GeeMoney schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 08:31:
@
Toppe je bent nog aan het kijken en weet nu al wat je totale meerwerk gaat kosten? Dat is een bijzondere volgorde

.
Dat je eventuele badkamer leverancier mort reizen is zijn probleem lijkt mij, hij kan de order ook laten varen al zal hij dat gewoon in zijn prijs verwerken. Niet iets waar jij je druk over moet gaan maken in ieder geval.
En 125k stukslaan op een nieuwbouw rijtjeswoning van 80m2 is natuurlijk anders dan oo een vrijstaande woning van 600k. Oftewel, wat voor type woning is het en waar zit je dan allemaal aan te denken?
Voordat wij kunnen aangeven of dat een beetje strookt hebben we wel iets meer info nodig

.
Volgorde is inderdaad bijzonder, past wel bij ons. Ik wil graag weten waar ik aan toe ben ook voordat we überhaupt gaan tekenen of iets. Ook is het prettig om voorbereid een gesprek aan te gaan met de hypotheek adviseur.
We zijn totaal niet locatie gebonden, onze ouders wonen nu op 1 en 2 uur rijden en dat willen we verkorten. Zitten dus niet specifiek aan een plek gebonden en zijn meer opzoek naar een huis wat ons aanspreekt om daarna te gaan kijken naar de buurt, is het niets? Gaan we weer door.
Deze makelaar is vrij duidelijk, we spreken alles op voorhand af en gaan niet halverwege steeds dingen aanpassen, want dan worden de woningen een stuk duurder. Opzich een prima constructie, maar dan willen we wel weten welke kosten we ongeveer kunnen gaan verwachten.
Wat betreft de aannemer voor de badkamer: ik ken zijn werk, is prima in orde en hij weet wat ik wil. Kosten zijn dus puur ter indicatie, staat nog niets op papier wat dat betreft.
Het is een twee onder één kap woning (herenhuis), totaal worden er 4 gebouwd. Woonoppervlak is 160m2 en we hebben straks ook nog een garage. Woning is geheel gasloos en voorzien van WP en VV (uiteraard). De tuin heeft een oppervlakte van 275m2. Prijs? €255.000 vrij op naam.
Als aanvulling: we hebben alle informatie al vanuit de makelaar zoals tekeningen en meerwerklijst. Alles wat we zouden willen is mogelijk en/of bespreekbaar. Zo wil ik in elke kamer airco voorbereiding hebben (leidingen, afvloerslang, elektra) en die wil ik onder de pannen door hebben (althans, niet aan de binnenkant zichtbaar) en dat kan prima, hij gaat uitzoeken wat dit extra gaat kosten). Woning is ook vrij en na maandag avond (gesprek hypotheekadviseur) gaan we bepalen of we een optie nemen of niet.
[
Voor 10% gewijzigd door
Toppe op 30-08-2020 08:47
]