• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:47

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

stimm schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:36:
[...]
Wel een vervelende ervaring zo met mijn eerste Kia:
  1. Hoogteslag in de wielen
  2. Teller unit moet vervangen worden
  3. En nu niet kunnen laden
Apart, dat heb ik ook gehad, hoogteslag, Ze noemden het anders, dat een band gecupped was.. Het geluid irriteerde me zo dat ik de banden heb laten vervangen.

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-01 17:11
stimm schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:36:
[...]

Ik heb last van hetzelfde euvel, hoe lang heb jij moeten wachten op het onderdeel?

Wel een vervelende ervaring zo met mijn eerste Kia:
  1. Hoogteslag in de wielen
  2. Teller unit moet vervangen worden
  3. En nu niet kunnen laden
Still waiting...Nog niets van mijn dealer gehoord (en zelf te druk om er achteraan te bellen).
Gelukkig zag ik dat er een snellader hier op parkeerterrein van kantoor bij ander bedrijf staat, moet nog ff kijken of ik daar bij kan tanken (volgens mij is het gewoon met een pasje betalen, dus hoop dat ze me dan toestaan op hun parkeerplekken te staan), dan heb ik voorlopig geen issue qua laadplanning meer.

[ Voor 7% gewijzigd door Coocoocachoo op 10-11-2020 16:13 ]

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
beschuit schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:01:
[...]

Apart, dat heb ik ook gehad, hoogteslag, Ze noemden het anders, dat een band gecupped was.. Het geluid irriteerde me zo dat ik de banden heb laten vervangen.
Die van mij binnenkort naar de dealer alhier. Ik heb last van het welbekende "helikoptergeluid". Jaja, zoek het maar eens op op Kiaclub, Reddit, etc. en dat is een elektromotor probleem, maar diagnose moet nog uitwijzen of het in mijn geval (MY19) nou de elektromotor is of de banden.

Zowel mijn eigen dealer als die waar mijn e-Niro vandaan komt (andere kant van het land) hebben bevestigd dat de e-Niro behoorlijk gevoelig is voor hoogteslag/gecupte banden en als gevolg daarvan extra geluid uit de wielkasten.

Wat ik daar zelf over kan zeggen verder is dat naar mijn weten de e-Niro standaard geleverd wordt op Michelin Primacy banden, zeer goed rubber, maar wat harder dan gemiddeld en daardoor ook wat luidruchtiger dan gemiddeld (relatief dan, herrieschoppers zijn het niet). Dit ervaarde ik met mijn vorige Lexus IS ook, die had bijna dezelfde bandenmaat, ik begon met Bridgestones en heb er laten Michelin Primacy 4 onder laten zetten, die gingen veel langer mee, gaven wél grip in de regen, maar maakten wat meer geluid.

En heel eerlijk: ik moet met mijn e-Niro moeite doen om de banden te laten slippen, terwijl ik ook in totaal 2 proefritten in een e-Soul heb gemaakt en de Nexen's die daaronder zitten zijn dramatisch, zelfs in eco mode slippen de banden op niet kurkdroog asfalt al.

Wat ik ermee wil zeggen is: Michelin's zijn erg goede banden, maar qua cuppen en geluid niet de beste combi waarschijnlijk met de e-Niro, dus wellicht is het de moeite waard eens Pirelli, Bridgestone of Continental bijv. te overwegen.

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:42
robvanu schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:33:
[...]

Vooral omdat ik het gekoppeld heb met Home Assistant en dat is vooral omdat het kan, niet per se omdat het noodzakelijk is :D
Maar ik schakel nu mijn (domme) laadpaal automatisch aan/uit op basis van de locatie van mijn auto. Dat is het belangrijkste, dus ik weet niet of ik het anders betaald had hoor. Maar dan kon ik alvast gaan nerden om het op een andere manier te gaan bepalen, als ik te horen kreeg dat het niet meer kon.
Daar hoef je niet heel veel voor te nerden.
Je legt gewoon een oude, waardeloze smartphone, met een paar mb data abo, in de auto en je kunt met diverse apps waaronder whatsapp, precies zien waar die is.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:23

greatgonzo

schit-te-rend!

wachten hier nog mensen op een bestelde E-niro, voor de periode tot het einde van het jaar?
Wil wel graag de verwachte levertijd vergelijken

• StonyT
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-01 11:14
Hallo, Nieuw hier,

Ik volg deze groep al enige tijd, in afwachting van mijn e-Niro.
Rijd nu nog in een VW Passat GTE, dus ken elektrisch rijden voor korte stukjes.

Nijn ENiro moet geleverd worden in week 48, besteld in januari, de dealer verzekerd me dat het zeker is, en daar hoop ik dan maar op....

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-01 13:14
Ook hier straks een nieuwe E-Niro (MY2020) rijder. 1 nov. besteld. tweede week december krijg ik hem binnen. (lease)

Wordt mijn eerste elektrische auto. Zat nog naar de Kona te kijken maar die is van binnen veel kleiner.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

ok, dan komt er dus toch een boot binnen.
Onze E-soul staat op week 49. EUKOR zegt dat de boot voor Rotterdam pas in december komt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HbtLJTkjH_0b6d3SGB-8rWLlNIQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w5BmvvlKmP9y93VGvn9qu33F.png?f=fotoalbum_large

Bremerhaven leveren ze ook door naar NL, zo begrijp ik.. die lijst is een stuk langer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/saBp5KgC1FzPFNTshUnVQ5zGgUs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m8D6QG4wmVRyoYOkvFmsubnG.png?f=fotoalbum_large

Dan moet hij daar maar op staan, anders wordt het spannend met de bijtelling

• dirkmuis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-03-2025
De mijne al een tijdje geleden besteld. Staat netjes te wachten in Nederland heb ik mij laten vertellen.

• TimK1990
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-01 18:45
Die van mij is vorige maand besteld! Vandaag mocht ik hem al ophalen.

Blijkbaar hebben sommige dealers ze gewoon nog of al staan.

• StonyT
Ja, hoor dat van meerderen, heb al aangegeven dat ik wel eerder wilde ontvangen (baas koopt direct, dus geen lease), maar dat kon niet....

Wel frustrerend dat verschillende mensen (veel) later bestellen en hem al hebben, en ik nog in spanning zit of het voor 2021 lukt....

Maar euh, wel gefeliciteerd hoor, tevreden met de auto?

• jinxedworld
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-01 09:02
Mijn wagen komt 1 december bij mij voor de deur. Executiveline. Mooie upgrade voor de Nissan Leaf 30 waar ik nu vier jaar in gereden heb :)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
@StonyT sommige leasemaatschappijen hebben vooruit besteld en nu een voorraad. Dan lijkt het alsof zo'n iemand voorrang krijgt, maar in weze is het puur de leasemaatschappij die de eerdere bestelling koppelt aan een rijder.

• StonyT
Begrijp ik, en is ook prima, maar ja, wachten duurt lang, zoals velen hier hebben ervaren. 😁

Als de auto het wachten waard is, is het ook zo vergeten. Enne, de Passat is zeker geen straf hoor...

• MooDyBLueS
  • Niet online
Vanochtend voor het eerst mijn 1-fase e-Niro aan de publieke lader gehangen. Iets voor 10u ging hij eraan met 51% en stond om 18u op 84%.

Als ik dat adhv de 64 kWh batterij uitreken zou dat grofweg 21 kWh zijn wat er bijgeladen is. In iets over 8 uur tijd. Dat is slechts 2,64 kW per uur?

Ik wist dat 1-fase niet snel zou zijn, maar dit is serieus veel langzamer dan de 3,7 kW die hij op dit 11kW laadpunt zou moeten halen. Ben daar niet bepaald happy mee. Kan dit nog ergens mee te maken hebben?

• wortelsoft
  • Laatst online: 19:12
MooDyBLueS schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:18:
Vanochtend voor het eerst mijn 1-fase e-Niro aan de publieke lader gehangen. Iets voor 10u ging hij eraan met 51% en stond om 18u op 84%.

Als ik dat adhv de 64 kWh batterij uitreken zou dat grofweg 21 kWh zijn wat er bijgeladen is. In iets over 8 uur tijd. Dat is slechts 2,64 kW per uur?

Ik wist dat 1-fase niet snel zou zijn, maar dit is serieus veel langzamer dan de 3,7 kW die hij op dit 11kW laadpunt zou moeten halen. Ben daar niet bepaald happy mee. Kan dit nog ergens mee te maken hebben?
Bij sommige palen is er load balancing of is deze ingesteld op een lagere snelheid. Ik heb er hier in de buurt ook een stel die met 2,6kW laden, daar wordt je inderdaad niet vrolijk van. Vandaag bij een klant met 7.2kW kunnen laden dan gaat het ten minste een beetje vooruit.

• MooDyBLueS
  • Niet online
wortelsoft schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:30:
[...]

Bij sommige palen is er load balancing of is deze ingesteld op een lagere snelheid. Ik heb er hier in de buurt ook een stel die met 2,6kW laden, daar wordt je inderdaad niet vrolijk van. Vandaag bij een klant met 7.2kW kunnen laden dan gaat het ten minste een beetje vooruit.
Ah dat verklaart het dan. Load balancing zal het niet zijn verwacht ik, want hoewel hier vaak een ZOE staat (heb er bijna zicht op vanuit mijn huis), stond er vandaag niemand anders. En ook de Shell Recharge app gaf telkens 1/2 aan als ik keek.

Toch erg jammer. Als ik hiervan moet uitgaan is dat niet meer “om 19u op de lader hangen en de volgende ochtend om 7u bijna vol”. Dan wordt een 3-fase (ter voorbereiding) thuislader op 3x25A met 1x25A laden met 5,8 kW ineens veel interessanter.

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08-2025
Coocoocachoo schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:07:
[...]

Still waiting...Nog niets van mijn dealer gehoord (en zelf te druk om er achteraan te bellen).
Gelukkig zag ik dat er een snellader hier op parkeerterrein van kantoor bij ander bedrijf staat, moet nog ff kijken of ik daar bij kan tanken (volgens mij is het gewoon met een pasje betalen, dus hoop dat ze me dan toestaan op hun parkeerplekken te staan), dan heb ik voorlopig geen issue qua laadplanning meer.
Vandaag bij de dealer geweest om te checken, en de onboard charger (OBC) is inderdaad kapot.

Er is geen verwachtte leveringsdatum en ik ben bij deze dealer de 3e. Ze hopen voor het einde van het jaar iets te krijgen. :/

Tot die tijd snelladen of 230v granny. Ti’s wel een hele beroerde batch geweest de levering van October.

• wortelsoft
  • Laatst online: 19:12
stimm schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:00:
[...]

Vandaag bij de dealer geweest om te checken, en de onboard charger (OBC) is inderdaad kapot.

Er is geen verwachtte leveringsdatum en ik ben bij deze dealer de 3e. Ze hopen voor het einde van het jaar iets te krijgen. :/

Tot die tijd snelladen of 230v granny. Ti’s wel een hele beroerde batch geweest de levering van October.
Kunnen ze niet twee fases los maken van de aansluiting.

• CyBeRSPiN
  • Nu online
[...]

Of een 1 fase 32A kabel gebruiken. Koop er een op marktplaats en verpats hem daarna weer als je dealer je niet aan een leenkabel kan helpen. Dan kun je tot 7,2kW laden.

• stimm
wortelsoft schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:13:
[...]

Kunnen ze niet twee fases los maken van de aansluiting.
CyBeRSPiN schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:16:
[...]

Of een 1 fase 32A kabel gebruiken. Koop er een op marktplaats en verpats hem daarna weer als je dealer je niet aan een leenkabel kan helpen. Dan kun je tot 7,2kW laden.
Zo! Dat zijn goeie ideeën, helemaal niet aan gedacht! Dat ga ik overleggen met ze.

• kdeboois
  • Laatst online: 06:05
MooDyBLueS schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:18:

Was het een Flexpower paal in Amsterdam ?

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• MooDyBLueS
  • Niet online
kdeboois schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:36:
[...]

Was het een Flexpower paal in Amsterdam ?
Nee, Vattenfall. Heb de auto er net (20u) met 92% afgehaald. Had geen zin om pas rond 22u de auto van de laadpaal te halen (met ±5% per uur erbij). ;)

[ Voor 26% gewijzigd door MooDyBLueS op 11-11-2020 20:40 ]

• kdeboois
MooDyBLueS schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:39:
[...]

Nee, Vattenfall. Heb de auto er net (20u) met 92% afgehaald. Had geen zin om pas rond 22u de auto van de laadpaal te halen (met ±5% per uur erbij). ;)
De Flexpower palen zijn van Vattenfall.

• MooDyBLueS
  • Niet online
kdeboois schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:36:
[...]

De Flexpower palen zijn van Vattenfall.
Het is dat jij het zegt, anders was ik er waarschijnlijk niet achter gekomen. ;) Maar jij zegt dus dat die Flexpower/Vattenfall palen sowieso op 2,6 kW blijven hangen?

Ik heb verder in de wijk Allego en PitPoint, worden beide door Shell Recharge als 11 kW aangeduid.

Overigens geeft Chargemap over de Vattenfall paal het volgende aan:
The charge station has a 25A grid connection with 16A fuses per socket. 1 car can charge up to 16A, 2 cars can charge simultaneous up to 12.5A.

Er was nu dus geen andere auto.

• kdeboois
MooDyBLueS schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:52:
[...]

Het is dat jij het zegt, anders was ik er waarschijnlijk niet achter gekomen. ;) Maar jij zegt dus dat die Flexpower/Vattenfall palen sowieso op 2,6 kW blijven hangen?

Ik heb verder in de wijk Allego en PitPoint, worden beide door Shell Recharge als 11 kW aangeduid.

The charge station has a 25A grid connection with 16A fuses per socket. 1 car can charge up to 16A, 2 cars can charge simultaneous up to 12.5A.

Afhankelijk van het weer en het tijdstip werken ze met andere vermogens. Geen idee of dat het was, maar het is een optie.

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb voor volgende week de 15k beurt gepland, en had gelijk gevraagd of dan ook de softwareupdate uitgevoerd kon worden.

Maar het antwoord was dat dit momenteel niet gedaan wordt, omdat er schijnbaar issues zijn. En dat ik dit volgende week tijdens de beurt nogmaals moest vragen, wellicht dat het in de tussentijd opgelost wordt.

Hadden hier al mensen de update? Of weet iemand wat deze issues dan zijn?

• GagdetGrunn
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-09-2021
IUser schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:59:
Heeft iemand last van een tikkende raam aan de linker of rechter portier? Ik merk dat als ik harder dan 80 rijdt. En helemaal als er veel wind is en op de snelweg hoor ik dat af en toe. Het lijkt alsof de ruit niet helemaal lekker zit waardoor het toch gaat trillen. Maar het gebeurt ook weer niet constant maar je hoort het gewoon.
Jazeker, 2x naar de dealer geweest. 1 x deurrubbers gesmeerd, probleem niet verholpen.2e x chromen lijsten gedemonteerd en opnieuw gemonteerd. Toen was het verholpen. Heel herkenbaar en irritant destijds.

• gerben2903
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 24-06-2022
[...]

Hier in Capelle ad IJssel net zo de EV Box palen (Gemeente Rotterdam) lijken 3 x 25A afgezekerd.
Een of twee auto maakt geen verschil, max. 2,6 kW 😎 bij het MY19 model.

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-01 17:01
[...]

Hier ook herkenbaar. Ik heb 2 palen in de buurt van mijn huis. 1 paal is maar 2.6kW. De andere is 5.2 kW. Nadeel is dat de 5.2kW paal onder een boom met veel vogels staat. Als ik de auto ga opladen schat ik een beetje in hoe snel die vol moet zijn voor mijn volgende rit. Afhankelijk daarvan kies ik een paal. Staat nooit iemand buiten ikzelf.

• Pople
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-12-2025
mbt. dat gedoe over laadpalen:als je 1 fase 7KW wilt laden dan moet je een 22KW laadpaal uitzoeken. Die andere flutpaaltjes (11kw) heb je niet echt wat aan. Ik heb zelf een laadpaal thuis en op het werk, daarbuiten hoef ik bijna nooit te laden. Ik zou eenieder adviseren om thuis een laadpunt te realiseren. In overleg bv. in de heg van de buurman en een grondkabel onder de stoeptegels door. Heeft een collega van me ook gedaan.

• relex28
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-12-2025
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pgrV7QxNi6ezTae97dpCUsGKye0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EyTmG3swYU2Wzvpt5EILy45t.jpg?f=fotoalbum_large

Ik was 1 van de gelukkige winnaars bij de 5000 subscriber giveaway van André Laurence! Dit werkt erg goed moet ik zeggen zeker als je auto achteruit inparkeert en het regent bijvoorbeeld.

• CyBeRSPiN
  • Nu online
relex28 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:26:
[Afbeelding]

Ik was 1 van de gelukkige winnaars bij de 5000 subscriber giveaway van André Laurence! Dit werkt erg goed moet ik zeggen zeker als je auto achteruit inparkeert en het regent bijvoorbeeld.
Haha ok, gefeliciteerd.
Heb na 1,5 jaar maar 1x gehad dat ie te smerig was om iets te zien. Misschien heb ik mazzel gehad dat de wijze waarop ik mn auto was gunstig is tegen vuil op de lens?

• relex28
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-12-2025
CyBeRSPiN schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:30:
[...]
Misschien heb ik mazzel gehad dat de wijze waarop ik mn auto was gunstig is tegen vuil op de lens?
In onze buurt zijn ze flink aan het verbouwen en de zijn de wegen dus super smerig, niet bij te houden zo |:(

• Coocoocachoo
[...]

Ik heb mijne in juli gehad, dus vrees dat het een grotere batch raakt...

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
GagdetGrunn schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:54:
[...]

Jazeker, 2x naar de dealer geweest. 1 x deurrubbers gesmeerd, probleem niet verholpen.2e x chromen lijsten gedemonteerd en opnieuw gemonteerd. Toen was het verholpen. Heel herkenbaar en irritant destijds.
Ah gelukkig ben ik niet de enige! Bedankt voor het melden. Ik kan ook het geluid reproduceren nu. Ik hoef alleen maar tegen de ruit te drukken aan de bovenzijde van het raam. Dan hoor je een tikkend geluid. Ik ga wel naar de dealer om het probleem te verhelpen.

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:29

zeroday

There is no alternative!

CyBeRSPiN schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:30:
[...]

Haha ok, gefeliciteerd.
Heb na 1,5 jaar maar 1x gehad dat ie te smerig was om iets te zien. Misschien heb ik mazzel gehad dat de wijze waarop ik mn auto was gunstig is tegen vuil op de lens?
niet zozeer vuil, maar ik vind druppels ook erg vervelend ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:39
IUser schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:02:
[...]

Ah gelukkig ben ik niet de enige! Bedankt voor het melden. Ik kan ook het geluid reproduceren nu. Ik hoef alleen maar tegen de ruit te drukken aan de bovenzijde van het raam. Dan hoor je een tikkend geluid. Ik ga wel naar de dealer om het probleem te verhelpen.
Hier ook last van tikken. Het is wel heel erg subjectief. Ik stoor mij er enorm aan.
De rest van het gezin zegt dan... waar heb je het over :)
Hebben jullie het ook erger bij rijden op wegen met klinkers ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Pople schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:49:
mbt. dat gedoe over laadpalen:als je 1 fase 7KW wilt laden dan moet je een 22KW laadpaal uitzoeken. Die andere flutpaaltjes (11kw) heb je niet echt wat aan. Ik heb zelf een laadpaal thuis en op het werk, daarbuiten hoef ik bijna nooit te laden. Ik zou eenieder adviseren om thuis een laadpunt te realiseren. In overleg bv. in de heg van de buurman en een grondkabel onder de stoeptegels door. Heeft een collega van me ook gedaan.
Tsja. als je de auto in eigen beheer hebt zou ik dat doen, maar mijn baas betaald. Ik krijg geen openbare paal hier (allemaal moeilijk en te duur volgens de gemeente) en ik heb hier 2 palen op +300m van m'n huis
1 paal geeft me 11KW en de andere die er naast staat geeft me 7KW
en tot op heden zie ik de kosten van die 11KW nog niet in mijn app verschijnen en die andere paal wel ;)

Dus als ik moet laden (1 of 2x in de week) rij ik even naar die locatie, zet hem er neer en loop binnen 5 tot 8 minuutjes weer naar huis ;)

En om nu thuis weer een aparte teller er tussen te gaan hangen ..

• Pople
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-12-2025
zeroday schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:16:
[...]

Tsja. als je de auto in eigen beheer hebt zou ik dat doen, maar mijn baas betaald. Ik krijg geen openbare paal hier (allemaal moeilijk en te duur volgens de gemeente) en ik heb hier 2 palen op +300m van m'n huis
1 paal geeft me 11KW en de andere die er naast staat geeft me 7KW
en tot op heden zie ik de kosten van die 11KW nog niet in mijn app verschijnen en die andere paal wel ;)

Dus als ik moet laden (1 of 2x in de week) rij ik even naar die locatie, zet hem er neer en loop binnen 5 tot 8 minuutjes weer naar huis ;)

En om nu thuis weer een aparte teller er tussen te gaan hangen ..
in mijn geval, en van velen, betaalt de baas de thuislader en installatie ook. Wordt grotendeels terugverdiend door lagere KWH prijs thuis (0,21 euro/Kwh, vs ca. 0,30 euro/Kwh bij publieke paal). Mijnsinziens hoort een thuislaadpaal bij de auto, part of the deal.
en een apart metertje in de meterkast is net zo groot als één zekering-automaatje..

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
driel24 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:13:
[...]

Hier ook last van tikken. Het is wel heel erg subjectief. Ik stoor mij er enorm aan.
De rest van het gezin zegt dan... waar heb je het over :)
Hebben jullie het ook erger bij rijden op wegen met klinkers ?
Ja bij bepaalde wegdek waarbij het gaat resoneren. Dus soms ook bij vlak wegdek. Op de snelweg heb ik dit probleem ook en vooral als het harder waait.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-01 16:22
Pople schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:49:
Ik zou eenieder adviseren om thuis een laadpunt te realiseren. In overleg bv. in de heg van de buurman en een grondkabel onder de stoeptegels door. Heeft een collega van me ook gedaan.
Je bent op de hoogte van het feit dat het grootste deel van de woningen in Nederland geen eigen oprit of parkeerplaats hebben?
(9 van de 10 keer kan ik niet eens voor mijn deur parkeren)

Verder ontopic: morgenochtend kan ik mijn nieuwe e-Niro ophalen bij de dealer.
Toch nog snel gegaan, begin oktober besteld bij één van de dealers in de regio en afgelopen donderdag kwam de auto binnen bij de dealer (sommige dealers hadden gelukkig vooruit besteld waardoor ik dus amper te maken heb gehad met een levertijd. Het enige nadeel is dat ik niet zelf de kleur heb kunnen uitkiezen, maar Silky Silver vind ik prima)

• Dennis 1
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22:01
Mabion schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:48:
Ik heb voor volgende week de 15k beurt gepland, en had gelijk gevraagd of dan ook de softwareupdate uitgevoerd kon worden.

Maar het antwoord was dat dit momenteel niet gedaan wordt, omdat er schijnbaar issues zijn. En dat ik dit volgende week tijdens de beurt nogmaals moest vragen, wellicht dat het in de tussentijd opgelost wordt.

Er zijn er al maar die zijn niet echt enthousiast. M.a.w. ze hebben spijt van de update. 8)7 Misschien even teruglezen.

Als je van de kleur roze houdt valt het misschien nog wel mee. 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis 1 op 12-11-2020 13:23 ]

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Pople schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:26:
[...]

in mijn geval, en van velen, betaalt de baas de thuislader en installatie ook. Wordt grotendeels terugverdiend door lagere KWH prijs thuis (0,21 euro/Kwh, vs ca. 0,30 euro/Kwh bij publieke paal). Mijnsinziens hoort een thuislaadpaal bij de auto, part of the deal.
en een apart metertje in de meterkast is net zo groot als één zekering-automaatje..
klopt die deal heb ik ook met mijn baas, maar ik heb geen oprit, nog heb ik aan huis direct een parkeerplaats.
ja er is een openbare parkeerplaats achter mijn huis, maar daar zit tussen de eerste parkeerplaats en mijn schuur nog minimaal 15 meter
Ik ben een maand bezig geweest met Allegro en de gemeente en dan was de kabel die ze moesten trekken te lang waardoor er teveel kosten zouden zijn. Of voor ons huis zou er teveel asfalt liggen.
Maw: ze willen het hier niet aanleggen omdat de wijk hier verder nog afgemaakt moet worden qua bouw en het voorterrein dus nog heringericht gaat worden. .. We gaan het zien. De oplossing zoals ik nu heb werkt vooralsnog ;)

• blottle
Ik zit een beetje in de instellingen te spelen en toen kwam ik deze optie tegen: “welkom spiegel/licht”

Erg grappig. Bij aankomen lopen gaan de spiegels al open. En de verlichting in de handgrepen gaat aan.

Heb zitten zoeken in het topic en heb 1 bericht hierover.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uEtAgGhfktNvhbzjUQBBsVePD20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YY2xr6V7oDju74U7Dr5iCsOT.jpg?f=fotoalbum_large
Bitaktus19 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:28:
[...]

Er is een optie dat de auto je vriendelijk ontvangt met uitklappende spiegels enzo. Is dat het?

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04:43
blottle schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:33:
Ik zit een beetje in de instellingen te spelen en toen kwam ik deze optie tegen: “welkom spiegel/licht”

Erg grappig. Bij aankomen lopen gaan de spiegels al open. En de verlichting in de handgrepen gaat aan.

Heb zitten zoeken in het topic en heb 1 bericht hierover.

[Afbeelding]

[...]
"Erg grappig" is ook de enige kwalificatie die ik er aan zou willen geven. Omdat het kan. Maar totaal niet praktisch als je de auto op de oprit hebt staan en je loopt er langs zonder 'm te willen gebruiken.
Hij springt telkens van het slot, systemen starten op, laadsnelheid stort in en de verlichting springt aan :?
Wat is er mis met een druk op het deurknopje?

• blottle
Marcva schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:51:
[...]

"Erg grappig" is ook de enige kwalificatie die ik er aan zou willen geven. Omdat het kan. Maar totaal niet praktisch als je de auto op de oprit hebt staan en je loopt er langs zonder 'm te willen gebruiken.
Hij springt telkens van het slot, systemen starten op, laadsnelheid stort in en de verlichting springt aan :?
De auto gaat niet van het slot. De spiegels gaan alleen open en het licht gaat aan.

• Marcva
blottle schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:15:
[...]

De auto gaat niet van het slot. De spiegels gaan alleen open en het licht gaat aan.
OK, maar dan nog zie ik het nut niet. Zal aan mij liggen ;)
Blij dat het een instelling is :)

• Coocoocachoo
Ik heb het ook aanstaan, maar niet echt omdat ik het nuttig vind ofzo. Alhoewel ik me voor kan stellen dat in donkere omgevingen dat lampje in de deur wel handig is.

Verder wel "grappig" als je voorbij je auto loopt dat hij enthousiast wordt met zijn oortjes uit, maar als je dan voorbij loopt dat zijn oortjes dan teleurgesteld gaan hangen. :+

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:32
Hmm bij mij gaan alleen de spiegels open en het lichtje bij het handsvat van het portier gaat branden.
Maar de koplampen gaan niet aan...

Waar licht (pun intented) dat aan?

[ Voor 5% gewijzigd door WRT54G op 13-11-2020 09:51 ]

• jinxedworld
WRT54G schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:51:
Hmm bij mij gaan alleen de spiegels open en het lichtje bij het handsvat van het portier gaat branden.
Maar de koplampen gaan niet aan...

Waar licht (pun intented) dat aan?
Alleen de handgreep verlichting springt aan, niet de koplampen enzo. Zo is het blijkbaar gebouwd. Helemaal prima ook trouwens, ik zou niet langs de auto willen lopen, en dat dan alle verlichting vol aanspringt :P

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:32
Ohhh ik dacht te begrijpen dat de gehele verlichting aan gaat. Dat is bij niet het geval.
Maar verkeerd begrepen. Dank voor de opheldering.

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01 15:16
[...]

Ik heb ook de pech dat ik in deze Maandagochtendmodellenreeks zit .
Ik moest wel even doorvragen bij Kia voor er nu werd verteld wat precies de status is voor de nieuwe OBC's

. Wat ik kreeg te horen is dat de OBC' ( of de vervangende onderdelen ) onderweg zijn vanuit Korea naar het centrale magazijn in Belgie . Vanuit daar word het naar de betreffende dealers verstuurd .
Verwachting was dat er binnen een week of 2 een afspraak gemaakt kan worden voor de werkelijke reparatie .

We wachten af :z

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-01 20:47
De mijne moet nog steeds eind week 49 geleverd worden, ik heb wel al het kentekenbewijs binnen gekregen, dus financieel-technisch (qua bijtelling 2020) ben ik gerustgesteld.

Hopen dat het geen maandagochtend model wordt.

Verder moet ik wel alles nog regelen voor de laadpaal, en ook onderhoud + apk die mijn Volvo nog moet krijgen voor het inleveren ._. wat een drukte :)

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:17
Als je met de sleutel de auto ontgrendelt dan gaan (oa) de koplampen aan. Na korte tijd gaan ze weer uit. Van mij mocht die tijdsduur wel iets langer zijn. Ik ontgrendel de auto altijd met de sleutel als ik hem van de lader af wil halen. Vind die tijdelijke verlichting bovenop het kleine lampje in het laadklepje wel prettig. Maar het duurt dus altijd net iets te kort. Zou toch iets eenvoudigs in de programmering moeten zijn?

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Marcva schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:51:
[...]

euh ik moet toch echt op mijn knopje drukken .. niet? morgen even proberen ;)
ah ik zie 'al' andere reacties ..

btw ik heb de laatste tijd met de UVO app ook wat issues dat ie niet wil reageren, irritant vooral met de eerst vorst was het ruk ;) Moest ik alsnog naar de auto lopen <grin>

[ Voor 15% gewijzigd door zeroday op 13-11-2020 13:37 ]

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hmm ik heb vandaag ook een lege 12v accu :(. Ik hoop niet dat dit het begin is van een heleboel 12v accu ellende. Ik heb verder geen 12v accessoires aangesloten.

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Z___Z schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:19:
Hmm ik heb vandaag ook een lege 12v accu :(. Ik hoop niet dat dit het begin is van een heleboel 12v accu ellende. Ik heb verder geen 12v accessoires aangesloten.
Achterklep niet helemaal goed dicht gehad wellicht?

• Killah_Priest
Gisteren heb in mijn nieuwe e-Niro opgehaald bij de dealer.
Vanochtend stond ik even geparkeerd in Amsterdam om wat boodschappen te halen, komt er een oude kerel aangereden met een XC90. Eerst tikt hij de auto voor hem aan, vervolgens bij het achteruitrijden komt zat hij letterlijk tegen mijn voorbumper aan.
Gelukkig geen schade (lang leve de kentekenplaat die bij dit model uitsteekt), maar ik was wel eventjes witheet.

• jinxedworld
Killah_Priest schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:17:
Gisteren heb in mijn nieuwe e-Niro opgehaald bij de dealer.
Vanochtend stond ik even geparkeerd in Amsterdam om wat boodschappen te halen, komt er een oude kerel aangereden met een XC90. Eerst tikt hij de auto voor hem aan, vervolgens bij het achteruitrijden komt zat hij letterlijk tegen mijn voorbumper aan.
Gelukkig geen schade (lang leve de kentekenplaat die bij dit model uitsteekt), maar ik was wel eventjes witheet.
Oh nasty!! Heb je de bestuurder aangesproken? Of was hij al vertrokken voordat je er bij kon zijn?

Ik wil niet stereotyperen, maar de XC90 bestuurders hebben bijna net zoveel problemen met hun knipperlichten (en algehele weggedrag) als de opgeschoten BMW bestuurders...

Gevalletje "Hoe groter de bak, hoe groter de zak"

[ Voor 3% gewijzigd door jinxedworld op 14-11-2020 11:34 ]

• Killah_Priest
jinxedworld schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:33:
[...]

Oh nasty!! Heb je de bestuurder aangesproken? Of was hij al vertrokken voordat je er bij kon zijn?

Ik wil niet stereotyperen, maar de XC90 bestuurders hebben bijna net zoveel problemen met hun knipperlichten (en algehele weggedrag) als de opgeschoten BMW bestuurders...

Gevalletje "Hoe groter de bak, hoe groter de zak"
Ja, ik heb hem aangesproken terwijl hij zijn auto letterlijk tegen de auto voor hem aan het zetten was. Bejaarde kerel. Omdat ik geen schade had heb ik het er maar bij gelaten.

• kdeboois
Killah_Priest schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:47:
[...]

Ja, ik heb hem aangesproken terwijl hij zijn auto letterlijk tegen de auto voor hem aan het zetten was. Bejaarde kerel. Omdat ik geen schade had heb ik het er maar bij gelaten.
Is niet altijd zichtbaar. Ik had toch even gegevens uitgewisseld, leren ze ook van.

• plmagis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 21:45
Ben donderdag onze Kia e-Niro MY2020 (MORE 64 kWh) gaan ophalen.

Heel erg onder de indruk van de wagen en de kwaliteit van de afwerking. Puik werk van die Zuid-Koreanen!

Eerste voorlopige vragen/opmerkingen:
  • Heb een account bij TomTom waarin al mijn contacten en adressen zitten, maar die kan ik niet synchroniseren. (Geen mogelijkheid om in te loggen bij TomTom). Jammer.
  • Heb me ook al te pletter gezocht hoe ik de stem in TomTom kan veranderen, maar voorlopig zonder succes.
  • Had voordien een Peugeot 3008 en dacht dat beide wagens ongeveer even hoog waren, maar de e-Niro is echt wel een handbreedte lager. Zal dus oppassen worden om geen (te) hoge drempels meer te nemen.
  • Beetje vreemd dat de voorste parkeersensoren standaard uitstaan en dat je die telkens moet aanzetten als je wil parkeren.
  • Ook jammer dat de VESS standaard uitstaat en dat je die telkens moet aanzetten.
  • Voorlopig meest overbodige feature op de e-Niro zijn die natuurgeluiden. Rare jongens die Zuid-Koreanen.
  • Zijn heel erg fier dat we de sprong gewaagd hebben om elektrisch te rijden.
  • Ben heel erg opgelucht dat ik mijn stopcontact in de garage nog niet gegrild heb bij het opladen aan 12A

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@plmagis gefeliciteerd!
Er zit geen TomTom ingebouwd, is een ander systeem (Navteq).
De VESS staat juist standaard aan?

• Z___Z
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:27:
[...]

Achterklep niet helemaal goed dicht gehad wellicht?
Nee, auto stond niet op slot, kan dat ervoor zorgen dat iets de accu leeg trekt?

• bomajo
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-10-2022
Z___Z schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 21:23:
[...]

Nee, auto stond niet op slot, kan dat ervoor zorgen dat iets de accu leeg trekt?
Nee, die van mij staat ook niet op slot en accu nog niet leeg gehad.

• plmagis
Bedankt @CyBeRSPiN !

Uhuh, ik dacht ergens gezien te hebben dat het van TomTom was, maar je zal wel gelijk hebben.

En ja, ik bedoelde dat de e-Niro inderdaad standaard wel lawaai maakt (VESS telkens aan). Tja, ik begrijp het wel voor fietsers en voetgangers, maar 't zou misschien interessant zijn, mocht de VESS geen geluid maken boven 50km/u zodat stilaan de snelwegen stiller worden (op geluid van banden na).
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:39:
@plmagis gefeliciteerd!
Er zit geen TomTom ingebouwd, is een ander systeem (Navteq).
De VESS staat juist standaard aan?

• plmagis
Vraagje: bij het starten van de e-Niro hoor je een jingle-tje. Weet er iemand hoe dat uit te zetten?

Volgens mij vrouw klinkt het erg hard buiten de wagen en zou het wel eens erg irritant voor de buren kunnen zijn als ik 's morgens vroeg vertrek.

Alvast bedankt!

• Z___Z
  • Niet online
Volgens de wegenwacht hebben nieuwe e-Niros een knopje op het dashboard om de 12V accu op te leden vanuit de HV-accu. Klonk als een sterk verhaal, is dit waar?

Zelf heb ik geen last van de VESS, ik hebb meer last van het lawaai in de cabine op de snelweg boven de 100 km/uur. Voor mij toch een reden om volgend jaar naar iets anders op zoek te gaan.

• CyBeRSPiN
  • Nu online
plmagis schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:31:
Bedankt @CyBeRSPiN !

Uhuh, ik dacht ergens gezien te hebben dat het van TomTom was, maar je zal wel gelijk hebben.

En ja, ik bedoelde dat de e-Niro inderdaad standaard wel lawaai maakt (VESS telkens aan). Tja, ik begrijp het wel voor fietsers en voetgangers, maar 't zou misschien interessant zijn, mocht de VESS geen geluid maken boven 50km/u zodat stilaan de snelwegen stiller worden (op geluid van banden na).

[...]
VESS gaat vanzelf boven de 30km/u uit.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:13:
[...]

Je kan tappen tot de accu leeg is en dan heb je hulp nodig om je auto weer in te komen en weer aan de gang te krijgen. Het mechanisme dat de 12V accu op peil moet houden zit niet goed in elkaar.
sorry voor de nog wat late reactie. Ik zit namelijk nu voor het keuzemoment van een dashcam.
Ik begrijp het dus goed dat usb continu stroom geeft? Dan hoef ik geen hardwire aansluiting aan de zekeringskast te maken. Dat zou voor mij wel een must zijn, aangezien ik twee linkerhanden heb en bang ben om wat verkeerd te doen

• eltron
Z___Z schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:42:
Volgens de wegenwacht hebben nieuwe e-Niros een knopje op het dashboard om de 12V accu op te leden vanuit de HV-accu. Klonk als een sterk verhaal, is dit waar?

Zelf heb ik geen last van de VESS, ik hebb meer last van het lawaai in de cabine op de snelweg boven de 100 km/uur. Voor mij toch een reden om volgend jaar naar iets anders op zoek te gaan.
Volgens mij kun je opladen 12V wel ergens in systeem instellingen aan of uit zetten, maar standaard aan en zou ik afblijven.

Lawaai op snelweg boven 100km zal aan jouw auto liggen. Ik heb er geen last van tot ca. 180km/u (op de teller dan).
en ach, harder dan 100km/u mag je toch niet >:)

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:30
plmagis schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:41:
Vraagje: bij het starten van de e-Niro hoor je een jingle-tje. Weet er iemand hoe dat uit te zetten?

Volgens mij vrouw klinkt het erg hard buiten de wagen en zou het wel eens erg irritant voor de buren kunnen zijn als ik 's morgens vroeg vertrek.

Alvast bedankt!
Je hebt 2 soorten geluid als je de wagen start, deze van t starten van de wagen en deze van t feit dat de bestuurder de gordel nog niet om heeft.
Vrouw eens laten luisteren als je eerst je gordel vast klikt en dan pas de wagen opstart.

• bomajo
  • Laatst online: 03-10-2022

Klopt. 12v accu wordt bijgeladen vanuit grote accu. Kan je instellen in menu. Als ie laadt zie je het linker groene lampje knipperen.

• Z___Z
  • Niet online
bomajo schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:18:
[...]

Klopt. 12v accu wordt bijgeladen vanuit grote accu. Kan je instellen in menu. Als ie laadt zie je het linker groene lampje knipperen.
Ik bedoel een knopje om als de batterij plat is toch nog 12V boordspanning te kunnen krijgen.

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-01 10:57
Dat knopje heeft alleen de Niro hybride.
Had KIA dit ook maar bij de E-Niro gedaan.

• plmagis
Bedank, @bruneelm t!

Vrij zeker dat het om het eerste geluidje gaat. (Heb intussen op Internet gezocht en gevonden dat meer mensen geen fan zijn van de "start chime", terwijl anderen dat geluidje dan weer nuttig vinden om te horen dat de auto gestart is. In sommige modellen van Kia zou je dat "welkomstgeluidje" kunnen uitzetten via het stuurmenu, maar blijkbaar niet op de e-Niro)

En ik moet eerst achterwaarts de garage uitrijden. Ik dacht dat auto's normaal niet biepen als je achteruit rijdt zonder je gordel in te klikken omdat sommigen liever over hun schouder kijken en de gordel dan in de weg vinden zitten.
bruneelm schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:00:
[...]

Je hebt 2 soorten geluid als je de wagen start, deze van t starten van de wagen en deze van t feit dat de bestuurder de gordel nog niet om heeft.
Vrouw eens laten luisteren als je eerst je gordel vast klikt en dan pas de wagen opstart.

• plmagis
Had die optie ook aangezet, maar ik denk dat ik hem terug ga uitzetten. Ik vind het namelijk handig om na het uitstappen te kunnen zien dat ik de auto afgesloten heb doordat de spiegels dichtgeklapt zijn. Met deze optie gaan de spiegels terug open terwijl de auto afgesloten blijft.
jinxedworld schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:21:
[...]

Alleen de handgreep verlichting springt aan, niet de koplampen enzo. Zo is het blijkbaar gebouwd. Helemaal prima ook trouwens, ik zou niet langs de auto willen lopen, en dat dan alle verlichting vol aanspringt :P

• Marcva
[...]
"Nieuw" is een relatief begrip. Mijn MY20 heeft het niet zover ik weet. De MY21 wellicht? Ik zou het een logische keuze vinden, maar dan wel graag hard wired in de motorruimte.

• Coocoocachoo
plmagis schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:32:
Bedank, @bruneelm t!

Vrij zeker dat het om het eerste geluidje gaat. (Heb intussen op Internet gezocht en gevonden dat meer mensen geen fan zijn van de "start chime", terwijl anderen dat geluidje dan weer nuttig vinden om te horen dat de auto gestart is. In sommige modellen van Kia zou je dat "welkomstgeluidje" kunnen uitzetten via het stuurmenu, maar blijkbaar niet op de e-Niro)

En ik moet eerst achterwaarts de garage uitrijden. Ik dacht dat auto's normaal niet biepen als je achteruit rijdt zonder je gordel in te klikken omdat sommigen liever over hun schouder kijken en de gordel dan in de weg vinden zitten.

[...]
Volgens mij kan je het volume wel aanpassen in het stuurmenu. Ik heb daar iig een aantal geluidjes zachter gezet en heb het idee dat dat wel scheelt qua geluid buiten de auto.

• stimm
Shyne schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:53:
[...]

Ik heb ook de pech dat ik in deze Maandagochtendmodellenreeks zit .
Ik moest wel even doorvragen bij Kia voor er nu werd verteld wat precies de status is voor de nieuwe OBC's

. Wat ik kreeg te horen is dat de OBC' ( of de vervangende onderdelen ) onderweg zijn vanuit Korea naar het centrale magazijn in Belgie . Vanuit daar word het naar de betreffende dealers verstuurd .
Verwachting was dat er binnen een week of 2 een afspraak gemaakt kan worden voor de werkelijke reparatie .

We wachten af :z
Zou je een berichtje/post willen sturen op het moment dat je meer hoort? Doe ik dat ook.

• Mich46
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07-02-2024
Even schrikken: vanmiddag een brief in de bus dat de Kia Niro ev met een terugroepactie start. In het schrijven staat ook dat, indien je je onttrekt aan deze oproep, er gevolgen kunnen zijn voor de herverkoopwaarde van je voertuig. ( wordt op de carpass vermeld)
Telefonisch contact bracht - gelukkig - soelaas. Het gaat om de stekker van de grannykabel. Deze moet afgeschermd worden met een soort isolatieband. Maximum 5 minuten werk, volgens de dealer.
Ik hou jullie op de hoogte, na het “herstel”bezoek.
Ter info: het gaat over de MY19, in België aangekocht.

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:03
Marcva schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:12:
[...]

"Nieuw" is een relatief begrip. Mijn MY20 heeft het niet zover ik weet. De MY21 wellicht? Ik zou het een logische keuze vinden, maar dan wel graag hard wired in de motorruimte.
Nee ik heb hier ook naar gezocht maar is alleen in hybride Niro van toepassing.

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:03
Mich46 schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:05:
Even schrikken: vanmiddag een brief in de bus dat de Kia Niro ev met een terugroepactie start. In het schrijven staat ook dat, indien je je onttrekt aan deze oproep, er gevolgen kunnen zijn voor de herverkoopwaarde van je voertuig. ( wordt op de carpass vermeld)
Telefonisch contact bracht - gelukkig - soelaas. Het gaat om de stekker van de grannykabel. Deze moet afgeschermd worden met een soort isolatieband. Maximum 5 minuten werk, volgens de dealer.
Ik hou jullie op de hoogte, na het “herstel”bezoek.
Ter info: het gaat over de MY19, in België aangekocht.
Je krijgt een rubberen hoesje om je granny lader heen staan foto's van in het topic. Brief is dan heel erg zwaar aangezet!

• mario007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 16:37
deltaquad schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:12:
[...]

Dat is goed nieuws! Ik hoop dat ze bij mij ook de oorzaak vinden. Zelf weet ik ook weinig van auto's. Vanmiddag gaan ze me bellen, dan zal ik gelijk doorgeven dat ze ook naar de omvormers moeten kijken. Bij welke Kia dealer zit jij? Mochten ze nog meer willen weten dan kunnen ze elkaar contacten. ;)
Weten ze al wat bij jou de oorzaak is?

<leeg>

• nessio
  • Laatst online: 00:17
Is er niet bij de Kona EV en ook niet bij de E-Niro. Ging om dat knopje, maar antwoord was er al.

[ Voor 97% gewijzigd door nessio op 17-11-2020 18:42 ]

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

• Coocoocachoo
Shyne schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:52:
[...]

MIjn auto ook van de week weggebracht en dezelfde boodschap gekregen . OCP defect (?) en word besteld .Levertijd zou echter een aantal dagen zijn volgens de dealer..
Is bij jou de OBC inmiddels al ontvangen?
Mijn dealer geeft nog aan dat het in backorder staat en dat ze dan 0 inzicht hebben in wanneer het geleverd kan worden...

• deltaquad
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-01 22:00
mario007 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:41:
[...]

Weten ze al wat bij jou de oorzaak is?
Ze hebben alles losgekoppeld maar konden niets vinden :/ . De omvormers en de grondkabel hebben ze ook bekeken, maar daar was ook niks mis mee. Ze hebben laten zien hoe ik de 12V accu moet loskoppelen, misschien kan ik dan iig wel verder rijden als het weer gebeurt.

[ Voor 3% gewijzigd door deltaquad op 18-11-2020 07:01 ]

• mario007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 16:37
deltaquad schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:36:
[...]

Ze hebben alles losgekoppeld maar konden niets vinden :/ . De omvormers en de grondkabel hebben ze ook bekeken, maar daar was ook niks mis mee. Ze hebben laten zien hoe ik de 12V accu moet loskoppelen, misschien kan ik dan iig wel verder rijden als het weer gebeurt.
Hopelijk was het eenmalig en anders dat het loskoppelen van de 12V het probleem kan oplossen.

<leeg>

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 08:50

MaxxMark

HT is Tof!

Vraagje voor de kenners hier. Ik heb met m'n collega's discussie over de ExecutiveLine vs DynamicLine (MY2020) en of er wel/niet goed aan gedaan wordt om voor een executive te gaan boven een dynamic. We komen niet echt tot een bevredigende conclusie :)

Op basis van het uitrustingslijstje van beide wagens (wat op de kia site staat)komt er onderaan de streep uit dat de ExecutiveLine "alleen" de volgende opties extra heeft:
  • Dodehoekdetectie (BSD)
  • Draadloos oplaadstation voor smartphone
  • Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie
  • JBL Premium Sound System
  • LED-koplampen
  • Luxe instaplijsten
  • Privacy glass
  • Safety functie elektrisch bedienbare ramen voor
  • Stoelventilatie vóór
  • Stoelverwarming vóór en achter
  • Verkeersdetectie achter (RCTA)
  • Volledig lederen bekleding
Klopt de aanname dat dit het feitelijke verschil is? Of zien we nog iets over het hoofd? Dan doel ik meer op zaken als rijgedrag/wegligging/visuele uitstraling.

Mijn (onze :)) dank is groot!

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@MaxxMark zie de brochure op Kia.nl:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WfwUM9moj5IMTLifuI2ytx24wLc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MoZC5GZVQkWVorLFuGQnVXpO.png?f=user_large
Duidelijker dan dit wordt het niet. Het is gewoon een set aan opties die je dan extra krijgt, that's it. Het is verder exact dezelfde auto. Veel van die opties zou ik niet willen missen overigens.

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeRSPiN op 18-11-2020 16:55 ]

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 08:50

MaxxMark

HT is Tof!

Haha, bizar... _/-\o_ Dan ben je alles oeverloos aan het uitzoeken op de site, uitwerken in lijstjes, etc... En dan open je niet eens de brochure! |:( 8)7 8)7

Enige subtiele, maar (zeer) significante verschil is dat je wel stelt dat ze verder inderdaad identiek zijn!
CyBeRSPiN schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:52:
@MaxxMark zie de brochure op Kia.nl:
Duidelijker dan dit wordt het niet. Het is gewoon een set aan opties die je dan extra krijgt, that's it. Het is verder exact dezelfde auto. Veel van die opties zou ik niet willen missen overigens.
BSD en RCTA snap ik volledig (heeft mijn V60 ook en zou balen als ik het niet zou hebben!). Maar van de andere zaken kan gedacht worden 'das toch alleen voor de leuk'. Kan je daar wat meer over uitwijden?

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• eltron
MaxxMark schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:00:
Haha, bizar... _/-\o_ Dan ben je alles oeverloos aan het uitzoeken op de site, uitwerken in lijstjes, etc... En dan open je niet eens de brochure! |:( 8)7 8)7

Enige subtiele, maar (zeer) significante verschil is dat je wel stelt dat ze verder inderdaad identiek zijn!

[...]

BSD en RCTA snap ik volledig (heeft mijn V60 ook en zou balen als ik het niet zou hebben!). Maar van de andere zaken kan gedacht worden 'das toch alleen voor de leuk'. Kan je daar wat meer over uitwijden?
Stoelverwarming of stoelventilatie is deels het alternatief voor volledig interieur verwarmen\koelen wat veel meer energie en batterij en dus range kost.
En Dynamic line wordt geloof ik nauwelijks geproduceerd, kan langere wachttijd opleveren, maar dat zal de dealer hopelijk wel weten.

[ Voor 9% gewijzigd door eltron op 18-11-2020 17:25 ]

• kdeboois
Kijk eens wat deze opties bij andere merken kosten. Dan ben je er zo uit in mijn optiek.

• CyBeRSPiN
  • Nu online
eltron schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:04:
[...]

Stoelverwarming voor- en achter is deels het alternatief voor volledig interieur verwarmen wat veel meer energie en batterij en dus range kost.
En Dynamic line wordt geloof ik nauwelijks geproduceerd, kan langere wachttijd opleveren, maar dat zald e dealer hopelijk wel weten.
Je leest verkeerd. Stoelverwarming voor is standaard bij beiden, stoelventilatie voor is alleen Executiveline. Dat is in de zomer wel lekker ivm het plakkende leer wat de DynamicLine niet heeft.
Geen idee hoe het anno 2020 met de productie zit, was begin 2019 inderdaad zo dat daar nauwelijks aan te komen was.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 18-11-2020 17:15 ]

• eltron
CyBeRSPiN schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:13:
[...]

Je leest verkeerd. Stoelverwarming voor is standaard bij beiden, stoelventilatie voor is alleen Executiveline. Dat is in de zomer wel lekker ivm het plakkende leer wat de DynamicLine niet heeft.
Geen idee hoe het anno 2020 met de productie zit, was begin 2019 inderdaad zo dat daar nauwelijks aan te komen was.
ok, pas ik even aan, maar moraal blijft denk ik hetzelfde dat stoelventilatie minder energie verbruikt dan airco(?)
en dan bedoel ik de volledige auto koelen met airco ipv alleen de stoel

[ Voor 6% gewijzigd door eltron op 18-11-2020 17:24 ]

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
Mabion schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:48:

Vandaag de "controlebeurt" gehad. Ik had nog gevraagd of navigatie update installeerbaar was, maar dit was nog steeds niet het geval. Kon ook niet aangegeven worden wanneer dit dan wel is. Gevalletje even zelf een keer nabellen en kan het los geïnstalleerd worden (20min).

Wel was er een andere update (iets met ODB2) geïnstalleerd en viel mij op dat het laadklepje bij de scharnieren was ingevet (waarschijnlijk om de perikelen van vorig jaar winter te voorkomen).

• de telegraaf
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07-01 15:06
MaxxMark schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:46:
Vraagje voor de kenners hier. Ik heb met m'n collega's discussie over de ExecutiveLine vs DynamicLine (MY2020) en of er wel/niet goed aan gedaan wordt om voor een executive te gaan boven een dynamic. We komen niet echt tot een bevredigende conclusie :)

Op basis van het uitrustingslijstje van beide wagens (wat op de kia site staat)komt er onderaan de streep uit dat de ExecutiveLine "alleen" de volgende opties extra heeft:
  • Dodehoekdetectie (BSD)
  • LED-koplampen
  • Luxe instaplijsten
  • Privacy glass
  • Stoelventilatie vóór
Klopt de aanname dat dit het feitelijke verschil is? Of zien we nog iets over het hoofd? Dan doel ik meer op zaken als rijgedrag/wegligging/visuele uitstraling.

Alleen al de LED koplampen en stoelventilatie zijn wat mij betreft de meerprijs waard. Altijd doen.

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-01 10:57
MaxxMark schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:46:

• Dodehoekdetectie (BSD)
  • LED-koplampen
  • Luxe instaplijsten
  • Privacy glass
  • Stoelventilatie vóór

Zal denk ik niet veel schelen in de leaseprijs.
Bij koop een ander verhaal verschil €3000.
Hier geen plakreet met de Dynamic line en levering was zelfs een half jaar eerder dan toegezegd.
Led lamp en privacy glas heb ik er zelf ingezet.

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-01 14:17
ningalloon schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:05:
[...]

Zal denk ik niet veel schelen in de leaseprijs.
Bij koop een ander verhaal verschil €3000.
Hier geen plakreet met de Dynamic line en levering was zelfs een half jaar eerder dan toegezegd.
Led lamp en privacy glas heb ik er zelf ingezet.
Die 3.000 euro vallen boven de 45K, dus 22% bijtelling, dus netto 11% per jaar. Dus per jaar ben je zelf een goeie 300 euro voor deze opties kwijt. Ik vond dat de moeite waard dus rij ook executive lijn.
Pagina: 1 ... 123 ... 360 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.