Ben momenteel van Rotterdam onderweg naar Oostende. Had bedacht bij een 50 kW lader serieus te laden. Blijft hij hangen op 24 kW. Is dat normaal? Zo duren de kleine pauzes wel langs.
Bij welk batterijniveau is dit? Onder de 20% en boven de 73% lading is het sowieso niet de maximale snelheid.bartsluimer schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 12:45:
Ben momenteel van Rotterdam onderweg naar Oostende. Had bedacht bij een 50 kW lader serieus te laden. Blijft hij hangen op 24 kW. Is dat normaal? Zo duren de kleine pauzes wel langs.
Het koude weer heeft helaas ook impact op de snelheid, met een koude accu haal je de max ook niet, maar rond de 40kW zou je moeten kunnen halen.
staat er naast je iemand te laden? Sommige laders verdelen de stroom, meen ik in het algemene EV topic gelezen te hebbenbartsluimer schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 12:45:
In België heb je maar een paal bij snel laad stations. Niemand naast me.
Had je preheating aan voor vertrek? Heb je lang op de snelweg gereden voordat je ging laden?bartsluimer schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 12:53:
In België heb je maar een paal bij snel laad stations. Niemand naast me.
Ik meen me te herinneren dat Bjorn Nyland met een koude Kona-accu ook niet verder kwam dan 23kW (Coldgate) ?CyBeRSPiN schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 12:48:
[...]
Bij welk batterijniveau is dit? Onder de 20% en boven de 73% lading is het sowieso niet de maximale snelheid.
Het koude weer heeft helaas ook impact op de snelheid, met een koude accu haal je de max ook niet, maar rond de 40kW zou je moeten kunnen halen.
Pre heating voor vertrek. Maar 200 km verder bijladen. Daar gaat hij langzamer dan je zou willen
Ok, ja Cold Gate is bekend, maar 23kW had ik niet eerder over gehoord, dacht rond de 39/40kW en niet veel meer op een 175kW lader.Pevano schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:10:
[...]
Ik meen me te herinneren dat Bjorn Nyland met een koude Kona-accu ook niet verder kwam dan 23kW (Coldgate) ?
@bartsluimer ik zou het bij je dealer aangeven. Hier moet Kia toch wat mee als dit niet aan de laadpaal zelf ligt. Heb je "wintermode" aan staan trouwens? (De werking daarvan moet nog onderzocht, maar het idee is dat de batterij dan actief verwarmd wordt ten koste een beetje range om dan sneller te kunnen laden)
En wat was nou de SoC (State of Charge) toen je begon? YouTuber 'The EV Puzzle' heeft geconstateerd dat snelladen vanaf 50% tot 80% veel trager gaat dan als je met een lager batterijniveau begint (bijv 10-20%)
[ Voor 22% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-02-2019 14:22 ]
Morgen eerst maar eens een proefrit, misschien bevalt hij niet 
[/quote]
Dan zal je de eerste zijn die het niet bevalt, als je even gereden hebt ben je verslaafd.
[/quote]
Dan zal je de eerste zijn die het niet bevalt, als je even gereden hebt ben je verslaafd.
e-niro en e-kona
Anoniem: 1159698
Nextmove heeft een test met Kona en e-Niro en zonder winter mode ingeschakeld. Gestart boven nul, maar bij Fastned staan ze te laden met -5C. Filmpje is in Duits, maar voor degene die dat niet kunnen volgen is er ook Engelse ondertiteling beschikbaar. Ze halen trouwens bij 60% 70kW en dat bij -5C.
YouTube: Verbrauchs-Challenge: Kia E-Niro vs. Hyundai Kona auf Autobahn | Ele...
Ik denk dus dat het experimenteren met wintermode aan of uit loont om te kijken wat het bij het snelladen oplevert.
YouTube: Verbrauchs-Challenge: Kia E-Niro vs. Hyundai Kona auf Autobahn | Ele...
Ik denk dus dat het experimenteren met wintermode aan of uit loont om te kijken wat het bij het snelladen oplevert.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 1159698 op 01-02-2019 14:21 ]
tis eigenlijk toch wat... dit doet me een beetje denken aan de auto's van vroeger, met die zomer en winterstanden. Je zou toch verwachten dat een auto die connected is dit soort modi doorgestuurd krijgt van de satelliet, als blijkt dat het nodig is.
Nee, je wilt wel zelf controle houden, want als je je eindbestemming makkelijk redt zonder snelladen ben je energie aan het verspillen. De wintermode schijnt automatisch aan te gaan bij -10 graden Celsius, maar het effect van een koude batterij merk je onder de 10 graden al, vooral als je niet continue hebt lopen blazen op de snelweg en de batterij niet goed op temperatuur is.greatgonzo schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:42:
tis eigenlijk toch wat... dit doet me een beetje denken aan de auto's van vroeger, met die zomer en winterstanden. Je zou toch verwachten dat een auto die connected is dit soort modi doorgestuurd krijgt van de satelliet, als blijkt dat het nodig is.
Ja wintermodus stond aan. Accu moet warm zijn. Was 2 graden buiten. Heb geladen vanaf 60 % tot 80 % om de terugweg zonder tussenstop te kunnen rijden. Haalde uiteindelijk met relaxt rijden 17.8 kWh per 100 km. Alleen dat laden moet sneller tot 80%. Dat hij daarna langzamer gaat mag. Laad station was van Allegro. Misschien is Fastned sneller. Wilde net proberen op de terugweg maar was er alweer langs gereden. Tijd dat Waze ook elektrische tankstations makkelijker gaat aangeven.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:17:
[...]
Ok, ja Cold Gate is bekend, maar 23kW had ik niet eerder over gehoord, dacht rond de 39/40kW en niet veel meer op een 175kW lader.
@bartsluimer ik zou het bij je dealer aangeven. Hier moet Kia toch wat mee als dit niet aan de laadpaal zelf ligt. Heb je "wintermode" aan staan trouwens? (De werking daarvan moet nog onderzocht, maar het idee is dat de batterij dan actief verwarmd wordt ten koste een beetje range om dan sneller te kunnen laden)
En wat was nou de SoC (State of Charge) toen je begon? YouTuber 'The EV Puzzle' heeft geconstateerd dat snelladen vanaf 50% tot 80% veel trager gaat dan als je met een lager batterijniveau begint (bijv 10-20%)
Tip voor in België laden. Mijn keykaart werkte niet maar de NewMotion app wel.
In 2020 bestaat de MIA regeling niet meer begreep ik eind vorig jaar. In 2019 is deze al afgebouwd, ontdekte een vriend die net een e-Niro had besteld. Wel goed om dat dus even in de gaten te houden.greatgonzo schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:32:
ja, en ik zie dat sommige aanbieders een subsidie van €2500 hebben verwerkt die inwoners van DLD krijgen op de aanschaf.
Hindert niet, wacht ik gewoon tot volgend jaar (met MIA via mijn vrouw), ofwel de klimaatsubsidie voor particulieren, die er aan zit te komen.
Morgen eerst maar eens een proefrit, misschien bevalt hij niet
Bij mij sluit de laadklep met dit winterse weer bijna niet, na vele malen proberen pakte de vergrendeling eindelijk. Meer e-niro rijders met dit probleem?
e-niro en e-kona
Hier momenteel 53kW bij 5graden.... Goldgate valt wel mee,😂. Update : heel even de 58kW aangetikt 😀. Allego lader bij v.d. Valk Eindhoven.

[ Voor 62% gewijzigd door giancarlo_f op 01-02-2019 18:18 ]
klopt.. Volgens mij kom ik met mia in 2019 aan €2700.. En die particuliere subsidie is €6000. Maar die is nog niet officieel bevestigdNiGeLaToR schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:01:
[...]
In 2020 bestaat de MIA regeling niet meer begreep ik eind vorig jaar. In 2019 is deze al afgebouwd, ontdekte een vriend die net een e-Niro had besteld. Wel goed om dat dus even in de gaten te houden.
Ik ga dan toch maar eens langs Fastned. Als het daar wel werkt was de Allegro lader het probleem.giancarlo_f schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:52:
Hier momenteel 53kW bij 5graden.... Goldgate valt wel mee,😂. Update : heel even de 56kW aangetikt 😀.
[Afbeelding]
Was bij een Allego lader....bartsluimer schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 18:14:
[...]
Ik ga dan toch maar eens langs Fastned. Als het daar wel werkt was de Allegro lader het probleem.
Ja, eerst wilde de klep niet sluiten en op de bestemming kreeg ik hem bijna niet meer open. Gelukkig is het bijna voorjaarrob313 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:24:
Bij mij sluit de laadklep met dit winterse weer bijna niet, na vele malen proberen pakte de vergrendeling eindelijk. Meer e-niro rijders met dit probleem?
Zet eens die wintermodus uit. Hij gaat vanzelf naar wintermodus bij -10 en kouder. Het zal mij niet verbazen dat je een extra bescherming aanzet die het laden vertraagd zonder dat er echt reden voor is.
Wat betreft die laadklep: spuit op de vergrendeling eens wat zuurvrije vaseline. Verdrijft vocht en smeert.
Wat betreft die laadklep: spuit op de vergrendeling eens wat zuurvrije vaseline. Verdrijft vocht en smeert.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 1159698 op 01-02-2019 19:16 ]
Had ik vanmorgen ook. Maar als ik dat palletje handmatig indrukte klikte hij gewoon naar binnen en met nogmaals drukken weer naar buiten.
Heb toen het palletje heel licht een beetje opzij gedrukt (naar rechts dacht ik) en toen nam hij het klepje weer mee en ging gemakkelijk dicht
Heb toen het palletje heel licht een beetje opzij gedrukt (naar rechts dacht ik) en toen nam hij het klepje weer mee en ging gemakkelijk dicht
Henry65 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 18:29:
[...]
Ja, eerst wilde de klep niet sluiten en op de bestemming kreeg ik hem bijna niet meer open. Gelukkig is het bijna voorjaar
Hierbij wat real life verbruiksdata. Route Brussel Zaventem - Eindhoven v.d. Valk - Eindhoven Station - Best. Settings : Eco mode , verwarming 21gr. driver only, regeneration auto, winterbanden, droog weer, 5gr. Gehouden aan max. snelheidslimieten. Valt mij niet tegen!

[ Voor 3% gewijzigd door giancarlo_f op 01-02-2019 19:49 ]
bij mij ook, het palletje met de hand indrukken werkte goed.Met klep wilde hij echt niet na heel hard duwen pakte hij eindelijk. Denk een verbeterpunt.Martin2508 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:24:
Had ik vanmorgen ook. Maar als ik dat palletje handmatig indrukte klikte hij gewoon naar binnen en met nogmaals drukken weer naar buiten.
[...]
e-niro en e-kona
Morgen mijn e-Niro ophalen bij de dealer. Hij had voor het hele proces 30 minuten nodig zei hij, dus wordt korte uitleg van de auto.
Iemand van de nieuwe e-Niro rijders nog tips om extra op te letten/na te vragen bij de dealer?
Iemand van de nieuwe e-Niro rijders nog tips om extra op te letten/na te vragen bij de dealer?
Kia E-Niro Gravity Blue in bezit sinds 2 februari 2019
Mijn dealer gaat me vragend aankijken over een aantal weken... ik kom uit een Ioniq Electric... hij gaf de demo al mee zo van: hoef niks uit te leggen. Veel plezier met de proefrit!
Misschien laadstrategie: langzaam altijd tot 100% of op 90% zetten (Kia houdt sowieso een reserve aan van iets van 5%, dus je laadt 'm nooit tot 100%) en snelladen tot 70% of 80%. Als ik de grafiek van Fastned zie zou ik 'm afkappen bij 70% tenzij je de extra kilometers nodig hebt.
Misschien laadstrategie: langzaam altijd tot 100% of op 90% zetten (Kia houdt sowieso een reserve aan van iets van 5%, dus je laadt 'm nooit tot 100%) en snelladen tot 70% of 80%. Als ik de grafiek van Fastned zie zou ik 'm afkappen bij 70% tenzij je de extra kilometers nodig hebt.
Inhoudelijk weten ze wellicht minder inderdaad. Ik bedoelde met name zaken als laadklepje en dacht ergens eerder gelezen te hebben dat verkeerde tasjes meegeleverd worden, etc.J8S schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:34:
Als je in dit topic hebt meegelezen denk ik niet dat je dealer veel meer weet
Wat voor tasjes? Ik kreeg de KIA mee, maar de handleiding zat niet in een zwart kia mapje, maar in een plastic zakje.swaluw2 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:54:
[...]
Inhoudelijk weten ze wellicht minder inderdaad. Ik bedoelde met name zaken als laadklepje en dacht ergens eerder gelezen te hebben dat verkeerde tasjes meegeleverd worden, etc.
e-niro en e-kona
Weet iemand toevallig een dealer die een levertijd eerder dan 12-2019/01-2020 heeft voor de e-Niro? Mijn werkgever heeft een beleid levertijd < 9 maanden.
Probeer gelijk de MijnKia app te koppelen. Bij de 1e keer auto starten komen er een aantal schermen met voorwaarden die je beter WEL kan accepteren (gedoe om achteraf nogmaals te doen). Ik had laatst aangegeven dat mijn auto geen informatie doorgaf en dat is een bekend probleem bij Kia.swaluw2 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:29:
Morgen mijn e-Niro ophalen bij de dealer. Hij had voor het hele proces 30 minuten nodig zei hij, dus wordt korte uitleg van de auto.
1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh
Zonder reservering gaat dat je echt niet meer lukken. Levertijden lopen tot nu toe alleen nog maar op ipv af. Ik heb zelf getekend op 24 dec. zonder reservering en verwachte leverdatum is dec. 2019.koifim schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 21:18:
Weet iemand toevallig een dealer die een levertijd eerder dan 12-2019/01-2020 heeft voor de e-Niro? Mijn werkgever heeft een beleid levertijd < 9 maanden.
Niet die van mij. Maar die was wel in Breda. Geparkeerd bij laadpaal. Handig dat je daar max 1 uur mag staan en nadat we bij het nieuwe huis van mijn dochter al na een paar minuten een bon hadden (paar potten latex uitladen duurde blijkbaar te land) hebben we het risico maar niet genomen en zijn na een uurtje maar vertrokken.tomas123 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 19:09:
XJ-387-X van iemand hier? Vandaag gespot in Breda.
We haalden het niet tot thuis. Dus bij de Mac langs A2 bij Eindhoven even snel geladen. Mooi om te zien hoe snel je dan weer bereik erbij krijgt. Helaas niet opgelet wat de snelheid was.
Dus eerste keer meer dan 400km op een dag ging gewoon goed.
Morgen weer naar Breda. Dus wie weet kun je mijn zwarte Niro spotten. Zet hem waarschijnlijk bij de qpark in het centrum. Laden hoeft niet denk ik. En geen gedoe met max uur parkeren.
Alleen ben ik morgen niet in Bredaherraldm schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:20:
[...]
Niet die van mij. Maar die was wel in Breda. Geparkeerd bij laadpaal. Handig dat je daar max 1 uur mag staan en nadat we bij het nieuwe huis van mijn dochter al na een paar minuten een bon hadden (paar potten latex uitladen duurde blijkbaar te land) hebben we het risico maar niet genomen en zijn na een uurtje maar vertrokken.
We haalden het niet tot thuis. Dus bij de Mac langs A2 bij Eindhoven even snel geladen. Mooi om te zien hoe snel je dan weer bereik erbij krijgt. Helaas niet opgelet wat de snelheid was.
Dus eerste keer meer dan 400km op een dag ging gewoon goed.
Morgen weer naar Breda. Dus wie weet kun je mijn zwarte Niro spotten. Zet hem waarschijnlijk bij de qpark in het centrum. Laden hoeft niet denk ik. En geen gedoe met max uur parkeren.
Ja, alleen neem aan niet een 50 kW lader?
https://www.kia.com/nl/service/onderweg/connected-services/IUser schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 23:24:
Ik lees ergens dat je standaard een paar jaar connected services hebt. Wat betekent dat precies?
Met name voor automatische rittenregistratie moet je blijkbaar per maand betalen, de basisversie blijft gratis volgens deze info.
Dat belooft weinig goeds voor de mogelijkheden om bijv. via de app de auto voor te verwarmenDeze slimme nieuwe dienst is volledig veilig. Je Kia kan namelijk niet draadloos data ontvangen maar alleen versturen. Je Kia kan dus niet op afstand gestart of ontgrendeld worden
Moet er voor de kia connected app een module in de E-Niro of zit die er al standaard in? Of gewoon eenmalig 199 lappen bij ophalen?
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
Nee hoor, niets bijbetaald. Lief hè van Kia.
marc4547 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 07:07:
Moet er voor de kia connected app een module in de E-Niro of zit die er al standaard in? Of gewoon eenmalig 199 lappen bij ophalen?
De Connected Services module is standaard meegeleverd met de e-Niro, geen meerprijs.marc4547 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 07:07:
Je krijgt er 1 jaar gratis een Pro abonnement bij (oa voor de rittenregistratie). Daarna ga je als je zelf geen abonnement afsluit terug naar het gratis standaard abonnement. Dan kan je nog altijd de status van het laden, rijbereik, accupercentage, handrem en slot status opvragen met de app.
Dikke prima geregeld dus!
Opper-prutser
@FatalZero precies! Wel benieuwd wat “Notificaties” voor feature is, dat zit niet in Basis. Een pushmelding dat het laden voortijdig onderbroken is zou prettig zijn.
Net mijn platinum Graphite e-Niro opgehaald bij de dealer. Hij vertelde mij expliciet dat er binnenkort een update van de app komt waarmee het mogelijk wordt om de verwarming op afstand aan te zetten als hij aan de laadpaal hangt! Goed nieuws!
Verder erg mooie auto, bizarre acceleratie in sport stand
Wow! Ik hoop dat je dealer gelijk heeft mbt de app!Somedude schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 10:32:
Net mijn platinum Graphite e-Niro opgehaald bij de dealer. Hij vertelde mij expliciet dat er binnenkort een update van de app komt waarmee het mogelijk wordt om de verwarming op afstand aan te zetten als hij aan de laadpaal hangt! Goed nieuws!
Dan straks nog een fabrieksupdate die defrosten zonder laadpaal mogelijk maakt dan ben ik helemaal happy!
Tegen die tijd zal de winter voorbij zijn ben ik bang. Hoop dat je ook de AC met de app aan kan zetten.Somedude schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 10:32:
Lees net een stuk in de krant over de Tesla Bonus. Daar wordt nog een nieuwe elektrische auto aangehaald. De Kio E-Nero. Dat schijnt ook een hele goede te zijn. Jammer dat ik dat niet wist. Ach ik ben gewoon super tevreden met mij e-Niro !!
Bij de Tesla dealer 😉 bij Nissan of Opel maak je ook nog kans.koifim schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 21:18:
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
goed nieuws dan.. afwachten dus want we weten niet wat "binnenkort" is hahaha Veel plezier met je nieuwe wagen!
Gratis? Op mijn factuur staat 199 euro voor connected services.FatalZero schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 08:49:
[...]
De Connected Services module is standaard meegeleverd met de e-Niro, geen meerprijs.
Je krijgt er 1 jaar gratis een Pro abonnement bij (oa voor de rittenregistratie). Daarna ga je als je zelf geen abonnement afsluit terug naar het gratis standaard abonnement. Dan kan je nog altijd de status van het laden, rijbereik, accupercentage, handrem en slot status opvragen met de app.
Dikke prima geregeld dus!
Haha mooi man zo’n dealer die nog wat bijsnoeptbomajo schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 11:57:
[...]
Gratis? Op mijn factuur staat 199 euro voor connected services.
Als je goed bij de specs kijkt dan zit het er standaard in, dus zou maar even restitutie vragen dan.
https://www.kia.com/conte...nds-e-Niro-prijslijst.pdf Bij DynamicLine.
Kia Connected Services met Smartphone app incl. 1 jaar Pro abonnement
[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 02-02-2019 12:03 ]
[quote]bomajo schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 11:57:
[...]
[/quote
Het is gewoon gratis, dus 199 euro retour,goed dat je op het forum zit.
[...]
[/quote
Het is gewoon gratis, dus 199 euro retour,goed dat je op het forum zit.
e-niro en e-kona
Haha, zeker ook al geen korting gehad bij de aanschaf?
mag hopen van niet want de mijne zou toch echt begin deze maand komen.aph3x2n schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:12:
Is het niet zo dat de Dynamicline uberhaubt pas halverwege dit jaar wordt verscheept?
[...]
Nee ook geen korting. Ga maar eens contact opnemen. Krijg hem de 23e. Moet sowieso nog betalen
Gister nog een ontvangen: "Let op: Auto niet gelocked" ... toch wel handig haha. Had hem op de lading gezet voor de deur en vergeten de deuren te sluiten.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 09:01:
@FatalZero precies! Wel benieuwd wat “Notificaties” voor feature is, dat zit niet in Basis. Een pushmelding dat het laden voortijdig onderbroken is zou prettig zijn.
1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh
Hij sluit niet automatisch als je wegloopt? ai... dat doet mijn oude auto al 8 jaar, ga ik geheid een aantal keer vergeten...
Hmm volgens mij als de sleutel meer dan x meter verwijderd is van de auto. Althans zoiets was in te stellen in het menu geloof ik. Echter hangt mijn sleutel aan de deur, welke minder dan 1,5m van de auto verwijderd ismichielonline schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 12:33:
Hij sluit niet automatisch als je wegloopt? ai... dat doet mijn oude auto al 8 jaar, ga ik geheid een aantal keer vergeten...

Heeft iemand al een Niro ontvangen en daarin een sunroof laten plaatsen? Ben wel benieuwd naar foto's van binnen en buiten, en uiteraard de prijs.
Ik dacht dat @ArieL dat heeft laten doen, heb volgens mij nog geen foto’s gezien.mrwolf schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:06:
Heeft iemand al een Niro ontvangen en daarin een sunroof laten plaatsen? Ben wel benieuwd naar foto's van binnen en buiten, en uiteraard de prijs.
Kost volgens mij ergens tussen de 2 en 3k. Of als je wat meer geduld hebt wachten tot het als optie aangeboden wordt, meerprijs in andere landen waar het al wel als optie te bestellen is rond de 600 euro.
[ Voor 23% gewijzigd door CyBeRSPiN op 02-02-2019 14:12 ]
https://www.kiaclub.nl/up...73c80294acd429f6e76fe.jpg
[ Voor 162% gewijzigd door rob313 op 02-02-2019 20:18 . Reden: link werkte niet ]
e-niro en e-kona
Op 31/12/2018 besteld zonder reservering snow white pearl voor voorziene levering december 2019. Vandaag telefoontje gehad van de dealer dat de auto in mei kan worden geleverd. Lease van de Outlander loopt af in juli, dus komt goed uit.
Welke dealer is dit?HNa schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:46:
Op 31/12/2018 besteld zonder reservering snow white pearl voor voorziene levering december 2019. Vandaag telefoontje gehad van de dealer dat de auto in mei kan worden geleverd. Lease van de Outlander loopt af in juli, dus komt goed uit.
Hebben meer mensen last van een erg snel vies wordende camera aan de achterzijde. Beetje viezigheid en een druppel en het is gevaarlijk om op de camera te sturen. Beeld vervormt.
Afgelopen weken beginnen de openbare laadpalen overal erg vol te raken in Rotterdam. In het verleden lieten mensen het hele weekend uit de auto aan de stekker staan. Begint nu wel asociaal te worden. Tijd dat als de auto 2 uur niet meer aan het laden is of iets dergelijk er een uur tarief gaat lopen lijkt mij....
Afgelopen weken beginnen de openbare laadpalen overal erg vol te raken in Rotterdam. In het verleden lieten mensen het hele weekend uit de auto aan de stekker staan. Begint nu wel asociaal te worden. Tijd dat als de auto 2 uur niet meer aan het laden is of iets dergelijk er een uur tarief gaat lopen lijkt mij....
Paar briefjes uitprinten met een tekst erop zoals accu vol, verplaatsen aub of iets dergelijks en dan lamineren en plakken op de laadpalen.bartsluimer schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:13:
Hebben meer mensen last van een erg snel vies wordende camera aan de achterzijde. Beetje viezigheid en een druppel en het is gevaarlijk om op de camera te sturen. Beeld vervormt.
[ Voor 10% gewijzigd door Khayma op 02-02-2019 15:44 ]
Welke sites/diensten gebruiken jullie voor het zoeken voor beschikbare palen? Is er eentje die onderscheid maakt tussen oopenbare en prive laadpalen (die op eigen terrein staan).
Betekent beschikbaar ook dan de plek vrij is of kan er nog een volle bak aangesloten staan?
Betekent beschikbaar ook dan de plek vrij is of kan er nog een volle bak aangesloten staan?
Diit soort algemene vragen graag hier stellen: [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassenjoepie de p schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:57:
Welke sites/diensten gebruiken jullie voor het zoeken voor beschikbare palen? Is er eentje die onderscheid maakt tussen oopenbare en prive laadpalen (die op eigen terrein staan).
Ik lees het overal maar dan het kan zijn dat de dealers natuurlijk meer/beter weten. Ik hoop dat de dealers gelijk hebben.
voorbeeld:
In eerste instantie komt de e-Niro alleen met krachtige 64 kWh-batterij, eind volgend jaar volgt de 'zwakkere' versie.
bron:
https://www.autoweek.nl/a...kel/kia-prijst-de-e-niro/
voorbeeld:
In eerste instantie komt de e-Niro alleen met krachtige 64 kWh-batterij, eind volgend jaar volgt de 'zwakkere' versie.
bron:
Ben1987 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 12:25:
[...]
mag hopen van niet want de mijne zou toch echt begin deze maand komen.
Hier dan de beloofde foto van het wrappen.
er ervoor
https://www.kiaclub.nl/up...e8c914bef78fadf6dfacb.jpg
er ervoor
[ Voor 30% gewijzigd door rob313 op 02-02-2019 16:25 ]
e-niro en e-kona
Ik kan mijn Kia e-Niro Dynamic Line op donderdag 7 februari ophalen bij de dealer. Kleur : Snow White Pearl.Ben1987 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 12:25:
[...]
mag hopen van niet want de mijne zou toch echt begin deze maand komen.
Gereserveerd op 20 augustus 2018, Besteld 19 december 2018.
Het verhaal hier dat de Dynamic Line pas halverwege dit jaar leverbaar zou zijn lijkt mij dus uit de lucht gegrepen, of ik moet donderdag een Executive Line krijgen voor de prijs van een Dynamic Line.
rob313 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 16:23:
er ervoor

Wow, echt schitterend! Dat logo ook weer netjes op de laadklep! Mooi contrast met de lichte kleur!
[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 02-02-2019 16:34 ]
logo is gewoon uitgesneden dus nog origineelCyBeRSPiN schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 16:32:
[...]
[Afbeelding]
Wow, echt schitterend! Dat logo ook weer netjes op de laadklep! Mooi contrast met de lichte kleur!
e-niro en e-kona
Dat is top voor de dynamicline bestellers! Dat laat dan ook maar weer zien hoeveel onzin er over het leveren van deze auto is geschreven 
jens2002 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 16:29:
[...]
Ik kan mijn Kia e-Niro Dynamic Line op donderdag 7 februari ophalen bij de dealer. Kleur : Snow White Pearl.
Het verhaal hier dat de Dynamic Line pas halverwege dit jaar leverbaar zou zijn lijkt mij dus uit de lucht gegrepen, of ik moet donderdag een Executive Line krijgen voor de prijs van een Dynamic Line.
Sorry. Super draadje dat.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 16:03:
[...]
Diit soort algemene vragen graag hier stellen: [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen
Edit: misschien handig om het bestaan van dat draadje in de starttopic op te nemen?
[ Voor 13% gewijzigd door joepie de p op 02-02-2019 17:27 ]
Ziet er erg mooi uit!rob313 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 16:23:
er ervoor
Misschien dat ik dit ook ga doen met mijn witte ... nog even over denken.
Volgende week gaat het schuifkanteldak geplaatst worden (@CyBeRSPiN ... vandaar nog geen fotosmrwolf schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:06:
Er is een versie van rond de 2k, daar plaatsen ze een rubber omranding. Bij de 3k versie vouwen ze de rand om net zoals af fabriek en moet dak opnieuw worden bespoten.. daarom duurt het bijna een week.
Auto vandaag bij dealer opgehaald. KIA app/connect werkte meteen, mobiel als wifi hotspot ook. Vandaag ongeveer 200 km aan het rijden, nu halverwege. Vind verbruik tot nu toe erg meevallen!
Krijg alleen Android Auto niet geactiveerd. Heb kabeltje aangesloten. Moet je hiervoor ook de Android Auto app installeren op telefoon?
Krijg alleen Android Auto niet geactiveerd. Heb kabeltje aangesloten. Moet je hiervoor ook de Android Auto app installeren op telefoon?
Ik denk het wel. Je zou de optie Mirrorlink nog kunnen proberen zonder Android Auto te installeren (onder instellingen -verbindingen - meer verbindingsinstellingen) maar ik denk dat Android Auto nodig is.
Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers
Wow, dat is nogal een prijsverschil..CyBeRSPiN schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:09:
[...]
Ik dacht dat @ArieL dat heeft laten doen, heb volgens mij nog geen foto’s gezien.
Kost volgens mij ergens tussen de 2 en 3k. Of als je wat meer geduld hebt wachten tot het als optie aangeboden wordt, meerprijs in andere landen waar het al wel als optie te bestellen is rond de 600 euro.
Tja vele uurtjes werk tegen een hoog NL uurtarief vs de eenmalige instelkosten van een Aziatische robot in de fabriek
Vandaag proefrit gemaakt. Rij ervaring is meer dan top.. enige tegenvaller is toch de ruimte in de kofferbak. Die viel me toch wat tegen. Moet eerlijk zeggen dat ik de bananabox test van Bjorn Nyland niet volledig had gekeken, en dat hij wat "vals had gespeeld door alles onder de plank weg te halen. Als je die laat zitten, wat iedereen natuurlijk doet, krijgt mijn vrouw die verloskundige is, niet alles erin. Dan heeft zelfs haar yaris meer ruimte
Dat lijkt me heel sterk.greatgonzo schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:31:
Dan heeft zelfs haar yaris meer ruimte
Maar ik had ook liever de lagere bodem gehad, of verstelbaar in hoogte. Die bak eronder zit met 4 schroefjes vast, dus als het sporadisch is dat je alle ruimte nodig hebt is het te doen.
Die yaris heeft gewoon een diep bak.. Maar door de accu heeft elke EV dat probleem denk ik. We gaan ook nog de leaf bekijken..Die lijkt wel wat dieper.
Bij de Niro zit achterin geen accu... Bij de Noorse variant is de bodem al lager, in de NL variant is die normaal vlak als de achterbank plat is. Maar volgens mij kan je het kleine grut die in het donkere piepschuim zit zo verdelen over de bakjes aan de rand van het bovenste deel en als je dan die piepschuimen dingen op zolder legt, heb je wel ineens ruimte achterin. Ik ga dat zeker bij mijn e-Niro bekijken als ik 'm binnen heb.
Chrome randje eromheen en klaar...rob313 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 16:38:
[...]
logo is gewoon uitgesneden dus nog origineel
Dynamic kan in 32 of 64 kwh... Ik heb een 64kwh dynamic besteld, want idd, de 32kwh is er voorlopig niet en zou ik ook niet willen. Vanmiddag toevallig van de dealer gehoord dat het schip wat vertraging had, ETA is nu 08-02 Iin Rotterdam. Hopelijk makelijk ze een beetje haastaph3x2n schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 16:18:
Ik lees het overal maar dan het kan zijn dat de dealers natuurlijk meer/beter weten. Ik hoop dat de dealers gelijk hebben.
voorbeeld:
bron:
[...]
Mijn dealer had het er destijds nog over dat ze bezig waren met een bedrijfje die er een custom bak voor kon maken om de ruimte beter te benutten. Zal er van de week bij het ophalen nog eens naar informeren.Anoniem: 1159698 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:03:
Bij de Niro zit achterin geen accu... Bij de Noorse variant is de bodem al lager, in de NL variant is die normaal vlak als de achterbank plat is. Maar volgens mij kan je het kleine grut die in het donkere piepschuim zit zo verdelen over de bakjes aan de rand van het bovenste deel en als je dan die piepschuimen dingen op zolder legt, heb je wel ineens ruimte achterin. Ik ga dat zeker bij mijn e-Niro bekijken als ik 'm binnen heb.
Weet iemand wat het maximale laadvermogen is van de laadkabel die voor een normaal stopcontact is meegeleverd. Kan je daar 16A mee laden of is deze beperkt tot een lager vermogen.
Max 12A, volgens mij instelbaar op 8A, 10A of 12A.niels_vlaar schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:32:
Weet iemand wat het maximale laadvermogen is van de laadkabel die voor een normaal stopcontact is meegeleverd. Kan je daar 16A mee laden of is deze beperkt tot een lager vermogen.
Dealer vertelde mij dat de boot 08-02 pas aankomt met mijn auto... Volgens mij zeggen ze maar wat, ook elke dag belletjes te voorkomen (doe ik niet, maar bij wijze van spreken).jens2002 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 16:29:
[...]
Ik kan mijn Kia e-Niro Dynamic Line op donderdag 7 februari ophalen bij de dealer. Kleur : Snow White Pearl.
Ik kreeg een push notificatie dat ik mijn auto vergeten op slot te zetten.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 09:01:
Soms is het even wennen na een auto te hebben gehad met keyless entry die op slot gaat als je wegloopt met de sleutel
Opper-prutser
Heb net de startpost uitgebreid met wat handige linkjes, tips voor meer? Laat het even weten.
Reactie Verplaatst naar topic ‘elektrische autos’
[ Voor 84% gewijzigd door SN3 op 02-02-2019 21:23 ]
Kia e-Niro Must 64kWh - Bestelling: 21/01 - Productie: 19/04 - Verzenddatum: 27/04 - Aflverdatum 09/07
Is het niet in te stellen dat ie op slot gaat als je wegloopt?
FatalZero schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:50:
Ik kreeg een push notificatie dat ik mijn auto vergeten op slot te zetten.
Soms is het even wennen na een auto te hebben gehad met keyless entry die op slot gaat als je wegloopt met de sleutel
[ Voor 17% gewijzigd door ChillXXL op 02-02-2019 21:10 ]
Voor de mensen die de auto al hebben: krijg je ook een push notificatie als de auto klaar is met laden of de ingestelde limiet heeft bereikt bij snel laden? Dat zou erg relaxed zijn en kan je je auto van lader halen zodat je geen laadpaalklever wordt.
Ik zie nu in de OP dat de e-niro een mogelijkheid heeft voor trekhaak tbv fietsendrager. Klopt dat echt? - heb ik nog geen aanwijzing voor...
Kia e-Niro Platinum Graphite Executive line
Heb de OP aangepast, er is zover ik weet vanuit Kia nog geen duidelijkheid. Gaat vermoedelijk wel komen en er zijn nu al wel bedrijfjes die er een onder willen zetten.raugustijn schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:39:
Ik zie nu in de OP dat de e-niro een mogelijkheid heeft voor trekhaak tbv fietsendrager. Klopt dat echt? - heb ik nog geen aanwijzing voor...
Dit staat in de FAQ van Kia NL:
Zie ook dit topic op Kiaclub: https://www.kiaclub.nl/to...khaak-voor-fietsendrager/ daar wordt ook besproken welke trekhaak je beter niet kunt nemen voor een fietsendrager ivm verende vs stabiele trekhaak.Op dit moment is het nog niet duidelijk of de e-Niro zal beschikken over een trekvermogen of verticaal draagvermogen voor een fietsendrager. Onze R&D-afdeling kijkt naar de mogelijkheden en verricht diverse testen.
[ Voor 28% gewijzigd door CyBeRSPiN op 02-02-2019 21:58 ]
Nee als accu vol is krijg je geen notificatie,Anoniem: 1159698 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:10:
Voor de mensen die de auto al hebben: krijg je ook een push notificatie als de auto klaar is met laden of de ingestelde limiet heeft bereikt bij snel laden? Dat zou erg relaxed zijn en kan je je auto van lader halen zodat je geen laadpaalklever wordt.
e-niro en e-kona
https://1drv.ms/u/s!AuU9coIyNvZDtVA0kxTPYTXnA8ld
Hoop dat de afbeelding meekomt. Sinds 25-01 ben ik in bezit vd e-niro. Blauwe accenten laten wrappen in hoogglans zwart.
Hoop dat de afbeelding meekomt. Sinds 25-01 ben ik in bezit vd e-niro. Blauwe accenten laten wrappen in hoogglans zwart.
Mooi!!! Wil ik zelf ook laten doen! Leuk om te zien om het is geworden.
mattijs_010 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:06:
https://1drv.ms/u/s!AuU9coIyNvZDtVA0kxTPYTXnA8ld
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.