Bedankt voor de tip !
Iemand anders ook problemen met Kia Connect app (dus niet de UVO)
Was net een bericht aan het tikkenNelis13 schreef op maandag 21 september 2020 @ 07:26:
MY2019 app werkt bij mij niet meer, krijg het inlogscherm en moet opnieuw inloggen. Maar inloggen werkt niet.
Als ik mijn goede login-info invul, krijg ik het het inlogscherm weer te zien.
Als ik verkeerde info invul krijg ik te zien dat ik niet kan inloggen.
Jup, heb al weer gemaild naar kcs@kia.nlNelis13 schreef op maandag 21 september 2020 @ 07:26:
Nu staat er een melding op de app dat ze "gepland onderhoud" aan het doen zijn.
Ik woon in Duitsland en heb werkelijk nog nooit problemen ondervonden met de app, Zou het een lokaal iets zijn ofzo
Ja. Want de app van de MY19 is iets dat alleen Kia NL heeft. In Duitsland was er helemaal geen app, dus kan dan kloppen dat je er dan geen problemen mee hebtz0rk0l schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:43:
Ik woon in Duitsland en heb werkelijk nog nooit problemen ondervonden met de app, Zou het een lokaal iets zijn ofzo
Ah had er overheen gelezen dat het niet om de UVO app gingCyBeRSPiN schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:04:
[...]
Ja. Want de app van de MY19 is iets dat alleen Kia NL heeft. In Duitsland was er helemaal geen app, dus kan dan kloppen dat je er dan geen problemen mee hebt
Ja dat bevestigen ze nu ook via mail:blottle schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:32:
Nu staat er een melding op de app dat ze "gepland onderhoud" aan het doen zijn.
Beste MijnKia gebruiker,
Op dit moment wordt er gepland onderhoud gepland aan MijnKia. Met dit onderhoud vindt een servermigratie plaats waarmee Kia Motors de stabiliteit en snelheid van MijnKia wil verbeteren.
Het kan daarom zijn dat u vandaag problemen ondervindt op MijnKia. Wij hopen aan het einde van de dag de migratie af te ronden.
Wij begrijpen dat het voor u vervelend is geweest dat u geen toegang had tot MijnKia en wij willen u daarvoor onze welgemeende excuses aanbieden.
Afgelopen zaterdag bij de Efteling geweest en mocht netjes naar de 2e rij parkeerplekken rijden om te laden. wat me opviel is dat het remote koelen van de auto een foutmelding geeft, maar als ik dan kijk bij de status zegt de auto wel dat de AC aan staat.??? 5 minuten later krijg je weer een melding dat het AC de komende 5 minuten (meen ik) niet meer beschikbaar is.
Ik heb het 2 maal geprobeerd en toch heeft de auto wat staan koelen

Bij mij werkt dat ook niet echt betrouwbaar... een keertje aangezet toen ik naast de auto stond en mijn dochter er al in ging wachten op mijn vrouw. Toen werkte het prima.relex28 schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:34:
Afgelopen zaterdag bij de Efteling geweest en mocht netjes naar de 2e rij parkeerplekken rijden om te laden. wat me opviel is dat het remote koelen van de auto een foutmelding geeft, maar als ik dan kijk bij de status zegt de auto wel dat de AC aan staat.??? 5 minuten later krijg je weer een melding dat het AC de komende 5 minuten (meen ik) niet meer beschikbaar is.
Sinds dan ook enkel die meldingen gekregen die jij zegt...
À propos, moet je dan tegen de parkeerwachter zeggen dat je elektrisch rijdt of zo in de Efteling? Wij zijn ook van plan om er binnenkort naar toe te gaan, maar onze Niro's zijn natuurlijk niet zo opvallend elektrisch als bv een Tesla of zo.
Er is een fout opgetreden in de windows foutoplosser, wilt u de foutoplosser opstarten om dit probleem op te lossen ?
Ja even aangeven aan iemand in een geel hesje, dan mag je doorrijdenFReNsJ schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:40:
[...]
À propos, moet je dan tegen de parkeerwachter zeggen dat je elektrisch rijdt of zo in de Efteling? Wij zijn ook van plan om er binnenkort naar toe te gaan, maar onze Niro's zijn natuurlijk niet zo opvallend elektrisch als bv een Tesla of zo.
Vrouwlief had vanmorgen ook de auto aangezet om zo even op te warmen krijg ik ook de melding terug (laadpaal staan 300m verderop) AC is niet beschikbaar .. uh? wat is dat voor melding.. naja.. bij de auto: lekker warm ..relex28 schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:34:
There are no secrets, only information you do not yet have
De app doet het hier wel, maar is niet geupdatet.
Dat is ook niet gezegd:blottle schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:22:
[...]
De app doet het hier wel, maar is niet geupdatet.
Met dit onderhoud vindt een servermigratie plaats
Ik bedoel dat ik nog geen nieuwe data heb :-) Mijn auto schijnt nog thuis te staan ipv op kantoor, waar ik hem echt zie staan.
Edit: Alles doet het weer :-D
[ Voor 5% gewijzigd door blottle op 21-09-2020 12:40 ]
*oeps*
[ Voor 100% gewijzigd door kdeboois op 21-09-2020 19:08 ]
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
We kunnen het ook zelf maken. Ik heb even gekeken (proxy op de IOS verzie gezet) en heb de basis functies al werkend voor de My20 in pythonplips schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:48:
[...]
Even de python code bekeken, dat werkt niet voor de MY20 met UVO, wel voor de MY19.
Maar ik heb lotgenoten gevonden die hyundai UVO integratie mee willen ombouwen naar Kia.. We houden hoop.
Zie ook https://github.com/Hacksore/bluelinky en https://github.com/wcomartin/kiauvorelex28 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:41:
[...]
We kunnen het ook zelf maken. Ik heb even gekeken (proxy op de IOS verzie gezet) en heb de basis functies al werkend voor de My20 in python
De Bluelinky-libary zal op de Kias niet werken omdat dat gebaseerd op de Hyundai endpoints (constants.ts bevat Hyundai gegevens). In mijn fork van die code zitten de Kia endpoints en andere variabelen opgenomen. Verder is mijn fork identiek aan Bluelinky. https://github.com/plips-nl/Kuvork
Kiauvo van wcomartin is gebaseerd op MY19, niet op MY20. Als je behoefte hebt aan een python-library voor de MY2020 dan heb ik tbv Domoticz een python-port gemaakt van de fork die ik hiervoor noemde. Die werkt op zowel Kia als Hyundai. https://github.com/plips-nl/BlUVO
Het is work in progress. Werkt prima, tot de server een hik heeft, daar weet hij nog niet jofel uit te herstellen. De e-Niro (en da geldt ook voor de e-Soul en de Kona) update de back-end server minder vaak dan gehoopt, dus dan is het nodig te auto actief te pollen. Grootste nadeel daarvan is dat het de 12V batterij leegtrekt. En dat zie je niet omdat die waarde niet wordt teruggegeven bij stilstand van de auto
Afijn, het is nog flink wat experimenteren hoe en wanneer er precies feedback komt.
Volgende stappen voor de python-port zijn
- foutherstel
- python API uitbreiden met de API calls die al in de Bluelinky code zitten
- fatsoenlijk object georiënteerd maken, met asynchronous calls
- A/C cq temperatuur instelbaarmaken
Sinds juli is er op diverse plekken al wat werk verzet. Misschien dat je jouw basis functies kan delen in Github? Kan ik eea verwerken in mijnpython lib, of eea combineren.relex28 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:41:
[...]
We kunnen het ook zelf maken. Ik heb even gekeken (proxy op de IOS verzie gezet) en heb de basis functies al werkend voor de My20 in python
[ Voor 6% gewijzigd door plips op 22-09-2020 16:57 ]
Vandaag mijn Kia e-Niro ExecutiveLine Gravity Blue MY20 eindelijk op mogen halen. Eerste indruk is uiteraard heel positief, wat een rust ten opzichte van mijn Toyota Auris hybride. Accelereren gaat ook heerlijk vlot.
Stuurassistentie is even wennen, want hij houdt niet echt het midden van de rijbaan aan. Meestal behoorlijk links. Voorlopig ga ik rijden op de automatische regen-stand, daarna kijken of zelf kiezen fijner is.
De komende dagen verder lekker prutsen met alle instellingen, nog even zoeken naar alle handigheidjes in het systeem. Vooral jammer dat die DING! DING! DING! DING! DING! niet uit kan...
Bij het instellen van de UVO app zag ik heel kort 'e-Niro 19' in beeld staan.
Oh en hij is ook goedgekeurd door vrouw en kinderen. Zoonlief vond de mistlichten op raketten lijken.
Stuurassistentie is even wennen, want hij houdt niet echt het midden van de rijbaan aan. Meestal behoorlijk links. Voorlopig ga ik rijden op de automatische regen-stand, daarna kijken of zelf kiezen fijner is.
De komende dagen verder lekker prutsen met alle instellingen, nog even zoeken naar alle handigheidjes in het systeem. Vooral jammer dat die DING! DING! DING! DING! DING! niet uit kan...
Oh en hij is ook goedgekeurd door vrouw en kinderen. Zoonlief vond de mistlichten op raketten lijken.
Dat ding ding ding kan wel uit als je maar je riem om doet voordat je de auto startTackleberry schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:44:
jij was net iets eerderCyBeRSPiN schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:46:
@Tackleberry eerst je gordel om, dan de auto aan
Veel plezier ermee!
Of eerst de auto uit en dan de deur pas open.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:46:
@Tackleberry eerst je gordel om, dan de auto aan
Veel plezier ermee!
Ook ik heb mijn auto mogen ophalen na een lange tijd wachten . Omdat ik al een aantal jaar de hybrid Niro heb gereden is het al weer snel als vanouds .
Waar ik wel af en toe mee aan het stoeien is de UVO app , Ik krijg de HVAC alleen aan als ik de deuren eerst unlock ? ( daarna kan ik deze wel weer locken )
Waar ik wel af en toe mee aan het stoeien is de UVO app , Ik krijg de HVAC alleen aan als ik de deuren eerst unlock ? ( daarna kan ik deze wel weer locken )
:strip_exif()/f/image/Po7vZ7Ei9aXjxPBKFi9MUMFR.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zit ook wat in de knoop met de airco op afstand, maar als het zo al werkt door "unlock-airco aan-lock" dan is dat al een prima workaround voor mijShyne schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:43:
Ook ik heb mijn auto mogen ophalen na een lange tijd wachten . Omdat ik al een aantal jaar de hybrid Niro heb gereden is het al weer snel als vanouds .![]()
Waar ik wel af en toe mee aan het stoeien is de UVO app , Ik krijg de HVAC alleen aan als ik de deuren eerst unlock ? ( daarna kan ik deze wel weer locken )[Afbeelding]
De keer dat het prima werkte was de auto inderdaad unlocked...
Er is een fout opgetreden in de windows foutoplosser, wilt u de foutoplosser opstarten om dit probleem op te lossen ?
Dat is vreemd, ik heb daar geen problemen mee gehad. Kan deze gewoon aanzetten.
Het enige wat vervelend is, is dat hij de melding geeft dat het mislukt is. Maar na het verversen van de status zie je dat hij wel gewoon aanstaat. Dit is overigens niet het geval als ik get vinkje 'heating' aanzet, wat ik nu de afgelopen paar ochtenden heb gebruikt. Dus dan werkt het gewoon zoals verwacht, aanzetten en paar seconden later de melding dat hij geactiveerd is.
Het enige wat vervelend is, is dat hij de melding geeft dat het mislukt is. Maar na het verversen van de status zie je dat hij wel gewoon aanstaat. Dit is overigens niet het geval als ik get vinkje 'heating' aanzet, wat ik nu de afgelopen paar ochtenden heb gebruikt. Dus dan werkt het gewoon zoals verwacht, aanzetten en paar seconden later de melding dat hij geactiveerd is.
Ik heb idd ook dat de airco op afstand werkt maar wel dat ie de melding geeft dat het mislukt is.
Maar zoals @Mabion zegt als je hem even later refreshed dan zie je dat ie gewoon aanstaat.
Overigens schakelt ie na een X aantal minuten wel weer uit. Volgens mij na 15 min.
Je krijgt daar dan ook weer een melding van.
Maar zoals @Mabion zegt als je hem even later refreshed dan zie je dat ie gewoon aanstaat.
Overigens schakelt ie na een X aantal minuten wel weer uit. Volgens mij na 15 min.
Je krijgt daar dan ook weer een melding van.
Thanks, ik heb het even bekeken. Leuk om te zien hoe de iPhone reverse engineering die jij deed net iets anders uitpakt dan de Android RE vanuit het Bluelinky project waar mijn code weer op gebaseerd is.relex28 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:19:
@plips Zie hier de eerste delen van de codehttps://github.com/Relex28/KiaUVO
Mijn broertje heeft een nieuwe BMW 1 serie met draadloze AppleCarplay (dat wil ik ook!!!).
Heeft er iemand van jullie ervaring met draadloze Apple CarPlay adapters in combi met Kia MY19?
Zag onderstaande voorbij komen bij ome Ali:
https://nl.aliexpress.com...430e-9992-6b28aa1f8b61-29
En of:
https://carplay2air.com
Heeft er iemand van jullie ervaring met draadloze Apple CarPlay adapters in combi met Kia MY19?
En of:
Ik heb de laatste tijd toch weer een aantal keer een spontane reset gehad van het entertainment systeem (inclusief de drive mode settings) tijdens het rijden. Zal dat toch nog eens melden, want blijft vervelend. Carplay aan, meestal podcast luisteren. Zou het specifiek daar mee te maken hebben? Audiostreaming via Carplay?
Ik heb zo'n ding, maar je moet gewoon de goedkoopste V2 pakken, ik denk nu deze:willemvdvliet schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:11:
Mijn broertje heeft een nieuwe BMW 1 serie met draadloze AppleCarplay (dat wil ik ook!!!).
En of:
https://nl.aliexpress.com/item/1005001309574504.html
Ze krijgen regelmatig firmware updates en het werkt relatief goed. Alleen soms na het aanzetten van de auto eerst een zwart scherm. Maar dan switch je even naar iets anders en dan terug naar CarPlay en dan werkt het prima.
Tesla Model Y RWD (2024)
Ja heating werkt ook inderdaad bij mij, zelfs zonder dat ie aan een oplader hangt. Ik dacht eerst dat het niet zou werken omdat ik elke keer een foutmelding kreeg met de AC aan. Maar pak je gewoon heating en doe je 23 graden dan werkt dat mooi.Mabion schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:45:
Dat is vreemd, ik heb daar geen problemen mee gehad. Kan deze gewoon aanzetten.
Zo merk ik ook dat het klimaat best wel ok is zonder de AC aan te hebben. Dus er is niet direct een reden voor mij om, in vergelijking met mijn vorige Renault Clio de AC altijd aan te hebben om een 'goed' klimaat in de auto te krijgen.
De lampjes doen het bij mij nog steeds prima, alleen soms zitten de interieur lampjes (dus niet de bagageruimte of kentekenverlichting) in een soort 'storing'. Dan gaan ze niet automatisch aan als ik de auto unlock en/of de de deur open doe. Echter wanneer ik ze handmatig aan doen dmv de schakelaar dan doen ze het wel gewoon. Heb de exacte oorzaak nog niet kunnen reproduceren.f.h schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:11:
[...]
Heb deze ook besteld en vandaag binnen gekregen en gemonteerd. Fluitje van een cent. Ziet er ook prima uit
Heb er alleen voor gekozen de 2 make up spiegels niet te vervangen, vond de pasvorm net niet goed genoeg en ik gebruik die lampjes eigenlijk nooit.
Gezien we groot afnemer zijn hier, herkenbaar probleem voor sommigen?
Van de ruitenwissers kun je alleen de rubbers vervangen: how to. Sch€€lt een slok op een borrel.
En een stuk beter voor het milieu ook. Heb het altijd al raar gevonden om zo'n complete ruitenwisser maar gewoon weg te knikkeren puur omdat het rubber vervangen moet..Marcva schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:17:
Van de ruitenwissers kun je alleen de rubbers vervangen: how to. Sch€€lt een slok op een borrel.
Wintersport/kerstvakantie.
Heb een paar maand geleden geboekt in Sölden/Oostenrijk voor kerstvakantie.
Nog spannend hoe Corona daar op in werkt en aprés ski is al afgeblazen maar voor ons minder relevant. dat regelen we zelf wel.
Ga met 2x eNiro, my19 en my20 en zie nog weinig laadmogelijkheden in Sölden e.o.
Ik verwacht eerlijk gezegd dat we het moeten hebben van schuko van ons chalet.
Ben benieuwd naar recente ervaringen.in die omgeving.
In Oostenrijk toch vaak tijdgebonden tarief en dat is met name voor My19 niet handig.
Nog spannend hoe Corona daar op in werkt en aprés ski is al afgeblazen maar voor ons minder relevant. dat regelen we zelf wel.
Ga met 2x eNiro, my19 en my20 en zie nog weinig laadmogelijkheden in Sölden e.o.
In Oostenrijk toch vaak tijdgebonden tarief en dat is met name voor My19 niet handig.
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Ik weet het, maar heb chalet gehuurd en letterlijk maar handvol laadpalen in straal van 30km, dus ben ook benieuwd naar praktijkervaringen/tips in deze omgeving. Bij één EV geen zorgen t.a.v. Schuko bij chalet, maar 2x e-Niro wordt al spannender en van belang wat openbare alternatieven zijn.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:54:
@eltron check Chargemap, staan er toch zeker wel 10 in de omgeving, veelal bij hotels dus wel even nagaan of je daar als niet-gast terecht kunt.
En afhankelijk van je route kun je zo te zien in Umhausen aan de snellader.
Zo'n 50 km voor Solden heb je nog een Ionity (Nassereith), met 4 laders hoef je dan hopelijk niet zo lang te wachten. Op een enkele snellader in een dorp of stad waar ik niet bekend ben durf ik niet zo snel te vertrouwen.
6 weken geleden heb heb ik dezelfde route gereden, plus nog een klein beetje extra (noorden van Italie). Dit lukte toen via Fastned Limburg Sud en Fastned Nersingen, en een verdwaalde 50kW lader bij een Supercharger in Brenner. De terugweg heb ik 1 maal een Ionity moeten gebruiken waar 3 van de 5 laders defect bleken, voor vertrek raad ik je aan om te checken of er geen recente negatieve reviews zijn van je geplande laadstop.
6 weken geleden heb heb ik dezelfde route gereden, plus nog een klein beetje extra (noorden van Italie). Dit lukte toen via Fastned Limburg Sud en Fastned Nersingen, en een verdwaalde 50kW lader bij een Supercharger in Brenner. De terugweg heb ik 1 maal een Ionity moeten gebruiken waar 3 van de 5 laders defect bleken, voor vertrek raad ik je aan om te checken of er geen recente negatieve reviews zijn van je geplande laadstop.
-
Ionity Nassereith ken ik en al eerder geladen, maar toen maar twee laders waarvan 1 niet werkte.
ben inmiddels wat allergisch voor Ionity.
Probeer uit te komen met Schuko bij chalet maar vraag is of dat bij 2 e-niro ook nog lukt.
Anders zal de MY20 aan de publieke paal moeten, maar dat zijn er ook niet veel.
ben inmiddels wat allergisch voor Ionity.
Probeer uit te komen met Schuko bij chalet maar vraag is of dat bij 2 e-niro ook nog lukt.
Anders zal de MY20 aan de publieke paal moeten, maar dat zijn er ook niet veel.
Even terugkomen op mijn eerder gemelde problemen. Deze werden toch steeds ernstiger; van het uitvallen van een fractie van een seconde (alleen merkbaar voor de bestuurder) tot het volledig stilvallen. Gelukkig heeft de auto genoeg massa om nog redelijk veilig naar de kant van de weg uit te wijken. Dus maar snel weer naar de dealer. Omdat het probleem niet altijd voorkwam hebben ze even tijd nodig gehad om het probleem zelf te ondervinden en ook vast te leggen op video en aangesloten laptop. Op de app kon ik mooi zien dat ze 2 keer per dag een rit maakten. De data liet niet veel zien maar de eerste keer dat de monteur het meemaakte "schrok hij zich de pleuris". Er is veel contact met Kia Nederland geweest en aantal zaken geprobeerd, zoals het loskoppelen van de connectbox. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het aan de controle unit van de motor zou moeten liggen. In eerste instantie heeft men deze vervangen door een examplaar uit een andere e-Niro maar het bleek dat deze auto-specifiek is en dus niet werkte. Er is dus eentje besteld, kosten tegen de 5000 EUR. Vandaag de auto na 4 weken weer op kunnen halen. De vervangende Alfa Guilietta was best leuk maar elektrisch is toch echt rijden 2.0niroot schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:36:
[...]
Mijn auto is inmiddels bij de dealer geweest. Bij het ophalen kreeg ik niet het idee dat ze een duidelijk probleem hadden gevonden. In samenspraak met Kia Nederland was er nieuwe software geladen en was er uitgebreid proefgereden (75km).
Tijdens een van de eerste ritten rit heb ik echter al weer vergelijkbare problemen gehad. Tijdens het rijden voelde ik de aandrijving weer wegvallen. Dit duurde maar heel even (seconde?) en op het dashboard zag ik dat het groene auto lampje uit was en weer aanging. Een paar kilometer verder moest ik stoppen voor rood licht en bracht ik de auto met de linker flipper tot stilstand op een lichte helling. Tijdens het wachten rolde de auto in een keer achteruit en kwam na een meter of zo met een schok tot stilstand. Op het dashboard stond iets van dat de P was ingeschakeld uit veiligheidsoverwegingen. Ik kon vervolgens de D gewoon weer inschakelen en verder rijden.
Daarna geen problemen meer gehad dus ik kijk het nog heel even aan voordat ik weer met de dealer contact opneem.
@niroot oef.. zou je dan eigenlijk niet een compleet nieuwe willen hebben? Of zijn ze nu 100% zeker dat dit het euvel was?
Zo te zien hebben ze er zo'n 130 km mee test gereden. En ik heb me er nooit echt onveilig in gevoeld. Het gebeurde altijd aan het begin van de rit en dus nog in de bebouwde kom. Zoals ik al zei was de auto dan altijd redelijk normaal op een veilige plek stil te zetten. Ik zou me minder goed voelen als de auto met weigerende remmen door een slagboom was gereden (zie Kiaclub forum...)CyBeRSPiN schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:46:
@niroot oef.. zou je dan eigenlijk niet een compleet nieuwe willen hebben? Of zijn ze nu 100% zeker dat dit het euvel was?
@niroot Ik snap je punt, toch zou ik wel voorzichtig blijven. Het kan ook op een verkeerde plek gebeuren. Zo zou ik ook (niet dreigend, maar begrip kwekend) met je dealer in gesprek gaan, zeker als het nog een keer gebeurt. Uitleggen in de zin van: dit kan ook een keer goed misgaan, ongeluk, etc. en dan is Kia wel aansprakelijk als het een fabrieksfout betreft. Dus om die reden zou ik persoonlijk voorstellen (wanneer het toch weer voorkomt na vervanging control unit) om de hele auto om te ruilen, op z'n minst totdat ze garantie hebben dat het opgelost is.
@MooDyBLueS Ik ben in de 4 weken een aantal keer bij de dealer langs geweest en altijd de indruk gekregen dat ze me de auto niet mee wilden geven voordat het naar hun idee goed opgelost was. Heb ik 100% garantie? Nee, dat heb je natuurlijk nooit. Maar ik vind het geen moment om over aansprakelijkheid of omruilen te praten. Ik hoef Kia toch niet de aansprakelijkheids wetgeving uit tel leggen en ik zit ik ook niet op een nieuwe te wachten (i.v.m. de bijtelling).
Al met al heb ik er op het moment een goed gevoel bij en gaan we dus gewoon weer wat kilometers maken.
Al met al heb ik er op het moment een goed gevoel bij en gaan we dus gewoon weer wat kilometers maken.
Ik heb mijn E-Niro nu 2 maanden in gebruik maar blijf toch wat zoeken naar de juiste manier om de remote verwarming/Airco in te schakelen.
Het blijkt zo te zijn dat de Schedule in de UVO app naar Target temperature enkel werkt wanneer de wagen is geconnecteerd met de stekker.
Zonder stekker is het wel mogelijk om de verwarming of airco rechtstreeks aan te zetten via de "Remote" in de UVO app, maar daar lijkt de HVAC settings knop niets te doen vermits je dat moet instellen bij de Start air con. knop. Deze knop lijkt ook de enige die een commando naar de auto stuurt. Dus ik zie het nut van die HVAC knop niet.
Het is vervelend dat die schedule niet werkt zonder kabel want mijn wagen hangt niet elke dag aan de lader.
Heeft iemand hier dezelfde of andere ervaringen mee?
Het blijkt zo te zijn dat de Schedule in de UVO app naar Target temperature enkel werkt wanneer de wagen is geconnecteerd met de stekker.
Zonder stekker is het wel mogelijk om de verwarming of airco rechtstreeks aan te zetten via de "Remote" in de UVO app, maar daar lijkt de HVAC settings knop niets te doen vermits je dat moet instellen bij de Start air con. knop. Deze knop lijkt ook de enige die een commando naar de auto stuurt. Dus ik zie het nut van die HVAC knop niet.
Het is vervelend dat die schedule niet werkt zonder kabel want mijn wagen hangt niet elke dag aan de lader.
In het dorp Langenfeld, ongeveer 10 a 15km voor Solden zit een Impreis supermarkt, met een 50kW lader.eltron schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:40:
Wintersport/kerstvakantie.
Deze is goed te betalen (beter als Ionity) met volgens mij 30ct/minuut.
Android Auto leest weer in het Nederlands bij mij. Zag ergens op een ander forum:Steeck03 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 07:16:
[...]
Bij mij is versturen is voornamelijk Nederlands, maar ontvangen is een Engelstalige stem die een Nederlands bericht leest. Heel irritant. Maar ja voor deze auto kon ik ze helemaal niet voorgelezen krijgen, dus rustig doorgaan met ademhalen
-------------------
Ik herken dit probleem. Ik heb een tijdelijke oplossing. Het heeft te maken met de Google app. Downgrade / verwijder de updates. Installeer de versie 11.19.13.29.
Deze versie kan je vinden bij apk mirror. Update de Google app niet. Anders komt het probleem weer terug.
-------------------
Moest wel even de Google Assistent weer activeren, maar werkt weer als vanouds. Een verademing!
Die zetten we op het lijstje, al heeft 50kW ook wel zijn beperkingen bij afrekenen op minuten.Niro-E schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:07:
[...]
In het dorp Langenfeld, ongeveer 10 a 15km voor Solden zit een Impreis supermarkt, met een 50kW lader.
Deze is goed te betalen (beter als Ionity) met volgens mij 30ct/minuut.
bij gemiddeld 40kW zit je dan op 45ct/kWh. En uitkijken dat je niet te ver onder deze laadsnelheid zakt, anders wordt het snel duurder.
Ik ben van plan om in eerste instantie te kijken hoever ik met de standaard lader kom, voordat ik een laadpaal laat aanmeten.
Heeft iemand in het kader daarvan bv standaard een haspel in de auto liggen voor de granny?
En zo ja, heeft die dan nog specifieke vereisten?
Heeft iemand in het kader daarvan bv standaard een haspel in de auto liggen voor de granny?
MSX 2 rulez more
Houd de draad diameter in de gaten. als je met 12 of 16A gaat laden heb je denk ik iets van 2mm2 nodig. En een fatsoenlijke verbinding anders wordt de boel erg warm.Greyfox schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:57:
Ik ben van plan om in eerste instantie te kijken hoever ik met de standaard lader kom, voordat ik een laadpaal laat aanmeten.
12A is de max, maar idd de aderdikte is belangrijk. Ook beter geen haspel nemen want die kun je dan vergeten helemaal uit te rollen.
Zou gewoon 4mm2 aanhouden, dan ben je ook voorbereid op de toekomst 3F en/of 32A.Steeck03 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 06:57:
[...]
Houd de draad diameter in de gaten. als je met 12 of 16A gaat laden heb je denk ik iets van 2mm2 nodig. En een fatsoenlijke verbinding anders wordt de boel erg warm.
Dit ging over een verlengkabel voor de grannylader. Gaat nooit meer dan 1 fase 12A doorheen.Vaevictis_ schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 07:41:
[...]
Zou gewoon 4mm2 aanhouden, dan ben je ook voorbereid op de toekomst 3F en/of 32A.
Ik gebruik een 3-aderige rubberkabel 2,5 mm2 van 10m lang.
Die is wat bestendiger tegen verkeer dat er overheen rijdt dan een standaard kunststof mantel.
's zomers ligt deze in de volle zon en wordt dan wel warm tijdens het gebruik. Maar altijd nog handwarm.
Die is wat bestendiger tegen verkeer dat er overheen rijdt dan een standaard kunststof mantel.
's zomers ligt deze in de volle zon en wordt dan wel warm tijdens het gebruik. Maar altijd nog handwarm.
[ Voor 29% gewijzigd door joepie de p op 01-10-2020 10:51 ]
Handwarm is geen probleem, dat is niet veel meer dan een graad of 40. Het wordt pas interessant als het rubber gaat smeltenjoepie de p schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:49:
Ik gebruik een 3-aderige rubberkabel 2,5 mm2 van 10m lang.

Zucht .. ik moet echt even wennen aan mijn AC en wat ik nu kan doen om de auto dingen te laten doen met de temperatuur wat ik wil
Ik wil: snel mijn ramen kunnen ontwasemen, helaas (ik kom nogal vaak uit een vochtige omgeving) dan beslaat het raam als ik aan het rijden ben..
maar wat is dan de optimale instelling
Ik bemerk dat als ik de AC aan heb dat dan de 'auto' functie uit gaat
Gaat die auto functie aan en je hebt de 'heater' rechts aan staan dan wordt het tering warm
ondanks dat je bijv. 21 of 22 graden hebt ingesteld.
Doe ik nu iets fout?
Ik wil: snel mijn ramen kunnen ontwasemen, helaas (ik kom nogal vaak uit een vochtige omgeving) dan beslaat het raam als ik aan het rijden ben..
Gaat die auto functie aan en je hebt de 'heater' rechts aan staan dan wordt het tering warm
Doe ik nu iets fout?
@zeroday heb altijd “auto” aan en heel af en toe even de ontwasemknop aan waarna ie heel snel condens verwijdert. Die AC en Heat gaan vanzelf aan/uit op basis van de ingestelde temperatuur.
Je kunt het beste af en toe de ontwaseming inschakelen vanaf auto inderdaad. Dat is nog zo geweest bij alle auto's met climate control die ik heb gereden. Anders blijf je alsnog kloten met de knoppen.
Overigens heeft de e-Soul automatische ontwaseming, benieuwd hoe goed dat werkt. Weet niet of de e-Niro dat ook heeft, of vanaf welk jaar. Volgens mij is het vanmorgen aangesprongen, want ik had de temp niet erg ver boven de omgevingstemperatuur gezet, maar toen ik aankwam werd er toch flink wat koude lucht rondgeblazen. Ik hoorde het pas toen ik de muziek wat zachter draaide.
Overigens heeft de e-Soul automatische ontwaseming, benieuwd hoe goed dat werkt. Weet niet of de e-Niro dat ook heeft, of vanaf welk jaar. Volgens mij is het vanmorgen aangesprongen, want ik had de temp niet erg ver boven de omgevingstemperatuur gezet, maar toen ik aankwam werd er toch flink wat koude lucht rondgeblazen. Ik hoorde het pas toen ik de muziek wat zachter draaide.
[ Voor 26% gewijzigd door --MeAngry-- op 01-10-2020 15:51 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Wat je schetst klopt. De UVO app stuurt het schedule naar de auto. Zowel laad- als verwarmingsschedule werkt alleen als de auto aan de stekker hangt. Rechterkolom, pagina 1-08 van het instructieboekje "Geplande laadprocedure en klimaatregeling". In de tekst eronder staat: De lader en de laadstekker moetenGeoGerre schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:53:
Ik heb mijn E-Niro nu 2 maanden in gebruik maar blijf toch wat zoeken naar de juiste manier om de remote verwarming/Airco in te schakelen.
zijn aangesloten op het tijdstip van de geplande laadprocedure.. Dat kan duidelijker inderdaad... Maar dat is dus OOK van toepassing op de klimaatregeling.
De HVAC knop snap ik ook niet... Zal in de volgende release wel weer verdwijnen.... Het enige voordeel is dat je alvast de temperatuur in de app kan configureren zonder dat je het meteen naar de auto stuurt.
De instellingen in set airco zijn de laatst gebruikte settings van de knop HVAC settings en de knop set airco.
[ Voor 7% gewijzigd door plips op 01-10-2020 17:10 ]
ah kijk .. dus het is geheel variabel .. dus als ik auto heb dan moet alles goed komen dan bepaald de auto zelf wat ie gaat doen ..?CyBeRSPiN schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:58:
@zeroday heb altijd “auto” aan en heel af en toe even de ontwasemknop aan waarna ie heel snel condens verwijdert. Die AC en Heat gaan vanzelf aan/uit op basis van de ingestelde temperatuur.
De Kona EV heeft automatische ontwaseming, maar dat moet je wel inschakelen. Dit zal E-Niro toch ook wel hebben, de auto's zijn redelijk identiek wat betreft techniek. Kijk eens in de handleiding hoe dat moet. Maar heeft wel nadelen, je kunt dan weinig meer zelf regelen.
Bij ons staat ie meestal op "auto" of uit. Beslaat het dan gewoon "auto" aan en dan is er ook sprake van een ontwasem functie.
O, zie net dat cyberspin het zelfde meld
Bij ons staat ie meestal op "auto" of uit. Beslaat het dan gewoon "auto" aan en dan is er ook sprake van een ontwasem functie.
O, zie net dat cyberspin het zelfde meld
[ Voor 36% gewijzigd door nessio op 01-10-2020 20:35 ]
2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw
Weet iemand of je de lane assist standaard uit kan zetten? Als ik de auto aan zet dan druk ik altijd op de lane assist knop om het uit te zetten. Als ik via de instellingen ga dan weet ik dat je het om kan zetten naar waarschuwing ipv actief assistentie. Alleen merk ik niet dat de lane assist uit staat. De reden waarom ik het standaard uit wil hebben is omdat ik hem niet fijn vind. Het systeem reageert veels te zenuwachtig.
:strip_exif()/f/image/zZL7ApkZsHqzJUMDMSfdKUCb.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door IUser op 01-10-2020 21:27 ]
Er zit automatische ontwaseming op, alleen heb ik het zelf nog niet aan kunnen krijgen, misschien lukt het jou wel. Jij hebt een MY20 dacht ik? Pagina 5-127 van je instructieboekje, voor de MY19 is het pagina 5-128. Laat ons weten of het (goed) werkt!zeroday schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:03:
[...]
ah kijk .. dus het is geheel variabel .. dus als ik auto heb dan moet alles goed komen dan bepaald de auto zelf wat ie gaat doen ..?
Het staat standaard aan. Volgens mij zet ie dan de AC af en toe aan, maar wanneer precies is me niet helemaal duidelijk.NiroNiro schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:52:
[...]
Er zit automatische ontwaseming op, alleen heb ik het zelf nog niet aan kunnen krijgen, misschien lukt het jou wel. Jij hebt een MY20 dacht ik? Pagina 5-127 van je instructieboekje, voor de MY19 is het pagina 5-128. Laat ons weten of het (goed) werkt!
mij ook niet.. daarom dacht ik dat ik die niet voor elkaar kreeg want je ramen beslaan vrij snel in de e-Niro.. maar als je de ontwasem knop indrukt dan is het ook zo weer weg. Als je het aan ziet komen volstaat het (bij mij dan) om even de ac aan te zetten en dan is het ook zo weer weg...
Komt omdat de luchtbehandeling normaal op Eco staat. Je kan hem naar ‘normaal’ configureren in de menu’s voor de Eco Drive mode.NiroNiro schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:07:
mij ook niet.. daarom dacht ik dat ik die niet voor elkaar kreeg want je ramen beslaan vrij snel in de e-Niro.. maar als je de ontwasem knop indrukt dan is het ook zo weer weg. Als je het aan ziet komen volstaat het (bij mij dan) om even de ac aan te zetten en dan is het ook zo weer weg...
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Menu's van de Eco Drive mode dus in de midden console ergens ..kdeboois schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:17:
[...]
Komt omdat de luchtbehandeling normaal op Eco staat. Je kan hem naar ‘normaal’ configureren in de menu’s voor de Eco Drive mode.
of nog gewoon beter: gewoon de normale drive modus selecteren ..
[ Voor 9% gewijzigd door zeroday op 02-10-2020 14:29 ]
hangt ook van de lengte van de kabel af. Kun je op internet wel vinden. Bijvoorbeeld hier:Vaevictis_ schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 07:41:
[...]
Zou gewoon 4mm2 aanhouden, dan ben je ook voorbereid op de toekomst 3F en/of 32A.
https://www.bouwplaats-in...te-van-krachtstroomkabels
In huis is alle 2,5mm2. Lijkt me dat je wel een heel lange kabel zou moeten hebben om daar boven te moeten gaan voor 12APople schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:04:
[...]
hangt ook van de lengte van de kabel af. Kun je op internet wel vinden. Bijvoorbeeld hier:
https://www.bouwplaats-in...te-van-krachtstroomkabels
Sinds een paar dagen in het bezit van een e-Niro. Fijne auto!
Het laden met eigen laadpaal lukt alleen nog niet zo... De accu is 92% vol, maar ik wil hem toch graag tot 100% laden. Dat lukt niet; de e-Niro geeft met 3 groene lampen bovenop het dashboard aan dat hij vol is. De laadpaal (een EvBox Elvi) geeft met een gele led-ring aan dat de accu vol is. De instellingen voor maximaal % laden staan ook op 100% (de standaard neem ik aan).
Heeft er iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Dit zegt de UVO app:
Het laden met eigen laadpaal lukt alleen nog niet zo... De accu is 92% vol, maar ik wil hem toch graag tot 100% laden. Dat lukt niet; de e-Niro geeft met 3 groene lampen bovenop het dashboard aan dat hij vol is. De laadpaal (een EvBox Elvi) geeft met een gele led-ring aan dat de accu vol is. De instellingen voor maximaal % laden staan ook op 100% (de standaard neem ik aan).
Dit zegt de UVO app:
:fill(white):strip_exif()/f/image/zJG7qnns6yWPRj6kD1Hz1ylF.png?f=user_large)
[ Voor 17% gewijzigd door upje op 02-10-2020 19:16 ]
Heb je een oplaad limiet ingesteld opladen tot 92%?upje schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:11:
Dit zegt de UVO app:
[Afbeelding]
Zoals eerder aangegeven: kies een verlengkabel met 2,5 mm2 aders. En bij voorkeur een neopreen kabel, omdat die goed tegen mechanische belasting en zonlicht kan. Dat is wat er ook aan een laadpaal zit.Greyfox schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:57:
Deze bijvoorbeeld: https://www.ecotools.nl/v...meter-3x2-5-mm2-neopreen/
Een haspel kan ik je sterk afraden. Als die niet goed afgerold is kun je de boel wegkieperen omdat je dan alleen nog een hoopje plastic terugvind na het (uren) laden....
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Verlengsnoer is ook niet handig ivm sensoren die in de (meeste) granny’s zitten die de temp in de gaten houden. Anders eerder max 8A pakken dan 10A.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik heb daar gisteren ook last van gehad, dat snel beslaan. Dat komt omdat de verwarming en airco in onze e-Niro anders in elkaar zit dan in een ICE. Daar (in een ICE dus) werkt (zolang je die niet expliciet uit zet) de airco continu op maximaal vermogen en wordt de lucht daarna door de verwarming (meestal restwarmte van de motor) op de gewenste temperatuur gebracht. Op die manier heb je altijd een gedroogde lucht in de auto.zeroday schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:10:
Zucht .. ik moet echt even wennen aan mijn AC en wat ik nu kan doen om de auto dingen te laten doen met de temperatuur wat ik wil
Gaat die auto functie aan en je hebt de 'heater' rechts aan staan dan wordt het tering warmondanks dat je bijv. 21 of 22 graden hebt ingesteld.
Doe ik nu iets fout?
Bij ons wordt voor de verwarming de airco omgekeerd. We noemen het dan ‘warmtepomp’, maar technisch is dat precies hetzelfde. Dat is veel zuiniger in energieverbruik. Dat betekent dat de lucht niet eerst door de airco gedroogd wordt (door flink te koelen) en daarna weer verwarmd wordt.
Uitzondering is als je de ontwaseming aanzet. Dan wordt de lucht wél eerst door de airco gekoeld = gedroogd en daarna door een verwarmingsspiraal weer opgewarmd. Maar dat kost dus wel veel meer energie en gaat dus, overdreven gezegd, van je rijbereik af.
Er zit overigens achter het kapje op de ruit, achter je binnenspiegel, een wasemsensor. Die zou die wasem op je voorruit moeten constateren en dan die ontwasemingsfunctie aan moeten zetten. In dat geval ws zonder heel hard blazen. Ik denk dat dit de momenten zijn dat je op je dashboard zowel het aircolampje als het verwarmingslampje tegelijk aan ziet staan?
<John O`Mill>
Sinds een week heb ik mijn e-Niro ook binnen, hij rijdt heerlijk 😀. Enige is dat ik nog geen laadpas heb vanwege een fout van de leasemaatschappij, maar ik moet wel bijna laden. Welke pas kan ik het beste aanvragen als reserve? Via een app icm een cc werkt helaas niet bij ons..
Ik heb bij de auto een Kia laad druppel gekregen. Misschien even vragen bij de dealer. Ander is Shell charge (the New motion) een goededeltaquad schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 06:49:
Sinds een week heb ik mijn e-Niro ook binnen, hij rijdt heerlijk 😀. Enige is dat ik nog geen laadpas heb vanwege een fout van de leasemaatschappij, maar ik moet wel bijna laden. Welke pas kan ik het beste aanvragen als reserve? Via een app icm een cc werkt helaas niet bij ons..
Nee, ik heb niets gewijzigd aan de (standaard) instellingen. De app geeft aan dat de target 100% is, de accu is 92%, en vervolgens is de conclusie dat het opladen klaar is.. Onbegrijpelijk.Vaevictis_ schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:19:
[...]
Heb je een oplaad limiet ingesteld opladen tot 92%?
Ligt dit aan de laadpaal of aan de auto?
Thanks, ik ga straks gelijk de dealer bellen. De Kia Charging app heb ik al, die zal er wel bij horen neem ik aan.Steeck03 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 07:05:
[...]
Ik heb bij de auto een Kia laad druppel gekregen. Misschien even vragen bij de dealer. Ander is Shell charge (the New motion) een goede
@upje ik zou niet teveel op de app vertrouwen. Wat zie je in de auto? En heeft de paal überhaupt al eens geladen?
Gisteravond leek het te werken, maar dan is dus mijn 'auto' functie weer uitHippe Lip schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:39:
[...]
Er zit overigens achter het kapje op de ruit, achter je binnenspiegel, een wasemsensor. Die zou die wasem op je voorruit moeten constateren en dan die ontwasemingsfunctie aan moeten zetten. In dat geval ws zonder heel hard blazen. Ik denk dat dit de momenten zijn dat je op je dashboard zowel het aircolampje als het verwarmingslampje tegelijk aan ziet staan?
dus dat betekent dan weer dat die auto functie weer handmatig aangezet moet worden.
de auto doet dus veel zelf bepalen zonder dat jij er invloed op kan hebben.
Maar misschien is dat ook wel de bedoeling en moet ik eraan wennen.
ik heb gewoon een plugsurfing aangevraagd, alleen dat duurde een week voordat ik um binnen had en bij een collega duurde het nog wat langer. Maar als je nu moet opladen en de pas had er gisteren moeten zijn .. dan denk ik dat een LM het sneller fixed dan dat je zelf iets aanvraagt.Steeck03 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 07:05:
[...]
Ik heb bij de auto een Kia laad druppel gekregen. Misschien even vragen bij de dealer. Ander is Shell charge (the New motion) een goede
Ligt ook aan waar je gaat laden, met allegro kun je volgens mij toch via een app laden?
Dat klopt. Heb ik ook als je via de timer preheating aanzet, dan staat de auto-stand uit. Ik merk dat trouwens direct want dan blaast de aanjager voluit als je wegrijdt. Wat ik wel raar vind is dat je via preheating niet de spiegelverwarming aan kunt zetten. Deze is m.i. gekoppeld aan de achterruitverwarming. De spiegels zijn dus niet ontdooid/ontwasemd ‘s ochtends. Misser, bij alle (ph)ev’s die ik heb gehad, kon dat wel. Gemiste kans.zeroday schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 08:31:
[...]
Gisteravond leek het te werken, maar dan is dus mijn 'auto' functie weer uit
dus dat betekent dan weer dat die auto functie weer handmatig aangezet moet worden.
de auto doet dus veel zelf bepalen zonder dat jij er invloed op kan hebben.
Maar misschien is dat ook wel de bedoeling en moet ik eraan wennen.
Voor de zekerheid ook even checken in de auto bij de EV instellingen voor AC.upje schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 07:09:
[...]
Nee, ik heb niets gewijzigd aan de (standaard) instellingen. De app geeft aan dat de target 100% is, de accu is 92%, en vervolgens is de conclusie dat het opladen klaar is.. Onbegrijpelijk.
Ligt dit aan de laadpaal of aan de auto?
Ik heb die zelf standaard op 90% staan en laadt sporadisch tot 100%, meer in de winter als het een keer echt nodig is. Maar jij moet natuurlijk wel gewoon 100% kunnen laden als je dat wilt.
Ben ook benieuwd of je zelfde probleem hebt bij DC laden, al zul je dat normaal nooit tot 100% doen. Maar je zou even kort kunnen kijken als hij op 92% staat of het met DC wel verder gaat. In dat geval zou het mi toch aan je AC instellingen moeten liggen.
Net met de dealer gebeld en hij gaat een Kia pas gelijk koppelen aan mijn auto en ik kan hem straks al ophalenzeroday schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 08:33:
[...]
ik heb gewoon een plugsurfing aangevraagd, alleen dat duurde een week voordat ik um binnen had en bij een collega duurde het nog wat langer. Maar als je nu moet opladen en de pas had er gisteren moeten zijn .. dan denk ik dat een LM het sneller fixed dan dat je zelf iets aanvraagt.
Ligt ook aan waar je gaat laden, met allegro kun je volgens mij toch via een app laden?
Is de nieuwe app ook te gebruiken voor de MY19 Niro?upje schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:11:
Dit zegt de UVO app:
[Afbeelding]
1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh
Nee.Mirabis schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:22:
[...]
Is de nieuwe app ook te gebruiken voor de MY19 Niro?
Nee, helaas niet. Dat zijn twee totaal verschillende en gescheiden systemen. Zou mooi zijn als dat kon, maar de MY19 kan alleen gegevens zenden; eenrichtingsverkeer. Ontvangen zit er niet in. Het is bovendien een eigen maaksel van de importeur hier in NL. Daarom hebben ze dat ook niet in België of Duitsland.Mirabis schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:22:
[...]
Is de nieuwe app ook te gebruiken voor de MY19 Niro?
<John O`Mill>
Mooi! De mijne is blijkbaar besteld, en zou 2020 nog geleverd moeten worden, in dezelfde kleur.s_janssen schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:08:
Nou daar istie dan.
Mijn lease contract loopt pas in december af, dus kan goed zijn dat ik nog 2+ maanden moet wachten.
Helaas hoor er erg weinig van.
Ze hebben Michelin ingeruild voor Vredestein zie ik. Is dat een verbetering?s_janssen schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:08:
[Afbeelding]
Nou daar istie dan. Woensdag de blauwe Kia opgehaald. Blij mee! Vandaag alle lampjes door LED vervangen met een Ali-setje. Maakte wel even sluiting bij het monteren van de verlichting achterbank. Gelukkig zitten er reservezekeringen in de kast. Maar wel een enorm gepriegel...
Haha goed gezien!Marcva schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:21:
[...]
Ze hebben Michelin ingeruild voor Vredestein zie ik. Is dat een verbetering?
Nee, standaard Michelin idd, maar de werkgever heeft bepaald dat het All Season banden moeten worden.
Dit zijn Vredestein Quatrac 5. Ze zijn nog gloednieuw, maar ik vind ze weinig geluid maken, en prima comfort en wegligging.
Deze worden (nog) in Nederland gemaakt. Binnenkort alleen in HongarijeMarcva schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:21:
[...]
Ze hebben Michelin ingeruild voor Vredestein zie ik. Is dat een verbetering?
Weet iemand wat de procedure is om de SoH van de accu te bepalen?
Het is in elk geval niet zo dat je die ‘gewoon’ kunt uitlezen. De waarde die je dan krijgt is een statisch getal in het geheugen. Er is een procedure nodig om die waarde te updaten. Ik heb daarover ergens gelezen, maar weet niet meer waar en ben toen helaas vergeten om er bij de schrijver op door te vragen.
Het is in elk geval niet zo dat je die ‘gewoon’ kunt uitlezen. De waarde die je dan krijgt is een statisch getal in het geheugen. Er is een procedure nodig om die waarde te updaten. Ik heb daarover ergens gelezen, maar weet niet meer waar en ben toen helaas vergeten om er bij de schrijver op door te vragen.
<John O`Mill>
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.