Kan zijn dat daadwerkelijk draaien niet nodig is, maar kracht in de draairichting wel. Probeer maar eens met 1 lichte vinger op diverse plekken (binnenkant en buitenkant van de cirkel, de spaken, het kleine gaatje onder tussen de spaken, ...) een klein beetje kracht op het stuur in de draairichting te zetten. No way dat daar overal sensoren zitten die plaatselijke (knijp)druk of capaciteit meten.Mabion schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:49:
Ik heb ook meer het gevoel dat dit voldoende is, en dus dat een lichte stuur beweging niet nodig is.
Maar ik zal er eens op gaan letten...
Ik rij ook wel vaker als het wat rustig en redelijk recht is met een vinger aan het stuur die een klein beetje trekt. Krijg daarbij nooit een waarschuwing, maar de auto heeft iets meer kracht en blijft dus zelf sturen. Zit wel dichtbij genoeg met de hand bij het stuur voor als ik moet ingrijpen of de auto iets geks zou doen.
Met de beperkte draaikracht die nodig is, is het ook lastig om een pure knijpactie uit te voeren die niet ook een beetje draaikracht aan het stuur geeft.
Hoe dan ook, ik vind het een geweldig systeem.