Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relex28
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 10:49
zeroday schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:09:
oh oh .. een UVO update ..

ineens mijn account gegevens weer invullen ..
maar ik zie zo 1-2-3 geen aanpassingen waar ik denk ik wat aan heb
Hier ook, wilde de auto voorverwarmen en moet weer inloggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FReNsJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

FReNsJ

leeta semowa

Killah_Priest schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:37:
[...]

IOS of Android?
Ik zie voor Android in ieder geval geen update. Wel heb ik dat de UVO app bij mij een "network" error geeft direct na het starten (een collega van mij heeft dit ook)
Ik heb deze ochtend omstreeks 8u20 gewoon via UVO de verwarming opgezet. Ook nu kan ik gewoon data opvragen.

Er is een fout opgetreden in de windows foutoplosser, wilt u de foutoplosser opstarten om dit probleem op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:04
Na het kiezen voor "gegevens wissen" onder de app settings voor UVO op Android kon ik weer opnieuw inloggen waarna het wel weer werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis 1
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21-09 21:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PVwvbOoo2OyPCzOYBrp4tx4uIVg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QMtFzIjN4sBzq2gF4qgVTnGI.jpg?f=fotoalbum_large

Vanochtend UVO gekeken en zag onderste melding bij accu terwijl nog 38% capaciteit aanwezig is. Iemand die weet wat dit in kan houden? Heb hem daarna aan het laadpunt gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommertijd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-07-2024
Dennis 1 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:00:
[Afbeelding]

Vanochtend UVO gekeken en zag onderste melding bij accu terwijl nog 38% capaciteit aanwezig is. Iemand die weet wat dit in kan houden? Heb hem daarna aan het laadpunt gehangen.
Da's de 12V accu....let maar op, die van mij wilde vorige week 2x niet starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis 1
komkommertijd schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:21:
[...]

Da's de 12V accu....let maar op, die van mij wilde vorige week 2x niet starten.
Dat klinkt niet goed. :| Hoe is het bij jou verder afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:50

zeroday

There is no alternative!

Killah_Priest schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:37:
[...]

IOS of Android?
Ik zie voor Android in ieder geval geen update. Wel heb ik dat de UVO app bij mij een "network" error geeft direct na het starten (een collega van mij heeft dit ook)
IOS

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 22:13
[Afbeelding]

Ik zou snel een jumpstarter kopen als ik jou was. Volgens mij staat er diverse suggesties in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:48
Meer mensen waarbij de MijnKia app direct crasht bij het starten? De API geeft ook geen response..

Mn session cookie was verlopen, mn API pull werkt weer maar mn app blijft crashen, geen idee hoe ik die app reset.. Misschien verwijderen en opnieuw installeren. (gelukt uiteindelijk)

[ Voor 71% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-12-2020 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 16:53
CyBeRSPiN schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:13:
Meer mensen waarbij de MijnKia app direct crasht bij het starten? De API geeft ook geen response..
Nope, hier werkt hij gewoon.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
[Afbeelding]

dit gaat over de SoC van je 12V accu. Niet over je hoogspanningsaccu.
Aan het laadpunt hangen is een oplossing, dan laadt hij vannacht bij, mits je dat zo geconfigureerd hebt in de auto.
Je kan ook de motor inschakelen (je hoeft niet te rijden), dan gaat hij ook bijladen. Het signaal gaat naar caution als de 12V-accu SOC onder de 60% zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
zeroday schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:09:
oh oh .. een UVO update ..

ineens mijn account gegevens weer invullen ..
maar ik zie zo 1-2-3 geen aanpassingen waar ik denk ik wat aan heb
Heb je echt een app update gehad? Ik zie versie 1.5.1 als meest recente in de App Store staan en die gebruik ik al 4 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:05
relex28 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:50:
[...]

Hier ook, wilde de auto voorverwarmen en moet weer inloggen :+
Ook ik had dit probleem vanochtend.
Na het inloggen deed UVO het wel gewoon zonder problemen.
De auto op afstand lekker kunnen verwarmen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommertijd
Dennis 1 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:36:
[...]

Dat klinkt niet goed. :| Hoe is het bij jou verder afgelopen?
Paar dagen bij de dealer geweest, maar niets kunnen vinden.....nu weer afwachten of het nog eens optreedt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:40
plips schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:17:
[...]

dit gaat over de SoC van je 12V accu. Niet over je hoogspanningsaccu.
Aan het laadpunt hangen is een oplossing, dan laadt hij vannacht bij, mits je dat zo geconfigureerd hebt in de auto.
Waar configureer ik dit? :?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis 1
komkommertijd schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:12:
[...]

Paar dagen bij de dealer geweest, maar niets kunnen vinden.....nu weer afwachten of het nog eens optreedt
Altijd vervelend als er niets gevonden wordt.

Haal hem net van de lader en de melding is weg. |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FycoYcNbfv14L3C1sTuTsIja_E8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Endw02pNbwiqVTvVBamBm37.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
Coocoocachoo schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:01:
[...]

Hij staat nu bij de dealer, dus hopelijk eind van de dag gefixt.

Beetje jammer alleen dat de leenfiets geen verlichting heeft en ik even staande gehouden werd door een motoragent. Gelukkig verder geen gevolgen nadat ik vriendelijk aangaf dat het een leenfiets van de dealer was en ik wel verder zou lopen...
Ik heb de auto vandaag weer opgehaald, met nieuwe OBC, kreeg er verder geen uitleg bij, of dit nou een andere revisie was of dat het pech was of wat dan ook.

Hij staat eindelijk weer lekker thuis te laden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
stimm schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:16:
[...]

Ik heb de auto vandaag weer opgehaald, met nieuwe OBC, kreeg er verder geen uitleg bij, (...)
Ik heb met mijn MY20 voor het eerst contact met een merkdealer. De dat bevalt mij erg slecht vanwege het onpersoonlijke karakter. Ik geloof 5 balies waar je je sleutel inlevert, je opmerkingen worden genoteerd door iemand die van toeten noch blazen weet. Bij het ophalen idem.
[sentimentele modus]
Ik heb jaren mijn ocasies in onderhoud gehad mij een dorpsgarage met 1 monteur. Rechtstreeks contact in de werkplaats. Meedenken, handelingen afraden. Niet bijzonder goedkoop, maar persoonlijk. Ik mis het en zal nooit wennen aan de afstandelijke, onpersoonlijke behandeling bij Kia.
[/sentimentele modus]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Marcva schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:39:
[...]

Ik heb met mijn MY20 voor het eerst contact met een merkdealer. De dat bevalt mij erg slecht vanwege het onpersoonlijke karakter. Ik geloof 5 balies waar je je sleutel inlevert, je opmerkingen worden genoteerd door iemand die van toeten noch blazen weet. Bij het ophalen idem.
[sentimentele modus]
Ik heb jaren mijn ocasies in onderhoud gehad mij een dorpsgarage met 1 monteur. Rechtstreeks contact in de werkplaats. Meedenken, handelingen afraden. Niet bijzonder goedkoop, maar persoonlijk. Ik mis het en zal nooit wennen aan de afstandelijke, onpersoonlijke behandeling bij Kia.
[/sentimentele modus]
Mijn ervaring bij de Kia dealer is ook negatief, maar niet omdat het onpersoonlijk is. Als je binnen komt weten ze precies voor welke auto je komt en wat je gemeld hebt. Alleen bij het ophalen hebben ze niks opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007

zeroday

There is no alternative!

plips schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:27:
[...]

Heb je echt een app update gehad? Ik zie versie 1.5.1 als meest recente in de App Store staan en die gebruik ik al 4 maanden.
Ahahah ik zie 4m staan en denk 4 minuten ..

Dan was het inderdaad dat de wachtwoorden niet meer werkten ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis 1
Marcva schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:10:
[...]

Ik zou snel een jumpstarter kopen als ik jou was. Volgens mij staat er diverse suggesties in dit topic.
Misschien inderdaad verstandig om aan te schaffen. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:45
Ik had eergisteren ook waarschuwing bij de 12V accu staan. De auto is net 2,5 maanden oud. Dus dat vind ik wel erg slecht ontworpen dan.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 08:14
CyBeRSPiN schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:13:

Mn session cookie was verlopen, mn API pull werkt weer maar mn app blijft crashen, geen idee hoe ik die app reset.. Misschien verwijderen en opnieuw installeren. (gelukt uiteindelijk)
Was dit voor Android? Dan kan je ook gewoon de app data verwijderen, hoef je niet perse opnieuw te installeren. Of had je het ook zo opgelost?

Via app info, dan naar opslag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t8nbQig210nXZSS9JQgTPDKNhQA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oa83dE1p4DBOkizXSxeWGCcs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Mabion op 09-12-2020 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Mabion schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:52:
[...]

Was dit voor Android? Dan kan je ook gewoon de app data verwijderen, hoef je niet perse opnieuw te installeren. Of had je het ook zo opgelost?
iOS. Dus app met data en al verwijderd. Daarna weer gedownload en opnieuw ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommertijd
DutchKel schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:39:
Ik had eergisteren ook waarschuwing bij de 12V accu staan. De auto is net 2,5 maanden oud. Dus dat vind ik wel erg slecht ontworpen dan.
Die van mij is 5 maanden oud, dus dat vind ik ook erg snel. Een melding is één ding, maar als ik er niet op kan vertrouwen dat de auto altijd start, dan ben ik er snel klaar mee. En de oplossing om dan maar een jumpstarter aan te schaffen vind ik echt niet acceptabel. Mede door mijn eerdere (goede) ervaring op het gebied van betrouwbaarheid met Hyundai heb ik voor Kia gekozen. Het feit dat alleen op dit forum al meer mensen hetzelfde probleem hebben, zou voor Kia genoeg reden moeten zijn om er eens serieus in te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Heeft niks met de leeftijd te maken, er zit blijkbaar ergens een lekstroom waardoor de 12V leegstroomt. Lijkt bij de MY20 wel vaker voor te komen. Of misschien gaat de accu wel daadwerkelijk stuk door de knullige wijze waarop deze bij stilstand bijgeladen wordt (niet op basis van SoC maar op basis van tijd).
Hoop dat Kia het serieus neemt, lijkt me erg irritant!
Hier na bijna 2 jaar 0 issues met de 12V gelukkig..

[ Voor 23% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-12-2020 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orineaik
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08-02-2022
Z___Z schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:59:
[...]

Mijn ervaring bij de Kia dealer is ook negatief, maar niet omdat het onpersoonlijk is. Als je binnen komt weten ze precies voor welke auto je komt en wat je gemeld hebt. Alleen bij het ophalen hebben ze niks opgelost.
Is mijn eerste ervaring ook. De stap van dorpsgarage naar merkdealer is een stap terug in persoonlijk contact. Daar is voor Kia NL nog een wereld te winnen.

• WRT54G
Deze ochtend wederom dat ik weer opnieuw moest inloggen in de UVO app.
Gister was het ook al raak.
Na het opnieuw inloggen werkt alles gewoon prima maar het is wel irritant!

• passat_to_ev
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online

passat_to_ev

Nice_car

Orineaik schreef op woensdag 9 december 2020 @ 23:11:
[...]

Is mijn eerste ervaring ook. De stap van dorpsgarage naar merkdealer is een stap terug in persoonlijk contact. Daar is voor Kia NL nog een wereld te winnen.
Ik kom van Volkswagen en ben zeer tevreden over de merkdealer van vw. Bij Kia heb ik inderdaad ook de nodige op- en aanmerkingen. Ik ben gebeld door de vestigingsmanager van mijn garage na mijn ingevulde enquête (die niet al te positief was) maar heb tot op heden nog geen veranderingen gezien.

MW_ID7

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:29
Orineaik schreef op woensdag 9 december 2020 @ 23:11:
[...]

Ik ben in eerste instantie in Alkmaar gaan kijken (dicht bij mijn werk) maar werd daar heel onpersoonlijk behandeld. Op een aantal vragen heb ik nooit antwoord gekregen. Uiteindelijk is de auto bij de dealer in Zwaag besteld (dicht bij huis) en daar is het heel anders. Verkoop en werkplaats denken met je mee bij problemen en komen ze met goede oplossingen. Ligt er dus net aan welke dealer je treft.

• FReNsJ

FReNsJ

leeta semowa

WRT54G schreef op donderdag 10 december 2020 @ 07:59:
Deze ochtend wederom dat ik weer opnieuw moest inloggen in de UVO app.
Gister was het ook al raak.
Na het opnieuw inloggen werkt alles gewoon prima maar het is wel irritant!
Deze ochtend ook weer geen probleem rond 8u20 :+

Wat zou het verschil zijn? Ik zit in België, maar UVO is internationaal geregeld toch? Vreemd...

Er is een fout opgetreden in de windows foutoplosser, wilt u de foutoplosser opstarten om dit probleem op te lossen ?

• WRT54G
Bij mij was het net voor 8 uur dat ik UVO wilde gebruiken en dus moest inloggen.
Je zou zeggen dat het internationaal is maar ik sta nergens meer van te kijken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FReNsJ

FReNsJ

leeta semowa

WRT54G schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:19:
Bij mij was het net voor 8 uur dat ik UVO wilde gebruiken en dus moest inloggen.
Je zou zeggen dat het internationaal is maar ik sta nergens meer van te kijken. ;)
Ik zal morgen ook eens proberen vlak voor 8u, als ik er aan denk :)

Kan natuurlijk ook gewoon een smartphone probleem zijn.

• WRT54G
Zou top zijn! :)
Ik check het morgen ook voor 8en weer even.
En idd het zou eventueel ook mijn telefoon kunnen zijn.
Maar ik las wel dat meer mensen het hadden gister (of eergister).

[ Voor 50% gewijzigd door WRT54G op 10-12-2020 09:25 ]

• Nelis13
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 18:03
@CyBeRSPiN
Ik heb inmiddels (via Homeseer) een call gemaakt om de headers van de KIA op te halen. Alleen sinds een paar weken verandert de Sessionid dan wel LoginGuid steeds. Dus is het niet meer werkbaar. Als ik dan die Id's weer aanpas dan doet iet het weer (een dag of 2). Hebben jullie dit ook?

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:11
stimm schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:16:
[...]

Ik heb de auto vandaag weer opgehaald, met nieuwe OBC, kreeg er verder geen uitleg bij, of dit nou een andere revisie was of dat het pech was of wat dan ook.

Hij staat eindelijk weer lekker thuis te laden!
Bij mij staat hij nu ook weer aan de laadpaal, en nog geen melding gehad dat het laden is onderbroken, dus het lijkt (voorlopig) te werken 8)

• CyBeRSPiN
Nelis13 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:27:
@CyBeRSPiN
Ik heb inmiddels (via Homeseer) een call gemaakt om de headers van de KIA op te halen. Alleen sinds een paar weken verandert de Sessionid dan wel LoginGuid steeds. Dus is het niet meer werkbaar. Als ik dan die Id's weer aanpas dan doet iet het weer (een dag of 2). Hebben jullie dit ook?
Ja daar kom ik nu dus achter, ik rijd amper meer dus ik kijk niet meer naar de SoC. Ik heb 1x geladen de afgelopen 5 weken 8) (over zuinig rijden gesproken)
Lijkt erop dat mn scriptje dan iets intelligenter moet door eerst een nieuw cookie op te halen op basis van email + password.
Vind het overigens alleen maar goed als die sessionID niet eeuwig houdbaar is gemaakt. Liever had ik oAuth2 gezien zoals met UVO, maar kan er in elk geval nog bij. Dacht even dat ik afgesloten was ivm overmatig gebruik van de API :P

• oldie127
  • Laatst online: 00:25
Hier ook een my20 krijg in de app ook de batterij melding maar na een tijdje is het opgelost denk gewoon dat hij dan oplaadt uit de HV batterij.
Dan de uvo gaat prima voor remote en status alleen het navigatie gedeelte werkt zelden. Dus eigenlijk probleemloos 5k en prima dealer ook 🙂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 22:44
@CyBeRSPiN Ik gebruik postman om mijn data op te halen. Hiervoor maak ik gebruik van email en password. Je kan mijn collection downloaden via: https://ufile.io/1adwq2nm

Klein stappenplannetje:
1. vul de Collection variabelen in
2. doe de login-request
3. doe de Mijn Kia request (GetCanbusData)

Cookies worden als het goed is automatisch gezet.

Edit:
Ik merk dat die website erg vervelend is met downloaden. Heb hem hier ook gedeeld:
https://easyupload.io/cqqt6l

[ Voor 14% gewijzigd door blottle op 10-12-2020 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis 1
@CyBeRSPiN
Ben ik de enige waarvoor dit totale abracadabra is? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FReNsJ

FReNsJ

leeta semowa

Dennis 1 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:55:
[...]

Ben ik de enige waarvoor dit totale abracadabra is? 8)7
Je bent hier natuurlijk wel op tweakers, niet fok.nl ofzo ;)

• Nelis13
@blottle Ik heb je bestand gedownload. En ik heb postman ook weer geinstalleerd. Ik ben geen programmeur. Ik vis het een en ander van internet en met de kennis die ik daar mee vergaar kom ik een heel eind met knippen en plakken van anderen.
Maar met je postman json wat kan ik daarmee? Een cookie maken? En dan?

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 22:44
Nelis13 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:18:
@blottle Ik heb je bestand gedownload. En ik heb postman ook weer geinstalleerd. Ik ben geen programmeur. Ik vis het een en ander van internet en met de kennis die ik daar mee vergaar kom ik een heel eind met knippen en plakken van anderen.
Maar met je postman json wat kan ik daarmee? Een cookie maken? En dan?
De file kun je importeren. Dan krijg je een collection in Postman. Hier moet je even op de puntjes klikken en de edit van de collection openen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zq9gg9y24qwNw1NEU7KMLilGYv0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pm0Z2VLRNeuODwEVdZOlNsQO.png?f=user_large
Dan naar het tabje Variables
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZeoxCDZ4_j_D3RPjPJZwbPT1bUg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QVvfXgiQJH9HwXIB9YCPupSR.png?f=fotoalbum_large
Vervolgens vul je hier je emailadres en wachtwoord in.

Nu open je de call Login Kia en klik je op Send:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3TiIX8_ra3jfocXujH3iZ2SsxsA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I6Ym1a8UcJQQweaOKMki0G8u.png?f=fotoalbum_large

Nu log je als het goed is in en krijg je de HTML van de Kia App te zien. In de achtergrond wordt nu je cookie gezet.
Om de JSON te krijgen, selecteer je de andere request in de collection: "Mijn Kia". Deze kun je direct draaien zonder iets aan te passen. Als het goed is heb je een Cookie header die automatisch is toegevoegd. Klik hier ook gewoon op Send.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8k902RDp5Cw9pwK0Wo9fWJeyAQc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s9LaFZIeXSKkEKMynzPTt57s.png?f=fotoalbum_large

• Nelis13
@blottle Wow, thanks. Ga vanavond even kijken (nu aan het werk)

• Nelis13
@blottle
Het andere thuiswerken (via RDP naar huis PC)
Zojuist alles gedaan en de nieuwe sessionID en LoginGuid in mijn script gezet. Hij doet het weer. De vraag is nu voor hoelang?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plips
Zie pagina 1-58 en 1-59 van je instructieboekje:
"12 V Hulpaccu laadfunctie +"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wnijhuis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-05-2024
[Afbeelding]

Ik heb deze week de melding "waarschuwing" (rood) gehad in de app bij de 12v accu! Na het uit en aanvinken van de hulpfunctie in het menu in de auto stond hij weer op "normaal" (groen). Vooralsnog geen problemen/meldingen!

• Marcva
plips schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:33:
[...]

Zie pagina 1-58 en 1-59 van je instructieboekje:
"12 V Hulpaccu laadfunctie +"
Kennelijk zijn er twee modi: een Cyclische en een automatische.
Het laden duurt maximaal 20 minuten en wordt maar 10 keer achter elkaar uitgevoerd.
Ik kan me voorstellen dat dit in Coronatijd een probleem oplevert.
Modus
• Cyclusmodus:
Wanneer de toets POWER (start) in
stand OFF staat en alle portieren, de
motorkap en de elektrische achterklep
gesloten zijn, wordt de Hulpaccu laad‐
functie + actief naargelang de status
van de hulpaccu.
• Automatische modus:
Wanneer de toets POWER (start) in
stand ON staat en de laadstekker in het
contact zit, wordt de functie naarge‐
lang de status van de hulpaccu actief
om te voorkomen dat de hulpaccu te
leeg raakt.
❈ De Hulpaccu laadfunctie + is maxi‐
maal 20 minuten actief. Als de
Hulpaccu laadfunctie + vaker dan
10 keer achter elkaar actief wordt
in de automatische modus, dan
wordt de functie niet meer inge‐
schakeld, omdat dan verondersteld
wordt dat er een probleem is met
de hulpaccu. Rijd in dat geval enige
tijd met de auto. Als de hulpaccu
naar de normale toestand terug‐
keert, zal de functie weer actief
worden.

[ Voor 0% gewijzigd door Marcva op 10-12-2020 15:36 . Reden: typo ]

• CyBeRSPiN
Nelis13 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:17:
Zojuist alles gedaan en de nieuwe sessionID en LoginGuid in mijn script gezet. Hij doet het weer. De vraag is nu voor hoelang?
Bij mij doet ie het een dag later nog.
Er is ook wel een manier om het met curl te doen, eerst met curl je user+password POSTen en dan de cookiedetails eruit filteren die je dan in het 2e request stopt.
Ik zal daar wel mee aan de slag gaan mocht dit nu niet meer voor lange tijd te werken.
Ik vermoed echter dat ze een storing hebben gehad waardoor er bestaande sessies verloren zijn gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:10

greatgonzo

schit-te-rend!

Hier Niro /soul rijders met drie fase lader?

Kan het zijn dat hij boven de 90% niet op volle snelheid laad?

Wij hebben onze soul gekregen op 90% en hij laad maar met 5kwh

[ Voor 3% gewijzigd door greatgonzo op 10-12-2020 20:08 ]

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:04
greatgonzo schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:52:

De laatste 10 procent opladen gaat altijd een stuk langzamer.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

OK, wachten we ff af.. Kon ook aan de laadpaal liggen.. Misschien gaar aangesloten.

Stoppen knalden er ook al uit.. Misschien omdat ik met de instellingen had zitten pielen om de volledige drie fase te activeren

• Dennis 1
Marcva schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:35:
[...]

Kennelijk zijn er twee modi: een Cyclische en een automatische.
Het laden duurt maximaal 20 minuten en wordt maar 10 keer achter elkaar uitgevoerd.
Ik kan me voorstellen dat dit in Coronatijd een probleem oplevert.

[...]
Verstandiger om nu in Coronatijd de cyclische modus in te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
Dennis 1 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:21:
[...]

Verstandiger om nu in Coronatijd de cyclische modus in te schakelen?
Ik lees niet dat het opties zijn: de Laad+ functie staat aan of uit. Als 'ie aan staat heeft heeft' ie een modus met contact aan en met contact uit. In het laatste geval doet 'ie max 10 x 20 minuten.
Als je een stroomlek hebt zal die beperking in tijd en frequentie een probleem zijn. In dat geval zou je door het contact aan te zetten de teller weer om nul kunnen zetten. Symptoombestrijding, maar je 12V raakt niet leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
greatgonzo schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:52:

Hoe snel laadt hij het eerste stuk? Ik neem aan tussen 10kw - 11kw?

Ik heb 3 fasen en een my2020. Zal er eens op letten en laat het je weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
greatgonzo schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:35:
OK, wachten we ff af.. Kon ook aan de laadpaal liggen.. Misschien gaar aangesloten.

Stoppen knalden er ook al uit.. Misschien omdat ik met de instellingen had zitten pielen om de volledige drie fase te activeren
Oeps, gingen er 2 hoofdzekeringen uit? Dan heeft de Soul mogelijk dezelfde on board charger (OBC) als de Niro. Daarvoor loopt momenteel een recall.
Ik had problemen met mijn MY20 icm een Zappi 2. Ging mis bij omschakelen van 1 naar 3 fasen. Foutje van Kia, maar Zappi heeft vlot een workaround in de firmware gestopt. Inmiddels zou Kia de fout gefixt hebben, vandaar de recall voor de OBC.
Mogelijk speelt dit bij jou ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Marcva schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 06:25:
[...]

Oeps, gingen er 2 hoofdzekeringen uit? Dan heeft de Soul mogelijk dezelfde on board charger (OBC) als de Niro. Daarvoor loopt momenteel een recall.
Ik had problemen met mijn MY20 icm een Zappi 2. Ging mis bij omschakelen van 1 naar 3 fasen. Foutje van Kia, maar Zappi heeft vlot een workaround in de firmware gestopt. Inmiddels zou Kia de fout gefixt hebben, vandaar de recall voor de OBC.
Mogelijk speelt dit bij jou ook.
Een van de hoofdzekeringen klapte eruit. Ik denk dat één van deze drie dingen aan de hand kan zijn:
- De Soul begrenst het laadproces (ofwel via een instelling in de auto, maar deze heb ik nog niet gevonden), ofwel automatisch omdat de batterij >90% was en het koud is
- Ofwel heb ik een instelling in de Zappi fout staan, of is de meterkast gaar aangesloten
- ofwel toch dat OBC verhaal.

Heb gisteren ook geprobeerd bij een publieke laadpaal. Ook daar maar 4,4. Dan is het mogelijk toch optie 1 of 3

[ Voor 31% gewijzigd door greatgonzo op 11-12-2020 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
@greatgonzo als er een hoofdzekering uitklapt is het niet het OBC probleem. Daarbij worden 2 fasen kort gesloten tijdens het laden op 1 fase. De fout is/was dat de Kia de 2 fasen niet snel genoeg los maakt als je naar 3 fasen wil, dan wel daar niet goed over communiceert met de Zappi. Die zet 3 fasen aan en boem: 2 hoofdzekeringen uit en een dode Zappi.
Dat lijkt me bij jou niet aan de hand.
Wat wel zou kunnen is dat de nummering van de fasen in de meterkast / Zappi niet correspondeert met de CT klemmen. De Zappi denkt dan bijvoorbeeld 10A ruimte te hebben op fase 1, terwijl de meting gedaan is op fase 3. Fase 1 heeft maar 5A over, de Zappi trekt die vol, maar valt dus over de rand. Dan klapt er 1 fase uit.
Je kunt de belasting van de fasen uitlezen op de Zappi. Als je om beurten wat grootverbruikers inschakelt op de diverse fasen kun je zien wat er gebeurt en of de Zappi de juiste aangeeft.
Als je niet weet wat er op welke fase zit kun je ook steeds 2 fasen uitzetten met de hoofdzekeringen. Kijken wat er in de lucht blijft. Mogelijk is dat ook al voldoende om je Zappi fasen uit te lezen.
Andere optie is dat je je grenswaarden in de Zappi te hoog hebt staan. Mark Zeguers kan je zeker helpen.
Maar feitelijk is dit hier behoorlijk off topic :X

[ Voor 0% gewijzigd door Marcva op 11-12-2020 10:15 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

ik ga wel naar het thuisladen topic :)
Maar de laadpaalboer mag me ook wel ff op weg helpen natuurlijk

Van Mossel houdt het trouwens ook op optie 1.. langzaam laden vanwege een accu die al op 93% staat.
Morgen nog eens proberen bij 70% oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:44

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

@CyBeRSPiN
Gaat dit over de UVO (MY20) of over MijnKia (MY19)?
Ik heb (nog) geen problemen met het uitlezen van mijn MY19 door Home Assistant. Mijn vrouw komt net thuis met de auto en ik kan zonder problemen SoC en kilometerstand uitlezen in HA. Die waarden zijn precies hetzelfde als in de MijnKia-app, die ook geen vervelende meldingen geeft of zo.

[ Voor 7% gewijzigd door Hippe Lip op 11-12-2020 13:19 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
@Hippe Lip
Dit gaat over MijnKia (2019). Ik moest telkens de sessionid veranderen en loginid. Nu lijkt ie het weer langer te doen (dan 1 dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis 1
Marcva schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 06:16:
[...]

Ik lees niet dat het opties zijn: de Laad+ functie staat aan of uit. Als 'ie aan staat heeft heeft' ie een modus met contact aan en met contact uit. In het laatste geval doet 'ie max 10 x 20 minuten.
Als je een stroomlek hebt zal die beperking in tijd en frequentie een probleem zijn. In dat geval zou je door het contact aan te zetten de teller weer om nul kunnen zetten. Symptoombestrijding, maar je 12V raakt niet leeg.
Bedankt voor de uitleg!
Dus regelmatig stukje rijden is het beste. Door corona en thuiswerken staat hij nu al een week stil. :/

[ Voor 8% gewijzigd door Dennis 1 op 12-12-2020 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StenilsoN
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-09 22:28
Ik heb mijn e-Niro sinds begin juli van dit jaar. Er is ongeveer 11.000km mee gereden.

Ik heb vandaag EV notify gebruikt en zag dat battery health (SOH) 98,9% is. Weet iemand of dit normale degradatie is voor de km stand die ik heb?

Als dit lineair doorzet dan zou er na 200.000 km nog maar 80% over zijn. Ik lees op andere sites dat de batterij in elektrische auto's rond 250.000km nog op 90% zou moeten zitten en bij 500.000 op 80%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qks3Zuzv-7IZp9pHNdZ3ttQH1Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MEr044CtncQw3zo8DmQBPd15.jpg?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door StenilsoN op 11-12-2020 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:46
Ik ben sinds gister in het bezig van een kia e-niro 64kw. Bij de dealer gaven ze aan dat ik gewoon altijd tot 100% kan laden. Nu hoor ik andere mensen weer zeggen dat het beter is om tot 80% te laden.

Wat is nou het beste advies om de accu zolang mogelijk te sparen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
bd-casemod schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:39:
Ik ben sinds gister in het bezig van een kia e-niro 64kw. Bij de dealer gaven ze aan dat ik gewoon altijd tot 100% kan laden. Nu hoor ik andere mensen weer zeggen dat het beter is om tot 80% te laden.

Wat is nou het beste advies om de accu zolang mogelijk te sparen?
Voor de purist, minder vaak en langzaam laden (tussen 20-80%). In de praktijk zal het wel meevallen, de BMS van KIA en capaciteit van batterij zijn hier tegen bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_to_ev
  • Nu online

passat_to_ev

Nice_car

Afgelopen donderdag stopte mijn eniro opeens met laden op 54% na een uurtje of 3 laden. Het laden was niet meer te starten, geen communicatie tussen auto en laadpaal. De volgende dag na een stukje gereden te hebben laadde de auto gewoon weer. Ik hoop dus een eenmalig bugje. Blijkt dat een soort van reset dus alleen plaatsvind na een stukje rijden?

MW_ID7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:02
@bd-casemod de huidige kia’s laden in het display tot 100% de accu heeft echter een grotere capaciteit waardoor je die 80% niet meer hoeft aan te houden.
Veelvuldig snelladen heeft echter wel veel invloed

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

wij kregen hetzelfde te horen.

Er zit een 67.1 kwh accu in, waarvan 64 kwh bruikbaar.. Dat is dus al die marge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
Appie Heijn schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:13:
[...]
Veelvuldig snelladen heeft echter wel veel invloed
En zelfs dat blijkt mee te vallen:
Marcva in "Het grote Kia e-Niro topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:02
@Marcva ”veel” kon idd achterwege gelaten worden. Het heeft wel iets meer invloed dan langzaam laden, met name de buitentemperaturen(of eigenlijk die van de accu) zijn bepalend voor de slijtage. Je ziet dit terug in de gereduceerde laadsnelheid, wat eigenlijk een bescherming van het accupakket is.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:19
StenilsoN schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 23:21:
Ik heb mijn e-Niro sinds begin juli van dit jaar. Er is ongeveer 11.000km mee gereden.

Ik heb vandaag EV notify gebruikt en zag dat battery health (SOH) 98,9% is. Weet iemand of dit normale degradatie is voor de km stand die ik heb?

Als dit lineair doorzet dan zou er na 200.000 km nog maar 80% over zijn. Ik lees op andere sites dat de batterij in elektrische auto's rond 250.000km nog op 90% zou moeten zitten en bij 500.000 op 80%.

[Afbeelding]
Is misschien de battery health van de 12V accu.
Op het fora ben ik nog geen E-Niro tegen gekomen die onder de 100% is gekomen.
Zelfs iemand met 160.000km had nog 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Nu online
ningalloon schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 22:17:
[...]

Nee SOH is de Hoogvoltage batterij, de 12v kun je uitlezen qua voltage maar verder een domme loodaccu. Kost ook niets dus die kun je zo laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 16:28
ningalloon schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 22:17:
[...]

Als ik het goed herinner werd er ook gezegd dat dit in de data een statische waarde was. Tenminste bij MY19. misschien verklaard dat iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

greatgonzo schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 08:26:
[...]

Een van de hoofdzekeringen klapte eruit. Ik denk dat één van deze drie dingen aan de hand kan zijn:
- De Soul begrenst het laadproces (ofwel via een instelling in de auto, maar deze heb ik nog niet gevonden), ofwel automatisch omdat de batterij >90% was en het koud is
- Ofwel heb ik een instelling in de Zappi fout staan, of is de meterkast gaar aangesloten
- ofwel toch dat OBC verhaal.

Heb gisteren ook geprobeerd bij een publieke laadpaal. Ook daar maar 4,4. Dan is het mogelijk toch optie 1 of 3
vandaag getest bij 60%.. Nu wel 11kw.. Was dus toch het koude weer en de volle batterij..

Hoofdzekering hield zich ook bij waterkoker en oven.. Straks nog eens proberen als hij een uurtje laad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
greatgonzo schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:11:
[...]

Hoofdzekering hield zich ook bij waterkoker en oven.. Straks nog eens proberen als hij een uurtje laad
Dat is mooi, maar wel vreemd. Ik zie de relatie nog niet tussen een lage laadsnelheid en 1 hoofdzekering die er uitknalde. Maar goed: vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
Weet iemand hier welke waarde of eenheid de balk die veranderd in het verbruik tabblad geeft hij gaat van 0 tot 60 maar wat bij licht accelereren gaat hij al tot de max gaat ook niet negatief bovenaan staat je gemiddeld verbruik. Heb ook de bijbel er eens op nagelezen maar die vemeld ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Marcva schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:16:
[...]

Dat is mooi, maar wel vreemd. Ik zie de relatie nog niet tussen een lage laadsnelheid en 1 hoofdzekering die er uitknalde. Maar goed: vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan :+
Weer eruit.. Maar ga wel ff naar het laad topic

[ Voor 28% gewijzigd door greatgonzo op 13-12-2020 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plmagis
  • Registratie: Juli 2003
oldie127 schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:21:
Weet iemand hier welke waarde of eenheid de balk die veranderd in het verbruik tabblad geeft hij gaat van 0 tot 60 maar wat bij licht accelereren gaat hij al tot de max gaat ook niet negatief bovenaan staat je gemiddeld verbruik. Heb ook de bijbel er eens op nagelezen maar die vemeld ook niets.
Euh, ik dacht dat dat kWh is. In mijn beperkte ervaring kwam de eenheid op dat balkje overeen met mijn gemiddeld verbruik in kWh...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Nu online
plmagis schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:12:
[...]

Euh, ik dacht dat dat kWh is. In mijn beperkte ervaring kwam de eenheid op dat balkje overeen met mijn gemiddeld verbruik in kWh...
kWh/100km als je hem daarop hebt ingesteld. Ik zit op de snelweg rond de 15.5kWh in de winter (met stoelverwarming, airco aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
Het gemiddelde verbruik staat bovenaan in kwh. dat klopt maar de balk ? Als je dan het mometaan verbruik meest klopt het niet .De auto heeft toch 150kw en je krijgt bij regeneratie geen min verbruik
Gek ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
En 15,5 is mooi hier 19,2 a 20 maar kijk dan ook niet op een kw, niet dat een racer ben .heb ook al uitschieters gehad naar 13 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plmagis
Vaevictis_ schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:09:
[...]

kWh/100km als je hem daarop hebt ingesteld. Ik zit op de snelweg rond de 15.5kWh in de winter (met stoelverwarming, airco aan).
Sorry, inderdaad kWh/100km :-)

15,5kWh/100km in de winter vind ik indrukwekkend! Tot einde november had ik ook zoiets, maar sinds de temperatuur naar beneden geduikeld is, is mijn gemiddelde gestegen naar 16,8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plmagis

Al een beetje een "oud" filmpje (14 January 2020) waarin ze 5 elektrische auto's (Tesla Model 3, Audi e-tron, Jaguar I-Pace, Nissan Leaf, Kia e-Niro and Mercedes EQC) dwars door het Verenigd Koninkrijk rijden om te kijken welke het verste kan rijden voor ie leeg is.

Nee, geen wetenschappelijk verantwoorde test, maar ik vond het wel boeiend.
(En mijn excuses mocht dit filmpje hier al gedeeld geweest zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vansnoll
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-03-2022
Weet iemand of de accu ook voorverwarmd als je het interieur voorverwarmd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimK1990
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 07:59
vansnoll schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:54:
Weet iemand of de accu ook voorverwarmd als je het interieur voorverwarmd?
De wintermodus zou pas wat doen beneden de - 10 dus die doet in iedergeval niks in Nederland.
Ik zou zeggen dat hij in iedergeval iets opwarmt omdat er een afname is (gebruiker). Dit is alleen meer gevoelsmatig en hoe het voor veel warmte zorgt geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:47
oldie127 schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:21:
Heb ik me ook wel eens afgevraagd. Dat balkje lijkt ook niet overeen te komen met het momentverbruik wat je kunt opvragen in het EV-menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:47
Vaevictis_ schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:09:
[...]

Dat is wel erg zuinig. Ben benieuwd hoe je dat doet.
Rijd je dan constant 100?

Bij deze temperaturen zit ik nog steeds rond de 18-19 kwh/100km bij 100km/h.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Nu online
Bitaktus19 schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:08:
[...]

Dat is wel erg zuinig. Ben benieuwd hoe je dat doet.
Rijd je dan constant 100?

Bij deze temperaturen zit ik nog steeds rond de 18-19 kwh/100km bij 100km/h.
Ja, ECO mode, stoelverwarming stand 1, stuurverwarming en af en toe airco. 100km/uur op cruise control, rechterbaan. Ik zie het meer als relaxed vervoer van A->B ik hoef niet sportief te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:46
Lekker, volledige lockdown en mijn auto zou vrijdag worden gebracht........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 19:01
Akemi schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:41:
Mobiliteit is essentieel

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:43
Geen probleem, boven de 15 km/u ga je vanzelf in lockdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Laatst online: 16:51
Wij hebben een afspraak om onze e-Niro op te halen vrijdag a.s. ...
Vanmiddag maar eventjes bellen hoe we dit gaan doen.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:13

Thyzz

-=leeg=-

pfew. De mijne is zojuist thuis afgeleverd.
Ik moet alleen nog naar kantoor om laadpas te halen.... Alhoewel. Ik mag voorlopig toch niet ver rijden. O-)

5325wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eMarnix
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-09 20:28
Afgelopen vrijdag 1250 km gereden met de e-Niro (MY20), en ik moet zeggen dat het mijn verwachtingen overtrof! Als je je erop instelt dat je toch moet laden onderweg is het een hele ontspannen manier van reizen. 16 uur onderweg geweest, maar het voelde bij lange na niet als zo'n lange zit! Geen stress. Hele rit eigenlijk overal aanzienlijk zuiniger gereden dan ABRP voorspelde. Bij bijna alle (Ionity) laders haalde hij in ieder geval de maximale laadsnelheid (max. was 76kW) ondanks het koude weer. Over de hele rit wel een gemiddeld verbruik van zo'n 21kwh/100km, maar het was ook maar rond de 2 graden en alleen maar snelweg en geen vlakke wegen. Benieuwd of de terugreis net zo goed bevalt en ik kijk er ook naar uit om dit eens in de zomer, met betere accu temperaturen te proberen. Geslaagd 'experiment' en nu nog tevredener met de e-Niro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacovdh
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:03
eMarnix schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:35:
Afgelopen vrijdag 1250 km gereden met de e-Niro (MY20), en ik moet zeggen dat het mijn verwachtingen overtrof! Als je je erop instelt dat je toch moet laden onderweg is het een hele ontspannen manier van reizen.
Top, een fijn bericht! Hoeveel laadpauzes had je? 4?

KIA EV6 plus advanced; Sonos sub, beam, 3x play5; Asus Zenbook i7-64b-16GB; 10+21 PV Steca/SMA;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eMarnix
  • Laatst online: 19-09 20:28
Tacovdh schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:51:
[...]

Top, een fijn bericht! Hoeveel laadpauzes had je? 4?
4 is met alleen maar snelwegen (en de hoogste laadsnelheden tot ongeveer 70%) wel wat ambitieus. In totaal 6 laadpauzes gehad, dus gemiddeld iedere keer ongeveer 210km gereden: sanitaire stop, wat eten en dan, afhankelijk van het eerstvolgende 'traject', nog zo'n 10-20 minuten 'wachten' in de auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 09:45
Mijn e-Niro wordt vrijdag ook afgeleverd (thuis).
Ik zou niet weten waarom dat niet door zou gaan.

[ Voor 32% gewijzigd door Frij5fd op 14-12-2020 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pppir123
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-05-2024
pppir123 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:52:
[...]

Herkenbaar ook in m'n E-Niro. Zeer vervelend, mag wel zeggen storend irritant geluid.
Het is een soort van tikken bij de achterkant van het raam en is in de afgelopen maanden erger geworden.
Afhankelijk van rijden op bepaald wegdek (bv klinkers heel erg, op snelweg minder erg) en van weersomstandigheden (bv windrichting) hoe goed het hoorbaar is.
Met dank aan bevestiging in dit forum dat meerdere personen dit issue ervaren, ben ik langs de Kia dealer gegaan. Deze heeft een proefrit gemaakt en het beschreven geluid gehoord. Er is een geluidsfragment opgenomen en dit is gestuurd naar Kia. Medio december gaat de auto in onderzoek, ik kijk uit naar een oplossing. Wordt vervolgd.
Zoals gezegd hierbij het vervolg, de auto is onderzocht: de precieze oorzaak was niet helemaal goed te achterhalen. Wel is een oplossing geboden: door de dealer is aan mij en aan Kia voorgelegd om nieuwe deurrubbers en lijsten rondom de ruit aan te brengen. Dat is uitgevoerd en het lijkt erop dat het issue opgelost is :*)

Fijn rijden zeg, wat een verschil nu zonder irritant getik. Het is onder garantie verholpen (de auto is ook nog geen half jaar oud). Het beschreven issue met aanpak is opgenomen in de Kia database, voor eventuele soortgelijke gevallen. Suc6 aan anderen met dit issue!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dn Tinus|IA
  • Laatst online: 10-05-2021
eMarnix schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:01:
[...]

4 is met alleen maar snelwegen (en de hoogste laadsnelheden tot ongeveer 70%) wel wat ambitieus. In totaal 6 laadpauzes gehad, dus gemiddeld iedere keer ongeveer 210km gereden: sanitaire stop, wat eten en dan, afhankelijk van het eerstvolgende 'traject', nog zo'n 10-20 minuten 'wachten' in de auto!
Super tof! Ik denk ook dat het veel relaxter rijden is dan met een plofauto volgas en uren achter elkaar sturen.

Heb je ook enig idee wat de kosten zijn van deze rit? Ik hoorde dat het niet de goedkoopste laadpalen zijn namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
pppir123 schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:27:
[...]

Zoals gezegd hierbij het vervolg, de auto is onderzocht: de precieze oorzaak was niet helemaal goed te achterhalen. Wel is een oplossing geboden: door de dealer is aan mij en aan Kia voorgelegd om nieuwe deurrubbers en lijsten rondom de ruit aan te brengen. Dat is uitgevoerd en het lijkt erop dat het issue opgelost is :*)

Fijn rijden zeg, wat een verschil nu zonder irritant getik. Het is onder garantie verholpen (de auto is ook nog geen half jaar oud). Het beschreven issue met aanpak is opgenomen in de Kia database, voor eventuele soortgelijke gevallen. Suc6 aan anderen met dit issue!
Bedankt voor de tip! Ik heb ook nog steeds dit probleem. Ik zal het aan dealer voorleggen. Ook mooi dat het nu in de database staat. Wat ik raar vind is dat het nu pas in de database staat. Of komt dit probleem alleen maar voor bij de my2020?

[ Voor 8% gewijzigd door IUser op 15-12-2020 08:29 ]

Pagina: 1 ... 127 ... 350 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.