SOC live in ABRP wilt kunnen zien wordt het al snel ingewikkeld met een dongle. Maar dat is voor het gebruik van ABRP helemaal niet zo belangrijk. Je vult je start SOC handmatig in, je plant je route, bij de volgende lader aangekomen heb je alle tijd om de volgende lader te plannen en in je navigatie te zetten. De kans is klein dat de omstandigheden onderweg dusdanig wijzigen dat ABRP een andere lader zou willen voorstellen. Zoveel laders zijn er nu ook weer niet.
Deze App kwam ik onlangs tegen. Er zit een mogelijkheid ingebouwd om je auto te koppelen met je KIA Account. Dit is mij overigens nog niet gelukt, maar wellicht wel met de 2020 modellen?

https://apps.apple.com/nl...laadstations/id1548198010

• CyBeRSPiN
petertenboer schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:54:
[...]

Deze App kwam ik onlangs tegen. Er zit een mogelijkheid ingebouwd om je auto te koppelen met je KIA Account. Dit is mij overigens nog niet gelukt, maar wellicht wel met de 2020 modellen?

https://apps.apple.com/nl...laadstations/id1548198010
Ok. Ja met de MY19 is ook wel iets mogelijk door de data periodiek uit te lezen en dan richting ABRP te sturen. Maar dat is ook een knutselproject voor een ITer, niet plug and play.

• petertenboer
CyBeRSPiN schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:01:
[...]

Ok. Ja met de MY19 is ook wel iets mogelijk door de data periodiek uit te lezen en dan richting ABRP te sturen. Maar dat is ook een knutselproject voor een ITer, niet plug and play.
Daarom leek mij deze App ideaal. Helaas lukt het mij niet, zoals gezegd, om te koppelen.

[Voor 12% gewijzigd door petertenboer op 03-06-2021 20:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wiz_Kid
Mabion schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:03:
[...]

Dat is balen! Kan je misschien ook testen of het voor Android Auto nog steeds zo is?
Voor Android Auto is het nog hetzelfde.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• stimm
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 14-06 21:54
Wiz_Kid schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:47:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het is misschien uit te zetten: https://www.speakev.com/t...-2021.158252/post-2999463
Yup you can have it spilt screen or not, I had a panic when it started split screen and I thought I’d lost full screen. For Android users you can also check that option on or off (when phone not connected via usb). This is found under settings > Phone Connection

[Voor 15% gewijzigd door stimm op 03-06-2021 21:31]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wiz_Kid
Yes dit lost het probleem op voor Android Auto en voor Apple Carplay! _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

EV-zoeker

Wiz_Kid schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:03:
[...]

Yes dit lost het probleem op voor Android Auto en voor Apple Carplay! _/-\o_
Was dit nou een hidden feature of staat het stiekem in de handleiding en hebben we er massaal overheen gekeken?

Mausy5043

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

EV-zoeker

Ach, kijk nou:

Goed verstopt dus en een magere toelichting.

Mausy5043

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rokil
Ik heb altijd Toyota gereden met de ingebouwde Touch & Go navigatie. Dat systeem was tergend langzaam, maar was volgens mij wel makkelijker met het invoeren van een adres.
Misschien zie ik iets over het hoofd, of doe ik iets verkeerd? Als ik een adres in wil voeren, waar moet ik dan mee beginnen? Ik wil bijvoorbeeld naar Curieweg 11 in Alphen aan den Rijn.
Ik toets in Curieweg, maar hiervoor komt niets in beeld. Als ik Alphen aan den Rijn intoets, dan kan ik dat selecteren, maar vervolgens kan ik dan geen straat en huisnummer invoeren. Zoals het nu is, moet ik het complete adres intikken, zonder dat er tussendoor een suggestie tevoorschijn komt. Klopt dit? Kan het me haast niet voorstellen bij zo'n geavanceerde auto, dus ik hoop dat ik iets verkeerd doe.
Ook kan ik niet navigeren naar de adressen van personen die in het adresboek van mijn telefoon staan. De telefoon is gekoppeld via bluetooth, maar de adressen van contacten worden niet weergegeven. Is dit toevallig een instelling die ik mis, of is deze optie er gewoon niet?

Rokil

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

EV-zoeker

rokil schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:30:
Ik heb altijd Toyota gereden met de ingebouwde Touch & Go navigatie. Dat systeem was tergend langzaam, maar was volgens mij wel makkelijker met het invoeren van een adres.
Misschien zie ik iets over het hoofd, of doe ik iets verkeerd? Als ik een adres in wil voeren, waar moet ik dan mee beginnen? Ik wil bijvoorbeeld naar Curieweg 11 in Alphen aan den Rijn.
Ik toets in Curieweg, maar hiervoor komt niets in beeld. Als ik Alphen aan den Rijn intoets, dan kan ik dat selecteren, maar vervolgens kan ik dan geen straat en huisnummer invoeren. Zoals het nu is, moet ik het complete adres intikken, zonder dat er tussendoor een suggestie tevoorschijn komt. Klopt dit? Kan het me haast niet voorstellen bij zo'n geavanceerde auto, dus ik hoop dat ik iets verkeerd doe.
Ook kan ik niet navigeren naar de adressen van personen die in het adresboek van mijn telefoon staan. De telefoon is gekoppeld via bluetooth, maar de adressen van contacten worden niet weergegeven. Is dit toevallig een instelling die ik mis, of is deze optie er gewoon niet?
Helpt deze handleiding?
Webmanual KIA Navigatie

Mausy5043

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rokil
Bedankt voor je reactie.
Dat zou inderdaad beter moeten zijn, maar ik krijg alleen dat 'zoeken' te zien en niet het 'zoeken op adres'. Kan ik ergens instellen dat ik dat wel te zien krijg?
Ik heb een MY21, misschien dat dat uitmaakt?

Rokil

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

EV-zoeker

rokil schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:06:
Bedankt voor je reactie.
Dat zou inderdaad beter moeten zijn, maar ik krijg alleen dat 'zoeken' te zien en niet het 'zoeken op adres'. Kan ik ergens instellen dat ik dat wel te zien krijg?
Ik heb een MY21, misschien dat dat uitmaakt?
Ik kan het nu even zelf niet uitproberen, maar als je [Nav] > [Zoeken] kiest zie je dan links geen lijstje waar "Adres" in staat?

Mausy5043

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rokil

Dit is het scherm dat ik te zien krijg. Ik kan dus alleen op 'zoeken' drukken om vervolgens een trefwoord in te vullen, maar geen adres helaas.

Rokil

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Akemi
rokil schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:30:
Zoals het nu is, moet ik het complete adres intikken, zonder dat er tussendoor een suggestie tevoorschijn komt. Klopt dit? Kan het me haast niet voorstellen bij zo'n geavanceerde auto, dus ik hoop dat ik iets verkeerd doe.
Voor zover ik weet klopt dit inderdaad. Gewijzigd na de laatste update. De auto is zo geavanceerd dat jij het hele adres moet intikken en dan zoekt de auto wel een match. Hartstikke praktisch ! Not.....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marowi
  • Niet online
@rokil je verwacht echt teveel van een Kia xD

Gebruik CarPlay / Android Auto, daar ga je blijer van worden.

[Voor 41% gewijzigd door marowi op 04-06-2021 15:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rokil
Dus de mogelijkheid was er wel, maar die hebben ze eruit gehaald?
Ik wist me namelijk zeker te herinneren dat dit tijdens een proefrit wel tot de mogelijkheid behoorde.
Nou, dat is tegenvaller 1 dan. Slim update-beleid!
Android Auto heb ik ook al geprobeerd, maar ik (de kinderen) wil graag een mini usb stick in de aansluiting hebben voor muziek. Ook past mijn telefoon niet op de oplaadplaats als het stekkertje ingeplugd is voor Android Auto.
Had eigenlijk verwacht dat de navigatie gewoon zou doen wat zou moeten.....

Rokil

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchDrive
  • Laatst online: 21:09
rokil schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:22:
[Afbeelding]
Dit is het scherm dat ik te zien krijg. Ik kan dus alleen op 'zoeken' drukken om vervolgens een trefwoord in te vullen, maar geen adres helaas.
Is het probleem niet dat je een actieve route hebt?

Dus eerst op "Annuleer route" klikken en hierna opnieuw naar dit menu gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rokil
De afbeelding in mijn post is die van de webmanual. Mijn scherm is precies hetzelfde, helaas ook als er geen actieve route is.

[Voor 6% gewijzigd door rokil op 06-06-2021 08:55]

Rokil

Acties:
  • 0Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20:43
Van wanneer is de laatste update voor het multimedia/navigatiesysteem? En heeft iemand toevallig een link waar ik die bestanden kan terugvinden?

[Voor 34% gewijzigd door turkeyhakan op 06-06-2021 08:50]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• plips
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 00:19
turkeyhakan schreef op zondag 6 juni 2021 @ 08:50:
Van wanneer is de laatste update voor het multimedia/navigatiesysteem? En heeft iemand toevallig een link waar ik die bestanden kan terugvinden?
Goeie vraag. Mijn navigatiesysteem (5 weken geleden ge-update met de nieuwste kaarten) meldde me van de week dat ik verouderde kaarten zou hebben :(

Ik heb staan
Bijgewerkt 29.04.2021
Model DEAE.55BLC.AEU
Software DE_E_20.EUR.S5W_L.001.001.200923
Firmware DE_E_20.EUR.02.200720.MICOM
NAP APP STD5W.EUR.KMC.200730.d7e51e2_20RU1
Kaart EUR.12.47.52.557.402.2(D.G2/E.G3)
MKDB Software 01.01

[Voor 35% gewijzigd door plips op 06-06-2021 12:26]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eltron
plips schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:20:
[...]

Goeie vraag. Mijn navigatiesysteem (5 weken geleden ge-update met de nieuwste kaarten) meldde me van de week dat ik verouderde kaarten zou hebben :(

Ik heb staan
Bijgewerkt 29.04.2021
Model DEAE.55BLC.AEU
Software DE_E_20.EUR.S5W_L.001.001.200923
Firmware DE_E_20.EUR.02.200720.MICOM
NAP APP STD5W.EUR.KMC.200730.d7e51e2_20RU1
Kaart EUR.12.47.52.557.402.2(D.G2/E.G3)
MKDB Software 01.01[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zal ook eens kijken, ik heb vrijdag 4-6-21 een update gehad. Mij zijn nog geen bijzondere dingen opgevallen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Killah_Priest
mausy5043 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:21:
Ach, kijk nou:
[Afbeelding]

Goed verstopt dus en een magere toelichting.
Bij mij ontbreekt die split screen optie voor Android Auto.
Morgen maar even vragen bij de dealer, dan staat hij daar toch een dagje ivm reparatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15-06 14:47

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Nou, ik heb de update... Eerder kon je postcode huisnummer intikken, snelste manier, maar nu niet meer. Wel postcode, geen huisnummer. Als je een adres intikt moet je het volledig invullen, voorbeeld Amsterdam, Rombout Hogerbeetsstraat 125. Lekker dan.
Dus tenzij ik iets over het hoofd zie vind ik het een enorme achteruitgang.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mazda-Flip
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 15-06 16:23
Hier ook laatst de 30k kilometer beurt gehad inclusief de nieuwe UVO updates.
Inderdaad een enorme achteruitgang qua gebruik van de navigatie, alles was gereset, split-screen stond aan voor zowel android auto als apple carplay, al met al niet tevreden. Maar wat mij dan nog het meest teleurstelt is de service van de dealer. Ze hebben de interieurfilter vervangen zoals opgegeven bij elke 15k beurten. Dit heeft mij nu tot 2x toe geleid dat er een blaadje in de filter is gaan zitten wat een enorme herrie maakt wanneer je de ventilatie/airco aanzet. Je zou verwachten dat ze na de beurt nog even het e.e.a. testen (eventueel met proefrijden erbij).. maar nu kon ik tot 2x toe terug naar de dealer na een uitgevoerde servicebeurt en moest ik ook nog eens een afspraak maken..

Meer mensen last van?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rokil
Heb reeds een klacht ingediend over het adres invoeren en Kia geeft aan dat er veel rijders hebben geklaagd. Ze zeggen dit te hebben aangegeven bij de fabrikant, maar zijn afhankelijk van Kia zelf of en wanneer dat eventueel wordt veranderd. Hoe meer mensen klagen, hoe serieuzer de klacht overkomt.
Hyundai rijders hebben hetzelfde probleem en klagen er ook over.
Bij Kia/Hyundai gaan ze er vanuit dat de berijders het liefst spraakopdrachten geven die dan wel goed schijnen te werken.

[Voor 6% gewijzigd door rokil op 08-06-2021 20:32]

Rokil

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eltron
Mazda-Flip schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:55:
Hier ook laatst de 30k kilometer beurt gehad inclusief de nieuwe UVO updates.
Inderdaad een enorme achteruitgang qua gebruik van de navigatie, alles was gereset, split-screen stond aan voor zowel android auto als apple carplay, al met al niet tevreden. Maar wat mij dan nog het meest teleurstelt is de service van de dealer. Ze hebben de interieurfilter vervangen zoals opgegeven bij elke 15k beurten. Dit heeft mij nu tot 2x toe geleid dat er een blaadje in de filter is gaan zitten wat een enorme herrie maakt wanneer je de ventilatie/airco aanzet. Je zou verwachten dat ze na de beurt nog even het e.e.a. testen (eventueel met proefrijden erbij).. maar nu kon ik tot 2x toe terug naar de dealer na een uitgevoerde servicebeurt en moest ik ook nog eens een afspraak maken..

Meer mensen last van?
Aan de andere kant; voor het geld kunnen ze ook niet veel doen.
laatst ook weer een 15k beurt, voor nog geen 60 Euro. En krijg je de auto ook nog helemaal schoongemaakt terug. Lopen ze op leeg als je het mij vraagt. Als ze de prijs verdubbelen kunnen ze makkelijk ook jouw blaadjes nog even uit je filter halen >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

EV-zoeker

eltron schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:18:
[...]

Aan de andere kant; voor het geld kunnen ze ook niet veel doen.
laatst ook weer een 15k beurt, voor nog geen 60 Euro. En krijg je de auto ook nog helemaal schoongemaakt terug. Lopen ze op leeg als je het mij vraagt. Als ze de prijs verdubbelen kunnen ze makkelijk ook jouw blaadjes nog even uit je filter halen >:)
Voor 60 euro kunnen ze een monteur een half uur bezig houden en verbruiksartikelen makkelijk betalen.

Ruitensproeiervloeistof kost geen dr*l, interieur/HEPA-filters zijn op Amazon ongeveer een tientje, dus kan hun aan inkoop ook niet veel meer kosten.

Dan mag je volgens mij van een monteur toch wel verwachten dat ie dat filter er netjes en rustig uit haalt zodat eventuele blaadjes die er op liggen niet in de ventilator vallen.

Mausy5043

Acties:
  • 0Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:41
Als we het dan toch over klagen hebben....
Het getik is alweer terug.
En ik vind het nog steeds een schande dat je moet betalen voor de extra functie in de app bij een my19.

(Wel nog steeds super blij met de ev. Nooit meer terug naar diesel/benzine)

[Voor 18% gewijzigd door driel24 op 08-06-2021 22:03]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• vansnoll
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15-06 11:48
Vanochtend nieuwe UVO app geinstalleerd op android telefoons, de app wordt nu gekoppeld aan je KIA account... helaas krijg ik foutmelding als ik op 2e telefoon (van mn vrouw) wil inloggen met mijn kia account... blijkbaar moet zij een eigen kia account maken? Klopt dat?

• plips
Hier ook op iOS de nieuw app geïnstalleerd UVO Connect heet hij. Wat een vooruitgang tov de vorige UVO app. Aanpasbaar. Alles op 1 scherm. Integratie met je telefoon agenda. Veel info uit het navigatie systeem waaronder verbruikscijfers op je foon. Well done !

• Tacovdh
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14-06 10:25
vansnoll schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:34:
Vanochtend nieuwe UVO app geinstalleerd op android telefoons, de app wordt nu gekoppeld aan je KIA account...
Nog steeds niet voor e-Niro MY2019 toch?

e-Niro MY19; Citroen C4P; Sonos sub, beam, 3x play5; Asus Zenbook i7-64b-16GB

• GVR
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22:30
Tacovdh schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:19:
[...]
Nog steeds niet voor e-Niro MY2019 toch?
Nee dan kan je alleen de mijn kia app gebruiken.

• rokil
Vanochtend nieuwe UVO app geinstalleerd op android telefoons, de app wordt nu gekoppeld aan je KIA account... helaas krijg ik foutmelding als ik op 2e telefoon (van mn vrouw) wil inloggen met mijn kia account... blijkbaar moet zij een eigen kia account maken? Klopt dat?
? De Uvo app is al sinds 20 april niet meer geüpdatet voor android. Of bedoel je dat je hem nu pas gaat gebruiken?

Rokil

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wiz_Kid
rokil schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:54:
[...]

? De Uvo app is al sinds 20 april niet meer geüpdatet voor android. Of bedoel je dat je hem nu pas gaat gebruiken?
De app heet anders:
https://play.google.com/s...ls?id=com.kia.uvo.eu.ux20

Volgens mij kunnen gebruikers met de UVO app inloggen in deze applicatie.
https://pumpapp.co/en/platform/index.html

Deze app op de iPhone haalt live data van de auto op voor het inplannen van een lange rit.

[Voor 24% gewijzigd door Wiz_Kid op 09-06-2021 16:06]

• rokil
Die UVO app had ik even gemist, maar nu alsnog geïnstalleerd.
De Pump App is alleen voor Iphone, dus helaas niet voor mijn android.

Rokil

• mausy5043

mausy5043

EV-zoeker

Wiz_Kid schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:05:
[...]

De app heet anders:
https://play.google.com/s...ls?id=com.kia.uvo.eu.ux20

Volgens mij kunnen gebruikers met de UVO app inloggen in deze applicatie.
https://pumpapp.co/en/platform/index.html

Deze app op de iPhone haalt live data van de auto op voor het inplannen van een lange rit.
En wat is dan het verschil met cq. de toegevoegde waarde van de MijnKia app?

Mausy5043

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

EV-zoeker

Het begint me nu toch behoorlijk te duizelen. In de Google App Store zie ik dus "Kia UVO", " UVO Connect 2021", "MijnKia", "Kia Hotspot", "Kia Public Charging" en ik zie nu ook "Kia Service".

Het wordt er zo niet allemaal duidelijker op. Misschien kan iemand met verstand van zaken hier eens een post aan wijden om al die apps te duiden.

Mausy5043

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wiz_Kid
mausy5043 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:30:
[...]

En wat is dan het verschil met cq. de toegevoegde waarde van de MijnKia app?
De MijnKia App is voor MY19. Deze reeks hebben geen UVO module.

• WRT54G
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:47
Ik zie idd dat er 2 verschillende apps nu zijn waarmee ik kan inloggen (e-Niro MY20).

Kia UVO
UVO Connect

Kan iemand mij de verschillen vertellen?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• plips
WRT54G schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:34:
Ik zie idd dat er 2 verschillende apps nu zijn waarmee ik kan inloggen (e-Niro MY20).

Kia UVO
UVO Connect

Kan iemand mij de verschillen vertellen?
Tja. ' De verschillen' .. dat is nogal wat. Ik zou zeggen installeer de nieuwe app en klik wat in het rond.

Maar tipje van de sluier: bijna alle functionaliteit op het (customisable) hoofdscherm. FaceID ipv pincode. Integratie met je agenda. Verbruikscijfers van de laatste rit laten zien.
Rijkere functionaliteit voor het plannen van routes, hergebruik van je recente locaties in de routeplanner.
Augemented Reality om de laatste mile te rijden, of te lopen...

De rest is functioneel het zelfde maar t werkt allemaal net wat makkelijker en intuïtiever. Al zullen daar ongetwijfeld de meningen over verdeeld zijn.

• WRT54G
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:47
@plips
Thanks! Gelijk maar even geïnstalleerd en het ziet er net wat gelikter uit idd!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• plmagis
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21:50
Uhuh, nieuwe UVO (Connect 2021) lijkt idd gelikter dan de vorige UVO app,... maar waarom vervangt Kia die oude gewoon niet door die nieuwe?!?!

De nieuwe app heeft ook de mogelijkheid om laden tot xx% in te stellen (nooit gevonden in de oude app)

In de kaartfunctie van de nieuwe app kun je in de nabijheid van je wagen zoeken op winkels, parkings en restaurants,... maar niet op laadpalen. Daarvoor heb je blijkbaar de andere app KiaCharge nodig (die je dan weer moet koppelen aan een kaart waarvoor je moet betalen.)

Lijkt me wel zeer "low hanging fruit" om bij Kia hun mobiele app-strategie te verbeteren....

• DutchKel
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 01:35
plmagis schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:20:
De nieuwe app heeft ook de mogelijkheid om laden tot xx% in te stellen (nooit gevonden in de oude app)
Dan heb je toch niet goed gezocht of gekeken. Het stond er namelijk gewoon in bij de instellingen van de auto. Overigens waren dat ook de enige instellingen van de auto die je in de app kon doen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Mabion
Je dient hiervoor de optie 'share car' te gebruiken. Is voor mij een tijd geleden dat ik het heb ingesteld, maar werkt op telefoonnummer. Volgens mij hoeft je wederhelft dan geen apart account aan te maken.

• zeroday
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20:08

zeroday

Dream within a dream

Mabion schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 07:32:
[...]

Je dient hiervoor de optie 'share car' te gebruiken. Is voor mij een tijd geleden dat ik het heb ingesteld, maar werkt op telefoonnummer. Volgens mij hoeft je wederhelft dan geen apart account aan te maken.

[Afbeelding]
volgens mij wel. Als ik een nummer ingeef krijg ik telkens invalid number .. er is geen account geregisteerd ... etc..

There are no secrets, only information you do not yet have

• Mabion
zeroday schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 07:42:
[...]

volgens mij wel. Als ik een nummer ingeef krijg ik telkens invalid number .. er is geen account geregisteerd ... etc..
Ah ok, dan moet het helaas wel.

• hallom
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 22:58
De Kia e-Niro heeft toch ook app waarin je de batterijstatus kan zien, climate control kan aanzetten etc.? Hoe werkt die app verder? Want ik weet dat de Nissan app heel ruk is (doet het niet), best jammer en irritant.

• GVR
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22:30
hallom schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:17:
De Kia e-Niro heeft toch ook app waarin je de batterijstatus kan zien, climate control kan aanzetten etc.? Hoe werkt die app verder? Want ik weet dat de Nissan app heel ruk is (doet het niet), best jammer en irritant.
https://www.kia.com/nl/service/onderweg/uvo-connect/
Pagina: 1 ... 142 143 144 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True