Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
Hippe Lip schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:34:

Je gaat 'm dus privé bestellen? Ben wel een beetje jaloers.... 8)
Overweeg dit als vervanger 2e auto idd. Met name omdat zakelijk de bijtelling nogal doortikt en ik een EV zou willen die ook een caravan kan/mag trekken. Ik begreep dat de EV6 1650kg mag trekken, maar moet dat nog wel bevestigd zien.
Model Y zou ook een optie zijn in dat kader.
Geen zin om een ton voor model X uit te geven. Voor dat geld kun je ook veel andere leuke dingen doen.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:38
Over die barst in het klepje: is dat niet veel simpeler te verhelpen met een dotje lijm zodat het niet erger wordt en ook steviger dan een exact dezelfde klep weer monteren die dan over 1 a 2 jaar weer op dezelfde plek zal barsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:19

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

CyBeRSPiN schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:28:
Over die barst in het klepje: is dat niet veel simpeler te verhelpen met een dotje lijm zodat het niet erger wordt en ook steviger dan een exact dezelfde klep weer monteren die dan over 1 a 2 jaar weer op dezelfde plek zal barsten.
Maak het ding dan meteen wat sterker. De binnenkant is dacht ik een beetje hol? Dan kun je er een strook PVC in ‘lassen’ met aceton. Niet teveel gebruiken, maar aceton lost PVC op (en de kunststof van het klepje ook, verwacht ik; wel eerst ff proberen). Beetje in het klepje, beetje achterop een strookje dikkere PVC zodat beide zacht worden en dan tegen elkaar aan drukken en een beetje heen en weer bewegen zodat de materialen goed in elkaar overlopen. Dat geeft een las die sterker is dan wat dan ook.

Zo las ik wel vaker kunststoffen (afgebroken dingetjes in het huishouden) en dat gaat prima. Zelfs van die kleine rotlipjes van sommige klepjes die wel eens willen afbreken kun je zo weer repareren. Het laadklepje van je auto kan je ws zo ook lassen. Het werkt helaas niet bij alle soorten kunststof, dus eerst op een klein plekje proberen of het zacht wordt met aceton.
Wel na het lassen minstens 24 uur die aceton weer uit laten dampen voordat je de boel weer gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door Hippe Lip op 17-03-2021 22:39 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jinxedworld
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-06 11:28
Hippe Lip schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:07:
[...]

Dat zie ik toch iets genuanceerder. Niet meteen lompe, domme mensen, maar rijders die dat klepje open willen hebben omdat ze moeten laden. Als daar ijs tussen zit, dan is dat vrij lastig. Dan kun je het dicht laten, maar ik denk dat niet veel mensen dat doen. Dus moet je een andere manier vinden om dat klepje open te krijgen. Gepast geweld is een mogelijkheid. Maar dan kun je dat het beste precies boven de vergrendeling doen, nabij het puntje van het klepje, en niet midden tussen vergrendeling en scharnier. Maar ja, wie beseft dat. Het lijkt bij mij niet misgegaan (is gewrapt, dus kan het niet goed zien), maar ik had daar eerlijk gezegd ook niet aan gedacht.

Dat het klepje last kan hebben van vorst en ijsvorming bij de sluiting zou je een ontwerpfout kunnen noemen.
Ik heb het geluk dat ik thuis een carport heb. Tijdens het winterweer dit jaar heb ik hem bewust met z'n neus onder de carport geparkeerd, in plaats van achteruit ingeparkeerd. Ik had al gehoord dat dit een issue zou kunnen zijn en heb er rekening mee gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

jinxedworld schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 07:28:
Ik heb het geluk dat ik thuis een carport heb. Tijdens het winterweer dit jaar heb ik hem bewust met z'n neus onder de carport geparkeerd, in plaats van achteruit ingeparkeerd. Ik had al gehoord dat dit een issue zou kunnen zijn en heb er rekening mee gehouden.
Tja, ik heb ook een carport (niet dat ik die voor de auto gebruik....) met een lange en een korte kant dicht. Toch woei de stuifsneeuw tot in de verste dichte hoek, deze winter. Maar ja, dat soort weer hebben we maar zelden.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-03 09:39
Vandaag een draaghaak laten monteren bij de KIA dealer. Heb maar 1 week moeten wachten op een plekje.
Morgen komt dan ook de Thule Velospace XT3, Thule Backspace XT, Hapro Traxer 6.6 en de Hapro Aero 3 dakdragers binnen!

En meteen een software update gehad waardoor ik nu geniet van de roze / paarse kleur van de interface. Jammer dat je dat niet zelf kunt kiezen (of ik heb het nog niet gevonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pople
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-09 19:54
Hippe Lip schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:36:
[...]

Maak het ding dan meteen wat sterker. De binnenkant is dacht ik een beetje hol? Dan kun je er een strook PVC in ‘lassen’ met aceton. Niet teveel gebruiken, maar aceton lost PVC op (en de kunststof van het klepje ook, verwacht ik; wel eerst ff proberen). Beetje in het klepje, beetje achterop een strookje dikkere PVC zodat beide zacht worden en dan tegen elkaar aan drukken en een beetje heen en weer bewegen zodat de materialen goed in elkaar overlopen. Dat geeft een las die sterker is dan wat dan ook.

Zo las ik wel vaker kunststoffen (afgebroken dingetjes in het huishouden) en dat gaat prima. Zelfs van die kleine rotlipjes van sommige klepjes die wel eens willen afbreken kun je zo weer repareren. Het laadklepje van je auto kan je ws zo ook lassen. Het werkt helaas niet bij alle soorten kunststof, dus eerst op een klein plekje proberen of het zacht wordt met aceton.
Wel na het lassen minstens 24 uur die aceton weer uit laten dampen voordat je de boel weer gebruikt.
Dit heeft de dealer dan ook voorgesteld om kostenloos te doen. Vanuit de garage/dealer dus best een redelijke oplossing. Het "domme en lompe mensen" was een beetje ironisch bedoeld, dat klepje mag gewoon niet barsten bij normaal gebruik in de winter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommertijd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-07-2024
Ik heb sinds kort ook de update gekregen van de navigatie met (overwegend) paarse kleur. Was even wennen, maar ik vind het nu wel mooi eigenlijk. Bij het omzetten is mijn UVO-account gekoppeld aan het profiel 'gast'. Wat kan ik eigenlijk allemaal instellen per profiel en is het ook mogelijk om hetzelfde UVO-account bij zowel 'gast' als de andere profielen te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagniro
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-08 20:55
Mijn auto heeft paar dagen geleden een beurt gehad, met update. Behalve dat er extra functionaliteit is toegevoegd, of wat functionaliteit is verdwenen, heb ik een ander issue: Mijn LFA werkt niet meer.
Ik maakte heel veel gebruik hiervan. knietje tegen het stuur, stoel in ligstand en cruisen...
maar nu "locked" de auto niet meer op de wegbelijning. Althans, soms wordt ie ineens groen, maar als ik dan de lijn over ga, dan springt ie meteen op wit. heel soms wil ie wel nog eens een piep en stuurcorrectie geven, maar meestal niet.
Het SCC stuurtje wordt ook bijna niet groen. ik kon voorheen echt van maastricht tot eindhoven rijden zonder het stuur aan te raken (behalve als ik wilde inhalen), maar als ik dat nu probeer dan ligt de auto zo in de berm.

Meer mensen dit probleem? Volgens mij heb ik echt alle instellingen goed staan, en de handleiding ook al geraadpleegd (die niet overeenkomt met wat ik op het scherm zie). Straks de dealer maar eens bellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de telegraaf
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07-06 11:38
eltron schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:20:
[...]

Overweeg dit als vervanger 2e auto idd. Met name omdat zakelijk de bijtelling nogal doortikt en ik een EV zou willen die ook een caravan kan/mag trekken. Ik begreep dat de EV6 1650kg mag trekken, maar moet dat nog wel bevestigd zien.
Model Y zou ook een optie zijn in dat kader.
Geen zin om een ton voor model X uit te geven. Voor dat geld kun je ook veel andere leuke dingen doen.
Ik zou, wanneer er opuit gaan met een caravan het aankoopdoel is, zeker voor de Model Y gaan (wanneer het persé EV moet wezen). Puur vanwege de laadinfra, qua auto is die nieuwe Kia/Hyundai natuurlijk beter.
Maar je gaat ongelofelijk op de koffie komen wanneer je Europa in wil mét caravan. Want dat verbruikt behoorlijk méér en de beschikbare laders zijn weinig aanwezig, onbetrouwbaar en langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Dagniro terug naar de dealer lijkt me. Ik ga volgende week naar de dealer voor onderhoud, hier vreesde ik ook al voor: dat ze met een update ineens het gedrag van de auto veranderen terwijl ik nu helemaal tevreden ben. In het Kona topic staan ook al verhalen over gewijzigd SCC gedrag na een update.
Als je het stuurtje wel af en toe groen ziet worden zijn je LFA settings in elk geval wel actief. Misschien is er wat anders mis met uitlijning camera of radar oid.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-03-2021 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Laatst online: 16-09 18:27
Dagniro schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:50:
Mijn auto heeft paar dagen geleden een beurt gehad, met update. Behalve dat er extra functionaliteit is toegevoegd, of wat functionaliteit is verdwenen, heb ik een ander issue: Mijn LFA werkt niet meer.
Ik maakte heel veel gebruik hiervan. knietje tegen het stuur, stoel in ligstand en cruisen...
maar nu "locked" de auto niet meer op de wegbelijning. Althans, soms wordt ie ineens groen, maar als ik dan de lijn over ga, dan springt ie meteen op wit. heel soms wil ie wel nog eens een piep en stuurcorrectie geven, maar meestal niet.
Het SCC stuurtje wordt ook bijna niet groen. ik kon voorheen echt van maastricht tot eindhoven rijden zonder het stuur aan te raken (behalve als ik wilde inhalen), maar als ik dat nu probeer dan ligt de auto zo in de berm.

Meer mensen dit probleem? Volgens mij heb ik echt alle instellingen goed staan, en de handleiding ook al geraadpleegd (die niet overeenkomt met wat ik op het scherm zie). Straks de dealer maar eens bellen.
Mijn is auto is direct met de laatste update uitgeleverd dus ik weet niet hoe de vorige update reed.

Ik herken wel wat je zegt. Soms werkt het redelijk maar vaak vlieg je zo over de lijn heen. In je dashboard computer zit ook een scherm waar je kan volgen of hij wel of niet de lijnen ziet.

Heb geen ervaring met lane assist dus geen idee hoe goed het moet werken. Ik zag het meer als een waarschuwingssysteem dan als een bruikbare autopilot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Laatst online: 28-12-2024
Laatste update op MY2019 gehad in januari ll.
Buiten aanpassing navigatieweergave geen verschil gemerkt.
Een afstand van Maastricht tot Eindhoven afleggen zonder bij herhaling stuur te moeten aantikken kon ik ook voor de update niet.
Een autopilot is het hier dus nooit geweest. Werkt in Vlaanderen trouwens toch niet optimaal want dan heb je duidelijke en consequente belijning nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door IvoB2 op 19-03-2021 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 16:28

Kennelijk kende ze jou en wilden ze je gevaarlijke gedrag ontmoedigen >:) . Knie aan het stuur en stoel in ontstane klink voor mij niet veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Klinkt allemaal wel als een downgrade. Hoef nu tussen R'dam en Leeuwarden (en vice versa) nauwelijks te sturen, maar als ik deze signalen goed begrijp is dat na de update niet meer mogelijk? Maar even eentje overslaan denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
eltron schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:51:
Klinkt allemaal wel als een downgrade.
Hoho, N=1 (Dagniro), de rest geeft aan niet te weten wat de LFA op SCC hoort te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 20:28
Vandaag geprobeerd of het werkt om LFA op het profiel van mijn vrouw uit te zetten en bij mij dan nog werkt.
Helaas bleek dat niet het geval te zijn. De bestuurdershulp-items werken over alle profielen heen. Erg jammer, mijn vrouw en ik hebben juist daarin verschillende voorkeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 21:32
Weet niet of er inmiddels voldoende MY21's uitgeleverd zijn om anderen dit ook op te laten vallen: als ik in mijn MY21 de radio op DAB+ heb staan en mijn OnePlus 7T via USB aansluit voor Android Auto vallen de speakers voorin stil. Het radiosignaal is alleen nog hoorbaar door de achterspeakers.

Wanneer ik de telefoon ontkoppel is het radiosignaal er weer. In de headunit is geen optie te vinden die dit verklaart; hetzelfde geldt voor de opties op mijn toestel. Een workaround is het even gebruiken van Spotify en daarna terug schakelen naar DAB+. Werkt. En niet fraai voor een auto die een gat van 46K€ in mijn portemonnee achter heeft gelaten :) Mijn voormalige MY20 had hier geen last van. Iemand dezelfde ervaring (en mogelijk een oplossing)?

[ Voor 8% gewijzigd door HaveBlue op 22-03-2021 10:56 ]

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechLight
  • Registratie: Mei 2019
  • Niet online
@HaveBlue Dat zou ook nog aan android kunnen liggen, die denkt wellicht dat er nog iets stereo geluid produceert (of wil produceren) en kaapt daarvoor de front speakers. Net zoals bij navigatieinstructies e.d. ook het volume zachter en (mogelijk) naar achter gaat.

Je zou kunnen kijken of het ook fout gaat als je de telefoon eerst vers opstart zonder applicaties te draaien en hem dan aansluit.

Is maar een gokje (en helpt nog niet met wat je er aan kan doen)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 16:03
Toekomstig e Niro rijder.

Ik ken ABRP maar moet ik apps hebben om de SOC met de ABRP te delen en zo ja welke?

De Navi tijdens de proefrit plande helaas niet langs snelladers tijdens een lange trip (deed een test naar Disneyland Paris), of iemand tips om dat met de standaard Navi toch voor elkaar te krijgen?

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
TechLight schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:55:
@HaveBlue Is maar een gokje (en helpt nog niet met wat je er aan kan doen)...
Legio oplossingen die ontstaan zijn uit een gokje :) Dank voor de suggestie. De auto is nu onderweg met mijn vriendin maar vanavond ga ik er nog eens wat tijd in spenderen op de oprit.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:36
nils7 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 22:09:
Toekomstig e Niro rijder.

Ik ken ABRP maar moet ik apps hebben om de SOC met de ABRP te delen en zo ja welke?

De Navi tijdens de proefrit plande helaas niet langs snelladers tijdens een lange trip (deed een test naar Disneyland Paris), of iemand tips om dat met de standaard Navi toch voor elkaar te krijgen?
Evnotify kun je hiervoor gebruiken met een Dongle. Even terugzoeken in dit forum gaat je helpen om meer informatie te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
petertenboer schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:39:
[...]

Evnotify kun je hiervoor gebruiken met een Dongle. Even terugzoeken in dit forum gaat je helpen om meer informatie te vinden.
Ik meen dat er ook gewerkt werd aan een koppeling tussen UVO en ABRP, maar weet daarvan de status niet. Dan heb je geen dongle nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:57:
[...]

Ik meen dat er ook gewerkt werd aan een koppeling tussen UVO en ABRP, maar weet daarvan de status niet. Dan heb je geen dongle nodig.
Ben ik niet van op de hoogte, maar gaat voor mij zeker niet gelden met MY19.
Zou wel het allermooiste zijn natuurlijk wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
petertenboer schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:59:
[...]

Ben ik niet van op de hoogte, maar gaat voor mij zeker niet gelden met MY19.
Zou wel het allermooiste zijn natuurlijk wie weet.
Het kan sowieso met MY19 door zelf wat te knutselen. Af en toe de API uitlezen en de SoC en overige waarden pushen naar ABRP, meerderen hebben dit al werkend. Zelf nog niet aan begonnen want voorlopig gebruik ik ABRP toch niet, nog geen zicht op een rit van > 300km..
Hier staat al iets dat dit op het oog precies doet: https://github.com/TheBazeman/MijnKia

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-03-2021 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:01
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:08:
[...]

Het kan sowieso met MY19 door zelf wat te knutselen. Af en toe de API uitlezen en de SoC en overige waarden pushen naar ABRP, meerderen hebben dit al werkend. Zelf nog niet aan begonnen want voorlopig gebruik ik ABRP toch niet, nog geen zicht op een rit van > 300km..
Hier staat al iets dat dit op het oog precies doet: https://github.com/TheBazeman/MijnKia
Ik gebruik zelf ook MijnKia op een Pi. Werkt prima en in combinatie met ABRP sneller dan de Kia app. Bijkomend voordeel is dat ook de locatie van de auto wordt getoond, wat de Kia app bij mij niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoGerre
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
Ik heb mijn e-niro 2020 nu een half jaar en ik merk dat het scherm wel erg krasgevoelig is (net als de pianolak). Ik heb er al 3 of 4 behoorlijk zichtbare krassen op zitten bij heel normaal gebruik.
Ik overweeg nu om er een screenprotector op aan te brengen. Want dit gaat er met de jaren niet beter op worden.
Heeft nog iemand deze ervaring?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• petertenboer
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:08:
[...]

Ik heb ABRP nu twee keer geprobeerd te gebruiken icm EVNoitfy op weg naar Zuid Frankrijk. Ik moet zeggen ik doe het niet meer tijdens het rijden. Ik gebruik gewoon mijn gezonde verstand vooraf icm ABRP thuis op de bank om een route te plannen en op te slaan in Google Maps. Wel even zorgen dat je een back-up paal hebt bij elke geplande stop voor het geval er een paal niet werkt, bezet is of dat je toch nog wat verder komt als in eerste instantie gedacht.

Ik vind het nu gewoonweg te veel gedoe en omslachtig. Als het zou werken zoals het bij Tesla werkt en dus is geïntegreerd in je systeem van de auto zou het voor mij werken. Maar zoals gezegd, voor die twee / drie keer per jaar red ik mij prima zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
GeoGerre schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:00:
Nee, tijdje met MY20 rondgereden, nu MY21. Ik maak de cockpit schoon met compressor, microvezeldoek en waar nodig een zachte detail-borstel. Hoe komen er zichtbare krassen op een scherm wat je alleen met je vingers aanraakt? Lange nagels? Vieze vingertoppen?

Voor een tientje haal je een glazen screenprotector van aliexpress. Heb nog niet meegemaakt dat die op een telefoon/tablet niet goed zaten dus het overwegn waard lijkt me. Persoonlijk vind ik het storender dat het scherm spiegelend is. Zou een matte screenprotector overwegen ware het niet dat het er waarschijnlijk niet uitziet op het voor de rest hoogglans dashboardpaneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niroot
  • Laatst online: 14-09 20:03
HaveBlue schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:39:
[...]

Hoe komen er zichtbare krassen op een scherm wat je alleen met je vingers aanraakt?
Je bedenkt het niet maar soms zie je het gewoon gebeuren: even naar de supermarkt en met een grote lege boodschappen tas instappen. Die tas gaat vervolgens tussen bestuurder en dashboard richting de voetenruimte van de bijrijder....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
[...]

Of er nog aan gewerkt wordt weet ik ook niet. Een ABRP developer heeft mei vorig jaar wat van zich laten horen in het developer kanaal van Bluelinky (de API wrapper voor UVO en Bluelink). Dat heeft alleen nog niet geleid tot een officiele API, en hij meldt zich ook niet meer. Dus velen onder ons hebben thuis op een rPi of op een VM in een of andere cloud iets draaien op basis van nodeJS of python of docker die ABRP kunnen voeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
GeoGerre schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:00:
Ik heb mijn e-niro 2020 nu een half jaar en ik merk dat het scherm wel erg krasgevoelig is (net als de pianolak). Ik heb er al 3 of 4 behoorlijk zichtbare krassen op zitten bij heel normaal gebruik.
Ik overweeg nu om er een screenprotector op aan te brengen. Want dit gaat er met de jaren niet beter op worden.
nee, maar ik zit er ook niet op te krassen. >:)
en ik heb MY19 al een kleine 2 jaar in bezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:39

GVR

In het kader van koppelen van Kia aan ABRP, kent iemand Tronity al? Met het mijnkia account kom ik er niet in, maar met uvo schijnt het wel te werken.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EpHeiOkXEAYhwDE.png

*edit* ik zie dat deze eerder al genoemd is in dit topic.

[ Voor 44% gewijzigd door GVR op 25-03-2021 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jinxedworld
niroot schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:40:
[...]

Je bedenkt het niet maar soms zie je het gewoon gebeuren: even naar de supermarkt en met een grote lege boodschappen tas instappen. Die tas gaat vervolgens tussen bestuurder en dashboard richting de voetenruimte van de bijrijder....
Er zit best een prima kofferbak in de Niro ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niroot
  • Laatst online: 14-09 20:03
jinxedworld schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 07:34:
[...]

Er zit best een prima kofferbak in de Niro ;)
Dat heb ik haar ook gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakob1969
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 08:54
Suez kanaal geblokkeerd door containerschip. Dit kan weken gaan duren. Betekend dus dat schepen van EUKOR ook vertraging oplopen. Bijvoorbeeld de Morning Celesta met bestemming Rotterdam ligt nu stil voor de ingang van het Suez kanaal. En laat daar nu mijn Kia E-Niro op staan...... Balen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 16:03
[...]

Die beta schijnt voor Android Auto in ieder geval gisteren beschikbaar te zijn :)
Heb alleen een iPhone dus weet niet of dat ook daarmee mogelijk is.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:41
nils7 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:09:
[...]

Die beta schijnt voor Android Auto in ieder geval gisteren beschikbaar te zijn :)
Heb alleen een iPhone dus weet niet of dat ook daarmee mogelijk is.
ABRP op Android Auto is inderdaad een feit. Ik feedde al data via OVMS, nu ook nog eens mooi op de display :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Wirehead schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:57:
[...]

ABRP op Android Auto is inderdaad een feit. Ik feedde al data via OVMS, nu ook nog eens mooi op de display :)
Via de AndroidAuto app is geen data zoals SoC uit de auto te laden ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:10:
[...]

Via de AndroidAuto app is geen data zoals SoC uit de auto te laden ook?
Nee, je hebt nog altijd 'ergens' een integratie nodig (odb dongle via bluetooth bvb, of iets als een OVMS,...)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:37
kdeboois schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:52:
[...]

Super dit. Ben niet zo handig met dit soort software, maar ga dit toch even ‘uitproberen’.

Welke basis software componenten heb ik nodig ? Ik heb een Synology NAS en een Ubuntu server voor Domoticz draaien. Welke zou de voorkeur hebben ? Of toch een dedicated Pi erbij in de meterkast.
Het heeft even geduurd maar het werkt. Thanks @TheBazeman

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:43
Wirehead schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 23:11:
[...]

Nee, je hebt nog altijd 'ergens' een integratie nodig (odb dongle via bluetooth bvb, of iets als een OVMS,...)
In theorie kan het wel (https://github.com/martoreto/aastats). helaas heeft (bijna) geen een fabrikant dit geïmplementeerd. En aan de telefoonkant kun je er ook niks mee met de officiële SDK. Gemiste kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
Wirehead schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:57:
[...]

Hoe zou ik dit kunnen krijgen op Android auto.ik kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 08:14
z0rk0l schreef op zondag 28 maart 2021 @ 07:18:
[...]

Hoe zou ik dit kunnen krijgen op Android auto.ik kan het nergens vinden.
Het is nog bèta, dus als je dat wilt testen dien je je aan te melden als bèta tester. Dit kan bij de Google playstore bij de app zelf, beetje naar onderen scrollen tot je de op ziet "aanmelden voor bèta tester" oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Het doet mij erg Alpha aan. Kreeg weinig zinnigs op het scherm bij mijn eerste test gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 18:21
Gisteren m'n eerste software fout gehad gps wou niet laden na een domme actie met de powerknop te snel aan uit aan zoiets. Na de paperclip reset opgelost
Heb wel een rammeltje ergens aan de passagiers kant hoog frequent bij rijden op betonklinkers of Belgisch asfalt ,is iemand hier bekend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:56
oldie127 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:42:
Gisteren m'n eerste software fout gehad gps wou niet laden na een domme actie met de powerknop te snel aan uit aan zoiets. Na de paperclip reset opgelost
Heb wel een rammeltje ergens aan de passagiers kant hoog frequent bij rijden op betonklinkers of Belgisch asfalt ,is iemand hier bekend mee.
Rammeltjes zijn vaak losliggende spullen in de auto. Kijk eens in het handschoenvakje of je er niet iets los in hebt liggen wat bij een bepaalde trilling extra mee trilt tegen het harde plastic aan oid. Ook in de deur kun je iets hebben liggen wat rammelt.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
oldie127 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:42:
Zonnebril bovenaan erin zitten? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:00
@oldie127 lijkt hier op ?
YouTube: tik

Tijdje geleden heeft iemand op dit forum de deurrubbers laten vervangen. Toen was het weg.
Hierdoor ben ik toch iets beter naar mijn rubbers gaan kijken.
Bovenaan de deur zit een afdichtings rubber. Het lijkt of het kleeft aan het onderste gedeelte. Een klinkerweg veroorzaakt volgens mij, iedere keer opnieuw, kleven en weer loslaten. Tikken was serieus minder nadat ik de rubbers een beetje los van elkaar had gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jop8bAK3KHU7cQw9FDA_4XLO0vE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NCjFofWobP5yEWQljq7hfC7Q.jpg?f=fotoalbum_large

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
Thx voor het meedenken ben nog aan het wachten op een chauffeur zodat ik kan luisteren natuurlijk maak ik alles leeg dan.
Raam moet ik eens nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
driel24 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:25:
@oldie127 lijkt hier op ?
YouTube: tik

Tijdje geleden heeft iemand op dit forum de deurrubbers laten vervangen. Toen was het weg.
Hierdoor ben ik toch iets beter naar mijn rubbers gaan kijken.
Bovenaan de deur zit een afdichtings rubber. Het lijkt of het kleeft aan het onderste gedeelte. Een klinkerweg veroorzaakt volgens mij, iedere keer opnieuw, kleven en weer loslaten. Tikken was serieus minder nadat ik de rubbers een beetje los van elkaar had gemaakt.

[Afbeelding]
Geluid zou kunnen even nakijken heb straks een passagier mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:09
Naja zeg.

Ik klik gezellig een nieuwe e-niro op de site van Kia bij elkaar. Executive line met WP + Gravity blue kleur.
Verder geen accessoires (Config code 43NPWT). Prijs 43.785,-. Offerte van Kia dealer 46.780,- (Executive line +WP + Kleur). Dit is de prijs zonder afleverkosten etc.. Dus 1 op 1 vergeleken met de site.

Dus ik neem contact op met de dealer met de vraag, hoe dit kan. Antwoord dealer. Geen idee, maar onze prijs is de juiste. De vraag is wel voorgelegd bij Kia NL, of ik er nog wat van hoor, geen idee. Vreemd is het wel.

Dat was de teleurstelling van vandaag :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@O085105116N hmm apart dan, zie dat er nu inderdaad een hoop opties in de configurator zijn en dat de prijs een stuk lager is dan in 2019, terwijl ik juist dacht dat MY20/1 iets duurder werd dan MY19 ivm 3-fase lader.
Gevalletje prijsfout op de site dan? Balen..
Andere dealer proberen wellicht?

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-03-2021 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
CyBeRSPiN schreef op maandag 29 maart 2021 @ 12:25:
@O085105116N hmm apart dan, zie dat er nu inderdaad een hoop opties in de configurator zijn en dat de prijs een stuk lager is dan in 2019, terwijl ik juist dacht dat MY20/1 iets duurder werd dan MY19 ivm 3-fase lader.
Gevalletje prijsfout op de site dan? Balen..
Andere dealer proberen wellicht?
Hier in de regio allemaal dezelfde dealer. Maar ik heb idd een andere offerte aangevraagd, nog geen reactie.

De prijsfout staat er al zeker 3 weken op. Heb wel gezien dat ik vorige week ineens andere velgen kon selecteren, dat gaat nu ook niet meer.

Toevoeging: Heb gemaild met kia. Kijken wat ik terug krijg.

[ Voor 4% gewijzigd door O085105116N op 29-03-2021 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Als ik hetzelfde doe komt er 47k uit bij mij. Wel NL. Zeker snel aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
Ik zie het ja, maar nu klopt het nog niet. Nu is ie 1000,- duurder dan de offerte van de dealer. De prijs in de offerte is 44990 base price.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:58

greatgonzo

schit-te-rend!

O085105116N schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:50:
Naja zeg.

Ik klik gezellig een nieuwe e-niro op de site van Kia bij elkaar. Executive line met WP + Gravity blue kleur.
Verder geen accessoires (Config code 43NPWT). Prijs 43.785,-. Offerte van Kia dealer 46.780,- (Executive line +WP + Kleur). Dit is de prijs zonder afleverkosten etc.. Dus 1 op 1 vergeleken met de site.

Dus ik neem contact op met de dealer met de vraag, hoe dit kan. Antwoord dealer. Geen idee, maar onze prijs is de juiste. De vraag is wel voorgelegd bij Kia NL, of ik er nog wat van hoor, geen idee. Vreemd is het wel.

ik heb toen ook discussies gehad over vaste kosten overheid, rijklaar maken e.d.
Misschien neemt de Kia site dat niet mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

greatgonzo schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:46:
[...]

ik heb toen ook discussies gehad over vaste kosten overheid, rijklaar maken e.d.
Misschien neemt de Kia site dat niet mee?
Het is al een tijdje geleden dat het wettelijk verplicht is om in alle uitingen naar particulieren alle extra verplichte kosten in het (eind)bedrag te vermelden (net zoals ze BTW niet weg mogen laten in uitingen naar particulieren). Dus inclusief nulbeurt, schoonmaken, rijklaar maken, of wat ze ook maar kunnen verzinnen. Ze mogen wel extra’s op de offerte zetten die de prijs verhogen, maar dat moeten dan extra’s zijn die je weg mag en kan laten. Rijklaar maken valt daar dus duidelijk niet onder.

[ Voor 4% gewijzigd door Hippe Lip op 30-03-2021 18:44 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O085105116N
Dat staat apart vermeld op de offerte. Ik heb fotos en offerte waarin de prijzen duidelijk anders zijn. Kia heeft gereageerd met de mededeling dat het gaat om een aanbieding voor particulieren. (Ik lease). Maar ze gaan gewoon uit van de actuele prijslijst. Dus of ik nou lease, of koop. Maakt niet uit. Prijzen kloppen gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
O085105116N schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:50:
Naja zeg.

en weet je ook zeker dat het om hetzelfde batterijtje gaat?
voor slechts 44K krijg je toch geen 64kWh batterij?

het is toch ongelofelijk hoe ze deze auto zo goedkoop kunnen maken :)

ik heb nog eens wat rondgeklikt, maar zie idd nogal lage prijzen ook bij 64kWh batterij, maar beetje onduidelijk of ze daar dan de 4K subsidie hebben afgetrokken.

Wordt in elk geval ook interessant om ook naar de EV6 te kijken als je nu nog moet beslissen, die lijkt ook al vanaf 40K te koop te zijn met een 58kWH batterij en vanaf 50K met een 77kWh batterij (ev-database) en natuurlijk aanzienlijk sneller laden.

[ Voor 46% gewijzigd door eltron op 30-03-2021 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
eltron schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:17:
[...]

De Niro zelf (dus zonder accu maar met verbrandingsmotor en aanverwante onderdelen) kost minder dan 30k, het verbaast me niks dat de accuprijzen omlaag gaan, de productie wordt enorm opgevoerd nu. The best is yet to come..

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 30-03-2021 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:22:
[...]

De Niro zelf (dus zonder accu) kost all options minder dan 30k geloof ik, het verbaast me niks dat de accuprijzen omlaag gaan, de productie wordt enorm opgevoerd nu. The best is yet to come..
Kan hard gaan dan. bij dit soort prijzen is een Ice echt niet interessant meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
eltron schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:24:
[...]

Kan hard gaan dan. bij dit soort prijzen is een Ice echt niet interessant meer.
Zonnepanelen is ook zo’n voorbeeld. Ik dacht dat iemand een grap maakte dat die al voor 100 euro per paneel te koop zijn. Massaproductie heeft altijd een mooi effect op prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:51
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:22:
[...]

De Niro zelf (dus zonder accu maar met verbrandingsmotor en aanverwante onderdelen) kost minder dan 30k, het verbaast me niks dat de accuprijzen omlaag gaan, de productie wordt enorm opgevoerd nu. The best is yet to come..
Een Niro zonder batterij bestaat niet het is een hybride, PHEV of BEV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
bruneelm schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:55:
[...]

Zelfs de ICE zou een 12V batterij hebben 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
bruneelm schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:55:
[...]

Ok, ja die Hybride heeft ook een batterij, kun je nagaan, die is er dus al vanaf 30k en dan heb je een brandstof- EN elektromotor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:27:
Zonnepanelen is ook zo’n voorbeeld. Ik dacht dat iemand een grap maakte dat die al voor 100 euro per paneel te koop zijn. Massaproductie heeft altijd een mooi effect op prijs :)
De eenheid "paneel" is bovendien nogal nutteloos aangezien er verschillende maten met verschillende Wp te koop zijn. En dan heb ik het nog niet eens over die paneeltjes die in rekenmachines zitten of op de lichtjes in de tuin :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 21:30
JeroenE schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:56:
[...]
De eenheid "paneel" is bovendien nogal nutteloos aangezien er verschillende maten met verschillende Wp te koop zijn. En dan heb ik het nog niet eens over die paneeltjes die in rekenmachines zitten of op de lichtjes in de tuin :+
Een 340Wp voor 99,- inclusief b.t.w. is dat duidelijk genoeg:

https://www.solar-outlet.nl/ulica-340wp-mono-120-hc.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@wortelsoft Dat is inderdaad veel beter. Wij betaalden vorig jaar 46 cent per Wp. Dat is inclusief BTW, maar ook inclusief inverter en al het montagemateriaal, maar exclusief montage. Helaas geen specificatie per paneel, het was een "alles-in-1" prijs.

Nu even afwachten wanneer Kia ook PV op de EVs gaat plaatsen, al verwacht ik eerlijk gezegd niet dat dit binnenkort gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:11
JeroenE schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:44:
@wortelsoft
[...]Nu even afwachten wanneer Kia ook PV op de EVs gaat plaatsen, al verwacht ik eerlijk gezegd niet dat dit binnenkort gaat gebeuren.
Ik heb dit serieus al tijden in mijn hoofd als retrofit optie: een dunnefilm paneel dat je op je EV kunt plakken! Omvormertje erbij. Op maat gesneden voor de motorkap / dak.
Geen idee van prijs en opbrengst, maar het idee is leuk. Al zeg ik het zelf :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
eltron schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:17:
[...]

ik heb nog eens wat rondgeklikt, maar zie idd nogal lage prijzen ook bij 64kWh batterij, maar beetje onduidelijk of ze daar dan de 4K subsidie hebben afgetrokken.

Wordt in elk geval ook interessant om ook naar de EV6 te kijken als je nu nog moet beslissen, die lijkt ook al vanaf 40K te koop te zijn met een 58kWH batterij en vanaf 50K met een 77kWh batterij (ev-database) en natuurlijk aanzienlijk sneller laden.
https://www.autoweek.nl/a...ektrische-kia-ev6-bekend/

Dus vanaf €44.595, heb je 58 kWh en 169 pk en 350 Nm.

[ Voor 3% gewijzigd door Mabion op 31-03-2021 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
Marcva schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:48:
[...]

Ik heb dit serieus al tijden in mijn hoofd als retrofit optie: een dunnefilm paneel dat je op je EV kunt plakken! Omvormertje erbij. Op maat gesneden voor de motorkap / dak.
Geen idee van prijs en opbrengst, maar het idee is leuk. Al zeg ik het zelf :X
Bedoel je zoiets: https://lightyear.one/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Marcva Ja, ik ben alleen bang dat als je het gaat uitrekenen dat het weinig zoden aan de dijk zet en laden via een stopcontact veel goedkoper is. Op de Sono Sion zou het wel moeten komen en men denkt dan ongeveer 42 km in de week te kunnen laden. Dat is natuurlijk onder ideale omstandigheden, dus in de praktijk zal dit wel veel minder zijn tenzij de auto altijd op een leeg veld midden in de zon staat.

Maar goed, laten we er toch mee rekenen. Dan zou je dus 2184 km per jaar kunnen winnen. Met een verbruik van zeg 150 Wh/km zou je dan afgerond 330 kWh besparen, dus ongeveer 75 euro per jaar (als je thuis kan laden).

Ik denk dat het in de praktijk minder zal zijn, maar zolang die auto er niet is kunnen we niet weten wat er daadwerkelijk opgebracht wordt.

En anders bouw je gewoon 1 van de deelnemers van de World Solar Challenge na 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
@Mabion: Ja, net als de Lightyear, maar dat retrofit.
@JeroenE Je hebt idd wel kans dat de productie van zo'n lap dunne film meer energie kost dan 'ie zelf ooit zal produceren. En dat het ook financieel meer kost dan het ooit op zal leveren. Maar het idee is zeker leuk :)

In het artikel van autoweek waar @Mabion naar linkt hebben ze het over HDA2. Zonder toelichting. Ik heb daarover hier een omschrijving gevonden:
The EV6 also marks the arrival of Highway Driving Assist 2 to Kia's stable, blending distance-sensing adaptive cruise with lane-centering steering assist. HDA2 also gains the ability to automatically change lanes while signaling -- with the driver's hands on the wheel, of course -- and can even steer to avoid possible collisions.
Het is een stap voorwaarts in de mate van autonomie.

Edit: het enige nadeel van de EV6 lijkt invloed op de restwaarde van de MY19 en MY20 ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Marcva op 31-03-2021 14:18 . Reden: restwaarde ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Iemand deze ook al gehad en succesvol kunnen afronden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQ0tnAiAnn95XWw5IbuHWwZWaIY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kNRXOYEkEMOMvQ9vnjDFFB7Z.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb bij beide een account maar volgens de app klopt het wachtwoord niet terwijl ik 100% zeker weet dat het wel klopt. Sterker nog, bij het tweede account kan ik op de website gewoon inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Android auto is nu officieel in Nederland en België beschikbaar. Ik heb het gedownload, maarmmoet eer nnog mee starten. Ishet draadloos mogelijk in de e-Niro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:26
Vandaag een afspraak staan bij de dealer. Zit wat vocht in het achterlicht, dat is het 'enige' wat ik met de auto heb. Alweer twee jaar in bezit, wat gaat het hard! Afgelopen jaar alleen heel weinig gereden. Eerste jaar zo'n 30K, afgelopen jaar 10K. Ik zou erop wachten, maar werd net gebeld dat ze de hele dag nodig gaan hebben. Ze gaan het hele accupakket uit voorzorg vernieuwen, ze wilden me niet vertellen of dit een grotere terugroepactie is. Maar gezien ik daar verder nooit kom moet dat haast wel. MY19. Toch die Kona actie?

[ Voor 14% gewijzigd door The__Virus op 01-04-2021 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
The__Virus schreef op donderdag 1 april 2021 @ 07:53:
[...]Ze gaan het hele accupakket uit voorzorg vernieuwen, ze wilden me niet vertellen of dit een grotere terugroepactie is. Maar gezien ik daar verder nooit kom moet dat haast wel. MY19. Toch die Kona actie?
"Vernieuwen" als in onderhoud / opfrissen? Of vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jinxedworld
Frij5fd schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 23:36:
Android auto is nu officieel in Nederland en België beschikbaar. Ik heb het gedownload, maarmmoet eer nnog mee starten. Ishet draadloos mogelijk in de e-Niro?
Draadloos is niet mogelijk in de e-Niro. Maar er is wél een tof IndieGoGo project die dat wél mogelijk maakt:

https://www.indiegogo.com/projects/aawireless

Ik heb erop ingetekend vorig jaar, dus hij zou binnenkort wel binnen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:26
Marcva schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:06:
[...]

"Vernieuwen" als in onderhoud / opfrissen? Of vervangen?
Geen idee, ze waren er wat vaag over. Hoor het eind van de dag wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
The__Virus schreef op donderdag 1 april 2021 @ 07:53:
Vandaag een afspraak staan bij de dealer. Zit wat vocht in het achterlicht, dat is het 'enige' wat ik met de auto heb. Alweer twee jaar in bezit, wat gaat het hard! Afgelopen jaar alleen heel weinig gereden. Eerste jaar zo'n 30K, afgelopen jaar 10K. Ik zou erop wachten, maar werd net gebeld dat ze de hele dag nodig gaan hebben. Ze gaan het hele accupakket uit voorzorg vernieuwen, ze wilden me niet vertellen of dit een grotere terugroepactie is. Maar gezien ik daar verder nooit kom moet dat haast wel. MY19. Toch die Kona actie?
O bijzonder verhaal. Ben afgelopen week geweest, heb afgelopen jaar 4K gereden, jaar ervoor 30K.. Over zuinig rijden gesproken. :+
Stond na 1,5u en 72 euro armer (de LM dan) weer buiten.

2 weken terug winterbanden eraf laten halen, hadden nog geen 500km gehad sinds november.. Jammer, maar goed is bij mijn werkgever tegenwoordig verplicht.

Die accucellen komen in elk geval uit een andere fabriek (SK Innovations) dan die van de Kona (LG Chem), dus lijkt me sterk dat er een verband is, maar wie weet..

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-04-2021 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
jinxedworld schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:07:
[...]

Draadloos is niet mogelijk in de e-Niro. Maar er is wél een tof IndieGoGo project die dat wél mogelijk maakt:

https://www.indiegogo.com/projects/aawireless

Ik heb erop ingetekend vorig jaar, dus hij zou binnenkort wel binnen moeten zijn.
Ik heb hem hier al binnen, werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinxedworld
DRaakje schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:11:
[...]

Ik heb hem hier al binnen, werkt super.
Goed om te horen! Hoe snel is je connectietijd?

Ik val helaas buiten de Maart verzending door de chipleverissues die ze hebben. Maar ze pakken het goed op, ik heb vol vertrouwen dat die van mij ook binnenkort eraan komt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
jinxedworld schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:39:
[...]

Net zo snel/sneller als meteen op de kabel, dus 20 seconden (Ceed sw 2019). Ik moest wel wat in de instellingen veranderen van aawireless, naar direct geloof ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snirpo
jinxedworld schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:39:
[...]

Ik val helaas buiten de Maart verzending door de chipleverissues die ze hebben. Maar ze pakken het goed op, ik heb vol vertrouwen dat die van mij ook binnenkort eraan komt :)
We doen ons best. Maar als er een auto is waar hij het in ieder geval goed op doet, is het de e-niro wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:42
Snirpo schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 00:38:
[...]

We doen ons best. Maar als er een auto is waar hij het in ieder geval goed op doet, is het de e-niro wel ;)
Haha, rij je zelf in een E-niro? Dat geeft me dan idd wel vertrouwen om het te kopen 8) _/-\o_
Welke versie is de "test"auto? MY20?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
Coocoocachoo schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:46:
[...]

Haha, rij je zelf in een E-niro? Dat geeft me dan idd wel vertrouwen om het te kopen 8) _/-\o_
Welke versie is de "test"auto? MY20?
Ik rij zelf MY19, maar MY20 is ook getest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:42
Snirpo schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:40:
[...]

Ik rij zelf MY19, maar MY20 is ook getest :)
Nice

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb een CPlay2Air module besteld. Als het goed is krijg ik daarmee wireless CarPlay in de e-Niro. Dan kan ik hem voortaan gewoon op de wireless charger leggen 8)

Tussen de reviews staat ook een NLse Kia e-Niro (wel MY20 met grote scherm). Ik ga er vanuit dat hij ook wel gaat werken op mijn MY19 aangezien er ook Niro hybrids uit 2018 en 2019 tussen staan.

Will report back :)

[ Voor 7% gewijzigd door _eLMo_ op 02-04-2021 13:01 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
_eLMo_ schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:00:
Ik heb een CPlay2Air module besteld. Als het goed is krijg ik daarmee wireless CarPlay in de e-Niro. Dan kan ik hem voortaan gewoon op de wireless charger leggen 8)

Tussen de reviews staat ook een NLse Kia e-Niro (wel MY20 met grote scherm). Ik ga er vanuit dat hij ook wel gaat werken op mijn MY19 aangezien er ook Niro hybrids uit 2018 en 2019 tussen staan.

Will report back :)
Werkt prima op de MY19. Heb er hier een om wat te reverse engineeren :) Overigens wel veel te duur, want het is gewoon een rebrand van de Chinese carlinkit dongle, die ongeveer de helft van de prijs is.

[ Voor 9% gewijzigd door Snirpo op 02-04-2021 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
Akemi schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:12:

[Afbeelding]

Ik heb bij beide een account maar volgens de app klopt het wachtwoord niet terwijl ik 100% zeker weet dat het wel klopt. Sterker nog, bij het tweede account kan ik op de website gewoon inloggen.
Zeker. En gelukt. Maar heb er voor gezorgd dat ik bij beide accounts zelfde credentials heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marieke2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:57
Akemi schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:12:

[Afbeelding]

Ik weet niet of je er nog steeds last van hebt? Ik heb het een paar weken geleden gehad. Op een gegeven moment was het weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Marieke2006 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:59:
[...]

Ik weet niet of je er nog steeds last van hebt? Ik heb het een paar weken geleden gehad. Op een gegeven moment was het weer opgelost.
Kon uiteindelijk wel verder maar de twee accounts zijn nog niet gekoppeld wat blijkbaar het doel was van deze exercitie. Hij lijkt mijn MIJNKIA account niet te herkennen. Nou ja, UVO doet het weer en ik kan weer verder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frij5fd
De e-Niro scoort nog steeds goed: YouTube: VW ID4 v Tesla Model S 3 X v Audi E-Tron v Hyundai Kona v Kia E-Niro...
Zie de laatste minuut van de video voor het resultaat

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Marcva
De e-Niro gestript en beoordeeld op kwaliteit van de afwerking: YouTube: KIA e-Niro im Vergleich zu ID.3 und Kona - TESLA Model 3: Überraschu...
Völlg auf Deutsch überigens ;)
Kia doet het goed, alleen de conservering en botsabsorptie van de deur zijn minder dan respectievelijk VW en Tesla. Montage / afwerking is juist beter. Ten opzichte van de Kona zitten er een paar kleine afwerkingsverschillen in in het voordeel van de e-Niro.
Leuk om het gestripte interieur te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Frij5fd schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 23:24:
De e-Niro scoort nog steeds goed: YouTube: VW ID4 v Tesla Model S 3 X v Audi E-Tron v Hyundai Kona v Kia E-Niro...
Zie de laatste minuut van de video voor het resultaat
Ja, begin ook steeds meer belangstelling voor opvolger e-Niro (EV6) te krijgen. En hoewel 260km/h en 3,5s naar 100km niet vaak nodig is. Leuk is het wel, ook icm 100km laden in 4min en vooral 1.600kg mogen trekken.
Dus als Kia het track record van E-Niro voortzet met EV6 en betere specs, zie ik mij daar op afzienbare tijd wel in rijden (met E-Niro ook al weer bijna 2 jaar onderweg dus, hoewel vroeg, gezien levertijden, tijd om vervolg te gaan verkennen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
Marcva schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:22:
De e-Niro gestript en beoordeeld op kwaliteit van de afwerking: YouTube: KIA e-Niro im Vergleich zu ID.3 und Kona - TESLA Model 3: Überraschu...
Völlg auf Deutsch überigens ;)
Kia doet het goed, alleen de conservering en botsabsorptie van de deur zijn minder dan respectievelijk VW en Tesla. Montage / afwerking is juist beter. Ten opzichte van de Kona zitten er een paar kleine afwerkingsverschillen in in het voordeel van de e-Niro.
Leuk om het gestripte interieur te zien.
21:14, vind ik leuk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:36

zeroday

There is no alternative!

maar dat is dan geen standaard feature hé ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
  • Laatst online: 28-12-2024
eltron schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:29:
[...]

Ja, begin ook steeds meer belangstelling voor opvolger e-Niro (EV6) te krijgen. En hoewel 260km/h en 3,5s naar 100km niet vaak nodig is. Leuk is het wel, ook icm 100km laden in 4min en vooral 1.600kg mogen trekken.
Dus als Kia het track record van E-Niro voortzet met EV6 en betere specs, zie ik mij daar op afzienbare tijd wel in rijden (met E-Niro ook al weer bijna 2 jaar onderweg dus, hoewel vroeg, gezien levertijden, tijd om vervolg te gaan verkennen).
Zeker geen slechte specs de Kia EV-6.
Ook zeer tevreden over mijn huidige e-Niro (maar was over all een ietsje meer tevreden over de Kona EV).
Tenslotte gebruik ik mijn KIA 100% op de openbare weg en nooit op een afgesloten circuit. Snelheden boven de 210 km/uur op de openbare weg vind ik ook een meer stresserende bedoening dan fun of ontspanning.
Persoonlijk vind ik daar niets leuk aan.
Laat staan dat je af en toe (dus zonder de nodige ervaring) veilig tegen 260 km/uur zou kunnen rijden.
Privaat heb ik 260 km/uur en 3.5 s naar 100 km nooit nodig. Die inspanningen had ik persoonlijk dus liever ergens anders gezien. Bv. in een nog lagere basisprijs.
Snelladen doe ik ook bijna nooit (en mogelijkheden tot +200 kW laden zijn er hier in de omgeving sowieso (nog) niet. Kijk dus meer uit naar een volgende EV die in de praktijk aan een DC50 effectief aan 50 kW kan laden (niet zoals mijn huidige Kia die meer aan 22 kW laadt dan uitzonderlijk eens boven de 40 kW geraakt) en AC aan 7-10 kW.
Maar de komende 2 jaar zal er waarschijnlijk nog veel veranderen op EV gebied. Hopelijk volgt KIA ook met meer betaalbare en EV's met meer bruikbare specs op de openbare weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Zit me eerder af te vragen wat het doet met je batterij als je even 260km per uur gaat rijden. Hoe lang houdt ie dat vol?
Pagina: 1 ... 139 ... 350 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.