Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:20
IUser schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:57:
[...]

Ik ben ook een leaserijder. Maar heb wel mijn eigen mijn kia account zoals velen denk ik.
Ja ik ook, dus ik wacht wel even af.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cas8
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 13:32
IUser schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:09:
Is dit de juiste update denk je? Of die update met die lelijke radio stations?[Afbeelding]
Ook zojuist deze email ontvangen. Iemand die weet wat voor een update dit is of waar er een changelog te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marieke2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 13:15
En hier nog 1; afspraak inmiddels gemaakt voor volgende week vrijdag, zou ongeveer 45 minuten duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:06
Er is een software update voor het 3F / 1F kortsluitingsprobleem. Kreeg deze doorgestuurd van een MY2020 berijder.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YkBtQGdVOQc13msaUQyTkPd6KPA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Fjg99q8uq63JCIAPImZ9KhZI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 08:14
IUser schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:09:
Is dit de juiste update denk je? Of die update met die lelijke radio stations?[Afbeelding]
Dit is niet de navigatie update, gaat om de OBD (zoals hierboven vermeldt). Is bij mij geïnstalleerd tijdens de 15k beurt. Weet enkel niet wat er verholpen is aangezien ik geen issues had met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 08:14
Vaevictis_ schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:45:
Er is een software update voor het 3F / 1F kortsluitingsprobleem. Kreeg deze doorgestuurd van een MY2020 berijder.[Afbeelding]
Aha daarvoor dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 16:28
NiroNiro schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:35:
[...]

De ACC moet je mee anticiperen inderdaad en gewoon, als het kan, niet achter auto's blijven hangen, als de auto voor je steeds afremt dan kan dat inderdaad raar voelen.
De climate control is ook niet het beste inderdaad, dat kan beter, maar zal te maken hebben met energiebesparing.
Op dit moment kun je misschien aardig met de ACC anticiperen, maar als het iets drukker wordt gaat dat lastig worden. Je hebt gewoon teveel ruimte nodig en die is er dan niet meer. Ik heb er een kleine 25k km aan proberen te wennen, maar als er anderen mee rijden zet ik de ACC om naar normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
true.. als het druk wordt is het inderdaad minder fijn, dan zet ik em soms ook uit. Gelukkig hebben mijn bijrijders geen last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Voor de mensen die de mail m.b.t. de softwareupdate ontvangen hebben: ik zie dat er verwezen wordt naar MijnKia. Als jullie daar kijken, zien jullie hier dan iets over? Ik heb geen mail ontvangen en zie ook niets als ik naar MijnKia ga.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
misschien doen ze dat in batches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

zeroday

There is no alternative!

posttoast schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:57:
Voor de mensen die de mail m.b.t. de softwareupdate ontvangen hebben: ik zie dat er verwezen wordt naar MijnKia. Als jullie daar kijken, zien jullie hier dan iets over? Ik heb geen mail ontvangen en zie ook niets als ik naar MijnKia ga.
ik kan niet eens een account aanmaken

Krijg een leuke foutmelding Inserten van het contact is niet gelukt.
Naja laat maar ;)

Volgens mij ook niet hetzelfde als je UVO app registratie.. (website om eea daar te controleren kan ik ook niet meer vinden) .. naja

[ Voor 11% gewijzigd door zeroday op 25-11-2020 11:13 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:40
posttoast schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:57:
Niks in MijnKia. Ook geen terugroepactie bij de Rdw. Alleen de mail.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik heb zojuist even een klacht gestuurd naar Kia m.b.t. de laatste update van het UVO systeem. Ik begrijp gewoon niet waarom de widgets zijn weggehaald, dit was juist een groot pluspunt aan de auto. Wat moet je anders met zo'n breed scherm?
En misschien een kwestie van smaak, maar paars had van mij ook niet gehoeven. Ook die profiel selector is echt een functie die ik niet nodig had.

Hopelijk doen ze er wat mee als ze genoeg opmerkingen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:13
Ik deel dezelfde mening als jij @Psycho_Mantis
Paars/roze is niet "mijn ding" en de widgets vind ik ook een gemis.

Het profielen gebeuren kan ik nog inkomen, zelf maak ik er ook geen gebruik van maar er zijn vast mensen die dit wel als handig kunnen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dn Tinus|IA
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik zit nu de laatste pagina's van dit topic te lezen omdat ik hoopte dat ik hier kon vinden hoe ik de widgets kon instellen op de e-Niro die ik gisteren heb opgehaald.
Was er al dik een uur mee bezig.

Nu zie ik dat het gewoon komt omdat ik de laatste versie heb.
En dat ik het paars dus ook niet kan veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
IUser schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:57:
[...]

Ik ben ook een leaserijder. Maar heb wel mijn eigen mijn kia account zoals velen denk ik.
Correct, ik ook. Heb de mail ook gehad gisteren om 16:01. Kreeg de mail die ik heb geregistreerd bij het MijnKia account. Niet op het adres wat ik heb gekoppeld aan UVO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 21:02

Greyfox

MSX rulez

Is het iemand gelukt om het start/intro muziekje uit te zetten?
Ik ben de menus door gelopen maar kon het niet vinden.

MSX 2 rulez more

• Steeck03
Greyfox schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:10:
Kan niet uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik heb een reactie van Kia, betreft mijn feedback van de laatste update:
Beste Glenn,

Dank voor uw bericht richting Kia Motors Nederland. Vervelend om te horen dat u niet tevreden bent over de nieuwe UVO Phase 2 update. De nieuwe handleiding voor de UVO Phase 2 update vindt u hier:http://webmanual.kia.com/STD_GEN5_WIDE/AVNT2/EU/English/index.html

Het is niet mogelijk de vorige UVO versie terug te zetten, daarvoor zijn de installatiebestanden niet geschikt.

Met vriendelijke groet / Kind regards,
Kia Motors Nederland B.V.
Ik had niet eens gevraagd of downgraden mogelijk was, ik had gevraagd om iets met de feedback te doen voor de volgende update.

Krijg hier een beetje het gevoel bij dat mijn feedback gewoon de prullenbak in gaat.

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 20:43

greatgonzo

schit-te-rend!

kun je instellen dat de USB/12V aansluiting geen continu stroom geeft, nadat je de auto hebt afgesloten?

• plmagis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 22:01
Mijn vrouw vindt het ook superirritant.

Heb ergens gelezen dat het de bedoeling van Kia is om te horen dat je je motor aanzet.

• Steeck03
greatgonzo schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:20:
kun je instellen dat de USB/12V aansluiting geen continu stroom geeft, nadat je de auto hebt afgesloten?
Bij de 2019 versie blijft de middelste stroom geven. De beide anderen gaan uit.

• passat_to_ev
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:09

passat_to_ev

Nice_car

plips schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:08:
[...]

Correct, ik ook. Heb de mail ook gehad gisteren om 16:01. Kreeg de mail die ik heb geregistreerd bij het MijnKia account. Niet op het adres wat ik heb gekoppeld aan UVO.
Ik heb nog steeds geen mail ontvangen maar wel zelf de garage gebeld. Ik kreeg direct de vraag: u wilt een afspraak voor de recall?

Blijkbaar dus wel bekend en wordt volgende week uitgevoerd. Ik ga er wel specifiek bij vermelden de navigatie niet te updaten.

MW_ID7

• posttoast
passat_to_ev schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:55:
[...]

Ik heb nog steeds geen mail ontvangen maar wel zelf de garage gebeld. Ik kreeg direct de vraag: u wilt een afspraak voor de recall?

Blijkbaar dus wel bekend en wordt volgende week uitgevoerd. Ik ga er wel specifiek bij vermelden de navigatie niet te updaten.
Ik ben een Kia-noob, maar waarom zou je de navigatie niet willen updaten? En heb je gewoon een willekeurige Kia dealer gebeld, of moet het perse bij de dealer waar hij vandaan komt? Die van mij komt uit Harderwijk (LeasePlan heeft hem daar vandaan gehaald), maar ik woon in Den Haag. Dat is niet ideaal dus ;)

omniscale.nl

• passat_to_ev
  • Laatst online: 12:09

passat_to_ev

Nice_car

posttoast schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:12:
[...]

Ik ben een Kia-noob, maar waarom zou je de navigatie niet willen updaten? En heb je gewoon een willekeurige Kia dealer gebeld, of moet het perse bij de dealer waar hij vandaan komt? Die van mij komt uit Harderwijk (LeasePlan heeft hem daar vandaan gehaald), maar ik woon in Den Haag. Dat is niet ideaal dus ;)
Geen navigatie update vanwege missende widgets en paars-roze kleur. Moet het misschien UVO update noemen.

Mijn auto is ook lease maar afleverdealer is ook mijn servicedealer. Kan mij niet voorstellen dat dit uitmaakt.

MW_ID7

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:22
Het scheelt al iets als je de gordel omdoet en dan pas de auto aanzet.

• TechLight
  • Registratie: Mei 2019
  • Niet online
Hier nog een climate control ervaring. Als ik met dit weer (ca 5 graden buiten) de climate control op 17 graden zet (en airco+heat aan heb), wordt er (vrijwel?) niet verwarmd. Ruimte blijft droog maar best koel/koud.

Zet ik de climate control op 17.5, gaat hij lekker met 0.6 tot meer dan 1kW verwarmen (heb zelfs al een keer 2.4kW gezien). Drive mode staat overigens in eco, met bijbehorende default climate control setting.

Lijkt wel een vaste instelling in plaats van 'echte' regeling. Ben benieuwd of dat ook zo is als het nog wat kouder wordt, of dat de 'grens' dan toch wat opschuift... heb overigens niet nagemeten hoe de temperatuur daadwerkelijk is. Misschien kan het wel dat de 17 graden ongeveer bereikt wordt door lichaamswarmte (en koel voelt door de luchtstroom), maar dan zou ik niet verwachten dat een halve graad meer meteen flink de verwarming aan zet.

Vind het wel jammer, warmte helemaal uit is te weinig, maar >1kW hoeft nu ook weer niet meteen. Zeker op een korte rit is dat erg veel verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:01
TechLight schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:21:
Hier nog een climate control ervaring. Als ik met dit weer (ca 5 graden buiten) de climate control op 17 graden zet (en airco+heat aan heb), wordt er (vrijwel?) niet verwarmd. Ruimte blijft droog maar best koel/koud.

Zet ik de climate control op 17.5, gaat hij lekker met 0.6 tot meer dan 1kW verwarmen (heb zelfs al een keer 2.4kW gezien). Drive mode staat overigens in eco, met bijbehorende default climate control setting.

Lijkt wel een vaste instelling in plaats van 'echte' regeling. Ben benieuwd of dat ook zo is als het nog wat kouder wordt, of dat de 'grens' dan toch wat opschuift... heb overigens niet nagemeten hoe de temperatuur daadwerkelijk is. Misschien kan het wel dat de 17 graden ongeveer bereikt wordt door lichaamswarmte (en koel voelt door de luchtstroom), maar dan zou ik niet verwachten dat een halve graad meer meteen flink de verwarming aan zet.

Vind het wel jammer, warmte helemaal uit is te weinig, maar >1kW hoeft nu ook weer niet meteen. Zeker op een korte rit is dat erg veel verbruik.
Ik denk dat je op het omschakelpunt van wel of geen weerstandsverwarming. De warmtepomp verbruikt zo'n 600 Watt en de weerstandsverwarming kan tot boven de 2 kW.

Ik zou genieten van het comfort en niet te veel naar het verbruik kijken. Je ICE deed altijd 80% warmte weggooien alleen zag je dat niet op een display.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-09 20:16
Coocoocachoo schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:38:
[...]

Is bij jou de OBC inmiddels al ontvangen?
Mijn dealer geeft nog aan dat het in backorder staat en dat ze dan 0 inzicht hebben in wanneer het geleverd kan worden...
Ik heb inmiddels een afspraak kunnen maken omdat de OBC binnen is Zal dus niet heel lang meer duren voordat je gebeld gaat worden ( of zelf even bellen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

posttoast schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:12:
[...]

Vraag het na bij je leasemaatschappij, maar denk dat als het maar een echte KIA dealer is dat je overal naar toe mag rijden. Dat is bij mij wel het geval nl, (KIA dealer om de hoek van m'n prive adres, ideaal!)

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 16:56
Shyne schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:01:
[...]

Ik heb inmiddels een afspraak kunnen maken omdat de OBC binnen is Zal dus niet heel lang meer duren voordat je gebeld gaat worden ( of zelf even bellen ;) )
Thanks voor de update, ik wacht met spanning af, of anders idd zelf ff contact opnemen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:40
kdeboois schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:58:
[...]

Ik denk dat je op het omschakelpunt van wel of geen weerstandsverwarming. De warmtepomp verbruikt zo'n 600 Watt en de weerstandsverwarming kan tot boven de 2 kW.

Ik zou genieten van het comfort en niet te veel naar het verbruik kijken. Je ICE deed altijd 80% warmte weggooien alleen zag je dat niet op een display.
Voor weerstandsverwarming heb ik al 6kW zien staan.

En die warmtepomp is zoals het woord het zegt een pomp. Denk aan uw fietspomp, als je de band oppompt dan wordt het warm ter hoogte van de uitlaat pomp. Meteen, nee, je moet behoorlijk wat slagen pompen om het daar warm te krijgen. Daarna mag je het rustiger aan doen als enkel de temp van tél is en niet de druk in de band.
Identiek voor die WP die moet eerst druk opbouwen = warmte en dan rustig aan 400-600W verder doen.

En tijdswinst:
In een niet voorverwarmde auto zet je bij vriesweer de voorruit verwarming op, vliegt het verbruik tot boven de 7kW echter 90sec later is de ruit ontdooit en kan je terug naar autoverwarming die na een minuut terug valt op WP heating tussen de 600-1200W tot de wagen op temp is zo'n 5km verderop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:35
TechLight schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:21:

1kW is vermogen, geen verbruik. Als je dat een uur vol zou houden dan heb je idd 1kWh verbruikt, maar dit vermogen duurt geen uur. ;)

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:23

f.h

Ik heb geplande temperatuur in mijn MY19 op 20 graden staan (de voorruitontwaseming staat ook aan). Echter heb ik al een aantal keer gehad dat om, voor mij, onverklaarbare redenen de geplande temperatuur opeens op 19 graden ipv de gewenste 20 staat. Ik (en mijn vrouw die ook af en toe in de auto rijdt) passen die setting 100% zeker niet aan, kan het zijn dat de wijziging naar 19 graden door wat ander getriggerd wordt?

Voor de volledigheid ik bedoel dus deze setting onder het EV menu (waar in onderstaande afbeelding dus 24 staat).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CsZhh9N7DsO8hk-Qppe7JiXY6S8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KQt2iig28pR3xtwaiBAuUXnJ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechLight
  • Niet online
kdeboois schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:58:

Ik probeer het wel meer te begrijpen. Ik doe best wat korte ritjes, en dan is het zo'n 15-20% van het verbruik en eigenlijk niet nodig. Als ik langer en op de snelweg rijdt dan is 't inderdaad veel lager (ruim onder de 5%) en heb ik er ook geen probleem mee. Ik schat dat hij eerst toch bijna 10 minuten op hoog vermogen blijft staan (boven de 1kW dus). Ik zou graag een instelling hebben waarbij ik de weerstandsverwarming gewoon kan disablen, en dat zou een 'eco' instelling eigenlijk wel moeten kunnen zou je denken.

Maar het meest interessante is dus het verschil tussen 17.0 graden (nul watt airco) en 17.5 graden (boven de kW airco).
eltron schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 21:24:
1kW is vermogen, geen verbruik. Als je dat een uur vol zou houden dan heb je idd 1kWh verbruikt, maar dit vermogen duurt geen uur. ;)
Ja dat snap ik wel hoor. Maar 1kW is tijdens stadsverkeer een significant deel van het verbruik, aangezien de motor dan gemiddeld wellicht op 5kW draait. En het is niet nodig, er zou best een stand tussen 0 en >1kW mogen zitten als je de temperatuur van 17.0 naar 17.5 aanpast.

Ik ga nog eens kijken naar instellingen van de airco...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pppir123
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-05-2024
driel24 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:13:
[...]

Hier ook last van tikken. Het is wel heel erg subjectief. Ik stoor mij er enorm aan.
De rest van het gezin zegt dan... waar heb je het over :)
Hebben jullie het ook erger bij rijden op wegen met klinkers ?
Herkenbaar ook in m'n E-Niro. Zeer vervelend, mag wel zeggen storend irritant geluid.
Het is een soort van tikken bij de achterkant van het raam en is in de afgelopen maanden erger geworden.
Afhankelijk van rijden op bepaald wegdek (bv klinkers heel erg, op snelweg minder erg) en van weersomstandigheden (bv windrichting) hoe goed het hoorbaar is.
Met dank aan bevestiging in dit forum dat meerdere personen dit issue ervaren, ben ik langs de Kia dealer gegaan. Deze heeft een proefrit gemaakt en het beschreven geluid gehoord. Er is een geluidsfragment opgenomen en dit is gestuurd naar Kia. Medio december gaat de auto in onderzoek, ik kijk uit naar een oplossing. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
pppir123 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:52:
[...]

Herkenbaar ook in m'n E-Niro. Zeer vervelend, mag wel zeggen storend irritant geluid.
Het is een soort van tikken bij de achterkant van het raam en is in de afgelopen maanden erger geworden.
Afhankelijk van rijden op bepaald wegdek (bv klinkers heel erg, op snelweg minder erg) en van weersomstandigheden (bv windrichting) hoe goed het hoorbaar is.
Met dank aan bevestiging in dit forum dat meerdere personen dit issue ervaren, ben ik langs de Kia dealer gegaan. Deze heeft een proefrit gemaakt en het beschreven geluid gehoord. Er is een geluidsfragment opgenomen en dit is gestuurd naar Kia. Medio december gaat de auto in onderzoek, ik kijk uit naar een oplossing. Wordt vervolgd.
Ik ga maandag naar de dealer voor dit probleem. Eerlijk gezegd verwacht ik er weinig van. Ze namen mij in de eerste instantie ook niet serieus. De eerste keer hebben ze volgens mij alleen wat gespoten zodat het rubber niet zo droog is. We gaan het zien en ik laat je het resultaat weten of het is verholpen. Ik heb precies dezelfde ervaring wat je omschrijft. Nu het kouder wordt merk ik het nog meer. En ook als je op de snelweg rijdt met wat wind. Dan hoor je dat getik ook af en toe. Je merkt dat er speling in zit want als ik er tegen aan duw dan hoor ik dat getik ook. Ze moeten niet aankomen dat dit normaal is want dit heb ik nog nooit meegemaakt zolang ik auto rij. Ik heb dit overigens alleen aan de linkerkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Ik vroeg me af. Als ik de auto niet start maar ik zet de verwarming aan. Dan verwarmt hoj toch niet? Hij wordt namelijk niet warm totdat ik hem echt start. En hoe zit het met de batterij ontlading? Als ik de motor start dan heb ik toch geen last van batterij ontlading? De 12V accu laadt zichzelf dan toch op via de grote batterij? Ik wil namelijk in m’n auto blijven zitten zonder dat het rijdt.

[ Voor 9% gewijzigd door IUser op 28-11-2020 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 12:33
mario007 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:46:
[...]

Hopelijk was het eenmalig en anders dat het loskoppelen van de 12V het probleem kan oplossen.
Vandaag is het helaas weer gebeurd, tijdens het rijden begon het ev! lampje plotseling te branden. Nadat ik thuis de auto had geparkeerd, wilde hij niet meer in een versnelling. De melding controleer "elektr. syst. wagen" ging ook weer branden net als de vorige keer. De 12V accu heb ik even losgekoppeld en daarna kon ik wel weer even rijden, maar na een paar minuten begon het lampje weer te branden. Gelijk weer naar huis gereden en hij kon weer niet in de versnelling na stilstand. Dealer gebeld en maandag komt er iig een monteur langs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
f.h schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 21:31:
Ik heb geplande temperatuur in mijn MY19 op 20 graden staan (de voorruitontwaseming staat ook aan). Echter heb ik al een aantal keer gehad dat om, voor mij, onverklaarbare redenen de geplande temperatuur opeens op 19 graden ipv de gewenste 20 staat. Ik (en mijn vrouw die ook af en toe in de auto rijdt) passen die setting 100% zeker niet aan, kan het zijn dat de wijziging naar 19 graden door wat ander getriggerd wordt?

Voor de volledigheid ik bedoel dus deze setting onder het EV menu (waar in onderstaande afbeelding dus 24 staat).
[Afbeelding]
Dat gebeurd wel meer. Soms ook naar 25 of 17C. Hoe het komt weet ik niet, maar meestal merk je het opmtimd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:23

f.h

Steeck03 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:24:
[...]

Dat gebeurd wel meer. Soms ook naar 25 of 17C. Hoe het komt weet ik niet, maar meestal merk je het opmtimd
Thanks, klinkt als een bug dan :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
f.h schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:20:
[...]

Thanks, klinkt als een bug dan :Y
Ik heb het steeds met scheduled charging. Ik moet af en toe weer opnieuw instellen. Het lijkt een bug in de app of in de auto. Want als ik via de uvo app de schedule wil controleren en dan weer naar een ander scherm ga. Dan wordt de schedule in de app weer weggegooid. Dan begint de auto bij mij ineens te laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipia
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17:13
Goedendag allemaal,

Ik heb nu een ford grand cmax. Ik heb interesse in een kia e-niro. Ik heb mijn twijfels over de bagageruimte. Ik weet dat het slechts een enkele keer per jaar voorkomt, maar is het mogelijk om 3 grote koffers of in ieder geval 2 grote koffers te vervoeren?
Heeft iemand dat al eens gedaan?
En lagen de koffers toen op elkaar of stonden ze op jun zij of stonden ze rechtop, met de 'hoedeplank' open?
Het zou fijn zijn als iemand zou reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechLight
  • Niet online
TechLight schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:56:
Ik ga nog eens kijken naar instellingen van de airco...
Blijkt dat in 'eco' drive mode de airco op normaal staat. Heb die nu op 'eco' gezet. Lijkt er op dat dat het maximale verbruik wel wat aftopt. Heb 'm nu nog niet boven de 1.3kW gezien (moet natuurlijk ook nog een beetje op het verkeer letten ;) ), normaal al eens boven de 3kW. Ik ruik de weerstandsverwarming niet, dus misschien dat de warmtepomp toch iets meer vermogen heeft? Heb eigenlijk nog nergens een echte spec gezien daarvan. Waar komt die 600W vandaan die hier vaker genoemd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
Gipia schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:38:
Goedendag allemaal,

Ik heb nu een ford grand cmax. Ik heb interesse in een kia e-niro. Ik heb mijn twijfels over de bagageruimte. Ik weet dat het slechts een enkele keer per jaar voorkomt, maar is het mogelijk om 3 grote koffers of in ieder geval 2 grote koffers te vervoeren?
En lagen de koffers toen op elkaar of stonden ze op jun zij of stonden ze rechtop, met de 'hoedeplank' open?
Beetje vaag. Wat jij groot noemt, noemt een ander misschien niet zo en andersom. Onder de standaard bodem is nog een behoorlijke ruimte. Nu gevuld met bakken, die makkelijk kunt verwijderen. Ik denk dat 2 zeker en 3 misschien gaat. Weekendtassen is een nog betere optie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechLight
  • Niet online
Goedendag allemaal,

Beetje moeilijk. Wat is voor jou groot? Je kunt het beste eens gaan kijken, en dan je koffers meenemen. Desnoods zonder passagiers heen in je huidige auto als die kleiner is, en dan ter plekke even testen. Je kunt ook bij Bjorn zoeken naar zijn e-Niro bananendoos test, dan krijg je wel een aardig idee (en kun je bij de supermarkt een keer een bananendoos halen om met je koffers te vergelijken).

(edit: deze video dus)

[ Voor 3% gewijzigd door TechLight op 28-11-2020 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Goedendag allemaal,

Ik heb voor de e-Niro o.a. de Ford Galaxy gereden, maar kom zelden ruimte tekort.
Bij vakanties haal ik de dubbele bodem er uit dat scheelt, en zo nodig dakkoffer (600L) en draaghaakkoffer (400L) er bij. Maar dat heb ik eigenlijk alleen bij de wintersport nodig die ik nu voor de kerst helaas heb moeten annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis 1
  • Laatst online: 18:40
Goedendag allemaal,

Misschien proefrit plannen bij dealer en langs huis rijden zodat je kunt kijken hoeveel van je koffers passen. Zo heb ik het ook gedaan om te kijken of de rolstoel van mijn vrouw er makkelijk in ging. :)

Tijdens de proefrit kun je meteen kijken of hij bevalt qua rijden, comfort en uitrusting. Maar daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipia
Dank jullie voor je antwoorden.
Ik ga maar eens langs bij de dealer met mijn koffers 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacovdh
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 22:16
....Ik heb interesse in een kia e-niro. Ik heb mijn twijfels over de bagageruimte.....
@Gipia Niet dat jij er iets aan hebt hoor, maar voor mij was een voorwaarde voor de nieuwe auto dat daar mijn contrabas in kon. En dan nog twee mensen en kleding en kostuums. In een Peugeot 3008 gaat dat niet bijvoorbeeld. En in de Niro prima!

[ Voor 6% gewijzigd door Tacovdh op 28-11-2020 23:30 ]

KIA EV6 plus advanced; Sonos sub, beam, 3x play5; Asus Zenbook i7-64b-16GB; 10+21 PV Steca/SMA;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipia
Tacovdh schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:30:
[...]

@Gipia Niet dat jij er iets aan hebt hoor, maar voor mij was een voorwaarde voor de nieuwe auto dat daar mijn contrabas in kon. En dan nog twee mensen en kleding en kostuums. In een Peugeot 3008 gaat dat niet bijvoorbeeld. En in de Niro prima!
A kijk, dat is wel een positief verhaal. Ik speel geen contrabas, maar weet wel hoe groot ze zijn. En toevallig ken ik ook de Peugeot 3008. Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plmagis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 22:01
Gipia schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:33:
[...]

A kijk, dat is wel een positief verhaal. Ik speel geen contrabas, maar weet wel hoe groot ze zijn. En toevallig ken ik ook de Peugeot 3008. Dank je.
Huh? Mijn vorige wagen was een Peugeot 3008 en de koffer in de e-Niro lijkt me toch wel kleiner. Heb de achterbank nog niet neergeklapt om te vergelijken, maar ik zou toch niet durven zeggen dat er meer plaats is in de e-Niro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinxedworld
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 10:37
Tacovdh schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:30:
[...]

Zo is het voor mij een voorwaarde dat mijn drumstel achterin past. Hij past prima in m'n Leaf. Toen ik de Model 3 zag met die kleine opening wist ik al direct dat dat hem niet ging worden. Een 22" bassdrum krijg je niet door die opening heen, of door de passagiersdeur. Bij de Niro geen enkel probleem! (gepast tijdens de proefrit :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_janssen
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-01-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MdII3ogIMpdhe2pat0kaVy-pwUc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZpBpcOH8KXXJM2KY8Nht6tG5.jpg?f=fotoalbum_large
Ok, de trekhaak wordt er niet mooier op...maar mijn Bosal/Diamant fietsendrager past weer. Even een keer zwart spuiten en hij is weer netjes.
Ik heb de pennen er met een ijzervijl afgevijld. Kwartier vijlen per kant. Weer een probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_janssen
En nog een vraag aan de komjoenitie: waarom toch doet de Niro soms tig keer 'ploink' bij het uitstappen....en soms ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-06 10:04
s_janssen schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:11:
[Afbeelding]
Ok, de trekhaak wordt er niet mooier op...maar mijn Bosal/Diamant fietsendrager past weer. Even een keer zwart spuiten en hij is weer netjes.
Ik heb de pennen er met een ijzervijl afgevijld. Kwartier vijlen per kant. Weer een probleem opgelost.
Je had hem er gewoon uit kunnen slaan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_janssen
RedBa schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:25:
[...]

Je had hem er gewoon uit kunnen slaan... :)
Geprobeerd, was geen beweging in te krijgen... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plips
s_janssen schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:13:
En nog een vraag aan de komjoenitie: waarom toch doet de Niro soms tig keer 'ploink' bij het uitstappen....en soms ook niet?
Foon op Qi lader laten liggen ? Gordel eerder los dan auto uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedBa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-06 10:04
s_janssen schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:22:
[...]

Geprobeerd, was geen beweging in te krijgen... 8)7
Bij de haak van Kia zelf wel gelukt. Dan is het per haak verschillend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
passat_to_ev schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:55:
[...]

Ik was vanmorgen bij de garage voor zowel de recall als de navigatie update.
De recall update was een uurtje werk.
De navigatie update die ze zouden doen (ondanks roze en ontbreken widgets) is niet gedaan omdat " de updaten niet beschikbaar is ". Waarom hij er niet is terwijl anderen de update wel gehad hebben kon men me niet vertellen. Zou het kunnen dat Kia hem teruggetrokken heeft vanwege de ontbrekende widgets?

Vreemd effect: de beide voorkeursposities van de stoelen waren aangepast... Foutje van de monteur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldie127
  • Laatst online: 20-09 13:49
Hier vroeg het pennetje toch ook om flink wat geweld maar wel eruit heb ook het pennetje wat bijgeschuurd zodat het makkelijk past ivm de technische keuring weet niet of dat nodig is maar better safe than sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
s_janssen schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:13:
Als je de auto uitzet _na_ het openen van de deur gaat de auto piepen. Don't ask me why, ding piept echt overal om. Schijnt gebruikelijk te zijn bij Koreaanse auto's.

[ Voor 22% gewijzigd door _eLMo_ op 30-11-2020 13:02 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
Coocoocachoo schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:02:
[...]

Thanks voor de update, ik wacht met spanning af, of anders idd zelf ff contact opnemen
Heb n.a.l.v dit bericht even gebeld, ze verwachten hem rond 1 december binnen te krijgen. Heb nu alvast een afspraak voor 9 december gemaakt zodat ik niet te lang hoeft te wachten. :) CC: @Shyne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Mijn e-Niro staat inmiddels voor de deur. Ze hadden er een heel ding van gemaakt bij de dealer.
Netjes met een volle accu en inclusief de laatste software update (waar ik vrijdag nog per mail een notificatie voor kreeg) afgeleverd.

Ik had nog nooit in een automaat gereden, maar heb eigenlijk meteen het stuk van Amsterdam naar Tilburg kunnen rijden. Adaptive cruise control is zo'n genot... Je word er gewoon meteen een stuk rustiger van, en zelfs 90 achter een vrachtwagen rijden is niet altijd erg! Ik merk nu pas hoeveel ik in mijn Volvo constant met de precieze CC snelheid instellen bezig was.
Ik zoek nog wel naar de versnellingspook, dat blijft even wennen...

De laadpaal komt op 23 december, alleen moet daar ook weer een berg dingen voor geregeld worden, inclusief de meterkast aanpassen van 1 x 35A naar 3 x 25A, alleen nu ligt de aansluitingen pagina van Enexis eruit. Hopelijk kunnen die ook snel.

[ Voor 5% gewijzigd door TweakMDS op 30-11-2020 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Had ik niet gedaan met 1x35A. Of doen ze het kosteloos ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:56
kdeboois schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:40:
Had ik niet gedaan met 1x35A. Of doen ze het kosteloos ?
Ik ook niet, tenzij het gratis is (en dat kan ik me niet voorstellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Eh, ik heb daar misschien te weinig verstand van, maar in combinatie met andere apparatuur (en hier al zonder gas zitten) zou het nodig zijn... Ik ga er maar even vanuit dat dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
_eLMo_ schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:02:
[...]
Als je de auto uitzet _na_ het openen van de deur gaat de auto piepen. Don't ask me why, ding piept echt overal om. Schijnt gebruikelijk te zijn bij Koreaanse auto's.
Ja om dol van te worden, het ding piept overal om.
Ik doe nu maar net als bij de kinderen. Beschouw iedere piep als teken dat ze nog in leven zijn. Als ze stil worden moet ik eens gaan kijken wat er aan de hand is.
Oftewel zolang de Kia nog piept is er vast niets ernstigs aan de hand. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
pppir123 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:52:
[...]

Vandaag m’n auto weer opgehaald omdat ze het probleem gingen verhelpen ivm een tikkende raam. En tegelijkertijd hebben ze een update gedaan i.v.m. het laadsysteem. Ze hebben de rubbers allemaal ingesmeerd. Het lijkt goed te werken! Ik hoor geen getik meer en ook is er geen speling meer. Hopelijk blijft het zo. Ik ben nu weer blij:)

Update: hmm het probleem is niet opgelost. Ik merk dat er nog steeds speling is. Dus de oplossing was helaas van korte duur.

[ Voor 5% gewijzigd door IUser op 01-12-2020 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:45
BGFG schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:43:
[...]

Ik ook niet, tenzij het gratis is (en dat kan ik me niet voorstellen).
Kort geleden laten doen door Stedin, kostte iets meer dan 200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dn Tinus|IA
SndBastard schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:46:
Eh, ik heb daar misschien te weinig verstand van, maar in combinatie met andere apparatuur (en hier al zonder gas zitten) zou het nodig zijn... Ik ga er maar even vanuit dat dat klopt.
Ik woon zelf ook in Tilburg (Reeshof) en ik heb het ook laten aanpassen omdat alles hier op electriciteit gaat.
Voornamelijk laad ik 's nachts, en ik zag dat ik laatst 11 kW haalde wat prima is.
Voorheen haalde ik maar 5 of 6 kW

Was niet gratis maar heb ik ingediend bij mijn baas omdat het geadviseerd werd door degene die mijn laadpaal installeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Dn Tinus schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:43:
[...]

Ik woon zelf ook in Tilburg (Reeshof) en ik heb het ook laten aanpassen omdat alles hier op electriciteit gaat.
Voornamelijk laad ik 's nachts, en ik zag dat ik laatst 11 kW haalde wat prima is.
Voorheen haalde ik maar 5 of 6 kW

Was niet gratis maar heb ik ingediend bij mijn baas omdat het geadviseerd werd door degene die mijn laadpaal installeerde.
Reeshof broeder :)

De laadpaal en installatie worden vergoed / zijn in de lease meegenomen.
Het enige wat er nu voor mijn rekening bij komt is de aansluiting aanpassen à 260 euro. Mogelijk kan ik die bij de werkgever nog indienen, dat zal ik eens navragen. Ik vind het ook geen heel schokkend bedrag, dus zou niet het einde van de wereld zijn.

Misschien dat het met 1x35A wel was gelukt, maar men adviseerde bij twee verschillende aanbieders om vanwege elektrisch koken voor een verzwaring te gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door TweakMDS op 30-11-2020 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mario007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 08:45
deltaquad schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:19:
[...]

Vandaag is het helaas weer gebeurd, tijdens het rijden begon het ev! lampje plotseling te branden. Nadat ik thuis de auto had geparkeerd, wilde hij niet meer in een versnelling. De melding controleer "elektr. syst. wagen" ging ook weer branden net als de vorige keer. De 12V accu heb ik even losgekoppeld en daarna kon ik wel weer even rijden, maar na een paar minuten begon het lampje weer te branden. Gelijk weer naar huis gereden en hij kon weer niet in de versnelling na stilstand. Dealer gebeld en maandag komt er iig een monteur langs..
Als je KIA internationale wegenhulp belt en meldt dat je auto het niet meer doet dan kunnen ze een bergingsbedrijf laten komen en je auto naar de dealer brengen. Ik vrees als dit met de software update die momenteel gaande is niet opgelost kan worden dat het toch vermoedelijk de omvormer zou kunnen zijn.

<leeg>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
SndBastard schreef op maandag 30 november 2020 @ 23:15:
[...]

Reeshof broeder :)

De laadpaal en installatie worden vergoed / zijn in de lease meegenomen.
Het enige wat er nu voor mijn rekening bij komt is de aansluiting aanpassen à 260 euro. Mogelijk kan ik die bij de werkgever nog indienen, dat zal ik eens navragen. Ik vind het ook geen heel schokkend bedrag, dus zou niet het einde van de wereld zijn.

Misschien dat het met 1x35A wel was gelukt, maar men adviseerde bij twee verschillende aanbieders om vanwege elektrisch koken voor een verzwaring te gaan.
Ik heb een load balancer er op om tijdens het koken de laadstroom te verlagen. Wellicht hadden die aanbieders zoiets niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dn Tinus|IA
kdeboois schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:21:
[...]

Ik heb een load balancer er op om tijdens het koken de laadstroom te verlagen. Wellicht hadden die aanbieders zoiets niet beschikbaar.
Die heb ik ook, maar zoals mijn installateur vertelde zit koken op fase 1, wasmachine en droger op 2 en is 3 voornamelijk voor het laden.
Dan kan ik alles tegelijk blijven doen en als ik niet aan het koken/wassen ben gebruikt de lader maximaal/optimaal vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Dn Tinus schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:28:
[...]

Die heb ik ook, maar zoals mijn installateur vertelde zit koken op fase 1, wasmachine en droger op 2 en is 3 voornamelijk voor het laden.
Dan kan ik alles tegelijk blijven doen en als ik niet aan het koken/wassen ben gebruikt de lader maximaal/optimaal vermogen.
Ik slaap 's nachts :) dan laadt de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis 1
  • Laatst online: 18:40
Dn Tinus schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:28:
[...]

Zoals jij het omschrijft gebruik je 1 fase voor laden. :/

3 fase aansluiting dan dient er een 3 fase automaat aanwezig te zijn voor alleen het laden zodat laden maximaal vermogen kan pakken en gelijktijdig verdeeld over de 3 fasen.

Misschien installateur verkeerd uitgelegd of zit het toch anders? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dn Tinus|IA
Dennis 1 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:42:
[...]

Zoals jij het omschrijft gebruik je 1 fase voor laden. :/

3 fase aansluiting dan dient er een 3 fase automaat aanwezig te zijn voor alleen het laden zodat laden maximaal vermogen kan pakken en gelijktijdig verdeeld over de 3 fasen.

Misschien installateur verkeerd uitgelegd of zit het toch anders? :)
Ik weet niet hoe het precies werkt, is ook niet mijn vak.
Maar zoals ik het begreep zijn er 3 fases die los van elkaar 25A kunnen leveren maar ook gecombineerd gebruikt kunnen worden om bijvoorbeeld te laden.

Als ik kook zou de loadbalancer ervoor moeten zorgen dat ik vanuit fase 1 minder stroom gebruik om te laden. Maar zodra ik klaar ben met koken zou het vermogen weer omhoog kunnen vanuit fase 1
En fase 3 zou altijd vol vermogen moeten kunnen leveren.

Maar nogmaals is niet mijn vakgebied. Dus misschien kan iemand anders het duidelijker uitleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Dn Tinus Wat je zegt klopt wel.

Maar een laadpaal kan maar 1 vermogen aangeven. Dat is dus altijd afhankelijk van de fase met het hoogste verbruik.

Stel je auto auto staat te laden op 16A (op 3 fasen) en dan gebruikt hij 11 kW ( = 16 * 230 * 3). Als je nu gaat koken en op fase 1 wordt zoveel gebruikt dat er minder gebruikt mag worden door de laadpaal zal deze het maximale vermogen naar beneden zetten. Je auto gaat dan (bijvoorbeeld) op 12A laden. Dat is dan voor alle fasen tegelijk en ongeveer 8,2 kW.

In theorie had de auto met 12A op fasen 1 en 2x 16A (op fase 2 en 3) en dus met 10,1 kW kunnen laden. Maar zo werkt een laadpaal (en de lader in je auto) dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommertijd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-07-2024
vanmorgen auto dood....reageerde nergens op. Pechhulp erbij gehaald en die constateerde dat de 12V accu helemaal leeg was. Afgelopen weekend nog mee gereden. Ik heb geen stroomverbruikers die actief zijn als de auto op slot is. Die 12V accu wordt toch opgeladen via de EV-accu? Ik zie trouwens ook regelmatig één groen lampje knikkeren ter indicatie dat de 12V accu wordt opgeladen. Nog geen 3.000 km op de teller.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:40
komkommertijd schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:49:
vanmorgen auto dood....reageerde nergens op. Pechhulp erbij gehaald en die constateerde dat de 12V accu helemaal leeg was. Afgelopen weekend nog mee gereden. Ik heb geen stroomverbruikers die actief zijn als de auto op slot is. Die 12V accu wordt toch opgeladen via de EV-accu? Ik zie trouwens ook regelmatig één groen lampje knikkeren ter indicatie dat de 12V accu wordt opgeladen. Nog geen 3.000 km op de teller.....
Balen man!
Troost je met de gedachte dat je niet de enige bent. Lees dit topic maar eens door.
Kia heeft hier volgens mij wel een structureel kwaliteitsissue te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dn Tinus|IA
JeroenE schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:42:
@Dn Tinus Wat je zegt klopt wel.

Maar een laadpaal kan maar 1 vermogen aangeven. Dat is dus altijd afhankelijk van de fase met het hoogste verbruik.

Stel je auto auto staat te laden op 16A (op 3 fasen) en dan gebruikt hij 11 kW ( = 16 * 230 * 3). Als je nu gaat koken en op fase 1 wordt zoveel gebruikt dat er minder gebruikt mag worden door de laadpaal zal deze het maximale vermogen naar beneden zetten. Je auto gaat dan (bijvoorbeeld) op 12A laden. Dat is dan voor alle fasen tegelijk en ongeveer 8,2 kW.

In theorie had de auto met 12A op fasen 1 en 2x 16A (op fase 2 en 3) en dus met 10,1 kW kunnen laden. Maar zo werkt een laadpaal (en de lader in je auto) dus niet.
Thanks voor de info! Misschien een mooie uitvinding voor de toekomst 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommertijd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-07-2024
Marcva schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:02:
[...]

Balen man!
Troost je met de gedachte dat je niet de enige bent. Lees dit topic maar eens door.
Kia heeft hier volgens mij wel een structureel kwaliteitsissue te pakken.
En wat gek is: in mijn UVO app is ineens niet meer te zien wat de status van de 12V accu is. Het hele blok is weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinxedworld
Gloeiende gloeiende... Zou vandaag de auto geleverd worden, zijn door een fout in de IT bij de leasemaatschappij de vrijgavecodes naar de dealer niet doorgekomen. De chauffeur was nog maar een kwartier bij m'n deur vandaan. Nu word het 17 december. Nog maar even geduld hebben dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-07 18:55
jinxedworld schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:22:
Gloeiende gloeiende... Zou vandaag de auto geleverd worden, zijn door een fout in de IT bij de leasemaatschappij de vrijgavecodes naar de dealer niet doorgekomen. De chauffeur was nog maar een kwartier bij m'n deur vandaan. Nu word het 17 december. Nog maar even geduld hebben dan!
Een fout in de IT..... Iemand heeft gewoon zijn werk niet goed gedaan. Maar zo klinkt het als overmacht. :|

Maar voor jou balen. Nog 2 weken langer wachten....

[ Voor 5% gewijzigd door Minxz op 01-12-2020 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Vandaag alweer een platte 12v accu. Tweede keer in 2 weken dus naar de dealer geweest. Die kon natuurlijk niks vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Vandaag een email gekregen van KIA met de volgende inhoud:
Kia Motors heeft voor uw Kia een belangrijke aanpassing doorgevoerd om de compatibiliteit met moderne laadpalen te verbeteren. Deze aanpassing betreft een software update voor de interne laadeenheid van uw elektrische Kia.

Deze update is reeds beschikbaar voor uw elektrische Kia. Wij verzoeken u een afspraak met uw Kia-dealer te maken, zodat uw Kia op de korte termijn kan worden gemodificeerd. Vanzelfsprekend zijn hieraan voor u geen kosten verbonden.
Iemand deze update al gedaan en wat houdt ie precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
mario007 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:53:
[...]

Als je KIA internationale wegenhulp belt en meldt dat je auto het niet meer doet dan kunnen ze een bergingsbedrijf laten komen en je auto naar de dealer brengen. Ik vrees als dit met de software update die momenteel gaande is niet opgelost kan worden dat het toch vermoedelijk de omvormer zou kunnen zijn.
Ik kon de auto gisteren nog naar de dealer rijden, hij kon weer in een versnelling. Toen ik hem op wilde opladen afgelopen zondag hield hij er na 10% mee op en ging het ev! lampje weer branden. Hij gaf aan dat het opladen voltooid was (ik had hem op 100% als target gezet, maar was nog maar bij 36%), verder opladen lukte niet meer.

Tijdens de rit naar de dealer hoorde ik een soort zwiepend geluid aan de linkerkant(helikopter?), ook maar gemeld. Ze hebben wel een lijst te controleren. Maar goed, ik zit bij de beroerde oktober batch waar @stimm ook in zit :|
De auto staat voorlopig wel bij de dealer, ik heb nu een eSoul meegekregen.

[ Voor 4% gewijzigd door deltaquad op 01-12-2020 22:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TechLight
  • Niet online
WRT54G schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:01:
Vandaag een email gekregen van KIA met de volgende inhoud:
(...)
Iemand deze update al gedaan en wat houdt ie precies in?
Even teruglezen/zoeken in the thread. Heeft kennelijk te maken met laden aan sommige 3 fase laadpalen / schakelen tussen 1 en 3 fase. De auto handelt (handelde) dat niet goed af waardoor kortsluiting kon veroorzaakt worden en de stoppen / zekering in de paal of meterkast sprongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-09 09:17
deltaquad schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:19:
[...]

Hier gelijkaardig iets. Zelfde melding, maar tijdens rijden mag ik hem direct aan de kant zetten. Geen beweging meer in te krijgen. Moet hem uit- en terug aanzetten om verder te kunnen. Komt ook voor bij het laden op AC, niet op DC.

Ondertussen al 2 weken bij de dealer :( Ze zien een fout, maar kunnen het niet reproduceren (wat lulkoek is, gezien ik hen een "testscenario" heb gegeven..) - en het is reproduceerbaar. Volgens mij wil Kia de boel gewoon niet vervangen.

Gelukkig op voorhand zelf een OBDII-scan kunnen doen en een screenshot van genomen.. Just in case..

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:46
jinxedworld schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:22:
Welke leasemaatschappij is dat ?

Zou deze week ook mijn auto krijgen maar wordt nu volgende week of de week erna. Wel klote want volgende week donderdag wordt mijn laadpaal geinstalleerd. Zou wel leuk zijn als we die meteen konden testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
Wirehead schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:51:
[...]

Hier gelijkaardig iets. Zelfde melding, maar tijdens rijden mag ik hem direct aan de kant zetten. Geen beweging meer in te krijgen. Moet hem uit- en terug aanzetten om verder te kunnen. Komt ook voor bij het laden op AC, niet op DC.

Ondertussen al 2 weken bij de dealer :( Ze zien een fout, maar kunnen het niet reproduceren (wat lulkoek is, gezien ik hen een "testscenario" heb gegeven..) - en het is reproduceerbaar. Volgens mij wil Kia de boel gewoon niet vervangen.

Gelukkig op voorhand zelf een OBDII-scan kunnen doen en een screenshot van genomen.. Just in case..
Dat schiet ook niet op zeg :/

Ik mocht mijn auto net ophalen, ze hebben de nieuwe update geïnstalleerd die al mijn problemen zou moeten oplossen (volgens Kia Nederland). De laadpalen bij de dealer waren defect, dus dat moest ik zelf even testen.

Ik was niet echt overtuigd dat een software update alles oplost, maar we zullen zien!

...En nee hoor, weer dezelfde foutmelding nu bij 82% laden. Gelijk naar de dealer gereden, zit nu te wachten terwijl ze hem onderzoeken.. To be continued...

[ Voor 6% gewijzigd door deltaquad op 02-12-2020 16:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/il2TDYxhpO064Bal6KIKChOVUPY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kPsLMKtiySDRxnIj8M2kT0qh.jpg?f=fotoalbum_large

Het nieuwe normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vansnoll
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-03-2022
Een vraag: kan ik tijdens het laden gewoon de stekker uit de auto trekken? De batterij is nog niet 100% volgeladen... Dit is thuis met onze 3 fase oplaadsysteem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:52
vansnoll schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:46:
Een vraag: kan ik tijdens het laden gewoon de stekker uit de auto trekken? De batterij is nog niet 100% volgeladen... Dit is thuis met onze 3 fase oplaadsysteem...
Je moet de deur ontgrendelen en dan binnen een paar seconden de stekker uit de auto trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vansnoll
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-03-2022
wortelsoft schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:06:
[...]

Je moet de deur ontgrendelen en dan binnen een paar seconden de stekker uit de auto trekken.
Thanx, begrijp ik, maar ik bedoel: Is dit schadelijk voor de batterij of schadelijk voor oplaadsysteem als ik zomaar de stekker eruit trek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinxedworld
vansnoll schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:11:
[...]

Thanx, begrijp ik, maar ik bedoel: Is dit schadelijk voor de batterij of schadelijk voor oplaadsysteem als ik zomaar de stekker eruit trek?
Kan je gewoon doen, niks aan de hand. Doe het al 4 jaar met mijn Leaf, en die rijd ook nog steeds. Die poorten zijn behoorlijk foolproof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s_janssen
vansnoll schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:11:
[...]

Nee als de deur van het slot gaat zakt de stroom tijdelijk terug naar 0,5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plips
Ik vind het super hoe je je actieradius daar krijgt.... Ik doe bij deze buitentemperaturen 16 kW/100 km, dus verder dan 400 ga ik nooit en te nimmer komen!
Pagina: 1 ... 125 ... 350 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.