Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:09
Hippe Lip schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:54:
@CyBeRSPiN die nulleider ziet er ook donkerder uit dan de aarde en L1. Zou het aan die pool liggen?
Is ook deels de lichtval denk ik, lastig om ze alle 3 onder dezelfde hoek in beeld te krijgen.
Zal morgens eens met een schuifmaat proberen te meten of er een verschil is.
Maar als de N bijvoorbeeld minder goed contact maakt dan krijg je daar warmteontwikkeling die zich over de hele stekker zal verspreiden..

[ Voor 26% gewijzigd door CyBeRSPiN op 02-09-2020 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delius
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-01 20:50
driel24 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:20:
[...]

Het is bij mij wel gelukt.

Door de update van Google te verwijderen. Lukt niet altijd (grey).
Als dat het geval is dan eerst in security "vind mijn telefoon" aan of uit te zetten.
Daarna was updates verwijderen mogelijk.
Vandaag opeens een mix van Engels en Nederlands bij de berichten in Android Auto.
Die Amerikaan maakt vorderingen zullen we maar zeggen.

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 16:28
delius schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:10:
[...]

Vandaag opeens een mix van Engels en Nederlands bij de berichten in Android Auto.
Die Amerikaan maakt vorderingen zullen we maar zeggen.
Bij mij is versturen is voornamelijk Nederlands, maar ontvangen is een Engelstalige stem die een Nederlands bericht leest. Heel irritant. Maar ja voor deze auto kon ik ze helemaal niet voorgelezen krijgen, dus rustig doorgaan met ademhalen

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:11
Hippe Lip schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:43:
[...]

Hoe zie je dat die ene pool 'te strak staat'?
Persoon die mij geholpen heeft gaf aan dat de N pool verkeerd, ik meen dat hij zei te strak, was gevormd.
Heb daar zelf op dat moment niet aan gedacht een foto van te maken.

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Update over UVO:

Mijn Kia gaf geen response op UVO. De app bleef zoeken en kreeg uiteindelijk de melding dat de auto niet reageert. Ook met de auto 'aan' geen verschil.
Net door de menutjes gegaan en bij de UVO instelling gedrukt op 'UVO Activeren'. Dan volgt een melding dat UVO al geactiveerd is, maar ineens werkt de app ook weer.

Wellicht handig voor degenen die er eens tegenaan lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 16-09 20:16
petertenboer schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:09:
[...]

Persoon die mij geholpen heeft gaf aan dat de N pool verkeerd, ik meen dat hij zei te strak, was gevormd.
Heb daar zelf op dat moment niet aan gedacht een foto van te maken.
Omdat dit female kant is denk ik dat van de N pool het gat te groot is. Met een slecht kontakt kun je dan inderdaad de boel lekker opwarmen. De fabrikant van die kabel test schijnbaar niet, want dan was dit probleem eruit gekomen.

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:03
wortelsoft schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:35:
[...]

Omdat dit female kant is denk ik dat van de N pool het gat te groot is. Met een slecht kontakt kun je dan inderdaad de boel lekker opwarmen. De fabrikant van die kabel test schijnbaar niet, want dan was dit probleem eruit gekomen.
@wortelsoft Over het algemeen is in de elektrawereld het allemaal heel strak geregeld qua norming en testen, dus dat zou me verbazen (van Kia). Kan ook dat er toevallig een slechte batch is gemaakt. Bij hogere stroomstrerkten heb je hier natuurlijk eerder last van.

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:45
Vaevictis_ schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:51:
[...]

@wortelsoft Over het algemeen is in de elektrawereld het allemaal heel strak geregeld qua norming en testen, dus dat zou me verbazen (van Kia). Kan ook dat er toevallig een slechte batch is gemaakt. Bij hogere stroomstrerkten heb je hier natuurlijk eerder last van.
In die zin krijgt de kabel bij de MY20 het minder zwaar te verduren: max 16A per ader.

• CyBeRSPiN
Marcva schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:55:
[...]

In die zin krijgt de kabel bij de MY20 het minder zwaar te verduren: max 16A per ader.
Klopt, tenzij je in een uitzonderlijk geval aan een 1-fase laadpunt hangt die 32A kan leveren. Dan stroomt er wel 32A door L1 en N. Ik neem aan dat die MY20 meegeleverde kabel wel van type 3x32A is? L2 en L3 zullen in elk geval nooit meer dan 16A voor hun kiezen krijgen aan deze e-Niro.

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-09-2020 09:25 ]

• wortelsoft
@Vaevictis_ Daarom zou ik verwachten dat iedere kabel aangesloten wordt aan twee connectors en dat er dan een weerstand meting wordt gedaan en meggeren voor doorslag. Dan had een slechte batch in theorie er toch uit moeten komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• al7181
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-08-2024
Bitaktus19 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:27:
Update over UVO:

Mijn Kia gaf geen response op UVO. De app bleef zoeken en kreeg uiteindelijk de melding dat de auto niet reageert. Ook met de auto 'aan' geen verschil.
Net door de menutjes gegaan en bij de UVO instelling gedrukt op 'UVO Activeren'. Dan volgt een melding dat UVO al geactiveerd is, maar ineens werkt de app ook weer.

Dat werkte bij mij helaas ook niet, wel geprobeerd om UVO opnieuw te activeren maar de auto gaf na een poosje de melding 'mobiel netwerk niet beschikbaar', terwijl de Live services wel gewoon werkten :?

Maar vanmorgen werkte alles ineens weer! d:)b

• conbla
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17-09 21:10
zeroday schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:37:
[...]

Oh dat kan?
dat is hetzelfde al? waarom staat de cruise control functie standaard niet aan, waarom moet ik die knop eerst indrukken voordat ik de snelheid kan instellen ..
Dit vraag ik me ook af..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• relex28
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 10:49
En de "Auto Hold" zou ook fijn zijn als deze standaard aangezet zou kunnen worden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• groentjie77
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-02-2021
relex28 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:56:
En de "Auto Hold" zou ook fijn zijn als deze standaard aangezet zou kunnen worden
Dat zou ik ook graag willen

• Steeck03
Ik vraag het me inmiddels niet meer af. Na 3 verschillende auto's (en merken) met deze ongein weet ik niet beter meer. Snappen doe ik het ook niet

• Marcva
@CyBeRSPiN Kopje "verlanglijst" in de OP?
Wellicht lezen ze mee bij Kia. Een functie standaard aan of uit lijkt mij een eenvoudige toevoeging aan het instellingen menu. Ik zeg: software update.

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
zeroday schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:37:
[...]

Oh dat kan?
dat is hetzelfde al? waarom staat de cruise control functie standaard niet aan, waarom moet ik die knop eerst indrukken voordat ik de snelheid kan instellen ..
Als je een MY2020 hebt kan het eerste zeker. Er is een API voor de Kia aansturing (zowel in python als in javascript, als in node-red), er zijn locatiesensoren (zoals een android of ios device) en er is kennis om de beiden aan elkaar te knopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Marcva schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:46:
@CyBeRSPiN Kopje "verlanglijst" in de OP?
Wellicht lezen ze mee bij Kia. Een functie standaard aan of uit lijkt mij een eenvoudige toevoeging aan het instellingen menu. Ik zeg: software update.
Haha. Nee, Kia NL is puur een importeur en die hebben 0,0 inspraak in wat er in Korea wordt besloten qua functionaliteit. Maar heb er nog wel een paar:
- parkeersensoren aan de voorkant automatisch actief tot 10 km/u oid
- UVO voor MY19 incl via app kunnen bedienen airco/kachel op afstand zonder verplichting om aan de laadpaal te zitten
- typegoedkeuring voor een functionele trekhaak (voor kleine aanhanger/trailer)
- zelf kunnen inschakelen van accuverwarming, onafhankelijk van 'winter mode'. Ik weet zelf wanneer ik ga snelladen en wil dan dat de accu bij aankomst goed op temperatuur is.
- Wireless CarPlay

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-09-2020 13:54 ]

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:30
CyBeRSPiN schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:52:
[...]

- zelf kunnen inschakelen van accuverwarming, onafhankelijk van 'winter mode'. Ik weet zelf wanneer ik ga snelladen en wil dan dat de accu bij aankomst goed op temperatuur is.
Gewoon de auto laten denken dat het -15 is. Dus op zoek naar de sensor die dat meet en een dummy sensor erbij plaatsen.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Bitaktus19
  • Nu online
plips schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:48:
[...]

Als je een MY2020 hebt kan het eerste zeker. Er is een API voor de Kia aansturing (zowel in python als in javascript, als in node-red), er zijn locatiesensoren (zoals een android of ios device) en er is kennis om de beiden aan elkaar te knopen.
Ik denk dat de meeste mensen een fabrieksoptie zoeken in de auto... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plips
Bitaktus19 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:58:
[...]

Ik denk dat de meeste mensen een fabrieksoptie zoeken in de auto... ;)
ooooooooo en ik maar denken dat iedereen een even grote nerd is als ikke :)

Maar zonder dollen, een systeem als bij Microsoft, met User Voices waarop gestemd kan worden en wat daadwerkelijk de developers aan het werk zet, voor nieuwe of verbeterde features dat zou wel een goed idee zijn! Of het delen van een roadmap.. Maar ja, het blijft een auto fabrikant en geen software leverancier.
Hoe heeft Tesla dat geregeld eigenlijk?

• CyBeRSPiN
kdeboois schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:56:
[...]

Gewoon de auto laten denken dat het -15 is. Dus op zoek naar de sensor die dat meet en een dummy sensor erbij plaatsen.
Denk dat dat "gewoon" tegenvalt om zoiets te gaan hacken. Er is geen broncode en niemand die exact weet wat de wintermode inhoudt.

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
CyBeRSPiN schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:52:
[...]

Haha. Nee, Kia NL is puur een importeur en die hebben 0,0 inspraak in wat er in Korea wordt besloten qua functionaliteit. Maar heb er nog wel een paar:
- parkeersensoren aan de voorkant automatisch actief tot 10 km/u oid
- UVO voor MY19 incl via app kunnen bedienen airco/kachel op afstand zonder verplichting om aan de laadpaal te zitten
- typegoedkeuring voor een functionele trekhaak (voor kleine aanhanger/trailer)
- Wireless CarPlay
Van mij mag er dan ook gelijk standaard een frunk in en zo groot mogelijk graag. ;)
en alsnog 3F 11kW laden.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Steeck03 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:45:
Ik vraag het me inmiddels niet meer af. Na 3 verschillende auto's (en merken) met deze ongein weet ik niet beter meer. Snappen doe ik het ook niet
Heeft dat er niet mee te maken dat je op die manier "bewust" de cruise control hebt aangezet en het dus niet per ongeluk kan activeren door (per ongeluk) op 1 knopje op je stuur te drukken? Er zal vast wel ooit een Amerikaan zijn geweest die heeft geroepen dat een ongeluk zijn schuld niet was maar van de auto omdat de cruise control ineens vreemd deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitaktus19
  • Nu online
Ik weet niet beter dan twee handelingen voor de CC in mijn vorige auto's.. (Ford x2, Opel, Volvo)

[ Voor 6% gewijzigd door Bitaktus19 op 03-09-2020 15:39 ]

• Bitaktus19
  • Nu online
plips schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:28:
[...]

ooooooooo en ik maar denken dat iedereen een even grote nerd is als ikke :)
Ik snap de helft niet van wat je zegt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plips
JeroenE schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:26:
[...]
Heeft dat er niet mee te maken dat je op die manier "bewust" de cruise control hebt aangezet en het dus niet per ongeluk kan activeren door (per ongeluk) op 1 knopje op je stuur te drukken? Er zal vast wel ooit een Amerikaan zijn geweest die heeft geroepen dat een ongeluk zijn schuld niet was maar van de auto omdat de cruise control ineens vreemd deed.
Ik reed vorige week nog in een Renault en daar is het een kwestie van alleen even 'set' indrukken en hij staat ingesteld. Dus als het al voor juridische redenen zou zijn, dan zou ik een zelfde gedrag verwachten bij alle leveranciers.
Maar van mij mag het ook default aan.. Ik probeer zowel lokaal, provinciaal als landelijk te rijden op SCC... Af en toe even opletten bij een rotondetje of de uitvoegstrook, en je snelheid bijstellen...

• delius
  • Laatst online: 12-01 20:50
Steeck03 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 07:16:
[...]

Bij mij is versturen is voornamelijk Nederlands, maar ontvangen is een Engelstalige stem die een Nederlands bericht leest.
Vandaag achter gekomen doordat ik meerdere berichten had in verschillende chats:
Eerste bericht in het Engels, tweede bericht aankondiging in het Engels (dit is het bericht) en de tekst van het bericht in het Nederlands.

Het zal zich wel oplossen zullen we maar denken, luxeprobleem.

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@plips Ik heb nog even nagekeken, maar Renault wordt niet verkocht in de USA. Wellicht is dat dan toch de reden?

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:11
plips schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:42:
[...]

Ik reed vorige week nog in een Renault en daar is het een kwestie van alleen even 'set' indrukken en hij staat ingesteld. Dus als het al voor juridische redenen zou zijn, dan zou ik een zelfde gedrag verwachten bij alle leveranciers.
Maar van mij mag het ook default aan.. Ik probeer zowel lokaal, provinciaal als landelijk te rijden op SCC... Af en toe even opletten bij een rotondetje of de uitvoegstrook, en je snelheid bijstellen...
Klopt, dat had ik ook in mijn Renault Megane.
Echter heb je dan van te voren wel een knop op aan moeten zetten die onder de handrem zit. Zet je deze weer op off dan werkt " set" ook niet. Ook daar moet je dus wel degelijk een tweestap doen.

• Marcva
plips schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:42:
[...]

[...]
De Renault Megane uit 2011 die plaats gemaakt heeft voor mijn E-Niro had een fysieke wipschakelaar op de middenconsole: CC - UIT - LIMITER. Die stond bij mij altijd op CC, waardoor 'ie inderdaad altijd gelijk vanaf het stuur te bedienen was. Maar hij kon wel uit.
Edit: wat @petertenboer zegt :+

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 15:44

zeroday

There is no alternative!

JeroenE schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:26:
[...]
mijn vorige cruise control werkte pas vanaf 30km per uur. Vind ik best. Want lager wil je hem toch niet gebruiken. Maar wellicht is dat nu anders. Nu nog niet geprobeerd. Zal vast en zeker een melding geven dat er niet aan de voorwaarden voldaan wordt ..

There are no secrets, only information you do not yet have

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Marcva schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:38:
[...]

De Renault Megane uit 2011 die plaats gemaakt heeft voor mijn E-Niro had een fysieke wipschakelaar op de middenconsole: CC - UIT - LIMITER. Die stond bij mij altijd op CC, waardoor 'ie inderdaad altijd gelijk vanaf het stuur te bedienen was. Maar hij kon wel uit.
Edit: wat @petertenboer zegt :+
Inderdaad dat was bij mijn Megane Grand Tour en Clio Estate ook zo ..

• conbla
  • Laatst online: 17-09 21:10
petertenboer schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:33:
[...]

Klopt, dat had ik ook in mijn Renault Megane.
Echter heb je dan van te voren wel een knop op aan moeten zetten die onder de handrem zit. Zet je deze weer op off dan werkt " set" ook niet. Ook daar moet je dus wel degelijk een tweestap doen.
Had mijn 2017 Megane ook.
Het scheelt daar echter wel dat die setting wordt onthouden bij afsluiten auto. Je hoeft 'm dus eigenlijk maar 1 keer aan te passen, wat bij de Niro niet het geval is.

• CyBeRSPiN
zeroday schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:44:
[...]

mijn vorige cruise control werkte pas vanaf 30km per uur. Vind ik best. Want lager wil je hem toch niet gebruiken. Maar wellicht is dat nu anders. Nu nog niet geprobeerd. Zal vast en zeker een melding geven dat er niet aan de voorwaarden voldaan wordt ..
Nee gelukkig niet. Je kunt CC bijvoorbeeld aan zetten als je in de file stilstaat.

• Marcva
CyBeRSPiN schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:52:
[...]

Nee gelukkig niet. Je kunt CC bijvoorbeeld aan zetten als je in de file stilstaat.
Of in de bebouwde kom achter een fietser blijven hangen tot je er voobij kunt.

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 18:21
Cc is id een veiligheid dingetje heb nog nooit gehad dat hij automatisch opstond de laatste 20 j wel japanse auto's

• jerveldh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-07-2023
Bitaktus19 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:27:
Update over UVO:

Helaas. Had bij mij geen nut.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/slWeSZCaeCjAhGjkZVcnE-RkhDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yx47SsFpvJrGBMZw4G5PgOjx.jpg?f=fotoalbum_large

Grappig dat zijn UVO connectie rechtsboven vol bereik aangeeft. 😇

• Bitaktus19
  • Nu online
jerveldh schreef op donderdag 3 september 2020 @ 18:33:
[...]

Helaas. Had bij mij geen nut.

[Afbeelding]

Grappig dat zijn UVO connectie rechtsboven vol bereik aangeeft. 😇
Spijtig. Toch maar een reset?

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

is er ergens in de UVO app te zien met hoeveel kW je de auto oplaad?
ik zie in een andere laad app dat bijv. de ene keer de laadpaal 11kW heeft en de andere keer 22kW
tsja.. er staan er twee naast elkaar met elk een aparte console ..
maar ik had graag gezien wat de auto zelf binnen krijgt ..

• passat_to_ev
  • Laatst online: 08:05

passat_to_ev

Nice_car

Is de laadsnelheid instelbaar in de Niro (Wel in de Kona las ik hier in het forum)? Ik heb een 3-fase 11 kW laadpaal maar doordat mijn slimme meter te oud is werkt loadbalancing nog niet (wordt Nog aangepast). Aangezien ik gasloos ben en dus veel elektriciteit soms verbruik wil ik niet de volle 11 kW laden en in de laadpaal kan ik het niet beperken.

Heb ergens in het forum gelezen dat de Kona dit kan, maar De Niro?

MW_ID7

• Mabion
  • Laatst online: 28-07 08:14
zeroday schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:49:
is er ergens in de UVO app te zien met hoeveel kW je de auto oplaad?
ik zie in een andere laad app dat bijv. de ene keer de laadpaal 11kW heeft en de andere keer 22kW
tsja.. er staan er twee naast elkaar met elk een aparte console ..
maar ik had graag gezien wat de auto zelf binnen krijgt ..
Nee, die optie is er helaas niet - om kWh te zien. Kan enkel via het display in de auto.

• Mabion
  • Laatst online: 28-07 08:14
passat_to_ev schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:22:
Is de laadsnelheid instelbaar in de Niro (Wel in de Kona las ik hier in het forum)? Ik heb een 3-fase 11 kW laadpaal maar doordat mijn slimme meter te oud is werkt loadbalancing nog niet (wordt Nog aangepast). Aangezien ik gasloos ben en dus veel elektriciteit soms verbruik wil ik niet de volle 11 kW laden en in de laadpaal kan ik het niet beperken.

Ben ik nog niet tegengekomen die optie, maar mede omdat ik het ook niet nodig had.

Als het bij de Kona beschikbaar is, zou ik eigenlijk ook verwachten dat het bij de e-Niro. Omdat ze beide dezelfde technieken delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
passat_to_ev schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:22:

Ja dat kan. Bij instellingen in het EV menu.

• oldie127
De niro kan max 11kwh laden op ac en dan nog alleen als hij met 3 faselader is uitgerust anders 7,2

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:55

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

[...]

@CyBeRSPiN Weet je zeker dat dit kan bij stilstand? Mij is dat tot nu toe niet gelukt. Ik zet 'm wel eens aan als ik voor het stoplicht achter iemand zit, maar dan moet je zorgen dat je rijdt en geen voet om de rem hebt. Dus rem los en meteen SET indrukken, waarna de auto weer op de ACC stilstaat.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

waahh vage ervaring

Gisteravond reed ik weg en zette mijn auto op een parkeerplaats. Ik stond ongeveer 75m van de auto en ik keek er even na .. en ik zie ineens de lampen van de auto aan gaan. Wut? ..
dus ik er naar toe lopen en kijken wat er nu aan de hand is. Naja .. het zal wel ..

Vandaag zette ik de auto aan een oplader en ging de auto vanavond weer ophalen (helaas geen oplader aan huis mogelijk, maar een 22kw lader op loop afstand.
Lopen we naar de auto toe, en ineens .. bloep .. alle lampen weer aan .. zo van .. welkom !! .. Aha.. easy way to find your car back ..

toch wel apart . .want dat heb ik nog niet gelezen in de handleiding .. ;)

• CyBeRSPiN
@Hippe Lip er zijn meer manieren om stil te staan zonder de voet op de rem. Hint: linker flipper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
  • Nu online
zeroday schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:51:
waahh vage ervaring

Gisteravond reed ik weg en zette mijn auto op een parkeerplaats. Ik stond ongeveer 75m van de auto en ik keek er even na .. en ik zie ineens de lampen van de auto aan gaan. Wut? ..
dus ik er naar toe lopen en kijken wat er nu aan de hand is. Naja .. het zal wel ..

Vandaag zette ik de auto aan een oplader en ging de auto vanavond weer ophalen (helaas geen oplader aan huis mogelijk, maar een 22kw lader op loop afstand.
Lopen we naar de auto toe, en ineens .. bloep .. alle lampen weer aan .. zo van .. welkom !! .. Aha.. easy way to find your car back ..

toch wel apart . .want dat heb ik nog niet gelezen in de handleiding .. ;)
Er is een optie dat de auto je vriendelijk ontvangt met uitklappende spiegels enzo. Is dat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@zeroday bij mij gaan de lampjes in de deurgrepen branden als je in de buurt komt met de sleutel.
De koplampen gaan (optioneel, als je verlichting in AAN of AUTO had staan) meteen aan als je de auto met de afstandsbediening ontgrendeld. Zie hoofdstuk "welkomstverlichting" in de handleiding.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 04-09-2020 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
@CyBeRSPiN slaap je met die handleiding onder je hoofdkussen ;) Je weet alles er goed in te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
wortelsoft schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:54:
@CyBeRSPiN slaap je met die handleiding onder je hoofdkussen ;) Je weet alles er goed in te vinden.
Nee dat niet maar als je de PDF hebt is het met ctrl-F zo gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
Ik weet zelfs de fouten in de handleiding staan verwijzingen naar ice.
Rij nooit met het kofferdeksel open ivm co vergiftiging.
Ideale bed literatuur 5pagina's en je slaapt.

Nog even uitzoeken hoe de licht assistent werkt. En dan beginnen we aan de nav handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarNy
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21-08-2022
JeroenE schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:12:
@plips Ik heb nog even nagekeken, maar Renault wordt niet verkocht in de USA. Wellicht is dat dan toch de reden?
Bij mijn Mitsubishi Pajero blijft de CC ook aan staan. Eén handeling is hier voldoende om snelheid van CC in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Hallo,

Ik ben aan het kijken naar een gebruikte eNiro. Als ik het zo inschat lijkt een 2019 exemplaar het interessantst, 4% bijtelling voor mij als ZZP.

Wie kan er een update geven over hoe de wagen zich houdt na 12-18 maanden? Batterijafname, winterproblemen, storingen, jaarlijks onderhoud etc.

Ik heb me al wat ingelezen: ik weet dat die exemplaren met 1 fase laden, sommige demo's geen warmtepomp hebben, er zo goed als geen opties te bestellen waren buiten het executive pakket. Problemen die ik las (hier) waren 12V gerelateerd of 'geratel'.

Zijn er nog andere kleine updates/opties of punten waar ik op moet letten? Zaken die toch wel vervelend of irritant zijn?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:30
Het klemmende laadklepje, verder niets volgens mij

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dagniro
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-08 20:55
zojuist de blauwe accenten laten wrappen, en de chromen deurgrepen.
deurgrepen zijn net niet 100% match. De kleur klopt bijna perfect, maar komt vooral doordat de auto metallic is de de wrapfolie dat niet is. Ik vind het prima zo. Ben er wel blij mee.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/owNPLZa1Mm5PKX9JxafbB6jb5_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6i3fZ1Aw0Es5argvJ6ljLsb5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q3Gnqt84rh-rxjEhrkpc-Qdc5y0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dj3Lbr7FtxPr6DkI49J0s0JZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
jnr24 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:34:
Hallo,

Ik ben aan het kijken naar een gebruikte eNiro. Als ik het zo inschat lijkt een 2019 exemplaar het interessantst, 4% bijtelling voor mij als ZZP.

Wie kan er een update geven over hoe de wagen zich houdt na 12-18 maanden? Batterijafname, winterproblemen, storingen, jaarlijks onderhoud etc.

Ik heb me al wat ingelezen: ik weet dat die exemplaren met 1 fase laden, sommige demo's geen warmtepomp hebben, er zo goed als geen opties te bestellen waren buiten het executive pakket. Problemen die ik las (hier) waren 12V gerelateerd of 'geratel'.

Zijn er nog andere kleine updates/opties of punten waar ik op moet letten? Zaken die toch wel vervelend of irritant zijn?

Alvast bedankt!
Niks, ik vind het na 1,5 jaar nog steeds een hele fijne auto waar ik elke keer met plezier instap om een stuk te gaan rijden. Dit had ik met mn vorige brandstofauto’s toch na verloop van tijd minder. Degradatie is hier ook nog niemand die daar al iets van merkt, sommigen al met 80.000km op de teller.
Dat laadklepje is kwestie van even bij de dealer langs om het te verhelpen mocht die klemmen, maar dat is echt een non-issue.
Kunnen er zaken beter? Absoluut, zie eerdere berichtje paar pagina's terug. Zijn dat showstoppers? Voor mij niet, al waren een volwaardige trekhaakoptie en een betere app met remote control (a la MY20) leuk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17-09 13:18
jnr24 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:34:
Hallo,

Alvast bedankt!
Ik heb de auto sinds 16 januari 2019 en heb er nu bijna 65k km mee gereden. Nog niets tegengekomen. Onderhoudskosten zijn ook laag. Was alleen verrast dat na 60k km de koelvloeistof vervangen moest worden. Was redelijk prijzig, ongeveer 175 euro als ik het me goed herinner. Ben nog steeds zeer tevreden over de auto. 1fase laden is voor mij geen probleem. Kan thuis op 32A opladen. Laadt bijna 98% in de daluren. Bereik is prima. Zit gemiddeld op circa 385 km, winters is het rond de 350, zomers 425 met relatief veel snelwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• relex28
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 10:49
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:43:
[...]

Nee dat niet maar als je de PDF hebt is het met ctrl-F zo gevonden.
:o Waar mag ik die vinden ? bladeren in een boekje is leuk maar daarvoor hebben ze nog geen Ctrl+F voor uitgevonden :X

Ik moet even beter kijken op de startpagina van het topic O-)

[ Voor 10% gewijzigd door relex28 op 04-09-2020 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
relex28 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 13:47:
[...]

:o Waar mag ik die vinden ? bladeren in een boekje is leuk maar daarvoor hebben ze nog geen Ctrl+F voor uitgevonden :X
Zie de linkjes in de topicstart: Het grote Kia e-Niro topic
Je kunt ze ook hier vinden als je inlogt: https://www.kia.com/nl/mijnkia/dashboard/ dan onderin bij "Brochures & handleidingen (Downloads)".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacovdh
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 10:01
CarNy schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:31:
[...]

Bij mijn Mitsubishi Pajero blijft de CC ook aan staan. Eén handeling is hier voldoende om snelheid van CC in te stellen.
En bij mijn Citroen C4 ook. 1 knopje indrukken en direct de ACC op snelheid vastgezet.

KIA EV6 plus advanced; Sonos sub, beam, 3x play5; Asus Zenbook i7-64b-16GB; 10+21 PV Steca/SMA;

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
henkNL schreef op woensdag 4 september 2019 @ 19:51:
Vandaag de Kia opgehaald, @CyBeRSPiN in de TS mag ie op 'geleverd' komen te staan :)
Eerste ervaring is erg goed!

Nog nooit eerder met adaptive cruise control gereden, deze stond bij aflevering dus aan (kan ie ook uit?), en dat werkt erg prettig.
De stoelen zitten goed en ook goed verstelbaar, met lendesteun.
De wegligging/vering is ook goed voor een auto van 1700kg.
Het touchscreen werkt lekker soepel en snel, echter vind ik het display wat somber aandoen kwa kleuren, veel zwart/wit gebruik, dit in tegenstelling tot het teller gedeelte.

Ik heb de voorkeur om te navigeren met Google Maps, dus ook mijn telefoon met Android auto gekoppeld, en AA aan de voorkeur-toets (de * op het dashboard) toegewezen zodat ik vanuit elk menu hier direct naar toe kan. Dit werkt gewoon goed.
Helaas kan ik nu niet tegelijk van USB-stick muziek afspelen. Is er nog een andere USB aansluiting voor media? Anders zal ik de muziek toch op mijn telefoon moeten zetten. (of een usb hub misschien?)

Tot nu toe een heerlijke auto!
Vandaag precies een jaar en 20k km's verder, het blijft een geweldige auto :)
Afgelopen jaar 1x een onverklaarbare foutmelding gehad, verder totaal geen issues.
Accu vermindering niets van kunnen merken.

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van de W
  • Laatst online: 18-09-2020
henkNL schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 15:58:
[...]

Vandaag precies een jaar en 20k km's verder, het blijft een geweldige auto :)
Afgelopen jaar 1x een onverklaarbare foutmelding gehad, verder totaal geen issues.
Accu vermindering niets van kunnen merken.
Kijk dat is mooi om te lezen en een goed vooruitzicht voor prille rijders :*) (1,5 maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van de W
Dagniro schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:57:
deurgrepen zijn net niet 100% match. De kleur klopt bijna perfect, maar komt vooral doordat de auto metallic is de de wrapfolie dat niet is. Ik vind het prima zo. Ben er wel blij mee.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat ziet er stukken beter uit!

Welkom bij de club zonder de Koreaanse bling! :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 17:53
oldie127 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:05:
Ik weet zelfs de fouten in de handleiding staan verwijzingen naar ice.
Rij nooit met het kofferdeksel open ivm co vergiftiging.
Ideale bed literatuur 5pagina's en je slaapt.

Nog even uitzoeken hoe de licht assistent werkt. En dan beginnen we aan de nav handleiding
Dan kan jij nog heel vaak en lang slapen 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:34:
@zeroday bij mij gaan de lampjes in de deurgrepen branden als je in de buurt komt met de sleutel.
De koplampen gaan (optioneel, als je verlichting in AAN of AUTO had staan) meteen aan als je de auto met de afstandsbediening ontgrendeld. Zie hoofdstuk "welkomstverlichting" in de handleiding.
nou .. zover ik het weet heb ik de afstandsbediening niet aangeraakt .. maar ik zal het vanavond nog een keer meemaken ;) inderdaad staan de lichten op aan ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

CyBeRSPiN schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:54:
@Hippe Lip er zijn meer manieren om stil te staan zonder de voet op de rem. Hint: linker flipper :)
@CyBeRSPiN Ik sta bijna altijd stil op de linker flipper. Maar ik wist niet dat je bij stilstand de (A)CC kon activeren.
Morgen toch eens proberen.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groentjie77
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-02-2021
Dagniro schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:57:
deurgrepen zijn net niet 100% match. De kleur klopt bijna perfect, maar komt vooral doordat de auto metallic is de de wrapfolie dat niet is. Ik vind het prima zo. Ben er wel blij mee.[Afbeelding]

[Afbeelding]
hoeveel heb je betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
Harvest2002 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 13:25:
[...]

Ik heb de auto sinds 16 januari 2019 en heb er nu bijna 65k km mee gereden. Nog niets tegengekomen. Onderhoudskosten zijn ook laag. Was alleen verrast dat na 60k km de koelvloeistof vervangen moest worden. Was redelijk prijzig, ongeveer 175 euro als ik het me goed herinner. Ben nog steeds zeer tevreden over de auto. 1fase laden is voor mij geen probleem. Kan thuis op 32A opladen. Laadt bijna 98% in de daluren. Bereik is prima. Zit gemiddeld op circa 385 km, winters is het rond de 350, zomers 425 met relatief veel snelwegen.
In denk dat je garage in de war is.
Alleen bij de MY20 moet die koelvloeistof bij 60k km vervangen worden.
Bij de MY19 is dit 210k km.
Switchen van koelvloeistof wordt ook sterk afgeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
ningalloon schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 23:09:
[...]

In denk dat je garage in de war is.
Alleen bij de MY20 moet die koelvloeistof bij 60k km vervangen worden.
Bij de MY19 is dit 210k km.
Switchen van koelvloeistof wordt ook sterk afgeraden.
Staat anders ook in het onderhoudsboekje bij MijnKia. In vorige versies stond 150k km of 10 jaar. In de versie met prijzen per 1 januari 2020 staat 60k of 3 jaar. Het betreft het onderhoudsboekje voor de e-Niro vanaf 2018 dus ook mijn model.

Ook de prijs is omhoog gegaan van 104 naar 173 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Harvest2002 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 07:18:
[...]

Staat anders ook in het onderhoudsboekje bij MijnKia. In vorige versies stond 150k km of 10 jaar. In de versie met prijzen per 1 januari 2020 staat 60k of 3 jaar. Het betreft het onderhoudsboekje voor de e-Niro vanaf 2018 dus ook mijn model.

Ook de prijs is omhoog gegaan van 104 naar 173 euro.
Nieuw verdienmodel vanaf 2020 blijkbaar(?) :+
en mogelijk nog slecht voor je auto ook als ik het bericht van @ningaloon goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
Geen idee of het slecht is. Dat zou wel kwalijk zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wortelsoft
ningalloon schreef op zondag 26 juli 2020 @ 12:00:
[...]

KIA is overgestapt naar een ander koelmiddel die meer geschikt is voor het koelen van een accu.
Bij eventuele schade in de accu bijv, lekkage schijnt die veiliger te zijn.
Nadeel moet eerder vervangen worden.
Was even zoeken naar bovenstaand bericht over het hoe en waarom over de koelvloeistof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
  • Laatst online: 23-06 14:47
Ik heb ook nog een vraag, als ik de auto als deze aan staat in N zet en de auto verlaat blijven alle andere deuren dicht. Is er een optie dat als de bestuurderdeur open gaat de rest ontgrendeld wordt? Heb nu zo vaak dat ik even mn dochter uit de auto moet halen en dan voor niets een rondje om de auto loop omdat ik eerst de deur via de console moet ontgrendelen

In mijn vorige autos ontgrendelde alle deuren als de bestuurderdeur open gaat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kymoza
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-06-2024
Ook wil ik mijn bevindingen/ervaringen met Niro MY20 even melden. Heb deze auto van 31 juli dus nog zeer pril. Het is een aparte ervaring om met deze wagen te rijden.
- rijgedrag > prima
- verbruik > prima (mede door mijn peddelinstelling op stand 2)
- praktisch gebruik (ruimte, bediening, enz) > prima
- uitzicht en model van wagen (binnen en buiten) > prachtig model en schitterend interieur, (is echter persoonlijk)
- laad zeer snel op met onze WallBox.
- UVO > is ongelooflijk hoe dit werkt, heb zelfs eens van bij mij thuis de deuren vergrendeld die in het begin vergeten waren door mijn echtgenote, die 10 km verderop stond geparkeerd; nu vergeet ze dit niet meer.
- 1 keer iets voorgehad in het begin: ik kon niet meer vertrekken nadat ik geparkeerd stond en de auto op handrem had gezet, het was alsof de auto was geblokkeerd; heb die dan afgezet en opnieuw gestart en dan ging vertrok die weer vanzelf... mogelijk een fout die ik zelf heb gedaan, ik weet het niet?
Kortom, in deze korte periode gebruikerservaring kan ik zeggen dat de wagen, voor ons alvast, meer dan 100 % meevalt op alle vlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
DarkSim1986 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 11:40:
Ik heb ook nog een vraag, als ik de auto als deze aan staat in N zet en de auto verlaat blijven alle andere deuren dicht. Is er een optie dat als de bestuurderdeur open gaat de rest ontgrendeld wordt? Heb nu zo vaak dat ik even mn dochter uit de auto moet halen en dan voor niets een rondje om de auto loop omdat ik eerst de deur via de console moet ontgrendelen

Denk dat je het beste de automatische vergrendeling uit kunt schakelen. Zit in het dashboardmenu standaard gaan alle portieren op slot als je harder dan 15km/u hebt gereden. Er zit ook een instelling over ontgrendeling bij auto in P of OFF zetten, misschien kun je daar ook nog wat mee uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
DarkSim1986 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 11:40:

Alles gaat open als je P in stelt. Of je maakt de instelling zo dat ze niet op slot gaan. Die optie is er ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfjnab
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-08 21:31
Steeck03 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 11:58:
[...]

Alles gaat open als je P in stelt. Of je maakt de instelling zo dat ze niet op slot gaan. Die optie is er ook
Die instelling had ik ook (open bij inschakelen P), maar dat werkt dus niet al je de auto uitzet zonder hem handmatig in P te zetten. Dit terwijl bij uitschakelen de P automatisch aan gaat. Heb hem nu op ontgrendelen bij uitschakelen auto staan, dat werkt voor ons beter...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
Harvest2002 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 10:56:
Geen idee of het slecht is. Dat zou wel kwalijk zijn.
In dit service bulletin staat de beschrijving welke type koelvloeistof bij welke model hoort.

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10164177-0001.pdf

Alleen niet vermeld waarom het ander type koelvloeistof niet gebruikt mag worden.
Ander koelsysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

is er een manier om in de auto of in UVO te zien wanneer de laatste laadsessie was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:22:
Nu maar hopen dat het goede lampjes zijn nu iedereen ze massaal bestelt :P
Heb ze binnen: de 31mm is te breed. Het past niet in de klem bij de makeup spiegel zonder de constructie te verbuigen. Heb originele lampjes er weer in. Die 2 midden bovenin voorin passen wel (richting van plaatsen lijkt uit te maken, andersom insteken als ie niet werkt dus). De ene in het midden in het dak past maar net aan met wat wrikken, hier is de 31mm ook net te breed.
Kentekenverlichting maar niet aan gewaagd.
Zijn overigens 12V 10W die er standaard in zitten, best wel lomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:11

f.h

CyBeRSPiN schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:47:
Misschien ook maar eens die led upgrade doen, kost een paar euro via Ali Express vermoed ik.. Die lampjes zelf vervangen gaat me vast wel lukken.
Gevonden, voor EUR 6,75: https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Heb deze ook besteld en vandaag binnen gekregen en gemonteerd. Fluitje van een cent. Ziet er ook prima uit :)

Heb er alleen voor gekozen de 2 make up spiegels niet te vervangen, vond de pasvorm net niet goed genoeg en ik gebruik die lampjes eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-09 14:44
O sorry, dubbel @Steeck03 had het all gemeld : gebruik P niet N Waarom gebruik je N?
Ook als je de auto uitzet gaat alleen de bestuurdersdeur open (tenzij je m eerst in P zet)

[ Voor 118% gewijzigd door nessio op 05-09-2020 14:48 ]

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
Uvo is wel weer in de war vandaag. Ritregistratie klopt voor geen meter. Van de 90 km registreert hij er maar 30 km :?
Gelukkig prive kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van de W
Marcva schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:54:
Uvo is wel weer in de war vandaag. Ritregistratie klopt voor geen meter. Van de 90 km registreert hij er maar 30 km :?
Gelukkig prive kilometers.
Bij mij klopt het vandaag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

[...]

@CyBeRSPiN Vanmiddag nog ff geprobeerd, maar die CC kan ik niet activeren (op welke snelheid dan ook instellen) als ik stil sta. Niet met mijn voet op de rem en niet als ik met de flipper stil ben gaan staan en geen voet op de rem heb en de flipper niet ingetrokken houd.
Het display zegt dan “Voorwaarden SCC niet vervuld”.

Lukt het bij jou wel bij stilstand? Zou me zeer verbazen.....

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 12:33
f.h schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:11:
[...]

Heb deze ook besteld en vandaag binnen gekregen en gemonteerd. Fluitje van een cent. Ziet er ook prima uit :)

Heb er alleen voor gekozen de 2 make up spiegels niet te vervangen, vond de pasvorm net niet goed genoeg en ik gebruik die lampjes eigenlijk nooit.
Ik heb ze ook binnen, nu de auto nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerveldh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-07-2023
Idd vandaag een reset moeten uitvoeren. Mijn auto bleef aangeven dat het netwerk onbereikbaar was. Ook de live-services ontbraken.

Pas na een reset middels de paperclip methode werkte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
ningalloon schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:35:
[...]

In dit service bulletin staat de beschrijving welke type koelvloeistof bij welke model hoort.

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10164177-0001.pdf

Alleen niet vermeld waarom het ander type koelvloeistof niet gebruikt mag worden.
Ander koelsysteem?
Ik mag verwachten dat KIA weet wat ze (moeten) doen.

Zijn er anderen die ook een MY2019 hebben en die inmiddels een 60k km onderhoudsbeurt hebben gehad? Is daar de koelvloeistof ook vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-09 14:44
@Hippe Lip CC aanzetten. Bij de Kona -> mode -> cruise -> snelheid vastzetten -> daarna afstandsknopje langer vasthouden -> CC (terug naar ACC -> afstandsknopje kort indrukken) Werkt identiek als bij mijn BMW!

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-07 18:55
Hippe Lip schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 16:54:
[...]

@CyBeRSPiN Vanmiddag nog ff geprobeerd, maar die CC kan ik niet activeren (op welke snelheid dan ook instellen) als ik stil sta. Niet met mijn voet op de rem en niet als ik met de flipper stil ben gaan staan en geen voet op de rem heb en de flipper niet ingetrokken houd.

Bij mij lukt dat ook in stilstand hoor. Je kan switchen tussen die twee modi zoveel als je wilt. Als je de CC maar geactiveerd hebt (geen snelheid instellen) En dan kan je via de afstand knop (5 seconden inhouden) naar hartelust wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik ben aan het twijfelen tussen een tweedehands e-Niro MY19 (er staan een paar onder de 40k als marge auto te koop) of een splinternieuwe e-Soul MY21 die feitelijk op hetzelfde neerkomt: 45k als ExecutiveLine minus 2k inruilbonus minus 4k overheidssubsidie (gespreid uitgekeerd) kom je op 39k nettoprijs uit.

Het is dat de e-Soul een wat krappere kofferbak heeft, anders was het al gelijk duidelijk geweest vanwege het nieuwe 10.25" scherm met UVO Connect wat de e-Niro MY19 moet missen, dus als we met de e-Soul op vakantie willen dan moet er waarschijnlijk een dakkoffer op met dus beperktere actieradius.

Laatste punt waar ik echter niet uitkom, want ik kan nergens meer brochures of handleidingen van de e-Niro MY19 vinden: heeft de e-Niro MY19 zowel LKAS als LFA? Dus dat hij net als de MY20 en de e-Soul MY20/21 niet alleen tussen 'stuitert' (Lane Keep Assist System) maar ook netjes in een rechte lijn en bochten actief blijft sturen (Lane Follow Assist)?

Als de e-Niro MY19 dat heeft, zijn er op het HUD (en bovengenoemde) na geen nadelen meer t.o.v. de iets nieuwere e-Soul en denk ik dat dat onze keuze moet gaan worden. Ik heb vaak genoeg met auto's gereden die alleen een LKAS variant hadden en dat is om gestoord van te worden, dan heb ik liever zoals mijn 7 jaar oude auto dat ik alleen een piepje krijg als ik dreig over de witte lijn te gaan. Maar LFA maakt het compleet anders. We hebben een proefrit in een MY20 gehad die dat dus wel had en dat beviel uitstekend, vandaar mijn vraag. :)

[ Voor 21% gewijzigd door MooDyBLueS op 05-09-2020 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@MooDyBLueS zie OP voor de handleiding.
En de LFA van de MY19 is net zo goed als die van de MY20.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
MooDyBLueS schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 22:47:
Ik ben aan het twijfelen tussen een tweedehands e-Niro MY19 (er staan een paar onder de 40k als marge auto te koop) of een splinternieuwe e-Soul MY21 die feitelijk op hetzelfde neerkomt: 45k als ExecutiveLine minus 2k inruilbonus minus 4k overheidssubsidie (gespreid uitgekeerd) kom je op 39k nettoprijs uit.

Het is dat de e-Soul een wat krappere kofferbak heeft, anders was het al gelijk duidelijk geweest vanwege het nieuwe 10.25" scherm met UVO Connect wat de e-Niro MY19 moet missen, dus als we met de e-Soul op vakantie willen dan moet er waarschijnlijk een dakkoffer op met dus beperktere actieradius.

Laatste punt waar ik echter niet uitkom, want ik kan nergens meer brochures of handleidingen van de e-Niro MY19 vinden: heeft de e-Niro MY19 zowel LKAS als LFA? Dus dat hij net als de MY20 en de e-Soul MY20/21 niet alleen tussen 'stuitert' (Lane Keep Assist System) maar ook netjes in een rechte lijn en bochten actief blijft sturen (Lane Follow Assist)?

Als de e-Niro MY19 dat heeft, zijn er op het HUD (en bovengenoemde) na geen nadelen meer t.o.v. de iets nieuwere e-Soul en denk ik dat dat onze keuze moet gaan worden. Ik heb vaak genoeg met auto's gereden die alleen een LKAS variant hadden en dat is om gestoord van te worden, dan heb ik liever zoals mijn 7 jaar oude auto dat ik alleen een piepje krijg als ik dreig over de witte lijn te gaan. Maar LFA maakt het compleet anders. We hebben een proefrit in een MY20 gehad die dat dus wel had en dat beviel uitstekend, vandaar mijn vraag. :)
Ja ook LFA.
en als je de auto zakelijk rijdt is de e-Niro uiteraard voor de bijtelling veel voordeliger. (4% er van uitgaande dat het een MY19 met kenteken '19 is).
Vraag me af als het een marge auto is of je ook de millieusubsidie kunt overnemen, maar weet uit mijn hoofd niet precies hoe dat zit. Vorige eigenaar moest dat denk ik terugbetalen wegens verkoop binnen 3 jaar(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
@CyBeRSPiN Dank je wel, de handleiding zal ik daar even vandaag plukken maar jij en eltron hebben mijn vraag ook gelijk beantwoord. ;)

@eltron Nee het gaat om privé aanschaf. Nieuwe auto's onder de 45k (incl. opties) krijgen 4k subsidie en tweedehands 2k. Alleen de e-Niro valt daar buiten, althans sowieso de ExecutiveLine waar ik naar kijk. Is jammer, maar niet heel erg per se. Ik zal daar de auto niet voor laten staan zeg maar. Er zijn een aantal voor zo'n 38-40k te koop, enkele bij particulier en enkele bij Bovag garages, en daarmee dus gelijk aan een nieuwe e-Soul MY21.

Baal er wel van dat Kia er niet net iets meer aan heeft gedaan om de two-tone lak binnen de 45k te laten vallen. Als je een e-Soul MY21 configureert met metallic lak dan kom je precies op 44.990 uit. De two-tone lak is altijd nog eens een paar honderd erbij en door het dan ineens ontbreken van de subsidie kan je dus zeggen dat die two-tone lak je dik 4k kost onder de streep, dat is het niet waard.

Hoe dan ook, een jong gebruikte MY19 e-Niro (uit 2019) met 20.000-30.000km op de teller is ook helemaal niet erg, al vind ik de e-Soul wel mooier en is het aantrekkelijk om een zeer gelijkwaardige auto nieuw voor hetzelfde geld te kopen. Maar ja, met een gezin met 2 kinderen en vakantieplannen met de EV verwacht ik met de e-Niro prima zonder dakkoffer af te kunnen en het lijkt mij sterk wanneer dat ook met de e-Soul gaat lukken. En ik begreep dat een dakkoffer zo'n 15-20% bereik afsnoept, dus als we even van 400 km uitgaan normaal (zomer, snelweg) dan blijft er nog maar 320-340 km over en dat is wel significant. De e-Niro zal ook wel wat meer verbruiken als die volgestopt zit, maar dat is puur gewicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcva
@MooDyBLueS: Begrijp je punt van die two tone niet zo goed. Als je dat belangrijk vind laat je 'm toch wrappen? Alleen het dak zal je ook de kop niet kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
Heeft die nieuwe Soul geen drie fase laden? Dat is eventueel een verschil om over na te denken, geld voornamelijk als je geen eigen oprit hebt.

Ik heb een MY19 Niro en die laat op de 11kW paal hier in de wijk als er twee auto's zijn aangesloten met 1,8kW per uur = 11/3 (1 fase) /2 (2 autos). Een drie fase auto laad dan met 5,5kW per uur. Of dit erg is hangt af van hoeveel je rijdt op een dag en of je meerdere lange ritten achter elkaar hebt dagen achter elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 14:32

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heb je de kofferbak van een Soul en Niro al eens in het echt vergeleken? Zeker voor vakanties is het verschil niet zo groot hoor.
Als je de vloer naar beneden doet heb je zo 100 liter extra ruimte, en je hebt veel meer bruikbare hoogte door het hoge vierkantige dak. Voor vakanties zou ik gewoon tot het plafond volladen in ieder geval.

Als je voor een Soul een dakkoffer nodig denkt te hebben, ga je dat voor de Niro hoogstwaarschijnlijk ook. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door --MeAngry-- op 06-09-2020 08:11 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plips
Hippe Lip schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 16:54:
[...]

Ik heb het gisteren getest en het werkt. Voet op de rem bij stoplicht, schakelaar naar 'Set' (beneden) bewogen.
Pagina: 1 ... 112 ... 350 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.