Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:29
Hippe Lip schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:59:
Weet iemand wat de procedure is om de SoH van de accu te bepalen?

Het is in elk geval niet zo dat je die ‘gewoon’ kunt uitlezen. De waarde die je dan krijgt is een statisch getal in het geheugen. Er is een procedure nodig om die waarde te updaten. Ik heb daarover ergens gelezen, maar weet niet meer waar en ben toen helaas vergeten om er bij de schrijver op door te vragen.
Zou mij verbazen. Wat heeft het voor nut om hier een statisch getal voor te nemen?
Dan zou dat een zeer verouderde waarde kunnen zijn en dus meer logisch om dan standaard bij het opvragen via OBDII een nieuwe meting te doen.
Maar je zult hier ongetwijfeld een bron voor hebben dus ben benieuwd en vraag me nu ook af of ik nog wel zo blij naar de 100% battery health in EV notify kan blijven kijken.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
niroot schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:35:
[...]

Ik snap de verwarring maar dat ik het klepje dicht krijg komt doordat ik de connector achter het klepje uit zijn houder heb geklikt. Ook de connector aan de kabel is namelijk te groot...

De reden dat ik een kabel heb is dat de dongle in sleep mode gaat en dan opnieuw ingeplugd moet worden. Dat is een hoop gedoe achter dat klepje en ook niet goed voor de connector. Met de schakelaar in de kabel kan simpel de dongle uit en aan zetten.
ik heb de connector inmiddels los weten te klikken maar dan nog is er niet genoeg ruimte erachter om de osb2 dongel erin te pluggen.. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
z0rk0l schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:02:
[...]
ik heb de connector inmiddels los weten te klikken maar dan nog is er niet genoeg ruimte erachter om de osb2 dongel erin te pluggen.. Mis ik iets?
Volgens mij heeft @niroot de OBDII dongle er niet rechstreeks in geplugd maar via platte verlengkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:38
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 07:50:
@upje ik zou niet teveel op de app vertrouwen. Wat zie je in de auto? En heeft de paal überhaupt al eens geladen?
De app geeft dezelfde info als het dashboard, dus dat klopt wel. De paal heeft op woensdag een hele 0,1 kWh geladen, de auto had maar 10 km gereden toen de laadpaal werd geïnstalleerd.

Inmiddels meer km's gemaakt; de accu stond op 28% en is nu netjes aan het laden. Kennelijk vertikt de auto het om te gaan laden als de accu nog bijna vol is.

Edit: in 5,5 uur netjes tot 100% opgeladen. Het lijkt er op dat de auto niet wil opladen als de accu boven de 90% staat.

[ Voor 11% gewijzigd door upje op 05-10-2020 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07:55
upje schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:26:
[...]

De app geeft dezelfde info als het dashboard, dus dat klopt wel. De paal heeft op woensdag een hele 0,1 kWh geladen, de auto had maar 10 km gereden toen de laadpaal werd geïnstalleerd.

Inmiddels meer km's gemaakt; de accu stond op 28% en is nu netjes aan het laden. Kennelijk vertikt de auto het om te gaan laden als de accu nog bijna vol is.
Zou het kunnen zijn dat de paal het benodigde Voltage niet haalt? Naarmate de batterij voller wordt neemt de batterijspanning toe naar zijn maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niroot
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 31-05 17:38
z0rk0l schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:02:
[...]

Als je hem los hebt geklikt kun hem naar achter wegduwen. Omdat er bos kabels achter de connector zit moet je even een weg zoeken. Dan is er ruimte om de dongle in te pluggen en het klepje dicht te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_janssen
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-01-2023
Heeft er iemand een ventilatieroostertelefoonhouder gevonden die in de middelste roosters van een my2020 past? Heb er een van mijn vorige auto maar de pootjes zijn te dik. En de meeste houders die ik Google hebben allemaal dikke pootjes...brodit clip kan, maar dan moet je steeds je telefoon uit zn hoesje halen....niet handig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
s_janssen schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:08:
Heeft er iemand een ventilatieroostertelefoonhouder gevonden die in de middelste roosters van een my2020 past? Heb er een van mijn vorige auto maar de pootjes zijn te dik. En de meeste houders die ik Google hebben allemaal dikke pootjes...brodit clip kan, maar dan moet je steeds je telefoon uit zn hoesje halen....niet handig
Nee, ik heb gewoon zo'n ding voor in de sigarettenaansteker met verstelbare hals. Werkt voor mij prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:13

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Brodit heeft ook min of meer universele houders die in de breedte verstelbaar zijn. Niet met zo’n onhandige veer, maar één keer op de juiste breedte instellen en dan met schoefjes fixeren op die breedte. Zo zit mijn iPhone ook met hoesje en al in de houder.

Bij Brodit kies je dan apart voor de telefoonhouder en het montage-geval erachter, in jouw geval dus iets dat op dat rooster past.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deltaquad
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-06 16:46
Ik heb deze houder van AliExpress die ik in mijn vorige auto jaren gebruikt heb, werkt perfect!
https://a.aliexpress.com/_BPK3f1
Nog niet in de e-niro gezet. Nadeel is dat je hem moet plakken, maar hij was wel makkelijk eraf te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• z0rk0l

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• delius
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-01 20:50
Greyfox schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:57:
Ik ben van plan om in eerste instantie te kijken hoever ik met de standaard lader kom, voordat ik een laadpaal laat aanmeten.
Heeft iemand in het kader daarvan bv standaard een haspel in de auto liggen voor de granny?
En zo ja, heeft die dan nog specifieke vereisten?
Ik en meerdere Tweakers hebben deze:

https://www.ecotools.nl/v...meter-3x2-5-mm2-neopreen/

Bang for bucks en de levering was snel.
Begin wel alvast maar met je rugspieren trainen 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06 23:11
Hoe/waar heb je die precies geplaatst? Op de plek waar ik de houder eigenlijk wil plaatsen (middenconsole, linker ventilatie) blokkeert hij een groot deel van het zicht op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
Tackleberry schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:51:
[...]

Hoe/waar heb je die precies geplaatst? Op de plek waar ik de houder eigenlijk wil plaatsen (middenconsole, linker ventilatie) blokkeert hij een groot deel van het zicht op het scherm.
in het meest rechter roosterje. Hij blokkeert voor mijn nauwelijks wat helemaal niet vanaf de bestuurders stoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06 23:11
z0rk0l schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:14:
in het meest rechter roosterje. Hij blokkeert voor mijn nauwelijks wat helemaal niet vanaf de bestuurders stoel
Dan gaan we dat eens proberen. Hij is nu links van het stuur gemonteerd, maar daar is de ruimte eigenlijk net iets te krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-06 19:08
Ik heb mijn e-Niro recent opgehaald en heb nu een paar keer deze witte vlek gezien bij de tellers. Hij is ook een keer verdwenen, herkennen jullie dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XPhmUingJFAc7m-FXk71JkYVVnQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kVvx3rxSZrolPF5zDbLETS8W.jpg?f=fotoalbum_large

Kan mij voorstellen dat het iets met warmte/koud te maken heeft, maar kan ook defect zijn? Moet woensdag ook al terug vanwege het trillen van de banden :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
@stimm herken het niet maar mogelijk is de dealer een beschermfolie vergeten weg te halen voor de aflevering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:10
CyBeRSPiN schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:17:
@stimm herken het niet maar mogelijk is de dealer een beschermfolie vergeten weg te halen voor de aflevering?
Dat lijkt er inderdaad sterk op. Even los peuteren @stimm

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 17:48

Greyfox

MSX rulez

Vannacht mijn eerste laadsessie op de granny, dat het lang duurt is geen probleem als je ligt te slapen :-)

Ik lees overal dat standaard laden tot 100% slecht voor de levensduur van de batterij is, dus ik heb m op max 80% gezet.
Is dat een goed idee, of kan hij wel naar 90?

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 09:07
@Greyfox Dan heb je dit forum nog niet (goed) gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 17:48

Greyfox

MSX rulez

Nelis13 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:38:
@Greyfox Dan heb je dit forum nog niet (goed) gelezen
Point taken, maar een antwoord zou behulpzamer zijn.
Als je zie hoeveel pagina's zo'n forum beslaat, ontkom je niet aan dubbele vragen.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Greyfox schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:51:
[...]

Als je zie hoeveel pagina's zo'n forum beslaat, ontkom je niet aan dubbele vragen.
Er is m.i. ook geen conclusie nog. Als je op safe wilt spelen dan laad je tot 90%, maar ook met laden tot 100% (wat in het echt minder is ivm de buffer die Kia hanteert) zijn er nog geen signalen dat dit tot extra degradatie leidt. Echt zeker weet je dat ook pas na een paar jaar en/of 100.000km+ op de teller.

Dus als je je druk maakt over degradatie: laden tot 90%.
Als je je niet druk maakt: maakt niet uit, maar zet hem niet dagen/weken ongebruikt neer op 100%.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 05-10-2020 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
CyBeRSPiN schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:17:
kdeboois schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:19:
[...]

Dat lijkt er inderdaad sterk op. Even los peuteren @stimm
Thanks daar had ik zelf niet aan gedacht, maar dat lijkt het niet te zijn. Er zit één grote glasplaat voor en daar kon ik niet zo snel een folie ontdekken. Woensdag bij de garage maar even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:41
De Kona EV laad ook niet als je maar een paar kilometer hebt gereden en voorheen laadde onze Prius Plug In ook niet bij (moest minimaal 2 km gereden hebben en dat was voor die auto +/- 10%).
Het is voor de Niro ook niet zinvol.

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s_janssen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
nessio schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:21:
De Kona EV laad ook niet als je maar een paar kilometer hebt gereden en voorheen laadde onze Prius Plug In ook niet bij (moest minimaal 2 km gereden hebben en dat was voor die auto +/- 10%).
Het is voor de Niro ook niet zinvol.
Ik denk dat een reactie is op mijn probleempje met het opladen; maar in mijn geval had ik niet een paar km gereden, maar ongeveer 40 km. Ik vindt het wel onverwacht dat de auto dan nog steeds niet wil laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfjnab
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-02-2023
upje schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:07:
[...]

Ik denk dat een reactie is op mijn probleempje met het opladen; maar in mijn geval had ik niet een paar km gereden, maar ongeveer 40 km. Ik vindt het wel onverwacht dat de auto dan nog steeds niet wil laden.
Staat je charge limit niet op 80 of 90%. Dan laad hij pas als je daaronder komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
Nee, die staat op 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
stimm schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:10:
Ik heb mijn e-Niro recent opgehaald en heb nu een paar keer deze witte vlek gezien bij de tellers. Hij is ook een keer verdwenen, herkennen jullie dit?

[Afbeelding]

Kan mij voorstellen dat het iets met warmte/koud te maken heeft, maar kan ook defect zijn? Moet woensdag ook al terug vanwege het trillen van de banden :-(
Ik heb exact hetzelfde probleem (sinds 1 week in bezit). Bij mij komt het geleidelijk op tijdens het rijden, wordt steeds feller. Echt exact hetzelfde. Toen ik de auto op kwam halen zagen we het al toen de dealer mij een uitleg gaf. Hij dacht toen dat het kwam door condens, ze hadden de auto die ochtend nog schoongemaakt.

Check:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHRlL1OQOm67QcmNUQQzhR0eP4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SGwSVjlRz4Xd6k07ZAWiAj8A.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door deltaquad op 05-10-2020 17:40 . Reden: plaatje toegevoegd ter vergelijk ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimm
deltaquad schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:32:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem (sinds 1 week in bezit). Bij mij komt het geleidelijk op tijdens het rijden, wordt steeds feller. Echt exact hetzelfde. Toen ik de auto op kwam halen zagen we het al toen de dealer mij een uitleg gaf. Hij dacht toen dat het kwam door condens, ze hadden de auto die ochtend nog schoongemaakt.

Check:

[Afbeelding]
Bedankt voor het delen! Ik ben bang dat het geen condens is omdat het exact dezelfde vorm lijkt te zijn. Ik laat weten wat de dealer (Kia Wolters) woensdag zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 28-05 23:12
Greyfox schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:51:
[...]

De geleerden zijn het niet helemaal eens. In principe is het beter als je niet langdurig op 100% staat. Zeker in combinatie met hoge temperaturen. Aan de andere kant is de gemiddelde Li ijzer fosfaat batterij gebouwd op 2000 + volledige !aad/ontlaad cycli. Dat zou zo'n 800.000km zijn. Waarschijnlijk! Is de auto a! Uit elkaar gevallen voor die tijd 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Steeck03 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:10:
[...]

De geleerden zijn het niet helemaal eens. In principe is het beter als je niet langdurig op 100% staat. Zeker in combinatie met hoge temperaturen. Aan de andere kant is de gemiddelde Li ijzer fosfaat batterij gebouwd op 2000 + volledige !aad/ontlaad cycli. Dat zou zo'n 800.000km zijn. Waarschijnlijk! Is de auto a! Uit elkaar gevallen voor die tijd 🤣
Dat is prachtig, maar natuurlijk is het ook van belang hoe het degeneratieproces verloopt.
Als dat lineair naar nul zou zijn dan ga je per 20 laadcycli 1% achteruit als het totaal 2000 zou zijn. Dan begint het na 200 laadcycli toch al redelijk merkbaar te worden voor de range.
De praktijkervaringen zijn tot nog toe gelukkig positiever.
maar blijft natuurlijk van belang of je de tweede helft van het auto leven met de halve range zou moeten doen of dat het (veel) meer is. Ik heb de mijne tegen die tijd wel allang ingeruild, maar dan wel relevant voor de marktwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
eltron schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:00:
[...]

Dat is prachtig, maar natuurlijk is het ook van belang hoe het degeneratieproces verloopt.
Als dat lineair naar nul zou zijn dan ga je per 20 laadcycli 1% achteruit als het totaal 2000 zou zijn. Dan begint het na 200 laadcycli toch al redelijk merkbaar te worden voor de range.
De praktijkervaringen zijn tot nog toe gelukkig positiever.
maar blijft natuurlijk van belang of je de tweede helft van het auto leven met de halve range zou moeten doen of dat het (veel) meer is. Ik heb de mijne tegen die tijd wel allang ingeruild, maar dan wel relevant voor de marktwaarde.
Het is niet lineair en aan het einde van de levensduur is 70% rest capaciteit voorhanden. Dus ja je gaat het merken, maar na 2000 cycli hebben we nog ruim 300km beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-06 14:00

f.h

f.h schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:02:
[...]

De lampjes doen het bij mij nog steeds prima, alleen soms zitten de interieur lampjes (dus niet de bagageruimte of kentekenverlichting) in een soort 'storing'. Dan gaan ze niet automatisch aan als ik de auto unlock en/of de de deur open doe. Echter wanneer ik ze handmatig aan doen dmv de schakelaar dan doen ze het wel gewoon. Heb de exacte oorzaak nog niet kunnen reproduceren.

Gezien we groot afnemer zijn hier, herkenbaar probleem voor sommigen?
Krijg de oorzaak nog niet achterhaald. Laatste paar keer vertrok ik 's morgens en kwam ik ruim een uur later op de plaats van bestemming.
Bij vertrek deed de interieurverlichting het niet (alleen de, bij mij, blauwe led strip rond het middenconsole) bij openen van de deuren. Handmatig de lampjes aanzetten werkt wel.
Aangekomen op de plaats van bestemming ging de interieurverlichting direct aan na uitzetten van de auto.

Tweakers hier met vergelijkbare verschijnselen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartdeK
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-06 20:42
Steeck03 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:10:
[...]

........ Aan de andere kant is de gemiddelde Li ijzer fosfaat batterij gebouwd op 2000 + volledige !aad/ontlaad cycli. Dat zou zo'n 800.000km zijn. Waarschijnlijk! Is de auto a! Uit elkaar gevallen voor die tijd 🤣
Klinkt goed :-) Ik kan wel leven met een batterij die 800.000 km mee gaat.Hebben Kona, e-Niro en de e-Soul een Li ijzer fosfaat batterij? Ik heb altijd aangenomen dat NCM 622 batterij hadden. ( bron: https://pushevs.com/2020/...ent-ev-batteries-in-2020/ and https://pushevs.com/2019/...omeback-of-lfp-batteries/ )

Ik weet niet of de NCM batterijen meer of minder laadcycli aan kunnen dan LFP.

2020 e-Soul, 18" Kia Deajeon wielen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kdeboois
BartdeK schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:16:
[...]

Klinkt goed :-) Ik kan wel leven met een batterij die 800.000 km mee gaat.Hebben Kona, e-Niro en de e-Soul een Li ijzer fosfaat batterij? Ik heb altijd aangenomen dat NCM 622 batterij hadden. ( bron: https://pushevs.com/2020/...ent-ev-batteries-in-2020/ and https://pushevs.com/2019/...omeback-of-lfp-batteries/ )

Dat maakt voor deze discussie feitelijk niet uit. Het aantal cycli stijgt als je maar tot 60%, 70%, 80% of 90% SoC laadt. Of dat nuttig is hangt af van hoeveel km je per dag rijdt en of je de levensduur wil verlengen of niet.

Veel leaserijders zal het aan hun achterste oxideren, maar een techneut (als ik) kan geen stress toebrengen aan mooie techniek en laad tot 80% als ik geen lange ritten doe. Voor iedere lange rit zet ik hem op 100% en is alles weer mooi gebalanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AA42
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-06 15:01
s_janssen schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:08:
[Afbeelding]
Nou daar istie dan. Woensdag de blauwe Kia opgehaald. Blij mee! Vandaag alle lampjes door LED vervangen met een Ali-setje. Maakte wel even sluiting bij het monteren van de verlichting achterbank. Gelukkig zitten er reservezekeringen in de kast. Maar wel een enorm gepriegel...
Netjes !

Heb je een linkje naar welk Ali setje jij gebruikt hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:59
BartdeK schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:16:
[...]

Lijkt me zeer sterk als de e-Niro LiFePO4 accu's heeft, heb die nog nergens gezien in een battery pack van een BEV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
kdeboois schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:37:
[...]

Dat maakt voor deze discussie feitelijk niet uit. Het aantal cycli stijgt als je maar tot 60%, 70%, 80% of 90% SoC laadt. Of dat nuttig is hangt af van hoeveel km je per dag rijdt en of je de levensduur wil verlengen of niet.

Veel leaserijders zal het aan hun achterste oxideren, maar een techneut (als ik) kan geen stress toebrengen aan mooie techniek en laad tot 80% als ik geen lange ritten doe. Voor iedere lange rit zet ik hem op 100% en is alles weer mooi gebalanceerd.
Stijgt het aantal cycli echt?
Ik had altijd begrepen dat een gedeeltelijke cyclus min of meer pro rata mee telt.
Dus 1000halve cycli komt overeen met 500 hele zeg maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kdeboois
eltron schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:12:
[...]

Ik had altijd begrepen dat een gedeeltelijke cyclus min of meer pro rata mee telt.
Ja die stijgen echt.

Zie: https://batteryuniversity...g_lithium_based_batteries

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qp8FFwC-SxgJW-L2ICC24mcf5s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GiAKIXeUBz4q6vVsEE3gAaET.png?f=fotoalbum_large

De stijging van het aantal cyclus is groter dan puur het lagere aantal kWh’s die je er uit haalt door de lagere diepte van de ontlading.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nessio
  • Laatst online: 22:41
@upje : Was inderdaad een reactie. Onze Kona-EV laad gewoon bij als er 25 km mee gereden is. Ik moet vaak lange ritten 350/360km maken en dan wil ik met 100% vertrekken (wind, regen en verwarming zijn slurpers) En met 100% heb ik dan nog wat over. En ik heb dus een keer geladen met 95 naar 100%
Bij ritten tot 250 km laad ik meestal tot 80 in de zomer / 90% in de winter.
Ik zie nog geen afname van de actieradius na ruim 1 jaar.
Ik laad bijna altijd thuis met 3.6 kwh.

[ Voor 10% gewijzigd door nessio op 06-10-2020 19:32 ]

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
eltron schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:12:
[...]

Nope, mijn ervaring met andere batterij systemen geeft aan dat bij 40-60% ontlading je de meeste kWh uit een batterij haalt over levensduur. De lij is niet recht, maar 10% is niet beter dan 50%. 50% is wel (veel) beter dan 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Met 700 laadcycli zit je al boven de 250.000km en ben je zo 10 jaar verder. Grote kans dat je tegen die tijd allerlei batterijupgrades kunt krijgen voor minder geld dan vandaag. Maar met 70% capaciteit resterend is de auto nog steeds goed bruikbaar. Buiten de vakanties om red ik het daar makkelijk mee met bijna alle ritten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:02

PeaceNlove

Deugleuter

Met 700 laadcycli, het gegeven dat ik al maanden vriendelijk doch zeer dringend verzocht wordt thuis te werken, ik daardoor 1x per maand laad kan ik dan de komende 50 jaar toe met deze auto. :+
Maar hoop toch dat we dat virus er onder krijgen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis 1
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08:17
Ik heb er eentje van Belkin die perfect past. Deze is mooi klein en werkt eenvoudig. 👍

https://www.coolblue.nl/p...yHr56UtxAqIBoCIboQAvD_BwE

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XpadlutCVssPEZ5I3Cw1rrVJAxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WCF24fwtbsRAtHFpKYioxI0t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Wat is het nut van zo’n telefoonhouder als je CarPlay / AndroidAuto hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
CyBeRSPiN schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:05:
Misschien dat ze veel videobellen in de auto?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kdeboois
Actieve koeling van de batterij van de telefoon. We weten allemaal hoe belangrijk thermisch batterij management is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis 1
Ik heb een dual sim telefoon met een simkaart voor privé en een simkaart voor zakelijk. Ik dien altijd op mijn telefoon aan te geven met welke simkaart ik wil bellen.

Als ik bel met de Kia zelf dan pakt hij altijd simkaart 1.
Zakelijke contacten wil ik mijn privé nummer niet geven en vice versa. In de avond heb ik nu tenminste rust als ik de zakelijke simkaart uit zet. 😅

Als het kiezen tussen simkaarten met AndroidAuto mogelijk is dan hoor ik graag hoe dat gaat. Ik gebruik nu nog geen Android Auto omdat het voor mij op dit moment geen meerwaarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@Dennis 1 ah ok. Ik heb 2 telefoons ipv dual sim. Bellen tijdens het rijden doe ik niet aan, leidt mij veel teveel af, maar dat is dan ook wel een ding ja omdat je tijdens het rijden niet even makkelijk van gekoppelde telefoon wisselt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• z0rk0l
voor bijvoorbeeld evnotify icm abetterouteplanner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_janssen
AA42 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:04:
[...]

Netjes !

Heb je een linkje naar welk Ali setje jij gebruikt hebt ?
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.78834c4dhlMZfi

De buislampjes zijn wat aan de lange kant , maar passen met een beetje moeite wel in de kofferruimte lamp en achterbank lamp.
De make up lampjes heb ik nog niet geprobeerd te vervangen, die leken nog wat korter namelijk. Vind ik ook (net als andere forum gebruiker al zei) niet zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-06 18:28
Flitsmeister?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Heeft een app, in elk geval voor CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_janssen
Niet alles kan via Carplay, podcasts via Overcast worden niet altijd getoond of gefreshed bijvoorbeeld. En heb ook niet altijd Carplay actief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimm
stimm schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:38:
[...]

Bedankt voor het delen! Ik ben bang dat het geen condens is omdat het exact dezelfde vorm lijkt te zijn. Ik laat weten wat de dealer (Kia Wolters) woensdag zegt.
Vandaag bij de dealer geweest, er zitten 4 nieuwe banden onder vanwege hoogteslag. De witte vlek bij de teller is een defect, ze gaan een nieuwe bestellen en die vervangen.

^ @deltaquad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
Ik heb het voor mijzelf omgedraaid. Wat is het nut van (in mijn geval) Android Auto, als je gewoon met je telefoon zelf af kunt?
Android auto had ik bij vorige auto wel draaien maar had voor mij teveel beperkingen en bij e-Niro heb ik het niet eens meer geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
eltron schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:02:
[...]

Ik heb het voor mijzelf omgedraaid. Wat is het nut van (in mijn geval) Android Auto, als je gewoon met je telefoon zelf af kunt?
Android auto had ik bij vorige auto wel draaien maar had voor mij teveel beperkingen en bij e-Niro heb ik het niet eens meer geprobeerd.
Alleen nuttig als je stil staat. Tijdens het rijden trekt het teveel je aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
Er is schijnbaar ook een nieuwe software update en firmware update beschikbaar voor MY20

YouTube: Infotainment update 2020-09-23 for 10.25" Kia e-Niro

Software: DE_E_20.EUR.SSW_L.001.001.200923
Firmware: DE_E_20.EUR.02.200720.MICOM

[ Voor 18% gewijzigd door stimm op 07-10-2020 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-06 17:51
z0rk0l schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:38:
[...]

voor bijvoorbeeld evnotify icm abetterouteplanner
Wil je tijdens het rijden dan actief gaan herplannen als je telefoon in de houder zit? Of kijk je tijdens het rijden naar je telefoon voor de route?

Ik laat op dit moment iedere 5 minuten de SOC van de auto uitlezen terwijl die aan het rijden is. Deze informatie wordt met de buitentemperatuur naar ABRP gestuurd die zo de route gemakkelijk kan herplannen. Het scriptje wordt gestart zodra ik mijn telefoon aan de Bluetooth verbind of Apple CarPlay aansluit.

Ik ga nu aan de slag nu met het via API ophalen van een ABRP route (zie https://documenter.getpos...95-46db-b003-a6387ca0ca6f) en deze naar het Kia navigatiesysteem te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Ik hoop nog steeds op een CarPlay app voor ABRP en dat Kia een update uitbrengt voor iOS14 om de status van de auto, waaronder SoC, toegankelijk te maken voor CarPlay.
Dan ben je van alle custom integraties af.
Zou het dan 2x/jaar gebruiken. Op de heen- en terugweg naar mn zomervakantiebestemming :P
En zelfs dan nog overbodig omdat je tijdens het laden alle tijd hebt om te bepalen waar je de volgende stop ongeveer gaat maken. Zo dynamisch is het allemaal niet, daar staan ook nog te weinig 175kW+ snelladers voor in Europa.

[ Voor 44% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-10-2020 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
plips schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:37:
[...]

Wil je tijdens het rijden dan actief gaan herplannen als je telefoon in de houder zit? Of kijk je tijdens het rijden naar je telefoon voor de route?

Ik laat op dit moment iedere 5 minuten de SOC van de auto uitlezen terwijl die aan het rijden is. Deze informatie wordt met de buitentemperatuur naar ABRP gestuurd die zo de route gemakkelijk kan herplannen. Het scriptje wordt gestart zodra ik mijn telefoon aan de Bluetooth verbind of Apple CarPlay aansluit.

Ik ga nu aan de slag nu met het via API ophalen van een ABRP route (zie https://documenter.getpos...95-46db-b003-a6387ca0ca6f) en deze naar het Kia navigatiesysteem te sturen.
uh nee, evnotify is geintergreerd met abrp en soms druk ik inderdaad tijdens het rijden op replan en dan share naar maps en navigeer ik met android auto. Daarvoor is het wel handig als de telefoon in een houder zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
stimm schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:53:
[...]

Vandaag bij de dealer geweest, er zitten 4 nieuwe banden onder vanwege hoogteslag. De witte vlek bij de teller is een defect, ze gaan een nieuwe bestellen en die vervangen.

^ @deltaquad
Okay! Ik ga gelijk mijn dealer over de witte vlek melden.

Hoe heb je de witte vlek laten zien? Bij mij komt het niet altijd gelijk naar voren als ik de auto aanzet.

[ Voor 0% gewijzigd door deltaquad op 07-10-2020 18:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimm
deltaquad schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:47:
[...]

Okay! Ik ga gelijk mijn dealer over de witte vlek melden.

Hoe heb je de witte vlek laten zien? Bij mij komt het niet altijd gelijk naar voren als ik de auto aanzet.
Ik heb gezegd dat ik een foto heb, toen ik de sleutel inleverde. De monteur kwam me opzoeken om die te zien en nam vervolgens zelf ook een foto van mijn foto.

Heb ze jou foto ook laten zien, en hij was verbaasd over de gelijkenis in de vorm.

Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 11:24

zeroday

There is no alternative!

Eindelijk iemand die fatsoenlijke muziek in zn auto heeft ;_

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-05 11:38
stimm schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:49:
Er is schijnbaar ook een nieuwe software update en firmware update beschikbaar voor MY20

Staan er online ergens welke firmwares er uitkomen en wat er in zit?

Ik heb gister eindelijk mijn E-Niro My20 in ontvangst mogen nemen O+ Ik heb expliciet gevraagd of ze ook de software etc wouden updaten maar als ik de versie nr's ga vergelijken met bovenstaande heb ik het gevoel dat ik een hele oude heb?

Software: DE_E_20.EUR.S5W_L.001.001.191204
Firmware: DE_E_20.EUR.02.200117.MICOM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
ik ben net even langs de dealer gereden en deze heeft mij verteld dat ze 1 keer per jaar de software update krijgen daar rond april en me dus niet konden helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
z0rk0l schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:00:
ik ben net even langs de dealer gereden en deze heeft mij verteld dat ze 1 keer per jaar de software update krijgen daar rond april en me dus niet konden helpen
Ik moet dan van April 2020 nog krijgen. Zal er eens langs gaan ook. Heb een MY19 met de originele versie nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 21:03
Hadden wij nou dezelfde accu? De Kona's hebben schijnbaar problemen...
https://www.reuters.com/a...nistry-idUSKBN26T0W8?il=0

[ Voor 9% gewijzigd door JvdBosch op 08-10-2020 13:28 ]

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis 1
zeroday schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 07:42:
[...]

Eindelijk iemand die fatsoenlijke muziek in zn auto heeft ;_
Dank je!

Het zal waarschijnlijk ook wel met leeftijd te maken hebben.😅

[ Voor 7% gewijzigd door Dennis 1 op 08-10-2020 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
JvdBosch schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:28:
Hadden wij nou dezelfde accu? De Kona's hebben schijnbaar problemen...
https://www.reuters.com/a...nistry-idUSKBN26T0W8?il=0
Ja zelfde batterij; de auto's zijn technisch vrijwel gelijk.

Alleen zijn van de Kona meerdere brandmeldingen en heb ik die van de e-Niro nog niet gehoord (en ik hoop uiteraard dat dat zo blijft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door MooDyBLueS op 14-10-2020 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
MooDyBLueS schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:26:
En het gat om 'slechts' 25.000 Kona's. Alleen in Nederland zijn er al meer dan 10.000 verkocht, dus het gaat om een zeer beperkt aantal, waarschijnlijk een bepaalde batch. Het kan daarom zomaar zo zijn dat die batterij batch(es) niet in de Niro of Soul gebruikt zijn.
Een batch die duurde van september 2017 tot maart 2020 (?) volgens dat artikel.
en van de afgefikte Kona's was er in elk geval één in Europa (Oostenrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door MooDyBLueS op 14-10-2020 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06:05
eltron schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:18:
[...]

Ja zelfde batterij; de auto's zijn technisch vrijwel gelijk.

Alleen zijn van de Kona meerdere brandmeldingen en heb ik die van de e-Niro nog niet gehoord (en ik hoop uiteraard dat dat zo blijft).
Accu van de E-Niro is van SK Innovation
Accu van de Kona is LG Chem

https://pushevs.com/2020/...ent-ev-batteries-in-2020/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
ningalloon schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:22:
[...]
Accu van de E-Niro is van SK Innovation
Accu van de Kona is LG Chem

https://pushevs.com/2020/...ent-ev-batteries-in-2020/
Dan blijkbaar (gelukkig) toch verschillende accu.
Maar zijn blijkbaar wat wisselende berichten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 12:28
Iemand die laatste update al laten installeren?
Zo ja bij welke dealer?
Zelf al online gezocht maar nog niet kunnen vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
WRT54G schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:17:
Zo ja bij welke dealer?
Het valt mij op dat op de NL fora de versie nr's wat achter lijken te lopen dan op de buitenlandse fora. Zou het kunnen komen dat i.v.m. de vertaling naar het NL wij wat versies achterlopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ningalloon
WRT54G schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:17:
Zo ja bij welke dealer?
Is te vinden op bolidenforum.de
Niet gedownload te lage snelheid en zo te zien alleen iets cosmetisch verbeterd.
En ik las dat je kan filteren op DC snellaadpalen.
Kortom ik wacht wel en laat het door de dealer doen bij een onderhoudsbeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
ningalloon schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:26:
[...]

Niet gedownload te lage snelheid en zo te zien alleen iets cosmetisch verbeterd.
Iemand hier ervaring met het zelfstandig updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
[...]

Ik ga eens een kijkje nemen. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
[...]

heb je een link naar de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
z0rk0l schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:41:
[...]

heb je een link naar de update?
Denk niet dat dat hier gepost mag worden.
Maar ik kan je zeggen het is 17GB en staat op een one-click download site.
Max 50KB/s per download en 1 tegelijk.
Ik skip hem voor nu even. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Sowieso waanzin om daarmee zelf te experimenteren, lekker door de dealer laten doen, kost je niks behalve wat tijd. Mocht de update mis gaan dan is dat hun probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomajo
  • Laatst online: 03-10-2022
Hebben jullie ook weer problemen met de app (2019)? Het dashboard werkt bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
kdeboois schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:17:
[...]

Komt omdat de luchtbehandeling normaal op Eco staat. Je kan hem naar ‘normaal’ configureren in de menu’s voor de Eco Drive mode.
Die staat al sinds dag 1 op normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:28
bomajo schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:01:
Hebben jullie ook weer problemen met de app (2019)? Het dashboard werkt bij mij niet.
Bij mij ook 😢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
bomajo schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:01:
Oh.. dacht dat het eraan lag dat mijn abonnement verlopen is eergister

Belachelijk die maandelijkse kosten trouwens zeg..
Daarnaast. Ik heb de auto op 29-12-2019 opgehaald, kennelijk is deze op 1-10-2019 op kenteken gezet, mis ook nog eens een kwart jaar....

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-06 17:28
Bij mij werkt de MY2019 app wel. Maar zie de laadstatus en alles niet meer op mijn Dashboard. Ik zie alleen dit: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EeyUqjfdjTu36B4baaXOgykmMRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MqtnT91NwBftwNlCd3mE0EKL.jpg?f=fotoalbum_large

Ben wel ingelogd. Al mijn info is zichtbaar als ik mijn gegevens wil bekijken.

Ik zie dat mijn abbo nog loopt tot 3-12

[ Voor 3% gewijzigd door blottle op 09-10-2020 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swaluw2
  • Laatst online: 26-10-2022
Heb precies hetzelfde. Is het een foutje of nieuw beleid?

Kia E-Niro Gravity Blue in bezit sinds 2 februari 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:11
Bij mij ook zo.

Dit moet wel een fout zijn.
Anders heb je echt niets aan de app.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
driel24 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:12:
Bij mij ook zo.

Dit moet wel een fout zijn.
Anders heb je echt niets aan de app.
haha, ja dat klein beetje functionaliteit waar je wat aan hebt bij MY19 maakt het nog net een HEEL klein beetje nuttig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
swaluw2 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:10:
Heb precies hetzelfde. Is het een foutje of nieuw beleid?
Foutje denk ik. Het was bij afgelopen weekend 1x zo en daarna weer normaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:28
cypher21 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:23:
[...]

haha, ja dat klein beetje functionaliteit waar je wat aan hebt bij MY19 maakt het nog net een HEEL klein beetje nuttig :D
Net even contact gehad via chat met Kia. Men is op de hoogte en werkt aan oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:13

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

petertenboer schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:36:
[...]

Net even contact gehad via chat met Kia. Men is op de hoogte en werkt aan oplossing.
Oef, gelukkig... :)

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
cypher21 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:35:
[...]
Oh.. dacht dat het eraan lag dat mijn abonnement verlopen is eergister

Belachelijk die maandelijkse kosten trouwens zeg..
Daarnaast. Ik heb de auto op 29-12-2019 opgehaald, kennelijk is deze op 1-10-2019 op kenteken gezet, mis ook nog eens een kwart jaar....
Had ook zoiets, bij mij was verschil een maand. Heb gereclameerd en de maand er bij gekregen, + een maand extra voor alle tijd dat de app niet werkte :)

En gebruik overigens de app steeds minder. Als ik iets wil weten van de auto kijk ik uit het raam of loop er even heen (op de oprit). Werkt altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-06 17:51
stimm schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:49:

Allemaal Kia NL klanten service aanschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
eltron schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:46:
[...]

Had ook zoiets, bij mij was verschil een maand. Heb gereclameerd en de maand er bij gekregen, + een maand extra voor alle tijd dat de app niet werkte :)

En gebruik overigens de app steeds minder. Als ik iets wil weten van de auto kijk ik uit het raam of loop er even heen (op de oprit). Werkt altijd :)
waar heb je dat gereclameerd als ik vragen mag? Ik was bij de dealer en die konden niets betekenen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
cypher21 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:06:
[...]
waar heb je dat gereclameerd als ik vragen mag? Ik was bij de dealer en die konden niets betekenen
Kia Connected Service <kcs@kia.nl>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
eltron schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:21:
[...]

Dan blijkbaar (gelukkig) toch verschillende accu.
Maar zijn blijkbaar wat wisselende berichten over.
Laten we het KIA zelf vragen

https://support.kia.co.nz...Niro-EV-?mobile_site=true
Met dank aan KIAclub voor de link

Zo zie je maar dat sommige autoverkopers maar wat zeggen
Pagina: 1 ... 117 ... 337 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.