Het nieuwe normaal als je wat hebt gedaan/laten doen?
Waarschijnlijk niet of nauwelijks meer op de snelweg rijden ivm coronaDennis 1 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:45:
[...]
Het nieuwe normaal als je wat hebt gedaan/laten doen?
Gisteren nog 150km gereden op de snelweg met 100km op de teller (96km/uur). Zonder verwarming aan, wel stuurwiel verwarming.CyBeRSPiN schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:52:
[...]
Waarschijnlijk niet of nauwelijks meer op de snelweg rijden ivm corona
Ik vond net de eerste 'real life' video van de Yacht Blue versie volgens mij: YouTube: Kia e-Niro 3 in Yacht Blue
Ooooh. Ik dacht je hebt een update gehad of zoiets. Het kwartje viel pas laat.Vaevictis_ schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:15:
[...]
Gisteren nog 150km gereden op de snelweg met 100km op de teller (96km/uur). Zonder verwarming aan, wel stuurwiel verwarming.

Ik rij al sinds het begin van het coronatijdperk
maximaal 50 km per week. Jammer van de auto

Waarom zou je deze tijd 150 km zonder verwarming rijden?Vaevictis_ schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:15:
[...]
Gisteren nog 150km gereden op de snelweg met 100km op de teller (96km/uur). Zonder verwarming aan, wel stuurwiel verwarming.
Omdat het comfortabel is?Henry65 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:07:
[...]
Waarom zou je deze tijd 150 km zonder verwarming rijden?
Ik heb de thermostaat ook op 17, wat het minimum is. Ik vindt dat prettig: frisse lucht.
Stuurverwarming en stoelverwarming op standje 1 is voor mij voldoende om het behaaglijk te hebben. Ook op lange ritten.
Dat staat -voor mij- los van energie besparen. Ik analyseer dat niet eens. Gebruik wel de driver-only stand, al kan ik me voorstellen dat in mijn geval weinig doet.
In mijn ICE's heb ik nooit stoel- en stuurverwarming gehad, dus had de ruimtetemperatuur wat hoger: 18,5 / 19 graden. Terwijl de warmte daar gratis is, want afval.
Het is een kwestie van smaak denk ik.
[ Voor 15% gewijzigd door Marcva op 03-12-2020 08:31 . Reden: ICE toegevoegd ]
Mooie kleur! Echt blauw, mijn Gravity Blue wordt 9 van de 10 keer voor zwart aangezien.MilosFromMipos schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:34:
Ik vond net de eerste 'real life' video van de Yacht Blue versie volgens mij: YouTube: Kia e-Niro 3 in Yacht Blue
Ik vind de aqua blauwe accenten er wel bij vloeken...
Als het niet nodig is waarom dan wel? Goede jas aan en stuurverwarming. Ben wel wat gewend, daarnaast vind ik het ook niet prettig om in een te warme auto te rijden. Elektrische verwarming heeft altijd een vieze geur en je bent minder alert.Henry65 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:07:
[...]
Waarom zou je deze tijd 150 km zonder verwarming rijden?
Mee eens! Maar ik vind ze ook vloeken bij (mijn) Gravity Blue.niroot schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:47:
[...]
Mooie kleur! Echt blauw, mijn Gravity Blue wordt 9 van de 10 keer voor zwart aangezien.
Daarom zijn ze bij mij gewrapt. Ben niet zo van de Koreaanse bling bling.
Dat komt waarschijnlijk omdat Gravity Blue gewoon zwart is.niroot schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:47:
[...]
Mooie kleur! Echt blauw, mijn Gravity Blue wordt 9 van de 10 keer voor zwart aangezien.
tot je hem naast een zwarte zet...upje schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:32:
[...]
Dat komt waarschijnlijk omdat Gravity Blue gewoon zwart is.
Vloekt als de ziekte i.d.d. dus dat wordt een wrapje.niroot schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:47:
[...]
[ Voor 17% gewijzigd door MilosFromMipos op 03-12-2020 14:01 ]
upgrade abonnement.... idd het nieuwe normaal
die actieradius ga en wil ik nooit halen. Zeker nu met die kou kies ik voor comfort en warmte zonder een jas aan te trekken in de auto. Daarnaast trap die ene keer per twee weken dat ik naar kantoor moet het pedaal flink in.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Twee reparaties inmiddels aan de auto gehad (van april 2019): één van de stuurflippers werd lam. Deed het nog wel, maar gaf nauwelijks nog feedback. En vervelender: slotactuator van laadklep defect. Eerst geweest voor diagnose, later voor reparatie. Gelukkig maakten ze snel ruimte, maar niet kunnen laden is best vervelend
. Had ik bij de diagnose maar laten vragen om hem er even uit te laten halen, stom... Maar goed alles weer keurig gefixt
. En gelijk ook de klep wat afgevijld en ingevet zodat ie weer heel soepel open en dicht gaat.
Oow en als mooie workaround voor upgrade abonnement: de API geeft alle data nog gewoon keurig door, het is de app zelf die deze blokkeert. Ik gebruik Home Assistant thuis en heb daar nu een keurig tabje met de auto status, inclusief locatie
. Werkt perfect zowel op mobiel als laptop. Alleen geen specifieke ritadministratie, maar dat zou wel te maken zijn.
Oow en als mooie workaround voor upgrade abonnement: de API geeft alle data nog gewoon keurig door, het is de app zelf die deze blokkeert. Ik gebruik Home Assistant thuis en heb daar nu een keurig tabje met de auto status, inclusief locatie
/f/image/lXbK4M2UoD8WSNGD9coKn1pL.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 69% gewijzigd door The__Virus op 03-12-2020 16:52 ]
Idd, ik heb een zwarte en mijn zoon gravity blue. Je ziet het verschil echt wel als ze naast elkaar staan.
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Goedendag,
ik ben nieuw hier op dit forum en denk serieus over de privé aanschaf van een E-Niro MY2021, dynamicline plus. De kleur is nog te bepalen
.
Het lijkt mij een zeer complete auto voor een ok prijs.
Bij de proefrit viel me op dat, als je achterin zit, er zeer weinig ruimte is voor je voeten onder de voorstoelen.
Klopt dit, herkennen jullie dit? Of is dat alleen bij de executiveline, met elektrische voorstoelen op lage stand?
Groeten,
Bart
ik ben nieuw hier op dit forum en denk serieus over de privé aanschaf van een E-Niro MY2021, dynamicline plus. De kleur is nog te bepalen
Het lijkt mij een zeer complete auto voor een ok prijs.
Bij de proefrit viel me op dat, als je achterin zit, er zeer weinig ruimte is voor je voeten onder de voorstoelen.
Klopt dit, herkennen jullie dit? Of is dat alleen bij de executiveline, met elektrische voorstoelen op lage stand?
Groeten,
Bart
Ik draai ook HomeAssistent, en was al flink aan het zoeken geweest naar Niro integratie. Is dit de UVO data? Of de MijnKia data? Waar pulk je die JSON vandaan? Een paar pointers zou ik zeer op prijs stelen!The__Virus schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:49:
Twee reparaties inmiddels aan de auto gehad (van april 2019): één van de stuurflippers werd lam. Deed het nog wel, maar gaf nauwelijks nog feedback. En vervelender: slotactuator van laadklep defect. Eerst geweest voor diagnose, later voor reparatie. Gelukkig maakten ze snel ruimte, maar niet kunnen laden is best vervelend. Had ik bij de diagnose maar laten vragen om hem er even uit te laten halen, stom... Maar goed alles weer keurig gefixt
. En gelijk ook de klep wat afgevijld en ingevet zodat ie weer heel soepel open en dicht gaat.
Oow en als mooie workaround voor upgrade abonnement: de API geeft alle data nog gewoon keurig door, het is de app zelf die deze blokkeert. Ik gebruik Home Assistant thuis en heb daar nu een keurig tabje met de auto status, inclusief locatie. Werkt perfect zowel op mobiel als laptop. Alleen geen specifieke ritadministratie, maar dat zou wel te maken zijn.[Afbeelding]
Ik kwam al wel een project tegen om UVO uit te lezen via HA, maar dit werkt helaas niet voor Europese KIA's.
https://github.com/wcomartin/kia_uvo
MijnKIA data, heb geen UVO. Heb het in het Home Assistant topic volgens mij gevonden en ook in dit topic! Ik kan de code wellicht hier ook wel even delen if that helps. Maar dan vergeet ik ongetwijfeld de credits voor de beste man(nen) die dit uitgezocht hebben!
Dat helpt absoluut!The__Virus schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:22:
MijnKIA data, heb geen UVO. Heb het in het Home Assistant topic volgens mij gevonden en ook in dit topic! Ik kan de code wellicht hier ook wel even delen if that helps. Maar dan vergeet ik ongetwijfeld de credits voor de beste man(nen) die dit uitgezocht hebben!
Zou blijkbaar ook door de 12V laagspanning geweest zijn. Batterij vervangen, en tot nu toe, geen melding gehad na een tijd aan de AC paal - ook niet bij rijden... Ik vermoed dat men wel wat meer heeft gedaan in al die tijd... We zien wat het geeft..deltaquad schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:23:
[...]
Dat schiet ook niet op zeg![]()
Ik mocht mijn auto net ophalen, ze hebben de nieuwe update geïnstalleerd die al mijn problemen zou moeten oplossen (volgens Kia Nederland). De laadpalen bij de dealer waren defect, dus dat moest ik zelf even testen.
Ik was niet echt overtuigd dat een software update alles oplost, maar we zullen zien!
...En nee hoor, weer dezelfde foutmelding nu bij 82% laden. Gelijk naar de dealer gereden, zit nu te wachten terwijl ze hem onderzoeken.. To be continued...
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
Vaevictis_ in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"jinxedworld schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:42:
[...]
Ik draai ook HomeAssistent, en was al flink aan het zoeken geweest naar Niro integratie. Is dit de UVO data? Of de MijnKia data? Waar pulk je die JSON vandaan? Een paar pointers zou ik zeer op prijs stelen!
Ik kwam al wel een project tegen om UVO uit te lezen via HA, maar dit werkt helaas niet voor Europese KIA's.
https://github.com/wcomartin/kia_uvo
Het enige dat je nodig hebt is de Session Cookie, die bij hem als 'XXX' staat.
Dat kun je uitvogelen door dit te volgen: CyBeRSPiN in "Het grote Kia e-Niro topic"
En dan zie je als het goed is zoiets staan: 'Cookie: ASP.NET_SessionId=XXXXX;NL_MyKiaLogin=_LoginGuid=XXX'
Dat moet je dan in zn geheel overnemen in de headers van de sensor.
Awesome! Daar kan ik wel mee werken!CyBeRSPiN schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:42:
[...]
Vaevictis_ in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"
Dat kun je uitvogelen door dit te volgen: CyBeRSPiN in "Het grote Kia e-Niro topic"
En dan zie je als het goed is zoiets staan: 'Cookie: ASP.NET_SessionId=XXXXX;NL_MyKiaLogin=_LoginGuid=XXX'
Okay, maar hopen dat het nu niet meer terugkomt! Gaf jouw auto ook een foutmelding toen het ev lampje brandde? En was dat een bekende bij de dealer?Wirehead schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:38:
[...]
Zou blijkbaar ook door de 12V laagspanning geweest zijn. Batterij vervangen, en tot nu toe, geen melding gehad na een tijd aan de AC paal - ook niet bij rijden... Ik vermoed dat men wel wat meer heeft gedaan in al die tijd... We zien wat het geeft..
Woensdag heb ik de auto gelijk bij de dealer gebracht met het ev! Lampje nog aan toen het weer gebeurde. Daardoor hebben ze de foutmelding kunnen uitlezen, het was een totaal onbekende die ze ook bij Kia NL nog niet hebben gezien. Ze hebben het doorgestuurd naar Kia zuid Korea. Nog niets gehoord, ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Ik heb zo'n vermoeden dat ik voorlopig nog met de eSoul moet doen..
Ja - de auto gaf exact dezelfde melding als de jouwe. Echter, bij die melding kon ikzelf niet meer rijden. OBD-II gaf de melding "P0B3B(00)" - Hybrid Battery Voltage Sensor Circuit". Weinig over te vinden icm met de e-Niro. (Op andere merken gaf dit soms eens aanleiding tot vervanging HS-batterij..) Nuja, ergens zou het wel kunnen, want alle schakelmateriaal en monitoring van de HS-batterij gaat via laagspanning circuit. Misschien te hoge interne weerstand in de batterij waardoor een en ander over de nek gaat..deltaquad schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:04:
[...]
Okay, maar hopen dat het nu niet meer terugkomt! Gaf jouw auto ook een foutmelding toen het ev lampje brandde? En was dat een bekende bij de dealer?
Woensdag heb ik de auto gelijk bij de dealer gebracht met het ev! Lampje nog aan toen het weer gebeurde. Daardoor hebben ze de foutmelding kunnen uitlezen, het was een totaal onbekende die ze ook bij Kia NL nog niet hebben gezien. Ze hebben het doorgestuurd naar Kia zuid Korea. Nog niets gehoord, ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Ik heb zo'n vermoeden dat ik voorlopig nog met de eSoul moet doen..
Misschien een tip voor jouw dealer.. Even een nieuwe 12V batterij inzetten en zien wat het geeft..
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
Puur omdat ik een leek en wat nieuwsgierig ben:CyBeRSPiN schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:42:
[...]
Vaevictis_ in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"
Wat kun je met HomeAssistant i.c.m. de Kia e Niro?
Niets, alleen maar zaken uitlezen. Wel handig om status te zien van laden bijv. en nog notificaties zelf in te stellen. Of de locatiegeschiedenis bij te houden. Daar heb je dan niet meer een betaald abonnement voor nodig.
Ik gebruik de MijnKia app niet meer. Ik lees alles uit met OpenHAB (alternatief voor Home Assistant). Kan zo met een blik zien wat de lading is, waar ie staat, range etc.
Ook heb ik pushnotificaties ingesteld als het laden start/stopt, reken ik het gemiddelde laadvermogen uit (aantal kWh erbij sinds de laatste poll en dat uitmiddelen naar kW). Ook geef ik aan of de e-Niro voor de deur staat of niet op basis van de GPS. Nog niks mee gedaan, maar ik zou er bijvoorbeeld de woonkamerverlichting alvast mee kunnen inschakelen bij aankomst. Omdat ik maar 1x / 5 minuten poll is dat weinig zinvol. Meer dan 1x / minuut moet je sowieso niet doen, vaker wordt de status toch niet bijgewerkt.
Ook heb ik pushnotificaties ingesteld als het laden start/stopt, reken ik het gemiddelde laadvermogen uit (aantal kWh erbij sinds de laatste poll en dat uitmiddelen naar kW). Ook geef ik aan of de e-Niro voor de deur staat of niet op basis van de GPS. Nog niks mee gedaan, maar ik zou er bijvoorbeeld de woonkamerverlichting alvast mee kunnen inschakelen bij aankomst. Omdat ik maar 1x / 5 minuten poll is dat weinig zinvol. Meer dan 1x / minuut moet je sowieso niet doen, vaker wordt de status toch niet bijgewerkt.
[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 04-12-2020 13:45 ]
Duurde ff voordat ik tijd had om ze te bellen. Bleek dat ze mij idd al hebben geprobeerd te bellen, maar dat ze een verkeerd telefoonnummer van me hebben. Het onderdeel ligt idd klaar en omdat ik geen vervangend vervoer nodig heb (dealer is op loopafstand) kan ik dinsdag terecht, hopelijk dan opgelost.stimm schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:08:
[...]
Heb n.a.l.v dit bericht even gebeld, ze verwachten hem rond 1 december binnen te krijgen. Heb nu alvast een afspraak voor 9 december gemaakt zodat ik niet te lang hoeft te wachten.CC: @Shyne
Nogmaals bedankt voor de heads-up!
Deze week een apart fenomeen: op de meest willekeurige momenten schoot regen naar stand 3 en was daar niet meer uit te krijgen. Soms ging dit weer automagisch terug naar de ingestelde stand maar dat was meestal maar van korte duur. Vandaag na laten kijken bij de garage en het bleek dat de linker flipper defect is waardoor het leek alsof deze vastgehouden werd. Dit hadden ze nog niet eerder meegemaakt maar blijkbaar kan de flipper vrij eenvoudig vervangen worden. Wordt volgende week bij het wisselen van de zomer- naar winterbanden uitgevoerd.
Heeft iemand al LED knipperlichten gevonden voor de achterkant?
Erger mij eraan dat alles led is, behalve de knipperlichten achter.
Heb al een paar setjes geprobeerd van ali. maar krijg een foutmelding op het dashboard of ze zijn nog feller dan de zon.
Ik heb trouwens een Kia Niro HEV executiveline.
Heb al een paar setjes geprobeerd van ali. maar krijg een foutmelding op het dashboard of ze zijn nog feller dan de zon.
https://it.aliexpress.com...teKey=white_backgroup_101Psycho_Mantis schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:25:
Heeft iemand al LED knipperlichten gevonden voor de achterkant?
de 1157 BAY15D
Die lijkt wel heel erg op die ik hier al heb liggen. Is deze niet een beetje te fel?
Ze zijn uiteraard feller dan de halogeen lampjes. Maar niet TE fel.Psycho_Mantis schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 20:27:
[...]
Die lijkt wel heel erg op die ik hier al heb liggen. Is deze niet een beetje te fel?
Onze Soul wordt donderdag geleverd, betekend dat we iig met de kerst naar Zuid Limburg kunnen rijden naar de schoonfamilie.
Ik ben mij een beetje aan het voorbereiden, EV Database zegt namelijk dat het bereik in de winter op snelwegen ongeveer 250 km is. Dat zou ik dan net redden.
Vandaar de vraag hier (Niro heeft vergelijkbaar gebruik): wat was jullie verbruik afgelopen winter? En dan met name voor de snelweggebruikers onder ons.
Ik ben mij een beetje aan het voorbereiden, EV Database zegt namelijk dat het bereik in de winter op snelwegen ongeveer 250 km is. Dat zou ik dan net redden.
Vandaar de vraag hier (Niro heeft vergelijkbaar gebruik): wat was jullie verbruik afgelopen winter? En dan met name voor de snelweggebruikers onder ons.
Donderdag (eergisteren) legde ik met mijn auto(Niro MY19) 300 km af, waarvan 90% autostrade. Mijn snelheid was steeds tussen 100 en 120 km per uur. Ik had nog 75km reserve bij aankomst thuis.
Belangrijk is te vertrekken met een “warme” auto. Indien je in een afgesloten garage staat (zoals ik) geen probleem natuurlijk. Anders warm je best vooraf wat op.
De buitentemperatuur was ongeveer 6 graden en er was weinig wind.
In de zomer haal je gemakkelijk 400 km.
Conclusie: de door jou af te leggen afstand stelt geen enkel probleem.
Nog dit: proficiat met de aankoop en je zult er geen spijt van hebben.
Belangrijk is te vertrekken met een “warme” auto. Indien je in een afgesloten garage staat (zoals ik) geen probleem natuurlijk. Anders warm je best vooraf wat op.
De buitentemperatuur was ongeveer 6 graden en er was weinig wind.
In de zomer haal je gemakkelijk 400 km.
Conclusie: de door jou af te leggen afstand stelt geen enkel probleem.
Nog dit: proficiat met de aankoop en je zult er geen spijt van hebben.
zat met ABPR te spelen, 2c ingesteld bij 130 km/u. Zal dan toch wel spannend worden misschien
Ik zou graag de achteruit rij lichten veel sterker willen maken. Ik kijk altijd in mijn linker buiten spiegel naar de stoep om de auto er heel dicht naast te zetten. Die stoep kan ik in het donker totaal niet zien.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Dat haal je makkelijk sta er wel bij stil dat je daar moet laden met een granny duurt dat wel even. ABRP is nogal pessimistisch ivm range.greatgonzo schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:08:
Onze Soul wordt donderdag geleverd, betekend dat we iig met de kerst naar Zuid Limburg kunnen rijden naar de schoonfamilie.
Denk ook even na over Covid als je met een groep samenkomt.
Ik heb een lekke band gehad, waardoor er een waarschuwing voor te lage bandenspanning in de app kwam.
De bandenspanning is nu weer normaal, 2,7 bar, dat geeft de app ook aan, maar toch is volgens de app de bandenspanning niet in order. Het linkervoorwiel wordt in oranje aangegeven .
Iemand een idee of dit ergens gereset kan worden?
De bandenspanning is nu weer normaal, 2,7 bar, dat geeft de app ook aan, maar toch is volgens de app de bandenspanning niet in order. Het linkervoorwiel wordt in oranje aangegeven .
het wordt laden bij Granny met de Granny... Dus ja, 1e kerstdag inpluggen, en dan is die klaar op 3e kerstdag.. maar we zijn toch altijd wel 2 nachten daar.. dat komt altijd wel goedoldie127 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:46:
[...]
Dat haal je makkelijk sta er wel bij stil dat je daar moet laden met een granny duurt dat wel even. ABRP is nogal pessimistisch ivm range.
Denk ook even na over Covid als je met een groep samenkomt.
En enkel de schoonouders.. no worries
Waar mag je nog 130 dan? Gewoon regelmatig de GoM minus de resterende km in de gaten houden. Loopt het te hard terug dan ga je 110 rijden, dan moet je het makkelijk redden (tenzij windkracht 6 tegenwind oid).greatgonzo schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:25:
zat met ABPR te spelen, 2c ingesteld bij 130 km/u. Zal dan toch wel spannend worden misschien
DeutschlandCyBeRSPiN schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:12:
[...]
Waar mag je nog 130 dan? Gewoon regelmatig de GoM minus de resterende km in de gaten houden. Loopt het te hard terug dan ga je 110 rijden, dan moet je het makkelijk redden (tenzij windkracht 6 tegenwind oid).
Zo rijden we altijd vanuit het oosten
Dat is een hele toer blijkens dit YouTube filmpje . Ik heb de dealer gevraagd dat te doen bij het monteren van de draaghaak, dan moet die bodemplaat er ook af. Maar hebben ze niet gedaan natuurlijk. Een ledlampje op een auto van een halve ton, ik snap het ook weldriel24 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:34:
[...]
Ik zou graag de achteruit rij lichten veel sterker willen maken. Ik kijk altijd in mijn linker buiten spiegel naar de stoep om de auto er heel dicht naast te zetten. Die stoep kan ik in het donker totaal niet zien.

Vandaag trouwens cheapass Alie gasveren onder de motorkap geplaatst
[ Voor 5% gewijzigd door Marcva op 05-12-2020 17:46 ]
gewoon je rechtervoet wat in bedwang houden, dan haal je ook in de winter meer dan 400km en in de zomer meer dan 500km.greatgonzo schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:08:
Je kan natuurlijk ook het stroompedaal flink indrukken en onderweg een half uurtje laden, maar vaak is dat niet sneller
Ben wel benieuwd naar het resultaat van de gasveren, foto's?Marcva schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:43:
[...]
Dat is een hele toer blijkens dit YouTube filmpje . Ik heb de dealer gevraagd dat te doen bij het monteren van de draaghaak, dan moet die bodemplaat er ook af. Maar hebben ze niet gedaan natuurlijk. Een ledlampje op een auto van een halve ton, ik snap het ook wel
Late reactie maar: op de foto ziet het eruit alsof ie voor het display van de auto zit. Is dat niet het geval?Dennis 1 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:57:
[...]
Ik heb er eentje van Belkin die perfect past. Deze is mooi klein en werkt eenvoudig. 👍
https://www.coolblue.nl/p...yHr56UtxAqIBoCIboQAvD_BwE
[Afbeelding]
Daar heb ik ook aan zitten denken. Wordt de klep een beetje fatsoenlijk omhoog gehouden, of kan je ‘m bij een windvlaag op je knar krijgen?Marcva schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:43:
[...]
En laat ‘ns wat foto’s zien van het resultaat, kan dat? Ook details hoe de veer aan de onderkant (auto) en bovenkant (klep) vast zit?
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
@The__VirusThe__Virus schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:49:
Oow en als mooie workaround voor upgrade abonnement: de API geeft alle data nog gewoon keurig door, het is de app zelf die deze blokkeert. Ik gebruik Home Assistant thuis en heb daar nu een keurig tabje met de auto status, inclusief locatie. Werkt perfect zowel op mobiel als laptop. Alleen geen specifieke ritadministratie, maar dat zou wel te maken zijn.[Afbeelding]
Kun je de code hiervan publiceren? Ik gebruik ook Home Assistant en heb een koppeling met mijn MY19, maar ik ben geen held in het schrijven van die code (python?). Lezen lukt een beetje.
Ik moet het hebben van wat anderen hebben gebouwd.
<John O`Mill>
Bij normaal gebruik haal ik ‘s winters die 400 km niet. Bij rustig rijden haal ik in de praktijk de zomers 370km (echt gereden km dus), ‘s winters moet je daar wel 50km van aftrekken, soms nog behoorlijk meer omdat je dan ook meer regen en wind kunt hebben.eltron schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:45:
[...]
gewoon je rechtervoet wat in bedwang houden, dan haal je ook in de winter meer dan 400km en in de zomer meer dan 500km.
Je kan natuurlijk ook het stroompedaal flink indrukken en onderweg een half uurtje laden, maar vaak is dat niet sneller.
En dan rij ik helemaal niet zo snel, maar wel continue door op lange afstanden (niet in NL).
@de telegraaf Zomers maar 370 km bereik? Dat klinkt wel dramatisch laag! Je hebt het over rustig rijden, maar ik neem aan dan wel met hoge snelheid, anders snap ik niet waarom je bereik zo laag is...?
<John O`Mill>
Dat is bij jou dan hoofdzakelijk snelweg en dat komt de range niet ten goede, zeker als je boven de 100km rijdt.de telegraaf schreef op zondag 6 december 2020 @ 08:53:
[...]
Bij normaal gebruik haal ik ‘s winters die 400 km niet. Bij rustig rijden haal ik in de praktijk de zomers 370km (echt gereden km dus), ‘s winters moet je daar wel 50km van aftrekken, soms nog behoorlijk meer omdat je dan ook meer regen en wind kunt hebben.
En dan rij ik helemaal niet zo snel, maar wel continue door op lange afstanden (niet in NL).
Bij mij staat de GOM nu op 445km bij 100% lading en dan heb ik al aantal keer moeten krabben.
Ca. 60% snelweg, dat is wat minder momenteel vanwege Covid. Maar ook bij korte afstanden is verbruik relatief hoog als je begint met krabben (of elektrisch ontdooien).
Klopt, is snelweg. En daadwerkelijk afgelegde afstand, in één keer. Met rustig rijden, zeg 115km/h op GPS. Wanneer je 130km/h (Frankrijk) continu rijdt (GPS) kom je lang niet aan die 370km. Dan is 300km écht afgelegde afstand al heel wat en moet je geen kou, neerslag of tegenwind hebben. En natuurlijk op 100% vertrekken, wat bij opeenvolgende snelladingen ook niet zo is.Hippe Lip schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:28:
@de telegraaf Zomers maar 370 km bereik? Dat klinkt wel dramatisch laag! Je hebt het over rustig rijden, maar ik neem aan dan wel met hoge snelheid, anders snap ik niet waarom je bereik zo laag is...?
Dit is gewoon de praktijk, ook voor de meesten onder jullie, wanneer je een rit van zeg 1000km op één dag moet doen. De GOM afstand leg je nooit in één ruk af, in de praktijk kom je niet met 0% aan.
@Hippe Lip en @Mabion Heb deze besteld. Verzending vanuit Spanje met een week in huis of zo. Zie nu dat alleen de rode vanuit Spanje verzonden wordt en ook ene tientje duurder dan die van mij destijds. Heb € 28,= betaald of zo. In tegenstelling tot de afbeeldingen bij het product zetten er voor de onderzijde boutjes bij met een bol kopje om de veer op te klikken. Je vervangt een normaal boutje nabij de koplamp. :strip_exif()/f/image/4JtQQN6hex9YyTYItM68BA4b.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens de beschrijving moet je de bovenkant van de veer over het bolletje klikken, maar dat ging zo zwaar dat ik eerst het blokkerende veertje verwijderd heb. En teruggeplaatst toen de veer over het bolletje zat.
:strip_exif()/f/image/4CJdtiXHsFkvhASFKOyY8Aa0.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan krijg je dit dus na een minuut of 10. En voor de oplettende lezer die denkt: wat zitten er voor draadjes rechtstreeks op de accu: dat is mijn antimarter piepertje. Voor wat het waard is, maar buiten de canbus om in elk geval.
:strip_exif()/f/image/4JtQQN6hex9YyTYItM68BA4b.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens de beschrijving moet je de bovenkant van de veer over het bolletje klikken, maar dat ging zo zwaar dat ik eerst het blokkerende veertje verwijderd heb. En teruggeplaatst toen de veer over het bolletje zat.
:strip_exif()/f/image/4CJdtiXHsFkvhASFKOyY8Aa0.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan krijg je dit dus na een minuut of 10. En voor de oplettende lezer die denkt: wat zitten er voor draadjes rechtstreeks op de accu: dat is mijn antimarter piepertje. Voor wat het waard is, maar buiten de canbus om in elk geval.
:strip_exif()/f/image/SfvpC3QlI5zNUq7FN47W7QyI.jpg?f=fotoalbum_large)
Dank je voor duidelijke foto’s, @Marcva.
Blijft de kap een beetje strak openstaan, of kan die met een windvlaag ook zomaar in je nek duiken?
En dat boutje van de kap waaronder de lip voor de bovenkant van de veer zit. Ik zie dat je daar de originele bout voor hebt gebruikt. Is die lang genoeg om nog fatsoenlijk in de kap te draaien, ook als er nu dus iets onder gelegd wordt?
En aan de onderkant lijk je het iets anders gemonteerd te hebben dan wat er op de site van Ali staat. Ja, er worden boutjes met bol kopje meegeleverd. Maar er lijken ook beugeltjes meegeleverd te worden die je daar beneden moet monteren. Dáárop komen die boutjes met bolle kop, net als aan de bovenkant. Dan kan de veer goed naar boven draaien. Nu zou die wel eens tegen de grens van zijn draairuimte kunnen lopen. Als dat zo is, da loop je het risico dat de veer van die bolkop afgewipt wordt....
Mooie frunk trouwens.....👍
Blijft de kap een beetje strak openstaan, of kan die met een windvlaag ook zomaar in je nek duiken?
En dat boutje van de kap waaronder de lip voor de bovenkant van de veer zit. Ik zie dat je daar de originele bout voor hebt gebruikt. Is die lang genoeg om nog fatsoenlijk in de kap te draaien, ook als er nu dus iets onder gelegd wordt?
En aan de onderkant lijk je het iets anders gemonteerd te hebben dan wat er op de site van Ali staat. Ja, er worden boutjes met bol kopje meegeleverd. Maar er lijken ook beugeltjes meegeleverd te worden die je daar beneden moet monteren. Dáárop komen die boutjes met bolle kop, net als aan de bovenkant. Dan kan de veer goed naar boven draaien. Nu zou die wel eens tegen de grens van zijn draairuimte kunnen lopen. Als dat zo is, da loop je het risico dat de veer van die bolkop afgewipt wordt....
Mooie frunk trouwens.....👍
[ Voor 37% gewijzigd door Hippe Lip op 06-12-2020 13:26 ]
<John O`Mill>
Zo, die zijn wel heel erg lang. Kan volgens mij meer dan de helft korter en dan bevestigen aan de bouten ter hoogte van de veerpoten.Marcva schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:10:
@Hippe Lip en @Mabion Heb deze besteld. Verzending vanuit Spanje met een week in huis of zo. Zie nu dat alleen de rode vanuit Spanje verzonden wordt en ook ene tientje duurder dan die van mij destijds. Heb € 28,= betaald of zo. In tegenstelling tot de afbeeldingen bij het product zetten er voor de onderzijde boutjes bij met een bol kopje om de veer op te klikken. Je vervangt een normaal boutje nabij de koplamp. [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Klopt. Ik heb exact dezelfde ervaring. Als je alleen rondjes rond kerk rijdt en niet boven de 100 km/u komt, kun je ruim boven 400 km uitkomen. Maar ik moet geregeld door de polder (a6 en a7) naar Amsterdam. Als je dan s avonds terugrijdt, het iets harder gaat (dat mag dande telegraaf schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:02:
[...]
Klopt, is snelweg. En daadwerkelijk afgelegde afstand, in één keer. Met rustig rijden, zeg 115km/h op GPS. Wanneer je 130km/h (Frankrijk) continu rijdt (GPS) kom je lang niet aan die 370km. Dan is 300km écht afgelegde afstand al heel wat en moet je geen kou, neerslag of tegenwind hebben. En natuurlijk op 100% vertrekken, wat bij opeenvolgende snelladingen ook niet zo is.
Dit is gewoon de praktijk, ook voor de meesten onder jullie, wanneer je een rit van zeg 1000km op één dag moet doen. De GOM afstand leg je nooit in één ruk af, in de praktijk kom je niet met 0% aan.
@BGFG ja, korter is mooier, maar het functioneert en je ziet er verder niks van. Mogelijk met sleutelen lastig, maar dat doe ik niet zelf en ze kunnen los....
@Hippe Lip ja, hij zit echt stevig. Bovenaan zie ik 'm niet losschieten: kracht is haaks op de kogel en is 'ie geborgd. Onder is de kracht diagonaal en de vorm van het kopje is sleutelgat-achtig herinner ik me. Hij loopt zich dus vast als je er aan trekt.
De manual rept niet over een beugel onder. Die zaten er ook niet bij. Dit zijn de onderdelen die ik over had. De boutjes komen van de onderkant. De kopjes zijn kennelijk als reserve bijgeleverd, maar ik kan me niet voorstellen dat daar iets mee zou gebeuren.
:strip_exif()/f/image/ByOJoL8KY12thfgBO6ko0Y52.jpg?f=fotoalbum_large)
Boven idd de originele bout gebruikt. Die is echt lang zat. En keurig ingevet viel mij op. Dat beugeltje is ook maar een millimeter of 2 dik (timmermansoog).
@Hippe Lip ja, hij zit echt stevig. Bovenaan zie ik 'm niet losschieten: kracht is haaks op de kogel en is 'ie geborgd. Onder is de kracht diagonaal en de vorm van het kopje is sleutelgat-achtig herinner ik me. Hij loopt zich dus vast als je er aan trekt.
De manual rept niet over een beugel onder. Die zaten er ook niet bij. Dit zijn de onderdelen die ik over had. De boutjes komen van de onderkant. De kopjes zijn kennelijk als reserve bijgeleverd, maar ik kan me niet voorstellen dat daar iets mee zou gebeuren.
:strip_exif()/f/image/ByOJoL8KY12thfgBO6ko0Y52.jpg?f=fotoalbum_large)
Boven idd de originele bout gebruikt. Die is echt lang zat. En keurig ingevet viel mij op. Dat beugeltje is ook maar een millimeter of 2 dik (timmermansoog).
[ Voor 7% gewijzigd door Marcva op 06-12-2020 14:30 . Reden: Toelichting bout boven ]
@Marcva
Dank voor je verduidelijking. Dat geeft vertrouwen.
Heb net deze besteld. Nog geen 25 euro, inclusief verzenden. Duurt alleen wat langer, maar dat is niet erg. Dacht eerst die uit Spanje te bestellen, die uit jouw link, maar dat kost bijna 4 tientjes. Nergens voor nodig, want volgens mij verkopen ze allemaal hetzelfde product.
Dank voor je verduidelijking. Dat geeft vertrouwen.
Heb net deze besteld. Nog geen 25 euro, inclusief verzenden. Duurt alleen wat langer, maar dat is niet erg. Dacht eerst die uit Spanje te bestellen, die uit jouw link, maar dat kost bijna 4 tientjes. Nergens voor nodig, want volgens mij verkopen ze allemaal hetzelfde product.
<John O`Mill>
Hij zit een klein stukje voor het display maar dat is helemaal niet hinderlijk. Anders gebruikte ik hem ook niet.posttoast schreef op zondag 6 december 2020 @ 00:00:
[...]
Late reactie maar: op de foto ziet het eruit alsof ie voor het display van de auto zit. Is dat niet het geval?
Je mist niets van het display.
Daar lijkt het wel op. Weerstand en lengte zijn belangrijke factoren. Je moet weten dat het past. Die van frunk.at zijn veel duurder en bovendien betaal je je scheel aan verzendkosten en PayPal betaling.Hippe Lip schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:56:
@Marcva
[...] want volgens mij verkopen ze allemaal hetzelfde product.
Ik denk trouwens dat je met deze set twee moertjes overhoudt. Nette prijs hoor.
Succes tzt
Vanaf a.s. woensdag mag ik mij ook officieel Kia EV rijder noemen
:strip_exif()/f/image/nlOPiZpNIdDGycRWSQH5NLyw.jpg?f=fotoalbum_medium)
Een E-Soul 64 MY21
Blijf het een leuke auto vinden van binnen en scheef van voren. Maar die achterkant
:strip_exif()/f/image/nlOPiZpNIdDGycRWSQH5NLyw.jpg?f=fotoalbum_medium)
Een E-Soul 64 MY21
Blijf het een leuke auto vinden van binnen en scheef van voren. Maar die achterkant

[ Voor 8% gewijzigd door Appie Heijn op 06-12-2020 21:30 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Dit ging bij mij vanzelf, dit duurde zeker een dagdeejeebv schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:46:
Ik heb een lekke band gehad, waardoor er een waarschuwing voor te lage bandenspanning in de app kwam.
Is bij mij nu al twee weken geleden en nog steeds niet in orde.relex28 schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:06:
[...]
Dit ging bij mij vanzelf, dit duurde zeker een dag
Stukje mee rijden? Het duurt even voor het systeem de nieuwe bandenspanning geanalyseerd heeft. Werkt alleen maar als de sensor de gever aan de binnenkant van je wiel zit (bij rijden dus).deejeebv schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:46:
Ben benieuwd naar je ervaringen @Appie Heijn Wil je ze delen in ‘Het grote Kia e-soul’ topic?Appie Heijn schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:29:
Vanaf a.s. woensdag mag ik mij ook officieel Kia EV rijder noemen![]()
Een E-Soul 64 MY21
Het grote Kia e-soul topic
[ Voor 8% gewijzigd door mm.kool op 07-12-2020 13:04 ]
Kia e-soul 64 kw
De bandenspanning wordt wel goed weergegeven, maar er wordt nog aangegeven dat deze niet in orde is:Sigmasailor schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:37:
[...]
Stukje mee rijden? Het duurt even voor het systeem de nieuwe bandenspanning geanalyseerd heeft. Werkt alleen maar als de sensor de gever aan de binnenkant van je wiel zit (bij rijden dus).
:strip_exif()/f/image/I9MIM1c0mVGHX0ipuyv2lsYv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XC3RiAHvMBJHF0NDITOYoVLs.jpg?f=fotoalbum_large)
Zekers!mm.kool schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:59:
[...]
Ben benieuwd naar je ervaringen @Appie Heijn Wil je ze delen in ‘Het grote Kia e-soul’ topic?
Het grote Kia e-soul topic
Hoort die niet 2,6-2,7 te zijn en is die nu iets te laag?deejeebv schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:14:
[...]
De bandenspanning wordt wel goed weergegeven, maar er wordt nog aangegeven dat deze niet in orde is:
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Nee, dat is het probleem niet, dan zou rechtsachter ook te laag zijn. Laatste ritje was een kort ritje in de kou. Hij heeft ook al op 2.8 gestaan.DutchKel schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:44:
[...]
Hoort die niet 2,6-2,7 te zijn en is die nu iets te laag?
Heeft iemand de laatste update al bij de dealer laten doen? Zijn daar nog bijzonderheden bij?
Ik vind het maar verwarrend die verschillende apps
Kan ik de bandenspanning van mijn MY20 nou ook in de UVO app checken, of niet?
Misschien, maar je weet niet in hoeveel decimalen ze dit bepalen. 2.54 is okay, maar 2,49 niet en beide geven ze 2,5 aan. Ik rijd overigens zelf met 3.0deejeebv schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:53:
[...]
Nee, dat is het probleem niet, dan zou rechtsachter ook te laag zijn. Laatste ritje was een kort ritje in de kou. Hij heeft ook al op 2.8 gestaan.
Ik heb al een paar keer gehad dat mijn verwarming geen "warme" lucht blaast, ook niet op 27 graden.
Wel was dit alleen tijdens het langdurig stilstaan (kinderen die sporten en ik mag uiteraard niet naar binnen dus is het x aantal keren een uur in de auto wachten).
De eerste keer dat ik hier last van kreeg heb ik de auto echt "gestart" (dus alsof je echt gaat rijden). Vanmiddag hing ik echter aan een laadpaal tijdens het wachten en na een uur kwam er geen warme lucht meer uit de verwarming.
Met de UVO app kon ik de verwarming dus wel weer warme lucht laten blazen (en toen ik even later wegreed was alles ook al in orde).
Hebben anderen dit al ervaren? Ik weet dat ruim een uur in de auto terwijl deze aan staat natuurlijk niet tot een "normale" use case behoort (het is alleen zo koud buiten en met de stoelverwarming aan en stoel in ligstand met een muziekje is het wachten wat fijner)
Wel was dit alleen tijdens het langdurig stilstaan (kinderen die sporten en ik mag uiteraard niet naar binnen dus is het x aantal keren een uur in de auto wachten).
De eerste keer dat ik hier last van kreeg heb ik de auto echt "gestart" (dus alsof je echt gaat rijden). Vanmiddag hing ik echter aan een laadpaal tijdens het wachten en na een uur kwam er geen warme lucht meer uit de verwarming.
Met de UVO app kon ik de verwarming dus wel weer warme lucht laten blazen (en toen ik even later wegreed was alles ook al in orde).
Hebben anderen dit al ervaren? Ik weet dat ruim een uur in de auto terwijl deze aan staat natuurlijk niet tot een "normale" use case behoort (het is alleen zo koud buiten en met de stoelverwarming aan en stoel in ligstand met een muziekje is het wachten wat fijner)
Ik denk aan bescherming voor de 12V batterij. Maar waarom laat je hem niet gewoon in rij modus staan? Dat is een typische reactie voor iemand met een verbrandingsmotor.Killah_Priest schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:43:
Ik heb al een paar keer gehad dat mijn verwarming geen "warme" lucht blaast, ook niet op 27 graden.
Die achterkant hoef jij niet naar te kijken, dat doen de mensen die achter je rijden welAppie Heijn schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:29:
Vanaf a.s. woensdag mag ik mij ook officieel Kia EV rijder noemen![]()
[Afbeelding]
Een E-Soul 64 MY21
Veel plezier met je nieuwe auto!
Vanmorgen ging mijn EV waarschuwingslampje niet meer uit tijdens een wat langere rit.
:fill(white):strip_exif()/f/image/OZgsnQKDJOi9FTT0jIxKfMz6.png?f=user_large)
Volgens instructieboekje betekent dit dat onderhoud nodig is, maar ik heb nog ca. 5000km te gaan tot volgende beurt. Op de terugweg (ca. 120km) bleef lampje gewoon uit.
Iemand dit al meegemaakt? en kan het kwaad om door te rijden nu lampje weer gewoon uit is?
Die reguliere beurt zal toch ook eind januari wel moeten qua km stand.
:fill(white):strip_exif()/f/image/OZgsnQKDJOi9FTT0jIxKfMz6.png?f=user_large)
Volgens instructieboekje betekent dit dat onderhoud nodig is, maar ik heb nog ca. 5000km te gaan tot volgende beurt. Op de terugweg (ca. 120km) bleef lampje gewoon uit.
Iemand dit al meegemaakt? en kan het kwaad om door te rijden nu lampje weer gewoon uit is?
Als je langere tijd alleen verwarming wilt heeft de auto een speciale stand (ben naam even kwijt). Dan schakelt alles in de auto uit behalve de verwarming (soort campeerstand).Killah_Priest schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:43:
MW_ID7
Dat !EV laatst ook gehad. Verwarming is uitgevallen. Na het stoppen auto uit en een 5min later opnieuw aan was de !EV uit en bleef die uit, de verwarming werkte terug.
Die 'kampeermode' was niet selecteerbaar bij mij, bleek dat dit niet kon met mijn selectie van 'haal de deuren van t slots'. Nu staat die op alleen de deur van de chauffeur ontgrendelen en is die optie zichtbaar.
Die 'kampeermode' was niet selecteerbaar bij mij, bleek dat dit niet kon met mijn selectie van 'haal de deuren van t slots'. Nu staat die op alleen de deur van de chauffeur ontgrendelen en is die optie zichtbaar.
Ik zou dit ook willen weten. Nu moet ik de auto gewoon in de rij stand zetten. En dan krijg ik pas warme lucht. Weet niet hoe anderen dit doen om warme lucht te krijgen?Killah_Priest schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:43:
@Killah_Priest Hoe lang heb je geen warme lucht gekregen? Ik ken namelijk wel defrosts met mijn warmtepompen thuis. Volgens mij werkt de WP in de auto niet veel anders. Het kan zijn dat je condensor dicht vriest en dat hij een x aantal minuten geen warme lucht geeft.
Dat hoort bij de e-Niro. Met contact aan doet de verwarming het niet voluit. Ik schakel hem altijd in rijstand, maar blijf op P staan. Het is het EV equivalent van stationair draaien zeg maar.IUser schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:22:
[...]
Ik zou dit ook willen weten. Nu moet ik de auto gewoon in de rij stand zetten. En dan krijg ik pas warme lucht. Weet niet hoe anderen dit doen om warme lucht te krijgen?
Ik moet soms wachten tijdens mijn dochter haar sportles. Dan zet ik de auto in P en raak de startknop niet aan.
Geen idee hoe lang het was.Appie Heijn schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:23:
@Killah_Priest Hoe lang heb je geen warme lucht gekregen? Ik ken namelijk wel defrosts met mijn warmtepompen thuis. Volgens mij werkt de WP in de auto niet veel anders. Het kan zijn dat je condensor dicht vriest en dat hij een x aantal minuten geen warme lucht geeft.
Maar met de UVO app kon ik de verwarming dus wel weer warme lucht laten blazen (normaal zet ik de auto in de rij stand zodat deze warme lucht blijft blazen, alleen kan dat niet tijdens het opladen), alleen zodra ik de auto "aan" deed om zodat ik ook muziek en stoelverwarming had begon deze weer koude lucht te blazen (daarvoor dus een uur lang gewoon warme lucht)
Ja herken dat verwarming het ook even niet deed, maar nadat lampje uit was wel weer.bruneelm schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:33:
Dat !EV laatst ook gehad. Verwarming is uitgevallen. Na het stoppen auto uit en een 5min later opnieuw aan was de !EV uit en bleef die uit, de verwarming werkte terug.
Tijdens het rijden ging gisteren het !EV lampje branden. Even een schrikmomentje vanwege eerdere verhalen op dit topic. Niet meer kunnen rijden enz...
Na opnieuw starten was het lampje uit.
Na opnieuw starten was het lampje uit.
Hij staat nu bij de dealer, dus hopelijk eind van de dag gefixt.Coocoocachoo schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:09:
[...]
Duurde ff voordat ik tijd had om ze te bellen. Bleek dat ze mij idd al hebben geprobeerd te bellen, maar dat ze een verkeerd telefoonnummer van me hebben. Het onderdeel ligt idd klaar en omdat ik geen vervangend vervoer nodig heb (dealer is op loopafstand) kan ik dinsdag terecht, hopelijk dan opgelost.
Nogmaals bedankt voor de heads-up!
Beetje jammer alleen dat de leenfiets geen verlichting heeft en ik even staande gehouden werd door een motoragent. Gelukkig verder geen gevolgen nadat ik vriendelijk aangaf dat het een leenfiets van de dealer was en ik wel verder zou lopen...
In je quote van het instructieboekje staat toch ook net dat je enkel naar de garage moet als het lampje niet dooft na herstarten. Bij jou is dat dus wel gedoofd en lijkt me er niets ernstig aan de hand dan toch?eltron schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:27:
Vanmorgen ging mijn EV waarschuwingslampje niet meer uit tijdens een wat langere rit.
[Afbeelding]
Er is een fout opgetreden in de windows foutoplosser, wilt u de foutoplosser opstarten om dit probleem op te lossen ?
Ik kan wel gewoon tijdens het opladen de auto starten, alleen niet wegrijden (P-stand dus). Of begrijp ik je verkeerd?Killah_Priest schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:31:
[...]
Geen idee hoe lang het was.
Maar met de UVO app kon ik de verwarming dus wel weer warme lucht laten blazen (normaal zet ik de auto in de rij stand zodat deze warme lucht blijft blazen, alleen kan dat niet tijdens het opladen), alleen zodra ik de auto "aan" deed om zodat ik ook muziek en stoelverwarming had begon deze weer koude lucht te blazen (daarvoor dus een uur lang gewoon warme lucht)
Zijn nogal veel mensen hier die tijdens de sportles van een kind, een uur ofzo in de auto moeten blijven zitten haha, ik ken het ook
Er is een fout opgetreden in de windows foutoplosser, wilt u de foutoplosser opstarten om dit probleem op te lossen ?
Wonen jullie zo ver van de sportclub?FReNsJ schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:20:
[...]
Ik kan wel gewoon tijdens het opladen de auto starten, alleen niet wegrijden (P-stand dus). Of begrijp ik je verkeerd?
Zijn nogal veel mensen hier die tijdens de sportles van een kind, een uur ofzo in de auto moeten blijven zitten haha, ik ken het ook
Ik ging niet voor mn lolletje een uur in de auto zitten wachten.
Kwartiertje rijden voor ons. Ik vind het dan wat stom om naar huis te rijden en daar na 20 minuten weer terug te gaan... Ik neem gewoon een boek mee, dat zou ik thuis ook lezen dusja. Na de tennis krijgen ze in hetzelfde complex ook een half uurtje zwemles, maar ik moet ze wel zelf intern "transporteren".Bitaktus19 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:41:
[...]
Wonen jullie zo ver van de sportclub?
Bijkomend argument voor mij is dat ik de 10kw lader daar gebruik om op peil te bijven. Op die dik 1.5u laad ik toch ongeveer 2/3e van ons weekverbruik er bij. Met de 2e keer enkel tennis zit ik normaal goed elke week zonder extra laadmomenten.
Als ik thuis laad, kan ik mijn huishoudelijk verbruik niet apart houden, via die laadpaal krijg ik een factuur die ik kan inbrengen. Scheelt ook maar een 6-tal cent per kwh, dus dat valt goed mee en via een thuislaadpaal met aparte saldering krijg ik dat kleine verschil er niet snel uit zo.
Die mode heet 'Utility mode' of 'Gebruiksmodus' in het Nederlands. Pagina 5-59 van het instructieboekje.passat_to_ev schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:33:
[...]
Als je langere tijd alleen verwarming wilt heeft de auto een speciale stand (ben naam even kwijt). Dan schakelt alles in de auto uit behalve de verwarming (soort campeerstand).
Ik ga niet wegrijden terwijl één van mijn kinderen aan het sporten is (risico op file, aanrijding of iets anders. Je zal maar schadeformulieren in moeten vullen op de terugweg omdat iemand zich niet aan de regels kon houden).Bitaktus19 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:41:
[...]
Wonen jullie zo ver van de sportclub?
In de 11 jaar dat ik kinderen heb ben ik ook gewoon 0x te laat geweest met het ophalen (kinderopvang, school, sporten etc), ik vind het zelf gewoon heel belangrijk dat mijn kinderen erop kunnen vertrouwen dat ik er altijd voor ze ben (ook omdat van 2 van mijn kinderen hun biologische moeder is overleden toen ze heel klein waren ben ik er gewoon extra alert op)
Ja zo schat ik dat ook in. Maar ik heb dus ca. 90km met dat lampje aan gereden en herstart na een afspraak van 1,5u en lampje uit. Dus die 90km wel een gevoel van.. hoe gaat dat aflopenFReNsJ schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:18:
[...]
In je quote van het instructieboekje staat toch ook net dat je enkel naar de garage moet als het lampje niet dooft na herstarten. Bij jou is dat dus wel gedoofd en lijkt me er niets ernstig aan de hand dan toch?
Maar probeer nu gewoon mijn volgende reguliere beurt te halen.
In de API zit wel de mogelijkheid om te zien of er een waarschuwing (lampje) actief is.. niet de bandenspanning zelf. Of dit zich in de app manifesteert weet ik niet, nog nooit lage spanning gehad,,posttoast schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:30:
Ik vind het maar verwarrend die verschillende appsKan ik de bandenspanning van mijn MY20 nou ook in de UVO app checken, of niet?
Edit: in de UVO app zit in het hamburgermenu links boven de optie Vehicle Report. Deze geeft inderdaad de TypePressure conditie aan. Dus niet de spanning zelf. Ik weet niet of en hoe een alarm bij daling zich manifesteert.
[ Voor 20% gewijzigd door plips op 09-12-2020 16:20 ]
Het is Andrew weer gelukt om te stranden met de kia. En daarbij deed de 12V batterij het ook niet meer. Dat terwijl hij heeft aangegeven niks aan te hebben staan. Hij verdenkt echt dat er iets mis is met de 12V batterij.
https://youtu.be/QkviPRDkwqk
https://youtu.be/QkviPRDkwqk
oh oh .. een UVO update ..
ineens mijn account gegevens weer invullen ..
maar ik zie zo 1-2-3 geen aanpassingen waar ik denk ik wat aan heb
There are no secrets, only information you do not yet have
IOS of Android?zeroday schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:09:
oh oh .. een UVO update ..
Ik zie voor Android in ieder geval geen update. Wel heb ik dat de UVO app bij mij een "network" error geeft direct na het starten (een collega van mij heeft dit ook)
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.