Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:49
Steeck03 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:15:
[...]

Waarschijnlijk hebben ze helemaal geen tester voor deze accu. Ze testen hem als een start accu. En gezien het gebruik is dat onzin. Korte hoge stroompjes is niet wat deze accu moet leveren.
Dat klopt 400CCA hoorde ik, maar dat is inderdaad piek belasting. Ik moet een duurtest hebben en dan een piekbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:11
Ik dacht nog, misschien ligt het aan WhatsApp. Maar helaas, bij Telegram hetzelfde probleem. Het ligt dus echt aan AA

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:14
Android Auto gekke stem. Het blijkt zelfs een internationaal probleem. Er staan hier wat tips over steminstellingen van Google Assistant.Ik ga er eens mee rommelen.

[ Voor 26% gewijzigd door joepie de p op 31-07-2020 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 20:43

greatgonzo

schit-te-rend!

gaan alleboten met KIA's van Pyeongtaek naar Rotterdam? Of ook naar Antwerpen.

Anders zou er 3 september weer een boot aankomen, hopelijk met mijn Soul MY21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niroot
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-09 18:40
Ik geloof dat ik mijn probleem met de e-Niro hier nog niet gezien heb. De auto valt stil tijdens het rijden. Is nu 2 keer gebeurd, na een paar honderd meter rijden. De eerste keer stond ik stil, wilde weer optrekken, helemaal niets. Auto uitgezet, weer starten maar geen 'ready to drive' indicatie, wel het rode accu lampje dat bleef branden. Auto lijkt wel gewoon op contact te staan, radio, ramen en schuifdak (ja, heb ik) doen het gewoon.
Na het verschillende keren geprobeerd te hebben maar even naar huis gelopen. Kwartier later terug naar de auto, gewoon starten en rijden...

Vandaag weer, nu bij mijn dochter, en echt tijdens het rijden. Ze hoorde een raar geluid ("alsof je in de verkeerde versnelling zit") en vervolgens geen reactie meer op het gas/stroom pedaal. Ze kon de auto nog naar de kant laten uitrollen en is naar huis gelopen (natuurlijk niet gelet op de lampjes). Ik ben naar de auto toegelopen, kon gelijk weer starten en rijden...

Afspraak gemaakt bij de dealer volgende week maar ben toch wel benieuwd of iemand dit bekend voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 16:28
Vaevictis_ schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:41:
[...]

Dat klopt 400CCA hoorde ik, maar dat is inderdaad piek belasting. Ik moet een duurtest hebben en dan een piekbelasting.
Hoe hoog is die piek helemaal. Het systeem moet energie hebben. Veel piek zal er niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niro-E
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 04-02-2021
Steeck03 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:22:
[...]

Hoe hoog is die piek helemaal. Het systeem moet energie hebben. Veel piek zal er niet zijn.
400CCA, staat voor 400 Cold Cranking Amps.. Oftewel, plotseling 400 Ampere kunnen trekken uit de accu.. Wat waarschijnlijk niet gemeten wordt, is hoe deze erna aan toe is. (praktisch leeg, en zeer lage celspanning o.i.d.) Beter zou zijn voor de toepassing zoals in een EV gebruikt, is een capaciteitstest.. opladen tot 100%, en dan met een belasting van bijv. 10A ontladen tot een bepaald niveau, en meten hoeveel Wh de accu (nog) bevat.

[ Voor 19% gewijzigd door Niro-E op 31-07-2020 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepie de p
joepie de p schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:19:
Android Auto gekke stem. Het blijkt zelfs een internationaal probleem. Er staan hier wat tips over steminstellingen van Google Assistant.Ik ga er eens mee rommelen.
Om mezelf maar te quoten: de tips via de link weken bij mij helaas niet. Laatste versie van AA geinstalleerd, alle talen verwijderd behalve Neserlands. AA werkt verder perfect alleen Whatsapp wordt in het Engels gebracht (die taal staat ook op NL).

Het is wachten op een fix ex machina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 16:28
Niro-E schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:37:
[...]

400CCA, staat voor 400 Cold Cranking Amps.. Oftewel, plotseling 400 Ampere kunnen trekken uit de accu.. Wat waarschijnlijk niet gemeten wordt, is hoe deze erna aan toe is. (praktisch leeg, en zeer lage celspanning o.i.d.) Beter zou zijn voor de toepassing zoals in een EV gebruikt, is een capaciteitstest.. opladen tot 100%, en dan met een belasting van bijv. 10A ontladen tot een bepaald niveau, en meten hoeveel Wh de accu (nog) bevat.
Ik ken de CCA regels. Wat ik bedoel is: hoe hoog is de piek hij onze auto helemaal. Ik schiet die vrij laag, als er al eentje is. Capaciteit is belangrijk, maar de standaard garage test, meet die zeker niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis van de W
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-09-2020
IUser schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:16:
Yes eindelijk m’n kia my2020 mogen ontvangen. Ben nog wel zoekende hoe alles werkt. Ik heb bij m’n kia de dashcam erbij besteld en het is gemonteerd en wel. Alleen voel ik mij erg geripped. De dashcam met geheugenkaart is volgens mij maar max 50,- . Dat terwijl kia daar 289,- daarvoor rekent. Zelfs met montagekosten zou je niet op dat bedrag moeten komen. Het gaat dus om deze dashcam dat kia in zijn assortiment heeft:

https://tweakers.net/productreview/156923/viofo-a118c.html

Kan iemand anders bevestigen dat het daadwerkelijk om deze dashcam gaat?
Ik heb de duurste versie met voor en achtercamera voor 389.

Kijk maar op de accessoire lijst op de kia site om te vergelijken welke jij hebt.

https://webshop.kia.nl/niro-pe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:59
@Vaevictis_ Dealer nijd : Moet de man vooral doen : de consument maakt uit waar hij koopt, etc
Mijn dealer raakte onder druk zijn Hyundai dealerschap kwijt : moest ik verplicht naar van de Mossel, mooi niet dus.

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:11
joepie de p schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:40:
[...]

Om mezelf maar te quoten: de tips via de link weken bij mij helaas niet. Laatste versie van AA geinstalleerd, alle talen verwijderd behalve Neserlands. AA werkt verder perfect alleen Whatsapp wordt in het Engels gebracht (die taal staat ook op NL).

Het is wachten op een fix ex machina.
Ik heb ook al uren gezocht. Hier kan ik echt wakker van liggen :( ;)
Hoop dat het snel aangepast gaat worden.
Ik vind het voorlezen echt een veilige aanvulling.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik krijg ineens geen contact met de auto dmv de uvo app. Moet ik iets resetten of ligt het aan kia zelf? Hij zegt ook no response from vehicle.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cd93eqWtbPQSHUZwbhym_ioJNk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sr66H7369EztPc2iIMEaNCYM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door IUser op 31-07-2020 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:40
@niroot raar probleem. Gelukkig geen ervaring mee. Keep us posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StenilsoN
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-09 22:28
IUser schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 18:57:
Ik krijg ineens geen contact met de auto dmv de uvo app. Moet ik iets resetten of ligt het aan kia zelf? Hij zegt ook no response from vehicle.

[Afbeelding]
Bij mij hetzelfde probleem. Vanochtend ook al problemen gehad dat ik geen verbinding kreeg, wel andere melding toen. Vanmiddag heeft hij het wel weer even gedaan. Heb nu deze melding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEcyoIltAtzJ07s6ANheGH5kreo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MvgSqm9YGRJSKhwUVkMuykH2.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
@StenilsoN Same here. Servertje over zijn nek gegaan bij de oosterburen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:35
nessio schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 18:32:
@Vaevictis_ Dealer nijd : Moet de man vooral doen : de consument maakt uit waar hij koopt, etc
Mijn dealer raakte onder druk zijn Hyundai dealerschap kwijt : moest ik verplicht naar van de Mossel, mooi niet dus.
Ja heb ik ook een keer gehad. Kreeg van destijds Ford een brief dat de dealer waar ik al een paar jaar zat opeens geen dealer meer was (over twee weken) en dat ik mij in een plaats 20km verder kon vervoegen voor onderhoud etc.
Ik ben onmiddellijk op ander merk overgestapt (auto was toch al ruim 3 jaar oud).

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Dennis van de W schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 18:22:
[...]

Ik heb de duurste versie met voor en achtercamera voor 389.

Kijk maar op de accessoire lijst op de kia site om te vergelijken welke jij hebt.

https://webshop.kia.nl/niro-pe/
Owh ic ik wist niet eens die er was. Anders zou ik die ook hebben genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
niroot schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:27:

Afspraak gemaakt bij de dealer volgende week maar ben toch wel benieuwd of iemand dit bekend voorkomt?
Gelukkig niet.
Wel een keer zoiets gehad bij achterklep niet goed dicht.
Auto wilde na paar km niet meer optrekken.
Krijg je dus ook als je bij de bouwmarkt iets haalt waardoor je de klep niet helemaal kunt sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Vaevictis_ schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:51:
[...]
Heb net een account aangemaakt. Overigens probeert de dealer me een nieuwe accu aan te smeren voor 140 euro incl. BTW. Want ze kunnen dit niet claimen omdat de accutester nu aangeeft dat ie in optimale conditie verkeerd. Bizar toch?

Ik wil voor een ander type accu gaan denk AGM en iets meer capaciteit. Heeft iemand daar ervaring mee in een e-Niro (of Kona)?

@CyBeRSPiN @Niro-E @Hippe Lip @eltron
idd Bizar. Of zij het wel of niet kunnen claimen is voor jou niet relevant (althans dat zou moeten). Zij moeten een goed product leveren en hoe zij dat oplossen met importeur/fabrikant is hun probleem.
Als zij de accu goed vinden laat ze die dan lekker zelf in een eigen auto gebruiken en jou een nieuwe geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StenilsoN
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-09 22:28
Marcva schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:57:
@StenilsoN Same here. Servertje over zijn nek gegaan bij de oosterburen?
Mijn vrouw heeft de auto mee vandaag. Ik dacht al dat ze de simkaart eruit getrokken had, zodat ik niet kan zien waar ze is. Hoop dat jij gelijk hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Zonneschermen?

Toen mijn bestelling nog liep heb ik nog even gekeken naar de optie voor zonneschermen https://webshop.kia.nl/ac...DE99KIA1NICS&modelid=139/ maar uiteindelijk is daar niet van gekomen. Bij huidige weer begin ik mij toch weer af te vragen of het een zinvolle investering zou zijn. Er zijn wat verschillende varianten te koop, ook buiten Kia om, in prijs varierend van ca. € 120 - ca. € 200.
Betreft over het algemeen alleen de 6 ramen achter de B-stijl, terwijl die in de Executive Line al getint zijn.
Mijn vraag is dus, zijn er tweakers die wel extra zonwering hebben aangeschaft en zo ja welke en wat zijn de ervaringen daarmee (plussen en minnen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
wortelsoft schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:22:
[...]

Gelukig hoef ik nog maar twee keer een week dienst te lopen na deze week, daarna er vanaf vanwege nieuwe functie. Vlak voor de oprit/afrit van de snelweg is een Fastnet geopend deze maand dus bij terugkomst kan ik altijd daar eerste een stuk laden. Veel klanten plaatsen gelukkig ook palen, zodat je bij aankomst gelijk aan de laadpaal kunt. Het is wel suf inderdaad, dat die paal niet slimmer is.

De granny is inderdaad sneller, maar geen optie vanwege een betonnen trappetje naar mijn woning, dan wordt het gevaar voor struikelen/beschadiging van de kabel een te groot gevaar.
Sommige gemeenten doen een proef met Allego / Smoov waarbij laadpalen langzamer laden als er veel stroomvraag is. Dit om het stroomnetwerk te balanceren.

Dit kun je tijdelijk uitzetten via de website/app die op de paal staat.

Voorbeeld: https://www.gelderland.nl...-voor-duurzame-mobiliteit

Zo kreeg ik laatst een denderende 1.3kW uit een 22kW paal.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van de W
IUser schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:06:
[...]

Owh ic ik wist niet eens die er was. Anders zou ik die ook hebben genomen.
Weet je nu welke je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:22
eltron schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:24:
Zonneschermen?

Toen mijn bestelling nog liep heb ik nog even gekeken naar de optie voor zonneschermen https://webshop.kia.nl/ac...DE99KIA1NICS&modelid=139/ maar uiteindelijk is daar niet van gekomen. Bij huidige weer begin ik mij toch weer af te vragen of het een zinvolle investering zou zijn. Er zijn wat verschillende varianten te koop, ook buiten Kia om, in prijs varierend van ca. € 120 - ca. € 200.
Betreft over het algemeen alleen de 6 ramen achter de B-stijl, terwijl die in de Executive Line al getint zijn.
Mijn vraag is dus, zijn er tweakers die wel extra zonwering hebben aangeschaft en zo ja welke en wat zijn de ervaringen daarmee (plussen en minnen)?
Er zijn er die naast de bestaande getinte ramen nog een tint laag aanbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

GVR

IUser schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:16:
Yes eindelijk m’n kia my2020 mogen ontvangen. Ben nog wel zoekende hoe alles werkt. Ik heb bij m’n kia de dashcam erbij besteld en het is gemonteerd en wel. Alleen voel ik mij erg geripped. De dashcam met geheugenkaart is volgens mij maar max 50,- . Dat terwijl kia daar 289,- daarvoor rekent. Zelfs met montagekosten zou je niet op dat bedrag moeten komen. Het gaat dus om deze dashcam dat kia in zijn assortiment heeft:

https://tweakers.net/productreview/156923/viofo-a118c.html

Kan iemand anders bevestigen dat het daadwerkelijk om deze dashcam gaat?
Zelfde verhaal hier. Had een Kenwood besteld maar er werd een merkloos ding geleverd, tientjeswerk op internet. Dat ding doet het overigens best prima en is heel compact (zelfde model als de jouwe volgens mij) dus ik heb het er bij gelaten.

Navraag bij de dealer en LM leerde dat de leasemaatschappij 'dashboardcamera' had doorgegeven in de bestelling, en de dealer er vervolgens eentje heeft ingebouwd, de prijs zou gewoon kloppen uiteraard.... 😭

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis van de W
GVR schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:55:
[...]

Zelfde verhaal hier. Had een Kenwood besteld maar er werd een merkloos ding geleverd, tientjeswerk op internet. Dat ding doet het overigens best prima en is heel compact (zelfde model als de jouwe volgens mij) dus ik heb het er bij gelaten.

Navraag bij de dealer en LM leerde dat de leasemaatschappij 'dashboardcamera' had doorgegeven in de bestelling, en de dealer er vervolgens eentje heeft ingebouwd, de prijs zou gewoon kloppen uiteraard.... 😭
Bij bestelling van mijn auto heb ik aangegeven dat ik een dashcam wilde. Een jaar geleden waren er 2 keuzes, ik had de duurste gekozen. Err stond op de offerte van de leasemaatschappij geen type maar een bedrag van 292.

Een paar maanden voordat de auto geleverd zou worden heb ik contact opgenomen met de dealer wat voor mogelijkheden er waren voor een dashcam met dat budget. Toen is netjes door de dealer (Kooijman Utrecht) doorverwezen naar de kia site met de mogelijkheden dus wist ik precies wat ik zou krijgen. Uiteindelijk heb ik nog voor een duurdere gekozen. :*)

Misschien een tip voor toekomstige rijders om ruimschoots voor aflevering even te informeren zodat je niet voor verrassingen komt te staan O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartdeK
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-09 07:56
de telegraaf schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:45:
[...]

In Frankrijk zijn als regel de huizen 1 fase 45A afgezekerd (zwaarder dan in NL dus) en 8A groepen komen vrijwel niet meer voor, dus je kunt rustig de grannylader op 12A zetten denk ik.
Dat van die 45A wist ik niet dus ik heb het zekere voor het onzekere genomen en de granny charger op 10A gezet. Daarmee konden we na een nachtje slapen zeker tot aan de eerstvolgende snellader bij Parcé-sur-Sarthe rijden en daarna door naar onze eindbestemming in de Vendee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sXhIH0HxwQ1KsMQTc65-0jTD870=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J1UCLeoMVJpTmpfvVkdaCHoZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOoYxl6vIxEmDPsvttMRZBsXDxs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O7lA6cbLw0v54puWwIWlfInc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FWwHNtpN526vgb-SCC_6jSqw-oc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eVCvRd0FY759ODklSfNglYSH.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 51% gewijzigd door BartdeK op 01-08-2020 09:14 ]

2020 e-Soul, 18" Kia Deajeon wielen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 08:14
BartdeK schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 09:13:
[...]

Dat van die 45A wist ik niet dus ik heb het zekere voor het onzekere genomen en de granny charger op 10A gezet. Daarmee konden we na een nachtje slapen zeker tot aan de eerstvolgende snellader bij Parcé-sur-Sarthe rijden en daarna door naar onze eindbestemming in de Vendee.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Moet eerlijk bekennen dat ik de e-soul wat minder mooi vind, maar zoal jij hem hebt ziet ie er best goed uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:26
Mabion schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:45:
[...]

Moet eerlijk bekennen dat ik de e-soul wat minder mooi vind, maar zoal jij hem hebt ziet ie er best goed uit!
Ja inderdaad, met wat stoere velgjes ziet hij er best ok uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Ik lees dat je auto regen kan doen. Waar stel ik dit in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:40
IUser schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:53:
Ik lees dat je auto regen kan doen. Waar stel ik dit in?
Rechterflipper lang naar je toe trekken om het in of uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:57:
[...]

Rechterflipper lang naar je toe trekken om het in of uit te schakelen.
Aha zo dus. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kymoza
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-06-2024
"sfeerverlichting wijzigen kia e-niro."
De zes kleuren die men kan kiezen...

Ik vind dit nergens, hoe kan ik dit wijzigen aub?
Dank u bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Kymoza schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:27:
"sfeerverlichting wijzigen kia e-niro."
De zes kleuren die men kan kiezen...

Ik vind dit nergens, hoe kan ik dit wijzigen aub?
Dank u bij voorbaat.
Dashboardmenu via knopje op het stuur. Zie de handleiding ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kymoza
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:32:
[...]

Dashboardmenu via knopje op het stuur. Zie de handleiding ook.
Met alle respect maar ik vind het nog niet terug in de handleiding.
Ik begin te denken dat het er niet in steekt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 19:07
De Belgische variant heeft die optie niet. Ben benieuwd als ik hem bij de Nederlandse dealer laat updaten of dat terugkomt. Ik verwacht dat de hardware er gewoon in zit.

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Kymoza schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:37:
[...]

Met alle respect maar ik vind het nog niet terug in de handleiding.
Ik begin te denken dat het er niet in steekt bij mij.
Welke variant heb je dan? De NL ExecutiveLine heeft het in elk geval.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/46K4Yx5-ErpsccBfMbjAjQ5M0_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FckHY8RNobkbI3ghDAOrgdro.jpg?f=fotoalbum_large
Staat wel “indien van toepassing”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kymoza
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:41:
[...]

Welke variant heb je dan? De NL ExecutiveLine heeft het in elk geval.
[Afbeelding]
Staat wel “indien van toepassing”.
Ik heb de 64 Kwh 'More' versie, de hoogste versie in België...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kymoza
en inderdaad, geen kleurenkeuze. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Kymoza schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:12:
en inderdaad, geen kleurenkeuze. Jammer.
Ach. Jij hebt dan weer een mogelijke 230V aansluiting in de middenconsole en een elektrisch schuifdak die we in NL niet konden kiezen. Blijft toch apart hoe elk land zn eigen vaste keuzes heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-08-2020 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:15:
[...]
Ach. Jij hebt dan weer een mogelijke 230V aansluiting in de middenconsole en een elektrisch schuifdak die we in NL niet konden kiezen. Blijft toch apart hoe elk land zn eigen vaste keuzes heeft.
Is meer hoe elke importeur zn eigen vaste keuzes heeft.
(gebaseerd op hun inschatting van de lokale markt neem ik aan. Desondanks snappen wij niet waarom dat niet op Benelux of Benelux +DE niveau zou kunnen en waarom de alternatieven zelfs niet als optie leverbaar zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Weet iemand welke files je kan afspelen op de my2020? Ik zag dat iemand anders mp4 file heeft kunnen afspelen. Heeft iemand een pagina gevonden met supported files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pumpkin777
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-02-2024
Goede avond,

Korte hulpvraag. Ik heb sinds kort een KIA e-Niro met afneembare trekhaak. Nu heb ik de trekhaak bevestigd en een fietsdrager eropgezet en de stekker goed in het contact gestoken (kwartslag gedraaid). Echter doet de verlichting van de drager het niet. Zie ik iets over het hoofd?

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
pumpkin777 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:14:
Goede avond,

Korte hulpvraag. Ik heb sinds kort een KIA e-Niro met afneembare trekhaak. Nu heb ik de trekhaak bevestigd en een fietsdrager eropgezet en de stekker goed in het contact gestoken (kwartslag gedraaid). Echter doet de verlichting van de drager het niet. Zie ik iets over het hoofd?

Mvg,
Lijkt mij iets om met de dealer kort te sluiten.
Ik heb ook zo'n draaghaak en op dit punt nooit problemen gehad. Dus zit denk ik bij jou in de installatie van de draaghaak of in de fietsendrager c.q. de aansluiting daarvan.
Dat afneembare vind ik zelf waardeloos, maar een vaste was niet mogelijk, ik laat hem er standaard gewoon op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de telegraaf
  • Laatst online: 07-06 11:38
pumpkin777 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:14:
Goede avond,

Mvg,
Heb je een andere auto om de fietsdrager even te testen? Desnoods van de buren?
Het is een (overigens prima) aftermarket dingetje die de dealer monteert dus kan best zijn dat er iets vergeten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pumpkin777
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-02-2024
Heb ik inderdaad getest en de drager werkt nog gewoon (is ook pas een jaar oud). Dan maar ff terug naar de dealer helaas. Wel slordig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pople
  • Laatst online: 19-09 23:07
in Amerika wordt een 1300Kg aanhanger getrokken met een e-niro zonder problemen... Zal in Nederland wel niet kunnen... YouTube: Towing with a Kia Niro EV - Walkthrough (dan zou de tweede auto de deur uit kunnen hier :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de telegraaf
Pople schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:23:
in Amerika wordt een 1300Kg aanhanger getrokken met een e-niro zonder problemen... Zal in Nederland wel niet kunnen... YouTube: Towing with a Kia Niro EV - Walkthrough (dan zou de tweede auto de deur uit kunnen hier :-) )
Ik hang er ook een 750kg enkelassertje achter hoor, even die blokjes er af slijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@de telegraaf ja, het kan wel, maar het mag niet. Kan voor een nare verrassing zorgen bij brokken als de verzekeraar er achter komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pople
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:47:
@de telegraaf ja, het kan wel, maar het mag niet. Kan voor een nare verrassing zorgen bij brokken als de verzekeraar er achter komt.
In dit armlastige land wel ja. Technisch is het mogelijk, maar politici en verzekeraars willen het niet, en KIA durft het niet, tot nu toe is Tesla de enige (het blijft wel een vooruitstrevend bedrijf, dat TESLA) . FF checken of het al op complottheorieën.nl staat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:01
Pople schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 00:35:
[...]

In dit armlastige land wel ja. Technisch is het mogelijk, maar politici en verzekeraars willen het niet, en KIA durft het niet, tot nu toe is Tesla de enige (het blijft wel een vooruitstrevend bedrijf, dat TESLA) . FF checken of het al op complottheorieën.nl staat...
Mercedes ? Audi ? Jaguar ? Genoeg EV’s die mogen trekken.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Pople schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 00:35:
[...]

Wat een bizarre reactie? Slokje teveel op? ;)
Het ligt enkel en alleen bij Kia. Die moeten aangeven bij de RDW of de betreffende keuringsdienst hoe ze de auto gekeurd willen hebben. Kun je van balen, maar om daar de politiek en verzekeraars bij te betrekken slaat nergens op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
Best jammer trouwens dat Kia er voor gekozen heeft de de E-Niro niet te laten trekken. De hybrides mogen dat wel, technisch dus geen enkel probleem zou je zeggen.
Die kerel in de US bewijst ook dat het kan. Ook zonder dat je range exponentieel terugloopt. Natuurlijk kost een sleurhut extra energie, dat doet het met een ICE ook. Het is dan ook de vraag of je dat moet willen met je e-Niro. Maar de mogelijkheid één keer per jaar met een aanhanger wat meuk naar de stort brengen, of een meubelstuk verslepen was wel handig geweest.
Laat de keuze bij de consument. Komt wat betuttelend over zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:41

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

CyBeRSPiN schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 07:42:
Het ligt enkel en alleen bij Kia. Die moeten aangeven bij de RDW of de betreffende keuringsdienst hoe ze de auto gekeurd willen hebben. Kun je van balen, maar om daar de politiek en verzekeraars bij te betrekken slaat nergens op..
Hoe zat het ook alweer? Ik meen dat je de e-Niro niet voor keuring met trekhaak bij de RDW kon aanmelden, maar ik ben vergeten waarom niet. Op die manier zou je immers gewoon goedkeuring kunnen krijgen.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Hippe Lip schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:26:
[...]

Hoe zat het ook alweer? Ik meen dat je de e-Niro niet voor keuring met trekhaak bij de RDW kon aanmelden, maar ik ben vergeten waarom niet. Op die manier zou je immers gewoon goedkeuring kunnen krijgen.
Yoade75 in "Elektrische auto's - deel 4"

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 02-08-2020 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Dank je, @CyBeRSPiN . Dat ziet er hoopvol uit. Dus eerst de juiste trekhaak laten monteren en dan laten keuren.

In de eerste post die je aanhaalt lees ik wel dat er enige moeite is gedaan om bij de juiste keuringsinstantie terecht te komen. Waar moet je nou zijn hiervoor?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Hippe Lip ik had een edit gedaan naar een actueler bericht. Minder hoopvol helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJKJ
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 19:58
[quote]CyBeRSPiN schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:14:
@Hippe Lip ik had een edit gedaan naar een actueler bericht. Minder hoopvol helaas.

Inderdaad , er is een bedrijf die wel de trekhaak eronder wil monteren en zegt dat je daarmee ook een aanhanger kunt trekken , vervolgens bel je de rdw die zegt dat het niet mag want op kentekenbewijs staat -
Het is inderdaad Kia die het tegenhoudt jammer genoeg .....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
Nou de eerste schade is een feit. Iemand liet voor het stoplicht haar voet van de rem schieten. Gevalletje trekhaak in bumper. Dat is nog niet zo erg, beetje plastic, maar wat wel erg is is dat de afstandsradar uit het lood is geduwd. Hij volgt nu op de cruise control keurig de autos die een baan rechts van me rijden :(
En dat is erg vervelend, ook met de auto-regen stand, en alle andere systemen die monitoren wat er voor de auto gebeurt. Wil niet meemaken dat de auto plots remt als er op veilige afstand fietsers of spelende kinderen zijn.

Heb dit een keer eerder met een vorige auto gehad (toen besloot een fietser tegen het verkeer in op mijn voorkant te rijden) en daar is de merkdealer 3 keer achter elkaar mee bezig geweest.

Je merkt hoe je ongewild erg veel gebruik maakt van alle hulpsystemen.

Overig is mijn Domoticz plugin voor UVO en Bluelink Hyundai de alpha fase ontstegen.
Werkt nu prima. Op naar de documentatiefase...

[ Voor 5% gewijzigd door plips op 02-08-2020 20:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HJKJ
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 19:58
Nog wat leuks meegemaakt afgelopen dagen nl ik was bij de duitse autobahn aan het opladen( Ionity)naast
een Volkswagen id
Zag wel dat hij een laptop op het stuur had en druk aan het typen was
Hij keek ook maar 1 keer mijn kant op toen hij zag dat ik de Kia e Niro had
Toen kon ik een glimlach niet onderdrukken .
Net nog op autoweek een test gezien, laat ik het maar netjes houden maar wat ben ik blij met de eNiro!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
Camwipe binnen en aangepast met microvezel doekje. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1L16RSR8mk9yoCfDOO9-34zr0Zs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rFxrQUs4qtqiGqrGZqx71l6e.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zal maar niet langs de dealer met deze gaan want dan wil hij de auto niet meer onderhouden. Is geen orgineel kia onderdeel.

[ Voor 13% gewijzigd door Vaevictis_ op 02-08-2020 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Vaevictis_ schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:30:
Camwipe binnen en aangepast met microvezel doekje. [Afbeelding]

Ik zal maar niet langs de dealer met deze gaan want dan wil hij de auto niet meer onderhouden. Is geen orgineel kia onderdeel.
Mooi, maar ik zou wel een zwart microvezeldoekje nemen, of in elk geval donkere kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
plips schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:19:
Nou de eerste schade is een feit. Iemand liet voor het stoplicht haar voet van de rem schieten. Gevalletje trekhaak in bumper. Dat is nog niet zo erg, beetje plastic, maar wat wel erg is is dat de afstandsradar uit het lood is geduwd. Hij volgt nu op de cruise control keurig de autos die een baan rechts van me rijden :(
En dat is erg vervelend, ook met de auto-regen stand, en alle andere systemen die monitoren wat er voor de auto gebeurt. Wil niet meemaken dat de auto plots remt als er op veilige afstand fietsers of spelende kinderen zijn.

Heb dit een keer eerder met een vorige auto gehad (toen besloot een fietser tegen het verkeer in op mijn voorkant te rijden) en daar is de merkdealer 3 keer achter elkaar mee bezig geweest.

Je merkt hoe je ongewild erg veel gebruik maakt van alle hulpsystemen.

Overig is mijn Domoticz plugin voor UVO en Bluelink Hyundai de alpha fase ontstegen.
Werkt nu prima. Op naar de documentatiefase...
Iemand is bij het stoplicht achteruit in je voor bumper gereden? Stond je dan niet te dichtbij je voorganger? Kan me moeilijk voorstellen dat zoiets gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Z___Z schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:40:
[...]

Iemand is bij het stoplicht achteruit in je voor bumper gereden? Stond je dan niet te dichtbij je voorganger? Kan me moeilijk voorstellen dat zoiets gebeurt.
Soort (mislukte) hellingproef bij stoplicht stel ik mij voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
Z___Z schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:40:
[...]

Nou nee, auto in drive, auto-hold niet aan, en dan je voet van de rem... dan gaat hij rollen, hoef je niet eens gas voor te geven... T was niet de voorganger, maar mijn vrouw die een foutje maakte ..

[ Voor 7% gewijzigd door plips op 02-08-2020 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
plips schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:22:
[...]

Nou nee, auto in drive, auto-hold niet aan, en dan je voet van de rem... dan gaat hij rollen, hoef je niet eens gas voor te geven... T was niet de voorganger, maar mijn vrouw die een foutje maakte ..
Ah die iemand zat in jouw auto, balen, maar maakt het verhaal al een stuk logischer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mich46
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07-02-2024
Ook reeds 2 schrammen in de voorbumper. Een Volkswagen Golf reed achteruit om een tegenligger voor te laten. Ik stond reglementair geparkeerd. Dit gebeurde in de stad Gent. En nu het “leuke” aan het verhaal. De bestuurder van de wagen werkt als carrossier bij ... inderdaad KIA. Hij kan hem dus zelf herstellen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nessio
Aanhanger ; Op de Kona-EV (de Tjechische versie is iets aangepast, zegt men) kan in Duitsland een trekhaak van Rameder worden gemonteerd. Dan naar de TUV om te keuren. Die past het kentekenbewijs aan en er kan dan legaal 1150 kg worden getrokken. Geen 1350 volgens Rameder maar iets minder.
Mogelijk gaat dit voor de Niro-E ook gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

nessio schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:59:
Aanhanger ; Op de Kona-EV (de Tjechische versie is iets aangepast, zegt men) kan in Duitsland een trekhaak van Rameder worden gemonteerd. Dan naar de TUV om te keuren. Die past het kentekenbewijs aan en er kan dan legaal 1150 kg worden getrokken. Geen 1350 volgens Rameder maar iets minder.
Mogelijk gaat dit voor de Niro-E ook gebeuren.
Waarom denk je dat dit voor de e-Niro ook gaat gebeuren?

En zou dat dan invloed hebben op de NL-markt?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2n2o
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-09-2020
Mich46 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:43:
Ook reeds 2 schrammen in de voorbumper. Een Volkswagen Golf reed achteruit om een tegenligger voor te laten. Ik stond reglementair geparkeerd. Dit gebeurde in de stad Gent. En nu het “leuke” aan het verhaal. De bestuurder van de wagen werkt als carrossier bij ... inderdaad KIA. Hij kan hem dus zelf herstellen!
Leuk verhaal. Is het beetje te doen om in Gent nog een fatsoenlijke lader te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:14
Ik mag komend weekend een E-Soul op proef mee hebben, ik zal er een dikke 1000km in Duitsland mee rijden is mijn verwachting. Dus alles maar even uitproberen, DC snelladen, even aan een laadpaal indien mogelijk en in de nacht even aan de granny.

Vraagje: is die UVO app snel te koppelen/ontkoppelen voor een tijdelijke gebruiker (/me) ik wil de app eigenlijk ook wel even uitproberen. Voorkoelen/verwarmen, laadvoortgang e.d. Doet hij met voorkoelen/verwarmen van het interieur(aan de granny hangende) ook nog iets met de accu's trouwens? Ik meen mij te herinneren dat de i3 dat wel deed namelijk, alleen dat was in de winter.

[ Voor 56% gewijzigd door Appie Heijn op 03-08-2020 12:52 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
2n2o schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:48:
[...]

Leuk verhaal. Is het beetje te doen om in Gent nog een fatsoenlijke lader te vinden?
Beetje offtopic hier, maar er staan er daar meer dan genoeg. Ook sommige parkings hebben laadpalen. Zie ChargeMap: https://nl.chargemap.com/map

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcva
Appie Heijn schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:50:
Ik mag komend weekend een E-Soul op proef mee hebben, ik zal er een dikke 1000km in Duitsland mee rijden is mijn verwachting. Dus alles maar even uitproberen, DC snelladen, even aan een laadpaal indien mogelijk en in de nacht even aan de granny.

Vraagje: is die UVO app snel te koppelen/ontkoppelen voor een tijdelijke gebruiker (/me) ik wil de app eigenlijk ook wel even uitproberen. Voorkoelen/verwarmen, laadvoortgang e.d. Doet hij met voorkoelen/verwarmen van het interieur(aan de granny hangende) ook nog iets met de accu's trouwens? Ik meen mij te herinneren dat de i3 dat wel deed namelijk, alleen dat was in de winter.
Lijkt me wel. Je hebt het VIN nodig en een code die de auto zelf geeft op het scherm. Weet niet of de rechtmatige eigenaar dat kan blokkeren, of daar een melding van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
--MeAngry-- schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:51:
[...]

Even zonder gein, maar kan het niet komen door je integratie dat je 12V batterij helemaal leeg is? Bij de Nissan Leaf integratie wordt hier ook voor gewaarschuwd, want iedere keer als je via Nissan de status informatie van je auto opvraagt wordt de auto zogezegd even "wakker" gemaakt en gebruikt deze dus wat stroom van de 12V accu. Daardoor kan het zijn dat je batterij dus vrij snel leeg loopt.
Je communiceert wel via de servers van Kia, maar die gaat naar gelang het nodig is vaker in
<knip>
Om die reden default de Nissan integratie naar 1 update per uur, en daar wordt al gewaarschuwd dat niet te doen als je auto gemiddeld langer dan een week stil staat.

[edit]
Ik zie dat je een scan interval van 300 gebruikt, 5 minuten dus, geen wonder dat je accu elke keer leeg is. :P
@Vaevictis_ heb je al wat zaken uitgesloten? Ik pollde in mijn scriptje wat sinds gisteren zegt maar in beta ging om de 10 minuten actief de auto. En ook vanmorgen een lege accu. Dus ik ga ook naar eens per uur pollen...
(En mijn 12V auxiliary accu geeft nu status 1, en Soc 255 :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

CyBeRSPiN schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:14:
Tja, toch lees ik iets meer in dat (oorspronkelijk) eerste bericht dat ik aanhaalde:
[...] Geen drukte zoals ik bij het RDW station in Arnhem zag. [...]
Daaruit begrijp ik dat @JayPe niet zómaar op een RDW-keuringsstation kwam voor zijn trekhaakkeuring maar een specifiek station voor dit doel. Nu ben ik wel benieuwd welk station en hoe hij daar terecht kwam. Ze hadden er daar geen moeite mee om te keuren en in tegenstelling tot wat @HJKJ hierboven zegt.

Bovendien, als ik zoek naar 'RDW' en 'trekhaak', dan kom ik op deze pagina van de RDW. Daar staat duidelijk te lezen:
Elektrische auto’s
De meeste elektrische auto’s zijn niet gebouwd om een aanhangwagen te trekken. Daarom is het maximale trekgewicht meestal niet vastgelegd in de typegoedkeuring en ontbreken deze gegevens in het kentekenregister. Wilt u weten of u toch op pad kunt met een aanhangwagen of caravan achter uw elektrische auto? Vraag dan een beoordeling aan bij de RDW. Dit doet u via het contactformulier.
De RDW stelt dus zelf dat het mogelijk is. De door jou aangehaalde stukken zijn inmiddels ook meer dan een jaar oud. Wellicht dus dat de RDW er nu inmiddels anders tegenover staat?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@plips dat gaat om de MY19. Die kun je niet leeg pollen, het is de auto die pusht.
Bij MY20 met UVO werkt het mogelijk wel zo dat je met de auto “wekt” bij elke poll.

@Hippe Lip geen idee, het is stil geworden op trekhaak gebied. Misschien wil jij een poging doen? Lijkt erg veel tijd en energie te kosten..

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-08-2020 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

plips schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:54:
[...]

@Vaevictis_ heb je al wat zaken uitgesloten? Ik pollde in mijn scriptje wat sinds gisteren zegt maar in beta ging om de 10 minuten actief de auto. En ook vanmorgen een lege accu. Dus ik ga ook naar eens per uur pollen...
(En mijn 12V auxiliary accu geeft nu status 1, en Soc 255 :( )
Kan die pol-frequentie ook afhankelijk gemaakt worden van of de auto aan of uit is? Als ermee gereden wordt is er geen enkel probleem om elke 5 minuten te pollen, mocht dat pollen idd de reden van een lege 12V-accu zijn.
En als de auto uit is, dan weer terug naar een veel lagere polfrequentie.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Vaevictis_ schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:30:
Camwipe binnen en aangepast met microvezel doekje. [Afbeelding]

Is dat probleem zo erg met de camera dat zo'n lelijke oplossing echt nodig is?
Je hebt ook nog spiegels en parkeersensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Hippe Lip schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:00:
[...]

Kan die pol-frequentie ook afhankelijk gemaakt worden van of de auto aan of uit is? Als ermee gereden wordt is er geen enkel probleem om elke 5 minuten te pollen, mocht dat pollen idd de reden van een lege 12V-accu zijn.
@Hippe Lip Ja dat in home assistant kan dat met een automation. Je zou een statistics sensor kunnen gebruiken als SoC gedurende 5 min daalt dan is de auto in gebruik en kun je de frequentie van pollen op de webservice aanpassen. Als die niet daalt dan b.v. 1x per 30 min pollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

CyBeRSPiN schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:57:
@Hippe Lip geen idee, het is stil geworden op trekhaak gebied. Misschien wil jij een poging doen? Lijkt erg veel tijd en energie te kosten..
We zullen het eens aan @Yoade75 vragen: weet jij hoe de RDW er vandaag de dag tegenaan kijkt? Het laatste wat ik van je vond over trekhaken dateert van april 2019.
Juist gezien het feit dat ze op hun stite zelf stellen dat wanneer je met een EV op pad wil met een aanhangwagen of caravan, je een beoordeling aan de RDW kunt vragen via het daar gegeven contactformulier.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Psycho_Mantis schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:19:
[...]

Is dat probleem zo erg met de camera dat zo'n lelijke oplossing echt nodig is?
Je hebt ook nog spiegels en parkeersensoren.
@Psycho_Mantis Er komen zwart doekjes aan dan zie je het niet meer. Ik gebruik de achteruitrijcamera vaak en wil dus wel een goed beeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
Hippe Lip schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:00:
[...]

Ja zo is het geïmplementeerd, als de auto aan staat/rijdt, dan iedere minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Ik ben erg benieuwd waar jullie de laadkabel laten. De kabel is er stevig en niet heel makkelijk in het bakje onder het kofferbak klepje op te bergen. Of gooien jullie het gewoon in de kofferbak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:45
IUser schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:03:
Ik ben erg benieuwd waar jullie de laadkabel laten. De kabel is er stevig en niet heel makkelijk in het bakje onder het kofferbak klepje op te bergen. Of gooien jullie het gewoon in de kofferbak?
Ik heb de onderste bak uit de kofferbak onder de motorkap geplaatst en daar leg ik de kabel in met wat andere spullen. Functioneert prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 08:14
Gewoon onder de bodem van de kofferbak, je dient de kabel goed op te rollen en dan past het prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZyLLCZaShaRdDM4Kq_RiKoTrLEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oGCHTtMYtXf4RFviStAZStb7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Mabion schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:06:
[...]

Gewoon onder de bodem van de kofferbak, je dient de kabel goed op te rollen en dan past het prima.

[Afbeelding]
Ah zo dus. En ik maar proppen;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DwXxcLe72OFIEaeT9dtWmOm1NIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LXPYgZ9iikrklg4lrauukFum.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door IUser op 03-08-2020 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Laatst online: 20-09 13:49
Vandaag de eerste maal de Niro aan de grond gereden op een verkeersdrempel was bij het afrijden , is de Niro hier gevoelig aan want dit is wel een rotding zelfs met de fiets.

Betreft de kabel heb vooraan een box in de niro gezet laad bijna altijd thuis en heb daar een laadpunt met kabel. Maak met altijd de bedenking dat het een vieze boel is aan een openbaar laadpunt in de regen die dingen op te winden en weg te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Laatst online: 20-09 13:49
Dat er in de EV nog geen rolsysteem zit zoals bv bij een stofzuiger .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:32
Stekkers rechts doorsteken, kabel past dan in de bak
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDJDClLB1pv2y_itwmPxL3yLKl8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sR5FQDoLpdkEKwyLv93uoMAH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FPEiBfKmNCqh6EXjepnN4JEDgBY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/INVBcaJApDyRBpJFOUeyLkaW.jpg?f=user_large
Past hier gewoon zo. Maar dit is de MY19 met een 1x32A kabel.
Die van de MY20 zal met 3x32A een stuk stugger zijn nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
Ik mik hem zo in de achterbak. De auto is voor mij echt een gebruiksvoorwerp dus ik maal niet zo om wat grond/stof/zand op het vilt*. Vaak heb ik ook andere spullen in de bak liggen waardoor de onderklep niet altijd makkelijk open kan. Soms neem ik 1 of 2 fietsen mee achterin en dan gaat de bank plat. Dan ligt de kabel meestal tussen de voorstoel en de achterbank in. Waar ik wel goed op let is dat de kabel tijdens het laden niet op de grond ligt. Niet zozeer voor het vuil maar wel om te voorkomen dat er door huisdieren op wordt gepist.

* Ja de auto is mijn eigendom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Trekhaak : In Korea werd de Kona niet meer aangepast. Alleen in Europa is er erg veel vraag naar vandaar de aanpassing in Tsjechie (welke aanpassing weet ik niet) maar standaard staat er bij model 20 al 300 kg op het kentekenbewijs.. het zou me niet verbazen als de Kia ook deze aanpassing krijgt bij de productie in Korea.of elders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Ik heb nog een noob vraagje 😬. Ik heb 1x gehad dat de spiegels naar beneden dingen draaien zodra ik achter ging. Dat vind ik erg handig ivm de stoep. Alleen doet hij het niet meer als ik achteruit ga. Ook niet als ik hem eerst op p zet. Mis ik ergens iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Even in je deur de knop voor de bediening van de buitenspiegels op links of rechts zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door henkNL op 03-08-2020 18:47 ]

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de telegraaf
2n2o schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:48:
[...]

Direct onderaan afslag Gentbrugge zit een prima Allego station met 2xHPC en 2xtriple, al enige malen geweest. Met Eins pas ook nog eens goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de telegraaf
CyBeRSPiN schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:25:
[Afbeelding]
Past hier gewoon zo. Maar dit is de MY19 met een 1x32A kabel.
Die van de MY20 zal met 3x32A een stuk stugger zijn nog.
Ik heb een 8m 3x32A type3 kabel én de granny altijd daaronder gepropt, de type2 los in de kofferbak voor hotelgebruik. Je kunt er best veel kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepie de p
IUser schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:43:
Ik heb nog een noob vraagje 😬. Ik heb 1x gehad dat de spiegels naar beneden dingen draaien zodra ik achter ging. Dat vind ik erg handig ivm de stoep. Alleen doet hij het niet meer als ik achteruit ga. Ook niet als ik hem eerst op p zet. Mis ik ergens iets?
De knop van de spiegelverstelling naar links of naar rechts laten staan. Dan kantelen de spiegels naar beneden als je de achteruitrijrichting selecteert.

Je hebt het beknopte instructieboekje nog niet helemaal gelezen zeker ;)

Edit: Ah, henkNL was me voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pople
petertenboer schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:05:
[...]

Ik heb de onderste bak uit de kofferbak onder de motorkap geplaatst en daar leg ik de kabel in met wat andere spullen. Functioneert prima.
metoo, past daar prima. Alleen wel een steenmarter op bezoek gehad die aan het EPS heeft geknaagd. Nu ook een wc verfris blokje onder de motorkap geplaatst. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rxk5ICk0mmApS5f_9NQSD3v6fNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fC6R1odssVqbpPvBJZkM2CWa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pople
CyBeRSPiN schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 07:42:
[...]

Wat een bizarre reactie? Slokje teveel op? ;)
dan moet je het filmpje eens bekijken op youtube, de enige belemmering om het in NL niet te doen ligt er aan dat "het niet mag"
en dat het van Kia niet mag daar kunnen we over twisten, of de auto er aan stuk gaat. Technisch gezien heeft de Amerikaan aangetoond dat het geen probleem is.
Dat het van de verzekeraar en wetgever niet mag, daar kun je niet over twisten bij de rechter. Anders dan bij KIA.
Pagina: 1 ... 102 ... 350 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.